abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81384204
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:31 schreef kawotski het volgende:

[..]

nou, kom maar op met de cijfers dan.

Ik kan 100000 x opstijgen en landen met Qantas tegen 1 x Afriqiyah of Garuda..

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:50:35 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81384867
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81384920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het verhaal rond de 2e tabel: http://auto-en-vervoer.in(...)n-je-om-de-oren.html
Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384978
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
hmmm.. Martinair.. die zou ik dan niet noemen als alternatief.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81384991
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
pi_81385011
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou je met alle maatschappijen moeten vliegen op alle luchthavens onder alle omstandigheden.

Aangezien niemand dat doet hoeft meer overstappen niet te leiden tot een verhoogd risico.
Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.
pi_81385109
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe vaker je overstapt, hoe groter de kans op een ongeluk. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81385172
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Qantas heeft de laatste 10 jaar geen dodelijke crash gehad geloof ik, maar een crash zal de eerste zijn. Er is voldoende cijfermateriaal om de conclusie te trekken dat er relatief vaker ongelukken gebeuren tijdens het opstijgen of het landen, dan mid-air.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:04:24 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81389519
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:22 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je kan je misschien alleen vragen stellen over de opleiding van piloten. Is die in alle landen even goed?

Dat is iets waar ik eigenlijk nog niemand vragen over heb horen stellen.
Vorig jaar flikkerde een Air France in de Oceaan, was het zelfde type vliegtuig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81389578
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:54 schreef justanick het volgende:

[..]

Er was gisteren nog een item bij RTL hierover. Blijkt dat het overgrote deel van de ongelukken met vliegtuigen gebeurt bij het opstijgen en landen. Slechts 15% van de ongevallen gebeuren mid-air.

En dat terwijl 99% van de vlucht mid-air is...
pi_81390719
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:36:32 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81390846
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Hoewel ik denk dat het er in dit geval minder toe doet (nieuw vliegtuig, maatschappij die niet eerder een crash heeft gehad) denk ik wel dat er soms vluchten zijn die idd te goedkoop zijn om goed te kunnen zijn.

Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.

Net als ik genezen ben van die goedkope Turkse maatschappijen na één keer Onur air, en dan dus liever ¤ 100,= pp extra betaal om met Martinair te vliegen.
Ik neem aan dat je een tupolev bedoeld?
Ben de laatste jaren paar maal met Aeroflot gevlogen, zeer luxe moderne machines
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 19:40:56 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_81391075
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
Dat zou me niet verbazen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:03:41 #39
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81392068
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:50 schreef Leandra het volgende:
Het is wel leuk als je voor een paar honderd euro naar Thailand kunt vliegen, maar als dat betekent dat je in een land net buiten Europa (en dus buiten de Europese landingsregels) in een afgetrapte Aeroflot moet stappen om je reis voort te zetten, dan betaal ik graag een paar ¤uro meer om die vlucht in 1 keer met een fatsoenlijke maatschappij te maken.
Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81392175
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:33 schreef bijdehand het volgende:
Jeej, straks gaan de prijzen weer omhoog
en zo hoort het ook. Tenminste als het aan veiligheid/piloten wordt besteedt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_81392237
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:14:42 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392540
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Afgezien dat het wel een tupolev zal zijn zoals Piet al opmerkte...is dit wel een punt. Als je moet kiezen, opstappen in NL of Belgie, en dan rechtstreeks door naar Zuid Afrika, of een vlucht met overstap buiten de EU, wat doe je? Toestellen die in de EU landen worden streng in de gaten gehouden. In Afrika (en in Azie ook vermoed ik) zijn ze heel wat soepeler. Dus als een reis heel goedkoop is, met een overstap in Afrika, zou je je wel wat kunnen afvragen!
Misschien is vliegen in een 'Afrikaans' toestel nog steeds veel veiliger dan een ritje op de A1, dat kan best, daar heb ik geen kijk op. Maar ik vermijd het liever!
Er is geen enkele reden aan te nemen dat de Libische nationale carrier niet voldoet aan wat voor veiligheids eisen dan ook. De reden waarom de tickets goedkoper zijn is door de massive subsidie door oliegeld. Ghadaffi wil Libie tot de belangrijkste hub voor afrika maken, een soort copie van Emirates en Dubai dus.
Emirates naar australie vliegen is ook goedkoper en beter dan met BA of KLM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81392666
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:07 schreef JohnLocke het volgende:
Wat een ontzettend voorbarig artikel. AD is echt geen haar beter den Telegraaf tegenwoordig.
enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:21:48 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81392920
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.
De reisbranche heeft de hete adem van het zelf boeken via internet in de nek. Ik boek al jaren mijn vluchten, autos en onderkomst zelf via internet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:27:47 #45
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81393220
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan moet je er van maken hoe vaker je vliegt met alle maatschappijen. Zoals ik zeg, vlieg je Qantas dan gaat zo'n beetje in het geheel die tabel niet meer op.
Tjezus..wat een gelul
Alsof statistiek zich iets van de kleur verf op de staart aan trekt
Wie dit leest is gek
pi_81393448
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 20:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

enigszins.. maar waar zijn mensen als Ter Haar voor dit soort rampen? Ondertussen zijn het over het algemeen zelf mensen als Ter Haar die de markt naar de kloten helpen. Zij krijgen deals bij KLM die bijv. een Kras niet krijgt, dat kan je Kras dan niet verwijten vind ik. Laten we over de rest dan nog maar niet beginnen, zoals hoteldeals, daar bepalen de grote jongens als TUI en Oad aardig de markt, daar maken ze de kleine man ook kapot inclusief de kleinere touroperators.

Kras is ook een onderdeel van Tui.
Dat is eens wat anders...
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:01:09 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394618
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:04:28 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81394748
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:01 schreef SeLang het volgende:
Ik zou weleens een plaatje willen zien met de correlatie tussen de prijs van een ticket en het aantal ongelukken. Ik ben er vrij zeker van dat je geen correlatie gaat vinden.
Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81394787
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

is een feit

Het opstijgen en landen is het gevaarlijkst.
Klopt. Ik vlieg enorm vaak en gelukkig nog niks gebeurd. Maar verreweg de meeste ongelukken gebeuren dichtbij de grond.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:06:08 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81394794
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voorop gesteld dat het carriers zijn die in Europa/VS zijn toegelaten.
Ja ik heb het natuurlijk over vliegtuigen die in de VS/Europa landen of vertrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')