abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81383384
quote:
ROTTERDAM - "Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen. Het is een risico om met vage en spotgoedkope vliegtuigmaatschappijen de lucht in te gaan. Het moest een keer gebeuren."

Dat zegt Julius ter Haar van touroperator Hotelplan vandaag aan de Telegraaf. Gisteren stortte een vliegtuig van Afriqiyah Airways neer in Libië, ongeveer een kilometer voor de landingsbaan in Triopoli. Alle inzittenden kwamen om, behalve een Nederlands jongetje van 9 jaar uit Tilburg. Hij werd verschillende malen geopereerd en is ondertussen bij bewustzijn.

Ook Nederlandse passagiers van Afriqiyah Airways hebben al kritiek geuit op de chaotische organisatie van het bedrijf. Peter Koek, die vorige maand strandde, getuigt: "Afriqiyah kon geen onderdelen krijgen in Johannesburg en deze moesten toen ingevlogen worden vanuit Europa. Dit heeft vier dagen geduurd. De organisatie maakte een zeer slechte indruk. Geen noodplannen en geen samenwerking met andere maatschappijen."

Alcohol en vette vingers
Ook Ank Holthuizen heeft slechte ervaringen. "Het toestel was binnen behoorlijk vettig, overal vette vingers. Het personeel dronk tijdens het werk en stonk naar alcohol."

Volgens Ter Haar is dit deels de schuld van de prijsverlagingen. "Ik weet dat me dit bij Kras en Stip (goedkope Nederlandse touroperators die reizen naar Zuid-Afrika organiseren met Afriqiyah Airways, nvdr) niet in dank wordt afgenomen en dat het natuurlijk niet het goede moment is. Maar toch vind ik dat het juist nu gezegd moet worden: het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs."

Behalve prijsvechters Kras en Stip kreeg ook Oad (moederbedrijf van Hotelplan, nvdr) nog niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen. "We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."

350 euro
Dat soms nog geen 350 euro die voor een retourtje Johannesburg wordt gevraagd, toont volgens Ter Haar aan dat dit een maatschappij is waar je eigenlijk niet mee wilt vliegen. "Maar toch gaan er touroperators mee in zee omdat de prijsdruk in de branche moordend is en veel reizigers er kennelijk geen probleem mee hebben in Tripoli over te stappen."

"Goedkoop is natuurlijk niet per definitie onveilig en uiteraard kan er morgen ook iets met KLM gebeuren", geeft Ter Haar toe. "Maar iedereen weet dat dat een veilige maatschappij is. Dan is het wel echt een ongeluk.

Veiligheid ondergeschikt?
"Dit soort ongelukken treft uiteindelijk wel de hele reisbranche. We moeten af van de huidige situatie waarin we elkaar gek maken met bodemprijzen en de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij of andere reisonderdelen ondergeschikt dreigt te raken". (CBR)
Bron: AD
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:11:54 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81383424
Bullshit, werd gister al onderuit gehaald door experts bij Paul&Witteman
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 16:13:37 #3
137949 Disana
pi_81383486
Het enige wat hij kan noemen is dat er eens een paar onderdelen moesten komen. In Pauw en Witteman is door een expert gezegd dat vliegen ongeacht de prijs altijd veilig is. Benno Baksteen zat ernaast en ontkende het niet.
pi_81383497
Goed excuses om de prijzen te gaan verhogen zeker.
pi_81383499
Wil meneer Ter Haar even reclame maken voor zijn (zogenaamde) ultra-veilige vliegvakanties ofzo
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:14:16 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81383506
Potje jam bij de Aldi zit ook meer gezondheidsrisico in dan bij AH
pi_81383546
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:13 schreef Disana het volgende:
Het enige wat hij kan noemen is dat er eens een paar onderdelen moesten komen. In Pauw en Witteman is door een expert gezegd dat vliegen ongeacht de prijs altijd veilig is. Benno Baksteen zat ernaast en ontkende het niet.
Statistisch gezien is het veiliger dan reizen met de auto en het aantal ongelukken afgezet tegen het aantal vluchten is zeer miniem. Het aantal doden is zelfs in absolute zin vrij beperkt en dan is het ook nog eens zo dat als er iets gebeurt, dat ineens tientallen doden oplevert, in tegenstelling tot een ongeluk met een auto.

Maar neemt niet weg dat de ene maatschappij wat meer aandacht schenkt aan onderhoud, onderdelen, controle en opleiding personeel dan de andere.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:06 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81383557
Misschien moet je het omdraaien, en zorgen de woekerprijzen van Schiphol/KLM-Air-France er wel voor dat steeds meer Nederlanders zichzelf gedwongen voelen om alternatieven te zoeken
pi_81383582
Het vliegtuig was hagelnieuw. Dus dat lijkt me onzin.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:41 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81383585
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef yvonne het volgende:
Bullshit, werd gister al onderuit gehaald door experts bij Paul&Witteman
wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:18:36 #11
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_81383657
Dat zou betekenen dat de bemanningen van dit soort maatschappijen dagelijks een mislukte zelfmoordpoging doet? Yeah right!
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:19:06 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81383674
Er is geen enkele reden aan te nemen dat dit ongeluk wat te maken heeft met de prijs van de tickets. Het was een gloednieuwe airbus en Lufthansa doet het onderhoud.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81383781
Ter Haar praat poep. Laten we hem eraan herinneren dat er vorig jaar eenzelfde type vliegtuig van KLM Air France in de oceaan verdween.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:22:27 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81383802
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Hier staat meer:
vanaf daar:
Vliegtuig crash in Tripoli, met 70 Nederlandse doden #7
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81383812
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen enkele reden aan te nemen dat dit ongeluk wat te maken heeft met de prijs van de tickets. Het was een gloednieuwe airbus en Lufthansa doet het onderhoud.
Je kan je misschien alleen vragen stellen over de opleiding van piloten. Is die in alle landen even goed?

Dat is iets waar ik eigenlijk nog niemand vragen over heb horen stellen.
pi_81383816
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
gebaseerd op wat?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81383841
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
Het vliegtuig was hagelnieuw. Dus dat lijkt me onzin.
Want? Nieuwe vliegtuigen kennen geen technische problemen? Bij nieuwe vliegtuigen is er niets aan de hand als de piloot een foutje maakt?
pi_81383878
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

gebaseerd op wat?

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
pi_81383917
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81383955
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
Volgens mij is dat best na te gaan. Men kent zowat alle vliegtuigongelukken die hebben plaatsgevonden en van de meesten weet men ook in welke fase van de vlucht het ongeluk plaats heeft gevonden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:27:42 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81384003
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

gebaseerd op wat?
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
Intelligent, but fucked up.
pi_81384020
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Het feit dat sommige maatschappijen kaartjes goedkoper aanbieden betekent niet dat ze besparen op de veiligheid van de toestellen. Er is geen correlatie tussen hoge prijzen en veiligheid. We hebben dat vorig jaar nog gezien bij het ongeluk met het Air France toestel. Ongelukken gebeuren nu eenmaal omdat mensen bij het proces betrokken zijn. Het kan iedere maatschappij overkomen. Uiteraard is het wel zo dat sommige maatschappijen wel hun zaken beter op orde hebben. Maar daar kun je niets over zeggen door alleen naar de prijzen te kijken van de vluchten.

