abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:05:56 #241
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81347672
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.
Bij nader inzien lijkt me dit ook niet meer dan eerlijk.

Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.

Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.

Dank voor jullie respons.
Da ge zomaar voorbij kent komme fietsen mee zo'n blije bakkes?!
pi_81347709
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:05 schreef miss_poes het volgende:
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.

Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.

Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.

Goede beslissing. Nu zou het je vriendinnen nog sieren om dat bod van 50pp te accepteren.
pi_81347727
quote:

Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.

Uit principe soms?
pi_81348064
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.

TS had het "comfort" argument kunnen aanhalen en kijken of ze het dan zien zitten. Het is zelfs zo, het kan voor die 5 vriendinnen net kut zijn dat er één afhaakt omdat ze nu nog maar met vijven zijn
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:15:47 #245
3542 Gia
User under construction
pi_81348069
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:07 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.

Uit principe soms?
Jeej, ze mogen blij zijn dat het meer is dan die 30 euro pp.

Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Die 30 euro was dus al heel netjes.
pi_81348133
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Gaat toch heen zeg, dit heeft niets te maken met wettelijk geneuzel, het is gewoon netjes/normaal dat zij bereid is om die kosten te dekken.
pi_81348184
quote:

Lijkt mij voor alle partijen de meest elegante oplossing, ja.

Blijft nog wel een prangende vraag openstaan. Je betaalt nu 4x60 euro aan je vriendinnen en zelf nog 100 annuleringskosten. Da's samen 340 euro. Aan de andere kant kon je niet de 300 euro ophoesten die je kwijt was aan overmatig bellen/sms-en. Dat kan ik niet rijmen, dan had je toch beter die 300 euro bij elkaar kunnen schrapen en toch op vakantie gaan? Of spelen er wellicht toch wat andere dingen nog mee?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_81348219
quote:

[..]

Nee die 30 is net een asociale kutstreek, als TS er nou niks aan kon doen dat ze niet mee kon.... Dan hadden we een interessante discussie
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:20:57 #249
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81348265
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.

TS had het "comfort" argument kunnen aanhalen en kijken of ze het dan zien zitten. Het is zelfs zo, het kan voor die 5 vriendinnen net kut zijn dat er één afhaakt omdat ze nu nog maar met vijven zijn
Kwamen ze zelf al mee.. "Oh, dan is er een bed over.. Kunnen we jongens meenemen naar 't appartement".

Maar goed, wat mij betreft is 't nu opgelost.
Vrijdag gaan we sowieso naar 't reisbureau, dus dan vast wel een update.

Nogmaals bedankt.
pi_81348367
quote:

quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
Vooral voor het geval mijn kids eens zo'n vakantie met vrienden bespreken.
Je kids zullen hopelijk nooit voor eenzelfde dilemma komen te staan, met zo'n voorbeeldige moeder
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_81348585
nvm
pi_81348948
Goed TS, dat je het nu toch voor hen betaalt. Hopelijk is t zo goed geregeld.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:43:13 #253
244544 Chances
Pleasure!
pi_81349133
Dat zij de hele vakantie annuleren is niet joun probleem, gewoon je eigenkosten betalen en ze verder lekker oplaten flikkeren.

Edit: Ik zie dat het al opgelost is, je bent een goed mens ik had het nooit zo gedaan.
Pleasure!
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 18:05:28 #254
43556 miss_dynastie
pi_81349947
quote:

[..]

Mwoa, geen idee hoe de afspraak precies in elkaar steekt, maar even filosoferend: het uitgangspunt bij vergoeding van schade is volledige schadevergoeding. Vriendinnen lijden schade door het niet nakomen van de overeenkomst door TS. Geen kip die het werkelijk voor de rechter brengt en die beslist uiteindelijk, maar toch, er is wel degelijk wat te zeggen voor volledige vergoeding van de schade die vriendinnen lijden door het handelen van TS.
pi_81350791
Vriendschap nu voorbij trouwens?
Noot noot.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:34:09 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350891
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81350916
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
maareh, kunnen die vriendinnen jouw 'deel' dan überhaupt wel ophoesten met z'n 4-en?
Die 10 euro per persoon, lijkt me wel...
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:35:17 #258
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81350923
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef Maanvis het volgende:
Wat bedoel je daar mee?
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:35:40 #259
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81350936
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Jojoortje het volgende:
Vriendschap nu voorbij trouwens?
Geen idee, heb nog niks van ze gehoord.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:36:56 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350967
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef miss_poes het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar mee?
jullie hebben nu samen een appartement gehuurd, wat hun een X bedrag kost, laten we zeggen 1400 euro. dat was eerst gedeeld door 5 en nu door 4 dus, kunnen ze het deel voor 4 wel zelf betalen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')