Helaas zijn vertrekkende allochtonen niet direct winstgevend en kunnen deze dus niet van de binnenkomende allochtonen worden afgetrokken. Maar ok, als je 7,2miljard deelt door 10.000 kost een enkele binnenkomende allochtoon dus al 720.000 euro. Dat fleurt het nieuwsartikel wel wat op jaquote:Op donderdag 20 mei 2010 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm ja. Alleen komen er geen 25000 per jaar bij. De immigratie ligt meer onder de 10.000 de laatste jaren aangezien een groot deel van wat er binnenkomt gecompenseerd wordt door vertrekkende allochtonen. Dus die cijfers kan je door een factor 2,5 tot 5 delen.
Klopt, maar het rapport gaat uit van een migratiesaldo (wat naar ik aannam immigratie - emigratie is) van 25000, wat volgens het CBS nog nooit gehaald is. Zelfs in de jaren 90 lag dat saldo onder de 20.000. Het rapport heeft dus hoogstwaarschijnlijk véél te hoge cijfers gebruikt, en iedereen trapt er meteen in want OMG ALLOCHTONENquote:Op donderdag 20 mei 2010 07:43 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Helaas zijn vertrekkende allochtonen niet direct winstgevend en kunnen deze dus niet van de binnenkomende allochtonen worden afgetrokken. Maar ok, als je 7,2miljard deelt door 10.000 kost een enkele binnenkomende allochtoon dus al 720.000 euro. Dat fleurt het nieuwsartikel wel wat op ja
verder wat hij zegtquote:Op donderdag 20 mei 2010 07:52 schreef stbabylon het volgende:
"Zeg, zoeken jullie eens uit dat immigratie uit niet-Westerse landen een boel kost"
"Ok"
Vanaf je geboorte tot het moment dat je gaat bijdragen aan de maatschappij (lees...belasting betalen), is de overheid ook wel een paar ton aan je kwijt hoor aan scholing ziektekosten etc.quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:14 schreef Sm0keZ het volgende:
Wtf, da's bijna 3 ton per persoon. Zou wel aardig zijn als de overheid dat voor iedereen zou betalen, doe mij zo'n gratis huis!
Scholing zal inderdaad wel het een en ander hebben gekost, dat is nou eenmaal zo. Maar ten eerste zorgt dat er (meestal) wel voor dat je goed opgeleid volk de beroepsbevolking in stuurt, plus dat je ook nog ziet wat je ervoor terugkrijgt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Vanaf je geboorte tot het moment dat je gaat bijdragen aan de maatschappij (lees...belasting betalen), is de overheid ook wel een paar ton aan je kwijt hoor aan scholing ziektekosten etc.
Maar goed, Wilders zijn zin, er zijn wat cijfers in beeld gebracht. Niet het totale beeld overigens, dat geven de onderzoekers ook duidelijk aan in hun rapport. En nu?quote:Niet-westerse allochtonen
Het CBS rekent iemand tot de allochtonen als ten minste één van diens
ouders in het buitenland is geboren. Daarbij wordt onderscheid gemaakt
tussen degenen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie)
en degenen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Nietwesterse
allochtonen zijn personen die zijn geboren in Afrika, Latijns-
Amerika en Azië (exclusief Indonesië en Japan) of Turkije, of van wie ten
minste één van de ouders in die landen is geboren. De belangrijkste groepen
niet-westerse allochtonen zijn afkomstig uit Turkije, Marokko, Suriname en
de Nederlandse Antillen en Aruba. Gezamenlijk maken zij circa 65% van de
niet-westerse allochtonen uit.
je moet er ook niet over nadenken als je geen flauw idee hebt hoe het zit, dat leidt alleen maar tot ongefundeerde meningenquote:Op donderdag 20 mei 2010 08:42 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik kan me nu eerlijk gezegd niet bedenken wat er precies allemaal in dat pakket van 288.000 euro per immigrant zit...
Dat heet nieuwsgierigheid, in de hoop dat iemand die wel kennis van zaken heeft wat uitleg kan geven hierover.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:44 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
je moet er ook niet over nadenken als je geen flauw idee hebt hoe het zit, dat leidt alleen maar tot ongefundeerde meningen
...maar je lijkt me mening al klaar te hebbenquote:Op donderdag 20 mei 2010 08:45 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat heet nieuwsgierigheid, in de hoop dat iemand die wel kennis van zaken heeft wat uitleg kan geven hierover.
Graag een onderzoek naar de kosten van een PVV-stemmer, vergeleken met kiezers op ander partijen betalen PVV-stemmers per saldo namelijk minder belastingen en premies, zijn vaker afhankelijk van een uitkering (met name bijstand) en zitten vaker in de criminaliteit met alle kosten van dien.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar goed, Wilders zijn zin, er zijn wat cijfers in beeld gebracht. Niet het totale beeld overigens, dat geven de onderzoekers ook duidelijk aan in hun rapport. En nu?
Ja, of wat kosten de vrouwen de mannen eigenlijk in totaal?quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:32 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Graag een onderzoek naar de kosten van een PVV-stemmer, vergeleken met kiezers op ander partijen betalen PVV-stemmers per saldo namelijk minder belastingen en premies, zijn vaker afhankelijk van een uitkering (met name bijstand) en zitten vaker in de criminaliteit met alle kosten van dien.
ff een kosten-baten analyse op loslaten, dan worden de verhoudingen nog scheverquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:39 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, of wat kosten de vrouwen de mannen eigenlijk in totaal?
En nu misbruikt hij het om nog meer domme mensen naar zijn partij te lokken. Met een verkeerd onderzoek, met zwaar overdreven cijfers, maar ja, dat maakt niet uit. Hij pakt er toch wel uit wat hij nodig heeft. En de grote massa trapt er toch wel in.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:43 schreef Pool het volgende:
Maar goed, Wilders zijn zin, er zijn wat cijfers in beeld gebracht. Niet het totale beeld overigens, dat geven de onderzoekers ook duidelijk aan in hun rapport. En nu?
Jouw bron is zeker je dikke duim gecombineerd met een rijke fantasie?quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:32 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Graag een onderzoek naar de kosten van een PVV-stemmer, vergeleken met kiezers op ander partijen betalen PVV-stemmers per saldo namelijk minder belastingen en premies, zijn vaker afhankelijk van een uitkering (met name bijstand) en zitten vaker in de criminaliteit met alle kosten van dien.
Het is allang bekend dat de PVV-stemmer gemiddeld genomen lager opgeleid is, dus betalen ze minder belasting en krijgen ze meer subsidies, zijn ze vaker werkloos en inderdaad, ook vaker in de criminaliteit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jouw bron is zeker je dikke duim gecombineerd met een rijke fantasie?
Dat ze vaker in de bijstand zitten is inderdaad een probleem, laten we die aanpakken. Die mensen kansen geven, goed onderwijs en mooie wijken.quote:Vergeleken met autochtonen betalen niet-westerse allochtonen per saldo namelijk minder belastingen en premies, zijn vaker afhankelijk van een uitkering (met name bijstand) en zitten vaker in de criminaliteit met alle kosten van dien.
Ja natuurlijk, je hebt ALTIJD gelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is allang bekend dat de PVV-stemmer gemiddeld genomen lager opgeleid is, dus betalen ze minder belasting en krijgen ze meer subsidies, zijn ze vaker werkloos en inderdaad, ook vaker in de criminaliteit.
Maar de vertrekkende allochtonen zijn vooral juist de hoogopgeleide die wel bijdragen...quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm ja. Alleen komen er geen 25000 per jaar bij. De immigratie ligt meer onder de 10.000 de laatste jaren aangezien een groot deel van wat er binnenkomt gecompenseerd wordt door vertrekkende allochtonen. Dus die cijfers kan je door een factor 2,5 tot 5 delen.
Onderwijs levert nog wat op, kansarme immigranten en hun kroost kosten alleen maar geld en problemen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 08:21 schreef Maarten1 het volgende:
ik wil helemaal niet eens weten wat 10 jaar onderwijs gekost heeft....
huh?
of 10 jaar huursubsidie
he wat?
alles kost geld
[..]
verder wat hij zegt
toch zou er best een kern van waarheid in die reactie kunnen zitten...quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt ALTIJD gelijk.
weet je wie ook alleen maar geld kosten? de gehandicaptenquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:19 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Onderwijs levert nog wat op, kansarme immigranten en hun kroost kosten alleen maar geld en problemen.
