ff verbeterdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:10 schreef miss_poes het volgende:
Mijn EX vriendinnen en ik hebben voor de zomervakantie een reisje geboekt naar Chersonissos, er van uit gaand dat iedereen dit financieël kon handelen.
Helaas blijkt dit voor mij niet het geval te zijn, en ben ik dus genoodzaakt om de reis te annuleren.
Dit zou voor mij ¤100,- annuleringskosten met zich meebrengen, en voor de overige 4 ¤60,- p.p. extra kosten. Zij willen dat ik dit voor hen ga betalen.
Nu ga ik hier niet mee akkoord, en heb aangegeven dat ik de helft, dus ¤30,- p.p. maximaal wil betalen.
Zij zitten op dit moment met z'n allen bij elkaar, en belden mij net op dat ze de gehele vakantie willen annuleren, en dat ik de helft van de aanbetaling op mij moet nemen.
Ik ga hier ook niet mee akkoord, want waarom zou ik 400 euro betalen voor een vakantie waar ik geen gebruik van maak, en zouden zij maar ¤60,- p.p. betalen?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Wat zijn mijn rechten/plichten?
Is het redelijk dat zij dit van mij vragen?
Ik hoor graag jullie mening!
weet niet of dit het goede forum is![]()
Dat zien wij verkeerdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:17 schreef Roadtoad het volgende:
Is het zooooooo moeilijk om eerst te sparen en dan te kopen?
Ik zou me anders ook knap genaaid voelen als iemand ineens niet meer mee gaat om redenen die enigszins te voorzien waren (aanname), en dat ik daardoor ineens dik extra moet gaan betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:19 schreef Koning_Friemel het volgende:
wat een kutvriendinnen zijn dat dan opeens!
praat dr eens een keer goed met mekaar over zou ik zeggen, zou jammer zijn dat een ruzie hierover gaat beteken dat misschien de vriendschap voorbij is.
Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten ja, maar die geldt in dit geval niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb je een annuleringsverzekering? Dan zou die nog alleen gelden wanneer je in de tussentijd bijvoorbeeld je baan bent kwijtgeraakt. Maar heb zo'n idee dat dat bij jou niet het geval is, en vind het eigenlijk wel zo eerlijk dat jij voor de kosten verantwoordelijk bent, want de anderen willen immers gewoon gaan.. of zit het niet zo?
Ik snap dat ze zich genaaid voelen, maar dit kon ik van te voren ook niet voor zien.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou me anders ook knap genaaid voelen als iemand ineens niet meer mee gaat om redenen die enigszins te voorzien waren (aanname), en dat ik daardoor ineens dik extra moet gaan betalen.
Hoe kom je er dan bij dat je annuleringskosten 100 euro zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten ja, maar die geldt in dit geval niet.
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:30 schreef karr-1 het volgende:
Je kon van tevoren niet voorzien dat je het niet kon betalen?
Omdat ze met zijn 4en beter een andere gelegenheid kunnen kiezen die goedkoper is dan de huidige misschienquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem toch aan dat je bekijkt of je het kan betalen VOOR je iets gaat boeken? Ik snap die vriendinnen wel, ik snap alleen niet waarom zij nu ineens ook niet meer gaan.
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat je annuleringskosten 100 euro zijn?
Maar je kunt helemaal niet annuleren?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.
Een annuleringsverzekering geld alleen als een direct familielid is overleden of als je zelf ernstig ziek bent...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit heb ik nagevraagd bij het reisbureau.
Dit is niet echt een optie. Wij zijn een vriendinnengroep van 6, waarvan er eentje van te voren wél zo slim was om aan te geven dat ze niet mee kon vanwege financieële problemen.quote:
Voor 100 euro wel dus... maar met een excuusje van... jamaar... ik dacht dat ik het financieel wel zou redden telt de verzekering niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar je kunt helemaal niet annuleren?
Niet echt. Ik heb meerdere malen contact gehad met de provider, en zij hebben vanalles belooft wat ze niet na zijn gekomen, en daardoor zit ik met die hoge kosten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:33 schreef Copycat het volgende:
Problemen als in 'meer gebeld dan ik kon betalen'?
Maar die annuleringsverzekering kun je niet gebruiken, dus dan zijn die kosten toch veel hoger dan 100 Euro?
Heb je teveel gebeld?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:31 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Nee, die problemen met mijn telefoonprovider heb ik van te voren niet voorzien.
De vakantie kost 702 euro per persoon. Totaal. Voor alleen logies + vlucht. Dus daar moet ook nog gegeten/gedronken/gefeest e.d. worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:34 schreef zatoichi het volgende:
Joh je moet 100 euro annulering betalen, bent bereid 4x30 te betalen = 120 oftewel je moet 220 betalen om niet op vakantie te gaan wat je anders 400 euro had gekost... Nuo dat loont bijna al de moeite om toch nog te gaan...
En hoe in hemelsnaam krijg je dit voor elkaar:
"Maar door wat problemen met mijn telefoonprovider ben ik bijna 600 euro aan telefoonrekeningen kwijt, en daar ging mijn vakantie."
Als dat zo aan die provider ligt, dan kun je er toch wel uitkomen dat je dat niet hoeft te betalen, of maar een deel?
Vanwege wat dan? Want dit telt niet op tot een logische gevolgtrekking.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:36 schreef miss_poes het volgende:
Niet echt. Ik heb meerdere malen contact gehad met de provider, en zij hebben vanalles belooft wat ze niet na zijn gekomen, en daardoor zit ik met die hoge kosten.
Aansluiting van smsbundel. Ik sms nogal veel, en doordat die smsbundel niet werd aangesloten lopen die kosten hoog op. Dit is nu ook opgelost, maar neemt niet weg dat ik nog 300 euro heb moeten betalen aan telefoonrekeningen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vanwege wat dan? Want dit telt niet op tot een logische gevolgtrekking.
Ik ben zit op dit moment in mijn afstudeerfase op school, dus wil mij daar eerst op richten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:39 schreef Simplicity het volgende:
Wat iemand hierboven al zegt... je bent zelf bereid om 100 + 4x30 = 220 euro te betalen...
En dan ga je nog niet eens op vakantie...
Ik weet niet rond welke tijd je de vakantie geboekt hebt, maar is het geen optie om ergens wat extra vakantie werkt te doen ofzo?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:37 schreef miss_poes het volgende:
[..]
De vakantie kost 702 euro per persoon. Totaal. Voor alleen logies + vlucht. Dus daar moet ook nog gegeten/gedronken/gefeest e.d. worden.
Op dit moment is alleen nog de aanbetaling betaald.
Dit kan, maar heb ik liever niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Kunnen je ouders of andere familie je het geld niet even voorschieten?
En was het nu 300 of 600 euro die je aan je provider moet betalen?
Ze heeft contact gehad met het reisbureau... zie eerste paginaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Karina het volgende:
En ik snap nog steeds niet waar die 100 euro voor jouw annulering vandaan komt.
Dat verklaard dan nog niet waarom die anderen 60 euro p.p. extra moeten betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Ze heeft contact gehad met het reisbureau... zie eerste pagina
ik denk dat ze een hotelplek hebben voor 5 personen incl. .quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap er nou nog geen bal van, van hoe die kosten zijn opgebouwd, die vakantie kost 700 p.p. maar als jij annuleert kost het hun 'maar' 60 euro p.p. meer, hoe zit dat dan?
Nu willen zij annuleren en dan moet je alleen de aanbetaling terug kwijt, hoeveel is dat dan?
Dus eigenlijk kom je 300 euro te kort om op vakantie te gaan...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:46 schreef miss_poes het volgende:
[..]
Dit kan, maar heb ik liever niet.
Het was 600 euro, maar hiervan heb ik de helft terug gekregen als 'goedmakertje'.
Post hierboven denk ik ook jaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat verklaard dan nog niet waarom die anderen 60 euro p.p. extra moeten betalen.
De vakantie kost 700 euro per persoon voor 5 personen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef Dennis101 het volgende:
Ik snap er nou nog geen bal van, van hoe die kosten zijn opgebouwd, die vakantie kost 700 p.p. maar als jij annuleert kost het hun 'maar' 60 euro p.p. meer, hoe zit dat dan?
Nu willen zij annuleren en dan moet je alleen de aanbetaling terug kwijt, hoeveel is dat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |