abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81400451
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 23:25:38 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81400664
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hart, hart, welk hart dat zwarte gat in hun borststreek bedoel je.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 13 mei 2010 @ 23:26:03 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81400676
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Laat eens maar de rapporten zien, van het onderhoud dus, geen vage tantes die meteen van alles roepen
Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:27:03 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81400722
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:27:53 #80
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81400752
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.
Geen reactie op jouw post, mar naar de op. En nee ik ga het niet bekijken.
pi_81400821
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Cubana Airlines
pi_81400961
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tenerife-ramp
Bijlmerramp
Faro-ramp
Herculesramp
Polderramp
Tripoli-ramp

Allemaal tijdens start of landing
Het Air France toestel dat in de oceaan verdween
De Lockerbie-ramp
De mid-air collision boven Überlingen (Duitsland)
De Gimli glider

Allemaal problemen die mid-air ontstonden. Toegegeven, bij de laatste uit die lijst is niemand omgekomen, maar het was wel een probleem dat mid-air ontstond.
pi_81401156
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:15 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat ook, aan de andere kant heb je ook helden onder de 'brokkenpiloten', ene 'Sully', daar wil je dan misschien weer wel mee vliegen.
En dan natte voeten krijgen zeker.
pi_81401244
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geen reactie op jouw post, mar naar de op.
Je quote yvonne, maar reageert op de OP? Nee, da's logisch.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:51:48 #85
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81426828
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:33 schreef Light het volgende:

[..]

Het Air France toestel dat in de oceaan verdween
De Lockerbie-ramp
De mid-air collision boven Überlingen (Duitsland)
De Gimli glider

Allemaal problemen die mid-air ontstonden. Toegegeven, bij de laatste uit die lijst is niemand omgekomen, maar het was wel een probleem dat mid-air ontstond.
Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.
Je hoeft het niet te geloven. Maar om over vastliggende feiten te discussiëren is verder vrij zinloos
Wie dit leest is gek
pi_81427814
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.
Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.
quote:
Je hoeft het niet te geloven. Maar om over vastliggende feiten te discussiëren is verder vrij zinloos
Ik heb nergens gezegd of ik het wel of niet geloof. Verder wilde ik alleen maar aangeven dat het ook buiten start en landing mis kan gaan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:27:36 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_81428231
Ook al was het waar, als de piloot er in durft te vliegen stap ik wel in.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:31:08 #88
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_81428369
KLM toestellen falen ook wel eens als de verkeersleiding liever naar een voetbalwedstrijd kijkt, in plaats van beter op hun werk te letten omdat het slecht weer is.

De grootste luchtvaartramp aller tijden staat nog steeds op naam van de KLM>
Non possumus non loqui
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:59:23 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81429558
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
Kijk, om dit soort feitjes en websites vind ik FOK nu weer geweldig, de dingen waar mensen mee aankomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81429836
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:09 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat een piloot maximaal 1 ongeluk meemaakt..
Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:

Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119

Odds of being killed on a single airline flight

Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million

Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744

bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:41:32 #91
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81431758
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:16 schreef Light het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.
[..]

Onder Nederlandse (vlieg)rampen versta ik rampen waar Nederlandse slachtoffers vielen of die op Nederlands grondgebied plaatsvonden.
Of de maatschappij Nederlands is of het vliegtuig van Nederlandse makelij is vind ik niet van belang.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:43:07 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81431849
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:


Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
lijkt mij wel
Als je echt naar veiligheid wil kijken kijk je natuurlijk naar passagier/kilometer per dode
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81431906
De vaak onnodig dure maatschappijen zetten hun lobbygroepen in om mensen wijs te maken dat ze vooral met hun veilige vliegtuigen moeten reizen.

Lekker mensen bang maken voor een paar euro's.

Lang leve het kapitalisme.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:50:31 #94
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81432314
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

lijkt mij wel
Als je echt naar veiligheid wil kijken kijk je natuurlijk naar passagier/kilometer per dode
Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
Wie dit leest is gek
pi_81433557
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.
[..]

Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
Het kan toeval zijn maar dan is er wel een heel opvallende concentratie van goede ratings in Noord-Amerika en Europa, en van slechte in Azie, Zuid-Amerika en Afrika

Ook als je naar de absolute getallen kijkt: in Noord-Amerika en Europa wordt meer gevlogen maar gebeuren er minder ongelukken.
Bijvoorbeeld Southwest Airlines heeft met bijna 18 miljoen vluchten 0 dodelijke ongelukken gehad.

Het zegt alleen niks over goedkope en dure maatschappijen, veel Europese budgetmaatschappijen hebben nog nooit een ongeluk gehad en Southwest schijnt ook low-cost te zijn.

Hier staan de ratings trouwens: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
pi_81434022
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
Dat dus, al kan het wel wat zeggen. Het maakt wel twijfelachtige statistiek.

Maar 'Spotgoedkoop vliegen houdt risico's in' gaat gewoon totaal niet op, alle goedkope westerse maatschappijen laten juist een zeer goed beeld zien. Spotgoedkoop vliegen in Azië/Afrika brengt wellicht wat meer risico's met zich mee, maar als je daar weer naar de statistieken kijkt zijn de meeste fatale crashes ook al ruim een decennia geleden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stokkie_ op 14-05-2010 21:30:43 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 21:32:55 #97
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_81434670
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:39 schreef Drassss het volgende:

[..]

Op een normale lijnvlucht van KLM of welke andere ( geen lowcost carrier ) wordt er alleen maar winst gemaakt wanneer er stoelen van de business class worden verkocht... Tja
ONZIN Op een Intercontinentale vlucht bij KLM is de helft van de BC gevuld met familie, vrienden en vage kennissen van de crew. Een kwart zijn tegen een kleine prijs gekochte upgrades. Dan zijn er nog FB Platinum members die een gratis upgrade gekregen hebben en ja dan zijn er ook nog steeds een paar dombo's die 4 tot 5000 euro voor een BC ticket willen betalen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:04:16 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81436505
Soms zijn de omstandigheden in verre buitenlanden ook lastiger dan in de polder

Wie dit leest is gek
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:26:16 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81437721
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
True, maar denk je dat die maatschappij het overleven zal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:28:50 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81437843
Is gelul dat dat een risico inhoudt..
Ligt aan de maatschappij-mentaliteit qua onderhoud
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')