Is toch een goede ruil? Eerst profiteren van goede scholing en dan vertrekken. Wat terugkomt aan analfabetetische gelukzoekers tot de dood en aan steuntrekkende importbruidjes is pure aanwinst.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:18 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar de vertrekkende allochtonen zijn vooral juist de hoogopgeleide die wel bijdragen...
http://www.synovate.nl/pdf/91221_rap_v.1.0.pdfquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt ALTIJD gelijk.
Stel je aan zeg, de grenzen sluiten voor kansarme immigranten is heel wat anders dan gehandicapten ruimen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:22 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
weet je wie ook alleen maar geld kosten? de gehandicapten
tijd om er wat aan te doen
quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:23 schreef Tup4Ever het volgende:
[..]
http://www.synovate.nl/pdf/91221_rap_v.1.0.pdf
Slide 25
nouja, als ze kapotgeschoten worden in hun eigen land....quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Stel je aan zeg, de grenzen sluiten voor kansarme immigranten is heel wat anders dan gehandicapten ruimen.
Hoe kom je bij die conclusie?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
En dat zegt erg veel.
De meeste analfabeten, wereldvreemden en laaggeschoolden zitten nog steeds bij de PvdA.
Dat geldt dus in ieder geval niet voor de Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren en Roemenen. Die schrijnende gevallen zijn maar een heel klein deel, de meeste zijn gewoon gelukszoekers.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:30 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nouja, als ze kapotgeschoten worden in hun eigen land....
die zitten er tussen namelijk
en andere schrijnende gevallen
27% van de PVV stemmers heeft havo of hoger genoten. Dat is niet zo weinig hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:23 schreef Tup4Ever het volgende:
[..]
http://www.synovate.nl/pdf/91221_rap_v.1.0.pdf
Slide 25
Domme vraag, de gehandicapten zijn hier geboren, zij zijn onze verantwoordelijkheid. Die andere niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:30 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
de wereld is een tyfuszooi, wij hebben het beter hier in nederland, waarom de gehandicapten wel en de buitenlanders niet?
Polen Bulgaren en Roemenen vallen niet onder niet-westerse allochtonen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:33 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat geldt dus in ieder geval niet voor de Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren en Roemenen. Die schrijnende gevallen zijn maar een heel klein deel, de meeste zijn gewoon gelukszoekers.
En wat de oprechte vluchtelingen betreft; ga naar een buurland ofzo, blijf lekker uit Europa.
Waarom ben jij zo naief en goedgelovig trouwens?
Dat dus.quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:52 schreef stbabylon het volgende:
"Zeg, zoeken jullie eens uit dat immigratie uit niet-Westerse landen een boel kost"
"Ok"
Weet je dat zeker? Lijkt mij eigenlijk wel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Polen Bulgaren en Roemenen vallen niet onder niet-westerse allochtonen.
Dat verandert niet dat ze pp veel meer kosten dan opleveren, en niet alleen financieel.quote:Kijkend naar de cijfers van 2008 (definitieve cijfers) zien we dat er 48 597 niet-westerse immigranten, waarvan 2 117 Marokkanen en 4 048 Turken.
Over overdrijvingen gesproken.
Dat zijn 52 marokkanen te veel ja!quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Polen Bulgaren en Roemenen vallen niet onder niet-westerse allochtonen.
Kijkend naar de cijfers van 2008 (definitieve cijfers) zien we dat er 48 597 niet-westerse immigranten, waarvan 2 117 Marokkanen en 4 048 Turken.
Kijken we naar de migratiesaldo (immigranten - emigranten) dan zien we dat het netto-resultaat 1 320 Turken erbij en 52 Marokkanen erbij is.![]()
Over overdrijvingen gesproken.
Denk eens aan alle kansarme kinderen die er hier uitgepoept worden. Het geboortecijfer onder die groepen ligt nog steeds veel hoger dan bij bijvoorbeeld autochtonen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kijken we naar de migratiesaldo (immigranten - emigranten) dan zien we dat het netto-resultaat 1 320 Turken erbij en 52 Marokkanen erbij is.![]()
o wordt het zo'n discussie? waar we specifieke zinnen gaan quoten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Domme vraag, de gehandicapten zijn hier geboren, zij zijn onze verantwoordelijkheid. Die andere niet.
Is er zelf iets mis met je hoofd ofzo?
Had ik je zonder dat onderzoek wel kunnen vertellen, maar het pnut is, dat als je hierop gaat aanpassen, je eigenlijk ook de kosten van ouderen/gehandicapten zou moeten uitrekenen om daar dingen op aan te passen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat verandert niet dat ze pp veel meer kosten dan opleveren, en niet alleen financieel.
Maar dan zeg je zelf ook alquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Domme vraag, de gehandicapten zijn hier geboren, zij zijn onze verantwoordelijkheid. Die andere niet.
Is er zelf iets mis met je hoofd ofzo?
Maw. je geeft dus toe dat het gaat om mensen die hier zijn geboren, waarom is dit dan oppeens anders dan ouderen of gehandicapten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:41 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Denk eens aan alle kansarme kinderen die er hier uitgepoept worden. Het geboortecijfer onder die groepen ligt nog steeds veel hoger dan bij bijvoorbeeld autochtonen.
Ja, dat weet ik heel zeker.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:40 schreef JohnLocke het volgende:
Weet je dat zeker? Lijkt mij eigenlijk wel.
Dat verandert heel wat qua context van het onderzoek. Waren niet Fatima en Achmed verantwoordelijk voor de kosten van Henk en Ingrid?quote:Dat verandert niet dat ze pp veel meer kosten dan opleveren, en niet alleen financieel.
havo.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:34 schreef Cahir het volgende:
[..]
27% van de PVV stemmers heeft havo of hoger genoten. Dat is niet zo weinig hoor.
Lees een paar posts boven je; ouderen en gehandicapten zijn onze verantwoordelijkheid. Andermans kansloos tuig niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Had ik je zonder dat onderzoek wel kunnen vertellen, maar het pnut is, dat als je hierop gaat aanpassen, je eigenlijk ook de kosten van ouderen/gehandicapten zou moeten uitrekenen om daar dingen op aan te passen.
Binnen 1 generatie was dat getal gedaald tot net iets boven replacement-ratio.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:41 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Denk eens aan alle kansarme kinderen die er hier uitgepoept worden. Het geboortecijfer onder die groepen ligt nog steeds veel hoger dan bij bijvoorbeeld autochtonen.
..en de rest van mn post?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:44 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Lees een paar posts boven je; ouderen en gehandicapten zijn onze verantwoordelijkheid. Andermans kansloos tuig niet.
Je hebt gelijk, maar ik denk dat we met die groepen dezelfde problemen kunnen verwachten. Sterker nog, die zien we al.quote:
You lost me.quote:[..]
Dat verandert heel wat qua context van het onderzoek. Waren niet Fatima en Achmed verantwoordelijk voor de kosten van Henk en Ingrid?
Ze zijn hier geboren omdat we hun kansarme ouders hier hebben binnengehaald. Ik ben het ermee eens dat we er nu mee in onze maag gesplitst zitten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:42 schreef Zith het volgende:
[..]
Maw. je geeft dus toe dat het gaat om mensen die hier zijn geboren, waarom is dit dan oppeens anders dan ouderen of gehandicapten?
Ja, je moet er toch nog iets van een graadmeter op kunnen plakken. Ofzoquote:
Dat heeft niets te maken met de kosten van de immigratie op zichzelf. Maar sociale kosten verbonden aan nakomelingen van immigranten. Dat is wat anders.quote:[b]Op donderdag 20 mei 2010 10:46 schreef JohnLocke het volgende:[/b
Je hebt gelijk, maar ik denk dat we met die groepen dezelfde problemen kunnen verwachten. Sterker nog, die zien we al.
Dat is niet zo heel vreemd. Hoe dan ook, volgens mij hebben we het hier over de kosten van immigratie bij een instroom van 50.000 nieuwe mensen per jaar. En niet over de kosten van mensen die hier al een langere tijd wonen, je haalt twee dingen door elkaar.quote:You lost me.
Waar komen al die hangende kutmarokkanen in elk dorp en stad dan vandaan?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Binnen 1 generatie was dat getal gedaald tot net iets boven replacement-ratio.
Uit Marokko zeker?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waar komen al die hangende kutmarokkanen in elk dorp en stad dan vandaan?
Niet dus, het verband is overduidelijk. Het is ook logisch dat de nakomelingen van kansarme immigranten niet veel kansrijker zullen zijn, in ieder geval niet de eerste generaties.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met de kosten van de immigratie op zichzelf. Maar sociale kosten verbonden aan nakomelingen van immigranten. Dat is wat anders.