Daarnaast is het belachelijk dat dergelijke kwesties naar boven komen. Je moet natuurlijk naar de achterliggende reden kijken waarom sommige maatschappijen eenmaal goedkoper zijn dan anderen. Ryanair verdient het meeste geld op de grond. Ze moeten het niet hebben van de vluchten zelf. Maar juist van de zaken eromheen. En als je kijkt naar de statistieken dan zul je ook zien dan er ondanks de lage tarieven zeer zeker niet wordt bezuinigd op veiligheid bij een maatschappij zoals Ryanair. Ik noem maar het volgende: er is nog nooit een dodelijk ongeluk voorgekomen bij Ryanair. De 233 vliegtuigen zijn gemiddeld slechts 3 jaar oud. En van wat ik weet worden ze zeer uitvoerig onderhouden.

Meneer Julius ter Haar van touroperator Hotelplan moet dan ook een eind oprotten met zijn onzin. Hij probeert verkapt een slaatje uit de angst van mensen te slaan door even passant zijn bedrijf neer te zetten als een veilige firma.
pi_81384042
De kwaliteit van de diensten van Afriqiyah is discutabel, echter neigen de veiligheids-argumenten meer richting naar laster.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:28:53 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81384045
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
Intelligent, but fucked up.
pi_81384135
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
nou, kom maar op met de cijfers dan.

Ik kan 100000 x opstijgen en landen met Qantas tegen 1 x Afriqiyah of Garuda..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384204
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

nou, kom maar op met de cijfers dan.

Ik kan 100000 x opstijgen en landen met Qantas tegen 1 x Afriqiyah of Garuda..

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:50:35 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81384867
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81384920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384978
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
hmmm.. Martinair.. die zou ik dan niet noemen als alternatief.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384991
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
pi_81385011
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.
pi_81385109
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81385172
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Qantas heeft de laatste 10 jaar geen dodelijke crash gehad geloof ik, maar een crash zal de eerste zijn. Er is voldoende cijfermateriaal om de conclusie te trekken dat er relatief vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of het landen, dan mid-air.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:04:24 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81389519
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je kan je misschien alleen vragen stellen over de opleiding van piloten. Is die in alle landen even goed?

Dat is iets waar ik eigenlijk nog niemand vragen over heb horen stellen.
Vorig jaar flikkerde een Air France in de Oceaan, was het zelfde type vliegtuig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81389578
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:54 schreef justanick het volgende:

[..]

Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.

En dat terwijl 99% van de vlucht mid-air is...
pi_81390719
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:36:32 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81390846
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Ik neem aan dat je een tupolev bedoeld?
Ben de laatste jaren paar maal met Aeroflot gevlogen, zeer luxe moderne machines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 19:40:56 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_81391075
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Dat zou me niet verbazen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:03:41 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81392068
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.
Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81392175
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
en zo hoort het ook. Tenminste als het aan veiligheid/piloten wordt besteedt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81392237
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:14:42 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392540
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Er is geen enkele reden aan te nemen dat de Libische nationale carrier niet voldoet aan wat voor veiligheids eisen dan ook. De reden waarom de tickets goedkoper zijn is door de massive subsidie door oliegeld. Ghadaffi wil Libie tot de belangrijkste hub voor afrika maken, een soort copie van Emirates en Dubai dus.
Emirates naar australie vliegen is ook goedkoper en beter dan met BA of KLM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81392666
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:07 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:21:48 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
De reisbranche heeft de hete adem van het zelf boeken via internet in de nek. Ik boek al jaren mijn vluchten, autos en onderkomst zelf via internet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:27:47 #45
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81393220
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Tjezus..wat een gelul
Alsof statistiek zich iets van de kleur verf op de staart aan trekt
Wie dit leest is gek
pi_81393448
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.

Kras is ook een onderdeel van Tui.
Dat is eens wat anders...
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:01:09 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394618
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:04:28 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81394748
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:01 schreef SeLang het volgende:
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81394787
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
Klopt. Ik vlieg enorm vaak en gelukkig nog niks gebeurd. Maar verreweg de meeste ongelukken gebeuren dichtbij de grond.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:06:08 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394794
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
Ja ik heb het natuurlijk over vliegtuigen die in de VS/Europa landen of vertrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81394855
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:01 schreef SeLang het volgende:
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
Wat wel zo is, is dat goedkope maatschappijen meer vluchten per dag uitvoeren en dus minder tijd hebben voor rust, controle en het treffen van maatregelen voor noodsituaties.

Daar kan je niet om heen.

Er zit een zeker risico in, maar een 1-op-1 relatie is marketingonzin van duurdere maatschappijen/organisaties.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:09:49 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394912
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat wel zo is, is dat goedkope maatschappijen meer vluchten per dag uitvoeren en dus minder tijd hebben voor rust, controle en het treffen van maatregelen voor noodsituaties.

Daar kan je niet om heen.

Er zit een zeker risico in, maar een 1-op-1 relatie is marketingonzin van duurdere maatschappijen/organisaties.
De vraag is: blijkt dat ook daadwerkelijk uit de hoeveelheid ongelukken?
Dat vraag ik me dus sterk af.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81394959
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

De vraag is: blijkt dat ook daadwerkelijk uit de hoeveelheid ongelukken?
Dat vraag ik me dus sterk af.
Risico's zijn niet altijd uit te drukken in meer ongelukken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:13:36 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81395063
Sommige maatschappijen zijn goedkoper omdat je geen broodje krijgt. Maakt dat de vlucht onveiliger? En sommige maatschappijen vliegen alleen maar op super rendabele routes zodat ze geen onrendabele routes hoeven te subsidieren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81395150
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:13 schreef SeLang het volgende:
Sommige maatschappijen zijn goedkoper omdat je geen broodje krijgt. Maakt dat de vlucht onveiliger? En sommige maatschappijen vliegen alleen maar op super rendabele routes zodat ze geen onrendabele routes hoeven te subsidieren.
Ryanair kan zo goedkoop zijn omdat ze maar 10% vertraging hebben. Er was een paar maanden terug een topic over toeristen die boud gedropt werden op een of ander eiland van de Canarische eilanden omdat ze niet op Tenerife konden landen. Om toch aan hun landings"verplichtingen" te voldoen, zijn ze dan maar op een ander eiland gedropt zonder vervoer naar Tenerife.

Dat soort acties kunnen de veiligheid gewoon niet vergroten. Wel verkleinen.

Bij Iberia moet je ook je eigen broodje betalen, bij KLM niet. Maar dat zijn geen prijsvechters.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:17:19 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81395207
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:13 schreef SeLang het volgende:
Sommige maatschappijen zijn goedkoper omdat je geen broodje krijgt. Maakt dat de vlucht onveiliger? En sommige maatschappijen vliegen alleen maar op super rendabele routes zodat ze geen onrendabele routes hoeven te subsidieren.
En als je met goedkopere tickets meet volle stoelen hebt op je lijnvlucht is de opbrengst onder de streep positief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81396002
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als je met goedkopere tickets meet volle stoelen hebt op je lijnvlucht is de opbrengst onder de streep positief.
Op een normale lijnvlucht van KLM of welke andere ( geen lowcost carrier ) wordt er alleen maar winst gemaakt wanneer er stoelen van de business class worden verkocht... Tja
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:44:45 #58
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_81396193
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:54 schreef justanick het volgende:

[..]

Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.
Is dat in- of exclusief noodlandingen? Als een wanhoopspoging om nog te landen meetelt in deze statistieken is het nogal logisch dat dit zo laag uitpakt natuurlijk.
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:53:13 #59
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81396543
Tenerife-ramp
Bijlmerramp
Faro-ramp
Herculesramp
Polderramp
Tripoli-ramp

Allemaal tijdens start of landing
Wie dit leest is gek
pi_81396803
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tenerife-ramp
Bijlmerramp
Faro-ramp
Herculesramp
Polderramp
Tripoli-ramp

Allemaal tijdens start of landing
De kans dat op 10km hoogte iets gebeurd is natuurlijk ook beperkt. Vliegtuigen tegen elkaar of tegen op een berg opvliegen zal niet zo snel gebeuren. Een ontploffing op zijn hoogst ( wat ook raar is ). Dan lijkt met het me ook vrij logisch dat de statistiek zal aangeven dat er bij landingen/opstijgen vaker dingen gebeuren. Je krijgt dan meteen met zoveel randverschijnselen te maken.
pi_81396830
Er lijkt met de maatschappij niet zo veel verkeerd te zijn, met Libisch oliegeld gefinancierde vliegtuigen, state-of-the-art Airbus 330 vliegtuigen die voor onderhoud naar Duitsland gaan bij Lufthansa. Wat wil je nog meer ?

Dat goedkope vluchtaanbieders minder veilig zouden zijn, is naar mijn mening onzin. Easyjet en Ryanair hebben nog nooit een vliegramp gehad en zijn in staat die goedkope vluchten aan te bieden omdat ze met per vliegtuig zo'n 8 keer per dag op en neer vliegen naar locaties binnen Europa waarbij de gemiddelde bezettingsgraad van het vliegtuig boven de 70% ligt en waarbij de overhead op de vliegvelden minimaal is. Maar veiligheid staat ook bij deze maatschappijen voorop, onderhoud wordt uitbesteed aan specialisten. Dus als er iets misgaat door een mankement door gebrekkig onderhoud, dan ligt de claim niet bij Easyjet of Ryan Air, maar bij degende die onderhoud pleegt

Kortom, die gast van Hotelplan vertelt een onjuist verhaal. Maar we hebben natuurlijk wel die malafide Turkse ondernemertjes die met "Ali-Kebab-Air" mensen op en neer naar Turkse zomerbestemmingen brengen. In zo'n vliegtuig stappen, dat zou ik nooit doen
pi_81396912
Ten eerste was het een gloednieuw vliegtuig van Airbus toch wel enig verschil met enkele oude Sovjet merken die een soort Russisch Roulette inderdaad kunnen vormen. Ten tweede stond deze maatschappij toch niet slecht aangeschreven, er zullen hier en daar vast wel incidenten zijn geweest, maar zover te zien niets van slechte piloten zonder diploma's tot wegvliegende deuren.
pi_81397162
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:00 schreef Arjan4all het volgende:
Er lijkt met de maatschappij niet zo veel verkeerd te zijn, met Libisch oliegeld gefinancierde vliegtuigen, state-of-the-art Airbus 330 vliegtuigen die voor onderhoud naar Duitsland gaan bij Lufthansa. Wat wil je nog meer ?

Dat goedkope vluchtaanbieders minder veilig zouden zijn, is naar mijn mening onzin. Easyjet en Ryanair hebben nog nooit een vliegramp gehad en zijn in staat die goedkope vluchten aan te bieden omdat ze met per vliegtuig zo'n 8 keer per dag op en neer vliegen naar locaties binnen Europa waarbij de gemiddelde bezettingsgraad van het vliegtuig boven de 70% ligt en waarbij de overhead op de vliegvelden minimaal is. Maar veiligheid staat ook bij deze maatschappijen voorop, onderhoud wordt uitbesteed aan specialisten. Dus als er iets misgaat door een mankement door gebrekkig onderhoud, dan ligt de claim niet bij Easyjet of Ryan Air, maar bij degende die onderhoud pleegt

Kortom, die gast van Hotelplan vertelt een onjuist verhaal. Maar we hebben natuurlijk wel die malafide Turkse ondernemertjes die met "Ali-Kebab-Air" mensen op en neer naar Turkse zomerbestemmingen brengen. In zo'n vliegtuig stappen, dat zou ik nooit doen
Dat EasyJet en Ryanair nog nooit een vliegramp gehad hebben, moge zo zijn, maar dat maakt het risico van deze maatschappijen nog niet minder.

Als jij elke dag 30 km te hard rijdt en je hebt nooit een ongeluk gehad, loop je nog steeds een groter risico. Hoe je het ook wendt of keert.

Het is ook onzin dat prijsvechters per se veilig of onveilig zouden zijn. Wat wel zo is, is dat in het geval van noodsituaties dat soort maatschappijen, die gewoon meer op het randje vliegen (vlieguren, bezettingsgraad, screening van piloten (Juan P. uit Argentinie bij Transavia) etc.) gewoon een verhoogd risico lopen.

Dat betaal je dus ook. Een goedkoper ticket kan alleen als je op allerlei dingen inlevert. Ja, daar zitten ook "onschuldige' kosten bij als dingen voor te laat inchecken en bagage meenemen en creditcardkosten en drankjes in het vliegtuig etc. Maar daar zitten ook dingen bij die niet zomaar zichtbaar zijn als je vliegt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81397441
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat EasyJet en Ryanair nog nooit een vliegramp gehad hebben, moge zo zijn, maar dat maakt het risico van deze maatschappijen nog niet minder.

Als jij elke dag 30 km te hard rijdt en je hebt nooit een ongeluk gehad, loop je nog steeds een groter risico. Hoe je het ook wendt of keert.

Het is ook onzin dat prijsvechters per se veilig of onveilig zouden zijn. Wat wel zo is, is dat in het geval van noodsituaties dat soort maatschappijen, die gewoon meer op het randje vliegen (vlieguren, bezettingsgraad, screening van piloten (Juan P. uit Argentinie bij Transavia) etc.) gewoon een verhoogd risico lopen.

Dat betaal je dus ook. Een goedkoper ticket kan alleen als je op allerlei dingen inlevert. Ja, daar zitten ook "onschuldige' kosten bij als dingen voor te laat inchecken en bagage meenemen en creditcardkosten en drankjes in het vliegtuig etc. Maar daar zitten ook dingen bij die niet zomaar zichtbaar zijn als je vliegt.
Van Britisch Airways is er volgens mij slechts een vliegtuig in de jaren 70 neergestort.
KLM heeft ook al tijden geen serieus ongeluk meer gehad.

Maar goed, het zegt ook niet alles, niet voor niets zat er zoveel elite aan boord van Air France.

Bij Airbus vrezen ze blijkbaar voor een constructiefout van dit type vliegtuig.
pi_81397586
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Van Britisch Airways is er volgens mij slechts een vliegtuig in de jaren 70 neergestort.
KLM heeft ook al tijden geen serieus ongeluk meer gehad.

Maar goed, het zegt ook niet alles, niet voor niets zat er zoveel elite aan boord van Air France.

Bij Airbus vrezen ze blijkbaar voor een constructiefout van dit type vliegtuig.
ik zie dat de modjes over hun hart gestreken hebben en je ban van 3 maanden toch zelf ook wel een beetje belachelijk debiel lang vonden? Mooi zo. Ik heb me flink boos gemaakt in de FB.

Dat laatste is zeker een reeel probleem. Constructiefouten zijn niet afhankelijk van vliegmaatschappijen en het feit dat splinternieuwe vliegtuigen "opeens" neerstorten, geeft te denken.

Voor mijn werk mag ik ook niet met Ryanair vliegen (niet dat ik het zou willen, maar goed). Er wordt gekozen voor A-vliegmaatschappijen. En ja, dan kan er zeker wat misgaan, zoals met de Air Francevlucht (waar een zoontje van een collega -die ik verder niet ken- aan boord was trouwens).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:36:37 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81398414
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef yvonne het volgende:
Bullshit
Laat eens maar de rapporten zien, van het onderhoud dus, geen vage tantes die meteen van alles roepen
pi_81399081
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Tjezus..wat een gelul
Alsof statistiek zich iets van de kleur verf op de staart aan trekt
Daarom zijn er uitzonderingen op de regel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81399264
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ik zie dat de modjes over hun hart gestreken hebben en je ban van 3 maanden toch zelf ook wel een beetje belachelijk debiel lang vonden? Mooi zo. Ik heb me flink boos gemaakt in de FB.

Dat laatste is zeker een reeel probleem. Constructiefouten zijn niet afhankelijk van vliegmaatschappijen en het feit dat splinternieuwe vliegtuigen "opeens" neerstorten, geeft te denken.

Voor mijn werk mag ik ook niet met Ryanair vliegen (niet dat ik het zou willen, maar goed). Er wordt gekozen voor A-vliegmaatschappijen. En ja, dan kan er zeker wat misgaan, zoals met de Air Francevlucht (waar een zoontje van een collega -die ik verder niet ken- aan boord was trouwens).
Hart, hart, welk hart dat zwarte gat in hun borststreek bedoel je.

Ben benieuwd of Airbus een negatief advies gaat uitbrengen voor de overige toestellen
tot in ieder geval dit probleem is verhelderd
maar goed, in sommige Russische toestellen, stap ik inderdaad toch liever niet in
ik weet nog wel dat we ooit een reisje hadden naar Turkije met Onur Air (weet niet wat voor vliegtuigen die op dat moment hadden) want dat was goedkoper, op een gegeven moment vloog er een deur uit het vliegtuig van die maatschappij en dat was een van de zoveelste problemen daar ja toen gingen ouders klagen en gingen we met een Duitse Maatschappij via Keulen.

Desalniettemin zag de school geen probleem maar het was duidelijk dat ze gewoon minder wilden betalen.

Terwijl ze geld genoeg hadden, maar goed, soms moet je de verantwoordelijkheid in eigen hand nemen.

En anderzijds moet je soms een risico durven te nemen. Zolang het maar niet al te onverantwoordelijk is, en ik denk dat deze maatschappij, toch niet zo'n groot risico-gehalte had.
pi_81399484
Maatschappijen hier in Europa kunnen absoluut geen image schade oplopen. Dat is dodelijk voor een maatschappij in deze tijd. Om dan maar te bezuiningen op veiligheid etc is eigenlijk absurd en lijkt me totaal niet aan de orde. Je eigen graf graven noemen we dat.

Air France houdt niet voor niets het " verborgen " wat er precies aan de hand was en tevens is Airbus ook niet gelegen om meteen de fouten toe te gaan geven... tja alles draait om geld en de grens opzoeken van het haalbare.
pi_81399491
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

En anderzijds moet je soms een risico durven te nemen. Zolang het maar niet al te onverantwoordelijk is, en ik denk dat deze maatschappij, toch niet zo'n groot risico-gehalte had.
Op zich moeten we er vanuit gaan dat de piloten ook graag heel thuis komen. Dus kun je simpel gezegd overal in stappen. En voor je gevoel kan je het risico verkleinen door een rechtstreekse vlucht te nemen of een betrouwbare airline. Wat betreft dat laatste vermijd ik zelfs Martinair gebaseerd op verhalen van vrienden. En die keer in Monastir dat we tot 2x toe voor de start terug gingen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81399557
Meneer Ter Haar bewijst met deze uitspraken dat hij vaker dingen zegt zonder na te denken.

Maar ik ben benieuwd of hij nu hand in eigen boezem steekt en zelf zijn reizen niet meer voor zo laag mogelijke prijzen gaat verloren, want daar ligt immers de oorzaak
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_81399579
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:59 schreef kawotski het volgende:

[..]

Op zich moeten we er vanuit gaan dat de piloten ook graag heel thuis komen. Dus kun je simpel gezegd overal in stappen. En voor je gevoel kan je het risico verkleinen door een rechtstreekse vlucht te nemen of een betrouwbare airline. Wat betreft dat laatste vermijd ik zelfs Martinair gebaseerd op verhalen van vrienden. En die keer in Monastir dat we tot 2x toe voor de start terug gingen.
Vlieg je liever met een piloot die tientallen ongelukken heeft gehad (aangenomen niet zijn schuld) of liever met een piloot die nooit iets heeft meegemaakt. Haha tsja.
pi_81399944
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vlieg je liever met een piloot die tientallen ongelukken heeft gehad (aangenomen niet zijn schuld) of liever met een piloot die nooit iets heeft meegemaakt. Haha tsja.
Ik ga er van uit dat een piloot maximaal 1 ongeluk meemaakt..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81400065
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:09 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat een piloot maximaal 1 ongeluk meemaakt..
Als hij er tien meemaakt en het allemaal na kan vertellen dan moet hij toch wel enigzins betrouwbaar zijn.
Ach het is maar net hoe je er naar kijkt natuurlijk .
pi_81400197
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als hij er tien meemaakt en het allemaal na kan vertellen dan moet hij toch wel enigzins betrouwbaar zijn.
Ach het is maar net hoe je er naar kijkt natuurlijk .
dat ook, aan de andere kant heb je ook helden onder de 'brokkenpiloten', ene 'Sully', daar wil je dan misschien weer wel mee vliegen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81400451
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 23:25:38 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81400664
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hart, hart, welk hart dat zwarte gat in hun borststreek bedoel je.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 23:26:03 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81400676
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Laat eens maar de rapporten zien, van het onderhoud dus, geen vage tantes die meteen van alles roepen
Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:27:03 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81400722
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:27:53 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81400752
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.
Geen reactie op jouw post, mar naar de op. En nee ik ga het niet bekijken.
pi_81400821
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Cubana Airlines
pi_81400961
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tenerife-ramp
Bijlmerramp
Faro-ramp
Herculesramp
Polderramp
Tripoli-ramp

Allemaal tijdens start of landing
Het Air France toestel dat in de oceaan verdween
De Lockerbie-ramp
De mid-air collision boven Überlingen (Duitsland)
De Gimli glider

Allemaal problemen die mid-air ontstonden. Toegegeven, bij de laatste uit die lijst is niemand omgekomen, maar het was wel een probleem dat mid-air ontstond.
pi_81401156
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:15 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat ook, aan de andere kant heb je ook helden onder de 'brokkenpiloten', ene 'Sully', daar wil je dan misschien weer wel mee vliegen.
En dan natte voeten krijgen zeker.
pi_81401244
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen reactie op jouw post, mar naar de op.
Je quote yvonne, maar reageert op de OP? Nee, da's logisch.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:51:48 #85
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81426828
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:33 schreef Light het volgende:

[..]

Het Air France toestel dat in de oceaan verdween
De Lockerbie-ramp
De mid-air collision boven Überlingen (Duitsland)
De Gimli glider

Allemaal problemen die mid-air ontstonden. Toegegeven, bij de laatste uit die lijst is niemand omgekomen, maar het was wel een probleem dat mid-air ontstond.
Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.
Je hoeft het niet te geloven. Maar om over vastliggende feiten te discussiëren is verder vrij zinloos
Wie dit leest is gek
pi_81427814
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.
Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.
quote:
Je hoeft het niet te geloven. Maar om over vastliggende feiten te discussiëren is verder vrij zinloos
Ik heb nergens gezegd of ik het wel of niet geloof. Verder wilde ik alleen maar aangeven dat het ook buiten start en landing mis kan gaan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:27:36 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81428231
Ook al was het waar, als de piloot er in durft te vliegen stap ik wel in.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:31:08 #88
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_81428369
KLM toestellen falen ook wel eens als de verkeersleiding liever naar een voetbalwedstrijd kijkt, in plaats van beter op hun werk te letten omdat het slecht weer is.

De grootste luchtvaartramp aller tijden staat nog steeds op naam van de KLM>
Non possumus non loqui
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:59:23 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81429558
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
Kijk, om dit soort feitjes en websites vind ik FOK nu weer geweldig, de dingen waar mensen mee aankomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81429836
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:09 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat een piloot maximaal 1 ongeluk meemaakt..
Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:41:32 #91
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81431758
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:16 schreef Light het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.
[..]

Onder Nederlandse (vlieg)rampen versta ik rampen waar Nederlandse slachtoffers vielen of die op Nederlands grondgebied plaatsvonden.
Of de maatschappij Nederlands is of het vliegtuig van Nederlandse makelij is vind ik niet van belang.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:43:07 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81431849
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:


Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
lijkt mij wel
Als je echt naar veiligheid wil kijken kijk je natuurlijk naar passagier/kilometer per dode
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81431906
De vaak onnodig dure maatschappijen zetten hun lobbygroepen in om mensen wijs te maken dat ze vooral met hun veilige vliegtuigen moeten reizen.

Lekker mensen bang maken voor een paar euro's.

Lang leve het kapitalisme.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:50:31 #94
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81432314
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

lijkt mij wel
Als je echt naar veiligheid wil kijken kijk je natuurlijk naar passagier/kilometer per dode
Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
Wie dit leest is gek
pi_81433557
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.
[..]

Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
Het kan toeval zijn maar dan is er wel een heel opvallende concentratie van goede ratings in Noord-Amerika en Europa, en van slechte in Azie, Zuid-Amerika en Afrika

Ook als je naar de absolute getallen kijkt: in Noord-Amerika en Europa wordt meer gevlogen maar gebeuren er minder ongelukken.
Bijvoorbeeld Southwest Airlines heeft met bijna 18 miljoen vluchten 0 dodelijke ongelukken gehad.

Het zegt alleen niks over goedkope en dure maatschappijen, veel Europese budgetmaatschappijen hebben nog nooit een ongeluk gehad en Southwest schijnt ook low-cost te zijn.

Hier staan de ratings trouwens: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
pi_81434022
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
Dat dus, al kan het wel wat zeggen. Het maakt wel twijfelachtige statistiek.

Maar 'Spotgoedkoop vliegen houdt risico's in' gaat gewoon totaal niet op, alle goedkope westerse maatschappijen laten juist een zeer goed beeld zien. Spotgoedkoop vliegen in Azië/Afrika brengt wellicht wat meer risico's met zich mee, maar als je daar weer naar de statistieken kijkt zijn de meeste fatale crashes ook al ruim een decennia geleden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stokkie_ op 14-05-2010 21:30:43 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:32:55 #97
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81434670
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:39 schreef Drassss het volgende:

[..]

Op een normale lijnvlucht van KLM of welke andere ( geen lowcost carrier ) wordt er alleen maar winst gemaakt wanneer er stoelen van de business class worden verkocht... Tja
ONZIN Op een Intercontinentale vlucht bij KLM is de helft van de BC gevuld met familie, vrienden en vage kennissen van de crew. Een kwart zijn tegen een kleine prijs gekochte upgrades. Dan zijn er nog FB Platinum members die een gratis upgrade gekregen hebben en ja dan zijn er ook nog steeds een paar dombo's die 4 tot 5000 euro voor een BC ticket willen betalen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:04:16 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81436505
Soms zijn de omstandigheden in verre buitenlanden ook lastiger dan in de polder

Wie dit leest is gek
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:26:16 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81437721
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
True, maar denk je dat die maatschappij het overleven zal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:28:50 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81437843
Is gelul dat dat een risico inhoudt..
Ligt aan de maatschappij-mentaliteit qua onderhoud
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81437857
Niemand snapt dat dit artikel wordt geschreven met die bedoeling om meer geld uit onze beurzen te wrijven.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_81438097
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

True, maar denk je dat die maatschappij het overleven zal?
Wellicht niet, maar dat heeft niks te maken met de stelling van dit topic.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:45:21 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81438654
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:31 schreef Knip het volgende:
KLM toestellen falen ook wel eens als de verkeersleiding liever naar een voetbalwedstrijd kijkt, in plaats van beter op hun werk te letten omdat het slecht weer is.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:50:43 #104
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_81438939
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:29 schreef Rechterbal het volgende:
Niemand snapt dat dit artikel wordt geschreven met die bedoeling om meer geld uit onze beurzen te wrijven.

Dit, het is een lading kroegpraat en oplichterij, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het personeel aan het drinken is, ik beeld me meteen een of andere anita in die, al shag rokend, zit te zeggen "dat da klote perresoneel gewoon sat te suipe onder werrektijt"

Bah
'sup.
pi_81439138
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:50 schreef De_Groentenboer het volgende:

[..]

Dit, het is een lading kroegpraat en oplichterij, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het personeel aan het drinken is, ik beeld me meteen een of andere anita in die, al shag rokend, zit te zeggen "dat da klote perresoneel gewoon sat te suipe onder werrektijt"

Bah
Leuk om zo negatief te reageren, maar bewijs dan eens het tegendeel? De statistiek doet dit zeker niet.
pi_81439231
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:45 schreef OEM het volgende:

[..]

Ach, al zou het zo zijn, met onze kwaliteit van voetbal zitten we voorlopig aan de goede kant .
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:01:43 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81439576
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ach, al zou het zo zijn, met onze kwaliteit van voetbal zitten we voorlopig aan de goede kant .
Had van jou eigenlijk snerende opmerkingen verwacht over dat Lufthansa het onderhoud doet van die libische vliegtuigen.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81440115
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had van jou eigenlijk snerende opmerkingen verwacht over dat Lufthansa het onderhoud doet van die libische vliegtuigen.

Als ik dat geweten had .
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:19:27 #109
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81440605
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:12 schreef cikolata het volgende:

[..]

Het kan toeval zijn maar dan is er wel een heel opvallende concentratie van goede ratings in Noord-Amerika en Europa, en van slechte in Azie, Zuid-Amerika en Afrika

Ook als je naar de absolute getallen kijkt: in Noord-Amerika en Europa wordt meer gevlogen maar gebeuren er minder ongelukken.
Bijvoorbeeld Southwest Airlines heeft met bijna 18 miljoen vluchten 0 dodelijke ongelukken gehad.

Het zegt alleen niks over goedkope en dure maatschappijen, veel Europese budgetmaatschappijen hebben nog nooit een ongeluk gehad en Southwest schijnt ook low-cost te zijn.

Hier staan de ratings trouwens: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
SWA heeft minimaal 1 dode (geen passagier) op z'n geweten: SWA1248

En als ze doorgaan zoals ze bezig zijn, is het ook een kwestie van tijd voordat zij echt aan de beurt zijn: http://www.nytimes.com/2008/03/13/business/13air.html
pi_81443770
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had van jou eigenlijk snerende opmerkingen verwacht over dat Lufthansa het onderhoud doet van die libische vliegtuigen.

Nou ja, Lufthansa is dan wel geen low cost airline, maar of de landingen beter zijn op Tripoli is ook maar de vraag

pi_81450799
bij ratings van maatschappijen moet mijn inziens ook rekening gehouden worden met de factor tijd. Een crash van gister vind ik bezwaarlijker dan een ongeluk 20 jaar geleden.
Al begrijp ik dat je het anders kan uitleggen, gister een crash gehad betekent tenminste dat je de rest van het jaar safe kan vliegen
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:06:25 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81451325
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:38 schreef groggy het volgende:
bij ratings van maatschappijen moet mijn inziens ook rekening gehouden worden met de factor tijd. Een crash van gister vind ik bezwaarlijker dan een ongeluk 20 jaar geleden.
Al begrijp ik dat je het anders kan uitleggen, gister een crash gehad betekent tenminste dat je de rest van het jaar safe kan vliegen
Nee hoor
Risico is altijd even groot.
Tijdens de tweede wereldoorlog was het voor amerikaanse bommenwerpers verplicht 40 missies te vliegen. Echter, kans neergeschoten te worden was ook ongeveer 1 op 40. Die jongens dachten dan, maar dan worden we gegarandeerd neergeschoten. Dit is toen aangetoont door een statisticus dat dit niet het geval is. Iedere keer dat je een missie vliegt is de kans 1 op 40.
Het vliegtuig en het afweergeschut hebben geen geheugen.

Zo ook voor de vliegtuigmaatschappij, chrashes en de vliegtuigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81451403
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor
Risico is altijd even groot.
Tijdens de tweede wereldoorlog was het voor amerikaanse bommenwerpers verplicht 40 missies te vliegen. Echter, kans neergeschoten te worden was ook ongeveer 1 op 40. Die jongens dachten dan, maar dan worden we gegarandeerd neergeschoten. Dit is toen aangetoont door een statisticus dat dit niet het geval is. Iedere keer dat je een missie vliegt is de kans 1 op 40.
Het vliegtuig en het afweergeschut hebben geen geheugen.

Zo ook voor de vliegtuigmaatschappij, chrashes en de vliegtuigen.
Ik snap hoe statistiek werkt. de kans dat een vliegtuig naar beneden komt zetten is altijd gelijk (afgezien van de invloeden van weer, maatschappij, piloten, route etc etc)
maar de kans dat een vliegtuig 2 dagen achtereen neerstort is wel een stuk kleiner..

maar een crash van 20 jaar geleden gelijk waarderen aan een crash van gister vind ik niet terecht.
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:28:16 #114
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_81451781
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor
Risico is altijd even groot.
Natuurlijk heb je gelijk. Maar ook weer een beetje niet.
Wat ik met dat laatste bedoel is bijvoorbeeld dat zodra men achter de oorzaak van een crash komt, bijvoorbeeld een technisch mankement of fouten in de cockpitprocedures, daar maatregelen tegen getroffen worden. Dat maakt de kans op een crash kleiner, maar oké, dat is op de iets langere termijn.
En wat ik zelf denk, al is dat een stuk vager en vrijwel onmeetbaar, is dat de kans op een crash in Tripoli op dit moment bijvoorbeeld wel kleiner is, omdat andere piloten enigzins wakker zijn geschud uit hun routine. De meeste ongelukken gebeuren door een of andere fout van de piloot. En relatief vaak is dat omdat men in feite te routinematig bezig is met z'n werk (kijk Air Crash Investigation er maar op na). Als je als piloot nu naar Tripoli vliegt, denk je (onbewust) toch aan dat ongeluk en let je vanzelf beter op. Maar wat ik al zeg, een onmeetbare factor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:37:34 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81451994
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:10 schreef groggy het volgende:

[..]

Ik snap hoe statistiek werkt. de kans dat een vliegtuig naar beneden komt zetten is altijd gelijk (afgezien van de invloeden van weer, maatschappij, piloten, route etc etc)
maar de kans dat een vliegtuig 2 dagen achtereen neerstort is wel een stuk kleiner..
Vertel
quote:
maar een crash van 20 jaar geleden gelijk waarderen aan een crash van gister vind ik niet terecht.
Statistiek is dan ook geen wetenschappelijke methode, het is een vorm van waarschijnlijkheidsberekening.
Een crash van 20 jaar geleden zegt idd niet zoveel over de manier van werken bij een vliegmaatschappij nu.
Maar een maatschappij met duidelijk meer doden per passagier kilometer dan een ander over een langere periode is wel degelijk minder veilig, statistisch gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:40:58 #116
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_81452081
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

Maar een maatschappij met duidelijk meer doden per passagier kilometer dan een ander over een langere periode is wel degelijk minder veilig, statistisch gezien.
Maar dat is natuurlijk ook zo en m.i. ook wel verklaarbaar door bijv. kwaliteit/opleiding van personeel, werkroosters enz.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:42:27 #117
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81452116
quote:
- Directeur Julius ter Haar van Oad in Holten vindt dat er nooit een verband mag zijn tussen de prijs van een reis en de veiligheid. In de extra editie gisteren van De Telegraaf is volgens hem op ongepaste wijze gebruik gemaakt van zijn algemeen bedoelde uitspraak.

Volgens de landelijke krant heeft Ter Haar gezegd dat Nederlanders steeds meer risico nemen door spotgoedkoop en met de meest vage maatschappijen de lucht in te gaan. ,,Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen'', aldus de krant. Ter Haar wordt vervolgens geciteerd met: ,,Wat de ramp precies veroorzaakt heeft, moet uiteraard nog blijken en het is natuurlijk verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun familie. Maar dit moest een keer gebeuren."

En: ,,Het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs." De reisondernemer heeft na het gewraakte artikel contact opgenomen met de ANVR en met Kras en Stip Reizen waarvan passagiers in het ramptoestel zaten.

,,Ik heb de twee touroperators uitgelegd dat ik de aan mij toegedichte woorden niet heb gebezigd. Ik heb zeer zorgvuldig en zeer summier een algemene opmerking over veiligheid in de reiswereld gemaakt. Dat is compleet uit zijn verband gerukt.''

,,Het is op dit moment allesbehalve gepast om opmerkingen te maken over de veiligheid terwijl de oorzaak van de ramp nog niet eens bekend is.''

Kras en Stip hebben volgens Ter Haar de uitleg goed opgepakt en hadden begrip voor diens toelichting.

Oad zou niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen hebben afgeslagen. ,,We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."
http://www.bndestem.nl/al(...)spraken-in-krant.ece
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:51:41 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81452353
Sowieso is het veiligheids en risico gevoel van de mensen een heel verkeerde als het gaat om risicos in te schatten. Er gaan (daar gaat piet weer) 800 mensen per jaar dood in Nederland doordat ze hun huis niet goed luchten. Daar hoor je nooit iemand over (het wordt veroorzaakt door het uitwasemen van Radon).
Maar een vliegtuigongeluk doet het goed in de media, in de paniek en angstbeleving van de mensen. Ongezond eten is veel gevaarlijker, maar er vrijwel geen mens bang voor een hamburger. Vliegen is verschrikkelijk veilig als je het vergelijkt met andere manieren van transport, geloof dat alleen een lift veiliger is. Maar toch rijden we vrolijk naar het vliegveld en schijten velen bagger tijdens het vliegen.
Dan zijn mensen als de dood voor terroristen, maar hoeveel Nederlanders zijn er de afgelopen 10-20 jaar nu het slachtoffer geworden van terrorisme? Toch worden er miljarden uitgegeven aan het anti terrorisme gedoe.
Een aantal jaar geleden waren we als de dood voor gekke koeien ziekte, maar hoeveel doden bracht dat? Is er iemand in paniek over dat mensen hun vleeswaren te lang bewaren en de koelkast niet zo koud hebben om stroom te besparen? Nee, geen hond, maar dat is veel gevaarlijker voor de volksgezondheid.

Ik heb discussies gehad met een aantal mensen uit de haagse politiek hierover, de man van het CDA werd woest, echt kwaad over mijn opmerking over terrorisme, het was wel gevaarlijk, echt. De cijfers tonen het niet aan zei ik. Zijn verweer was dat ze veel voorkwamen. Maak maar hard, nee, dat was geheim.
Ik geloof voor geen meter dat het gevaar ook maar in de buurt komt van de gevaren van voedselhygiene of het luchten van woningen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81452368
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:


Vertel

kans dat het vliegtuig neerstort is bv 0,1

de kans dat het vliegtuig 2x achtereen neerstort is 0,1*0,1
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:56:32 #120
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81452476
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan de ene kant heb je helemaal gelijk, aan de andere kant is het ook erg begrijpelijk. De plotselinge dood van 100 mensen, in één keer dus, is een stuk directer dan die van 1000 mensen, onafhankelijk van elkaar, verspreid over het jaar. Dat directe maakt indruk, ook al is vliegen dan veiliger dan thuis blijven en alles potdicht houden
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:57:47 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81452512
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:52 schreef groggy het volgende:

[..]

kans dat het vliegtuig neerstort is bv 0,1

de kans dat het vliegtuig 2x achtereen neerstort is 0,1*0,1
Klopt, maar de kans dat de volgende crash na de 132e vlucht is, is net zo groot,
Maar iedere vlucht heeft een kans van neerstorten van 0,1 of er nu net eentje is neergestort of niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:01:02 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81452608
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je helemaal gelijk, aan de andere kant is het ook erg begrijpelijk. De plotselinge dood van 100 mensen, in één keer dus, is een stuk directer dan die van 1000 mensen, onafhankelijk van elkaar, verspreid over het jaar. Dat directe maakt indruk, ook al is vliegen dan veiliger dan thuis blijven en alles potdicht houden
Het is het verschil tussen risico, en risico beleving. Tussen veiligheid en veiligheids beleving. Helaas is de focus van politiek en media vooral op de beleving en niet op de risicos en de veiligheid.
Met paniek verkoop je kranten en krijg je stemmen, met feiten niet of nauwelijks.
We gaan naar of liever, we zijn een maatschappij waar alles draait om de beleving, de hype.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81452790
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, maar de kans dat de volgende crash na de 132e vlucht is, is net zo groot,
Maar iedere vlucht heeft een kans van neerstorten van 0,1 of er nu net eentje is neergestort of niet
klopt.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_81452930
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:52 schreef groggy het volgende:

[..]

kans dat het vliegtuig neerstort is bv 0,1

de kans dat het vliegtuig 2x achtereen neerstort is 0,1*0,1
Ja en nee. De kans dat er morgen twee vliegtuigen neerstorten is (met jouw getallen) 0,1 * 0,1. Het eerste vliegtuig heeft een kans van 0,1. Het tweede vliegtuig heeft ook een kans van 0,1, ongeacht wat het eerste vliegtuig doet.

Oh, dat stond er ook al.
pi_81453291
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:13 schreef Light het volgende:

[..]

Ja en nee. De kans dat er morgen twee vliegtuigen neerstorten is (met jouw getallen) 0,1 * 0,1. Het eerste vliegtuig heeft een kans van 0,1. Het tweede vliegtuig heeft ook een kans van 0,1, ongeacht wat het eerste vliegtuig doet.

Oh, dat stond er ook al.
dat is ook de som die ik maak, ik verander de cijfers niet.
Uiteraard hebben de vliegtuigen geen invloed op elkaar.

Maar mijn eerste post ging meer over het feit, dat bij rating geen rekening wordt gehouden met de factor tijd.
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:32:51 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81453477
Het is net als de lotto getallen.
De kans dat de getallen
1, 2, 3, 4, 5, 6 zijn is net zo groot als 8, 12, 21, 24, 38, 39
Dat we de eerste trekking vreemd vinden en de tweede niet ligt aan onze beleving, niet aan de kans dat ie valt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:34:45 #127
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81453533
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is het verschil tussen risico, en risico beleving. Tussen veiligheid en veiligheids beleving. Helaas is de focus van politiek en media vooral op de beleving en niet op de risicos en de veiligheid.
Met paniek verkoop je kranten en krijg je stemmen, met feiten niet of nauwelijks.
We gaan naar of liever, we zijn een maatschappij waar alles draait om de beleving, de hype.
Inderdaad. Net zoals dat de ramp ineens een stuk erger was toen er 60 Nederlanders aan boord bleken te zitten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:50:01 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81453932
Als het grootste risico op een ongeluk ligt bij het starten en landen, en een low cost ticket bestaat uit een vlucht met een overstap, of zonder overstap maar met extra stop op locatie B.

Dan is het risico met een carrier die de vlucht van A naar C zonder die extra stop in B doet toch sowieso al een stuk minder omdat je een start en een landing minder hebt op die vlucht?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:53:31 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81454047
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:50 schreef Leandra het volgende:
Als het grootste risico op een ongeluk ligt bij het starten en landen, en een low cost ticket bestaat uit een vlucht met een overstap, of zonder overstap maar met extra stop op locatie B.

Dan is het risico met een carrier die de vlucht van A naar C zonder die extra stop in B doet toch sowieso al een stuk minder omdat je een start en een landing minder hebt op die vlucht?
Alleen als het dezelfde carrier is, want de ene carrier is risicovoller dan de andere.
Dus je moet het risico van de start/landing vermenigvuldigen met het carrierrisico.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:13:10 #130
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81454593
Weer een lekker gevalletje blaming the victim, dit.


Als het een niet een vlucht van de KLM is dan ' waren het toch maar paupers die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten'.

Is het dan niet erg of zo?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:54:30 #131
132605 kawotski
Il Dottore
pi_81459246
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen als het dezelfde carrier is, want de ene carrier is risicovoller dan de andere.
Dus je moet het risico van de start/landing vermenigvuldigen met het carrierrisico.
en dan nog onderverdelen in welke vlucht je neemt en welk vliegtuigtype. Ik vermijd altijd de Airbussen en kies voor Boeing.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:56:55 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81459306
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

en dan nog onderverdelen in welke vlucht je neemt en welk vliegtuigtype. Ik vermijd altijd de Airbussen en kies voor Boeing.
Alsof die nooit neerstorten...
Als je risico wilt mijden kan je beter stoppen met autorijden, de ventilatie in je huis verbeteren, nooit meer dan 2 glazen alcohol drinken, gematigd en gevarieerd eten, niet roken, geen drugs gebruiken. Dit zet allemaal veel en veel meer zoden aan de dijk. Maar als jij er beter mee kan slapen..
Je verblijf in het buitenland is sowieso gevaarlijker dan de vlucht erheen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81485534
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor
Risico is altijd even groot.
Tijdens de tweede wereldoorlog was het voor amerikaanse bommenwerpers verplicht 40 missies te vliegen. Echter, kans neergeschoten te worden was ook ongeveer 1 op 40. Die jongens dachten dan, maar dan worden we gegarandeerd neergeschoten. Dit is toen aangetoont door een statisticus dat dit niet het geval is. Iedere keer dat je een missie vliegt is de kans 1 op 40.
Het vliegtuig en het afweergeschut hebben geen geheugen.

Zo ook voor de vliegtuigmaatschappij, chrashes en de vliegtuigen.
Wat je zegt klopt, maar de kans om 40 vluchten te overleven is dus (39/40)^40, en dat is wel degelijk een veel groter risico dan die 1 op 40.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:18:43 #134
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81500419
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:12 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, maar de kans om 40 vluchten te overleven is dus (39/40)^40, en dat is wel degelijk een veel groter risico dan die 1 op 40.
Is dat ook niet de essentie van de wet van Murphy?
De kans dat een vliegtuig verongelukt is door alle moderne techniek teruggebracht tot 1 op een miljoen maar als er 10 miljoen van die krengen per jaar de lucht in gaan verongelukken er toch gemiddeld een stuk of 10 per jaar.
(alle genoemde getallen zijn fictief)
Wie dit leest is gek
pi_81502688
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef yvonne het volgende:
Bullshit, werd gister al onderuit gehaald door experts bij Paul&Witteman
Ik geloof het wel
  zondag 16 mei 2010 @ 22:11:59 #136
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_81512006
¤350 voor een retourtje Zuid-Afrika klinkt niet slecht maar na dit ongeluk zit de schrik er hier ook wel in.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_81515890
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:05 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Ik geloof het wel
Jij gelooft dat de budgetmaatschappijen bezuinigen op onderhoud waardoor de kans op een crash veel groter wordt?
Grote kans dat een vliegtuig volledig wordt afgeschreven en voor veel geld moet worden vervangen. En er nieuwe piloten moeten worden aangenomen. Kost ook geld. En je moet ze ook zien te vinden.

Er zijn andere dingen waarop kan worden bezuinigd zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid. Geen gratis eten in het vliegtuig, kiezen voor vliegvelden met goedkopere landingsrechten, etc.
  maandag 17 mei 2010 @ 11:34:11 #138
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81527432
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:13 schreef Light het volgende:

[..]

Jij gelooft dat de budgetmaatschappijen bezuinigen op onderhoud waardoor de kans op een crash veel groter wordt?

Sommigen budget maatschappijen doen dat maar die mogen doorgaans niet landen op Europese luchthavens.
pi_81527645
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:13 schreef Light het volgende:

[..]

Jij gelooft dat de budgetmaatschappijen bezuinigen op onderhoud waardoor de kans op een crash veel groter wordt?
Grote kans dat een vliegtuig volledig wordt afgeschreven en voor veel geld moet worden vervangen. En er nieuwe piloten moeten worden aangenomen. Kost ook geld. En je moet ze ook zien te vinden.

Er zijn andere dingen waarop kan worden bezuinigd zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid. Geen gratis eten in het vliegtuig, kiezen voor vliegvelden met goedkopere landingsrechten, etc.
Heel vaak wordt als argument gegeven dat een maatschappij aan zeer strenge veiligheidseisen moet voldoen voordat zij mag opereren en tevens dat prijsvechters niet bezuinigen op veiligheid en onderhoud. Dit is inderdaad waar, maar ook deze controles blijven mensenwerk en dat gebeurt dikwijls ofwel onzorgvuldig of doelbewust niet correct.

Anderzijds kan het ook zijn dat juist gerenommeerde bedrijven minder goed gecontroleerd worden 'omdat ze toch wel goed zijn'. Het kan dus twee kanten op.

Maar om uit te sluiten dat de prijs van invloed is op de kwaliteit is onzin. De wat kleinere luchthavens zullen best af en toe een oogje toeknijpen. Datzelfde gebeurt in ziekenhuizen waarvan iedereen ook altijd dacht dat daar geen fouten gemaakt konden worden.
C'est le ton qui fait la musique.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:45:54 #140
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81605188
quote:
Op maandag 17 mei 2010 11:40 schreef Kasparovi het volgende:

[..]

De wat kleinere luchthavens zullen best af en toe een oogje toeknijpen.
Ik denk niet dat luchthavens hier over gaan. Zolang je niet elke keer de landingsbanen sloopt en gewoon betaalt, dan kan het hen ook niks schelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')