quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
quote:
Zoals al gezegd, er staat je veel luisterplezier te wachten zegquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:37 schreef Piles het volgende:
Dan binnenkort maar eens met die beruchte B-sides beginnen, daar ken ik nog niks van
Shit, die film wil ik al heel lang zien maar helemaal vergetenquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:19 schreef Aisumasen het volgende:
Heb die hele film nog steeds niet gezien.
Idem.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:58 schreef Arn0 het volgende:
Hier had ik wel bij willen zijn..![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:04 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, those were the days.
Wel leuk hoe Jamie tijdens de eerste optredens met vervanger Nick nog links stond, én nog een microfoon had. Ik denk altijd maar zo: De dag dat Jamie weer een microfoon op het podium heeft, is de dag dat "Fake Tales" weer gespeeld wordt
.
Als ze weer een HMH (of groter) doen, ga ik er een keer hard over nadenkenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:28 schreef godthatmadecoffee het volgende:
Als ze naar Nederland komen ben ik daar zeker weten bij.
Dat zeg je nu.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:00 schreef Haunter het volgende:
[..]
Als ze weer een HMH (of groter) doen, ga ik er een keer hard over nadenken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |