abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81383384
quote:
ROTTERDAM - "Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen. Het is een risico om met vage en spotgoedkope vliegtuigmaatschappijen de lucht in te gaan. Het moest een keer gebeuren."

Dat zegt Julius ter Haar van touroperator Hotelplan vandaag aan de Telegraaf. Gisteren stortte een vliegtuig van Afriqiyah Airways neer in Libië, ongeveer een kilometer voor de landingsbaan in Triopoli. Alle inzittenden kwamen om, behalve een Nederlands jongetje van 9 jaar uit Tilburg. Hij werd verschillende malen geopereerd en is ondertussen bij bewustzijn.

Ook Nederlandse passagiers van Afriqiyah Airways hebben al kritiek geuit op de chaotische organisatie van het bedrijf. Peter Koek, die vorige maand strandde, getuigt: "Afriqiyah kon geen onderdelen krijgen in Johannesburg en deze moesten toen ingevlogen worden vanuit Europa. Dit heeft vier dagen geduurd. De organisatie maakte een zeer slechte indruk. Geen noodplannen en geen samenwerking met andere maatschappijen."

Alcohol en vette vingers
Ook Ank Holthuizen heeft slechte ervaringen. "Het toestel was binnen behoorlijk vettig, overal vette vingers. Het personeel dronk tijdens het werk en stonk naar alcohol."

Volgens Ter Haar is dit deels de schuld van de prijsverlagingen. "Ik weet dat me dit bij Kras en Stip (goedkope Nederlandse touroperators die reizen naar Zuid-Afrika organiseren met Afriqiyah Airways, nvdr) niet in dank wordt afgenomen en dat het natuurlijk niet het goede moment is. Maar toch vind ik dat het juist nu gezegd moet worden: het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs."

Behalve prijsvechters Kras en Stip kreeg ook Oad (moederbedrijf van Hotelplan, nvdr) nog niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen. "We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."

350 euro
Dat soms nog geen 350 euro die voor een retourtje Johannesburg wordt gevraagd, toont volgens Ter Haar aan dat dit een maatschappij is waar je eigenlijk niet mee wilt vliegen. "Maar toch gaan er touroperators mee in zee omdat de prijsdruk in de branche moordend is en veel reizigers er kennelijk geen probleem mee hebben in Tripoli over te stappen."

"Goedkoop is natuurlijk niet per definitie onveilig en uiteraard kan er morgen ook iets met KLM gebeuren", geeft Ter Haar toe. "Maar iedereen weet dat dat een veilige maatschappij is. Dan is het wel echt een ongeluk.

Veiligheid ondergeschikt?
"Dit soort ongelukken treft uiteindelijk wel de hele reisbranche. We moeten af van de huidige situatie waarin we elkaar gek maken met bodemprijzen en de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij of andere reisonderdelen ondergeschikt dreigt te raken". (CBR)
Bron: AD
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:11:54 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81383424
Bullshit, werd gister al onderuit gehaald door experts bij Paul&Witteman
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 16:13:37 #3
137949 Disana
pi_81383486
Het enige wat hij kan noemen is dat er eens een paar onderdelen moesten komen. In Pauw en Witteman is door een expert gezegd dat vliegen ongeacht de prijs altijd veilig is. Benno Baksteen zat ernaast en ontkende het niet.
pi_81383497
Goed excuses om de prijzen te gaan verhogen zeker.
pi_81383499
Wil meneer Ter Haar even reclame maken voor zijn (zogenaamde) ultra-veilige vliegvakanties ofzo
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:14:16 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81383506
Potje jam bij de Aldi zit ook meer gezondheidsrisico in dan bij AH
pi_81383546
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:13 schreef Disana het volgende:
Het enige wat hij kan noemen is dat er eens een paar onderdelen moesten komen. In Pauw en Witteman is door een expert gezegd dat vliegen ongeacht de prijs altijd veilig is. Benno Baksteen zat ernaast en ontkende het niet.
Statistisch gezien is het veiliger dan reizen met de auto en het aantal ongelukken afgezet tegen het aantal vluchten is zeer miniem. Het aantal doden is zelfs in absolute zin vrij beperkt en dan is het ook nog eens zo dat als er iets gebeurt, dat ineens tientallen doden oplevert, in tegenstelling tot een ongeluk met een auto.

Maar neemt niet weg dat de ene maatschappij wat meer aandacht schenkt aan onderhoud, onderdelen, controle en opleiding personeel dan de andere.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:06 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_81383557
Misschien moet je het omdraaien, en zorgen de woekerprijzen van Schiphol/KLM-Air-France er wel voor dat steeds meer Nederlanders zichzelf gedwongen voelen om alternatieven te zoeken
pi_81383582
Het vliegtuig was hagelnieuw. Dus dat lijkt me onzin.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:41 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81383585
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef yvonne het volgende:
Bullshit, werd gister al onderuit gehaald door experts bij Paul&Witteman
wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:18:36 #11
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_81383657
Dat zou betekenen dat de bemanningen van dit soort maatschappijen dagelijks een mislukte zelfmoordpoging doet? Yeah right!
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:19:06 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81383674
Er is geen enkele reden aan te nemen dat dit ongeluk wat te maken heeft met de prijs van de tickets. Het was een gloednieuwe airbus en Lufthansa doet het onderhoud.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81383781
Ter Haar praat poep. Laten we hem eraan herinneren dat er vorig jaar eenzelfde type vliegtuig van KLM Air France in de oceaan verdween.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:22:27 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81383802
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Hier staat meer:
vanaf daar:
Vliegtuig crash in Tripoli, met 70 Nederlandse doden #7
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81383812
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is geen enkele reden aan te nemen dat dit ongeluk wat te maken heeft met de prijs van de tickets. Het was een gloednieuwe airbus en Lufthansa doet het onderhoud.
Je kan je misschien alleen vragen stellen over de opleiding van piloten. Is die in alle landen even goed?

Dat is iets waar ik eigenlijk nog niemand vragen over heb horen stellen.
pi_81383816
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
gebaseerd op wat?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81383841
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
Het vliegtuig was hagelnieuw. Dus dat lijkt me onzin.
Want? Nieuwe vliegtuigen kennen geen technische problemen? Bij nieuwe vliegtuigen is er niets aan de hand als de piloot een foutje maakt?
pi_81383878
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

gebaseerd op wat?

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
pi_81383917
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81383955
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
Volgens mij is dat best na te gaan. Men kent zowat alle vliegtuigongelukken die hebben plaatsgevonden en van de meesten weet men ook in welke fase van de vlucht het ongeluk plaats heeft gevonden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:27:42 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81384003
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

gebaseerd op wat?
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht dat er relatief gezien vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of tijdens het landen?
Intelligent, but fucked up.
pi_81384020
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

wat zei die dan, als ik vragen mag?

Overigens loop je als reizer wel meer risico naarmate je vaker overstapt.
Het feit dat sommige maatschappijen kaartjes goedkoper aanbieden betekent niet dat ze besparen op de veiligheid van de toestellen. Er is geen correlatie tussen hoge prijzen en veiligheid. We hebben dat vorig jaar nog gezien bij het ongeluk met het Air France toestel. Ongelukken gebeuren nu eenmaal omdat mensen bij het proces betrokken zijn. Het kan iedere maatschappij overkomen. Uiteraard is het wel zo dat sommige maatschappijen wel hun zaken beter op orde hebben. Maar daar kun je niets over zeggen door alleen naar de prijzen te kijken van de vluchten.

Daarnaast is het belachelijk dat dergelijke kwesties naar boven komen. Je moet natuurlijk naar de achterliggende reden kijken waarom sommige maatschappijen eenmaal goedkoper zijn dan anderen. Ryanair verdient het meeste geld op de grond. Ze moeten het niet hebben van de vluchten zelf. Maar juist van de zaken eromheen. En als je kijkt naar de statistieken dan zul je ook zien dan er ondanks de lage tarieven zeer zeker niet wordt bezuinigd op veiligheid bij een maatschappij zoals Ryanair. Ik noem maar het volgende: er is nog nooit een dodelijk ongeluk voorgekomen bij Ryanair. De 233 vliegtuigen zijn gemiddeld slechts 3 jaar oud. En van wat ik weet worden ze zeer uitvoerig onderhouden.

Meneer Julius ter Haar van touroperator Hotelplan moet dan ook een eind oprotten met zijn onzin. Hij probeert verkapt een slaatje uit de angst van mensen te slaan door even passant zijn bedrijf neer te zetten als een veilige firma.
pi_81384042
De kwaliteit van de diensten van Afriqiyah is discutabel, echter neigen de veiligheids-argumenten meer richting naar laster.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:28:53 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81384045
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

zou kunnen maar is volgens mij niet meer dan een aanname
is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
Intelligent, but fucked up.
pi_81384135
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
nou, kom maar op met de cijfers dan.

Ik kan 100000 x opstijgen en landen met Qantas tegen 1 x Afriqiyah of Garuda..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384204
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

nou, kom maar op met de cijfers dan.

Ik kan 100000 x opstijgen en landen met Qantas tegen 1 x Afriqiyah of Garuda..

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:50:35 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81384867
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81384920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384978
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
hmmm.. Martinair.. die zou ik dan niet noemen als alternatief.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384991
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
pi_81385011
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.
pi_81385109
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81385172
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Qantas heeft de laatste 10 jaar geen dodelijke crash gehad geloof ik, maar een crash zal de eerste zijn. Er is voldoende cijfermateriaal om de conclusie te trekken dat er relatief vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of het landen, dan mid-air.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:04:24 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81389519
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je kan je misschien alleen vragen stellen over de opleiding van piloten. Is die in alle landen even goed?

Dat is iets waar ik eigenlijk nog niemand vragen over heb horen stellen.
Vorig jaar flikkerde een Air France in de Oceaan, was het zelfde type vliegtuig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81389578
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:54 schreef justanick het volgende:

[..]

Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.

En dat terwijl 99% van de vlucht mid-air is...
pi_81390719
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:36:32 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81390846
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Ik neem aan dat je een tupolev bedoeld?
Ben de laatste jaren paar maal met Aeroflot gevlogen, zeer luxe moderne machines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 19:40:56 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_81391075
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Dat zou me niet verbazen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:03:41 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81392068
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.
Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81392175
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
en zo hoort het ook. Tenminste als het aan veiligheid/piloten wordt besteedt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81392237
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:14:42 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392540
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Er is geen enkele reden aan te nemen dat de Libische nationale carrier niet voldoet aan wat voor veiligheids eisen dan ook. De reden waarom de tickets goedkoper zijn is door de massive subsidie door oliegeld. Ghadaffi wil Libie tot de belangrijkste hub voor afrika maken, een soort copie van Emirates en Dubai dus.
Emirates naar australie vliegen is ook goedkoper en beter dan met BA of KLM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81392666
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:07 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:21:48 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
De reisbranche heeft de hete adem van het zelf boeken via internet in de nek. Ik boek al jaren mijn vluchten, autos en onderkomst zelf via internet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:27:47 #45
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81393220
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Tjezus..wat een gelul
Alsof statistiek zich iets van de kleur verf op de staart aan trekt
Wie dit leest is gek
pi_81393448
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.

Kras is ook een onderdeel van Tui.
Dat is eens wat anders...
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:01:09 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394618
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:04:28 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81394748
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:01 schreef SeLang het volgende:
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81394787
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
Klopt. Ik vlieg enorm vaak en gelukkig nog niks gebeurd. Maar verreweg de meeste ongelukken gebeuren dichtbij de grond.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:06:08 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394794
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
Ja ik heb het natuurlijk over vliegtuigen die in de VS/Europa landen of vertrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')