abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 06:40:59 #176
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81522376
Truste voor zo, BJ

Wij zijn hier mer bijvoeding begonnen op moederdag, Stef is de 24e een half jaar oud. Ik wilde eigenlijk wachten tot hij écht een half jaar was, maar in een paar dagen tijd kreeg hij niet alleen interesse in eten en smekte hij mee, hij probeerde het ook echt te pakken te krijgen. Dat hebben we maar opgevat als een "hij is er wel klaar voor" en hij vind het geweldig! Al meteen vanaf dag 2 eet hij ook zo 100 a 125 gram weg, dus dat is best een hoop. Daarna nog wat bv erachteraan en hij slaapt zo van half 9 tot 7!

Ik vind het echt superknap van je dat je het al die tijd al volhoudt, BJ. Ik kolf 3x op mijn werk en standaard elke ochtend om de stuwing eraf te kolven en ik vind het nu al vervelend, laat staan maandenlang fulltime te kolven! Die ochtendsessie klinkt ook echt heel naar, ik zou dat denk ik allang zat zijn! Ik hoop voor jou dat het niet lang meer nodig zal zijn

Nou mensen, op naar het werk.. Onward, march! Fijne dag allemaal!
3!
pi_81522623
Stef, lekker eten! En 200 gram? Weeg je zijn eten af? D
Fijn dat hij er zo van geniet, en zo heel idioot vroeg is 5,5 maand niet hoor

Florian heeft ook ontdekt wat eten is.
Hij kijkt je zo aan O_O en kauwt mee

Hij bekijkt het nog maar even een paar maandjes mooi van een afstandje

En ik heb vannacht hip geslapen 23:00 tot 3:00, toen even wakker 4:15 even wakker, 5:15 behoorlijk wakker, tussen ons in gelegd en verder gepit tot 6:15 en toen een fles en nog even lekker liggen met z'n allen. (lees: TARA ligt nog steeds lekker met Florian en ik ben beneden met Leander)
Das echt meer slaap dan ik in wéken heb gehad
Vanaf 3:00 was hij wel wat meer onrustig aan het slapen en af en toe even geaaid enzo, maar ik hoefde er niet uit
Alleen hij deed vannacht wel wazig Dan kromt hij zijn lijftje naar voren (ligt op z'n zij) en gooit hem ineens naar achteren? en dan echt tot behoorlijk ver naar achteren. Niet boos ofzo, gewoon half in slaap?
  maandag 17 mei 2010 @ 08:21:13 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_81523015
quote:
Op maandag 17 mei 2010 05:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
goedemorgen beetje vroeg; maar heb weer eens enorm last van mijn bekken, dus moest er echt ff uit... (en ben nu maar direct gaan kolven...). Even een andere houding en een paracetamol, en hopelijk straks zonder pijn nog een paar uur slapen. (heb late dienst vandaag).
aai over je bolleke smiley.
Hopelijk heb je nog wat slaap kunnen pakken.
  maandag 17 mei 2010 @ 08:28:15 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81523082
freecell, fijn dat je een goed nacht hebt gehad!

Nu snap ik wat je bedoeld Leonie. Ik ga dadelijk ook weer werken (half juni). Het enige ritme wat ik probeer erin te krijgen is dat van eten, spelen, slapen. Qua voedingen ben ik nu aan het kijken of hij er iets langer tussen laat zitten (bijv 3,5 uur) maar dat ga ik niet forceren. Honger is honger. Ik eet ook als ik honger heb en het is pas 11:45u ipv 12 uur
De afgelopen 2 dagen wilde hij overdag niet in zijn wiegje slapen en als ik hem slapend weg legde, dan werd hij na 20-30 min weer wakker. Heb hem er nu net moe ingelegd en nu is het stil dus hopelijk weer in zijn oude 'ritme'.

Inca, klinkt toch goed zo? Je moet gewoon doen waar jullie je het prettigst bij voelen. Stef wordt blijer van een gelukkige mama

En genieten van mijn ventje doe ik ook volop! Ik ben echt geen avond/nachtmens maar ondanks dat vind ik de 'nachtvoeding' heerlijk om te doen. Lekker soezerig met z'n tweetjes. Hij de handjes bij elkaar gevouwen of kriebelend over mijn borst, zoet naar melk ruikend. Soms vind ik het jammer dat hij terug in zijn wieg 'moet'.

Ow en ik heb melk uit de vriezer gepakt. Duimen jullie dat kaboutertje die straks gewoon wegklokt?
pi_81523095
Moge! BJ, ik vind het ook best knap hoor, hoe jij je elke ochtend weer aan het kolven zet... dat zou echt niks voor mij zijn, ik ben daar echt te laks/lui voor. Hoewel ik nu ook bijna elke ochtend om 6:15 uur mijn nest uitrol om te zorgen dat Minke nog effe een flesje krijgt voor mijn man haar naar het kdv brengt en ik naar mijn werk vertrek.... hoewel me dat ook een beetje begint op te breken aangezien ik ook de laatste mag/moet doen rond 23:30 en dan betekend standaard neit meer dan 6 uur slaap. Nu na 5 maandjes begint dat chronisch slaaptekort toch aan me te knagen en volgens mij is dat ook de reden dat ik vorige week ziek ben geweest. Maar goed, Minke slaapt gelukkig wel uit in de weekenden dus dan mag ik eigenlijk ook niet klagen (zeker niet als ik sommige verhalen hier lees, zoals bij Free en Wupwup...)
  maandag 17 mei 2010 @ 09:02:58 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81523473
Lijnloos, kan je man dan niet 's ochtends of 's avonds de voeding doen?

Leonie, wat ik opeens bedenk: schrijf eens een paar dagen de tijden op wanneer Thomas eten krijgt. Dus je houdt even een paar dagen een dagboek bij hoe laat hij ongeveer voor eten komt. Volgens mij ontdek je dan best wel een ritme hoor!
Ik dacht eerst ook dat er hier geen peil op te trekken was, maar toen ik het eens ging bijhouden, bleek dat Harry toch meestal wel om de 3 uur komt (op wat uitzonderingen na).
  maandag 17 mei 2010 @ 09:13:42 #182
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81523634
Goedemorgen allen!

Inca, wat tof dat Stef zo lekker aan het eten is. Ben heel benieuwd hoe Daan het gaat vinden. Hij zit nu vooral gebiologeerd te kijken als wij eten en drinken, maar voor hem duurt het nog wel even. En je BV-dilemma is volkomen begrijpelijk. Ik zat er niet om te springen om te moeten stoppen, maar toen ik eenmaal gestopt was vond ik het wel heerlijk dat ik meer tijd 'voor mezelf' had. (komt wel bij dat Daan FV prima vind en er goed van smult).

BJ, balen dat je weer zo'n last hebt van je bekken. Word je daar voor behandeld eigenlijk? En respect voor je doorzettingsvermogen wb het kolven hoor, ik doe het je niet na.

Free, fijn dat je een redelijke nachtrust hebt kunnen pakken. En die beweging van Florian herken ik niet, Daan ligt echt doodstil in zijn bedje te slapen. De dekentjes nog precies zoals hij is ingestopt meestal.

Asy, ik duim met je mee dat Harry de ontdooide melke gewoon opsmikkelt hoor!!

Lijnloos, herkenbaar!! Hier ook zulke nachten! Maar gisteravond voor het eerst flesje vervroegd van 23.45 uur naar 23.00 uur (met rechtophouden is het dan 00.00 uur als we gaan slapen) en Daan heb ik gewoon wakker kunnen maken om 7 uur (wij hadden al ontbeten dus da's wel relaxed). Helaas moet hij er om 6.15 uur uit als ik volgende week weer ga werken en ik 'm op tijd op het KDV wil hebben. Ik ga soms wel eens met Daan op bed na de voeding van 19.00 uur (dus rond een uur of half 9) en dan pak ik al wat slaap voor de laatste voeding. Is dat geen idee voor jou?

Mijn kleine slaapkop ligt nu ook weer lekker te slapen. Straks gaat hij weer een ochtendje wennen op het KDV. Het einde van mijn verlof komt nu wel heel dichtbij.

Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.

Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
  maandag 17 mei 2010 @ 09:54:39 #183
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81524586
Inca wat leuk dat Stef zo lekker aan het eten is

En wat dat rollen betreft, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Thomas het nooit heeft doorgehad, hoor Dus een roller zou ik hem nog niet durven noemen
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:

Leonie, wat ik opeens bedenk: schrijf eens een paar dagen de tijden op wanneer Thomas eten krijgt. Dus je houdt even een paar dagen een dagboek bij hoe laat hij ongeveer voor eten komt. Volgens mij ontdek je dan best wel een ritme hoor!
Ik dacht eerst ook dat er hier geen peil op te trekken was, maar toen ik het eens ging bijhouden, bleek dat Harry toch meestal wel om de 3 uur komt (op wat uitzonderingen na).
Mja, het is net door het bijhouden van de uren dat we ontdekt hebben dat er niet echt een ritme in zit. Soms zit er 3 uur tussen, maar er zit ook heel vaak maar 2u of 4u of 4u30 tussen. Dit zijn de tijdstippen van 2 opeenvolgende dagen waarop hij gegeten heeft:
- 6.40, 11.45, 15.45, 18.25, 20.40
- 5.20, 9.45, 12.30, 15.35, 18.05, 23.00
Maar hij lijkt heel blij te zijn, zit ook alert rond te kijken en speelt regelmatig met zijn olifant of in zijn sitter (speeltapijt lijkt zijn ding nog niet te zijn, ik denk dat hij er te plat voor ligt ofzo ). Ik denk dus niet dat hij zich niet goed voelt ofzo.

Het probleem is dus ook dat ik aan heel wat mensen niet uitgelegd krijg dat borstvoeding geen vast schema heeft van om de 3 uur te eten zoals bij kv. En dus moet ik elke keer opnieuw uitleggen dat ik hem niet wakker maak om te eten of dat ik hem echt wel eten geef ook al is het nog maar 2 uur geleden. Ik heb soms echt het gevoel dat mensen me gek verklaren als ik hen dat vertel als in "die weet nog eens niet hoe ze haar kind eten moet geven".

En Harry zal uiteraard gewoon heel braaf zijn melk opdrinken zo'n flinke jongen
pi_81524958
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:02 schreef Asyniur het volgende:

--
Kan wel, doet ie niet.... Maar ik ben het wel een beetje zat eigenlijk, dat ie er maar zo makkelijk vanuit gaat dat als we al op bed liggen en Minke nog een flesje moet krijgen dat ik het dan wel doe (mijn wekker zetten en er dan alsnog uit soms). Vind ik niet echt eerlijk meer nu ik ook gewoon weer werk. Vanavond maar eens over praten om iets van een regeling uit te werken, want dit gaat hem niet worden. Probleem is ook dat hij dus gewoon echt niet wakker wordt als Minke huilt of zo, dus als 's nachts de speen een keer kwijt is (wat meestal rond 5 uur gebeurd) en ze ligt daar een beetje te zingen/brabbelen/mopperen/rellen, dan kan ik eruit terwijl manlief lekker verder snurkt (ook heel fijn ).

Happy, wat fijn dat Daan minder last heeft van de reflux! Lekker spelen in de box is ook goed voor ze, dus top dat dat weer kan!!! En als je niet wilt afbouwen omdat je bang bent voor terugkeren, dan wacht je daar toch nog effe mee. Wellicht zelfs tot ie aan het vaste voedsel is en zo... Wellicht hebbenTwinkly of Karin daar nog tips over, aangezien zij ook kereltjes met reflux hebben en nu al wat verder zijn.
pi_81525127
Hier is het net andersom, Lijnloos.

Mijn man is aan het "klagen" dat ik nog steeds borstvoeding geef. Hij vind het tijd worden om ook eens een fles te kunnen geven en zich met haar voeding te bemoeien zei hij gisteren.
Ik kolf alleen op mijn werk voor de voedingen op het kdv.

Heel soms kolf ik thuis zodat hij het met de fles kan geven maar ik heb zo'n hekel aan kolven dat dat niet vaak gebeurd.
pi_81525350
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:13 schreef happyme28 het volgende:
Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.

Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
echt super!
pi_81525563
Goeiemorgen!

Iemand een stukje?

Vandaag is Rienk 5 maanden! En ben ik 26 jaar geworden
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81525640
gefeliciteerd jonge blom

en ook met je zoon die 5 maanden is!
  maandag 17 mei 2010 @ 10:37:01 #189
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81525673
Wow Vlindur, wat een mooie taart!! Zelf gemaakt? En natuurlijk: Gefelciteerd!! (zowel met jouw verjaardag als Rienks ver-maand-dag )
  maandag 17 mei 2010 @ 10:40:29 #190
61183 leonieke
Dan toch?
pi_81525755
Vlinder en Rienk: gefeliciteerd
  maandag 17 mei 2010 @ 10:41:55 #191
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81525792
Gefeliciteerd Vlindur!

wat fijn dat daan geen last meer heeft van de reflux!

Aviva is wennen bij de gastouder! En ik heb niet gehuild
Morgen zou ik gaan werken, maar met dank aan Eli's kdv-virus stellen we dat dus nog maar ff uit... Kon gister niet eens een witte boterham binnen houden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_81526051
Dank jullie!

En de taart is zelf gevonden met google afbeeldingen

Beterschap Davinia

En Happy, wat een super nieuws! Goedzo Daan!

En ohja, Rienk had vanochtend eigenaardige poep, het leek wel blauw! En het stonk!
pi_81526119
Freecell wat een fijne nacht, daar knap je weer een beetje van op he? Ik mocht gisternacht bijslapen van 12 tot 4 en toen weer tot 7 Verder kijk ik maar gewoon niet meer op de klok

Asyniur, heeft 'ie het flesje gedronken?

Leonieke heeft een roller! Bij Emma heeft het vanaf de eerste keer nog zo'n drie weken geduurd voordat ze echt doorhad dat zíj dat deed en vanaf toen kon ze het ook heel bewust. En dat boos worden is herkenbaar, madame houdt niet van op haar buik liggen. (En dan toch blijven rollen )
Als je het gevoel hebt dat mensen je voor gek verklaren qua voeden op verzoek, moet je eens vragen hoe vaak zij zelf per dag eten. En drinken. En snacken. En dat bij elkaar optellen. Voor een baby is dat allemaal in één

lily ik zou mijn man (vriend) een knal verkopen om heel eerlijk te zijn Hij geniet maar lekker van het feit dat ze het zo goed doet op de bv en dat 'ie er niet 's nachts uit hoeft.

Gefeliciteerd Vlindur!
pi_81526590
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:51 schreef Vlindur het volgende:
Dank jullie!

En de taart is zelf gevonden met google afbeeldingen
--
En ohja, Rienk had vanochtend eigenaardige poep, het leek wel blauw! En het stonk!
Gefelicitaart!

Oh en gekke poep hadden we gisteren ook, deels oranje (worteltjes de dag ervoor) en deels groen-achtig ("normale" kleur)...

Lily, wel lief dat je man ook wat (meer) wil doen, maar als de BV goed gaat dan zou ik dat niet als reden nemen om te stoppen natuurlijk...
pi_81527060
quote:
Op maandag 17 mei 2010 10:54 schreef WupWup het volgende:
lily ik zou mijn man (vriend) een knal verkopen om heel eerlijk te zijn Hij geniet maar lekker van het feit dat ze het zo goed doet op de bv en dat 'ie er niet 's nachts uit hoeft.
nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..

Is toch ook niet heel raar dat hij ook wat "in de melk te brokkelen" wil hebben met zijn kleine meid? Hij snapt best dat ik pas stop met bv wanneer ik dat wil maar het feit dat hij aangeeft dat hij het mist om met haar bezig te zijn wat betreft voeding mag hij best zeggen van mij hoor..

Ik heb ook gezegd dat hij alle fruit en groente mag geven als ze 6 maanden is en dat vond ie nu al leuk!
pi_81527992
quote:
Op maandag 17 mei 2010 11:22 schreef lily het volgende:

[..]

nou nou, klagen stond tussen aanhalingstekens heh..

Is toch ook niet heel raar dat hij ook wat "in de melk te brokkelen" wil hebben met zijn kleine meid? Hij snapt best dat ik pas stop met bv wanneer ik dat wil maar het feit dat hij aangeeft dat hij het mist om met haar bezig te zijn wat betreft voeding mag hij best zeggen van mij hoor..

Ik heb ook gezegd dat hij alle fruit en groente mag geven als ze 6 maanden is en dat vond ie nu al leuk!
Tsja en toch zou dat hier het geval zijn.
Overigens heeft Emma hier tot een maand of 3,5 dagelijks een flesje afgekolfde melk gekregen vanwege de probiotica die ze moest krijgen. Na drie keer een flesje had vriend dat ook wel weer gezien... en nou weigert ze de fles
pi_81528567
Hmm.. al die verhalen over groente- en fruithapjes... Ik denk dat mijn man het ook geweldig zal vinden om dat straks te doen, maar dat gaat natuurlijk nog wel even duren... maar goed, als ik straks weer ga werken zal hij toch ook zeker 2 dagen in de week afgekolfde flesjes mogen geven.
Ik zal zo ook het borstvoedingstopic eens doorspitten; ik heb nog geen idee wat voor soort kolf ik wil

Vandaag is mijn man voor het eerst weer naar zijn werk. Toch wel vreemd om nu zo'n hele dag met Lars alleen te zijn... zometeen maar eens met de wandelwagen op pad richting de supermarkt, glimmend van trots vanwege dat mooie mannetje dat erin ligt. (Duim even mee dat het droog blijft vanmiddag... 't ziet er zo dreigend uit buiten nu...)

Ow... mogen wij straksjes ook in de OP?
pi_81529468
Rienk alweer 5 maanden

Aviva aan het wennen bij de oppas, was jij zo lang vrij geweest Davinia? en beterschap!

Wolf rolt sinds gisteravond nu echt geheel zelf van rug naar buik (en weer terug maar dat deed hij al een poosje) en vanmorgen weer, dus hij is het niet ''vergeten''
zn voetjes probeert hij ook te pakken, maar dat lukt nog net niet

Eind vd middag naar de dokter, die wou toch zelf nog even naar zn heupjes kijken ipv meteen een doorverwijzing v heupecho te geven (CB had een aanbevelingsbriefje geschreven v heupecho)
dus ik vind het wel prettig dat er eerst nog even naar gekeken wordt, ben benieuwd
Ik merk zelf echt helemaal niks dat 1 heup wat stijver zou zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81530157
Rienk rolt nog niet maar heeft zn voetjes al een poos in zn mond! Dat het zo verschillen kan he

Hij begint sinds een paar dagen op zn zij te overstrekken, dat is een teken tot draaien toch?
pi_81530259
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:46 schreef Vlindur het volgende:

Hij begint sinds een paar dagen op zn zij te overstrekken, dat is een teken tot draaien toch?
Hier wel ja! en dan gaan ze vaak als het rollen nog NET niet helemaal lukt helemaal gefrustreerd raken
Mijn man noemt dat ''de bananen-stand''
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')