Het zal dus om een 'gunst' van de reisorganisatie gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:30 schreef amaranta het volgende:
Herinnert mij eraan dat ik mijn kinderen leer omgaan met geld en met hun telefoon.
Niks kopen wat je niet kunt betalen.
En dat je nu geen bijbaan kunt hebben is bull. Toen ik afstudeerde (en daaropvolgend/tegelijkertijd) en solliciteerde, werkte ik elke woensdagavond en zaterdag bij de praxis achter de kassa. Prima te combineren.
Je stage heb je er al op zitten, dus je moet hooguit een scriptie schrijven.
Je kan volgens mij best 1,5 in de week werken. En als je dan een baan vindt in die sector, wat mij overigens moeilijk lijktmaargoed, dan zeg je je bijbaan op.
Als je ook nog eens via een uitzendbureau gaat werken, krijg je op zaterdag en op woensdagavond 150%. (dat was bij mij dus dat was aardig verdienen!!)
Ja. Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:43 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
omdat jij tijdens je opleiding kon werken, kan iedereen werken?
Vaak is het zo dat als je annuleert, zonder je verzekering, een soortgelijk schema opgaat:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.quote:Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
Indien de vriendinnen ervoor kiezen de vakantie met 4-en door te laten gaan, krijgen ze extra kosten. Maar het zijn extra kosten die ze ook gehad zouden hebben als TS al vooraf had besloten niet mee te gaan.
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.
Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
TS het is een kostbare les voor jou, maar dat mag het ook voor je vriendinnen zijn. Het is niet zo dat zij hier nu ongeschonden uit de strijd mogen komen met maar ieder 70 euro kosten en voor jou 400. Dat slaat echt nergens op.
Kan, alles kan. En 4x60 euro is voor TS 4 avondjes minder stappen (wat ze toch al niet deed). Of een half maandje niet SMS-en (wat ze kennelijk teveel deed).quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef Gia het volgende:
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:
[..]
Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.
Dat wordt ook niet gezegd. Ze moet alles betalen wat het haar vriendinnen meer zou kosten...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.
Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Het valt inderdaad wel mee als je ruim van tevoren annuleertquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.
Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Wat denk je van dergelijke dingen vooraf op papier zetten? En voor TS, eerst sparen voor je iets aanschaft, in dit geval, boekt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?
Dat je er niet vanuit mag gaan dat als vriendinnen financiele toezeggingen doen dat je hiervan op aan kan? Ik mis je "les" even hoor.
Ze moeten maar dokken omdat het vrienden zijn, beetje bittere les lijkt me.
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.quote:En tuurlijk begrijp ik dat dit ook voor de TS vervelend is, maar die heeft met het volle verstand deze reis geboekt. Eén tegenslagje van 300 euro en ze komt ineens 700 euro te kort. Daar hoeven daar vriendinnen echt niet de dupe van te worden.
Zoals gezegd, die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen gewoon door te gaan met die vakantie. Dat ze met 4-en elders goedkoper uit kunnen zijn dan ze met 5-en hier waren, is niet voor rekening van TS. Dat is hun eigen keuze.quote:Ze kan ook kiezen voor andere oplossingen, zoals het tijdelijk lenen van ouders en terugverdienen na haar afstuderen. Dit wil ze niet omdat ze niet wil lenen. Ondertussen laat ze anderen opdraaien voor deze "schulden".
De vakantie is al geboekt, dus de "schuld" is al ontstaan. Mijn inziens kan ze die beter oplossen met een tijdelijke, makkelijk terug te betalen lening dan de weg die zij kiest.
Lijkt me voor haarzelf ook een prettigere oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |