Waarom die 30 euro dan? Omdat het maar half haar stomme schuld is? Daar zie ik geen redelijkheid in, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:09 schreef Gia het volgende:
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
a. Is dat werkelijk comfort?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
"Extra comfort"quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
Dat is natuurlijk klinkklare onzin om dat erbij te betrekken, alsof TS hen nu opeens een gunst verleent. Was dat een issue geweest, dan waren ze of sowieso al met zijn vieren gegaan of hadden ze een groter appartement geregeld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
En dit had je niet eerder kunnen bedenken???quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:52 schreef miss_poes het volgende:
Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.
Ik heb in het verleden al regelmatig geleend, en heb ook altijd moeite gehad om dit terug te betalen dus dit doe ik liever niet meer. Mijn ouders willen me best het geld lenen als ik het wil.
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet
Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet
Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
Als dat zo is, kan TS toch gewoon betalen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Ach ja, kan gebeuren toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?
veel heb ik ook niet, maar waar hebben ze 't over? Een tegenslag van 6%, dat is toch niets om problemen over te maken? Om zo'n klein bedrag problemen gaan makenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.
Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.quote:
Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.
Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afsprakenquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Tegan het volgende:
Daar gaat het niet om. Die vriendinnen staan volledig in hun recht om dat geld te eisen. Ookal hadden ze misschien wel genoegen kunnen nemen met extra kosten van 60 euro omwille van de vriendschap, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht aan haar, zelfs niets.
Er zijn geen afspraken, dus ze moet betalen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:01 schreef zquing het volgende:
[..]
Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?
[..]
Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afspraken
Dat is niet aan jou of TS maar aan die vriendinnen om te bepalen.quote:Moreel gezien vind ik dat de TS gewoon moet betalen, alleen of ze dat nu doet of over een half jaar dat zou niets uit moeten maken.
Dat sowieso, maar daarnaast zouden jouw vrienden hopelijk niet met zulke redenen vakanties afzeggen.quote:Mischien heb ik gewoon geluk met mn vrienden
Plus dit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
idd, als ze écht op vakantie had gewilt had ze goede afspraken met de vriendinnen kunnen maken over een lening. Maar ze zegt zelf dat ze die sowieso altijd al "slecht" terug betaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |