quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
OMG Ivan is al bijna een half jaar!!!!![]()
![]()
jammer dat jullie ons gaan verlaten...
maaaaar tot over een halve maand dan maar![]()
jeetje Evie is straks ook alweer een half jaar... echt ongelofelijk...
Evie heeft weer super geslapen en net weer heerlijk een rondje aan de borst gedronken.... ik ben zooooo ontzettend verliefd op mijn meisje![]()
![]()
![]()
freecell een dikkevoor je slechte nachtrust!
en @Keshet:
ik ben heeeeeeel benieuwd naar de foto's als Teigetje uiteindelijk thuis in de wieg ligt...
hoe is het nu met haar? hoe zwaar is ze inmiddels? en weet je ook wanneer je haar ongeveer mee mag nemen?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:59 schreef Marlinde het volgende:
Keshet: Teigetje heeft een wiegje!We willen wel foto's zien hoor als ze thuis is!
Ivan bijna een half jaar
Wat gaat het allemaal hard zeg!
Evie aan de borstleuke foto's in het fototopic
![]()
Met Tessa gaat het allemaal weer goed, de antibiotica moeten we nog tot vrijdag avond gebruiken. Maandag even langs de huisarts om nog een testje te doen en dan meteen haar even laten controleren, want het is lijkt me niet goed dat ze dit al op zo'n jonge leeftijd heeft..
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan eet een banaan: Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 5
En wat zeggen de artsen hierover? Dit klinkt namelijk wel heel erg ernstig. Laten we hopen dat het niet zo ver komt. Nee echt niet. Ik zal een kaarsje branden voor hem.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:07 schreef sangdrax het volgende:
(simmu slaapt al dus ik post even over ons zoontje kiro)
Maar dat is een relatief optimistisch scenario. Maatschappelijk werk raadde ons bijvoorbeeld wel aan de familie alvast uit te nodigen voor wat achteraf afscheidsbezoekjes zouden kunnen zijn. Geen idee hoe groot de kans daarop is.
jeetje, je zult inderdaad wel geschrokken zijn. Hier lag hij gisteren ook zo in zn bed, en dan ook nog eens van zn buik naar zn rug. Maar gelukkig niet onder de deken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef Aoraki het volgende:
Ivan aan de banaan!En morgen een half jaar !!! (dus nog 4 daagjes voor Thomas
)
Zijn ons gisteren rot geschrokken. Ik werd om 4.00 's nachts wakker, Thomas was aan het huilen. Dat gebeurt niet heel vaak, maar meestal is het alleen speen erin en hij slaapt verder. Nu kwam ik op zijn kamertje, had meneer zich 180 graden omgedraaid, dus met hoofd naar voeteinde en zich weer onder de deken gewurmd. Hij lag dus met heel zijn hoofd + schouders onder een ingestopte deken (die had ik zo goed ingestopt zodat ie niet los kon). Ik heb vandaag meteen dikkere slaapzakjes gekocht en de deken eraf gegooid. Dit gebeurt ons niet nog eens....
![]()
Ik was ook ongelooflijk vrolijk. We hebben tijdens het inleiden van de bevalling zelfs nog taart gegeten in het ziekenhuisrestaurant. (Geef mij taart en ik ben sowieso meteen vrolijk.)quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:28 schreef Twinkly het volgende:
IvanWat lig je daar verwachtingsvol in het bed Claudia, echt letterlijk in blijde verwachting
![]()
Het is ook wel een beetje de foto, maar we hebben inderdaad de laatste 1,5 week het gevoel dat hij verandert in zijn gezicht. En ik merk ook dat hij stijver wordt in zijn rug.quote:Op die laatste foto zie je dat hij ineens een ander koppie begint te krijgen, zijn gezichtje wordt wat langer en hij lijkt ineens een stuk ouder.
Ik vind dat nog steeds moeilijk. Gister viel Ivan niet zo makkelijk in slaap. We liepen telkens naar hem terug om hem te troosten en op een bepaald moment was het ineens stil. Toen ik later naar bed ging besefte ik dat ik helemaal niet bij hem had gekeken sinds het ineens zo stil was. En dan spoken er allerlei scenario's door m'n hoofd die stuk voor stuk onwaarschijnlijk zijn, maar toch. Ik wil dan gewoon eventjes bij hem gaan kijken, maar ik ben ook bang dat ik hem wakker maak. Bovendien vindt mijn lief het onzin; die wil niet dat ik zulke morbide gedachten heb.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:55 schreef happyme28 het volgende:
Aoraki, wat zullen jullie geschrokken zijn! Kan me voorstellen dat je maatregelen neemt! Daarom reageer ik dus ook altijd op huilen en laat ik Daan niet zomaar huilen.
Ik ken volgens mij geen enkele moeder die dat nog nóóit gedacht heeft hoor. Zeker als het ineens stil is ga ik altijd even kijken, want stel je voor dat [insert rampscenario]. Moeder-eigen denk ikquote:Op donderdag 13 mei 2010 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat nog steeds moeilijk. Gister viel Ivan niet zo makkelijk in slaap. We liepen telkens naar hem terug om hem te troosten en op een bepaald moment was het ineens stil. Toen ik later naar bed ging besefte ik dat ik helemaal niet bij hem had gekeken sinds het ineens zo stil was. En dan spoken er allerlei scenario's door m'n hoofd die stuk voor stuk onwaarschijnlijk zijn, maar toch. Ik wil dan gewoon eventjes bij hem gaan kijken, maar ik ben ook bang dat ik hem wakker maak. Bovendien vindt mijn lief het onzin; die wil niet dat ik zulke morbide gedachten heb.
Ik vind het van mezelf zo erg dat ik het elke dag heb. Ik ben over het algemeen echt heel nuchter en rationeel. Ik geloof niet in homeopathie, ik lach om complottheorieën, ik werk in de wetenschap en ik denk altijd na voor ik iets zeg. Kortom: ik ben verstandig op het saaie af en ik ben altijd al zo geweest. En nu heb ik een kind en ben ik elke dag bang dat hem iets overkomt. Ik wou dat ik mezelf een beetje kon vermannen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:15 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ken volgens mij geen enkele moeder die dat nog nóóit gedacht heeft hoor. Zeker als het ineens stil is ga ik altijd even kijken, want stel je voor dat [insert rampscenario]. Moeder-eigen denk ik![]()
dat heeft Evie ook vaak, maar schijnt helemaal niets te zeggen. Als een baby in het nekje maar warm genoeg aanvoelt, maken de koude handjes niet uit. (toevallig gister nog weer iets over gelezen, maar kan het zo niet terug vinden).quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:04 schreef leonieke het volgende:
En nog even een vraagje. Thomas heeft altijd zo'n koude handjes (niet alleen 's ochtends als hij wakker wordt, maar ook overdag). Zijn er nog baby's die daar last van hebben? En het is niet gewoon wat minder warm dan de rest van zijn lijfje, maar echt koud-koud. Meestal probeer ik zijn handjes op te warmen als hij aan het drinken is, maar met zijn spartelarmpjes lukt dat ook niet altijd
uhhh zo doen wij het tnt ook vaak hoor, dat 'past' hier ook het beste, als Evie achter ons zit, dan moeten onze stoelen verder naar voren en kunnen we onze benen niet kwijt...quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:21 schreef NieuweUser het volgende:
Nog eens een vraagje he. Waar zetten jullie de maxicosi altijd neer in de auto, voor- of achterin? En dan bedoel ik als je met z'n drieen op stap gaat. Mijn vriend rijdt meestal en we zetten Isa nu nog vaak voorin, ik zit dan achterin. Zo kan ik haar goed in de gaten houden, maar het staat ook zo raar! Hoe doen jullie dat vroeg ik me zo af??
Daan zit altijd achterin eigenlijk. Zowel als we met z'n 3-en rijden als wanneer ik alleen met Daan op stap ben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:21 schreef NieuweUser het volgende:
Nog eens een vraagje he. Waar zetten jullie de maxicosi altijd neer in de auto, voor- of achterin? En dan bedoel ik als je met z'n drieen op stap gaat. Mijn vriend rijdt meestal en we zetten Isa nu nog vaak voorin, ik zit dan achterin. Zo kan ik haar goed in de gaten houden, maar het staat ook zo raar! Hoe doen jullie dat vroeg ik me zo af??
Hier hetzelfde verhaal dusquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:21 schreef lily het volgende:
Leah heeft ook altijd steenkoude handjes. Echt ijsblokjes. Ook haar voetjes zijn vaak koud trouwens, terwijl ze een dikke winterslaapzak aanheeft en nog onder een deken ligt.
Ook zijn ze overdag nog vaak koud met een maillot aan en 20 graden in de woonkamer.
Leah heeft vannacht van 22.00 tot 6.30 geslapen. Ik ben nu meer kapot dan anders![]()
Claudia, dit heb ik ook hoor!quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het van mezelf zo erg dat ik het elke dag heb. Ik ben over het algemeen echt heel nuchter en rationeel. Ik geloof niet in homeopathie, ik lach om complottheorieën, ik werk in de wetenschap en ik denk altijd na voor ik iets zeg. Kortom: ik ben verstandig op het saaie af en ik ben altijd al zo geweest. En nu heb ik een kind en ben ik elke dag bang dat hem iets overkomt. Ik wou dat ik mezelf een beetje kon vermannen.
Ik denk echt dat het een moeder "oergevoel" is wat je niet kunt uitzetten. Tuurlijk moet je rationeel blijven, en daar voor waken, maar het gaat nooit meer echt weg.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het van mezelf zo erg dat ik het elke dag heb. Ik ben over het algemeen echt heel nuchter en rationeel. Ik geloof niet in homeopathie, ik lach om complottheorieën, ik werk in de wetenschap en ik denk altijd na voor ik iets zeg. Kortom: ik ben verstandig op het saaie af en ik ben altijd al zo geweest. En nu heb ik een kind en ben ik elke dag bang dat hem iets overkomt. Ik wou dat ik mezelf een beetje kon vermannen.
wat is er danquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:
Lily, OMG, dat is echt mijn grote angst hoor.. Wat eng! Logisch dat jullie enorm zijn geschrokken, dikkeerop!
dat niels (?) onder zn deken lag. verkeerde user gequotetquote:
eh, ja, dattequote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat niels (?) onder zn deken lag. verkeerde user gequotet
Ik heb geen verstand van kv, maar je mag toch 1000 per dag? Dus je kan hem nog een keer 100 geven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:29 schreef ymme het volgende:
Ik dacht dat het een fase was. Maar Mart heeft al de 5de dag op een rij, nog steeds honger. Hij krijgt al het maximale en ook al de forte voeding. Dus 5x 180 cc met 6 scheppen nutrilon Forte voor hongerige baby's.
En nog is hij de hele dag door, niet langer dan 2,5/3 uur voldaan. Ik denk toch dat ik maar eens een schepje rijstebloem aan de fles moet gaan toevoegen. Hij heeft bijna nooit last gehad van harde ontlasting, uberhaut nooit moeite mee gehad. Heel af en toe een krampje in de 4de tot en met de 9de week, daarnaar ook niet meer.
Hij kan nu zo zielig krijsen van de honger gewoon. Wat denken jullie?
15 feb was ik uitgerekend, dat is morgen dus 3 maanden en al meer dan 6 kilo.
Je moet jezelf niet verbieden iets te voelen/denken. Maar het handelen er naar aanpassen. Snap je wat ik bedoel? Het kan geen kwaad als je dingen denkt/voelt (bijv angst), zolang je er dan maar niet naar handelt (door bijv Stef dingen te verbieden).quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:10 schreef Incantrix het volgende:
Wat jullie schrijven over de zorgen dat je kind iets gebeurt herken ik heel erg. Ik worstel daar best wel mee, omdat mijn moeder overbezorgd is en zoals zij de dingen deed met mij en mijn broertje wil ik niet zijn. Ik heb daardoor alleen heel erg de neiging mezelf te 'verbieden' die gevoelens te hebben, met als gevolg dat ik nog wel eens met mezelf in de knoop zit. Ik moet nog een beetje een modus vinden hoe hiermee om te gaan zonder mijn kind in de weg te zitten, maar het is in elk geval fijn (nouja.. Voor mij dan bedoel ik) dat ik daar niet raar mee ben zeg maar
Dat was Thomas van Aorakiquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat niels (?) onder zn deken lag. verkeerde user gequotet
Ik weet verstandelijk ergens wel dat ik die gevoelens gewoon toe zou moeten laten, maar ik daar echt een beetje moeite mee, heb een soort van het gevoel dat ik dat niet zou moeten/mogen voelen. Maar het komt wel goed hoor, het is al heel wat dat ik nu voor mezelf onderken dat ik hier soms mee in de knoop zitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:50 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je moet jezelf niet verbieden iets te voelen/denken. Maar het handelen er naar aanpassen. Snap je wat ik bedoel? Het kan geen kwaad als je dingen denkt/voelt (bijv angst), zolang je er dan maar niet naar handelt (door bijv Stef dingen te verbieden).
Ik kan je niet helpen ymme...
Ik heb het om 16:00u nog eens geprobeerd met de fles. Hele borst leeggekolfd. Krijsen krijsen krijsen. Daar zat ik dan met een lege borst, volle fles en kind dat de fiep eruit werkte en krijsen.
Ik denken wat ik 's middags anders had gedaan. Toen kwam de (verse) melk uit de koelkast en had ik hem opgewarmd. Dus ik de fles in de flessenwarmer gezet en of het nou komt omdat de melk warm was of omdat hij te moe en te hongerig was om nog te protesteren: hij klokte zo de voeding weer weg (ruim 80cc).
Dus nu ga ik de voedingen dan maar tijdelijk opwarmen om te kijken of dat nou het probleem is/was.
HIj is niet in zijn wieg blijven slapen. Heb hem er krijsend weer uitgehaald en in de doek geknoopt. Daar heeft hij wel geslapen. HIi heeft vandaag in elk geval niet veel geslapen.
Maar hij heeft wel vanavond mij een hartverzakking bezorgd. Ik had hem op de badkamer op het aankleedkussen verschoond en op zijn buik gelegd. Ik moest nog even naar de wc (die staat op armlengte van het aankleedkussen). Ik kijk een seconde weg maar zie met een schuin oog een ongebruikelijke beweging. Ik kijk op en zie nog net hoe Harry zich dus omdraait naar zijn rug!![]()
Gelukkig is dit een aankleedkussen met een heel stevige rand dus hij kan er (nog) niet overheen rollen. Pff, kan hem dus niet meer zo laten liggen...![]()
Heb ik wel nog even manlief geroepen om de camera mee te nemen maar kaboutertje deed het niet nog eens . Wel ging hij opeens halve pogingen tot kruipen doen, waarbij hij ook nog vooruit kwam ook!
Marky zegt dat Daantje net een oud dieselmotortje is, hij pruttelt door zijn neusje. Maar hij heeft goed geslapen en de Otrivin werkt goed. Hij had nog wel koorts maar loopt niet op. Drinken doet hij ook nog niet echt goed net 100 cc. Vandaag maar zien hoe het verder met hem gaat. We hebben twee verjaardagvisites. Kijken of we die een beetje korter kunnen maken zodat het niet te vermoeiend voor hem wordt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 06:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen
@Happy; hoe is het nu met Daantje? Ik hoop dat het nu weer een beetje opknapt en hij van8 een beetje heeft geslapen?
Ik laat die gevoelens liever niet toe omdat ik ze niet constructief vind. Voorzichtig en alert ben ik sowieso wel, dus daar heb ik die gevoelens niet voor nodig. Ze maken me vooral onzeker en angstig en ik denk dat Ivan daar wel iets van meekrijgt als hij ouder is.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik weet verstandelijk ergens wel dat ik die gevoelens gewoon toe zou moeten laten, maar ik daar echt een beetje moeite mee, heb een soort van het gevoel dat ik dat niet zou moeten/mogen voelen. Maar het komt wel goed hoor, het is al heel wat dat ik nu voor mezelf onderken dat ik hier soms mee in de knoop zit![]()
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik weet verstandelijk ergens wel dat ik die gevoelens gewoon toe zou moeten laten, maar ik daar echt een beetje moeite mee, heb een soort van het gevoel dat ik dat niet zou moeten/mogen voelen. Maar het komt wel goed hoor, het is al heel wat dat ik nu voor mezelf onderken dat ik hier soms mee in de knoop zit![]()
En hmm, opwarmen, zou wel hip zijn als dat de truc is! En dat rollen, woah! Da's wel schrikken ja, maar ik vind het stiekum ook wel stoerGaat hard, dat ventje van jou!
High maintenance?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Zojuist werkte de opwarmtruc weer. Ik wilde de 2e helft (van wat ik had afgekolfd) onverwarmd geven maar meneer viel in slaap dus die ligt nu in zijn wiegje te ronken
En je denkt dat hij er niks van mee krijgt als jij je gevoelens die zo sterk zijn onderdrukt?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik laat die gevoelens liever niet toe omdat ik ze niet constructief vind. Voorzichtig en alert ben ik sowieso wel, dus daar heb ik die gevoelens niet voor nodig. Ze maken me vooral onzeker en angstig en ik denk dat Ivan daar wel iets van meekrijgt als hij ouder is.
Vanochtend vond ik Ivan in zijn slaapzak met zijn hoofd bij zijn voeteneinde, op zijn buik gedraaid met 1 arm in de hoogte en 1 arm langs zijn zij. Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg. Er was helemaal niets aan de hand, maar pff. Gister stonden er ook een paar postings in de SC met horrorverhalen van kindjes die gestikt waren in bed. Ik kan en wil daar niet over nadenken. Ik moet het van me afzetten.
Ik ben het op zich wel met je eens dat je juist door bewustwording ervoor kunt zorgen dat je niet automatisch handelt naar je gevoelens. Bij mij werkt het goed om me te richten op positieve dingen en niet te veel stil te staan bij wat er allemaal mis kan gaan. En wat ook helpt is om sommige risico's in te perken door kleine, praktische ingrepen. Mijn nachtmerrie is bijvoorbeeld dat hij aan een kast gaat hangen als hij groter is en die kast op hem valt, en dus gaan we binnenkort de kasten maar aan de muur vastmaken. En wat ook helpt is om mezelf niet te veel tijd te geven om na te denken, haha.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:39 schreef Asyniur het volgende:
En je denkt dat hij er niks van mee krijgt als jij je gevoelens die zo sterk zijn onderdrukt?
Het wordt vanzelf minder, zeker als je je er bewust van bent en er niet (overdreven) naar gaat handelen...
In mijn hoofd kan er vanalles misgaan. Misschien draait hij zoveel dat zijn slaapzak te strak komt te zitten en hij stikt. Of zijn slaapzak is misschien iets te groot waardoor hij erin zou kunnen belanden. Of hij is te moe om terug te draaien, laat zich op zijn matras vallen en stikt doordat hij zichzelf smoort in het matras. Of hij pakt zijn knuffelpopje en raakt daar op een of andere manier in verstrikt. Ik weet dat het onrealistische scenario's zijn. Als ik me echt zorgen zou maken om zijn slaapzak, matras of zijn knuffel dan zou ik die vervangen of weghalen.quote:Ivan slaapt toch niet meer onder een dekentje meen ik van de week gelezen te hebben?
Waar schrok je dan zo van? Van wat had kunnen gebeuren?
Dat ontdekken van de handjes vind ik sowieso geweldig! Ivan is nu bezig met fijnere motoriek en beweegt zijn vingers afzonderlijk van elkaar in een soort ritmische beweging. Hij wil vanalles op die manier bevoelen (de zijkant van zijn bed, mijn wang, mijn hand, zijn fles, et cetera).quote:Ik moest vanmorgen trouwens erg lachen (maar wel stilletjes). Ik hoor wat gepiep uit de wieg en tegelijkertijd wat geklop. Heeft meneer zijn handjes weer losgewurmd maar hij is inmiddels zo groot dat hij met zijn handjes aan de zijkanten van de wieg kan. Dus hij was (halfslapend) aan het wapperen met zijn vuistjes die dan tegen de zijkant klopten. Alsof hij wilde zeggen: hallo mama, hier ben ik! haal mij er eens uit want ik wil eten
Hij zit al op de max. qua flesvoeding.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:03 schreef Meimeltje het volgende:
Ivan alweer weg hier, wat gaat het toch snel!!
Ymme: hier totaal geen ervaring met hongerige baby's, maar misschien werkt het om iets meer per fles te geven zodat hij langer tussen de voedingen laat zitten? Of eventueel wat water geven?
Daan heel veel beterschap!
Ik zie heerlijke wortelsmullertjes voorbij komen. Ik wil vanmiddag/vanavond ook voor het eerst een groentehapje geven, denk dat ik ook met wortel begin. We zijn op aanraden van het CB vorige week begonnen met fruithapjes. Dyon is een slechte melkdrinker en de verpleegkundige was erg voor het dan op tijd beginnen met vast voedsel, omdat het misschien wel een betere eter als drinker is. Hij is dinsdag 5 maanden, dus op zich vond ik het nu ook wel prima om te beginnen.
Ik bedoelde ermee dat als hij meer krijgt hij misschien meer tijd tussen de voedingen laat zitten en dan op 4 voedingen uit zou komen. Hij krijgt echter al best veel voor zijn leeftijd natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:08 schreef ymme het volgende:
[..]
Hij zit al op de max. qua flesvoeding.
Mag niet meer dan 1000 cc omdat de nieren dat niet kunnen verwerken.
Hij krijgt dus al 5x 180 cc met 6 scheppen. Totaal 200cc per keer dus.
Dan mioet je dus niet zeggen dat hij 5*180 krijgt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:08 schreef ymme het volgende:
[..]
Hij zit al op de max. qua flesvoeding.
Mag niet meer dan 1000 cc omdat de nieren dat niet kunnen verwerken.
Hij krijgt dus al 5x 180 cc met 6 scheppen. Totaal 200cc per keer dus.
Fabi 6900 en dat is echt een mini.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:05 schreef Meimeltje het volgende:
Dan is het idd al een flinkerd als hij al meer dan 6 kilo isDyon is van 18 dec en was vorige week 6765 gram.
Ja, nu begrijp ik je wel. Maar in eerste instantie (sorry fv leek) dacht ik dus dat hij 5*180=900 kreeg. Vandaar dat ik ook zei dat je hem nog 100 mocht geven.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:08 schreef ymme het volgende:
5x180 met 6 scheppen. Dat is een totaal van 200.
Ik zie rijstebloem echt absoluut niet als bijvoeding, het is toch totaal wat anders dan groente of fruit?!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:00 schreef WupWup het volgende:
Ymme zolang je maar weet dat rijstebloem bijvoeding is en dan verwijs ik je verder maar naar de eerdere discussie die nog niet zo lang geleden in dit topic is gevoerd. Gewicht heeft niks te maken met darmrijping. Maak je eigen, afgewogen, keuze hierin.
yeps, gelukkig is het niet enorm druk vandaag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:05 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje vreselijk die nachten Wupwup. Wordt hij zomaar wakker? Of vanwege honger, speentje of iets dergelijks.
BJ: geniet van je kolfpauzeAan het werk nu dus?
euh nee, en wat is een kine?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef leonieke het volgende:
WupWup wat een nachten![]()
Zijn jullie eigenlijk na de bevalling naar de kine geweest? Of heb je speciale oefeningen moeten doen (niet de oefeningen voor bekkenbodemspieren).
Kinesistquote:
Wauw, wat knap zeg! Maar ik moet wel een beetje lachen om dat je dan oefeningen moet gaan doen daarquote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef leonieke het volgende:
Maar... wel één voordeel van gestopt te zijn met al die hormonen. Woensdag een broek gehaald en ik zat op maat 40 (oké, nog veel, I knower moet er nog af) maar mijn vorige broeken die ik had gekocht, waren maat 44 (wel ander merk... maar tis het gedacht dat telt
).
maat 40 is toch helemaal niet GROOT???quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef leonieke het volgende:
Maar... wel één voordeel van gestopt te zijn met al die hormonen. Woensdag een broek gehaald en ik zat op maat 40 (oké, nog veel, I knower moet er nog af) maar mijn vorige broeken die ik had gekocht, waren maat 44 (wel ander merk... maar tis het gedacht dat telt
).
goh dat fenomeen ken ik heulemaal niet??quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef leonieke het volgende:
Maar ik heb een beetje gezeurd. Ik heb een winkel gevonden waar een broek 2 maten heeft: rond de billen en de buik. Je kan dus een 40 hebben buik met A-billen of D-billen (ik zit nog op C). In een andere winkel kon ik onmogelijk in 40 omdat ik de broek niet over mijn benen kreeg(en een 36 heb ik nooit gehad
![]()
).
Het is een beetje zoals een BH héquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:05 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vond het wel erg grappig klinken, A-billen of D-billenBen bang dat het dan hier D-billen is
Nou hier waren de worteltjes niet geslaagd, geloof dat hij het maar vies en vreemd vondHij duwde het met zn tong er weer uit. Naja zal wel wennen zijn natuurlijk, maar fruit ging stukke beter.
Van de uitgerekende datum moet je ook niet uit gaan, want ze groeien buiten de buik toch veel snellerOk als je echt veel eerder bent bevallen kan dat de eerste maanden natuurlijk wel schelen qua groeilijn.
Verdorie, hadden we dat maar gedaan ipv uren liggen trappelen met Thomas' beentjes en over zijn buikje wrijven!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:39 schreef freecell het volgende:
Verse jus!11 ELF dagen! en dus vanaf dat hij een week oud was....
Ze kunnen toch gewoon een flesje met afgekolfde melk op verzoek geven?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef leonieke het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, Asyniur, het maakt me niet uit of Thomas 5, 6 of 7 keer per dag eet, maar het zou fijner zijn moest hij in een bepaald ritme zitten tegen dat ik weer ga werken. Gewoon omdat ik er dan niet ben en dus niet te pas en te onpas mijn borsten kan blootleggenOok voor mijn man en schoonmoeder zou het makkelijker zijn als er een beetje een ritme in zit (als in: bv steeds 3 uur tussen).
Mooie Thomas, heel veel plezier in het grote topic
Herkenbaar, ik moet binnenkort ook weer gaan werken, en hoop dat hij tegen die tijd om de 4 uur eet. En 's ochtends tussen 6.30 en 7.00 komt.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:00 schreef leonieke het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, Asyniur, het maakt me niet uit of Thomas 5, 6 of 7 keer per dag eet, maar het zou fijner zijn moest hij in een bepaald ritme zitten tegen dat ik weer ga werken. Gewoon omdat ik er dan niet ben en dus niet te pas en te onpas mijn borsten kan blootleggenOok voor mijn man en schoonmoeder zou het makkelijker zijn als er een beetje een ritme in zit (als in: bv steeds 3 uur tussen).
Mooie Thomas, heel veel plezier in het grote topic
Ik heb mijn schoonmoeder indertijd gevraagd om zuinig te zijn met de melk. Ze warmde dus niet zoveel op en als hij nog honger had kreeg hij iets extra's. Ze had al gauw door hoeveel hij dronk. Dat had ze beter door dan ik, want ik had er geen benul van omdat ik hem gewoon de borst gaf als ik thuis was.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:23 schreef leonieke het volgende:
Maar als hij de fles niet leeg krijgt omdat hij niet genoeg honger heeft, moet je de opgewarmde melk toch weggooien? Of heb ik dat nu verkeerd op?
Tip: kleine pakjes kant-en-klare kunstvoeding zijn langer houdbaar.quote:Ik ga voor de zekerheid wel een doos kv halen want het zou maar eens moeten gebeuren dat ik niet genoeg afgekolfd heb of dat we te veel hebben moeten weggooien omdat hij niet genoeg drinkt. Thomas wordt echt een monster als hij honger heeft en het te lang duurt voor hij melk binnen krijgt
Ik dacht daarom om de laatste week als ik thuis was te oefenen met de fles, maar constant afkolven als het niet echt nodig is lijkt me ook niet zo fijnquote:Op zondag 16 mei 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonmoeder indertijd gevraagd om zuinig te zijn met de melk. Ze warmde dus niet zoveel op en als hij nog honger had kreeg hij iets extra's. Ze had al gauw door hoeveel hij dronk. Dat had ze beter door dan ik, want ik had er geen benul van omdat ik hem gewoon de borst gaf als ik thuis was.
Kant-en-klaar? In de apotheek heb ik enkel nog maar van die ronde dozen zien staan met poeder. Bestaat het dan ook al klaargemaakt met water?quote:[..]
Tip: kleine pakjes kant-en-klare kunstvoeding zijn langer houdbaar.
Ik vind die pakjes ideaal! Je moet maar eens naar de houdbaarheidsdatum kijken van een groter blik met poeder, Leonieke. Dat valt erg tegen. Ivan is 2 dagen in de week bij mijn schoonouders en ik heb hen nooit een vol blik meegegeven want ze krijgen het niet op en kunnen de poeder dan weggooien.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
ja Leonieke, hier wel in ieder geval
In van die kleine pakjes waar je ook appelsap in kunt kopen zeg maar
Echt nog nooit gezienquote:Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef freecell het volgende:
ja Leonieke, hier wel in ieder geval
In van die kleine pakjes waar je ook appelsap in kunt kopen zeg maar
Dat.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonmoeder indertijd gevraagd om zuinig te zijn met de melk. Ze warmde dus niet zoveel op en als hij nog honger had kreeg hij iets extra's. Ze had al gauw door hoeveel hij dronk. Dat had ze beter door dan ik, want ik had er geen benul van omdat ik hem gewoon de borst gaf als ik thuis was.
Dat vind ik wel een gekke voorbereiding op de komst van een kindje eigenlijkquote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens super dat je probeert om door te gaan met de borstvoeding, Leonieke! Grappig is dat, hoe je jezelf kunt verrassen in het kersverse ouderschap. Vantevoren zijn die dingen toch heel abstract.
Ik had me er bijvoorbeeld mentaal op voorbereid dat ik het ouderschap misschien niet meteen zo leuk zou vinden, maar ik bevind me sinds Ivans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Mijn schoonzusje ging me een dik half jaar voor met het krijgen van een kind en zij belandde in een soort postnatale depressie. Ik was me er dus erg van bewust dat het krijgen van een kind niet noodzakelijkerwijs samengaat met allemaal leuke emoties.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:13 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een gekke voorbereiding op de komst van een kindje eigenlijk.
Het is bewezen dat het hebben van realistische (geïnformeerde) verwachtingen samengaat met een positievere ervaring van een gebeurtenis, bijvoorbeeld de bevalling zelf. Ik zie het als een positieve eigenschap van mezelf, dat ik graag voorbereid ben. Dat heeft ook op geen enkele manier afbreuk gedaan aan de manier waarop ik het eerste half jaar heb beleefd.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:21 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben zo blij dat ik wat dat soort dingen betreft gewoon heel naïef in het leven sta. Ik moet er niet aan denken om altijd maar rekening te moeten houden met eventuele mindere kanten.
Goeie tip van dat uurtje houdbaar. Ik dacht: eens opgewarmd en niet opdrinken = weggooien.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Echt Leonieke, probeer hem niet in een ritme te dwingen, dat werkt alleen maar frustrerend, heb ik gemerkt. En het komt goed op het kdv, zij hebben meer ervaring dan jij.
Nu is het zelfs al zo erg dat ik echt kwaad ga zijn als het niet zou lukken om het allemaal te combineren terwijl ik 10 weken geleden tegen iedereen zei dat Thomas op dit moment al kv ging drinken.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het trouwens super dat je probeert om door te gaan met de borstvoeding, Leonieke! Grappig is dat, hoe je jezelf kunt verrassen in het kersverse ouderschap. Vantevoren zijn die dingen toch heel abstract.
Die permanente staat van geluk is er hier ook nog niet (voornamelijk omdat ik me nog te vaak te veel zorgen maak en ik het moeilijk heb met het fulltime thuis zitten), maar als Thomas naar me lacht, wordt de wereld zoveel mooierquote:Ik had me er bijvoorbeeld mentaal op voorbereid dat ik het ouderschap misschien niet meteen zo leuk zou vinden, maar ik bevind me sinds Ivans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Herkenbaar! Ik was er van overtuigd dat ik wel weer zou uitkijken naar het werken, maar nu moet ik na Pinksteren weer en ik zou willen dat ik bij Daan kon blijven. (en dat wil niet zeggen dat het allemaal even soepeltjes gaat of dat het nooit zwaar is, maar ondanks dat blijf ik dat heerlijke trotse gevoel houden als ik aan Daan denk).quote:Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
ik bevind me sinds Ivans Daans geboorte eigenlijk al in een permanente staat van geluk.
Dat laatste heb ik ook als ik aan Thomas denk, maar dat zal ik zeker en vast ook op mijn werk hebbenquote:Op zondag 16 mei 2010 14:56 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik was er van overtuigd dat ik wel weer zou uitkijken naar het werken, maar nu moet ik na Pinksteren weer en ik zou willen dat ik bij Daan kon blijven. (en dat wil niet zeggen dat het allemaal even soepeltjes gaat of dat het nooit zwaar is, maar ondanks dat blijf ik dat heerlijke trotse gevoel houden als ik aan Daan denk).
Hier ook, wat een uitvindingquote:Op zondag 16 mei 2010 13:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind die pakjes ideaal!
Die pakjes neem ik mee als we op pad gaan.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 mei 2010 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bewezen dat het hebben van realistische (geïnformeerde) verwachtingen samengaat met een positievere ervaring van een gebeurtenis, bijvoorbeeld de bevalling zelf. Ik zie het als een positieve eigenschap van mezelf, dat ik graag voorbereid ben. Dat heeft ook op geen enkele manier afbreuk gedaan aan de manier waarop ik het eerste half jaar heb beleefd.
aai over je bolleke smiley.quote:Op maandag 17 mei 2010 05:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgenbeetje vroeg; maar heb weer eens enorm last van mijn bekken, dus moest er echt ff uit... (en ben nu maar direct gaan kolven...). Even een andere houding en een paracetamol, en hopelijk straks zonder pijn nog een paar uur slapen. (heb late dienst vandaag).
Mja, het is net door het bijhouden van de uren dat we ontdekt hebben dat er niet echt een ritme in zit. Soms zit er 3 uur tussen, maar er zit ook heel vaak maar 2u of 4u of 4u30 tussen. Dit zijn de tijdstippen van 2 opeenvolgende dagen waarop hij gegeten heeft:quote:Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Lijnloos, kan je man dan niet 's ochtends of 's avonds de voeding doen?
Leonie, wat ik opeens bedenk: schrijf eens een paar dagen de tijden op wanneer Thomas eten krijgt. Dus je houdt even een paar dagen een dagboek bij hoe laat hij ongeveer voor eten komt. Volgens mij ontdek je dan best wel een ritme hoor!
Ik dacht eerst ook dat er hier geen peil op te trekken was, maar toen ik het eens ging bijhouden, bleek dat Harry toch meestal wel om de 3 uur komt (op wat uitzonderingen na).
Kan wel, doet ie niet.... Maar ik ben het wel een beetje zat eigenlijk, dat ie er maar zo makkelijk vanuit gaat dat als we al op bed liggen en Minke nog een flesje moet krijgen dat ik het dan wel doe (mijn wekker zetten en er dan alsnog uit soms). Vind ik niet echt eerlijk meer nu ik ook gewoon weer werk. Vanavond maar eens over praten om iets van een regeling uit te werken, want dit gaat hem niet worden. Probleem is ook dat hij dus gewoon echt niet wakker wordt als Minke huilt of zo, dus als 's nachts de speen een keer kwijt is (wat meestal rond 5 uur gebeurd) en ze ligt daar een beetje te zingen/brabbelen/mopperen/rellen, dan kan ik eruit terwijl manlief lekker verder snurkt (ook heel fijnquote:Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:
Lijnloos, kan je man dan niet 's ochtends of 's avonds de voeding doen?
--
echt super!quote:Op maandag 17 mei 2010 09:13 schreef happyme28 het volgende:
Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.
Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
Gefelicitaart!quote:Op maandag 17 mei 2010 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Dank jullie!
En de taart is zelf gevonden met google afbeeldingen
--
En ohja, Rienk had vanochtend eigenaardige poep, het leek wel blauw! En het stonk!![]()
![]()
nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..quote:Op maandag 17 mei 2010 10:54 schreef WupWup het volgende:
lily ik zou mijn man (vriend) een knal verkopen om heel eerlijk te zijnHij geniet maar lekker van het feit dat ze het zo goed doet op de bv en dat 'ie er niet 's nachts uit hoeft.
Tsja en toch zou dat hier het geval zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef lily het volgende:
[..]
nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..
Is toch ook niet heel raar dat hij ook wat "in de melk te brokkelen"wil hebben met zijn kleine meid? Hij snapt best dat ik pas stop met bv wanneer ik dat wil maar het feit dat hij aangeeft dat hij het mist om met haar bezig te zijn wat betreft voeding mag hij best zeggen van mij hoor..
Ik heb ook gezegd dat hij alle fruit en groente mag geven als ze 6 maanden isen dat vond ie nu al leuk!
quote:Op maandag 17 mei 2010 12:46 schreef Vlindur het volgende:
Hij begint sinds een paar dagen op zn zij te overstrekken, dat is een teken tot draaien toch?
quote:Op maandag 17 mei 2010 08:28 schreef Asyniur het volgende:
Ow en ik heb melk uit de vriezer gepakt. Duimen jullie dat kaboutertje die straks gewoon wegklokt?
Hier ook heel bekend die bananenstand... Minke is de halve dag een banaan als we niet oppassen.. maar ze probeert ook altijd te rollen bananen met 1 hand in haar mond en dan afzetten tegen de spijlen van de box... geniaal om te zien, zeker als ze een beetje boos wordt omdat het niet lukt. Maar die hand uit haar mond halen, ho maar..quote:Op maandag 17 mei 2010 12:49 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier wel ja! en dan gaan ze vaak als het rollen nog NET niet helemaal lukt helemaal gefrustreerd raken
![]()
Mijn man noemt dat ''de bananen-stand''
Mja...hij is wel vrolijk en heeft geen koorts, maar is nog wel wat snotterig, dus dat is wel sneu maar niet erg ofzo, maar inmiddels heeft Daan dus mij aangestoken en is mijn man nu voor de 2e keer de pineut dus hoop niet dat Daan het weer krijgt. En hij gaat vanaf eind van de week naar het KDV (al 2 keer wezen wennen) dus ik hou rekening met flink wat ziektes de komende tijd....quote:Op maandag 17 mei 2010 13:42 schreef Asyniur het volgende:
Daan minder last van zijn reflux!is hij ook weer beter?
Idem hier, behalve dan dat mijn man echt veel beter een nieuwe luier kan aandoen dan ikquote:Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen met mijn man als ik het zo hoor. Ik kan wel zeggen dat we het echt samen doen (muv de poepluiers, die doe ik áls ik er ben (soms ben ik er niet en dan moet hij wel)
Thomas heeft niet zo lang onder een dekentje geslapen (we waren nog aan het wachten op de slaapzak die op de geboortelijst stondquote:Op maandag 17 mei 2010 14:54 schreef ymme het volgende:
Ik heb het ook in mijn agenda staan hoorBij elke dinsdag staat er 11/12/13 etc. Anders ben ik ook 'de kluts' kwijt hoor.
Mart slaapt nog![]()
Hoe doen jullie dat trouwens met het ledikantje opmaken. Door de deken van het ledikant, ligt het voeteinde hoger dan de rest van het matras. Ook de zijkant krommen wat om door het instoppen. Mart lijkt hier geen last van te hebben overigens.
Je kunt beter kijken naar wat ie kan, want zoals gezegd merk ik bij Daan niet meer huilen, hangerig of meer trek.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:02 schreef leonieke het volgende:
Maar als ik uitga van mijn uitgerekende datum zou Thomas nu al de 12weken sprong moeten hebben?Dat is toch helemaal het geval niet heb ik de indruk (sprong = opvallend vaker eten, meer huilen?)
Bijv. gericht dingen pakken...quote:Op maandag 17 mei 2010 15:34 schreef leonieke het volgende:
Wat kon Daan dan opeens meer na de 12weken-sprong?
Wolf vindt het nog steeds weinig aan om lang op zn buik te liggen, hij kan het wel maar vindt het saai ofzoquote:Op maandag 17 mei 2010 15:54 schreef ymme het volgende:
Ik merk dat Mart het wel leuk vind, op de buik. Maar dat is nog geen 3 min, langer houdt hij dat nog niet vol.
Ja, maar Mart was te laat toch? Dan komt de sprong eerder.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:55 schreef ymme het volgende:
Ik heb altijd het idee gehad dat Mart voor liep. Maar nu met 11 weken dus duidelijk een sprongetje.
En dat is dan volgens 'oei ik groei' de 12-weken sprong.
(hoor mij nu, heb altijd het idee gehad, Mart is pás 11 weken jong)
ik geloof in drente.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:34 schreef McLaura het volgende:
Ach nee, wat een rotsituatie zeg.....
Waar wonen ze eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |