abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:53:01 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81935348
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik matig me niet aan te kunnen oordelen hoe kwetsend het voorstellen van Mohammed als hond voor moslims is.
daar gaat het niet om. waar het om gaat is dat ze (weer) joden pakken om iets duidelijk te maken. wordt een beetje eentonig zo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:53:02 #127
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_81935349
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik matig me niet aan te kunnen oordelen hoe kwetsend het voorstellen van Mohammed als hond voor moslims is.
Nee, ik kan er ook niet over oordelen hoe kwetsend het voor een blanke Texaan is als er een zwarte puber naar z'n vrouw fluit. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wil overlaten aan het eergevoel.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:14:45 #128
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81936435
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar gaat het niet om. waar het om gaat is dat ze (weer) joden pakken om iets duidelijk te maken. wordt een beetje eentonig zo.
Joden hebben toch zo'n groot gevoel voor humor? Die gaan hier vast erg om lachen joh.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, maar nu raak je ze wel in de kern. en dat is waar een spotprent voor bedoeld is of het best uitpakt. ik hoop dat moslims, die zich prenten aantrekken, nu schuddebuikend van de lach op de grond rollen
pi_81936467
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Je stelt je nu wel erg aan.

Er worden twee kwetsbaarheden tegenover elkaar gezet: die van het westen en die van de islam. Als jij terug wilt slaan neem je ook een punt waarvan je weet dat het gevoelig ligt.
Er zijn er hier te weinig joden om zich voor ze te interesseren. Denk zelfs dat er aardig wat anti-joden zijn in Europa .Waarom dan zeggen dat de Europeanen de joden hebben laten vervolgen? Er was toch geen holocoust volgens die tekenaars? Wat hebben die joden dan gedaan? Hebben die die cartoons gemaakt?En dan hebben dus de moslims de joden tijdens de tweedewereldoorlog ook niet opgevangen zoals ze beweerden? Er is volgens die paar duizend man toch geen holocaust geweest? Sukkels

Dus doe niet alsof ik mij aanstel. De enigen die zich aanstellen zijn de moslims die hier achter staan en de tekenaars die door paranoia hun punt willen/wilden maken door die cartoons van Mohammed. Had de meesten toch slimmer ingeschat hier, maar zie geen woord wijsheid, alleen begrip. De doorsnee westerling, en de cartoontekenaars heb je er niet mee. Denk zelfs dat de moslims nu nog meer bespot worden. Je had ze te pakken wanneer je hun kinderen zouden bespotten.Dit helpt dus helemaal niet om je punt te maken. Je pakt er alleen een bevolkingsgroep mee die hier net zo min wat aan kan doen. Zeer slim hoor Wanneer je het kwetsen van moslims door die tekeningen niet leuk vind, hoor je dit ook niet leuk te vinden anders vind ik je maar hypocriet. Dom bovendien wanneer je denkt dat je hier die tekenaars mee pakt Jullie zijn er toch wel bewust van dat dit dezoveelste holocaust cartoons zijn toch?De Iraanse president deed het tenmiste eerlijk. Die heeft gewoon iets tegen joden, dus die wist wel dat alleen de joden hier gevoelig voor waren.

Ze doen maar. Ik vind in ieder geval totaal het punt niet gemaakt.Ik slaap er trouwens geen moment minder om, dus doe niet alsof ik mij aanstel. Ik heb gewoon gelijk.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:16:49 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81936551
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Joden hebben toch zo'n groot gevoel voor humor? Die gaan hier vast erg om lachen joh.
[..]

hopen mag altijd toch? of is dat ook al beledigend?

en idd werd er smakelijk gelachen om de joden/holocaustspotprenten die al gemaakt werden na de deense cartoonrel door enkele moslims met een soort van mechanisch gevoel voor humor.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:17:44 #131
137949 Disana
pi_81936598
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:15 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Er zijn er hier te weinig joden om zich voor ze te interesseren. Denk zelfs dat er aardig wat anti-joden zijn in Europa .Waarom dan zeggen dat de Europeanen de joden hebben laten vervolgen? Er was toch geen holocoust volgens die tekenaars? Wat hebben die joden dan gedaan? Hebben die die cartoons gemaakt?En dan hebben dus de moslims de joden tijdens de tweedewereldoorlog ook niet opgevangen zoals ze beweerden? Er is volgens die paar duizend man toch geen holocaust geweest? Sukkels

Dus doe niet alsof ik mij aanstel. De enigen die zich aanstellen zijn de moslims die hier achter staan en de tekenaars die door paranoia hun punt willen/wilden maken. Had de meesten toch slimmer ingeschat hier, maar zie geen woord wijsheid, alleen begrip. De doorsnee westerling, en de cartoontekenaars heb je er niet mee. Denk zelfs dat de moslims nu nog meer bespot worden. Je had ze te pakken wanneer je hun kinderen zouden bespotten.Dit helpt dus helemaal niet om je punt te maken. Je pakt er alleen een bevolkingsgroep mee die hier net zo min wat aan kan doen. Zeer slim hoor Wanneer je het kwetsen van moslims door die tekeningen niet leuk vind, hoor je dit ook niet leuk te vinden anders vind ik je maar hypocriet. Dom bovendien wanneer je denkt dat je hier die tekenaars mee pakt Jullie zijn er toch wel bewust van dat dit dezoveelste holocaust cartoons zijn toch?De Iraanse president deed het tenmiste eerlijk. Die heeft gewoon iets tegen joden, dus die wist wel dat alleen de joden hier gevoelig voor waren.

Ze doen maar. Ik vind in ieder geval totaal het punt niet gemaakt.Ik slaap er trouwens geen moment minder om, dus doe niet alsof ik mij aanstel. Ik heb gewoon gelijk.
Je stelde je wel aan toen je schreef dat joden de schuld van alles krijgen.
pi_81936640
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

Ow, het was dus toch tegen de Joden gericht i.p.v tegen de westerling en de cartoonmakers? Je bewijst mijn gelijk dus.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:18:39 #133
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81936648
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hopen mag altijd toch? of is dat ook al beledigend?

en idd werd er smakelijk gelachen om de joden/holocaustspotprenten die gemaakt werden na de deense cartoonrel door enkele moslims met een soort van mechanisch gevoel voor humor.
Nou wat loop je dan te klagen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:19:17 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81936683
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nou wat loop je dan te klagen?
het feit dat ze spotprenten maken klaag ik niet over. wel dat ze joden pakken.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:19:57 #135
137949 Disana
pi_81936729
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:53 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, ik kan er ook niet over oordelen hoe kwetsend het voor een blanke Texaan is als er een zwarte puber naar z'n vrouw fluit. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wil overlaten aan het eergevoel.
Ik ook niet hoor. Maar als groepen aan het kwetsen gaan, dan pakken ze alles waarvan ze weten dat het hard aankomt. Overigens denk ik niet dat we in dit specifieke geval kunnen generaliseren voor alle moslims, noch als het gaat om hun gekwetstheid over cartoons, noch in het willen kwetsen van joden en (schuldige) westerlingen.
pi_81936849
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Je stelde je wel aan toen je schreef dat joden de schuld van alles krijgen.
Ja, hoe moet ik het dan anders opvatten? Zeggen dat het wraak is? Het is nu wraak tegen het westen over de rug van Joden. De westerling zelf ligt hierom alleen in een deuk, net als de cartoonist. Had hun kinderen of ouders in cartoon belachelijk gemaakt. Dat had ik begrepen. Het is net als, ik schijt op Israël, maar maak alle moslims via cartoons belachelijk (inclusief in elkaar gestorte moskee van Marokko en hun slachtoffers) Je maakt dan echt je punt hoor

Te idioot dus
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:25:35 #137
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81937042
Ik vind het sowieso al van de gekken dat het ontkennen van de holocaust bij wet verboden is... Dus dit vind ik eigenlijk best wel cool! Ik ga meedoen denk ik.
“An interesting thing is a good thing.”
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:25:38 #138
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81937048
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:18 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ow, het was dus toch tegen de Joden gericht i.p.v tegen de westerling en de cartoonmakers? Je bewijst mijn gelijk dus.
Het Joods-Islamitisch comflict, de onvoorwaardelijke steun van het westen aan Israel, het Midden-Oosten in zijn geheel, het speelt allemaal mee. De holocaust is het heilig symbool bij uitstek daarin.

Nee ik zou niet zeggen dat het specifiek tegen de Joden gericht is. Maar men is zich goed bewust van de rol die zij hierin spelen.

De hele South Park rel begon door de groep "moslims" die door Joseph Cohen aka Yusuf Al-Khattab is opgericht bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:27:43 #139
137949 Disana
pi_81937160
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:21 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Ja, hoe moet ik het dan anders opvatten? Zeggen dat het wraak is? Het is nu wraak tegen het westen over de rug van Joden. De westerling zelf ligt hierom alleen in een deuk, net als de cartoonist. Had hun kinderen of ouders in cartoon belachelijk gemaakt. Dat had ik begrepen. Het is net als, ik schijt op Israël, maar maak alle moslims via cartoons belachelijk (inclusief in elkaar gestorte moskee van Marokko en hun slachtoffers) Je maakt dan echt je punt hoor

Te idioot dus
Wie zegt dat de westerling hierover 'in een deuk' ligt? Praat alsjeblieft alleen voor jezelf.

Verder is het ook een kwestie van willen begrijpen; dit ongeacht de vraag of dit het middel is om terug te slaan. En tenslotte, nogmaals, moet je meenemen dat het hier niet een breed gevoelde reactie van de hele moslimwereld is.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:32:17 #140
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81937406
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie zegt dat de westerling hierover 'in een deuk' ligt? Praat alsjeblieft alleen voor jezelf.

Verder is het ook een kwestie van willen begrijpen; dit ongeacht de vraag of dit het middel is om terug te slaan. En tenslotte, nogmaals, moet je meenemen dat het hier niet een breed gevoelde reactie van de hele moslimwereld is.
Wellicht geldt dit voor het hele zogenaamde conflict tussen Westen en Islam, is het feitelijk maar een hele kleine groep die telkens veel lawaai maakt.
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:34:25 #141
137949 Disana
pi_81937536
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wellicht geldt dit voor het hele zogenaamde conflict tussen Westen en Islam, is het feitelijk maar een hele kleine groep die telkens veel lawaai maakt.
Dat is wat ik ook denk. Gewone mensen, overal ter wereld, kiezen voor een normaal leven met hun buren ongeacht wie ze zijn.

Het is gewoon een beetje aanstellerig hier zoveel heisa te maken om een Facebook initiatiefje van een paar rellers en daar vergaande conclusies uit te trekken over haat en schuld en moslims en westerlingen.
pi_81938365
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Farang het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als er Joden achter de Draw Mohammed Day zaten. Veel van die haatzaaiende islamofoben zijn ook altijd extreem pro-Israël en anti-islam/moslims. De oprichter van Jihadwatch is ook een jood.
Ik dacht dat de alu-hoedjes voor de tijd zijnde waren opgesloten in verband met de komende verkiezingen.
Blijkbaar is dat dus niet het geval gezien de bovenstaande reactie.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:46:33 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81938532
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:44 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik dacht dat de alu-hoedjes voor de tijd zijnde waren opgesloten in verband met de komende verkiezingen.
Blijkbaar is dat dus niet het geval gezien de bovenstaande reactie.
het is hier sowieso bar en boos met de groeiende groep jodenhaters op fok!
  † In Memoriam † woensdag 26 mei 2010 @ 20:47:43 #144
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81938617
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook denk. Gewone mensen, overal ter wereld, kiezen voor een normaal leven met hun buren ongeacht wie ze zijn.

Het is gewoon een beetje aanstellerig hier zoveel heisa te maken om een Facebook initiatiefje van een paar rellers en daar vergaande conclusies uit te trekken over haat en schuld en moslims en westerlingen.
Het is een hoop hype. Maar wel agenda gedreven hype. Uiteindelijk allemaal bedoeld om de publieke opinie te vormen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:36:24 #145
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_81947042
Ludiek ideetje dan maar:
"Draw Mohammed Again Day"
pi_81949044
Alsof dit 99% van de bevolking ook maar iets boeit De Islam... originaliteit ten top.
pi_81949873
Waarom mogen westerlingen moslims pesten, en mogen moslims joden niet pesten?
  Donald Duck held woensdag 26 mei 2010 @ 23:24:16 #148
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_81950078
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:21 schreef Mistaravim het volgende:
Waarom mogen westerlingen moslims pesten, en mogen moslims joden niet pesten?
Natuurlijk mogen ze dat wel. Het is net zo goed vrijheid.
Maar de 'profeet'-tekeningen waren om werkelijk een punt te maken. Deze tegenreactie van moslims is echter pure kinderlijkheid
'boehoe, wat jullie doen kunnen wij ook hoor fuuuu! fuuuu! '
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:15:34 #149
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81952745
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar de 'profeet'-tekeningen waren om werkelijk een punt te maken. Deze tegenreactie van moslims is echter pure kinderlijkheid

Kan net zo goed andersom zijn.
pi_81953013
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:15 schreef Izaag het volgende:

[..]

Kan net zo goed andersom zijn.
Spotprenten zijn zooooo..... eh... 1000?
Er word al eeuwen met cartoons een hoop modder gegooid.

Kijk is op deze pagina, staan van de WO II nog wat 'leuke' prents bij, halverwege onderaan, de foto's zijn beveiligd voor kopieren

Link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')