Mijn punt is relevant voor de discussie over immigratie in het algemeen, je kunt hun kinderen er niet los van zien.quote:[..]
Dat is niet zo heel vreemd. Hoe dan ook, volgens mij hebben we het hier over de kosten van immigratie bij een instroom van 50.000 nieuwe mensen per jaar. En niet over de kosten van mensen die hier al een langere tijd wonen, je haalt twee dingen door elkaar.
Nee, uit Marokkaanse ouders, waarvan jij ook wel weet dat het immigratiesaldo ooit veel meer dan 50 was en waarvan jij ook weet dat ze nog steeds een positief geboortesaldo hebben.quote:
Velen hoeven niet kansarm te zijn, als ze de kansen krijgen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Niet dus, het verband is overduidelijk. Het is ook logisch dat de nakomelingen van kansarme immigranten niet veel kansrijker zullen zijn, in ieder geval niet de eerste generaties.
[..]
Mijn punt is relevant voor de discussie over immigratie in het algemeen, je kunt hun kinderen er niet los van zien.
Oh nou dank je wel, ik zal het mijn zussen vertellen die 1e generatie zijn doch allebei zeer hoog op de maatschappelijke ladder staan. Ik zal het ook aan mijzelf vertellen, officieel gezien de 2e generatie - omdat ik hier geboren ben. En ook aan Aboutaleb, Najib Amhali of Marcouch, allen 1e generatie.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:51 schreef JohnLocke het volgende:
Niet dus, het verband is overduidelijk. Het is ook logisch dat de nakomelingen van kansarme immigranten niet veel kansrijker zullen zijn, in ieder geval niet de eerste generaties.
Jawel, want kinderen die hier geboren zijn hebben een geheel ander kosten en baten plaatje dan verse immigranten.quote:Mijn punt is relevant voor de discussie over immigratie in het algemeen, je kunt hun kinderen er niet los van zien.
Verwacht er niet teveel van. Jaren na de pardonregeling werkte of studeerde nog steeds maar 1/3e van de betrokken immigranten, en dat werd al als positief beschouwd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:49 schreef ThunderBitch het volgende:
Wat ik me wel afvraag is het volgende.
Is de productiviteit van de werkende allochtoon die de klusjes opknapt die de autochtoon verdomt te doen, verrekend in het geheel.
Het effect als al die allochtonen er de brui aan zouden geven?
Al die winkels die profijt hebben van de allochtonen?
De woekerrentes die berekend worden, met in het verlengde de incassobureau's die weer profijt hebben van het feit dat er te laat betaald kan worden. Ben benieuwd hoeveel werkloosheid dat nog meer met zich meebrengt.
Een pardonregeling voor immigranten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Verwacht er niet teveel van. Jaren na de pardonregeling werkte of studeerde nog steeds maar 1/3e van de betrokken immigranten, en dat werd al als positief beschouwd.
Gefeliciteerd, je bent een uitzondering. Jij bent ook bekend met de statistieken over onderwijs en criminaliteit onder latere generaties, dus dat wist je al.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nou dank je wel, ik zal het mijn zussen vertellen die 1e generatie zijn doch allebei zeer hoog op de maatschappelijke ladder staan. Ik zal het ook aan mijzelf vertellen, officieel gezien de 2e generatie - omdat ik hier geboren ben.
Maar het blijft negatief.quote:[..]
Jawel, want kinderen die hier geboren zijn hebben een geheel ander kosten en baten plaatje dan verse immigranten.
Ik vind het gezien de mogelijkheden lang niet slecht.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Verwacht er niet teveel van. Jaren na de pardonregeling werkte of studeerde nog steeds maar 1/3e van de betrokken immigranten, en dat werd al als positief beschouwd.
Wat is het verschil? Of ze nou binnenkomen via een huwelijk of een malafide uitzendbureau of een pardonregeling.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een pardonregeling voor immigranten?
Het helpt wel zo ontzettend veel, zeker in een economie als die van Nederland.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:56 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik vind het gezien de mogelijkheden lang niet slecht.
En trouwens, om succesvol te zijn of je broek kunnen ophouden, hoef je niet perse gestudeerd te hebben.
Dat is natuurlijk de makkelijkste uitweg. Iets wat niet overeenkomt met je eigen denkbeelden een "uitzondering" noemen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:55 schreef JohnLocke het volgende:
Gefeliciteerd, je bent een uitzondering. Jij bent ook bekend met de statistieken over onderwijs en criminaliteit onder latere generaties, dus dat wist je al.
Het aanleggen van snelwegen kost miljarden, de voordelen (economische opbrengsten) zijn pas jaren later merkbaar. Zo werkt het met in feite alles.quote:Maar het blijft negatief.
Nogmaals, jij bent net zo bekend als ik met de cijfers dus houd je niet van de domme.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de makkelijkste uitweg. Iets wat niet overeenkomt met je eigen denkbeelden een "uitzondering" noemen.
We zijn al weer behoorlijk wat jaren verder sinds de eerste immigratie-golven, hoeveel generaties nog voor ze gelijk liggen met autochtonen wat betreft onderwijs en criminaliteit?quote:[..]
Het aanleggen van snelwegen kost miljarden, de voordelen (economische opbrengsten) zijn pas jaren later merkbaar. Zo werkt het met in feite alles.
Jazeker, maar er zijn ook genoeg autochtonen die niet gestudeerd hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:57 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het helpt wel zo ontzettend veel, zeker in een economie als die van Nederland.
Ik ben niet bekend met de "maatschappelijke succes-ratio" cijfers. Want volgens mij bestaan die niet. Cijfers met betrekking tot uitschieters naar beneden zijn er wel, helaas zegt dat niets over de uitschieters naar boven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:00 schreef JohnLocke het volgende:
Nogmaals, jij bent net zo bekend als ik met de cijfers dus houd je niet van de domme.
Jij verwacht in één generatie een complete overhaul? Immers zoals ik al zei, in veel gevallen is de 1e generatie 35 - 70 jaar oud. De tweede generatie bestaat voornamelijk uit jonge dertigers, twintigers en tieners.quote:We zijn al weer behoorlijk wat jaren verder sinds de eerste immigratie-golven, hoeveel generaties nog voor ze gelijk liggen met autochtonen wat betreft onderwijs en criminaliteit?
Wat betreft die offers heb je gelijk, en daar ging ik inderdaad te gemakkelijk overheen. De trieste waarheid is echter dat die hardwerkende immigranten niet opvallen, maar met degene die er een potje van maken wordt de gemiddelde Nederlander vaak genoeg geconfronteerd. Dat zorgt voor een zeer negatieve beeldvorming helaas.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:01 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Jazeker, maar er zijn ook genoeg autochtonen die niet gestudeerd hebben.
Het aantal allochtonen dat studeert of gestudeerd heeft, of het gemaakt heeft (eigen broek en zo) heeft wel veel en grotere offers moeten brengen om zover te komen in deze samenleving als je het vergelijkt met de autochtonen, dus in feite krijg je een vertekend beeld als je de cijfers niet goed interpreteert.
Ik heb het over de cijfers over onderwijs, werkeloosheid en criminaliteit. Die vestigen inderdaad vooral de aandacht op de problemen. Maar hoe jammer die negatieve beeldvorming ook is, de problemen zijn nou eenmaal groot.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de "maatschappelijke succes-ratio" cijfers. Want volgens mij bestaan die niet. Cijfers met betrekking tot uitschieters naar beneden zijn er wel, helaas zegt dat niets over de uitschieters naar boven.
Nee, dat verwacht ik niet. Daarom hadden we er wat mij betreft ook nooit aan moeten beginnen. Maar zoals ik al eerder zei, ondanks dat we nu vastzitten aan die eerdere groepen, kunnen we nog steeds voorkomen dat we in de toekomst dezelfde fouten maken. En dan hamer ik weer op de Oost-Europeanen, want ik zie het om me heen gewoon fout gaan.quote:[..]
Jij verwacht in één generatie een complete overhaul? Immers zoals ik al zei, in veel gevallen is de 1e generatie 35 - 70 jaar oud. De tweede generatie bestaat voornamelijk uit jonge dertigers, twintigers en tieners.
Inderdaad. Ik ben het er dus zeker mee eens dat er gericht wat aan gedaan moet worden. Met dit rapport krijg je alleen nog meer weerstand tegen pogingen om iets voor de jongelui te doen die wel te helpen zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:05 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wat betreft die offers heb je gelijk, en daar ging ik inderdaad te gemakkelijk overheen. De trieste waarheid is echter dat die hardwerkende immigranten niet opvallen, maar met degene die er een potje van maken wordt de gemiddelde Nederlander vaak genoeg geconfronteerd. Dat zorgt voor een zeer negatieve beeldvorming helaas.
Oost-Europeanen zouden weleens een groter probleem kunnen geven, al zijn het westerse allochtonen. Ik denk dat Wilders zich beter daarop had kunnen richten, tenminste ook daarop, want je hebt gelijk, ik voorzie ook grote problemen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:09 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik heb het over de cijfers over onderwijs, werkeloosheid en criminaliteit. Die vestigen inderdaad vooral de aandacht op de problemen. Maar hoe jammer die negatieve beeldvorming ook is, de problemen zijn nou eenmaal groot.
[..]
Nee, dat verwacht ik niet. Daarom hadden we er wat mij betreft ook nooit aan moeten beginnen. Maar zoals ik al eerder zei, ondanks dat we nu vastzitten aan die eerdere groepen, kunnen we nog steeds voorkomen dat we in de toekomst dezelfde fouten maken. En dan hamer ik weer op de Oost-Europeanen, want ik zie het om me heen gewoon fout gaan.
Nee hoor. Eigen waarnemingquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jouw bron is zeker je dikke duim gecombineerd met een rijke fantasie?
Wat doet dat ertoe? Die zijn hier geboren en hebben er recht op hier geld te kosten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:41 schreef Viajero het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel blonde, blanke Nederlandse kinderen de eerste tien jaar van hun aanwezigheid in Nederland kosten.
Dus immigranten mogen belasting betalen maar als hun kind bijvoorbeeld een inenting nodig heeft moeten ze oprotten ?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doet dat ertoe? Die zijn hier geboren en hebben er recht op hier geld te kosten.
Iemand die ergens anders is geboren moet gewoon niet hier geld gaan kosten, maar lekker daar blijven.
wat dat ertoe doet is dat het over de eerste tien jaar gaat. mensen hebben in het begin vaak meer hulp nodig, als ze eenmaal op eigen benen staan dan dragen ze meer bij.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doet dat ertoe? Die zijn hier geboren en hebben er recht op hier geld te kosten.
Iemand die ergens anders is geboren moet gewoon niet hier geld gaan kosten, maar lekker daar blijven.
Dus jij vindt dat we Maxima uit moeten zetten?quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:30 schreef Gia het volgende:
Gewoon grenzen dicht en een beleid zoals andere landen dat ook kennen: Heb je hier iets bij te dragen dat geen enkele autochtoon kan doen, dan ben je welkom.
Verder alleen een dubbele nationaliteit in geval van gemengd huwelijk. Anders blijf je maar fijn je oorspronkelijke nationaliteit behouden als je er niet van af komt.
Geen importhuwelijken tussen vreemdeling en vreemdeling. Dan gaan ze maar op den vreemde wonen.
Binnen enkele jaren zijn we uit de problemen, financieel gezien. En hoeven we niet te bezuinigen en niet tot het 67ste te werken.
Ontwikkelingshulp, prima, maar eigen volk eerst.
Als ik voor mijn kinderen geen ijsje kan kopen, gooi ik ook niks in de collectebus.
Dan moet het kindje wel daar blijvenquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:58 schreef ethiraseth het volgende:
Dat ijsje voor je kind kan een kind in Afrika 5 dagen voeden.
Klopt. Als er iets te halen valt, zijn we er als de kippen bij, maar als men iets terug wil, dan is de liefde over.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
Zodra zwakke economieen zich ontwikkelen neemt de immigratie vanuit dat land meteen af. Helaas helpt het huidige beleid voor geen meter omdat we landen eerst kapotmaken en dan noodhulp sturen. En dan staan we verbaasd te kijken als mensen vluchten voor de ellende.
Klopt, al moet ik daarbij wel zeggen dat Europese landen op het moment gewoon toekijken hoe de VS en China Afrikaanse landen leegkopen en zelf de boot missenquote:Op donderdag 20 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
Zodra zwakke economieen zich ontwikkelen neemt de immigratie vanuit dat land meteen af. Helaas helpt het huidige beleid voor geen meter omdat we landen eerst kapotmaken en dan noodhulp sturen. En dan staan we verbaasd te kijken als mensen vluchten voor de ellende.
We. Mensen daar kunnen niets zonder de blanken, alles wat daar gebeurt, goed of slecht, is een direct gevolg van wat blanken doen. De mensen daar hebben natuurlijk niet het denkniveau dat wij hebben, dus hebben ze ook geen verantwoordelijkheid voor hun eigen situatie.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
Tsja, van wat er nog over is, na de leegroof van Europa.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, al moet ik daarbij wel zeggen dat Europese landen op het moment gewoon toekijken hoe de VS en China Afrikaanse landen leegkopen en zelf de boot missen
Wil je ontkennen dat het Westen niet een gigantische invloed heeft op Afrikaanse economieën?quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
We. Mensen daar kunnen niets zonder de blanken, alles wat daar gebeurt, goed of slecht, is een direct gevolg van wat blanken doen. De mensen daar hebben natuurlijk niet het denkniveau dat wij hebben, dus hebben ze ook geen verantwoordelijkheid voor hun eigen situatie.
Ik blijf het vreemd vinden dat juist mensen die claimen zo meevoelend te zijn tegelijkertijd zo'n enorme racistische minachting tov Afrikanen laten zien.
De mensen daar leven volgens een ander cultuur en patroon. Er zijn andere dingen belangrijk geweest tot nu toe. Dingen die in het westen op de achtergrond zijn geraakt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
We. Mensen daar kunnen niets zonder de blanken, alles wat daar gebeurt, goed of slecht, is een direct gevolg van wat blanken doen. De mensen daar hebben natuurlijk niet het denkniveau dat wij hebben, dus hebben ze ook geen verantwoordelijkheid voor hun eigen situatie.
Ik blijf het vreemd vinden dat juist mensen die claimen zo meevoelend te zijn tegelijkertijd zo'n enorme racistische minachting tov Afrikanen laten zien.
Nee da kun je niet, het saldo heeft te maken met de doelgroepen berekening, maar emigranten met hun IQ en EQ bagage is een volstrekt andere groep dan de IQ en EQ immigrant die naar naar nederland komt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Nee, die zijn broodnodig. Zonder Polen is heel het Westland binnen een jaar failliet. Dat kost ook wel een miljardje of watquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:33 schreef JohnLocke het volgende:
Dat geldt dus in ieder geval niet voor de Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren en Roemenen. Die schrijnende gevallen zijn maar een heel klein deel, de meeste zijn gewoon gelukszoekers.
Haha ja. Van 5.1 kind per gezin naar 2.1. Nog wel hoger dan onze vergrijzende allochtoon uiteraard (1.7 ofzo?). Wat Nederland moet doen is het Zwitserse model toepassen. Tijdelijke visa's. Geen werk? Land uit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
Binnen 1 generatie was dat getal gedaald tot net iets boven replacement-ratio.
Misschien is dit alleen nog iets in het Oosten des lands, maar Polen en andere Oost-Europeanen zijn hier onevenredig vaak betrokken bij misdrijven zoals inbraak en zaken als agressief goud verkopen aan de snelweg. Plus dat ik de indruk heb dat dronken rijden voor Polen vrij normaal is. Niet voor niets worden in Limburg nu verkeersregels uitgegeven in het Pools.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, die zijn broodnodig. Zonder Polen is heel het Westland binnen een jaar failliet. Dat kost ook wel een miljardje of wat
Of dacht je dat de Nederlanders dat werk wel gaan doen? En als je ze dwingt om dat werk te gaan doen, dat ze dat dan daadwerkelijk gemotiveerd gaan doen met een productiviteit die te vergelijken valt met de Polen? Gaan al die Westlandse boeren alsnog failliet.
Ik zie dagelijks prestatiegrafiekjes langskomen en de Pjotr's en Patrycja's presteren bijkans 2x zoveel als de Pieten en de Shirleys.
Die Polen zitten overigens niet in het onderzoek hoor, want die leveren netto heel erg veel geld op.
Helemaal mee eens. Visa moet gesponsord worden door werkgever, stop je met werken of ontslagen? Terug naar land van herkomst. Na vijf jaar kunnen we dan praten over een permanent visum.quote:[..]
Haha ja. Van 5.1 kind per gezin naar 2.1. Nog wel hoger dan onze vergrijzende allochtoon uiteraard (1.7 ofzo?). Wat Nederland moet doen is het Zwitserse model toepassen. Tijdelijke visa's. Geen werk? Land uit.
Jij zuigt wel vaker uit je linkerduim he?quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Kun je misschien aangeven waarom dit fout is?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Jij zuigt wel vaker uit je linkerduim he?
Kom je wel eens op de site van het CBS?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Jij zuigt wel vaker uit je linkerduim he?
Tuurlijk kan ik dat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:08 schreef Zith het volgende:
Kun je misschien aangeven waarom dit fout is?
Ja, ik wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:17 schreef ethiraseth het volgende:
Kom je wel eens op de site van het CBS?
Je moet wel kijken naar niet-westerse allochtonen, niet de totale immigratie. Of wil je gaan beweren dat de integratie van Belgen en Duitsers het grote probleem is?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:30 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ik dat.
[..]
Ja, ik wel.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2009/2009-006-pb.htm
"In 2008 bereikte de immigratie met bijna 143 duizend mensen een recordhoogte."
"De emigratie daalde het afgelopen jaar juist van 123 duizend naar 116 duizend personen"
143.000 - 116.000 = 27.000
Wanneer was jij voor het laatst op de website van het CBS voor je uit je duim begon te zuigen?
Sow hey, daar heb je even goed over na moeten denken, niet?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je moet wel kijken naar niet-westerse allochtonen, niet de totale immigratie. Of wil je gaan beweren dat de integratie van Belgen en Duitsers het grote probleem is?
En onderbouw nu eens jouw uitspraken en sommetjes dan. Waar blijft die?quote:Op donderdag 20 mei 2010 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ben je blind? De hele OP en het hele Nyfer-rapport gaan alleen over niet-westerse allochtonen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Sow hey, daar heb je even goed over na moeten denken, niet?
Jij maakt dus, ondanks het topictitel, er een westers vs. niet-westers discussie van. Straks ga je ook nog beginnen over nazi's zoals je wel vaker doet... (typisch links trekje)
Maar goed, ik kijk naar de totale immigratie. Zoals het rapport ook bedoeld is, en deze discussie. Als jij er perse in je eentje er een niet-westerse immigratie van wilt maken moet je maar een nieuwe discussie openen ofzo.
Lol... ik ben inderdaad blind.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Ben je blind? De hele OP en het hele Nyfer-rapport gaan alleen over niet-westerse allochtonen.
Hoeft niet, ligt ook wel een beetje aan de TT en de eerste twee zinnen van de OP. Dus verwarring is enigszins begrijpelijk, maar Wilders wilde onderzoek naar niet-westerse allochtonen. Japanners, Indonesiërs, Polen, Belgen en Amerikanen zijn dus bijvoorbeeld niet meegenomen in deze cijfers. Antillianen vallen vreemd genoeg wel onder niet-westers, dus die zijn wel meegenomen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Lol... ik ben inderdaad blind.![]()
Ik ga hier even in een hoekje 10 minuten schamen.
Het viel me trouwens op dat het CBS ook met cijfers goochelt. Zo komt de optelsom op 27.000 terwijl ze in een ander artikel spreken over "meer dan 30.000 immigranten", over 2008.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoeft niet, ligt ook wel een beetje aan de TT en de eerste twee zinnen van de OP. Dus verwarring is enigszins begrijpelijk, maar Wilders wilde onderzoek naar niet-westerse allochtonen. Japanners, Indonesiërs, Polen, Belgen en Amerikanen zijn dus bijvoorbeeld niet meegenomen in deze cijfers. Antillianen vallen vreemd genoeg wel onder niet-westers, dus die zijn wel meegenomen.
Ik wel. Het overgrote deel ervan gedraagt zich als uitvreters en cowboys. Ik kan enkel respect opbrengen voor die eerst generatie. Hoe gek ook spreken die amper tot geen Nederlands. Maar juist die 1ste generatie waren de allochtonen die zich rond lieten duwen en zich kapot werkten voor een appel en een ei. Terwijl ze vaak hier alleen woonden en hun familie nog in land van herkomst vertoefde. Dat waren de bikkels en die mogen ze best in de watten leggen voor hun lef, doorzettingsvermogen en onze dankbaarheid dat wij ze gebruikt hebben.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:23 schreef Pool het volgende:
Ik geloof dat die 50.000 aanwas bestaat uit 25.000 nieuwe immigranten en 25.000 hier geboren kinderen van immigranten, maar dat moet ik nog een keer checken als ik tijd heb om het rapport wat diepgaander te lezen. Want dat moet ik Wilders wel nageven: nu het rapport er is, vind ik het toch wel interessant. Ook al sta ik verder achter geen enkele van de maatregelen die hij naar aanleiding hiervan wil treffen.
Meer kort door de bocht denk ik, heeft niet zo veel met links of rechts te makenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:36 schreef KoffieMetMelk het volgende:
. Maar het is niet links zo te denken en rechts is ook maar impopulair he?
En dan nog een vraag. Wat verstaan we onder een 'bijdrage aan de maatschappij' . Is dat zoveel mogelijk belasting afdragen ? Of mag het ook iemand zijn die trouw 40 jaar vrijwilligers werk op de voetbalclub doet ?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:53 schreef Re het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk netto positief bijdragen aan de maatschappij
Beide. Vergeet niet dat die voetbalclub ook weer subsidie ontvangt, afkomstig uit belastinggeld.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En dan nog een vraag. Wat verstaan we onder een 'bijdrage aan de maatschappij' . Is dat zoveel mogelijk belasting afdragen ? Of mag het ook iemand zijn die trouw 40 jaar vrijwilligers werk op de voetbalclub doet ?
geld in het laatje brengen, puur geld, al het andere is subjectieve nonsensequote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En dan nog een vraag. Wat verstaan we onder een 'bijdrage aan de maatschappij' . Is dat zoveel mogelijk belasting afdragen ? Of mag het ook iemand zijn die trouw 40 jaar vrijwilligers werk op de voetbalclub doet ?
Dus ze zijn pas iets waard als ze uitgebuit kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:36 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ik wel. Het overgrote deel ervan gedraagt zich als uitvreters en cowboys. Ik kan enkel respect opbrengen voor die eerst generatie. Hoe gek ook spreken die amper tot geen Nederlands. Maar juist die 1ste generatie waren de allochtonen die zich rond lieten duwen en zich kapot werkten voor een appel en een ei. Terwijl ze vaak hier alleen woonden en hun familie nog in land van herkomst vertoefde. Dat waren de bikkels en die mogen ze best in de watten leggen voor hun lef, doorzettingsvermogen en onze dankbaarheid dat wij ze gebruikt hebben.
De rest erna, wat aan nageslacht of import hier kwam, is het overgrote deel rot. Dat er een handjevol goeden tussen zitten vind ik geen excuus om er met de mantel der liefde overheen te gaan. Maar het is niet links zo te denken en rechts is ook maar impopulair he?
ik vind dat een bijdrage niet alleen geld in het laatje zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
geld in het laatje brengen, puur geld, al het andere is subjectieve nonsense
dat boeit Wilders toch niet met zijn boerenkool christelijke-joodse cultuur fetish, nee het gaat puur om het netto bedragquote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:30 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
ik vind dat een bijdrage niet alleen geld in het laatje zou moeten zijn.
Ik vind het wel prettig dat ik bv met pasen langs de turk kan voor een boodschap die ik vergeten was, vind ik wel zo prettig.
De shoarma is niet meer weg te denken; wat moeten al die nachtbrakers die tijdens het stappen iets te eten willen hebben?!
We hebben andere groenten, vruchten en andere levensmiddelen leren eten.
We hebben kennisgemaakt met een nieuwe cultuur, het zal vast niet alleen kommer en kwel zijn.
Het rot werk wordt vaak door deze mensen gedaan, waardoor wij ons kunnen beroepen op onze properheid.
De groep moet ook eten, drinken, zich kleden etc, dus de economie en werkgelegenheid vaart er wel bij.
Etc, etc, (daarmee vergeet ik de nadelen niet).
lol.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:01 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Sow hey, daar heb je even goed over na moeten denken, niet?
Jij maakt dus, ondanks het topictitel, er een westers vs. niet-westers discussie van. Straks ga je ook nog beginnen over nazi's zoals je wel vaker doet... (typisch links trekje)
Maar goed, ik kijk naar de totale immigratie. Zoals het rapport ook bedoeld is, en deze discussie. Als jij er perse in je eentje er een niet-westerse immigratie van wilt maken moet je maar een nieuwe discussie openen ofzo.
[..]
En onderbouw nu eens jouw uitspraken en sommetjes dan. Waar blijft die?
Of reken je jezelf het recht toe zomaar te schreeuwen?
Daarbij zie ik jou duidelijk het woord "immigratie" gebruiken zonder zelf al aan te geven dat jouw klemtoon ligt bij niet-westerse immigranten.
Zullen we maar gewoon concluderen dat je in je laatste post maar wat uit de mouw schudde omtrent niet-westers om je gezicht te redden?
Oh, en voor jou nog even speciaal gecopy-paste, de topictitel:
10 jaar immigratie kost 72 miljard euro
Totale immigratie dus. Als je je daar niet aan kunt houden: GTFO
Moeten we niet de belastingen verhogen (waarom 60% als het ook 80% kan zijn?), zodat we 16 miljoen kansarmen op kunnen nemen en hun allen een uitkering kunnen verstrekken?:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moeten we misschien niet van iedereen in Nederland berekenen of ze een toevoeging zijn, en zo nee ze het land uitschoppen of een spuitje geven?
Origineel, niet dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
Moeten we misschien maar van iedereen in Nederland berekenen of ze een toevoeging zijn, en zo nee ze het land uitschoppen of een spuitje geven?
En niet te vergeten hooligans...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:53 schreef Re het volgende:
ik zou ook wel de volgende prijskaartjes willen zien eigenlijk
-westerse allochtoon
-tokkie
-student
-gehandicapte geestelijk
-gehandicapte lichamelijk
-zwangeren
-junks
-topsporter
-dikke mensen
-rokers
-bejaarden
-babyboomer
-alcoholist
etc...
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk netto positief bijdragen aan de maatschappij
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Moeten we niet de belastingen verhogen (waarom 60% als het ook 80% kan zijn?), zodat we 16 miljoen kansarmen op kunnen nemen en hun allen een uitkering kunnen verstrekken?:
Klik eens een pagina terug.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.
Maar zeg eens, wat geeft alle onrendabelen het recht om hier te zijn?
Ik las er geen vraag in. Enkel een blijk van hysterie, mijn inziens, terwijl ik het heb over een rationele benadering van dit dossier.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.
Dat is vanwege alle wat lastig te duiden, maar in het kader van gezinshereniging bijvoorbeeld kunnen migranten daaraan rechten ontlenen.quote:Maar zeg eens, wat geeft alle onrendabelen het recht om hier te zijn?
Nee, maar in de post waarop ik reageer wordt alle verantwoordelijkheid bij het westen gelegd, alsof de Afrikanen zelf helemaal geen invloed hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat het Westen niet een gigantische invloed heeft op Afrikaanse economieën?
Dan moet er wel iemand zijn die die kennis wil hebben en gebruiken. Landen als Maleisie en Taiwan waren 50 jaar geleden net zo arm als Afrika, maar daar hebben ze er wel wat van gemaakt. Als je tractors uit elkaar sloopt en als oud metaal verkoopt dan gaat dat je economie nou eenmaal niet helpen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De mensen daar leven volgens een ander cultuur en patroon. Er zijn andere dingen belangrijk geweest tot nu toe. Dingen die in het westen op de achtergrond zijn geraakt.
In Afrika heeft men de achterstand van de technologie en uiteraard ook mbt oplossingen van grote problemen.
Het westen had er al eerder voor moeten zorgen dat de technologische kennis overgedragen werd, dan waren mensen neit aangewezen op de welvaart van het westen.
Een belangrijke reden voor het westen om dat niet te doen is ook uit eigenbelang. Ze hebben natuurlijk ook geen zin om de welvaart van deze aardkloot te delen. Denk aan het ijsje dat eerder genoemd werd.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Die landen zijn al veel verder v.w.b. technologische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan moet er wel iemand zijn die die kennis wil hebben en gebruiken. Landen als Maleisie en Taiwan waren 50 jaar geleden net zo arm als Afrika, maar daar hebben ze er wel wat van gemaakt. Als je tractors uit elkaar sloopt en als oud metaal verkoopt dan gaat dat je economie nou eenmaal niet helpen.
Wel tov. gemiddeldequote:Op donderdag 20 mei 2010 10:34 schreef Cahir het volgende:
[..]
27% van de PVV stemmers heeft havo of hoger genoten. Dat is niet zo weinig hoor.
en jij 4 pagina'squote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:49 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
en jij 4 pagina's
ik heb geen verantwoordelijkheid voor gehandicapten (uit het voorbeeld eerder)
en helemaal niet voor dikke rokende en/of luie mensen
dus waarom die wel en arme negertjes niet?
nee dat heb ik nietquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:16 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jawel, dat heb je wel. Het zijn je landgenoten, en in dit land betalen de sterkeren voor de zwakkeren.
Die arme negertjes komen uit een ander land.
Wat je zegt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nee dat heb ik niet
mijn opa en oma, daar wel voor
niet voor mijn ongezonde landgenoten
die hebben het zelf verpest
ik heb er geen bezwaar tegen hoor, om sjonnie en anita een beetje bij te staan
die kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn toch?
dom, geen opvoeding, etcetera?
ik heb gelukkig wat meer mazzel gehad
alleen die negertjes hebben het een tikje harder nodig
nederland heeft nou eenmaal meer mazzel gehad
we hebben het ontzettend goed hier, de halve wereld krepeert
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
Jawel, dat heb je wel. Alhoewel je het misschien niet wil. Zo werkt het hier nou eenmaal.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nee dat heb ik niet
mijn opa en oma, daar wel voor
niet voor mijn ongezonde landgenoten
die hebben het zelf verpest
Dat is een mogelijke verklaring, een andere is dat zij en hun ouders verkeerde keuzes hebben gemaakt. Net als ongezonde mensen dat doen.quote:ik heb er geen bezwaar tegen hoor, om sjonnie en anita een beetje bij te staan
die kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn toch?
dom, geen opvoeding, etcetera?
ik heb gelukkig wat meer mazzel gehad
Als het nou vluchtelingen uit Duitsland of België waren ok, maar niet ergens uit een poepgat in Afrika. Dan gaan ze maar naar hun buren.quote:alleen die negertjes hebben het een tikje harder nodig
en ik zeg niet dat we ze maar allemaal binnen moeten laten en een uitkering moeten geven, maar grenzen dicht en krijg de tering allemaal, dat kan je niet maken
dus dat gezeik over geld....
Geluk moet je altijd hebben jongen. Het een sluit het andere niet uit.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:50 schreef RodeBril het volgende:
[..]
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.
Maar dat is het niet, het heeft miljarden euros en keihard werk gekost en vele jaren grondig plannen om delta werken neer te zetten die ons land tegen de zee hebben beshermd. Zo hebben we een vruchtbaar land gecreerd dat met keihard werken en harde discepline elke dag bewerkt werd door Nederlanders.
Dat is geen geluk jij hebt misschien geluk dat je je hele leven nog nooit hebt moeten werken.
Maar Nederland is niet door geluk ontstaan maar opgebouwd door hard werkende mensen met een visie. Mensen die niet al het geld maar weggaf, maar investeerde in nieuwe ontwikkelingen en dijken. Investeerde in goed onderwijs en aan bescherming van het land.
Stel onze voorouders hadden al hun geld weggegeven aan zielige afrikaantjes.......
tja dan had ons hele land nu onder water gestaan.
Geluk is het niet jongen maar KEIHARD WERKEN!
verantwoordelijkheid heb ik "omdat het nou eenmaal zo werkt hier"?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jawel, dat heb je wel. Alhoewel je het misschien niet wil. Zo werkt het hier nou eenmaal.
[..]
Dat is een mogelijke verklaring, een andere is dat zij en hun ouders verkeerde keuzes hebben gemaakt. Net als ongezonde mensen dat doen.
[..]
Als het nou vluchtelingen uit Duitsland of België waren ok, maar niet ergens uit een poepgat in Afrika. Dan gaan ze maar naar hun buren.
En dude, hoofdletters en leestekens.
moet je eens kijken hoe ver je daar komt met KEIHARD WERKEN in vergelijking met hier 36 uur folders bezorgenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:50 schreef RodeBril het volgende:
[..]
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.
Maar dat is het niet, het heeft miljarden euros en keihard werk gekost en vele jaren grondig plannen om delta werken neer te zetten die ons land tegen de zee hebben beshermd. Zo hebben we een vruchtbaar land gecreerd dat met keihard werken en harde discepline elke dag bewerkt werd door Nederlanders.
Dat is geen geluk jij hebt misschien geluk dat je je hele leven nog nooit hebt moeten werken.
Maar Nederland is niet door geluk ontstaan maar opgebouwd door hard werkende mensen met een visie. Mensen die niet al het geld maar weggaf, maar investeerde in nieuwe ontwikkelingen en dijken. Investeerde in goed onderwijs en aan bescherming van het land.
Stel onze voorouders hadden al hun geld weggegeven aan zielige afrikaantjes.......
tja dan had ons hele land nu onder water gestaan.
Geluk is het niet jongen maar KEIHARD WERKEN!
Niets en niemand die je tegenhoudt om zelf actie te ondernemen en je salaris over te boeken maar ga niet de moraalridder uithangen dat anderen het maar moeten doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:23 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
moet je eens kijken hoe ver je daar komt met KEIHARD WERKEN in vergelijking met hier 36 uur folders bezorgen
gegarandeerd, hier kom je veel verder
wat nou anderen dat maar moeten doen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets en niemand die je tegenhoudt om zelf actie te ondernemen en je salaris over te boeken maar ga niet de moraalridder uithangen dat anderen het maar moeten doen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoeft niet, ligt ook wel een beetje aan de TT en de eerste twee zinnen van de OP. Dus verwarring is enigszins begrijpelijk, maar Wilders wilde onderzoek naar niet-westerse allochtonen. Japanners, Indonesiërs, Polen, Belgen en Amerikanen zijn dus bijvoorbeeld niet meegenomen in deze cijfers. Antillianen vallen vreemd genoeg wel onder niet-westers, dus die zijn wel meegenomen.
Volgens de CBS gaat het vooral om mensen die in voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.Ze hebben niet over de Indonesiërs.quote:Die definitie van niet-westerse allochtonen die het CBS hanteert is wel enigszins dubieus trouwens.
Waarom is Indonesië westers en zijn de Antillen niet-westers? Het lijkt wel een beetje selectief: als je iets een probleemgroep vindt, dan noem je het 'niet-westers'.
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:25 schreef Noordin het volgende:
[..]
[..]
Volgens de CBS gaat het vooral om mensen die in voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.Ze hebben niet over de Indonesiërs.
"Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend. Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezinnen"
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)t.htm?ConceptID=1057
In concreto komt de benaming dan ook voort uit een bepaalde soort Westerse superioriteitsgevoel. Alles wat Westers is, is goed. Niet-Westers = niet goed of achterlijk of niet beschaafd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.
Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
En dat Japanners werken voor Japanse bedrijven, maakt dat ze westers? Ik vind Chinezen die een snackbar met Nederlandse friet en bitterballen runnen westerser dan Japanners die bij Fuji werken en geen woord Nederlands spreken. De Japanners zijn rijk, maar hun cultuur is echt 90% anders dan de onze.
Ook vreemd: een Roemeense of Bulgaarse straatmuzikant is westers, een Turkse ondernemer uit Istanbul (Constantinopel, Europese zijde) is niet-westers.
Kijk, ik snap ook wel dat je niet per immigrant kunt beoordelen of die westers is of niet. Je moet inderdaad per land rekenen. Maar dan vind ik de grens dus gek getrokken, vooral met betrekking tot Indo's vs Antillianen en met betrekking tot Japan.
De definitie van allochtoon (en dan bedoel ik eigenlijk welke mensen ertoe behoren) snap ik sowieso niet. Ben benieuwd wie dat samengesteld heeft en wat de gedachte erachter is/was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.
Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
En dat Japanners werken voor Japanse bedrijven, maakt dat ze westers? Ik vind Chinezen die een snackbar met Nederlandse friet en bitterballen runnen westerser dan Japanners die bij Fuji werken en geen woord Nederlands spreken. De Japanners zijn rijk, maar hun cultuur is echt 90% anders dan de onze.
Ook vreemd: een Roemeense of Bulgaarse straatmuzikant is westers, een Turkse ondernemer uit Istanbul (Constantinopel, Europese zijde) is niet-westers.
Kijk, ik snap ook wel dat je niet per immigrant kunt beoordelen of die westers is of niet. Je moet inderdaad per land rekenen. Maar dan vind ik de grens dus gek getrokken, vooral met betrekking tot Indo's vs Antillianen en met betrekking tot Japan.
Nee.Er staat heel duidelijk;"Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend.Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezinnen"quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat ze met werknemers van Japanse bedrijven bedoelen.Beetje raar Japanners die voor Japanse bedrijven werken..........quote:Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
De kinderen van blanke Nederlanders ouders of ouder die in Nederlands-Indië zijn geboren,zijn ook allochtoon,dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:00 schreef Pool het volgende:
Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen, Noordin.![]()
Even voor de duidelijkheid, de begrippen van het CBS:
Autochtoon = Persoon van wie de beide ouders in Nederland zijn geboren, ongeacht het land waar men zelf is geboren.
Allochtoon = Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.
Westere allochtoon = Allochtoon met als herkomstgroepering een van de landen in Europa (exclusief Turkije), Noord-Amerika en Oceanië, of Indonesië of Japan.
Niet-westerse allochtoon = Allochtoon met als herkomstgroepering een van de landen in Afrika, Latijns-Amerika en Azië (exclusief Indonesië en Japan) of Turkije.
Het gaat daarin om héél Indonesië. Dus ook als morgen een arm, laagopgeleid, islamitisch traditioneel, Indonesisch gezin zonder Hollandse voorouders hier komt wonen, dan zullen de gezinsleden worden aangemerkt als Westerse allochtonen. Jij geeft goed de historische reden aan die hier achter zit: de grote verbondenheid in het verleden tussen Nederland en Indonesië en het feit dat juist de meer westers georiënteerde Indonesiërs naar Nederland zijn vertrokken. Dus het grote aantal westers georiënteerden heeft het CBS ertoe doen besluiten om alle allochtonen met Indonesië als herkomstgroepering als westers aan te duiden. Ook degenen die feitelijk helemaal niet westers zijn.
Dan was Indonesië toch voldoende.Nee ze zetten dat ernog bij.....een beetje onzin.quote:Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië"
Volgens jouw zijn de Indonesiërs en de Indo's hetzelfde vandaar de Westerse-alloch label van CBS.quote:en het feit dat juist de meer westers georiënteerde Indonesiërs naar Nederland zijn vertrokken. Dus het grote aantal westers georiënteerden heeft het CBS ertoe doen besluiten om alle allochtonen met Indonesië als herkomstgroepering als westers aan te duiden. Ook degenen die feitelijk helemaal niet westers zijn.
Ja.Maar het wezenlijk verschil is dat de groep(Indo's) die hier in de jaren 40,50 en 60 zijn aangekomen uit Nederlands-Indië komen en niet uit het tegenwoordige Indonesië.Je zou denken dat is precies hetzelfde....maar nee.Het land of de maatschappij waarze vandaan komen is er niet meer.De Indische-Nederlandse cultuur,enz,bestaat daar niet meer(met kleine eur-aziatische uitzonderingen,maar dan is het niet het koloniaal Indisch-Nederlands/eur-aziatische)Het is allemaal hier naar NL meegenomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:13 schreef Pool het volgende:
Ja, dat laatste bedoelde ik inderdaad. Dat het CBS iedereen die uit Indonesië komt op één hoop gooit als westers. En dat ze andersom iedereen van de Antillen op één hoop gooien als niet-westers.
Ja, maar natuurlijk, zou een beetje raar zijn als dat niet was.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:40 schreef Noordin het volgende:
[..]
Ja.Maar het wezenlijk verschil is dat de groep(Indo's) die hier in de jaren 40,50 en 60 zijn aangekomen uit Nederlands-Indië komen en niet uit het tegenwoordige Indonesië.Je zou denken dat is precies hetzelfde....maar nee.Het land of de maatschappij waarze vandaan komen is er niet meer.De Indische-Nederlandse cultuur,enz,bestaat daar niet meer(met kleine eur-aziatische uitzonderingen,maar dan is het niet het koloniaal Indisch-Nederlands/eur-aziatische)Het is allemaal hier naar NL meegenomen.
De culturele indentiteit van een Indo is wel Westers/Nederlandser dan de gewone Antilliaan, vooral tegenwoordig is het voor veel mensen met een Indo achtergrond,Nederlandser dan de oorspronkelijke Nederlands/Eur-aziatische.
Die vergelijking maakte Cohen gisteren ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:44 schreef ethiraseth het volgende:
Moeten we misschien maar van iedereen in Nederland berekenen of ze een toevoeging zijn, en zo nee ze het land uitschoppen of een spuitje geven?
Een betwiste noodzaak.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:54 schreef Mutant01 het volgende:
Migrant zijn is juist vaak geen vrije keuze en ontstaat eerder uit een soort van economische noodzaak.
Jawel hoor. Er is momenteel geen tekort aan werknemers, dus er is geen economische noodzaak. En voor de overheidsfinanciën hoeven we het blijkbaar dus ook niet - op deze wijze - te doen.quote:
Wat heeft dat in godsnaam met de keuzevrijheid om "migrant" te zijn te maken?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er is momenteel geen tekort aan werknemers, dus er is geen economische noodzaak. En voor de overheidsfinanciën hoeven we het blijkbaar dus ook niet - op deze wijze - te doen.
Moet je eens doen, goed voor het empathisch vermogen.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:15 schreef Picchia het volgende:
Oké, misschien begreep ik je verkeerd, want ik bekijk het zelden vanuit het perspectief van de migrant.
Ik ook graag de 100k + verdiener die er zo prat op gaat dat hij/zij zoveel belasting betaalt maar dit dubbel en dwars terug krijgt via hra, leasewagen enz. En dat voor het verkopen van de immer nuttige Senseo'squote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:53 schreef Re het volgende:
-westerse allochtoon
-tokkie
-student
-gehandicapte geestelijk
-zwangeren
-junks
-topsporter
-dikke mensen
-rokers
-bejaarden
-babyboomer
-alcoholist
etc...
je bedoelt natuurlijk niet bijvoorbeeld mensen met kennis binnenhalen en dergelijke maar alleen in jouw ogen mensen die de kansloze baantjes waar hollanders geen kaas in zien proberen in te pikken, toch...quote:Op maandag 24 mei 2010 14:59 schreef Gia het volgende:
Als het toelaten van nieuwkomers meer kost dan het oplevert en we geen extra mensen nodig hebben, waarom zouden we ze dan toelaten? Omdat zij besluiten dat ze liever hier willen komen wonen? Vind dat geen reden voor Nederland om ze toe te laten.
Mensen uit oorlogsgebieden, tijdelijk, opvang bieden, prima.
Volgens CBS waneer een groep sociaal,cultureel,enz,erg op de Nederlandse lijkt dan wordt het als Westers gerekend.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:28 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ja, maar natuurlijk, zou een beetje raar zijn als dat niet was.
Vind het toch nog raar dat die groep als Westers allochtoon gezien wordt. Waarom Surinamers dan niet?
Dat zijn Indo's niet de Indonesiërs.Dat Indo's als westers worden gezien is logisch.Maar dan ook voor de Indonesiërs.......dat is echt vreemd.En wat ook vreemd is,Surinamers spreken bijna allemaal Nederlands spreken(geloof,veel bosnegers niet)enz.Dus wat maakt Surinamers niet westers?Hun culturele indentiteit misschien?quote:De allochtonen met Indonesië als herkomst land vormen een bijzonder groep.Ze worden gerekend als Westerse allochtonen.Veel personen uit Indonesië of Nederlands-Indië zijn van Nederlandse afkomst
Ik ook, maar dan wel voor een andere reden. Namelijk om te zien of de maatregelen die getroffen zijn om ongewenst gedrag te vermijden ook daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten. Daarvoor zul je idd eerst duidelijk moeten hebben hoeveel het daadwerkelijk kost, en wat de eventuele baten zijn. Nu vuurt men als het ware blind, zonder te weten of er ook maar enig effect isquote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:53 schreef Re het volgende:
-westerse allochtoon
-tokkie
-student
-gehandicapte geestelijk
-zwangeren
-junks
-topsporter
-dikke mensen
-rokers
-bejaarden
-babyboomer
-alcoholist
etc...
Surinamers hebben de nederlandse taal als voertaal. Alles was gericht op Nederland. De kinderen daar leerden alles over Nederland, zelfs de smerigste kanalen moesten ze op de kaart kunnen aanwijzen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef Noordin het volgende:
[..]
Volgens CBS waneer een groep sociaal,cultureel,enz,erg op de Nederlandse lijkt dan wordt het als Westers gerekend.
CBS:
[..]
Dat zijn Indo's niet de Indonesiërs.Dat Indo's als westers worden gezien is logisch.Maar dan ook voor de Indonesiërs.......dat is echt vreemd.En wat ook vreemd is,Surinamers spreken bijna allemaal Nederlands spreken(geloof,veel bosnegers niet)enz.Dus wat maakt Surinamers niet westers?Hun culturele indentiteit misschien?
De culturele inditenteit van indonesiers is ook niet anders. Er wonen zelf javanen in Suriname, is toch ongeveer hetzelfde?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef Noordin het volgende:
[..]
Volgens CBS waneer een groep sociaal,cultureel,enz,erg op de Nederlandse lijkt dan wordt het als Westers gerekend.
CBS:
[..]
Dat zijn Indo's niet de Indonesiërs.Dat Indo's als westers worden gezien is logisch.Maar dan ook voor de Indonesiërs.......dat is echt vreemd.En wat ook vreemd is,Surinamers spreken bijna allemaal Nederlands spreken(geloof,veel bosnegers niet)enz.Dus wat maakt Surinamers niet westers?Hun culturele indentiteit misschien?
Goh. Daar kun je toch maarliefst één hele ING mee redden.quote:Op donderdag 20 mei 2010 05:53 schreef bendk het volgende:
Op een migratiesaldo van 25000 niet-westerse allochtonen per jaar, met een zelfde aantal nakomelingen, is de samenleving 7,2 miljard euro kwijt.
Tien jaar ongewijzigd immigratiebeleid betekent dus het binnenhalen van een rekening die de samenleving op termijn 72 miljard euro kost.
Ja,dat weet ik.En dat bedoel ik ook.Voor de Indonesiërs was dat niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Surinamers hebben de nederlandse taal als voertaal. Alles was gericht op Nederland. De kinderen daar leerden alles over Nederland, zelfs de smerigste kanalen moesten ze op de kaart kunnen aanwijzen.
Kom nou. Sinterklaasfeest, kerst, noem maar op.
Ik had ook niet over de Indonesiërs:Javanen,enz.Ik heb over de Indo's/Indo-europeanen/Eur-aziaten,de mengelingen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:37 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De culturele inditenteit van indonesiers is ook niet anders. Er wonen zelf javanen in Suriname, is toch ongeveer hetzelfde?![]()
By the way, Bosnegers spreken ook nederlands. pas nog gezien op tv. Het is net zoiets als Friesland, de meeste Friezen spreken ook gewoon nederlands.
In de jaren 60/70 was het voor bedrijven/particulieren wel lucratief om arbeidskrachten te importeren, anders zouden ze dit niet gedaan hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:59 schreef Gia het volgende:
Als het toelaten van nieuwkomers meer kost dan het oplevert en we geen extra mensen nodig hebben, waarom zouden we ze dan toelaten? Omdat zij besluiten dat ze liever hier willen komen wonen? Vind dat geen reden voor Nederland om ze toe te laten.
Mensen uit oorlogsgebieden, tijdelijk, opvang bieden, prima.
Begrijp ik het dan goed, dat het alleen geldt voor halfbloedjes en niet voor andere mensen uit Indonesie?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:50 schreef Noordin het volgende:
[..]
Ja,dat weet ik.En dat bedoel ik ook.Voor de Indonesiërs was dat niet.
Ja dat snap ik nu, ik dacht dat het gold voor alle Indonesiers.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:05 schreef Noordin het volgende:
[..]
Ik had ook niet over de Indonesiërs:Javanen,enz.Ik heb over de Indo's/Indo-europeanen/Eur-aziaten,de mengelingen.
De culturele indentiteit van de Indo's is anders dan van de Indonesiërs.
Was het op rtl4?
Het probleem komt door de neiging mensen in te delen in hokjes..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed, dat het alleen geldt voor halfbloedjes en niet voor andere mensen uit Indonesie?
Zoja, lijkt het me wel lastig, de een wel en de andere niet. Ik kan me niet voorstellen dat er alleen halfbloeden naar Nederland zijn gekomen.
Als ik het goed begrijp is de term westers allochtoon ook voor mensen uit wat nu tegenwoordig Indonesië is.quote:Ja dat snap ik nu, ik dacht dat het gold voor alle Indonesiers.
nee was op een van de publieke zenders.
Indonesië was meer dan 4 eeuwen van Nederland, een connectie was er dus wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:50 schreef Noordin het volgende:
[..]
Ja,dat weet ik.En dat bedoel ik ook.Voor de Indonesiërs was dat niet.
Niet meteen heel Indonesië.De laatste veroveringen was eind 19de eeuw en begin 20ste eeuw.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:55 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Indonesië was meer dan 4 eeuwen van Nederland, een connectie was er dus wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |