En niet te vergeten hooligans...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:53 schreef Re het volgende:
ik zou ook wel de volgende prijskaartjes willen zien eigenlijk
-westerse allochtoon
-tokkie
-student
-gehandicapte geestelijk
-gehandicapte lichamelijk
-zwangeren
-junks
-topsporter
-dikke mensen
-rokers
-bejaarden
-babyboomer
-alcoholist
etc...
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk netto positief bijdragen aan de maatschappij
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Moeten we niet de belastingen verhogen (waarom 60% als het ook 80% kan zijn?), zodat we 16 miljoen kansarmen op kunnen nemen en hun allen een uitkering kunnen verstrekken?:
Klik eens een pagina terug.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.
Maar zeg eens, wat geeft alle onrendabelen het recht om hier te zijn?
Ik las er geen vraag in. Enkel een blijk van hysterie, mijn inziens, terwijl ik het heb over een rationele benadering van dit dossier.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
Niet een vraag met een wedervraag beantwoorden.
Dat is vanwege alle wat lastig te duiden, maar in het kader van gezinshereniging bijvoorbeeld kunnen migranten daaraan rechten ontlenen.quote:Maar zeg eens, wat geeft alle onrendabelen het recht om hier te zijn?
Nee, maar in de post waarop ik reageer wordt alle verantwoordelijkheid bij het westen gelegd, alsof de Afrikanen zelf helemaal geen invloed hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wil je ontkennen dat het Westen niet een gigantische invloed heeft op Afrikaanse economieën?
Dan moet er wel iemand zijn die die kennis wil hebben en gebruiken. Landen als Maleisie en Taiwan waren 50 jaar geleden net zo arm als Afrika, maar daar hebben ze er wel wat van gemaakt. Als je tractors uit elkaar sloopt en als oud metaal verkoopt dan gaat dat je economie nou eenmaal niet helpen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 13:50 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De mensen daar leven volgens een ander cultuur en patroon. Er zijn andere dingen belangrijk geweest tot nu toe. Dingen die in het westen op de achtergrond zijn geraakt.
In Afrika heeft men de achterstand van de technologie en uiteraard ook mbt oplossingen van grote problemen.
Het westen had er al eerder voor moeten zorgen dat de technologische kennis overgedragen werd, dan waren mensen neit aangewezen op de welvaart van het westen.
Een belangrijke reden voor het westen om dat niet te doen is ook uit eigenbelang. Ze hebben natuurlijk ook geen zin om de welvaart van deze aardkloot te delen. Denk aan het ijsje dat eerder genoemd werd.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Die landen zijn al veel verder v.w.b. technologische ontwikkeling.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dan moet er wel iemand zijn die die kennis wil hebben en gebruiken. Landen als Maleisie en Taiwan waren 50 jaar geleden net zo arm als Afrika, maar daar hebben ze er wel wat van gemaakt. Als je tractors uit elkaar sloopt en als oud metaal verkoopt dan gaat dat je economie nou eenmaal niet helpen.
Wel tov. gemiddeldequote:Op donderdag 20 mei 2010 10:34 schreef Cahir het volgende:
[..]
27% van de PVV stemmers heeft havo of hoger genoten. Dat is niet zo weinig hoor.
en jij 4 pagina'squote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:49 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
en jij 4 pagina's
ik heb geen verantwoordelijkheid voor gehandicapten (uit het voorbeeld eerder)
en helemaal niet voor dikke rokende en/of luie mensen
dus waarom die wel en arme negertjes niet?
nee dat heb ik nietquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:16 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jawel, dat heb je wel. Het zijn je landgenoten, en in dit land betalen de sterkeren voor de zwakkeren.
Die arme negertjes komen uit een ander land.
Wat je zegt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nee dat heb ik niet
mijn opa en oma, daar wel voor
niet voor mijn ongezonde landgenoten
die hebben het zelf verpest
ik heb er geen bezwaar tegen hoor, om sjonnie en anita een beetje bij te staan
die kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn toch?
dom, geen opvoeding, etcetera?
ik heb gelukkig wat meer mazzel gehad
alleen die negertjes hebben het een tikje harder nodig
nederland heeft nou eenmaal meer mazzel gehad
we hebben het ontzettend goed hier, de halve wereld krepeert
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
Jawel, dat heb je wel. Alhoewel je het misschien niet wil. Zo werkt het hier nou eenmaal.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:42 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nee dat heb ik niet
mijn opa en oma, daar wel voor
niet voor mijn ongezonde landgenoten
die hebben het zelf verpest
Dat is een mogelijke verklaring, een andere is dat zij en hun ouders verkeerde keuzes hebben gemaakt. Net als ongezonde mensen dat doen.quote:ik heb er geen bezwaar tegen hoor, om sjonnie en anita een beetje bij te staan
die kunnen er ook niks aan doen dat ze zo zijn toch?
dom, geen opvoeding, etcetera?
ik heb gelukkig wat meer mazzel gehad
Als het nou vluchtelingen uit Duitsland of België waren ok, maar niet ergens uit een poepgat in Afrika. Dan gaan ze maar naar hun buren.quote:alleen die negertjes hebben het een tikje harder nodig
en ik zeg niet dat we ze maar allemaal binnen moeten laten en een uitkering moeten geven, maar grenzen dicht en krijg de tering allemaal, dat kan je niet maken
dus dat gezeik over geld....
Geluk moet je altijd hebben jongen. Het een sluit het andere niet uit.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:50 schreef RodeBril het volgende:
[..]
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.
Maar dat is het niet, het heeft miljarden euros en keihard werk gekost en vele jaren grondig plannen om delta werken neer te zetten die ons land tegen de zee hebben beshermd. Zo hebben we een vruchtbaar land gecreerd dat met keihard werken en harde discepline elke dag bewerkt werd door Nederlanders.
Dat is geen geluk jij hebt misschien geluk dat je je hele leven nog nooit hebt moeten werken.
Maar Nederland is niet door geluk ontstaan maar opgebouwd door hard werkende mensen met een visie. Mensen die niet al het geld maar weggaf, maar investeerde in nieuwe ontwikkelingen en dijken. Investeerde in goed onderwijs en aan bescherming van het land.
Stel onze voorouders hadden al hun geld weggegeven aan zielige afrikaantjes.......
tja dan had ons hele land nu onder water gestaan.
Geluk is het niet jongen maar KEIHARD WERKEN!
verantwoordelijkheid heb ik "omdat het nou eenmaal zo werkt hier"?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jawel, dat heb je wel. Alhoewel je het misschien niet wil. Zo werkt het hier nou eenmaal.
[..]
Dat is een mogelijke verklaring, een andere is dat zij en hun ouders verkeerde keuzes hebben gemaakt. Net als ongezonde mensen dat doen.
[..]
Als het nou vluchtelingen uit Duitsland of België waren ok, maar niet ergens uit een poepgat in Afrika. Dan gaan ze maar naar hun buren.
En dude, hoofdletters en leestekens.
moet je eens kijken hoe ver je daar komt met KEIHARD WERKEN in vergelijking met hier 36 uur folders bezorgenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:50 schreef RodeBril het volgende:
[..]
We hebben niet gewoon mazzel gehad man, als we gewoon mazzel hadden gehad dan was nederland wat hoger geweest.
Maar dat is het niet, het heeft miljarden euros en keihard werk gekost en vele jaren grondig plannen om delta werken neer te zetten die ons land tegen de zee hebben beshermd. Zo hebben we een vruchtbaar land gecreerd dat met keihard werken en harde discepline elke dag bewerkt werd door Nederlanders.
Dat is geen geluk jij hebt misschien geluk dat je je hele leven nog nooit hebt moeten werken.
Maar Nederland is niet door geluk ontstaan maar opgebouwd door hard werkende mensen met een visie. Mensen die niet al het geld maar weggaf, maar investeerde in nieuwe ontwikkelingen en dijken. Investeerde in goed onderwijs en aan bescherming van het land.
Stel onze voorouders hadden al hun geld weggegeven aan zielige afrikaantjes.......
tja dan had ons hele land nu onder water gestaan.
Geluk is het niet jongen maar KEIHARD WERKEN!
Niets en niemand die je tegenhoudt om zelf actie te ondernemen en je salaris over te boeken maar ga niet de moraalridder uithangen dat anderen het maar moeten doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:23 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
moet je eens kijken hoe ver je daar komt met KEIHARD WERKEN in vergelijking met hier 36 uur folders bezorgen
gegarandeerd, hier kom je veel verder
wat nou anderen dat maar moeten doen?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets en niemand die je tegenhoudt om zelf actie te ondernemen en je salaris over te boeken maar ga niet de moraalridder uithangen dat anderen het maar moeten doen.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 11:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoeft niet, ligt ook wel een beetje aan de TT en de eerste twee zinnen van de OP. Dus verwarring is enigszins begrijpelijk, maar Wilders wilde onderzoek naar niet-westerse allochtonen. Japanners, Indonesiërs, Polen, Belgen en Amerikanen zijn dus bijvoorbeeld niet meegenomen in deze cijfers. Antillianen vallen vreemd genoeg wel onder niet-westers, dus die zijn wel meegenomen.
Volgens de CBS gaat het vooral om mensen die in voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.Ze hebben niet over de Indonesiërs.quote:Die definitie van niet-westerse allochtonen die het CBS hanteert is wel enigszins dubieus trouwens.
Waarom is Indonesië westers en zijn de Antillen niet-westers? Het lijkt wel een beetje selectief: als je iets een probleemgroep vindt, dan noem je het 'niet-westers'.
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:25 schreef Noordin het volgende:
[..]
[..]
Volgens de CBS gaat het vooral om mensen die in voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.Ze hebben niet over de Indonesiërs.
"Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend. Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezinnen"
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)t.htm?ConceptID=1057
In concreto komt de benaming dan ook voort uit een bepaalde soort Westerse superioriteitsgevoel. Alles wat Westers is, is goed. Niet-Westers = niet goed of achterlijk of niet beschaafd.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.
Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
En dat Japanners werken voor Japanse bedrijven, maakt dat ze westers? Ik vind Chinezen die een snackbar met Nederlandse friet en bitterballen runnen westerser dan Japanners die bij Fuji werken en geen woord Nederlands spreken. De Japanners zijn rijk, maar hun cultuur is echt 90% anders dan de onze.
Ook vreemd: een Roemeense of Bulgaarse straatmuzikant is westers, een Turkse ondernemer uit Istanbul (Constantinopel, Europese zijde) is niet-westers.
Kijk, ik snap ook wel dat je niet per immigrant kunt beoordelen of die westers is of niet. Je moet inderdaad per land rekenen. Maar dan vind ik de grens dus gek getrokken, vooral met betrekking tot Indo's vs Antillianen en met betrekking tot Japan.
De definitie van allochtoon (en dan bedoel ik eigenlijk welke mensen ertoe behoren) snap ik sowieso niet. Ben benieuwd wie dat samengesteld heeft en wat de gedachte erachter is/was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben het wel over de Indonesiërs. Álle Indonesiërs. Maar ze rekenen álle Indonesiërs tot de westerse allochtonen, omdat inderdaad het grootste deel van hen in Nederlands-Indië geboren is en/of al Nederlandse roots had.
Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
En dat Japanners werken voor Japanse bedrijven, maakt dat ze westers? Ik vind Chinezen die een snackbar met Nederlandse friet en bitterballen runnen westerser dan Japanners die bij Fuji werken en geen woord Nederlands spreken. De Japanners zijn rijk, maar hun cultuur is echt 90% anders dan de onze.
Ook vreemd: een Roemeense of Bulgaarse straatmuzikant is westers, een Turkse ondernemer uit Istanbul (Constantinopel, Europese zijde) is niet-westers.
Kijk, ik snap ook wel dat je niet per immigrant kunt beoordelen of die westers is of niet. Je moet inderdaad per land rekenen. Maar dan vind ik de grens dus gek getrokken, vooral met betrekking tot Indo's vs Antillianen en met betrekking tot Japan.
Nee.Er staat heel duidelijk;"Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend.Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezinnen"quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies wat ze met werknemers van Japanse bedrijven bedoelen.Beetje raar Japanners die voor Japanse bedrijven werken..........quote:Dat is wel begrijpelijk, maar het is vervolgens niet begrijpelijk dat dan de Antillianen als niet-westerse allochtonen worden gezien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |