ff verbeterdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:10 schreef miss_poes het volgende:
Mijn EX vriendinnen en ik hebben voor de zomervakantie een reisje geboekt naar Chersonissos, er van uit gaand dat iedereen dit financieël kon handelen.
Helaas blijkt dit voor mij niet het geval te zijn, en ben ik dus genoodzaakt om de reis te annuleren.
Dit zou voor mij ¤100,- annuleringskosten met zich meebrengen, en voor de overige 4 ¤60,- p.p. extra kosten. Zij willen dat ik dit voor hen ga betalen.
Nu ga ik hier niet mee akkoord, en heb aangegeven dat ik de helft, dus ¤30,- p.p. maximaal wil betalen.
Zij zitten op dit moment met z'n allen bij elkaar, en belden mij net op dat ze de gehele vakantie willen annuleren, en dat ik de helft van de aanbetaling op mij moet nemen.
Ik ga hier ook niet mee akkoord, want waarom zou ik 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak, en zouden zij maar ¤60,- p.p. betalen?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Wat zijn mijn rechten/plichten?
Is het redelijk dat zij dit van mij vragen?
Ik hoor graag jullie mening!
weet niet of dit het goede forum is![]()
Dat zien wij verkeerdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:17 schreef Roadtoad het volgende:
Is het zooooooo moeilijk om eerst te sparen en dan te kopen?
Ik zou me anders ook knap genaaid voelen als iemand ineens niet meer mee gaat om redenen die enigszins te voorzien waren (aanname), en dat ik daardoor ineens dik extra moet gaan betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:19 schreef Koning_Friemel het volgende:
wat een kutvriendinnen zijn dat dan opeens!
praat dr eens een keer goed met mekaar over zou ik zeggen, zou jammer zijn dat een ruzie hierover gaat beteken dat misschien de vriendschap voorbij is.
Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten ja, maar die geldt in dit geval niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb je een annuleringsverzekering? Dan zou die nog alleen gelden wanneer je in de tussentijd bijvoorbeeld je baan bent kwijtgeraakt. Maar heb zo'n idee dat dat bij jou niet het geval is, en vind het eigenlijk wel zo eerlijk dat jij voor de kosten verantwoordelijk bent, want de anderen willen immers gewoon gaan.. of zit het niet zo?
Ik snap dat ze zich genaaid voelen, maar dit kon ik van te voren ook niet voor zien.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou me anders ook knap genaaid voelen als iemand ineens niet meer mee gaat om redenen die enigszins te voorzien waren (aanname), en dat ik daardoor ineens dik extra moet gaan betalen.
Hoe kom je er dan bij dat je annuleringskosten 100 euro zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten ja, maar die geldt in dit geval niet.
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:30 schreef karr-1 het volgende:
Je kon van tevoren niet voorzien dat je het niet kon betalen?
Omdat ze met zijn 4en beter een andere gelegenheid kunnen kiezen die goedkoper is dan de huidige misschienquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem toch aan dat je bekijkt of je het kan betalen VOOR je iets gaat boeken? Ik snap die vriendinnen wel, ik snap alleen niet waarom zij nu ineens ook niet meer gaan.
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat je annuleringskosten 100 euro zijn?
Maar je kunt helemaal niet annuleren?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.
Een annuleringsverzekering geld alleen als een direct familielid is overleden of als je zelf ernstig ziek bent...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.
Dit is niet echt een optie. Wij zijn een vriendinnengroep van 6, waarvan er eentje van te voren wél zo slim was om aan te geven dat ze niet mee kon vanwege financieële problemen.quote:
Voor 100 euro wel dus... maar met een excuusje van... jamaar... ik dacht dat ik het financieel wel zou redden telt de verzekering niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar je kunt helemaal niet annuleren?
Niet echt. Ik heb meerdere malen contact gehad met de provider, en zij hebben vanalles belooft wat ze niet na zijn gekomen, en daardoor zit ik met die hoge kosten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:33 schreef Copycat het volgende:
Problemen als in 'meer gebeld dan ik kon betalen'?
Maar die annuleringsverzekering kun je niet gebruiken, dus dan zijn die kosten toch veel hoger dan 100 Euro?
Heb je teveel gebeld?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.
De vakantie kost 702 euro per persoon. Totaal. Voor alleen logies + vlucht. Dus daar moet ook nog gegeten/gedronken/gefeest e.d. worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:34 schreef zatoichi het volgende:
Joh je moet 100 euro annulering betalen, bent bereid 4x30 te betalen = 120 oftewel je moet 220 betalen om niet op vakantie te gaan wat je anders 400 euro had gekost... Nuo dat loont bijna al de moeite om toch nog te gaan...
En hoe in hemelsnaam krijg je dit voor elkaar:
"Maar door wat problemen met mijn telefoonprovider ben ik bijna 600 euro aan telefoonrekeningen kwijt, en daar ging mijn vakantie."
Als dat zo aan die provider ligt, dan kun je er toch wel uitkomen dat je dat niet hoeft te betalen, of maar een deel?
Vanwege wat dan? Want dit telt niet op tot een logische gevolgtrekking.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:36 schreef miss_poes het volgende:
Niet echt. Ik heb meerdere malen contact gehad met de provider, en zij hebben vanalles belooft wat ze niet na zijn gekomen, en daardoor zit ik met die hoge kosten.
Aansluiting van smsbundel. Ik sms nogal veel, en doordat die smsbundel niet werd aangesloten lopen die kosten hoog op. Dit is nu ook opgelost, maar neemt niet weg dat ik nog 300 euro heb moeten betalen aan telefoonrekeningen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vanwege wat dan? Want dit telt niet op tot een logische gevolgtrekking.
Ik ben zit op dit moment in mijn afstudeerfase op school, dus wil mij daar eerst op richten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:39 schreef Simplicity het volgende:
Wat iemand hierboven al zegt... je bent zelf bereid om 100 + 4x30 = 220 euro te betalen...
En dan ga je nog niet eens op vakantie...
Ik weet niet rond welke tijd je de vakantie geboekt hebt, maar is het geen optie om ergens wat extra vakantie werkt te doen ofzo?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:37 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De vakantie kost 702 euro per persoon. Totaal. Voor alleen logies + vlucht. Dus daar moet ook nog gegeten/gedronken/gefeest e.d. worden.
Op dit moment is alleen nog de aanbetaling betaald.
Dit kan, maar heb ik liever niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Kunnen je ouders of andere familie je het geld niet even voorschieten?
En was het nu 300 of 600 euro die je aan je provider moet betalen?
Ze heeft contact gehad met het reisbureau... zie eerste paginaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Karina het volgende:
En ik snap nog steeds niet waar die 100 euro voor jouw annulering vandaan komt.
Dat verklaard dan nog niet waarom die anderen 60 euro p.p. extra moeten betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Ze heeft contact gehad met het reisbureau... zie eerste pagina
ik denk dat ze een hotelplek hebben voor 5 personen incl. .quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap er nou nog geen bal van, van hoe die kosten zijn opgebouwd, die vakantie kost 700 p.p. maar als jij annuleert kost het hun 'maar' 60 euro p.p. meer, hoe zit dat dan?
Nu willen zij annuleren en dan moet je alleen de aanbetaling terug kwijt, hoeveel is dat dan?
Dus eigenlijk kom je 300 euro te kort om op vakantie te gaan...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:46 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit kan, maar heb ik liever niet.
Het was 600 euro, maar hiervan heb ik de helft terug gekregen als 'goedmakertje'.
Post hierboven denk ik ook jaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat verklaard dan nog niet waarom die anderen 60 euro p.p. extra moeten betalen.
De vakantie kost 700 euro per persoon voor 5 personen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap er nou nog geen bal van, van hoe die kosten zijn opgebouwd, die vakantie kost 700 p.p. maar als jij annuleert kost het hun 'maar' 60 euro p.p. meer, hoe zit dat dan?
Nu willen zij annuleren en dan moet je alleen de aanbetaling terug kwijt, hoeveel is dat dan?
Alleen is die reis dus 700 euro p.p. dus dat is wel wat meer dan 60 euro p.p.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:49 schreef xthexonlyxone het volgende:
[..]
ik denk dat ze een hotelplek hebben voor 5 personen incl. .
en als het er nu 4 worden moet iedereen die ''plaats'' van de 5e persoon nog betalen.
60 euro pp. extra
toch.
Wat waren die problemen dan? 600 euro voor een telefoonrekening komt echt niet zomaar, ik zou gewoon proberen het met je provider op te lossen en vragen of je het in termijnen mag betalen ofzo... maargoed, das een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen is die reis dus 700 euro p.p. dus dat is wel wat meer dan 60 euro p.p.
Edit: Duidelijk nu.
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kom je 300 euro te kort om op vakantie te gaan...
Nou dat had ik sowieso dan wel even van pa/ma/vriendinnen/whatever geleend.
Dat is een bedrag wat je normaal gesproken binnen 1 of 2 maanden makkelijk terug zou moeten kunnen betalen...
Ook geen optie om wat extra uurtjes te maken met je bijbaantje ofzo?
Dit is al opgelost. Ik heb 'te veel' gesmst, waardoor is dus royaal buiten mijn bundel zat en de rekeningen zo hoog zijn geworden. Zij hebben toegegeven dat ze fout hebben gezeten, en ik heb 'maar' 300 euro hoeven betalen i.p.v. 600 euro.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:51 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Wat waren die problemen dan? 600 euro voor een telefoonrekening komt echt niet zomaar, ik zou gewoon proberen het met je provider op te lossen en vragen of je het in termijnen mag betalen ofzo... maargoed, das een heel ander verhaal
Duidelijk inderdaad, tja persoonlijk vind ik het eigenlijk wel eerlijk als jij het grootste deel van hun extra op je neemt. Dus zeg 100 euro voor je eigen annuleringskosten, plus iets van 200 aan extra kosten voor hun (50pp dus).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:50 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De vakantie kost 700 euro per persoon voor 5 personen.
Als ik niet mee ga, wordt dit 759 euro per persoon voor 4 personen.
Dit heeft het reisbureau nagevraagd bij de touroperator, dus ik zou ook niet weten hoe dit zit.
Ik wil annuleren, dit kost mij 100 annuleringkosten. Ook nagevraagd door reisbureau bij touroperator.
De nu betaalde totale aanbetaling is 711 euro.Dus de aanbetaling was 142 p.p. Als mijn vriendinnen ook annuleren zijn we dit dus helemaal kwijt. Zij willen dus dat ik dan de helft (dus 71 euro p.p) van ga betalen. Dus én mijn eigen aanbetaling (142) kwijt zijn, en dan nog 4x71 euro = 284 euro.
Ik hoop dat 't nu duidelijk is?
Ja ik snapte wel dat hun vonden dat je voor die 60 euro pp extra maar betalen moest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:52 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.
Ik heb in het verleden al regelmatig geleend, en heb ook altijd moeite gehad om dit terug te betalen dus dit doe ik liever niet meer. Mijn ouders willen me best het geld lenen als ik het wil.
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:46 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit kan, maar heb ik liever niet.
Het was 600 euro, maar hiervan heb ik de helft terug gekregen als 'goedmakertje'.
Waarom accepteer je dat je 300 euro moet betalen als het hun fout is?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:54 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit is al opgelost. Ik heb 'te veel' gesmst, waardoor is dus royaal buiten mijn bundel zat en de rekeningen zo hoog zijn geworden. Zij hebben toegegeven dat ze fout hebben gezeten, en ik heb 'maar' 300 euro hoeven betalen i.p.v. 600 euro.
Dat idee krijg ik ook. Temeer daar lenen van ouders meteen wordt afgewezen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.
300 euro annuleringskosten tegenover een vakantie van ruim 1000 euro...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
[..]
Kortom, dan heb je dus ¤300 onverwachte kosten, waardoor je je complete vakantie niet meer kunt betalen. Maar je kunt wél die bijna ¤300 ophoesten aan annuleringskosten voor jou en je vriendinnen (deels)? Da's toch een beetje vreemd. Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in die vakantie oid.
Precies, daar zit het hem in.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
300 euro annuleringskosten tegenover een vakantie van ruim 1000 euro...
Als lenen van je ouders geen probleem is, waarom doe je dat dan niet? Met die andere opties gooi je je geld in de prullebak.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook. Temeer daar lenen van ouders meteen wordt afgewezen.
Nouja... stel je hebt het precies zo uitgekiend dat je daar 300 euro uit kon geven...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef Furia het volgende:
[..]
Nee, maar wel 200-300 euro rechtstreeks de prullebak in.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Precies, daar zit het hem in.
Ik ga geen (noem ff een bedrag) 700 euro lenen om 10 daagjes plezier te hebben.
Lenen om op vakantie te gaan, dat is inderdaad wel een goede instelling...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als lenen van je ouders geen probleem is, waarom doe je dat dan niet? Met die andere opties gooi je je geld in de prullebak.
Je kwam toch maar 300 euro te kort? of heb je naast die telefoon nog voor 400 euro onverwachte kosten gemaakt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dus ga je maar ruim 700 euro uitgeven die je niet hebt op een vakantie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, maar wel 200-300 euro rechtstreeks de prullebak in.
Blijkbaar ben je wel bereid je laatste en enige geld er aan uit te geven, dus wat is het verschil?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef miss_poes het volgende:
Als je toch al zo in de shit zit, dan is dat in dit geval misschien wel de beste oplossingquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lenen om op vakantie te gaan, dat is inderdaad wel een goede instelling...
Maar goed, heb je nou al een oplossing geboden aan je vriendinnen? Of zij aan jou.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:04 schreef miss_poes het volgende:
Het is gewoon een principekwestie dat ik geen geld wil lenen.
Daar wordt niemand gelukkiger van.
Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef Tegan het volgende:
Je kan toch niet zomaar annuleren als je alleen een aanbetaling hebt gedaan?
Ik heb gezegd dat ik bereid ben om de helft te betalen, maar zij gaan hier niet mee akkoord.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar goed, heb je nou al een oplossing geboden aan je vriendinnen? Of zij aan jou.
Hier word je wel gelukkig van? vakantie verpesten voor andere mensen met je gezeik?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:04 schreef miss_poes het volgende:
Het is gewoon een principekwestie dat ik geen geld wil lenen.
Daar wordt niemand gelukkiger van.
Dus die 30 euro pp? Dat vind ik zelf ook wel er weinig zoals ik al eerder zei.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:06 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik bereid ben om de helft te betalen, maar zij gaan hier niet mee akkoord.
Dus moeten we nog even een andere oplossing zoeken.
Als ik geld van mijn ouders leen gaat het niet om 300 euro maar om minimaal 700 euro.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Zooo... dat is dus gelijk de laatste vakantie/uitstap dat jij mee mag met vriendinnen dus
Knap lullig wat je ze nu flikt, toestemmen op vakantie te gaan, alles geboekt en dan komen met "ja maar ik heb geen geld en geen bijbaantje"
Ben van mening dat je ze toch echt dat geld zou moeten terug betalen, jij maakt er een puinzooi van, niet hun. Zullen zelf ook geen rijke scholieren zijn die een berg geld over hebben. Zij werken hard voor hun geld etc, dat jij geen bijbaantje hebt moet niet andermans probleem worden.
Ik zou die 300 euro van je ouders proberen te lenen, excuses aanbieden aan je vriendinnen en op vakantie gaan, en de rest van de vakantie keihard gaan werken om dat geld terug te betalen.
Misschien wel 40. Maar hoger ga ik niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus die 30 euro pp? Dat vind ik zelf ook wel er weinig zoals ik al eerder zei.
Tja, de enige faire oplossing is dat jij je eigen problemen oplost. Dus je betaald de onkosten voor hun omdat jij niet meegaat of je gaat wel mee, maar leent het geld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:06 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik bereid ben om de helft te betalen, maar zij gaan hier niet mee akkoord.
Dus moeten we nog even een andere oplossing zoeken.
In dat geval. Jouw reden om niet te gaan, dat het teveel geld kost, valt in het niet als je zoveel extra kosten moet maken. Maar je vriendinnen kunnen daar niets aan doen. Zou het goedkoper zijn als ze gewoon alsnog gaan met die vakantie? Denk het ook niet. Lastige situatie. Maar het gaat je sowieso veel geld kosten, misschien wel evenveel als gewoon gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Ik heb niet voor niks navraag gedaan bij 't reisbureau, en ik neem aan dat zij weten waar ze over praten.
Het is voor hun goedkoper om iets anders te boeken dan deze reis alsnog te nemen? Zonee, dan betalen, zoja, dan moeten ze het zelf maar betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Misschien wel 40. Maar hoger ga ik niet.
Ik vind het ook vrij kinderachtig van hen, want zij wilden zo graag op vakantie.
En nu ik niet meer mee ga, willen ze in een keer niet meer.
Het is niet dat ik voor deze bestemming heb gekozen of iets dergelijks.
Die annulering slaat nergens, dat moeten ze zelf maar grotendeels financieren. Maar dat jij het grootste deel van die extra kosten draagt vind ik niet meer dan logisch eigenlijk, dan is het hun om dat eventueel te matigen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Misschien wel 40. Maar hoger ga ik niet.
Ik vind het ook vrij kinderachtig van hen, want zij wilden zo graag op vakantie.
En nu ik niet meer mee ga, willen ze in een keer niet meer.
Het is niet dat ik voor deze bestemming heb gekozen of iets dergelijks.
En jij niet zo en daarom boekte je ook.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef miss_poes het volgende:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar het gaat je sowieso veel geld kosten, misschien wel evenveel als gewoon gaan.
Ja maar dan heb je wel een vakantie erbij, anders niks.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Het gaat me sowieso +/- 300 euro kosten.
Maar dit valt ook weer in het niet tegen de +/- 1000 euro als ik wel zou gaan.
Je moest 300 euro betalen voor je telefoon rekening. Dáárom kon je niet mee. Toch? Waarom kom je nu ineens 700 te kort dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:07 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Als ik geld van mijn ouders leen gaat het niet om 300 euro maar om minimaal 700 euro.
Zij zeggen dat ze iets goedkopers All-Inclusive hebben gevonden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het is voor hun goedkoper om iets anders te boeken dan deze reis alsnog te nemen? Zonee, dan betalen, zoja, dan moeten ze het zelf maar betalen.
En vier vriendinnen over.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef arucard het volgende:
Ja maar dan heb je wel een vakantie erbij, anders niks.
En je kunt geen werk zoeken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik ga sowieso nooit stappen, omdat ik dat ook niet kan betalenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En je kunt geen werk zoeken?
Afstuderen of niet, je kunt toch best een paar vrije zaterdagen opofferen om wat bij te werken. Misschien even in het weekend wat minder stappen en meer werken.
Zat studenten met zware studies zijn alsnog gedwongen een paar uurtjes in de week te werken, omdat ze helemaal niks van hun ouders krijgen.
Dus ze hebben iets goedkopers gevonden en gebruiken nu jou om te laten betalen voor het annuleren van hun oude vakantiequote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Zij zeggen dat ze iets goedkopers All-Inclusive hebben gevonden.
Dus moet ik jou optiek nu wél of niet betalen?
....omdat je niet werkt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik ga sowieso nooit stappen, omdat ik dat ook niet kan betalen
Waarom boek je dan een vakantie van 700 euro?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik ga sowieso nooit stappen, omdat ik dat ook niet kan betalen
Dit had gekund, maar ik ben ook bezig met school ondertussen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:14 schreef capricia het volgende:
Dit topic loopt nu al een uur. Dat had je ook kunnen besteden aan werk.
dat had je dus moeten bedenken vķķrdat je een vakantie boekt. Nu zal je dat toch echt moeten oplossen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:16 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit had gekund, maar ik ben ook bezig met school ondertussen.
En dat vind ik íets belangrijker als werken zodat ik op vakantie kan.
Werken kan altijd nog.
Lekker boeiend dat ze niet werkt, als ze die vriendinnen maar tegemoetkomt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:14 schreef capricia het volgende:
Dit topic loopt nu al een uur. Dat had je ook kunnen besteden aan werk.
Deze week even bij elkaar gaan zitten en kijken of ze daadwerkelijk alles willen annuleren.quote:
Dat vind ik een hele goede. Ze kan in die vakantieweek gewoon werken om haar vriendinnen terug te betalen!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
dat had je dus moeten bedenken vķķrdat je een vakantie boekt. Nu zal je dat toch echt moeten oplossen.
en in de vakantie kan je prima werken om je vriendinnen terug te betalen.
Dan is het niet raar dat je vriendinnen vinden dat ze hier niet voor hoeven te betalen. Jij weigert te werken. Net of een paar uurtjes werk in de week niet kan en je studie dan totaal in de soep loopt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:16 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit had gekund, maar ik ben ook bezig met school ondertussen.
En dat vind ik íets belangrijker als werken zodat ik op vakantie kan.
Werken kan altijd nog.
Ik weet niet over welke vakantie jij het hebt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
dat had je dus moeten bedenken vķķrdat je een vakantie boekt. Nu zal je dat toch echt moeten oplossen.
en in de vakantie kan je prima werken om je vriendinnen terug te betalen.
Dus dan zadel jij je vriendinnen met extra kosten op?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Deze week even bij elkaar gaan zitten en kijken of ze daadwerkelijk alles willen annuleren.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze dit zeiden om me op te fokken.
En dan kijken we wel verder.
Heb het er ook met m'n ouders over gehad, en ook zij vinden het onredelijk dat ik zoveel extra moet gaan betalen. Ze vinden het niet meer dan normaal dat ik de helft betaal, en hier ben ik het ook mee eens.
Ja, even pappie en mammie raad vragen in dit conflict.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Deze week even bij elkaar gaan zitten en kijken of ze daadwerkelijk alles willen annuleren.
Heb het er ook met m'n ouders over gehad, en ook zij vinden het onredelijk dat ik zoveel extra moet gaan betalen. Ze vinden het niet meer dan normaal dat ik de helft betaal, en hier ben ik het ook mee eens.
Mijn ouders hadden me gewoon die 60 euro p.p. laten betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, even pappie en mammie raad vragen in dit conflict.
Natuuurlijk vinden die dat dochterlief gelijk heeft.
dat alles annuleren is ook een onzin verhaal. Maar jij moet de schade die jij aanricht gewoon betalen. Dus:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:17 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik zou gewoon aanbieden om 300 euro te dokken (inclusief die 100 euro annuleringskosten), dus dat is 50 euro per persoon, lijkt me redelijk. Als ze dan toch willen annuleren kunnen ze ook 300 euro van je krijgen, lijkt me netjes.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:20 schreef miss_poes het volgende:
Als zij alles willen annuleren wel ja. Dit is hun eigen keuze.
Mijn ouders ook hoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden me gewoon die 60 euro p.p. laten betalen.
Denk dat ik dit ook ga doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon aanbieden om 300 euro te dokken (inclusief die 100 euro annuleringskosten), dus dat is 50 euro per persoon, lijkt me redelijk. Als ze dan toch willen annuleren kunnen ze ook 300 euro van je krijgen, lijkt me netjes.
Je afstuderen zal binnenkort wel klaar zijn. Dan kan je dus werken en je vriendinnen hun geld geven. (eerlijk gezegd vind ik dat je dat nu vast moet doen, leen maar van ouders/IBgroep en teer niet op je "vrienden").quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:18 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke vakantie jij het hebt?
Ik heb 10 dagen vakantie geboekt, en op dit moment ben ik opzoek naar een full time baan.
Dus wie zegt dat ik vakantie heb?
Goede vraagquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:15 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Waarom boek je dan een vakantie van 700 euro?
Het gaat hier niet om mijn ouders, en wat die er van vinden. Het gaat hier om mij en mijn vriendinnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mijn ouders ook hoor.
Maar ze zei al dat haar ouders het geen probleem vinden haar het geld te lenen, dus zulke types leken me dat al.
En alsnog moeten haar vriendinnen bloeden.
Pappie en mammie willen haar het geld lenen als het moet, en ze kan werken maar daar heeft ze toch echt geen tijd voor met haar zeer verantwoordelijke en zware studie.
Ik begrijp helemaal waarom jouw vriendinnen nu samen overleg hebben.
Volgens mij lees jij niet dat ik aan 't solliciteren ben en ook al gesprekken gepland heb staan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Je afstuderen zal binnenkort wel klaar zijn. Dan kan je dus werken en je vriendinnen hun geld geven. (eerlijk gezegd vind ik dat je dat nu vast moet doen, leen maar van ouders/IBgroep en teer niet op je "vrienden").
Ja, maar jij bent degene die op het laatste moment roet in het eten gooit. Geen wonder dat ze pissed op je zijn: je maakt ook hun vakantie tot een probleem bij voorbaat. Wat is nu achterbakser? Zeggen dat je meegaat en terugkrabbelen of boos daarover zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:23 schreef miss_poes het volgende:
En ze kunnen ook met mij overleggen en niet zo 'achterbaks' met zn 4e.
Dat is niet achterbaks. Echt niet gek dat ze even overleggen en één lijn trekken op dit onderwerp. Je hebt ze tenslotte behoorlijk genaait. En bent vooralsnog niet van plan het op te lossen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:23 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om mijn ouders, en wat die er van vinden. Het gaat hier om mij en mijn vriendinnen.
En ze kunnen ook met mij overleggen en niet zo 'achterbaks' met zn 4e.
jij roept de hele tijd dat je geen werk hebt en dus geen geld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:24 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij niet dat ik aan 't solliciteren ben en ook al gesprekken gepland heb staan.
Waar haal jij uit dat ik niet van plan ben om dit op te lossen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:25 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Dat is niet achterbaks. Echt niet gek dat ze even overleggen en één lijn trekken op dit onderwerp. Je hebt ze tenslotte behoorlijk genaait. En bent vooralsnog niet van plan het op te lossen.
En dan kun je niet werken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:24 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij niet dat ik aan 't solliciteren ben en ook al gesprekken gepland heb staan.
Volgens mij moet ik eerst aangenomen worden om te kunnen werken, maar dat kan aan mij liggen.quote:
Nee, zij zijn geld kwijt doordat jij niet wilt werken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:27 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat ik niet van plan ben om dit op te lossen?
Natuurlijk wil ik dit oplossen.
Maar niet op een manier die alleen voor hun aantrekkelijk is.
Vreemde conclusie. Ik wist niet dat mensen die werken per definitie geld hebben voor een vakantie. In andere woorden, laat haar lekker zelf weten of ze werkt, als ze het verder maar oplost.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, zij zijn geld kwijt doordat jij niet wilt werken.
En jij vindt dat normaal en dat dat moet kunnen.
Je hebt het toch over solliciteren voor als je klaar bent met je opleiding (waar je bijna klaar mee bent)?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:28 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik eerst aangenomen worden om te kunnen werken, maar dat kan aan mij liggen.
Mee eens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Ik wist niet dat mensen die werken per definitie geld hebben voor een vakantie. In andere woorden, laat haar lekker zelf weten of ze werkt, als ze het verder maar oplost.
Aantrekkelijk voor hun? Hoe dat zo? Zij gingen uit van een bedrag pp. Door het afhaken van jouw komen zij nu zelf in de problemen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:27 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat ik niet van plan ben om dit op te lossen?
Natuurlijk wil ik dit oplossen.
Maar niet op een manier die alleen voor hun aantrekkelijk is.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Wat zij zegt. Je had sowieso de 1000 moeten betalen, dat je nu 300 minder hebt, dan heb je toch die 700 nog? Kan je daar mooi al hun onkosten mee betalen en voortaan nadenken voor je 700 euro weggooit.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:11 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Je moest 300 euro betalen voor je telefoon rekening. Dáárom kon je niet mee. Toch? Waarom kom je nu ineens 700 te kort dan?
Serieus, jij moet echt even heel snel volwassen gaan worden. Je kan niet zomaar iets beoken en dan vervolgens anderen met jouw ellende opzadelen.
Rot dat je het geld niet hebt, maar dan zal je er voor moeten werken, net als ieder ander. En niet een ander er voor laten opdraaien.
Tja vrienden blijf je toch niet meer met ze. Ik zou vragen wat ze dan willen boeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:12 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Zij zeggen dat ze iets goedkopers All-Inclusive hebben gevonden.
Dus moet ik jou optiek nu wél of niet betalen?
Als zij hier om geen vriendinnen meer willen zijn, dan ben ik ook blij dat ik ga annuleren.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Tja vrienden blijf je toch niet meer met ze. Ik zou vragen wat ze dan willen boeken.
Nou het kan aan ons liggen maar het verhaal komt een beetje over alsof er meer speelt. De toon waarop jullie als vriendinnen communiceren en dus ook de toon hoe jij het topic weet te openen lijkt mij in elk geval niet geheel normaal. Als jullie altijd zo met elkaar omgaan zou ik andere vrienden gaan zoeken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:28 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Volgens mij moet ik eerst aangenomen worden om te kunnen werken, maar dat kan aan mij liggen.
We hebben het nu even over de oplossing die zij voor ogen ziet: namelijk dat zij het niet volledig compenseert voor haar vriendinnen die extra geld kwijtzijn nu zij niet meegaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Ik wist niet dat mensen die werken per definitie geld hebben voor een vakantie. In andere woorden, laat haar lekker zelf weten of ze werkt, als ze het verder maar oplost.
Ze zouden niet annuleren als TS meeging. Blijkbaar mist TS 300 euro om mee te gaan, dus kan ze mooi de andere 700 euro gebruiken daarvoor. Behalve als de nieuwe vakantie met vieren stukken goedkoper is voor iets vergelijkbaars (wat ik haast niet kan geloven).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:33 schreef melanie_the_miss het volgende:
Okay. Als ze anuleren hebben ze toch gewoon pech?
Iedereen hun eigen 100euro (ze gaan immers zelf ook niet of willen wat anders)
In het geval van hun die wel gaan en meerkosten: Tja, het is voor jou vervelend en dat moeten ze toch ook wel begrijpen. Het is dom van je dat wel. gewoon 60pp voor ze dokken is wel hoffelijk. Anderzijds je hebt het niet, misschien kunnen ze ook leven met 30.
Al met al jammer. (in de supermarkt hebben ze altijd mensen nodig, burger king etc. ook.)
Waarom niet? Persoonlijk vind ik 700 euro voor 10 dagen vlucht en LO nogal aan de dure kant voor een jongere, als je je bedenkt dat je voor 500 euro all inclusive in Turkijke zit. Minder nog in het voorseizoen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:34 schreef Tegan het volgende:
[..]
Behalve als de nieuwe vakantie met vieren stukken goedkoper is voor iets vergelijkbaars (wat ik haast niet kan geloven).
Ik ga binnenkort voor ¤350 all in 8 dagen op vakantie (ook schoolgaande) dus sowieso is het een slechte deal jaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom niet? Persoonlijk vind ik 700 euro voor 10 dagen vlucht en LO nogal aan de dure kant voor een jongere, als je je bedenkt dat je voor 500 euro all inclusive in Turkijke zit. Minder nog in het voorseizoen.
Vind ik ook de beste optie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:38 schreef kingmob het volgende:
Je leent het geld en gaat gewoon op vakantie. Dan vind je later wel een manier om het terug te betalen in een paar maandjes. Daarna ben je op vakantie geweest, heb je nog steeds 4 vriendinnen en heb je geleerd om beter met geld om te gaan en niet zo te zeuren (one can hope). Het leven is zo eenvoudig...
Studifinanciering en stagevergoeding.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind ik ook de beste optie.
Geld lenen voor de vakantie en meteen een bijbaantje nemen tot je afgestudeerd bent en een baan in het toerisme hebt.
700 Euro is niet het einde van de wereld.
Ik snap ook niet hoe ze het eerst had willen betalen, als ze toch geen inkomen heeft.
naar de veluwe ofzo?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:39 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort voor ¤350 all in 8 dagen op vakantie (ook schoolgaande) dus sowieso is het een slechte deal ja
Niet als je nu pas boekt en als je naar zo'n drukke jongerenplek gaat zoals Chersonissos.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom niet? Persoonlijk vind ik 700 euro voor 10 dagen vlucht en LO nogal aan de dure kant voor een jongere, als je je bedenkt dat je voor 500 euro all inclusive in Turkijke zit. Minder nog in het voorseizoen.
Wij hebben deze vakantie in november al geboekt hoor, mocht dat wat uit maken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Niet als je nu pas boekt en als je naar zo'n drukke jongerenplek gaat zoals Chersonissos.
Dit dus!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:38 schreef kingmob het volgende:
Je leent het geld en gaat gewoon op vakantie. Dan vind je later wel een manier om het terug te betalen in een paar maandjes. Daarna ben je op vakantie geweest, heb je nog steeds 4 vriendinnen en heb je geleerd om beter met geld om te gaan en niet zo te zeuren (one can hope). Het leven is zo eenvoudig...
Geen idee waarom die vakantie zo duur is. Jongerenorganisatie, jongerenvakantie, jongerenoord, midden in 't hoogseizoen.. Omdat ik toen dacht dat ik alles wel zou kunnen rond krijgen met stufi en stagevergoeding, maar dit bleek door die telefoonrekeningen helaas niet meer het geval te zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:58 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Ten eerste, waarom is die vakantie zo duur? Je kunt voor de helft van het geld een week all-inclusive ergens zitten. Ten tweede, waarom heb je uberhaupt die vakantie geboekt als je niet eens geld hebt om uit te gaan?
Nu zit je dus met de gevolgen. Gewoon alles betalen wat jouw annulering aan kosten voor hen oplevert + de 100 annuleringskosten. Dit is niet meer dan redelijk. Wanneer zij besluiten te annuleren, is dat hun zaak en hoef jij daar niet voor op te draaien.
Je mag wel Nederlands praten hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef GradusJansen het volgende:
Dizze TS is echt abnormoal dat wief mut gewoon betaaln aans kan e bie mie wa dree wekn het earf komn oetkearn teagn nen klene betaaling
ok ik zalt perbeern ik wol oe gewoon mear eamn zeagn dat wat ie dut abnormoal isquote:
Ik heb nog helemaal niks gedaan, dus dat kan ook niet abnormaal zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef GradusJansen het volgende:
[..]
ok ik zalt perbeern ik wol oe gewoon mear eamn zeagn dat wat ie dut abnormoal is
grootjens, Gradus
niks doon is ok wat doen ie mut oen beloftes gewoon noakomn en aans de knip trekkn aandre wievn hooft nich de dupe te woardn van oen lanterfaantnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niks gedaan, dus dat kan ook niet abnormaal zijn.
Groetjes, miss_poes
Dan nog zadel je nu anderen op met wat in feite jouw probleem is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik snap dat ze zich genaaid voelen, maar dit kon ik van te voren ook niet voor zien.
En dat ze 'dik' extra moeten betalen, valt mee. Er komt dus 60 euro p.p. boven op.
Hiervan ben ik best bereid de helft, dus 30 euro p.p., te betalen.
Maar ik ga niet 300 euro betalen voor ik vakantie waar ik geen gebruik van maak.
60 euro op een vakantie van tien dagen, da's 6 euro per dag. Twee ijsjes en een strandbal. Ik vind dat ze niet zo moeilijk moeten doen. En al helemaal niet nu ze aanbiedt de helft bij te leggen!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan nog zadel je nu anderen op met wat in feite jouw probleem is.
Inderdaad. Ze jaagt haar vriendinnen op kosten. Lekker.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan nog zadel je nu anderen op met wat in feite jouw probleem is.
Geen idee wat je zegt, maar het bekt wel lekkerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:05 schreef GradusJansen het volgende:
[..]
niks doon is ok wat doen ie mut oen beloftes gewoon noakomn en aans de knip trekkn aandre wievn hooft nich de dupe te woardn van oen lanterfaantn
grootjens
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat TS haar zaakjes niet goed voor elkaar heeft maar dat probleem bij anderen neerlegt. Of het dan om 1 euro, 100 euro of 10 miljoen gaat en of die vriendinnen het makkelijk kunnen betalen of niet, maakt niet uit. Want puntje bij paaltje komt het er op neer dat de vriendinnen dus de kosten moeten gaan ophoesten die TS niet wil betalen, terwijl die afspraak er wel was. Dan ben je niet straight.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
60 euro op een vakantie van tien dagen, da's 6 euro per dag. Twee ijsjes en een strandbal. Ik vind dat ze niet zo moeilijk moeten doen. En al helemaal niet nu ze aanbiedt de helft bij te leggen!
Een half jaar doen over het terugbetalen van 210 euro? Ik zou me de ogen uit m'n kop schamenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Binnen een half jaar hadden wij van deze kerel alle zeven ¤30,- terug gekregen.
Nee, dat is 24 euro per dag.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
60 euro op een vakantie van tien dagen, da's 6 euro per dag. Twee ijsjes en een strandbal. Ik vind dat ze niet zo moeilijk moeten doen. En al helemaal niet nu ze aanbiedt de helft bij te leggen!
Tsjah. ¤210 euro is voor mij niet heel veel geld, maar deze vriend studeert en gaat uit en weet ik het wat allemaal niet. Dan kan ¤210 euro veel geld zijn. Maar je hebt wel gelijk ja, hij had het wel wat vlugger kunnen terug betalen dit was wel erg eigenlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een half jaar doen over het terugbetalen van 210 euro? Ik zou me de ogen uit m'n kop schamen.
Verder natuurlijk tof dat jullie er onderling zo makkelijk over doen, maar het is een verschil in insteek. Als TS zich meld met: 'ik heb een probleem, hoe gaan we dat oplossen en kunnen jullie daar bij helpen?' zijn de vriendinnen waarschijnlijk een stuk toeschietelijker dan wanneer ze zegt: 'ik heb geen geld, succes ermee, doei!'...
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Echte vrienden komen elkaar tegemoet als het even niet tegenzit.
Ja idd, gewoon je vriendinnen opschepen met je probleem johquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:53 schreef WallOfStars het volgende:
je eigen annulereing kosten dokken.
dikke vinger naar je "vriendinnen"
Als ze me voor 400 euro willen naaien....zekers...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:54 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Ja idd, gewoon je vriendinnen opschepen met je probleem joh![]()
Per persoon?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:55 schreef miss_poes het volgende:
Ik heb ze net een mail gestuurd, dat als ze alleen mijn deel willen annuleren en zelf wel willen gaan, ik bereid ben om ze ¤200,- tegemoet te komen.
Als ze de hele vakantie willen annuleren, betaal ik niks meer dan mijn eigen kosten, want dit is hun vrijwillige keuze.
Nee, totaal. Dus 50 euro per persoon.quote:
Heb je dat wel zo in je mail gezet? Anders begrijpen ze het misschien verkeerd...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, totaal. Dus 50 euro per persoon.
Meid, had er dan gewoon 60 euro per persoon van gemaakt, was je van het hele probleem af, heb jij die extra kosten van hun gedekt, dat ze vervolgens zelf naar een andere lokatie willen is hun probleem, maar dan heb jij toch netjes jou schade betaald?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:59 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, totaal. Dus 50 euro per persoon.
Ja, heb ik gedaanquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je dat wel zo in je mail gezet? Anders begrijpen ze het misschien verkeerd...
Ik ben pas op pagina 2.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:04 schreef Simplicity het volgende:
maarja, 8 pagina's verder hebben we toch een fatsoenlijke oplossing lijkt me
Mja, ik zou er dan voor kiezen om dus niet te gaan stappen, maar eerst die vrienden terug te betalen. Maar goed, wie ben ikquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tsjah. ¤210 euro is voor mij niet heel veel geld, maar deze vriend studeert en gaat uit en weet ik het wat allemaal niet. Dan kan ¤210 euro veel geld zijn. Maar je hebt wel gelijk ja, hij had het wel wat vlugger kunnen terug betalen dit was wel erg eigenlijk
Precies. Degene die je quote vindt het nota bene ook nog chique dat TS 30 euro pppd wil bijleggen. Ik vind het eerder schraal dat ze die andere 30 euro op haar vriendinnen afschuift...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:48 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Nee, dat is 24 euro per dag.
6 x 4 x 10 = 240 euro.
Flikker toch op, die vriendinnen hoeven hier absoluut niet voor op te draaien. Klaar. Het is netjes als ze TS tegemoet komen, maar als ze dit niet doen vind ik dat ook niet meer dan normaal.
Nou ik zou niet blij zijn met mijn vriendinnen als die met het voorstel kwamen dat de vriendinnen van TS deden. Natuurlijk is het heel kut en TS' dr eigen schuld.. Maar mijn vriendinnen zouden me dan écht niet vragen ¤60,- p.p. te dokken terwijl ik überhaupt niks van de vakantie kan meemaken, wat ik zelf al rot genoeg zou vinden. TS' tegemoetkoming van ¤30,- p.p. zouden mijn vriendinnen (en ikzelf als ik in die groep zou zitten) echt wel accepteren. Natuurlijk is het kut dat je door iemand die z'n zaken niet op orde heeft meer moet betalen, maar niemand van mijn vriendinnen zou degene die niet meer mee kan vragen om dan maar wel ¤220 te betalen terwijl je er 0,0 aan vakantie voor krijgt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:07 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Degene die je quote vindt het nota bene ook nog chique dat TS 30 euro pppd wil bijleggen. Ik vind het eerder schraal dat ze die andere 30 euro op haar vriendinnen afschuift...
Ik ook niet, maar het komt ook door de toon die TS aanslaat. Ze komt over alsof ze al heel tof en nobel is, terwijl ze nog steeds haar probleem afschuift. Als ze zich wat meer open opstelt en voorstelt om samen naar een oplossing te kijken, zit er al veel meer rek in de zaak. En nee, natuurlijk doe je dan niet moeilijk over een paar tientjes. Maar de opstelling van TS, die impliciet lijkt aan te geven dat ze eigenlijk vindt dat de vriendinnen alles maar moeten ophoesten maar dat ze dan nu toch maar wat bijlegt, schiet mij in het verkeerde keelgat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:10 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Nou ik zou niet blij zijn met mijn vriendinnen als die met het voorstel kwamen dat de vriendinnen van TS deden. Natuurlijk is het heel kut en TS' dr eigen schuld.. Maar mijn vriendinnen zouden me dan écht niet vragen ¤60,- p.p. te dokken terwijl ik überhaupt niks van de vakantie kan meemaken, wat ik zelf al rot genoeg zou vinden. TS' tegemoetkoming van ¤30,- p.p. zouden mijn vriendinnen (en ikzelf als ik in die groep zou zitten) echt wel accepteren. Natuurlijk is het kut dat je door iemand die z'n zaken niet op orde heeft meer moet betalen, maar niemand van mijn vriendinnen zou degene die niet meer mee kan vragen om dan maar wel ¤220 te betalen terwijl je er 0,0 aan vakantie voor krijgt.
Ik vind dat ze die ¤30,- p.p. prima kunnen accepteren, jij baalt want je kunt én niet mee, én ben veel geld kwijt voor niks. Zij balen omdat je niet meegaat en moeten iets extra betalen.. Maar die ¤30,- zou ik echt geen vriendinnen voor verliezen hoor..
Het is helemaal niet mijn bedoeling om zo over te komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het komt ook door de toon die TS aanslaat. Ze komt over alsof ze al heel tof en nobel is, terwijl ze nog steeds haar probleem afschuift. Als ze zich wat meer open opstelt en voorstelt om samen naar een oplossing te kijken, zit er al veel meer rek in de zaak. En nee, natuurlijk doe je dan niet moeilijk over een paar tientjes. Maar de opstelling van TS, die impliciet lijkt aan te geven dat ze eigenlijk vindt dat de vriendinnen alles maar moeten ophoesten maar dat ze dan nu toch maar wat bijlegt, schiet mij in het verkeerde keelgat.
Daar is ook vrij weinig aan te snappen, ze had het zonder deze tegenslag dus ook niet financieel geredquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:44 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom je 700 euro zou moeten lenen als je toch wilt gaan, terwijl je een tegenslag hebt gehad van maar 300 euro
Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Ze heeft contact gehad met het reisbureau... zie eerste pagina
Het zal dus om een 'gunst' van de reisorganisatie gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:30 schreef amaranta het volgende:
Herinnert mij eraan dat ik mijn kinderen leer omgaan met geld en met hun telefoon.
Niks kopen wat je niet kunt betalen.
En dat je nu geen bijbaan kunt hebben is bull. Toen ik afstudeerde (en daaropvolgend/tegelijkertijd) en solliciteerde, werkte ik elke woensdagavond en zaterdag bij de praxis achter de kassa. Prima te combineren.
Je stage heb je er al op zitten, dus je moet hooguit een scriptie schrijven.
Je kan volgens mij best 1,5 in de week werken. En als je dan een baan vindt in die sector, wat mij overigens moeilijk lijktmaargoed, dan zeg je je bijbaan op.
Als je ook nog eens via een uitzendbureau gaat werken, krijg je op zaterdag en op woensdagavond 150%. (dat was bij mij dus dat was aardig verdienen!!)
Ja. Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
omdat jij tijdens je opleiding kon werken, kan iedereen werken?
Vaak is het zo dat als je annuleert, zonder je verzekering, een soortgelijk schema opgaat:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.quote:Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vķķr de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vķķr de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vķķr de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vķķr de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vķķr de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
Indien de vriendinnen ervoor kiezen de vakantie met 4-en door te laten gaan, krijgen ze extra kosten. Maar het zijn extra kosten die ze ook gehad zouden hebben als TS al vooraf had besloten niet mee te gaan.
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.
Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
TS het is een kostbare les voor jou, maar dat mag het ook voor je vriendinnen zijn. Het is niet zo dat zij hier nu ongeschonden uit de strijd mogen komen met maar ieder 70 euro kosten en voor jou 400. Dat slaat echt nergens op.
Kan, alles kan. En 4x60 euro is voor TS 4 avondjes minder stappen (wat ze toch al niet deed). Of een half maandje niet SMS-en (wat ze kennelijk teveel deed).quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef Gia het volgende:
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:
[..]
Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.
Dat wordt ook niet gezegd. Ze moet alles betalen wat het haar vriendinnen meer zou kosten...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.
Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Het valt inderdaad wel mee als je ruim van tevoren annuleertquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.
Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Wat denk je van dergelijke dingen vooraf op papier zetten? En voor TS, eerst sparen voor je iets aanschaft, in dit geval, boekt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?
Dat je er niet vanuit mag gaan dat als vriendinnen financiele toezeggingen doen dat je hiervan op aan kan? Ik mis je "les" even hoor.
Ze moeten maar dokken omdat het vrienden zijn, beetje bittere les lijkt me.
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.quote:En tuurlijk begrijp ik dat dit ook voor de TS vervelend is, maar die heeft met het volle verstand deze reis geboekt. Eén tegenslagje van 300 euro en ze komt ineens 700 euro te kort. Daar hoeven daar vriendinnen echt niet de dupe van te worden.
Zoals gezegd, die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen gewoon door te gaan met die vakantie. Dat ze met 4-en elders goedkoper uit kunnen zijn dan ze met 5-en hier waren, is niet voor rekening van TS. Dat is hun eigen keuze.quote:Ze kan ook kiezen voor andere oplossingen, zoals het tijdelijk lenen van ouders en terugverdienen na haar afstuderen. Dit wil ze niet omdat ze niet wil lenen. Ondertussen laat ze anderen opdraaien voor deze "schulden".
De vakantie is al geboekt, dus de "schuld" is al ontstaan. Mijn inziens kan ze die beter oplossen met een tijdelijke, makkelijk terug te betalen lening dan de weg die zij kiest.
Lijkt me voor haarzelf ook een prettigere oplossing.
Waarom die 30 euro dan? Omdat het maar half haar stomme schuld is? Daar zie ik geen redelijkheid in, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:09 schreef Gia het volgende:
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
a. Is dat werkelijk comfort?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
"Extra comfort"quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
Dat is natuurlijk klinkklare onzin om dat erbij te betrekken, alsof TS hen nu opeens een gunst verleent. Was dat een issue geweest, dan waren ze of sowieso al met zijn vieren gegaan of hadden ze een groter appartement geregeld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
En dit had je niet eerder kunnen bedenken???quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:52 schreef miss_poes het volgende:
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.
Ik heb in het verleden al regelmatig geleend, en heb ook altijd moeite gehad om dit terug te betalen dus dit doe ik liever niet meer. Mijn ouders willen me best het geld lenen als ik het wil.
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet
Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet
Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
Als dat zo is, kan TS toch gewoon betalen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Ach ja, kan gebeuren toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?
veel heb ik ook niet, maar waar hebben ze 't over? Een tegenslag van 6%, dat is toch niets om problemen over te maken? Om zo'n klein bedrag problemen gaan makenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.
Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.quote:
Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.
Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afsprakenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Tegan het volgende:
Daar gaat het niet om. Die vriendinnen staan volledig in hun recht om dat geld te eisen. Ookal hadden ze misschien wel genoegen kunnen nemen met extra kosten van 60 euro omwille van de vriendschap, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht aan haar, zelfs niets.
Er zijn geen afspraken, dus ze moet betalen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:01 schreef zquing het volgende:
[..]
Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?
[..]
Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afspraken
Dat is niet aan jou of TS maar aan die vriendinnen om te bepalen.quote:Moreel gezien vind ik dat de TS gewoon moet betalen, alleen of ze dat nu doet of over een half jaar dat zou niets uit moeten maken.
Dat sowieso, maar daarnaast zouden jouw vrienden hopelijk niet met zulke redenen vakanties afzeggen.quote:Mischien heb ik gewoon geluk met mn vrienden
Plus dit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
idd, als ze écht op vakantie had gewilt had ze goede afspraken met de vriendinnen kunnen maken over een lening. Maar ze zegt zelf dat ze die sowieso altijd al "slecht" terug betaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
Goede beslissing. Nu zou het je vriendinnen nog sieren om dat bod van 50pp te accepteren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:05 schreef miss_poes het volgende:
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.
Bij nader inzien lijkt me dit ook niet meer dan eerlijk.
Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.
Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dank voor jullie respons.
Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:05 schreef miss_poes het volgende:
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.
Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.
Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Jeej, ze mogen blij zijn dat het meer is dan die 30 euro pp.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:07 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.
Uit principe soms?
Gaat toch heen zeg, dit heeft niets te maken met wettelijk geneuzel, het is gewoon netjes/normaal dat zij bereid is om die kosten te dekken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Jeej, ze mogen blij zijn dat het meer is dan die 30 euro pp.
Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Die 30 euro was dus al heel netjes.
Lijkt mij voor alle partijen de meest elegante oplossing, ja.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:05 schreef miss_poes het volgende:
Nee die 30 is net een asociale kutstreek, als TS er nou niks aan kon doen dat ze niet mee kon.... Dan hadden we een interessante discussiequote:Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Kwamen ze zelf al mee.. "Oh, dan is er een bed over.. Kunnen we jongens meenemen naar 't appartement".quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.
TS had het "comfort" argument kunnen aanhalen en kijken of ze het dan zien zitten. Het is zelfs zo, het kan voor die 5 vriendinnen net kut zijn dat er één afhaakt omdat ze nu nog maar met vijven zijn
quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:
Je kids zullen hopelijk nooit voor eenzelfde dilemma komen te staan, met zo'n voorbeeldige moederquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
Vooral voor het geval mijn kids eens zo'n vakantie met vrienden bespreken.
Mwoa, geen idee hoe de afspraak precies in elkaar steekt, maar even filosoferend: het uitgangspunt bij vergoeding van schade is volledige schadevergoeding. Vriendinnen lijden schade door het niet nakomen van de overeenkomst door TS. Geen kip die het werkelijk voor de rechter brengt en die beslist uiteindelijk, maar toch, er is wel degelijk wat te zeggen voor volledige vergoeding van de schade die vriendinnen lijden door het handelen van TS.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Die 10 euro per persoon, lijkt me wel...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Wat bedoel je daar mee?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Geen idee, heb nog niks van ze gehoord.quote:
jullie hebben nu samen een appartement gehuurd, wat hun een X bedrag kost, laten we zeggen 1400 euro. dat was eerst gedeeld door 5 en nu door 4 dus, kunnen ze het deel voor 4 wel zelf betalen?quote:
Ik denk ook niet dat je nog iets gaat horen (tenzij het over de afhandeling zal gaan)quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Geen idee, heb nog niks van ze gehoord.
Anders lees je het topic ff ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jullie hebben nu samen een appartement gehuurd, wat hun een X bedrag kost, laten we zeggen 1400 euro. dat was eerst gedeeld door 5 en nu door 4 dus, kunnen ze het deel voor 4 wel zelf betalen?
Anders hou jij je mening effe voor jezelfquote:
Ik heb je net al gezegd, dat het 10 euro per persoon is, maar blijkbaar is dat zelfs al te moeilijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Anders hou jij je mening effe voor jezelf
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:37 schreef Chances het volgende:
Mag ik vragen wat jij nou precies moest betalen en hun? ( Sorry mocht ik er overheen gelezen hebben. )
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik heb je net al gezegd, dat het 10 euro per persoon is, maar blijkbaar is dat zelfs al te moeilijk.
Dat is op zich wel knap.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.
Shoarma eten met je oog? Tofquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zit met 1 oog te lezen en met m'n andere oog shoarma te eten... dus ja dat is te moeilijk.
Blijkbaar had je die overige 300 euro niet, dusja, eigen schuld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.
Dus dat geldt voor 5 personen.
Omdat ik ga annuleren kost het hun 759 euro (+ nog enkele euro's voor de annuleringsverzekering)
Deze +/- 60 eurox4 = 240 euro betaal ik nu voor hen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dus zij betalen gewoon 702 euro voor een vakantie waar ze wél gebruik van maken, en ik ga 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak.
Ik lijk wel gek, haha. Maar goed, het is niet anders.
Ik weet niet wat je praat over 'overige 300' euro, maar terplekke moet ook nog geld uitgegeven worden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Tegan het volgende:
[..]
Blijkbaar had je die overige 300 euro niet, dusja, eigen schuld.
Gaan we dat hele cirkeltje weer opstarten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:49 schreef Tegan het volgende:
Maar dat wist je vantevoren toch ook. Je hebt maar 300 euro onverwachts moeten betalen, dus de rest zou je wel al moeten kunnen betalen...
Nouja, wel als TS constant dat non-argument gebruikt. Ik hield het bij die 300 die we al eerder hadden vastgesteld en zij moest er weer over doorvragenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Gaan we dat hele cirkeltje weer opstarten?
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De totale kosten waren eerst per persoon 702 euro.
Dus dat geldt voor 5 personen.
Omdat ik ga annuleren kost het hun 759 euro (+ nog enkele euro's voor de annuleringsverzekering)
Deze +/- 60 eurox4 = 240 euro betaal ik nu voor hen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.
Dus zij betalen gewoon 702 euro voor een vakantie waar ze wél gebruik van maken, en ik ga 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak.
Je gaat hun toch niet voor de kosten voor de kosten laten opdraaien omdat jij afzegt, al helemaal niet voor redenen die je al aan kon zien komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:55 schreef Chances het volgende:
[..]
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.
Waarom?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:55 schreef Chances het volgende:
[..]
Oh my god girl, jij bent knetter gek! Word hard je bent veel te goed voor die wijfen.
Dat was een leuke compromis geweest, maar die vriendinnen staan volledig in hun recht om het wel op te eisen, ookal is dat niet echt aardig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Dat zou vriendelijkheid zijn. Dat klopt. Maar in de basis heb je het zelf veroorzaakt en de veroorzaker betaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag kunnen delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Dat doen ze nu toch? TS bied aan om 5/6 deel te betalen. Die vriendinnen kunnen dan altijd nog met minder genoegen nemen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Chances het volgende:
Ja maar goed dat is het risico van een vakantie met een grote groep. Persoonlijk vind ik dat ze dit beter met z'n allen het bedrag kunnen delen, en de TS bijvoorbeeld een iets grotere deel.
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:59 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat was een leuke compromis geweest, maar die vriendinnen staan volledig in hun recht om het wel op te eisen, ookal is dat niet echt aardig.
Klopt en ben ik helemaal met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn met vriendinnenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:00 schreef Chances het volgende:
[..]
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...
Deze vriendinnen vinden dat dus niet. Dan ben je snel klaar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:00 schreef Chances het volgende:
[..]
Maar als je echt vriendinnen van elkaar bent vind ik het meer dan normaal om met z'n allen op te draaien. Al hebben ze het recht om het op te eisen...
Tja als het om de centen gaat, zijn ze snel gepikeert.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef Tegan het volgende:
[..]
Klopt en ben ik helemaal met je eens. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn met vriendinnen.
Echt niet, dan wordt de reis gewoon omgezet in een vierpersoonsreis met dus vierpersoonsappartement.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:12 schreef hydra77 het volgende:
Wat een geouwehoer.
Jij gaat niet, en zij moeten dan slechts een paar tientjes de man extra betalen.
Daarvoor krijgen ze dezelfde accomodatie met 1/5e meer ruimte, en 1/5e meer tijd om te douchen.
120 euro bijdrage is al is al meer dan schappelijk, als ze blijven piepen: gewoon weigeren om iets te betalen.
Als ze dan zo nodig willen annuleren dan betaal je gewoon je eigen deel van de annuleringskosten.
Nee, je bént gek. Je geeft 400 euro weg zonder welke tegenprestatie dan ook, zonder daartoe ook maar enigszins verplicht te zijn. Vierhonderd euro!quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:41 schreef miss_poes het volgende:
Dat moet je dan bedenken voordat je een vakantie boekt, dan had ze nu ook niet hoeven annuleren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, je bént gek. Je geeft 400 euro weg zonder welke tegenprestatie dan ook, zonder daartoe ook maar enigszins verplicht te zijn. Vierhonderd euro!
Je moet voor dat je een vakantie boekt bedenken dat je vriendinnen ten onrechte aanspraak gaan maken op de betaling van 100-en euro's als je onverhoopt annuleert?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat moet je dan bedenken voordat je een vakantie boekt, dan had ze nu ook niet hoeven annuleren.
waar staat dat?? Dikke onzin dat je met 4 alleen in een 4-persoons kunt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Echt niet, dan wordt de reis gewoon omgezet in een vierpersoonsreis met dus vierpersoonsappartement.
Nee, je moet voordat je een vakantie boekt bedenken of je wel echt kan en bedenken dat je als je annuleert andere op kosten jaagt waarvan het zo netjes is om die (volledig) tegemoet te komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Argento het volgende:
[..]
Je moet voor dat je een vakantie boekt bedenken dat je vriendinnen ten onrechte aanspraak gaan maken op de betaling van 100-en euro's als je onverhoopt annuleert?
Netjes?? Het is compleet bezopen. Die anderen moeten er net zo goed rekening mee houden dat de kans aanwezig is dat er binnen de groep geannuleerd wordt met alle kosten van dien. Zeker als daar verder niet van te voren afspraken over gemaakt zijn. Dat je elkaar een beetje tegemoet komt is prima, maar dit slaat nergens op. Dat krijg je als je geen juristen in je vriendenkring hebt!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, je moet voordat je een vakantie boekt bedenken of je wel echt kan en bedenken dat je als je annuleert andere op kosten jaagt waarvan het zo netjes is om die (volledig) tegemoet te komen.
Het was zelfs 300, 4x50 + 100.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hoe is het nu ineens 400,- geworden?
Het was toch:
- 100,= annuleringskosten voor jou
- 4 x 60,- vergoeding voor kosten van je vriendinnen = 240,=
100 + 240 = 340, geen 400 toch ?
Als je het niet breed hebt boek je geen vakantie van 700 euro.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef dalaiblama het volgende:
Wat vreselijk tragisch dat een stel lamme takken in een fok topic ervoor gezorgd hebben dat deze jonge meid, die al niet breed zat, een volslagen krankzinnige 'geste ' heeft gedaan naar haar 'vriendinnen' .
TE
BIZAR
Wat een collectieve stupiditeit. Ongehoord.
Eindelijk wijze woorden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef dalaiblama het volgende:
Wat vreselijk tragisch dat een stel lamme takken in een fok topic ervoor gezorgd hebben dat deze jonge meid, die al niet breed zat, een volslagen krankzinnige 'geste ' heeft gedaan naar haar 'vriendinnen' .
TE
BIZAR
Wat een collectieve stupiditeit. Ongehoord.
sjeezes, dat is toch niet de issue? Het gaat erom dat ze zich genoodzaakt heeft gezien en of ze op een of andere manier gehouden is haar vriendinnen financieel tegemoet te komen. Dan kun je gaan lopen huilen dat dat allemaal niet juridisch moet worden benaderd, maar als het gaat om betrekkelijk veel geld, dan kun je dat juist maar wel beter juridisch bekijken. En dan geldt dat iedereen in beginsel zijn eigen schade draagt. Dat geldt dus voor de extra kosten die die vriendinnen hebben ten gevolge van de annulering van TS. Die kosten zijn alleen op TS af te wentelen als TS op enige wijze onrechtmatig heeft gehandeld jegens die vriendinnen, ten gevolge waarvan die kosten zijn ontstaan (en een reis annuleren is niet onrechtmatig) of indien TS daar contractueel toe verplicht zou zijn (een overeenkomst waaruit die verbintenis volgt ontbreekt mijns inziens).quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je het niet breed hebt boek je geen vakantie van 700 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |