automatic_ | maandag 17 mei 2010 @ 12:01 | |
![]() ![]() ![]() Alles begint in 1810 wanneer Jean-Pierre en Jean-Frédéric Peugeot een fabriek in Sous-Cratets beginnen waar staal wordt geproduceerd en bewerkt. Tot 1885 kent de Société Peugeot Frères Aînés een grote ontwikkeling en maakt een naam als fabrikant van allerlei gereedschappen op diverse Europese markten, maar ook in Amerika, Turkije en Egypte. In 1885 maakt Peugeot zijn entree op de vervoermiddelenmarkt: Armand Peugeot neemt dan het initiatief rijwielen te gaan bouwen. Vier jaar later wordt een driewieler met een Serpolet stoommachine op de wereldtentoonstelling van Parijs gepresenteerd. Deze driewieler is geschikt voor het vervoer van twee personen. De eerste Peugeot-auto wordt in 1890 gebouwd. Hij heeft vier wielen, een carrosserie van Peugeot en een Daimler motor. In 1891 komt de productie van Peugeotauto's op gang en het aantal modellen wordt uitgebreid. Armand Peugeot krijgt geen steun van zijn familie en moet het auto-avontuur zelf bekostigen. In 1896 zet hij de Société Anonyme des Automobiles Peugeot op. In 1892 begint de lange geschiedenis van het merk in de autosport. In 1892 wint Peugeot ex aequo met Panhard de toen zeer bekende race Parijs - Rouen, terwijl in 1913 de Grand-Prix van Amerika, die gereden wordt over 500 miles in Indianapolis Motor Speedway door Jules Goux met een Peugeot L 76 wordt gewonnen. In 1910 neemt de Société Anonyme des Automobiles Peugeot het oudere Les Fils de Peugeot Frères over. Deze firma produceerde sinds 1905 ook auto's, onder de merknaam Lion-Peugeot. De merknaam Lion-Peugeot blijft tot 1916 gehandhaafd. In 1911 wordt de nieuwe fabriek van Sochaux bij Montbéliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt als de bakermat van Peugeot beschouwd wat de autoproductie betreft. De leeuw zoals we die thans kennen als symbool van Peugeot vindt zijn oorsprong ook in Montbéliard. Het eerste ontwerp is in opdracht van Société Peugeot Frères Aînés gemaakt door Justin Blazer, een juwelier en graveerder uit Montbéliard, en dateerd van 1850. Het is dezelfde leeuw uit het wapen van het Comte Montbéliard welke afbeelding nog steeds te zien is in de buitenmuur van het kasteel van Montbéliard, of kasteel van de hertogen van Württemberg. Het ontwerp stond alleen op de topproducten van Société Peugeot Frères Aînés. Voor de mindere producten waren nog twee andere emblemen ontworpen. Na de Tweede Wereldoorlog maakt het bedrijf snel naam met de bouw van luxe personenauto's zoals de 203, 403, 404 en 504. Dit is ook de periode waarin Peugeot actief meedoet in de rallysport. Met name in safarirally's weet Peugeot goed te scoren. Daardoor weten de laatste twee modellen uit te groeien tot bekende modellen uit de automobielhistorie. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld. De grote aanzet tot commercieel succes blijkt echter niet de luxe Franse limousine, maar de 205. De 205 was Peugeots laatste strohalm, qua financiën zat de autofabrikant behoorlijk aan de grond. Deze compacte auto wordt in 1983 geïntroduceerd en blijkt een succesnummer te zijn, de slagzin van de 205 is niet voor niets 205, een sterk nummer geworden. Het succes van dit type heeft ervoor gezorgd dat Peugeot zich nog verder is gaan richten op de groeiende markt voor compacte auto's. Er kan rustig gesteld worden dat de 205 het begin is van Peugeots zegetocht. De 205 is uiteindelijk geproduceerd tot 1998 (!). De Peugeot 405 (1987 - 1996) is in 1988 auto van het jaar geworden én goed verkocht. Opvolger 406 is ook een goed gewaardeerde auto, net als het huidige model in het hogere middenklassesegment, de 407. De opvolger van de 205, de 206, is enige jaren de best verkochte auto van Nederland en van Europa geweest. Inmiddels is ook dit model weer opgevolgd, door de 207, die op dit moment hoog in de ranglijsten staat. De Peugeot 307 is in 2002 aan de haal gegaan met de titel Europees auto van het jaar, deze auto is ook een verkooptopper gebleken. Sinds september 2007 staat de opvolger van de 307 in de showroom met de naam (hoe kan het ook anders) 308. Peugeot produceert ook nog steeds pepermolens. Dit is nog een overblijfsel uit de beginperiode van Peugeot toen zij allerlei producten op de markt hadden. De Peugeot-pepermolens staan hoog aangeschreven en staan op tafel in veel toprestaurants. ![]() ![]() Koepert Model: Peugeot 306 Motor: 1.9D Bouwjaar: 2000 Kleur: Donkerblauw Carrosserie: 4-deurs Aantal Kilometer: 228.000 km ![]() Mstr Model: Peugeot 206 Motor: 1.4 Bouwjaar: 2000 Kleur: Lichtblauw Carrosserie: 3-deurs Aantal Kilometer: 93.000 km Foto's: ![]() ![]() ![]() Impry Model: Peugeot 206 GTi Motor: 2.0 16V (137pk/1025kg) Bouwjaar: 2000 Kleur: Iceland-grey Carrosserie: 3 deurs Aantal Kilometer: 171.000 km Overig: Sparco Kuipstoelen Verbruik: gem. 1 op 10 Foto's: ![]() ![]() ![]() automatic_ Model: Peugeot 207 Motor: 1.4; benzine Bouwjaar: 2008 Kleur: Rood Carrosserie: 5 deurs Aantal Kilometer: 46.000 km Foto: ![]() ![]() Lucifer_Doosje Model: Peugeot 206 Motor: 1.4; benzine Bouwjaar: 2006 Kleur: Rouge Lucifer Carrosserie: 3 deurs Aantal Kilometer: 80.000 km ![]() djayzz Model: Peugeot 306 Motor: 2.0 16v; benzine (132PK/1245kg) Bouwjaar: 1999 Kleur: Groen Carrosserie: Cabriolet Aantal Kilometer: 135.000 Overig: Eigenaar sinds april 2010 Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() www.peugeot.nl http://nl.wikipedia.org/wiki/Peugeot ![]() ![]() Peugeot liefhebbers verenigd [deeltje 1] Peugeot Liefhebbers Verenigd [Deeltje 2] Peugeot Liefhebbers - Deel 3 Peugeot Liefhebbers - Deel 4 Peugeot Liefhebbers - Deel 5 Peugeot Liefhebbers - Deel 6 Peugeot Liefhebbers - Deel 7 - Wassen die handel! ![]() ![]() De OP is hier te vinden: Klik | ||
djayzz | maandag 17 mei 2010 @ 12:01 | |
Ik heb Lief ![]() | ||
mstr | maandag 17 mei 2010 @ 12:29 | |
![]() | ||
Ou-Tannu | maandag 17 mei 2010 @ 13:05 | |
TVP omdat ik ( en aanhang ) een 205 hebben gekocht ![]() | ||
megamandy | maandag 17 mei 2010 @ 18:13 | |
quote:Koelvloeistof is goed en die sensor hebben ze volgens mij gecontroleerd maar konden niets vinden? Het is allemaal heel wazig. Voordat ik op vakantie ermee ga wil ik sowieso voor de zekerheid nog een paar dingetjes laten controleren. De vorige keer was ik er ook niet bij in de garage, had mijn vader gedaan ivm afstand, volgende keer kan ik dan tenminste zelf ook dingen vragen. ![]() | ||
Koepert | maandag 17 mei 2010 @ 19:16 | |
Hoi! Ik moet toch maar 1 dezer dagen een paar foto's gaan schieten van mn 306je.. Inmiddels de hoedenplank opgesierd... Een stuk uit een t-shirt geknipt, het NS-logo met de tekst "Ik spoor niet" en die vastgezet op de hoedenplank ![]() | ||
nattermann | maandag 17 mei 2010 @ 20:05 | |
TerugVindPeugeot206 ![]() | ||
Maranelloot | maandag 17 mei 2010 @ 20:29 | |
Jippie, nieuw deeltje ![]() Binnenkort weer apk tijd voor de Rallye... Gaat weer spannend worden, uitstoot is nogal op het randje namelijk, was vorig jaar ook al zo... Daarnaast zit er een barst in de ruit, geen idee of dat een probleem wordt of niet. Nou ja, we gaan het zien... | ||
mstr | woensdag 19 mei 2010 @ 14:16 | |
De fiets is weer schoon. ![]() | ||
nattermann | woensdag 19 mei 2010 @ 14:20 | |
quote:Kun je die van mij niet ook even komen doen ![]() | ||
mstr | woensdag 19 mei 2010 @ 14:21 | |
quote:Wat schuif 't? ![]() Ik heb de mijne net gepoetst en al. ![]() | ||
Vonkenboer | woensdag 19 mei 2010 @ 22:47 | |
Even een TVP; ik heb mijn geliefde 106 LE MAN xsi namelijk ingeruild voor een 5 deurs 306 uit '99 van de eerste particuliere eigenaar met maar 95.000 km op de klok ![]() Altijd in onderhoud geweest bij een merk garage en hij koste maar een appel en een ei ![]() ![]() Zaterdag ophalen ! Weet iemand trouwens of een 306 XT standaard uitgerust is met bekabeling voor speakers in de hoedenplank ? | ||
mstr | woensdag 19 mei 2010 @ 22:48 | |
Volgens mij is geen enkele auto standaard uitgerust met kabels voor speakers in de hoedenplank? | ||
Heidi- | woensdag 19 mei 2010 @ 22:49 | |
Ik ben heulemaal blij met m'n 206 ![]() ![]() ![]() | ||
Vonkenboer | woensdag 19 mei 2010 @ 22:50 | |
quote:Ik heb werkelijk waar geen idee eigenlijk; omdat de voorbereiding voor de gaten er al wel inzitten dacht ik dat de bekabeling wellicht ergens weggefrommeld zou zijn in één van de stijlen ![]() | ||
mstr | woensdag 19 mei 2010 @ 23:06 | |
quote:Foto? ![]() | ||
Koepert | woensdag 19 mei 2010 @ 23:22 | |
quote:Mijn 2000-er iig niet.. Maar ach.. netjes wegwerken is n eitje, zeker als je je bank toch bijna nooit plat gooit. | ||
djayzz | donderdag 20 mei 2010 @ 11:54 | |
Wat een heerlijk weer de laatste dagen ![]() | ||
EMCioran | donderdag 20 mei 2010 @ 12:12 | |
Ik heb ook een Peugeot! ![]() ![]() Model: Peugeot 406 Coupe Motor: 3.0 V6 (210pk) Bouwjaar: 2000 Kleur: Grijs Carrosserie: 2 deurs Aantal Kilometer: 92.000 km Verbruik: gem. 1 op 8-9 Wat vinden we trouwens van deze? De nieuwe GTi van Peugeot. ![]() | ||
mstr | donderdag 20 mei 2010 @ 12:40 | |
http://www.autoblog.nl/ar(...)ti-vanaf-29-990-euro![]() | ||
djayzz | donderdag 20 mei 2010 @ 12:59 | |
Ik wil de 308 CC ![]() | ||
mstr | donderdag 20 mei 2010 @ 13:05 | |
quote:308 CC GTi ![]() | ||
automatic_ | donderdag 20 mei 2010 @ 19:08 | |
quote:Ik wil ook. | ||
Sanchos | donderdag 20 mei 2010 @ 23:27 | |
Trotse bezitter van 1 peugeot 106 uit 1992, lak valt ervanaf (rood he) maar wel 240.000 op de teller en gaat nog steeds goed ![]() En daarnaast heb ik nog een 106 uit 1999 in het geel. | ||
invine | vrijdag 21 mei 2010 @ 23:19 | |
Ben wel peugeot liefhebber maar rijd het niet ![]() ![]() | ||
GizartFRL | maandag 24 mei 2010 @ 22:23 | |
Heb mijn oude 205 GTI afgelopen week weer verkocht, nadat ik hem weer teruggekocht had van degene die em daarvoor van me gekocht had en na 6 maanden vroeg waar je nu eigenlijk de olie moest peilen en bijvullen. Ligt nu weer een lekker fris blokje in. Nu die weg is, nog 1 sloper wegwerken en dan eindelijk bezig met de 205 roadster. ( en daarna weer een GTI rijdend maken....). | ||
invine | maandag 24 mei 2010 @ 22:25 | |
Voor hoe veel verkoop je gemiddeld een gti? | ||
GizartFRL | maandag 24 mei 2010 @ 22:28 | |
quote:Vorige keer voor 1250. ( heeft anderhalf jaar te koop gestaan) Nu voor 818.40. ( zoon van mijn collega, dus tegen kostprijs). Beide keren met nieuwe APK. maar hangt er veel van de auto zelf af. Had er eerder een te koop voor 500 met volleer en stuurbekrachtiging, maar die wilde niemand. | ||
djayzz | maandag 24 mei 2010 @ 22:54 | |
quote:Dat zijn mooie prijzen voor een betrouwbare auto? | ||
GizartFRL | dinsdag 25 mei 2010 @ 22:01 | |
quote:als je een betrouwbare auto zoekt moet je geen 20 jaar oude GTI kopen ![]() Maar serieus: rij zelf 10.000 km per jaar in een oude 205 zonder noemenswaardige problemen. ook snel, maar nooit met een koude motor planken. En op tijd verse olie, vinden ze ook fijn. Dan houden ze het langste vol. ![]() Ter info De verkocht gti staat nu op 297.000 km en het vorige blok is dus door eencombinatie van geen olie en koud planken in 10.000 km kapot gegaan. | ||
miss_bleu | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:34 | |
![]() ![]() Heb het al een keer eerder gehad dat het motormanagement ging branden op de snelweg maar voelde toen niets met rijden. Na een ANWB bezoekje en een keertje garage voor controle konden ze niets vinden. Gisterenavond starten ik de auto en begon heel de auto te schudden. Er was gewoon niet mee te rijden. Lekker om de 10 seconden een irritant piepje van het motormanagement en met plankgas kwam ik ook niet meer boven de 90km per uur. Vanmorgen naar de garage gebracht blijkt de injectie van mijn vierde cilinder kapot te zijn. Gisterenochtend niets aan de hand. Gisterenavond opeens stuk ![]() | ||
Ou-Tannu | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:38 | |
gevalletje pech hebben dus :/ | ||
miss_bleu | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:46 | |
quote:Behoorlijk. Als je op het internet naar deze storing zoekt kom je hem veeeeel tegen bij de 206 | ||
Ou-Tannu | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:48 | |
nja dan maar hopen dat t slechts een handje vol euro's kost.. en niet een rib uit je lijf ![]() * Ou-Tannu is benieuwd wat voor grappen de 205 nog gaat geven.. als die strax intensief gebruikt word ![]() | ||
Killaht | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:52 | |
Ik heb sinds oktober 2009 een Peugeot 206! ![]() Model: Peugeot 206 XS Motor: 1.6 16V benzine Bouwjaar: derde kwartaal 2003 Kleur: Grijs (tussen licht en donker in) Carrosserie: 3-deurs Aantal Kilometer: 70.000 km Mn eerste peugeot en wat rijd dat ding lekker ![]() | ||
invine | dinsdag 1 juni 2010 @ 16:51 | |
quote:Ik wil ook een GTI ![]() | ||
automatic_ | woensdag 2 juni 2010 @ 14:32 | |
![]() | ||
Koepert | woensdag 2 juni 2010 @ 14:45 | |
quote:Plek genoeg ![]() | ||
miss_bleu | woensdag 2 juni 2010 @ 14:49 | |
quote:en weer 214 euro lichter ![]() | ||
mstr | woensdag 2 juni 2010 @ 15:17 | |
quote:Injecties zijn duur ![]() | ||
megamandy | woensdag 2 juni 2010 @ 16:50 | |
quote:Plek is er zeker genoeg, ik vind dat mijn 205 echt veel ruimte heeft hoor. Ga deze zomer er dan ook mee touren door Frankrijk, kijken waar we uitkomen. ![]() | ||
Ou-Tannu | woensdag 2 juni 2010 @ 16:56 | |
* Ou-Tannu gaat de 205 ook vol gooien voor vakantie enzo ![]() | ||
Vonkenboer | woensdag 2 juni 2010 @ 19:03 | |
Sinds een week ben ik overgestapt van een peugeot 106 XSI in een Le Mans uitvoering uit 1995 naar een iets jongere en grotere 306 xt uit 1999. Ik was eigenlijk op zoek naar een 206je maar dit was echt een koopje ![]() Links mijn oude 106je en de nieuwe 306 gebroederlijk naast elkaar. 306 was nog maar van eén dezelfde particuliere eigenaar geweest en altijd was bij deze garage waar hij altijd in onderhoud is geweest en nieuw gekocht was. Een auto met erg weinig km ( 95.000 and counting ![]() Het is een 306 XT met elektrisch verstelbare spiegels, centrale deurvergrendeling, airbags, elektrische ramen, metalic lak, verwarmde spiegels, mistlampen voor en achter. Hier hoop ik toch nog zeker een jaar of 5 mee vooruit te kunnen | ||
GizartFRL | woensdag 2 juni 2010 @ 22:37 | |
quote:Waarom niet? Ruimte zat inderdaad, en anders bouw je er toch gewoon terberg opbouw op. ![]() | ||
St4ck3r | donderdag 3 juni 2010 @ 12:52 | |
Ik ben er ook weer bij... Helaas heeft mijn 206 GTI stiekem wel veel onderhoud nodig ![]() | ||
nattermann | donderdag 3 juni 2010 @ 13:00 | |
Ik mis al sinds ik mijn 206 een paar weken heb mijn linker spiegelkapje. Heb al een nieuwe besteld, al sinds ruim een jaar in huis, maar ik kom er maar niet aan toe om lak te kopen en dat ding te spuiten ![]() | ||
Hugo__Boss | donderdag 3 juni 2010 @ 21:35 | |
Nieuw deeltje ![]() Rij nu bijna 9000 km in mn 206 en eigenlijk wel tevreden.. hoewel nieuwe banden, beurt, fuseekogel, schijven + remmen en nog wat APK onzin toch wel vrij duur was bij mekaar... maar hopelijk nu overal vanaf ![]() | ||
mstr | donderdag 3 juni 2010 @ 21:41 | |
quote:Dat zijn vrij prijzige dingen inderdaad. ![]() | ||
djayzz | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:04 | |
Mijn eerste boete met mijn groen bolide ![]() | ||
mstr | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:09 | |
quote:En wat mag de schade zijn? ![]() | ||
djayzz | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:10 | |
quote:¤ 190,- incl. administratiekosten | ||
mstr | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:11 | |
quote:Was dat de boete van je topic laatst? ![]() | ||
djayzz | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:13 | |
quote:Nee, dit was "maar" 30 te hard. als ik van die andere nog een boete krijg (dat was een dag na deze) Nou, dan berg je maar ![]() En ja, ik weet het: ![]() Hard rijden is gevaarlijk ![]() | ||
mstr | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:16 | |
quote:Sukkel, je moet wel weten waar het wel en niet kan. ![]() | ||
djayzz | vrijdag 4 juni 2010 @ 12:38 | |
quote:Ik weet nu dat het daar niet kan ![]() | ||
St4ck3r | zaterdag 5 juni 2010 @ 19:35 | |
Zojuist even een flink brok RVS besteld.. RVS Spaghetti spruikstuk t/m demper! Daarbij gaan we dichter naar moeder aarde met een schroefset.. | ||
SunBoom | zondag 6 juni 2010 @ 10:42 | |
Is een 106 1.4 (1e model) wat als eerste auto? | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 10:43 | |
quote:Het lijkt me zeker geen verkeerde auto als eerste auto. ![]() | ||
djayzz | zondag 6 juni 2010 @ 18:08 | |
Ik heb Wash en Shine gekocht van CarLinea. mét gratis spons en een zeem erbij. Van de week weer eens aan het wassen slaan ![]() | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 18:11 | |
quote:Meteen even kleien en waxen hè! ![]() | ||
djayzz | zondag 6 juni 2010 @ 18:12 | |
quote:Kleien nog nooit gedaan, helpt dat nou echt? en is het veel werk ![]() | ||
St4ck3r | zondag 6 juni 2010 @ 18:13 | |
heb je tijd teveel ofzo ![]() ![]() | ||
djayzz | zondag 6 juni 2010 @ 18:13 | |
quote:wassen of kleien? | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 18:19 | |
quote:Ja, want mijn dak voelde eerst alsof er zand op lag, zelfs na het wassen. En na het kleien is hij weer helemaal glad. ![]() Je kan het testen door een boterhamzakje over je vingers te doen en over je lak te wrijven, als je dan 'zandkorrels' voelt zit er troep op/in je lak die je met klei weg kunt halen. ![]() | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 18:20 | |
quote:Kleien doe je eens of twee keer per jaar, dus een middagje bezig zijn is niet eens zo erg. En het is voor behoud van je lak. ![]() | ||
djayzz | zondag 6 juni 2010 @ 23:08 | |
quote:mja, mijn dak voelt altijd anders aan ![]() Ik ga morgen ff testen ![]() | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 23:09 | |
quote:Dak kun je vervangen door elk willekeurig gespoten autodeel. ![]() | ||
djayzz | zondag 6 juni 2010 @ 23:10 | |
quote:toch wel he ![]() Ik ga morgen of dinsdag eerst even wassen, daarna komen de boterhamzakjes tevoorschijn ![]() | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 23:29 | |
quote: quote: | ||
St4ck3r | zondag 6 juni 2010 @ 23:58 | |
quote:kleien ![]() ![]() | ||
mstr | zondag 6 juni 2010 @ 23:59 | |
quote:Ik was geloof ik 2 uur bezig met kleien van mijn 206. ![]() Maar het neemt zoveel tijd in beslag omdat: - Afspoelen - Wassen - Afspoelen - Drogen - Kleien - Afspoelen - Drogen - Waxen Dus je moet het wel op een dag doen dat je genoeg tijd hebt. ![]() | ||
EMCioran | maandag 7 juni 2010 @ 10:47 | |
Van het weekeind eindelijk een goede bumper gevonden voor de 406 Coupe. Afgelopen winter een Ford S-Max gekopt en sindsdien rijd ik rond met een tweedehands (schade)bumpertje. Het probleem was/is dat die bumpers vrij lastig te krijgen zijn tweedehands, te meer daar ze nieuw al snel een euro of 1200 kosten, maar nu heb ik dan eindelijk een gaaf exemplaar op de kop getikt. Nu nog even een weekendje schuren en spuiten en dan is het voiture eindelijk weer in z'n oude glorie herstelt ![]() | ||
Muridae | maandag 7 juni 2010 @ 10:49 | |
Peugeot liefhebber. ![]() Ik heb de volgende auto's gehad : -Peugeot 309 -Peugeot 405 -Peugeot 306 -Peugeot 205 Allemaal super wagentjes met een beest van een dieselmotor. (laten je nooit in de steek) | ||
Impry | woensdag 9 juni 2010 @ 20:06 | |
Gisterenavond twee uur op Zandvoort geweest, in totaal denk ik zo'n 20 á 25 rondjes gereden en me heel goed vermaakt! De 206 GTi heeft het ook heel goed gehouden, heb niet het idee dat m'n banden hard versleten zijn en ook de remmen hielden zich goed. (standaard remmen met OMP Road&Sport blokken) Heb ook niet aan één stuk door lopen trappen, want dan blijft er niets van je auto over en het was ook pas m'n eerste keer circuitrijden. Hier een aantal foto's en een videootje van een rondje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En de video: | ||
mstr | woensdag 9 juni 2010 @ 20:39 | |
Toffe foto die laatste ![]() | ||
Maranelloot | woensdag 9 juni 2010 @ 21:14 | |
Nice! Zomaar een AMV8 rechts inhalen in Scheivlak, foei ![]() Eind augustus ga ik ook weer 2 uurtjes Zandvoort rijden (met de Peugeot Gti Club), heb er weer zin in! | ||
mstr | woensdag 9 juni 2010 @ 21:16 | |
Ik denk dat ik met een GTi veel bekeuringen zou vangen. ![]() | ||
Vonkenboer | woensdag 9 juni 2010 @ 22:30 | |
quote: Ik heb van mijn vorige peugeot ook vandaag nog een boete gekregen; 9 km te hard waar je 80 mocht. ¤ 45,- Maar het scheelt dat ik wist dat die er aan zat te komen ![]() | ||
Impry | woensdag 9 juni 2010 @ 23:53 | |
quote:Haha, ja die Aston Martin was wel gaaf. ![]() Vond het inderdaad indrukwekkend om zo het circuit op te rijden, was er al jaaaaren niet meer geweest en dan ga je er zelf even wat rondjes rijden. ![]() Ben nu al benieuwd naar andere circuits, want nu ik gemerkt heb dat mijn auto het prima aankan smaakt het naar veel meer. quote:Gelukkig maak ik niet zo veel kilometers (en houd ik Flitsservice.nl goed in de gaten, dan weet je op wat voor manier ze flitsen en waar ze vaak flitsen) maar anders was ik ook wel bang geweest ja. ![]() | ||
mstr | woensdag 9 juni 2010 @ 23:54 | |
quote:Ja, daarom. Ik heb met mijn 1.4 (75pk ![]() ![]() Dat moet met bijna 140pk nog wel veel erger zijn. ![]() | ||
Koepert | donderdag 10 juni 2010 @ 00:06 | |
Pfff... In minder dan n jaar al 6 bekeuringen :S 2x 75E voor te hard 2x 50E voor parkeren (Groningen, parkeervergunning nog niet ontvangen 'er op gokken') 2x 39E voor te hard.. Eerste 2 'onbekende snelweg', net als overal structureel te hard die laatste 2 'bekend terrein' . alleen rijden, niet op km-teller letten, 'oh kut' | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 00:08 | |
Mijn 3 bekeuringen binnen 1 maand:![]() | ||
Maranelloot | donderdag 10 juni 2010 @ 08:30 | |
Met m'n Peugeottje nog geen 1 bekeurig gehad. Maar goed, die komt alleen in het weekend uit de garage ![]() Vorig jaar met m'n leasewagen in 3 weken tijd wel 4 boetes gehad, allen bij trajectcontrole nota bene (2x A20 Rotterdam, 2x A12 bij Woerden). Eigen schuld dus, was een tijd geleden dat ik er geweest was, wist niet dat het op die stukken actief was ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 08:44 | |
quote:Ik heb hem ook op de A12 bij Woerden, en 2x bij het 80-gedeelte bij de Ikea in Utrecht ![]() | ||
Dirk-Kuijt | donderdag 10 juni 2010 @ 08:50 | |
Tvp Mijn 206 GTI is van de week verkocht en heeft dus een nieuwe eigenaar. Maar niet getreurd, ik ben stiekem opzoek naar een 206 RC. Ik hou jullie op de hoogte ![]() | ||
LgCookie1 | donderdag 10 juni 2010 @ 08:57 | |
Klinkt goed, 206 RC is echt een mooie auto. Heb je ook veel meer lol mee dan een gewone 206 gti, die in vergelijking met de RC toch een beetje tam is. ![]() | ||
EMCioran | donderdag 10 juni 2010 @ 10:34 | |
180 pk op 1050 kilo toch? Echt een fun-auto. Comfort zal wel ver te zoeken zijn trouwens, met die 17" wielen en strak onderstel, maar goed, daar koop je zo'n auto natuurlijk ook (deels) voor. | ||
Dirk-Kuijt | donderdag 10 juni 2010 @ 10:41 | |
quote:Onder mijn GTi had ik ook 17" RC wielen gelegd. op zich was het comfort niet slecht maar het weggedrag van de auto ging wel hard achteruit. Ik had constant het gevoel dat er sporen in de weg zaten. Maar dat zal met een RC wel anders zijn want die heeft weer een ander onderstel dan een GTi en is natuurlijk afgesteld op die velgen. Ik ben wel benieuwd hoe die stoelen in zo'n RC zitten in vergelijking met de stoelen van een GTi. Maar ik moet helaas nog even wachten tot na de zomervakantie. Ik ben nog student dus ik heb de euro's niet in overvloed. Gelukkig heb ik de GTi erg goed kunnen verkopen. Nog tijd genoeg om te zoeken op internet naar zo'n RC. Als jullie wat mooi tegen komen dan hoor ik het graag ![]() | ||
GizartFRL | donderdag 10 juni 2010 @ 12:46 | |
quote:Mijn ervaring is dat ik in een GTI oplettender ( en ook sneller) rij. In een 1.1tje oid zit ik half te slapen. ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 13:18 | |
quote:Ik heb dat gevoel al sinds ik van 175/65/14 naar 195/55/15 ben gegaan. ![]() Dus ik wil niet weten hoe het dan met 17" zit ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 13:18 | |
quote:Het nadeel van een 1.1 is dat je moet stampen om een beetje met het verkeer mee te rijden. ![]() | ||
Dirk-Kuijt | donderdag 10 juni 2010 @ 13:19 | |
quote:Wat voor een type 206 had jij ook alweer? | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 13:19 | |
quote:1.4 XT uit het mooie 2000.. Dus als iemand nog een mooi setje phase 2 achterlichten heeft. ![]() | ||
GizartFRL | donderdag 10 juni 2010 @ 20:53 | |
quote:Neuh, slow is the way to go. ![]() Mijn traject mag ik toch niet harder dan 80. ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 20:54 | |
Ik zag net een 206 rijden in dezelfde kleur, in onderhoud in dezelfde garage én op dezelfde manier gespoten (daarmee bedoel ik vooral de spiegels) én ook nog een meisje dat ongeveer even oud is. ![]() | ||
Impry | donderdag 10 juni 2010 @ 20:55 | |
Nou, wat wil je nog meer?! ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 20:56 | |
quote:Dat m'n pa niet naast me zat, want dan had ik even getoeterd en geseind. | ||
Impry | donderdag 10 juni 2010 @ 21:06 | |
Whaha ![]() | ||
mstr | donderdag 10 juni 2010 @ 21:08 | |
quote:Het is sowieso de eerste 206 die ik gezien heb die net zo gespoten is (zie spiegels). ![]() | ||
mstr | zaterdag 12 juni 2010 @ 10:47 | |
Nieuwe aanwinsten:![]() ![]() Alleen is het lampje van mijn rechter knipperlicht in m'n dashboard kapot, dus die ga ik vandaag maar vervangen. ![]() | ||
Impry | zaterdag 12 juni 2010 @ 10:47 | |
Die instaplijst is echt strak! ![]() | ||
mstr | zaterdag 12 juni 2010 @ 10:51 | |
quote:Die instaplijsten zijn ook redelijk aan de prijs voor 2 stukjes aluminium. ![]() Nog iemand aanwezig op DSL Live toevallig? ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 12 juni 2010 @ 10:59 | |
Voor de liefhebbers, Peugeot heeft een grote kans Le Mans weer te winnen ![]() | ||
Maranelloot | zaterdag 12 juni 2010 @ 12:13 | |
quote:Mijn auto is te zien op DSL Live, naast nog 3 andere 205 Rallyes ![]() | ||
mstr | zaterdag 12 juni 2010 @ 12:25 | |
quote:Misschien dat ik nog wel even langskom. ![]() | ||
djayzz | zaterdag 12 juni 2010 @ 14:43 | |
wat een prachtige instaplijst idd mstr!! | ||
mstr | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:33 | |
55 euro bij DSL. | ||
LgCookie1 | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:37 | |
quote:205 rallye, gaaf ![]() Heb je een paar foto's die je kan plaatsen? | ||
Maranelloot | zondag 13 juni 2010 @ 00:10 | |
In een vorig deel van dit topic al eens foto's geplaatst, maar hier een paar foto's van Zolder:![]() ![]() Zoals je ziet is de mijne niet echt standaard. Technisch is hij op zowat alle punten verbeterd, optisch is hij niet zo super. Morgen op DSL Live in Utrecht (grote Peugeot clubmeeting) hebben we 2 205 Rallye racers (de mijne en 1 andere) en 2 originele 205 Rallyes, waarvan 1 een jaar of 2-3 geleden helemaal gerestaureerd is. De andere originele zal dit jaar gerestaureerd gaan worden. Overigens hebben we ook nog 5 106 Rallyes staan. 9 Rallyes bij elkaar dus, leuke combinatie ![]() | ||
LgCookie1 | zondag 13 juni 2010 @ 14:43 | |
Gaaf zeg! ziet erg goed uit! ![]() Inderdaad ziet hij er niet helemaal origineel meer uit, ligt nog wel het originele 1.3 webers blok erin? | ||
Maranelloot | zondag 13 juni 2010 @ 19:49 | |
Het originele 1.3 onderblok was helaas erg slecht, dus heb ik er een gereviseerd 1.6 onderblok (van een Saxo) opgezet (met hoge compressie zuigers). De kop is origineel (wel maximaal gevlakt) en de Webers zitten er uiteraard op met open filters erop: | ||
mstr | zondag 13 juni 2010 @ 19:50 | |
Het was best druk, of niet? ![]() | ||
Maranelloot | maandag 14 juni 2010 @ 07:54 | |
Mwah, vond het een beetje tegenvallen. Andere jaren stond het veel voller qua auto's en was er meer publiek. Maar goed, het was wel gezellig, daar draait het om. Ben jij ook nog langsgeweest? | ||
mstr | maandag 14 juni 2010 @ 08:42 | |
quote:Ik ben alleen even langsgereden, aangezien ik naar iemand toe ging. Maar kon het toch niet laten om even snel een blik te werpen. ![]() | ||
Maranelloot | woensdag 16 juni 2010 @ 21:31 | |
Zo, iedereen zonnebril klaar ![]() De Rallye is gisteren gepoetst door een professional, zie hier het resultaat: Meer foto's op http://gallery.sanderprinsen.com/v/mycars/205rallye/ (de laatste 10) Ben er érg over te spreken. De auto was erg dof en geel, nu is'ie weer super, hij glanst mooi en de lak is lekker glad! En dat voor een 22 jaar oude auto, niet slecht ![]() | ||
mstr | woensdag 16 juni 2010 @ 22:28 | |
Ja, professionals kunnen heel wat voor elkaar krijgen. ![]() Wat heeft het je gekost? ![]() | ||
Maranelloot | donderdag 17 juni 2010 @ 08:03 | |
65 euro ![]() | ||
St4ck3r | donderdag 17 juni 2010 @ 08:42 | |
Ziet er netjes uit! Zijn er hier nog mensen die naar de Franse Autodag gaan? ---------- Update: ---------- Mijn Peugeot staat nu op de brug.. Word straks een Spaghetti spruitstuk + RVS van voor tot achter onder geplaatst en om het af te maken word een schroefset gemonteerd! | ||
djayzz | donderdag 17 juni 2010 @ 23:30 | |
Ik heb vandaag zelf mijn 306 gewassen, van top tot teen, van binnen tot buiten. Hij glanst weer helemaal ![]() | ||
mstr | donderdag 17 juni 2010 @ 23:33 | |
Ik ga morgen mijn auto maar eens doen denk ik. ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door mstr op 17-06-2010 23:43:03 ] | ||
nattermann | donderdag 17 juni 2010 @ 23:36 | |
Vandaag remlicht linksachter kapot, gemaakt, kom ik thuis, zie ik dat mijn dimlicht linksachter kapot is ![]() | ||
mstr | donderdag 17 juni 2010 @ 23:48 | |
quote:Ik heb een kapot stadslichtje en zijknipperlichtje. ![]() Maar dat zijn de 2 kutste lampjes om te vervangen. Ik heb vandaag wel nieuwe gehaald. ![]() En ook nieuwe velgenreiniger ![]() | ||
mstr | zondag 20 juni 2010 @ 02:40 | |
Godver de godver. Ik rij vanavond naar m'n werk, ga ik over een heuveltje: PRRRRBRRRGRRRR Een las van de uitlaat gescheurd net voor de eerste demper. ![]() Dus nu rij ik rond met een auto die klinkt al een gesjonniede Golf en hij trekt op als een Suzuki Alto van 15 jaar geleden. ![]() | ||
mstr | zondag 20 juni 2010 @ 13:26 | |
![]() | ||
Impry | zondag 20 juni 2010 @ 13:45 | |
Balen! 206jes staan er wel om bekend dat de uitlaat van peperkoek is. | ||
mstr | zondag 20 juni 2010 @ 14:04 | |
quote:Morgen gaat ie naar de dokter en hopelijk kunnen ze er een stuk tussen lassen. ![]() | ||
djayzz | zondag 20 juni 2010 @ 18:32 | |
quote:damn dat is balen! hopen dat het voor een mooie prijs gefixt kan worden. Voortaan die drempels niet meer met 80 pakken he ![]() | ||
mstr | zondag 20 juni 2010 @ 18:41 | |
quote:Ik hoop het ook. ![]() Het ging niet hard, maar het is een vreselijke bocht: Link | ||
mstr | maandag 21 juni 2010 @ 17:02 | |
![]() En toen was het gat dichtgemaakt. | ||
djayzz | maandag 21 juni 2010 @ 18:10 | |
quote:voor een schappelijke prijs? | ||
mstr | maandag 21 juni 2010 @ 18:11 | |
quote:25 euro, dus valt mee. | ||
St4ck3r | maandag 21 juni 2010 @ 19:28 | |
daarom zit er bij mij nu RVS onder.. hopelijk gaat dat langer dan 5 jaar mee ![]() | ||
djayzz | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:25 | |
quote:Dat is inderdaad goed te doen ![]() | ||
mstr | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:46 | |
quote:Daarom. ![]() Nu eerst van de zomer maar hard aan het werk, want ik merk dat ik op deze manier érg snel zonder geld kom te zitten. ![]() | ||
djayzz | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:51 | |
quote:gehehe, auto's kosten geld jongen! | ||
mstr | dinsdag 22 juni 2010 @ 10:53 | |
quote:Ja, maar in een paar weken radiateur, uitlaat... ![]() Hij moet na de zomer een beurt hebben. Ik wil nog een weekje op vakantie. Dan gaat het erg hard. ![]() | ||
EMCioran | dinsdag 22 juni 2010 @ 16:23 | |
Het komt altijd allemaal tegelijk. Ik had begin dit jaar ook ineens de radiateur, distributie, stabi-stangetjes en einddemper. Au ![]() | ||
mstr | dinsdag 22 juni 2010 @ 17:51 | |
quote:Ik heb hem een jaar nu en wat heb ik gehad: Radiateur, nieuwe bandjes, distributieriem, inbraakschade en dan nu m'n uitlaat. ![]() | ||
Vonkenboer | dinsdag 22 juni 2010 @ 20:24 | |
Sinds ik overgestapt ben van een 106 1400 xsi uit 1995 naar een 306 1400 uit 1999 valt mij op dat ondanks dat de 306 bijna 250 kg zwaarder is, de auto toch veel minder benzine verbruikt. Mijn oude 106je reed ergens tussen de 1 op 11 / 1 op 13. Mijn "nieuwe" 306 rijdt tussen de 1 op 16 / 1 op 17,5. Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat andere mensen met een 306 gemiddeld qua verbruik halen of dat dit lverbruik normaal is ![]() ![]() | ||
GizartFRL | dinsdag 22 juni 2010 @ 21:01 | |
Bouwjaar maakt in zulke gevallen een hoop uit, alhoewel de 106 wel erg rijk met de benzine omging... Mijn ZX 1.4 uit 93 zat zelfs al op 1:14/15. En radiateurs zijn niet duur, je moet ze alleen niet bij den dealert halen ![]() | ||
invine | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:14 | |
quote:Zo'n xsi is ook wel een zuiperd! ![]() | ||
mstr | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:15 | |
Ik vind een 206 anders ook niet zo zuinig hoor. ![]() | ||
Impry | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:25 | |
quote:Ik rijd meestal 1:8 met m'n 206 ![]() | ||
mstr | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:27 | |
quote:Snelweg haal ik 1:15-16 en in de stad 1:12 denk ik. | ||
Vonkenboer | dinsdag 22 juni 2010 @ 22:40 | |
quote: Het reed ook als de brandweeer ! Alleen was mijn 106 xsi'tje motorisch na 275.000 km zo goed als op. Maar mijn 306je wil ook wel hoor; al is het helemaal geen "sport" uitvoering maar gewoon een xt'tje ![]() | ||
MPG | donderdag 24 juni 2010 @ 23:58 | |
* MPG meldt zich hier:![]() | ||
Impry | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:02 | |
Leuk ding! Is die chromen strip voorop een optie? | ||
MPG | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:04 | |
quote: Nee, die is standaard, sinds de facelift ![]() | ||
MPG | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:09 | |
Even het lijstje ingevuld: MPG Model: Peugeot 107 Motor: 1.0-12v Bouwjaar: 2010 Kleur: Noir Caldera Carrosserie: 3-deurs Aantal Kilometer: 31km | ||
megamandy | vrijdag 25 juni 2010 @ 00:40 | |
quote:fijn autootje, vind er alleen twee nadelen aanzitten: hij is wat hoog waardoor je veel wind voelt en ik snel het idee heb als ik een beetje hard door de bocht ga omkiep :p en hij trekt niet echt lekker snel op. Maar verder fijn autootje ![]() | ||
djayzz | vrijdag 25 juni 2010 @ 08:57 | |
quote: quote:Mijn 306 cabrio 2.0 uit 1996 reed 1 op 8 ongeveer (1241kg) Mijn 306 cabrio 2.0 uit 1999 rijdt 1 op 11, lange afstanden 1:12 (1242kg) | ||
GizartFRL | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:24 | |
Mijn nieuwe aanwinst sinds gister:![]() En aub niet vragen om foto's van de andere kant.... ![]() | ||
mstr | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:25 | |
quote:En waarom dan wel niet? ![]() | ||
mstr | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:27 | |
![]() Ik zie het al. ![]() | ||
GizartFRL | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:29 | |
Zonde he.... is met 30 km/uur iemand in de zijkant gereden zonder te remmen... | ||
mstr | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31 | |
quote:30 km/u, behoorlijke schade zeg. Ga je het zelf fixen? | ||
GizartFRL | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:34 | |
quote:Nee, deze is voor de onderdelen. Zit knik in de dorpel, bodemplaat en dak. Reed nog wel recht trouwens ![]() Motor gaat als deze nog goed op benzine loopt in mijn 405. | ||
mstr | vrijdag 25 juni 2010 @ 22:37 | |
quote:Daarom vroeg ik het ook, hij leek mij ook al niet helemaal recht meer. ![]() | ||
djayzz | zaterdag 26 juni 2010 @ 00:06 | |
quote:Heel veel succes daarmee ![]() | ||
invine | zaterdag 26 juni 2010 @ 00:43 | |
Wat ga je met de velgen doen? ![]() | ||
megamandy | zaterdag 26 juni 2010 @ 00:57 | |
quote:mijn 205 1.4 generation uit 1998 rijdt meestal rond de 1 op 14 als hij tenminste goed ingereden is, toen ik hem net had reed ik er 1 op 11 mee, na een tijdje werd hij steeds zuiniger ![]() ![]() | ||
djayzz | zaterdag 26 juni 2010 @ 01:04 | |
quote:Dat is ook niet slecht! Ik zeer zeker niet ![]() | ||
GizartFRL | zaterdag 26 juni 2010 @ 10:13 | |
quote:2 zijn verkocht en gaan morgen naar Amsterdam, de andere 2 zijn nog te koop. | ||
mstr | vrijdag 2 juli 2010 @ 15:49 | |
Eng stil hier ![]() | ||
MarkM | vrijdag 2 juli 2010 @ 17:10 | |
![]() | ||
GizartFRL | zaterdag 3 juli 2010 @ 21:30 | |
Wie gaat er dan ook met dit weer fok!ken ![]() | ||
nattermann | zondag 4 juli 2010 @ 15:15 | |
Mijn 206je rijdt nog altijd als een zonnetje ![]() | ||
Impry | zondag 4 juli 2010 @ 15:17 | |
quote:Nu je het toch over een zonnetje hebt, m'n auto rijdt super als het warm is. Hij schakelt lekker soepel, de banden en remmen zijn lekker snel warm, heerlijk om lekker te planken met dit weer! | ||
mstr | zondag 4 juli 2010 @ 15:23 | |
quote:De mijne ook ![]() | ||
MPG | zondag 4 juli 2010 @ 18:30 | |
quote: Mijn 107 rijdt ook super ![]() Hé, jij ook hier ![]() | ||
nattermann | zondag 4 juli 2010 @ 22:42 | |
quote:Ja, nog altijd liefhebber en eigenaar van een 206 uit 2000 ![]() Klik voor mijn 206 ![]() | ||
kayz | maandag 5 juli 2010 @ 00:00 | |
Ik denk eraan om een Peugeot 206 te kopen met de volgende specs ![]() Na onderzoek ben ik er al achter gekomen dat de modellen van na 2003 betrouwbaarder zijn, vandaar dat ik ook een model vanaf dit jaar zoek. Is een KMstand van 170k icm een prijs van +-4000 euro realistisch? Nog andere tips waar ik op moet letten bij het zoeken naar een 206? ![]() | ||
nattermann | maandag 5 juli 2010 @ 00:56 | |
Ik heb mijn 206 uit 2000 gekocht met 98k op de teller voor 6850 ![]() | ||
automatic_ | maandag 5 juli 2010 @ 14:20 | |
Ik zit bijna aan de 49000km in 2 jaar tijd ![]() ![]() | ||
djayzz | maandag 5 juli 2010 @ 14:28 | |
quote: ![]() Ik heb de afgelopen 2,5 maand 9000km gereden | ||
automatic_ | maandag 5 juli 2010 @ 14:28 | |
quote:Ja, maar jij rijdt overal en nergens naar toe ![]() | ||
megamandy | maandag 5 juli 2010 @ 16:09 | |
Ik heb net een afspraak gemaakt bij de garage voor een vakantiecheck ![]() | ||
djayzz | vrijdag 9 juli 2010 @ 08:21 | |
![]() | ||
Impry | vrijdag 9 juli 2010 @ 09:58 | |
quote:Hoeveel kost dat? | ||
EMCioran | vrijdag 9 juli 2010 @ 11:29 | |
In maart een stabi-stang laten vervangen, en nu alweer eenzelfde geluid/geklonk aan die kant ![]() Het zou natuurlijk ook een draagarm ofzo kunnen zijn, heeft iemand een idee hoe lang die dingen meegaan bij Peugeot? (auto heeft nu 92k gelopen). | ||
djayzz | vrijdag 9 juli 2010 @ 17:16 | |
Lekker is dat ![]() ![]() ![]() | ||
mstr | vrijdag 9 juli 2010 @ 18:51 | |
quote:25 euro en op woensdag gratis geloof ik. | ||
Impry | zaterdag 10 juli 2010 @ 23:58 | |
quote:Op woensdag gratis? ![]() | ||
megamandy | maandag 12 juli 2010 @ 00:53 | |
quote:Jep op woensdag gratis, en ik ga naar een andere garage dan waar de auto vandaan komt. Als het maar een peugeotdealer is. Ik ben zelf naar binnen gegaan en die man heeft mijn auto in de computer gezet en meteen een afspraak gemaakt. Dus woensdag laat ik hem keuren, overigens dacht ik dat het anders ¤18,- was. Even checken. edit: volgens peugeot.nl kost het anders ¤19,- | ||
mstr | maandag 12 juli 2010 @ 00:55 | |
Misschien dat ik het ook maar even laat doen voor die 20 euro. ![]() | ||
Impry | maandag 12 juli 2010 @ 12:21 | |
Maar als er dan iets niet goed is dan gaan ze dat natuurlijk ook meteen repareren? Nou weet ik niet wat de gemiddelde Peugeot-garage als uurtarief heeft. Maar een onafhankelijke garage rekent volgens mij veel minder. (hier in de buurt hoor je soms al ¤ 85,- per uur bij merkdealers) | ||
megamandy | maandag 12 juli 2010 @ 12:56 | |
quote:Nou nee dat laat ik gewoon niet doen. Als je geen toestemming geeft mogen ze ook niets aan je auto maken. | ||
Impry | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:20 | |
Nieuw nummerbord alweer geregeld, voor ¤ 28,60 was ik alweer klaar. Viel mij alles mee. Afgelopen weekend was ik m'n voorste plaat verloren door een flinke kuil/rand in de weg tijdens het bezoeken van een rally. ![]() ![]() En een leuk souvenirtje er aan over gehouden: ![]() Kenteken van m'n eerste eigen auto. ![]() Ook nieuwe accu erin omdat hij af en toe moeilijk startte en ik deze zomervakantie niet op een of andere berg in Oostenrijk of polder in Tsjechië wil staan terwijl hij niet start. ![]() ![]() | ||
mstr | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:22 | |
Jammer van dat nummertje op het kenteken. Op de een of andere manier geeft mij dat altijd het idee dat iemand niet zuinig op z´n auto (eigenlijk is het op zijn kentekenpapieren) is. ![]() En met een nieuwe accu kun je er de komende jaren er weer tegenaan als het goed is. ![]() | ||
Impry | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:54 | |
Ja, baal er ook wel beetje van. Maarja, is niet anders. ![]() | ||
mstr | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:56 | |
Waarom heb je geen platen met opliggende letters genomen? ![]() | ||
Impry | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:58 | |
quote:Vind het weinig meerwaarde hebben eigenlijk. ![]() | ||
mstr | dinsdag 13 juli 2010 @ 19:59 | |
quote:Dat klopt, maar ik vind het er net wat mooier uit zien. ![]() | ||
mstr | donderdag 15 juli 2010 @ 18:35 | |
Nog 2900 km voor hij een beurt moet. Hij geeft nu het sleuteltje al aan tijdens het rijden, ook lekker op tijd. ![]() Hij is na de vakantie aan de beurt. ![]() | ||
Maranelloot | donderdag 15 juli 2010 @ 18:55 | |
Ik had eerst ook platen met een 1 erop. Achterste plaat was stuk, dus nieuwe besteld, helemaal niet aan cijfertje gedacht en kreeg dus een plaat zonder cijfer mee... Weekje later de andere plaat ook ingewisseld voor een plaat zonder cijfer, deden ze helemaal niet moeilijk over eigenlijk. Geen idee hoe het precies zat, maar mij hoor je niet klagen ![]() | ||
Impry | donderdag 15 juli 2010 @ 19:21 | |
Het is op zich geen probleem. Maar ik ben één van m'n originele platen kwijt. STEL dat ze daar kwaad mee willen (geflitst worden bijv.) dan ben ik de sjaak als ik ook met platen zonder cijfertje zou rondrijden. Het is dus puur uit zelfbescherming. | ||
djayzz | donderdag 15 juli 2010 @ 23:19 | |
quote:daar heb je inderdaad een punt | ||
mstr | donderdag 15 juli 2010 @ 23:19 | |
Wat kost een beurt zo ongeveer? ![]() | ||
mstr | zondag 18 juli 2010 @ 22:29 | |
Nieuwe achterlichten ![]() De oude: ![]() De nieuwe: ![]() ![]() Er mist ook maar één enkel lampje, de rest zit er allemaal in. En dat voor 30 euro. ![]() | ||
invine | zondag 18 juli 2010 @ 22:33 | |
Wat is het verschil? | ||
mstr | zondag 18 juli 2010 @ 22:33 | |
quote:De achterlichten van de eerste 206jes en de achterlichten van de nieuwere 206 (zie vormen van de lampen in de lamp) ![]() | ||
GizartFRL | zondag 18 juli 2010 @ 22:34 | |
AT humor, zojuist bovenelkaar:
| ||
mstr | maandag 19 juli 2010 @ 18:28 | |
Zo, m'n nieuwe achterlichten zitten erin ![]() Voor: ![]() Halverwege (rechts nieuw, links oud): ![]() Eindresultaat: ![]() | ||
Mercer | maandag 19 juli 2010 @ 18:32 | |
Ik heb een probleem met een 106 dieseltje. Soms heb ik problemen met starten, nadat er een stuk is gereden. Dan gloei ik drie keer achter elkaar voor, en dan start hij weer. Zijn dit de gloeibougies, of kan het ook iets anders zijn? | ||
mstr | maandag 19 juli 2010 @ 18:52 | |
quote:Waarschijnlijk iets anders, aangezien voorgloeien echt nut heeft met lage temperaturen. Zoek het eens ergens in de aanvoering van diesel of in je ontsteking. | ||
Mercer | maandag 19 juli 2010 @ 19:02 | |
quote:Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. ![]() | ||
Spaulding | woensdag 21 juli 2010 @ 12:24 | |
Vanmiddag m'n Peugeot 206 XS Quicksilver ophalen ![]() Vorige week gekocht en vanmiddag staat ie klaar. 1.4 benzine met 55000 km. uit 2003. Nieuwe distributieriem, nieuwe banden en grote beurt kreeg ik er bij. Kijk er naar uit ![]() | ||
EMCioran | woensdag 21 juli 2010 @ 12:25 | |
Gefelicteerd met de aankoop! Vergeet geen fotootje te posten ![]() | ||
Spaulding | woensdag 21 juli 2010 @ 12:33 | |
Ja zal een dezer dagen ff een fotootje schieten ![]() | ||
megamandy | woensdag 21 juli 2010 @ 12:37 | |
Mijn auto staat nu bij de garage. Gister viel hij opeens uit tijdens het rijden. Uit het niets, toen kon ik weer een stukje rijden en was ik op mijn plaats van bestemming. Toen ik weer wilde vertrekken stopte hij weer na 1km. Toen maar de ANWB gebeld, maar die kon de exacte oorzaak niet vinden. Iets met de ontsteking die stopte maar waardoor was niet duidelijk. Dus vandaag ben ik door m'n pa naar de garage gesleept. Was ook weer een eerste keer voor mij. Helaas was het erg druk en wordt er waarschijnlijk vandaag niets meer aan gedaan. En dat allemaal terwijl ik maandag ermee op vakantie wilde vertrekken naar Frankrijk ![]() In de tussentijd ga ik maar voor de zekerheid al kijken voor een nieuwe 205 als de reparatie te duur zou gaan uitvallen. | ||
Impry | woensdag 21 juli 2010 @ 15:46 | |
Beter nu dan in Frankrijk, maar wel balen! @Spaulding, gefeliciteerd! Mooie auto's die Quicksilvers. | ||
mstr | woensdag 21 juli 2010 @ 18:57 | |
quote:Al hebben ze in Frankrijk natuurlijk wel de beste kennis van die auto's. ![]() | ||
djayzz | woensdag 21 juli 2010 @ 19:13 | |
quote:Alleen voor sommige Nederlanders kan de taal nog een struikelblok zijn | ||
mstr | woensdag 21 juli 2010 @ 19:14 | |
quote:* schuldig is... Maar met een beetje handen- en voetenwerk kom je er ook wel. | ||
EMCioran | donderdag 22 juli 2010 @ 15:27 | |
Vandaag maar even 4 nieuwe banden laten monteren. Er was er eentje lek, maar de rest was ook niet helemaal jofel meer. Eigenlijk moet er 215-55-16 op, maar aangezien 205-55-16 de helft goedkoper was, heb ik die er maar op laten zetten en heb ik een vriend de bandenmaat laten aanpassen in de software. Nu heb ik 440 betaald voor 4 Michelins (incl. alles). Niet heel slecht volgens mij. [ Bericht 0% gewijzigd door EMCioran op 22-07-2010 15:47:53 ] | ||
Mercer | donderdag 22 juli 2010 @ 15:34 | |
quote:Dat is zeker niet slecht. Wat voor auto heb je? | ||
EMCioran | donderdag 22 juli 2010 @ 15:48 | |
Een 406 Coupe ![]() | ||
Mercer | donderdag 22 juli 2010 @ 15:52 | |
quote:nice! ![]() | ||
Kanariegeel | donderdag 22 juli 2010 @ 18:31 | |
Na een aantal jaartjes wanneer nodig in de Peugeot van m'n ouders te hebben gereden ben ik van plan om nu zelf een eigen auto te kopen. Ik heb nu een mooie donkere 1.4 206 gevonden. Bj: 2001 Km: 80.000 2 airbags Radio/cd 4 nieuwe banden nog een jaar APK half jaar BOVAG garantie Er wordt 5000 voor gevraagd. Wat denken jullie? Goeie deal? | ||
mstr | donderdag 22 juli 2010 @ 18:32 | |
Airco? Anders is het in mijn ogen vrij aan de hoge kant... | ||
Kanariegeel | donderdag 22 juli 2010 @ 18:36 | |
Nee, geen airco helaas. Wat zou jij voor zoiets over hebben dan? | ||
mstr | donderdag 22 juli 2010 @ 18:37 | |
quote:Ik heb vorig jaar voor een 206 uit 2000 met 81.000 op de teller 4000 betaald, particulier wel te verstaan. ![]() Als je hem van plan bent om te kopen, vraag dan na of de distriebutieriem al een keer vervangen is. Die moet om de 8 jaar of 120.000 km ![]() | ||
Mercer | donderdag 22 juli 2010 @ 18:48 | |
quote:Ik zou zeggen vergelijk even op marktplaats. ![]() ![]() http://link.marktplaats.nl/353001590 | ||
mstr | donderdag 22 juli 2010 @ 18:51 | |
quote:Mooie bak is dat ![]() | ||
Impry | donderdag 22 juli 2010 @ 20:26 | |
Hij heeft wel weinig KM's, maar de distributieriem is wel een aandachtspunt. Ik heb vorig jaar een 206 GTi gekocht voor 5950,-. Deze had wel 160.000km, maar welk airco, wel een 2.0L 16V, leren interieur, 14 maanden APK, distributieriem werd door garage vervangen. Dan vind ik 5000 (ondanks de lage km's) misschien wel aan de hoge kant, zeker als de distributieriem nog moet komen. | ||
Kanariegeel | vrijdag 23 juli 2010 @ 10:35 | |
Hmm, ok. Vinden jullie dan dat ik eerder moet gaan voor een 206 1.6 uit 2000 met 140.000km en wél airco voor 3000? Deze is overigens niet bij een dealer dus geen garantie en nog maar 5 maanden APK. Anyway, bedankt voor jullie advies! Een 206 wordt het iig zeker ![]() | ||
mstr | vrijdag 23 juli 2010 @ 18:47 | |
Zoek er iets tussenin? | ||
mstr | vrijdag 23 juli 2010 @ 21:29 | |
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken. ![]() | ||
djayzz | vrijdag 23 juli 2010 @ 21:29 | |
quote:Ben bang van niet, maar let us know ![]() | ||
mstr | vrijdag 23 juli 2010 @ 21:34 | |
quote: Het is ook maar eenmalig hoor. ![]() Ik heb wel een leuke plek gevonden om foto's te maken ![]() | ||
Impry | zaterdag 24 juli 2010 @ 01:35 | |
quote: Je merkt alleen verschil in je portemonnee. ![]() Ik heb het wel eens geprobeerd, maar heb nooit echt een constant verbruik, dus dan is het lastig om te zien of het echt scheelt. In 'vermogen' merkte ik in ieder geval niets. | ||
mstr | zaterdag 24 juli 2010 @ 03:42 | |
quote: Misschien zorgt het er wel voor dat m´n motor in één keer een stuk schoner is. ![]() Voor de rest tank ik wel weer normale Euro 95 ![]() | ||
mstr | zaterdag 24 juli 2010 @ 14:49 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
ImMaxa | zondag 25 juli 2010 @ 00:13 | |
Ik kom even langs in deze topic, omdat ik vandaag een witte Peugeot 107 heb aangeschaft. Heb 'm hopelijk over een week of 3. ![]() | ||
Vonkenboer | zondag 25 juli 2010 @ 10:12 | |
Oew, een 107; ik vind dat altijd wel mooie dappere autotjes ![]() Ik vind dat ze namelijk dapper "kijken"; zo'n korte motorkap met die lampen zo hoog gemonteerd ![]() | ||
ImMaxa | zondag 25 juli 2010 @ 11:07 | |
Vind het een leuk model, eigenschappen zijn ook goed, en het was een goed aanbod. Had als alternatief de Suzuki Alto of de Toyota Aygo. Maar vond de Alto te duur en de Aygo te lelijk, dus... | ||
EMCioran | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:42 | |
Gister maar eens een originele armsteun besteld:![]() 150 euro voor een stuk kunststof ![]() ![]() | ||
Koepert | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:50 | |
quote:Die van mij was maar 17E ![]() | ||
MPG | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:58 | |
quote:Ik heb mijn zwarte 107 nu iets meer dan een maand, en ik ben er blij mee ![]() ![]() quote:En vergeet die chromen strip in de bumper niet, bij de nieuwe generatie ![]() ![]() | ||
mstr | dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:00 | |
Hihi, een vis met een beugel. | ||
djayzz | dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:41 | |
quote: ![]() | ||
zuivelyoghurt | woensdag 4 augustus 2010 @ 20:38 | |
Een kennis van mij heeft een Peugeot 206, en dat ding is vreselijk. De snelheidsmeter gaat telkens weer kapot, en hij heeft laatst ook problemen gehad met de koppeling en dat de motor niet goed loopt in de eerste versnelling. t' is een 2 liter dieseltje. [ Bericht 14% gewijzigd door zuivelyoghurt op 05-08-2010 10:07:09 ] | ||
automatic_ | donderdag 5 augustus 2010 @ 19:54 | |
quote:Hahaha ![]() | ||
mstr | donderdag 5 augustus 2010 @ 20:38 | |
Oew, de mijne glimt weer. ![]() | ||
tjoptjop | vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:05 | |
Zag vandaag de RCZ rijden, ben fan ![]() | ||
ajacied4lf | vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:11 | |
Meine: ![]() | ||
megamandy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:36 | |
Whoe! Mijn 205 heeft Frankrijk overleefd, alle bergen goed opgereden alle bochten met ravijnen overleefd, geweldig! Heb sinds een paar weken 14" winterbanden erop liggen. Mijn eigen 13" banden hadden een te laag profiel (rv 14mm nog maar) en ik kon nergens in de buurt voor mijn vakantie nog nieuwe banden in mijn maat vinden (wil er 4 seizoenenbanden opleggen). Familie had die 14" nog liggen dus die er maar even opgegooid, had niet verwacht dat je zo'n verschil qua grip in de bochten zou merken. Voel me nu een stuk veiliger zeker met het slechte weer wat we soms in Frankrijk op die smalle wegen hadden. Nu ben ik weer thuis en kan ik weer op zoek naar nieuwe banden gaan. Ben aan het twijfelen om er niet voor vast 14" banden op te gooien, ziet er veel stoerder uit en rijdt fijner. Kan alleen nergens op inet vinden of je een grotere inch officieel op je auto mag gooien? Ze steken net niet uit voor mijn idee. Weet hier iemand hoe dat zit? | ||
EMCioran | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:34 | |
Je mag gewoon grotere wielen op je auto zetten hoor ![]() | ||
GizartFRL | zaterdag 7 augustus 2010 @ 09:58 | |
Een 205 rijdt prima op 14" ( mits de juiste bandenmaat) 17" is ook mogelijk, maar veel rijdt al op 15" | ||
megamandy | zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:34 | |
Ok dankjewel! Ik ben nou eenmaal niet echt iemand die zich de hele dag met auto's bezig houdt er er superveel vanaf weet maar ik hou wel erg veel van auto's ![]() Hier ook eindelijk eens foto's van mijn auto. Tijdens de vakantie gemaakt, niet vanuit alle hoeken maar het geeft de auto goed weer vind ik ![]() Eerst was ik van plan om de striping eraf te halen, want dat gele stoorde mij wel heel erg. Maar met de velgen wat er nu onder liggen vind ik het juist wel bij de auto passen. ![]() ![]() | ||
beware_reageerd | vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:04 | |
![]() Sinds juni in het bezit van een 205 CJ uit 1991. Km stand is 170.000 Kap is perfect, geen roest op de wagen. Moet alleen een stoel vervangen na een stijgerdeel wat dwars door de ruit mijn stoel moest doorboren. Ruit is gedaan, en komende week de spuiter. Dan is hij, op de stoel na, in gave conditie. Foto's staan op het cti forum, en anders binnen kort hier. Nieuwe peug rijder dus. | ||
Tinos85 | vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:49 | |
Ik heb ook een Peugeot ![]() 205 Generation, maar een standaard Generation ziet er maar saai uit dus heb ik een XS voorbumper met verstralers en 15" Speedline velgen gemonteerd. | ||
GizartFRL | vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:01 | |
quote:En je krik monteren. ![]() Bevalt een stuk beter met het ruit zeker ![]() | ||
Sheakedd | zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:27 | |
Hier nog een blije Peugeot bezitter. ![]() 106 XN uit 1996. Had pas 67.000 km gelopen toen ik hem gekocht had. Inmiddels alweer 13.000km erbij maar nog weinig voor een auto uit 1996. En ja ik heb de papieren van de vorige eigenaar gezien, was een oud vrouwtje van rond de 75 ![]() Ondertussen wel de banden/remmen vervangen maar dat haalt dan ook weer niet uit, rijdt gewoon perfect. ![]() Ik blijf er sowieso nog wel een tijdje in rijden, dus blijf een blije Peugeot bezitter. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Sheakedd op 14-08-2010 01:32:33 (--) ] | ||
ImMaxa | zondag 15 augustus 2010 @ 12:25 | |
Heb mijn nieuwe Peugeot 107 donderdag opgehaald, en hij bevalt erg goed. Nu 400 km in gereden, en het rijdt erg prettig. brandstofmeter staat pas halverwege, in mijn oude Suzuki Alto stond ie bij 400 km standaard in het rood. ![]() | ||
Goddelijker | zondag 15 augustus 2010 @ 14:30 | |
quote:Maar ik denk dat de tank in een 107 ook wat groter is. ![]() | ||
ImMaxa | zondag 15 augustus 2010 @ 17:01 | |
Nope, beiden hebben een tank van 35 liter. ![]() | ||
Goddelijker | zondag 15 augustus 2010 @ 17:06 | |
quote:Zelfs ik rij met m'n 206 elke 600 km naar een benzinestation, terwijl er dan weer een liter of 40-45 in gaat. | ||
invine | zondag 15 augustus 2010 @ 17:41 | |
quote:Ja tussen 40-45L en een 35L zit nogal een verschil, maar het hangt ook af van je rechter voet. | ||
Goddelijker | zondag 15 augustus 2010 @ 17:53 | |
quote:Mijn rechtervoet is vrij zwaar. | ||
megamandy | zondag 15 augustus 2010 @ 19:24 | |
quote:Ik heb in de 107 altijd het idee dat de eerste helft langzamer gaat dan de laatste streepjes. Best slecht maar kan ook aan mij liggen :p Ik reed meestal rond de 660 km voordat ik weer tankte, maar ik tank ook meteen als er nog maar 1 streepje staat. 1x niet gedaan en toen stond ik stil voor een stoplicht ![]() | ||
ImMaxa | zondag 15 augustus 2010 @ 21:30 | |
Ja, ik moet uiteraard nog uitvinden hoe de streepjes zich verhouden. Ik ben er al achter dat ze (helaas) niet elk 1/6 van de tank vertegenwoordigen. (Denk ik dan. Nummer 1 verdween na 160 km, 2 na ongeveer 280 km en 3 na pakweg 420 km. Maar ik heb ook een uur file gereden, wat me ook niet bepaald zuinig lijkt) En eigenlijk ook niet echt nauwkeurig, die 6 streepjes. Dan liever een metertje om eerlijk te zijn. Al stond bij mijn oude Alto de meter altijd al in het rood als ik nog 10 liter in de tank had zitten... Zwaar onnauwkeurig dus. Meeste wat ik daar ooit mee gereden heb tussen 2 tankbeurten is 520 km, en toen had ik nog 3 liter over. Maar de auto helemaal leegrijden is ook weer niet goed voor de motor... Ik ga komend weekend wel tanken, en dan kan ik mooi uitrekenen hoe zuinig ik gereden heb. En Goddelijker, ik zie toch wel verschil tussen een 107 en een 206. Blijkbaar is de grootte van de tank een van die verschillen. ![]() | ||
Impry | maandag 16 augustus 2010 @ 16:57 | |
Zo mijn 206je heeft ook weer precies (!) 3100 vakantiekilometers overleefd door Oostenrijk en Tsjechië. Het hoogtepunt was toch wel de Hochalpenstrasse naar de Grossglockner: http://img.fotocommunity.(...)trasse-a19771527.jpg Voor de vakantie had ik m'n originele stoelen er weer in gezet, de Sparco's zijn behoorlijk hard, zeker voor dat soort lange afstanden. En je mist een flink stuk beenruimte achterin. Net dus de stoeltjes er weer uit, kon ik de boel meteen mooi stofzuigen. ![]() Hier kun je het verschil zien tussen de originele en Sparco stoelen: ![]() En toen de buitenkant nog even goed schoongemaakt. ![]() ![]() | ||
MPG | maandag 16 augustus 2010 @ 17:07 | |
quote:De mijne ook ![]() ![]() | ||
Goddelijker | maandag 16 augustus 2010 @ 17:23 | |
Volgende week dagje naar Keulen met de auto, het is alleen nog de vraag of ik met m'n eigen auto ga of niet. ![]() | ||
djayzz | woensdag 1 september 2010 @ 14:17 | |
De buitenkant van mijn 2 rechter banden slijten harder dan de 2 aan de linkerkant.... morgen even naar de garage kijken of ze opnieuw uitgelijnd moeten worden ![]() | ||
megamandy | woensdag 1 september 2010 @ 15:15 | |
quote:Misschien neem je wel heel veel linkerbochten ![]() | ||
beware_reageerd | woensdag 1 september 2010 @ 17:50 | |
quote:Ja, dat wel, maar....... De spuiter dacht even zelf te gaan monteren. Gevolg, geleide rubber in tweeen en ook 3 behoorlijke beschadigingen op de ruit. (helaas zichtbaar) Maar, sinds gister nog een ruit te pakken en rubbers. Vandaag sleutelen et-voila een plaatje. Zal snel wat nieuwe foto's maken. Spuiter is trouwens wel erg netjes te werk gegaan. Binnenkort, lees als de muntjes weer binnenkomen, maar eens denken voor een complete spuitbeurt. Dan is wat kleurverschil en kleine beschadigingen ook foetsie. Krik ligt los in de koffer, past niet in het motorgedeelte. (jammer maar goed) Iig kan ik weer rijden zonder water in mijn gezicht. En dat bevalt zeer zeker ja. Wiebje toch ??? | ||
Goddelijker | woensdag 1 september 2010 @ 18:48 | |
Van de week... Ik rij achteruit, totdat: *Krak* Ik stap uit en tref aan: ![]() Zat ik tegen een andere auto. ![]() Maar even bijgewerkt met een lakstift, maar dat is toch niet zo mooi als hij was. Positief: vandaag heeft ie een grote beurt gehad ![]() | ||
djayzz | maandag 6 september 2010 @ 10:19 | |
quote:rotondes... Banden zijn inmiddels opnieuw uitgelijnd ![]() | ||
Koepert | maandag 6 september 2010 @ 10:34 | |
K moet deze week ook maar ns langs de garage.. Zaterdag n rit voor de boeg met 3 man achterin, bij 2 hangt ie al door tot t punt dat bij hobbels/gaten de wielen aanlopen/schuren... ff kijken of en hoe k dat kan oplossen.. Voor zover ik t nu weet kan dat op 3 manieren.. - rubbens 'kussentjes' tussen de veren - stijvere schokdempers - stijvere veren Nu nog uitzoeken wat t beste werkt.. en t gunstigste resultaat heeft.. | ||
EMCioran | maandag 6 september 2010 @ 11:16 | |
Kun je niet de wielkasten uitrollen? Dat werkt vaak al voldoende. | ||
Goddelijker | maandag 6 september 2010 @ 18:49 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Toempf | maandag 6 september 2010 @ 23:28 | |
Jeuj, mijn 206 GT staat bij de garage voor een nieuwe druklager + koppeling. Geintje gaat zo'n 800 euro kosten ![]() Weet iemand trouwens een bedrijf dat tellerunits kan repareren/reviseren? M'n toerenteller heeft ook de geest gegeven ![]() ![]() | ||
djayzz | dinsdag 7 september 2010 @ 07:40 | |
quote:Ik dacht eerst dat er een miljoen stond, maar toen bleek het maar 100.000 te zijn ![]() | ||
EMCioran | dinsdag 7 september 2010 @ 10:59 | |
quote:Wel in Limburg ![]() http://www.tachoboy.nl/ | ||
djayzz | dinsdag 7 september 2010 @ 11:03 | |
quote:Omwille van hogervermelde redenen kan het soms noodzakelijk zijn de juiste kilometerstand of de bedrijfsuren opnieuw te programmeren. Hiervoor beschikken wij steeds over de meest recenste software en hardware om dit mogelijk te maken. Door gebruik te maken van onze professionele service kan u rekenen op de beste programmatie waardoor alle geheugens worden overschreven. Hierdoor worden alle oudere gegevens volledig geherprogrammeerd en is door geen enkel diagnosesysteem op te sporen. Is dat niet illegaal trouwens? [Edit]Ow, dit staat ook op de site ![]() Het wijzigen van de kilometerstand is uitsluitend mogelijk als hiervoor een rechtsgeldige, objectieve rechtvaardiging voor bestaat. [ Bericht 11% gewijzigd door djayzz op 07-09-2010 11:08:20 (nvm) ] | ||
djayzz | dinsdag 7 september 2010 @ 14:29 | |
. Heeft er hier iemand ervaring met LPG in peugeot? en dan voornamelijk LPG onderbouw in een 306 cabriolet. Ik heb Jos van Dartel gebeld in 's-Hertogenbosch, en die kan een LPG tank onderbouwen op de plaats van mijn reservewiel voor ¤ 2,000.- Hij zegt alleen dat het misschien nodig is om steunveren te plaatsen omdat anders de tank te laag komt te liggen (minder dan 20cm van de weg) | ||
EMCioran | dinsdag 7 september 2010 @ 17:34 | |
Heb er geen ervaring mee, maar is 2000 niet een beetje veel? Heb je al andere adressen geprobeerd? Ik hoor vaak goede dingen over Vialle, wellicht hebben die een betere prijs? | ||
djayzz | woensdag 8 september 2010 @ 08:06 | |
quote:volgens mij is 2000 een redelijke prijs, overal waar zoek op internet vind ik prijzen van tussen de 2000 en 3000 euro. Als jij iets weet waar het goedkoper is, hoor ik het graag ![]() | ||
Impry | donderdag 9 september 2010 @ 21:12 | |
Nieuwe uitlaat onder m'n 206GTi, beetje gaar geluid door telefoonkwaliteit. | ||
Goddelijker | donderdag 9 september 2010 @ 21:14 | |
quote:Wordt je daar niet vreselijk moe van? ![]() En je moet tanken. ![]() | ||
Impry | vrijdag 10 september 2010 @ 00:31 | |
![]() ![]() Morgen even laten fixen. #peperkoekuitlaten | ||
St4ck3r | vrijdag 10 september 2010 @ 18:28 | |
Hmmm... ik kom niet meer door de keuring doordat alles RVS is + geen kat meer heb ![]() | ||
Sounddragon | vrijdag 10 september 2010 @ 18:32 | |
Sportkat eronder laten bakken bij de RVS uitlatenboer, kost wat, maar dan heb je geen gezeur meer ![]() | ||
Goddelijker | vrijdag 10 september 2010 @ 19:46 | |
quote:Zó erg hing de mijne er toen niet bij. ![]() Had jij ook het gevoel dat je heel wat kracht miste? ![]() | ||
Impry | donderdag 16 september 2010 @ 13:05 | |
Ja, dat scheelde best veel inderdaad. De motor heeft dan niet genoeg weerstand vanuit de uitlaat ofzo. Inmiddels is het gerepareerd en heb ik ook al een nieuwe (2e hands) Supersprint einddemper gekocht.![]() De middendemper moet ook nog vervangen worden, maar ik ga eerst kijken hoe het geluid nu is en dan beslis ik of ik er een middendemper of 'soundpipe' (demperloos) ga monteren. Gisterenavond trouwens weer 2 uur/114 km op Zandvoort rondgereden. Ging veel beter dan vorige keer. Tijden waren ook een stuk sneller, vorige keer zat ik dik in de 2.30 en nu meestal rond 2.20/2.23 met een keer een 2.19min. Zitten nog best wat verbeterpunten in, dus kan nu al weer niet wachten tot een volgende keer. Wieltje bijna los. En vol aanremmen voor de Tarzanbocht. ![]() Snelste ronde, 2.19min.. En voor de mensen die wat meer willen zien, onderstaande video. In de beschrijving op Youtube kun je verschillende 'interessante' momenten aanklikken. | ||
Goddelijker | donderdag 16 september 2010 @ 18:36 | |
Ik miste doen ook inderdaad heel veel kracht, toen m'n uitlaat er half onderuit lag. ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 18 september 2010 @ 11:09 | |
Helder mistlicht, 3e remlicht en zijknipperlichten zijn ook binnen. ![]() ![]() | ||
djayzz | zaterdag 18 september 2010 @ 13:58 | |
Vanochtend even bij de LPG specialist geweest voor informatie. In oktober komt er een 50L gastank in ![]() Dus onder de auto, 20cm boven de grond. Moet ie wel een speciale tank voor bestellen en misschien andere veren achter anders komt mijn auto te laag te liggen ![]() Ik ben benieuwd ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 18 september 2010 @ 14:02 | |
Zo, helder 3e remlicht en zijknipperlichten zitten erin ![]() Nog even wachten op een chrome rood lampje en dan kan ook m'n helder mistlicht erin. ![]() | ||
djayzz | zaterdag 18 september 2010 @ 14:06 | |
quote: ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 18 september 2010 @ 14:11 | |
quote:En ik heb hem gewassen en gepoetst. ![]() Hij glim glimt behoorlijk. ![]() | ||
djayzz | zaterdag 18 september 2010 @ 14:12 | |
quote:Nog beter bezig ![]() ![]() | ||
Goddelijker | zaterdag 18 september 2010 @ 14:13 | |
quote:Haha, daar liep ik vanochtend ook tegenaan. Ik dacht om 11 uur: Ik ga m'n auto wassen. ![]() Kom ik beneden: 'Oh ja, m'n moeder is ermee boodschappen doen' ![]() | ||
blup | zondag 19 september 2010 @ 08:48 | |
Ik kan me binnekort hier aansluiten denk ik, clio 16v gaat naar de sloop ivm met ernstige roest.. Komt een 205 cti voor in de plaats.. ben benieuwd.. hoop dat het een beetje door rijd | ||
The6thgate | maandag 27 september 2010 @ 08:57 | |
Ik hoop me binnenkort hier ook aan te sluiten. Rij nu een mitsubishi colt automaat uit '93 en ben op zoek naar een 306. Deze week bij een 306 XT uit '95 kijken die er erg netjes uit ziet dus hopelijk bevalt het in het echt ook en heb ik 'm woensdag. | ||
Mercer | maandag 27 september 2010 @ 09:21 | |
quote:Kijk goed of de achterwielen niet teveel naar binnen staan /--\ En of de kachelradiator niet lekt, vette aanslag voorruit, natte plek bij voeten passagierplaats. | ||
Goddelijker | maandag 27 september 2010 @ 09:29 | |
![]() | ||
The6thgate | maandag 27 september 2010 @ 09:40 | |
quote:Tnx voor de tips. Vond het al lastig om goede aandachtspunten te vinden. Waar komt dat probleem met die achterwielen vandaan dan? En mogen ze uberhaupt niet naar binnen staan? ![]() | ||
Mercer | maandag 27 september 2010 @ 09:52 | |
quote:Is idd lastig om te bepalen wat teveel is, ze staan volgens mij altijd wel een klein beetje scheef. Maar je hoort wel is dat iemand een nieuwe achteras nodig heeft vanwege dat probleem. Hier verder ![]() Peugeot Liefhebbers #9 |