quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hart, hart, welk hart dat zwarte gat in hun borststreek bedoel je.![]()
Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
Laat eens maar de rapporten zien, van het onderhoud dus, geen vage tantes die meteen van alles roepen
quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119
Geen reactie op jouw post, mar naar de op. En nee ik ga het niet bekijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg alsjeblieft, kijk P&W zelf even terug.
Het Air France toestel dat in de oceaan verdweenquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tenerife-ramp
Bijlmerramp
Faro-ramp
Herculesramp
Polderramp
Tripoli-ramp
Allemaal tijdens start of landing
En dan natte voeten krijgen zeker.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat ook, aan de andere kant heb je ook helden onder de 'brokkenpiloten', ene 'Sully', daar wil je dan misschien weer wel mee vliegen.
Je quote yvonne, maar reageert op de OP? Nee, da's logisch.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
Geen reactie op jouw post, mar naar de op.
Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:33 schreef Light het volgende:
[..]
Het Air France toestel dat in de oceaan verdween
De Lockerbie-ramp
De mid-air collision boven Überlingen (Duitsland)
De Gimli glider
Allemaal problemen die mid-air ontstonden. Toegegeven, bij de laatste uit die lijst is niemand omgekomen, maar het was wel een probleem dat mid-air ontstond.
Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik noemde alleen Nederlandse vliegrampen.
Ik heb nergens gezegd of ik het wel of niet geloof. Verder wilde ik alleen maar aangeven dat het ook buiten start en landing mis kan gaan.quote:Je hoeft het niet te geloven. Maar om over vastliggende feiten te discussiëren is verder vrij zinloos
Kijk, om dit soort feitjes en websites vind ik FOK nu weer geweldig, de dingen waar mensen mee aankomen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:
Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality
Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119
Odds of being killed on a single airline flight
Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744
bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat een piloot maximaal 1 ongeluk meemaakt..
Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:21 schreef cikolata het volgende:
Ik vind dit wel een groot verschil:
Odds of being on an airline flight which results in at least one fatality
Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 5.4 million
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 159,119
Odds of being killed on a single airline flight
Top 25 airlines with the best accident rates
1 in 9.2 million
Bottom 25 with the worst accident rates
1 in 843,744
bron: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
Alleen gaat het dan niet perse om de goedkoopste maatschappijen maar om de verhoudingen tussen aantal vluchten en ongelukken
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:16 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies verstaat onder een Nederlandse vliegramp, maar 'k denk dat de Tripoli-ramp daar niet bij hoort. Die gebeurde a) niet in Nederland en b) niet met een Nederlandse maatschappij.
[..]
lijkt mij welquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:
Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
lijkt mij wel
Als je echt naar veiligheid wil kijken kijk je natuurlijk naar passagier/kilometer per dode
Het kan toeval zijn maar dan is er wel een heel opvallende concentratie van goede ratings in Noord-Amerika en Europa, en van slechte in Azie, Zuid-Amerika en Afrikaquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:04 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Er gaat veel meer mis in de luchtvaart dan wat de media bereikt, doorstarten door bijna collisie, te hevige turbulentie die bijna fatale schade veroorzaakt ect. Al zegt dat natuurlijk ook niet direct wat over de piloot.
[..]
Deze statistiek zegt niks natuurlijk, een maatschappij die maar 1000 vluchten per jaar maakt en 1 crash heeft staat hier al in de bottom 25. Dit hoeft niks te zeggen over de veiligheid van die maatschappij.
Dat dus, al kan het wel wat zeggen. Het maakt wel twijfelachtige statistiek.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
ONZIN Op een Intercontinentale vlucht bij KLM is de helft van de BC gevuld met familie, vrienden en vage kennissen van de crew. Een kwart zijn tegen een kleine prijs gekochte upgrades. Dan zijn er nog FB Platinum members die een gratis upgrade gekregen hebben en ja dan zijn er ook nog steeds een paar dombo's die 4 tot 5000 euro voor een BC ticket willen betalen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Op een normale lijnvlucht van KLM of welke andere ( geen lowcost carrier ) wordt er alleen maar winst gemaakt wanneer er stoelen van de business class worden verkocht... Tja
True, maar denk je dat die maatschappij het overleven zal?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar als een gloednieuwe maatschappij met een gloednieuw vliegtuig op haar eerste vlucht verongelukt zegt dat niets over de volgende 100.000 vluchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |