quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat leken mij ook de opties. Overigens een beetje spoilerachtige info.Dat is toch geen spoiler? M.i. moeten we gewoon kunnen praten/speculeren over de aflevering als hij geweest is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godver, nog een week wachten.quote:
Dan gaat die andere ook dood (eerste keer met dat long-range stenen ding van Merlijn)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:07 schreef Salamander het volgende:
Wat zou er trouwens gebeuren als je met die stenen bezig bent en één van de personen gaat dood?
Is dat ooit eens gebeurd?
Dat was een ander apparaat:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:17 schreef yorP het volgende:
[..]
Dan gaat die andere ook dood (eerste keer met dat long-range stenen ding van Merlijn)
Ziet er goed uitquote:
Zelfde stenen, dus zelfde mind-swapping?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:28 schreef .aeon het volgende:
[..]
Dat was een ander apparaat:
[ afbeelding ] vs. [ afbeelding ]
Links de Ancient versie, rechts de versie die door de Tau'ri is gemaakt.
Als later blijken dat ze inderdaad zonder enige consequenties aan boord konden komen denk ik niet dat ik de serie nog serieus kan nemen. Zoveel moeite en drama en dan opeens gewoon "hai guyz!" :!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:41 schreef jogy het volgende:
Leuke episode, erg spannend en mysterieus inderdaad. Ik vond het ook een beetje een minpuntje wat betreft die drie die opeens weer binnen kwamen stappen alsof er niets gebeurd was. Eventueel zijn ze wel gebrainwashed? Aangezien die planeet naderhand helemaal vol zat met die rare aliens? Dus het kan nog een staartje krijgen
.
quote:Op maandag 10 mei 2010 18:59 schreef BartK. het volgende:
Is er trouwens een verschil tussen FTL en Hyperspace?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperspace_(science_fiction) (lolquote:Hyperspace is a plot device sometimes used in science fiction. It is typically described as an alternate region of space co-existing with our own universe which may be entered using an energy field or other device. Travel in hyperspace is frequently depicted as faster-than-light travel in normal space.
Hyperspace is sometimes used to enable and explain faster than light (FTL) travel in science fiction stories where FTL is necessary for interstellar travel or intergalactic travel. Spacecraft able to use hyperspace for FTL travel are sometimes said to have a hyperdrive.
Hoezo, het is gewoon geluk voor hun dat het schip uit FTL viel, dat was de reden ook dat ze nog destiny konden dialen.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:29 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Als later blijken dat ze inderdaad zonder enige consequenties aan boord konden komen denk ik niet dat ik de serie nog serieus kan nemen. Zoveel moeite en drama en dan opeens gewoon "hai guyz!" :!
dat was ook mijn idee idd.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:22 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Hoezo, het is gewoon geluk voor hun dat het schip uit FTL viel, dat was de reden ook dat ze nog destiny konden dialen.
Ik blijf toch vinden dat dat minder gekunsteld is dan dat ze op de een of andere manier nog weer terug hadden weten te komen als Destiny al in dat andere sterrenstelsel had gezeten.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:30 schreef Mirel het volgende:
Hij bedoelt het feit dat de schrijvers bedenken dat er een motor ontploft zodat ze uit hyperspace komen waardoor Eli en co kunnen dialen een cop-out is van hun kant omdat ze verhaallijnen niet langer dan een paar eps durven vast te houden.
Eerst kijken dan topic lezen is het devies dan ookquote:
Geile screenies trouwensquote:Op woensdag 12 mei 2010 16:10 schreef .aeon het volgende:
Een paar mooie caps van 'Sabotage':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op Syfy NL loopt de tweede helft ook sinds vorige week. Via on demand kun je die van vorige week nog wel terugzien verwacht ik.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:37 schreef Johnny Blaze het volgende:
Op Syfy was een tijdje terug de eerste helft van seizoen 1. Inmiddels loopt de tweede helft al in de US
Ah oke, dat wist ik niet zeker nl.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Op Syfy NL loopt de tweede helft ook sinds vorige week. Via on demand kun je die van vorige week nog wel terugzien verwacht ik.
En is hij al af in Oekraïnequote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:37 schreef Johnny Blaze het volgende:
Inmiddels loopt de tweede helft al in de US
quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:48 schreef Mirel het volgende:
Misschien dat ik dan de HD versie zal downloaden voor je, en photoshoppen mits nodig. Maar morgen pas.
1x08 vond ik de beste aflevering tot nu toequote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:09 schreef Cerbie het volgende:
Is Universe nog niet gecancelled?Toch maar eens een kans geven, ben bij 1x07 gestopt omdat het wel erg cheesy was.
ik vond zelfs de rustige afleveringen leuk. lekker donker sfeertje op dat schip en afwachten maar of en wat er gebeurtquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:09 schreef Cerbie het volgende:
Is Universe nog niet gecancelled?Toch maar eens een kans geven, ben bij 1x07 gestopt omdat het wel erg cheesy was.
Oh, wist niet dat de geposte caps al van de HD versie kwamen. Zo groot waren ze bij mij ook. Maar toch, heb het even lomp vergroot in photoshop, en met die geile content-aware functie de syfy watermark weggehaaldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderzijds zou je dan ook fillers krijgen. Deze ep vond ik trouwens ook een filler. Jammer.When all else fails, you always have delusion.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:40 schreef Mirel het volgende:
Ze hebben niet gezegd hoe snel ze het deden, maar ik had liever gezien dat we een paar eps hadden in de void. Zou een goed moment voorach wat fillers waarin ze het schip wat meer toegankelijker maken en vorig opgelopen schade herstellen had ik een prima filler gezien itt de huidige teek psycodelische trip die ze nu hebben gehad wat totaal niks voor het hele verhaal bijvoegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderzijds zou je dan ook fillers krijgen. Deze ep vond ik trouwens ook een filler. Jammer.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:40 schreef Mirel het volgende:
Ze hebben niet gezegd hoe snel ze het deden, maar ik had liever gezien dat we een paar eps hadden in de void. Zou een goed moment voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderzijds zou je dan ook fillers krijgen. Deze ep vond ik trouwens ook een filler. Jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond vooral de oorzaak van de hallucinaties nogal jammer. Toen ik de trailer zag, had ik verwacht dat dit iets te maken zou hebben met het verdwijnen van Franklin of dat er in ieder geval iets van een bredere verhaallijn achter zat.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:23 schreef angel008 het volgende:
[..]
ach wat fillers waarin ze het schip wat meer toegankelijker maken en vorig opgelopen schade herstellen had ik een prima filler gezien itt de huidige teek psycodelische trip die ze nu hebben gehad wat totaal niks voor het hele verhaal bijvoegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Hij blijft goed met zijn subtiele humor.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef .aeon het volgende:
Heel erg toffe aflevering!
O'Neill die de verkeerde kant op loopt
Idd, wat een baasquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:20 schreef .aeon het volgende:
Heel erg toffe aflevering!
O'Neill die de verkeerde kant op loopt
wel weer jammer dat ze die 2 nodig hebben gehad om de serie weer omhoog te krijgenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:35 schreef mediaconsument het volgende:
Beste aflevering tot nu toe denk ik, dit gaat de goede kant op!
O'Neill en Dr. Jackson waren goed bezig.
de serie heeft het inderdaad niet nodig wat mij betreft, maar ik kan me voorstellen dat het helpt voor kijkcijfersquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:16 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ik vind de serie ook goed zonder o'neill en jackson. Hoewel ik het wel leuk vond om toch een beetje die humor van o'neill terug te zien.
hmmm, nou ja...voordeel is dat ik door de vakantie dus niets misquote:Op maandag 24 mei 2010 09:49 schreef Johnny Blaze het volgende:
Je moet zelfs nog een paar dagen langer wachten, want aankomende zaterdag is er geen SGU op.
FTL, Faster Than Light, is een algemene scifi term. Het is een algemeen aangenomen copout om snel reizen te verklarenquote:
Het is niet echt een 'copout' of verklaring natuurlijk. FTL is simpelweg sneller dan licht reizen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
FTL, Faster Than Light, is een algemene scifi term. Het is een algemeen aangenomen copout om snel reizen te verklaren.
Aan het einde van diezelfde aflevering maakten ze zich klaar om weer opnieuw door de gate te gaan. Das toch een duidelijk teken dat ze in een nieuw sterrenstelsel zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:20 schreef Gamer_V het volgende:
Wie zegt dat ze er al langs zijn...? In de laatste twee afleveringen zijn ze niet op planeten geweest. (Teken kunnen eerder opgepikt zijn) Kan er net zo goed vanuit gaan dat ze nog in de void zitten...
Mja, ik kon niet op een beter woord van copout komen. Ik had misschien wel 'plot device' moeten gebruiken.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet echt een 'copout' of verklaring natuurlijk. FTL is simpelweg sneller dan licht reizen.
Voor de eerste keer in het nieuwe stelsel?quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:27 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Aan het einde van diezelfde aflevering maakten ze zich klaar om weer opnieuw door de gate te gaan. Das toch een duidelijk teken dat ze in een nieuw sterrenstelsel zijn.
De FTL van Destiny is niet hetzelfde als de hyperdrive bekend van SG1 en Atlantis. Vandaar dat ze het anders noemen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet echt een 'copout' of verklaring natuurlijk. FTL is simpelweg sneller dan licht reizen.
Burn Notice is anders pas net weer begonnen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:54 schreef marcel-o het volgende:
Allesw komt weer aan zn eind.
House Season stop
Lost stopped forever
En SGU is ook bijna afgelopen.
btw
is Incursion (Part 1) en part 2 in een keer?
Volgens de wiki wordt t wel een dikke EP
Dat viel mij ook gelijk op, wel een vrij grote plothole. Verder wel gewoon een gave aflevering, met name de laatste paar minuten werd het erg interessant.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:24 schreef Mirel het volgende:
Young liet de lucht wegzuigen toen Telford opgesloten was, net zo lang totdat hij flauwviel waarna hij hem weer tot leven kon brengen. Hij moest hetzelfde doen toen Telford terug in z'n eigen lichaam was in de gateroom samen met de LA gasten. Allemaal flauw en Telford snel weer proberen te reviven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat viel mij ook gelijk op, wel een vrij grote plothole. Verder wel gewoon een gave aflevering, met name de laatste paar minuten werd het erg interessant.Dat is geen plothole, er is nl. geen garantie dat ze Telford opnieuw kunnen reviven. En volgens mij zei Young ook tegen o'Neill dat hij het risico niet wilde lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit sowieso.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:33 schreef .aeon het volgende:
Dat intelligent verdedigingsmechanisme was natuurlijk Franklin die nu met Destiny's mainframe is gefused
Thor did itquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:33 schreef .aeon het volgende:
Dat intelligent verdedigingsmechanisme was natuurlijk Franklin die nu met Destiny's mainframe is gefused
Nou ja, de vraag is natuurlijk of je echt van 'opnieuw' kunt spreken aangezien het in het eerste geval het lichaam van Rush was en in dit geval het lichaam van Telford. Reanimeren blijft toch een fysieke kwestie. Daarnaast zou het logisch zijn om iets dergelijks dan expliciet langs te laten komen 'we kunnen hetzelfde truukje nu niet weer uithalen omdat ..'.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:36 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat is geen plothole, er is nl. geen garantie dat ze Telford opnieuw kunnen reviven. En volgens mij zei Young ook tegen o'Neill dat hij het risico niet wilde lopen.
Ik denk eerder dat het Franklin is, die op een of andere in het systeem van de Destiny is geintegreerd.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:13 schreef kingmob het volgende:
Denk eerder dat wat we zagen gebeuren niet een verdedigingsmechanisme was, maar iets te maken heeft met waar ze uit hyperspace zijn gekomen. Datzelfde veroorzaakt de storingen etc. Een elektrische storm oid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
Een half jaar wachten op de ontknoping.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:10 schreef Mirel het volgende:
Young bij het eind stond volgens mij te tellen totdat de lichtjes weer uitgingen. Hij keek al naar boven voordat het begon te flikkeren. En dan..![]()
Dat zou wel jammer zijn. van mij mogen ze allemaal doodquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wedden dat ze het allemaal overleefd hebben
misschien dat TJ's baby het niet overleefd maar de rest zal nog wel leven ja.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wedden dat ze het allemaal overleefd hebben
In Lost volgens mij welquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Het lijkt me wel dat de main cast het overleefd ja, er zijn maar weinig series waar leden van de main cast na 1 seizoen al dood zijn.
quote:Op zondag 13 juni 2010 12:24 schreef .aeon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Dr. wie is al 50jaar oud ofzo inmiddels, eigenlijk totaal niet boeiend om te volgenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.gateworld.net/news/2010/06/sgu-season-two-reveals-destinys-mission/
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:44 schreef .aeon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed.Do androids dream of electric sheep?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:53 schreef Johnny Blaze het volgende:
Op Comic-Con is net bekend gemaakt dat Robert Picardo en David Hewlett in een aflevering van seizoen 2 gaan spelen.
http://www.spoilertv.com/(...)t-picardo-david.html
Op Comic-Con is net bekend gemaakt dat Robert Picardo en David Hewlett in een aflevering van seizoen 2 gaan spelen.
ja, gaar dat ze ineens stopten bij het eind van S3quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben alvast aan het warmdraaien met de re-runs van Atlantis op Syfy.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:28 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ja, gaar dat ze ineens stopten bij het eind van S3
ben maar op n andere manier verder gaan kijken
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
De eerste keer heb ik het niet op Syfy gekeken, ik heb een hekel aan series kijken die in de VS voorlopen.
Vette trailerquote:
quote:The stones kind of ruin the show to me because being thousands of galaxies away from Earth is completely negated by the stones. They did get some decent plotlines in using the stones, but they've done a pretty horrendus job of developing anything else. They have established one alien species and a bunch of empty planets so far. It feels like the "world" that they have created is a big dark ship with some people on it and some empty planets. To compensate for this they use the stones to expand the scope of the show. They need to figure out a different way though, it could be interesting to have the ship completely cut off... I assumed that was the original point of the show is that they are so far away and completely cut off rather than having instant communication with Earth at all times.
Another issue is how they will occasionally introduce random characters that are then written out of the show immediately. On the episode where they were on the "paradise planet", they introduced several characters and then had them stay behind on the planet. I can't remember the exact number of people that are supposed to be on the ship, but the plot is going to allow for almost no method of putting people back on the ship save for finding humans on other planets (which hasn't happened yet). It just seems sloppy and dumb to have stuff like this happening. The whole show gives me the feeling that they don't really know what they are trying to accomplish.
I'll see if season 2 picks up and if not I'm going to write this show off.
Net als de shuttles in Voyagerquote:Op zaterdag 18 september 2010 11:43 schreef Mirel het volgende:
Ja, maar ik ben het wel met hem eens. Ze zitten op een schip met altijd dezelfde mensen, en een beetje characters introducen en ze gelijk wegschrijven is zonde. Op een gegeven moment denk je "nou we hebben alle mogelijke figuranten al gehad" en op dat punt is het dan ongeloofwaardig.
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:40 schreef angel008 het volgende:
mixed feelings over de eerste ep van het nieuwe seizoen..
weer een of andere vage dream wereld erbij bedacht hadden ze van mij eruit mogen latenAls het over de aflevering gaat hoef je geen spoilertags te gebruiken hoor, eigen risico als je nog niet gekeken hebt en hier al gaat lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verschijnsel was sowieso een teken dat wat TJ meegemaakt heeft echt is, want het is hetzelfde als wat ze zag toen ze op de planeet was.
En ach, als je nagaat dat die aliens niet alleen de hele planeet maar zelfs het complete bijbehorende sterrenstelsel gemaakt hebben is iemand even een paar lichtjaar heen en weer halen waarschijnlijk niet al te moeilijk voor ze.
Maar het is wel de makkelijke uitweg kiezen om de baby zo niet op Destiny geboren te laten worden. Sterker nog, wie weet kunnen ze uiteindelijk wel het complete schip naar de Aarde brengen.
Hier ook een beetje gemengde gevoelens. Rush wel wel weer goed trouwens.You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
Hehehequote:Op donderdag 30 september 2010 23:21 schreef Gamer_V het volgende:
Ik start de episode op en ergens tijdens de "previously on" begin ik toch wel heel erg in mijn achterhoofd te denken: De fuck?
Blijkt dat ik Incursion 1 en 2 nog helemaal niet gezien heb. Oeps
McKay heeft wormhole travel ontdekt in een van de laatste SGA afleveringquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
David Hewlett is trouwens de afgelopen twee weken op de set van SGU geweest. Hopelijk zorgt McKay voor wat meer leven in de brouwerij
mee eensquote:
Dat Eli-Chloe gezeik, als ik dat wil zien kijk ik wel Beverly Hills 90210quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:12 schreef Johnny Blaze het volgende:
Teendrama? Ik heb nog geen Teen gezien hoor in SGU
agree maar waarom er dan zo geheimzinnig moet gedaan worden dat hij nu dus ''full controll'' heeft vind ik weer bullshit.. dat ding heeft een crew nodig klaar en nu zijn ze ook nog eens de shuttle kwijt.. hoe gaan ze in godesnaam zonder stargate ergens heen nu ? eva suits ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:39 schreef KingOfMars het volgende:
Ik vind de serie per aflevering beter worden. Deze laatste was ook weer erg puik. Men is duidelijk aan het opbouwen naar iets groots.
jup mee eens..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:40 schreef KingOfMars het volgende:
Misschien moet je je gewoon blijven realiseren dat het uiteindelijk maar een tv serie is en wat proberen te relativeren... helpt best wel op zich.
Dat moet je juist niet doen, Dit is reteserieus!!! ;-)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:40 schreef KingOfMars het volgende:
Misschien moet je je gewoon blijven realiseren dat het uiteindelijk maar een tv serie is en wat proberen te relativeren... helpt best wel op zich.
Ze proberen wat verhaal te creeeren inderdaad, in plaats van elke aflevering "hee een alien! Jeetje wat moeten we nu! Paniek paniek!" en dan aan het einde van de aflevering de oplossing.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:48 schreef KingOfMars het volgende:
Nou ik vind SGU veel dingen maar geen vrouwenserie. Character development (en alles wat daar bij hoort) is gewoon enorm hip, geen piefpafpoef afleveringen meer maar even de diepte in, zie BSG, zie Lost, etc. SGU is daar een uitloper van. Althans, dat proberen ze
.
hij is aardig met intrigesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ze proberen wat verhaal te creeeren inderdaad, in plaats van elke aflevering "hee een alien! Jeetje wat moeten we nu! Paniek paniek!" en dan aan het einde van de aflevering de oplossing.
En ik ben bang dat veel vrouwen sowieso uit principe Sci-fi al stom vinden. Zelfs met een "Chloe" erin.
Ben benieuwd naar de nieuwe aflevering
Ik vind het juist prachtig. Rush vind dat hij geen volwaardige crew heeft en dus alles alleen 'moet' doen. Eli (en Franklin) komen er een beetje bij in de buurt. Het is een egoïstische (maar briljante) klootzak. Ik kan het me heel goed voorstellen dat hij het niet direct aan de rest vertelt, hoewel hij het uiteindelijk wel zal moeten natuurlijk. Zo heeft hij gewoon meer kaarten in handen. Ik denk dat hij het bij het volgende grote crisis (gevecht hopelijk) zal onthullen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:34 schreef angel008 het volgende:
[..]
agree maar waarom er dan zo geheimzinnig moet gedaan worden dat hij nu dus ''full controll'' heeft vind ik weer bullshit.. dat ding heeft een crew nodig klaar en nu zijn ze ook nog eens de shuttle kwijt.. hoe gaan ze in godesnaam zonder stargate ergens heen nu ? eva suits ?
Ik denk dat dat probleem in de volgende aflevering is opgelost: ze komen een Seeder Ship tegen ("we're heading straight for it"). Even afwachten of ze die kunnen besturen/docken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:34 schreef angel008 het volgende:
* angel008 hoopt stiekem dat ze een ''toolbox/resupply yard'' tegen zijn gekomen waar ze dus 2 nieuwe shutles krijgen en de nodige modules om her en der wat te repareren.
Strippen voor onderdelen en eens een knap schip hebben ipv een roestbak.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:31 schreef .aeon het volgende:
Ik denk dat dat probleem in de volgende aflevering is opgelost: ze komen een Seeder Ship tegen ("we're heading straight for it"). Even afwachten of ze die kunnen besturen/docken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Dat planeten bezoeken is in de loop van de tijd ook minder geworden (was ook te vaak hetzelfde liedje) Verschil met SGu is dat bij SG1 er nog mensen woonden op die planeet...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:51 schreef marcel-o het volgende:
K ben met SG1 begonnen![]()
k heb die nooit helemaal gezien, alleen laatste seizoen.
K heb dus nog wat te doen. als k elke dag een ep kijk, ben k nog wel n jaar bezig![]()
![]()
wat ik dus niet hoop in SGu is net als in SGA en SG1 die primitieve planeten waar ze komen.
Als je niet geskipt had, dan wist je dat Rush het schip liet jumpenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:51 schreef angel008 het volgende:
heb wel wat moeten skippen om hem af te zien maar ik snap even niet waarom ze wegjumpte.. kwamen de alliens eraan of wat ? (en dan konden ze niet in hyperspace jumpen met dat ding eraan zag er wel evil uit en leek mij een ideale ''upgrade'' van destiny)
Wat moet een seedship met shuttles?quote:edit : ik had gehoopt op nieuwe shutles brand spanking new maar we krijgen een gatebuilding kamer te zien..
inderdaad nog eens gekeken maar waarom jumpte hij ? konden ze niet dat seedship overnemen ?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:49 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Als je niet geskipt had, dan wist je dat Rush het schip liet jumpen
[..]
Wat moet een seedship met shuttles?
dat dus.. tuurlijk ze stunde een paar mensen maar ze hebben toch zat mariniers aan boord vechten met die handelquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Een schip met superveel stroom en stargates... En een paar (niet erg agressieve?) aliens. En dan koppelen ze snel af. Waarom toch?Erg onlogisch. Maar Telford zal ze vast wel kunnen gebruiken om terug te komen.
Umm, dat was nogal wiedes, omdat ze alle power aan het kwijtraken waren. Zodra ze over de grens waren, zouden ze compleet 'dood' zijn geweest en dan was het einde verhaal.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Een schip met superveel stroom en stargates... En een paar (niet erg agressieve?) aliens. En dan koppelen ze snel af. Waarom toch?Erg onlogisch. Maar Telford zal ze vast wel kunnen gebruiken om terug te komen.
Inderdaad, ze hebben het expliciet gehad over een 'point of no return'.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:56 schreef kingmob het volgende:
[..]
Umm, dat was nogal wiedes, omdat ze alle power aan het kwijtraken waren. Zodra ze over de grens waren, zouden ze compleet 'dood' zijn geweest en dan was het einde verhaal.
Ik snap niet hoe je dat hebt kunnen missen?
Dat andere schip had alsnog zat stroom. Beetje "think outside the box". Vond het beetje zwakke wending.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:56 schreef kingmob het volgende:
[..]
Umm, dat was nogal wiedes, omdat ze alle power aan het kwijtraken waren. Zodra ze over de grens waren, zouden ze compleet 'dood' zijn geweest en dan was het einde verhaal.
Ik snap niet hoe je dat hebt kunnen missen?
+1quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 07:39 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zou eigenlijk liever een paar weken niet kijken zodat ik er een paar achter elkaar kan kijken, maar ik wil volgende week waarschijnlijk weer te graag weten wat er gaat gebeuren
superserie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en sneak peakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Ik vond alleen dat de oplossing zolang opzich liet wachten ik had datzelf al in een minuut bedacht.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef Cerbie het volgende:
Normaal skip ik de-stukjes op Aarde, maar met Eli en zijn moeder was wel mooi.
Dat was deze keer wel anders.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:25 schreef Boekenwurm het volgende:
Ik vind het een leuk seizoen tot nu toe, alleen steeds zo'n smeuig poprock-nummer de laatste paar minuten vind ik weinig origineel.
quote:Leuk koude-rillingen-moment ja. Goede ep.Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef Cerbie het volgende:
Normaal skip ik de-stukjes op Aarde, maar met Eli en zijn moeder was wel mooi.
quote:Bizar weinig. Dat gaat de zoveelste onopgeloste serie worden dusOp donderdag 21 oktober 2010 16:12 schreef .aeon het volgende:
Minder dan 1 miljoen kijkers in de US, dus dit seizoen zal waarschijnlijk het laatste zijn. Jammer.
quote:tja het is gewoon geen goeie tijden slechte tijden maar sci fi...Op donderdag 21 oktober 2010 16:12 schreef .aeon het volgende:
Minder dan 1 miljoen kijkers in de US, dus dit seizoen zal waarschijnlijk het laatste zijn. Jammer.
quote:Eens.Op donderdag 21 oktober 2010 16:33 schreef angel008 het volgende:
[..]
tja het is gewoon geen goeie tijden slechte tijden maar sci fi...
zag dit al aankomen en verwacht inderdaad ook geen nieuwe seizoen meer... het is gewoon veelste soapy..
vorige aflevering hebben ze ook weer niks gedaan hele aflevering verpest aan opbouw van zoon/moeder relatie de lucian alliance inburgeren (hoezo inburgeren er zijn geen andere opties) rush die alles voor zichzelf houd.
ik hoop dat ze met meer actie komen want dat is wat iedereen wilt en verwacht en dat komt niet dus kijken de mensen niet meer..
quote:House MD is vele malen leuker dan SG-UOp donderdag 21 oktober 2010 17:57 schreef Asgard het volgende:
[..]
Eens.
Afgelopen aflevering zat ik ook gewoon andere dingen te doen terwijl ik de aflevering aan het "kijken" was. Kon me gewoon niet boeien.
Het hoeft heus niet allemaal actie te zijn, maar ik wil gewoon IETS zien. Gewoon IETS waaruit blijkt dat ze gvd in een andere universum op een duizenden jaren oud schip zitten met nieuwe technologie. Als ik naar een depressieve moeder met HIV wil kijken zet ik wel ff House oid op.
quote:Klopt wel, het boeit me niet zoveel meer. Zit niet te springen als er een nieuwe aflevering uitkomt maar eerder te hopen dat het leuker dan verwacht is (kan makkelijk als je toch al lage verwachtingen hebt gheghe)Op donderdag 21 oktober 2010 16:28 schreef resque het volgende:
mja, ik vind het nou ook niet zo bijzonder eigenlijk... teveel van hetzelfde en het is nou niet echt spannend ofzo.... geen (goede) climaxen aan het einde... zit nu echt niet met spanning te wachten op de volgende aflevering ofzo...
quote:Doh.Op donderdag 21 oktober 2010 18:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
House MD is vele malen leuker dan SG-U
quote:Drama is niet hetzelfde als soap. En sowieso snap ik niet waarom je nog kijkt, zelfs nog voordat SGU in premiere ging hebben de makers veelvuldig gezegd dat het veel meer om de karakters zou gaan. Dat juist daar nog steeds over gezeurd word, vind ik op z'n zachts gezegd een beetje vreemd.Op donderdag 21 oktober 2010 16:33 schreef angel008 het volgende:
[..]
tja het is gewoon geen goeie tijden slechte tijden maar sci fi...
zag dit al aankomen en verwacht inderdaad ook geen nieuwe seizoen meer... het is gewoon veelste soapy..
vorige aflevering hebben ze ook weer niks gedaan hele aflevering verpest aan opbouw van zoon/moeder relatie de lucian alliance inburgeren (hoezo inburgeren er zijn geen andere opties) rush die alles voor zichzelf houd.
ik hoop dat ze met meer actie komen want dat is wat iedereen wilt en verwacht en dat komt niet dus kijken de mensen niet meer..
quote:Zoals?Op donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Asgard het volgende:
[..]
Doh.
Maar het was ff om aan te geven dat ze in SG-U thema's hebben die er helemaal niet in horen.
quote:Gezeik tussen Eli en z'n moeder?Op donderdag 21 oktober 2010 19:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Drama is niet hetzelfde als soap. En sowieso snap ik niet waarom je nog kijkt, zelfs nog voordat SGU in premiere ging hebben de makers veelvuldig gezegd dat het veel meer om de karakters zou gaan. Dat juist daar nog steeds over gezeurd word, vind ik op z'n zachts gezegd een beetje vreemd.
[..]
Zoals?
quote:Waarom zou dat niet thuishoren in SGU? Het is namelijk gewoon een stukje drama en dat zit in meer SF series.
quote:Probleem is wellicht niet het drama/soap gehalte.. Maar meer het gebrek aan Sci fiOp donderdag 21 oktober 2010 20:22 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet thuishoren in SGU? Het is namelijk gewoon een stukje drama en dat zit in meer SF series.
quote:En hele volksstammen die het alleen via Usenet kunnen zien en via de officiële kanalen alleen maar foutmeldingen krijgen dat ze in het verkeerde land zittenOp donderdag 21 oktober 2010 16:12 schreef .aeon het volgende:
quote:Inderdaad. Zoals Star Trek.Op donderdag 21 oktober 2010 20:43 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dan is de vraag, hoe definieer je Sci-fi? Want er zijn meer sci-fi series geweest met een hoog drama gehalte.
quote:Onzin, je kan het gewoon van iTunes halen, maar ook daar komen de cijfers niet boven de 2 miljoen uit. Downloaden is gratis en gemakkelijker. Jammer dat daardoor zo'n leuke serie wordt gecancelled. De zender (SyFy) kan daar overigens niks mee. Die inkomsten gaan voor een groot deel direct naar MGM. SyFy verdient haar geld met commercials, en zonder voldoende live kijkers zal SGU ongetwijfeld moeten stoppen.Op donderdag 21 oktober 2010 23:03 schreef Henno het volgende:
[..]
En hele volksstammen die het alleen via Usenet kunnen zien en via de officiële kanalen alleen maar foutmeldingen krijgen dat ze in het verkeerde land zittenMensen die ervoor zouden willen betalen...
quote:Ik geloof dat de Live+7 ratings zo'n 45% hoger waren dan de Live+SD ratings van de vorige aflevering van SGU. Dus het publiek is er nog wel, ik denk dat SGU toch weer naar de vrijdag moet om mensen het live te laten kijken.Op vrijdag 22 oktober 2010 00:17 schreef .aeon het volgende:
[..]
Onzin, je kan het gewoon van iTunes halen, maar ook daar komen de cijfers niet boven de 2 miljoen uit. Downloaden is gratis en gemakkelijker. Jammer dat daardoor zo'n leuke serie wordt gecancelled. De zender (SyFy) kan daar overigens niks mee. Die inkomsten gaan voor een groot deel direct naar MGM. SyFy verdient haar geld met commercials, en zonder voldoende live kijkers zal SGU ongetwijfeld moeten stoppen.
Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen hier de afleveringen download zonder te betalen, niet?
quote:Het was idd weer kut met peren.Op woensdag 27 oktober 2010 22:24 schreef .aeon het volgende:
Wel gekeken, maar vond het geen leuke aflevering.
Die droom-werelden heb ik (ook in SG1/SGA) nooit interessant gevonden. Het einde was dan leuk bedacht, de rest vond ik gewoon saai. Dan de real-life situatie: de aliens zagen er slecht uit imo. Ik hoopte nog dat de bioscoopfilm overdreven was, maar 'in het echt' zagen ze er ook nep uit. Ook zag ik er heel erg de productiegrenzen in deze aflevering. Je ziet de aliens het eerste shot niet, maar hoort ze alleen maar. En dan ineens gaan we naar een shot bij de gate waarbij ze al helemaal tot aan de barricades zijn opgerukt. Waar ze vervolgens enorm lang niks doen. Waarom 'groeit' het niet gewoon door? Als Chloe zo eenvoudig via de zijkant zo'n tentakel kan aanraken, waarom dan niet andersom? En dan nog die eindeloze vlammewerper-shots. Ja die zullen vast een hoop hebben gekost en het ziet er ook tof uit, maar die hoef ik niet meer dan drie keer te zien. Vooral omdat ze de hele tijd hetzelfde doen. Bovendien hadden ze in die drie uur die Rush aangaf best een quarantine room kunnen maken op Destiny, zodat ze Scott gewoon aan boord konden brengen.
Een hele episode 'verspild' om Scott ook die infectie te laten oplopen. Ik wil meer verhaal, minder filler!
quote:De connetie is: Dat chloe aan matt haar bloed geeft en bij hem wil blijven terwijl ze daar kan doodgaan en hij droomt dat ze gaan trouwen, dus hij houdt ook van haarOp donderdag 28 oktober 2010 10:20 schreef MakuMaku het volgende:
Ik snap die link tussen de droom wereld en de werkelijkheid niet? Meestal zie je dat de droomwereld iets te maken heeft met de werkelijkheid, of de key is om de zaak op te lossen. Maar hier wordt alleen gedroomd en verder niks??
quote:Maar of Matt wel of niet over Chloe droomt terwijl hij daar lag, maakt voor het verhaal niks uit. Al droomde hij over zijn hond ofzo...Op donderdag 28 oktober 2010 10:51 schreef resque het volgende:
[..]
De connetie is: Dat chloe aan matt haar bloed geeft en bij hem wil blijven terwijl ze daar kan doodgaan en hij droomt dat ze gaan trouwen, dus hij houdt ook van haarDus oftewel ze vinden elkaar superleuk
quote:voor het grote verhaal niet nee... maar de relatie tussen hun welOp donderdag 28 oktober 2010 15:46 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
Maar of Matt wel of niet over Chloe droomt terwijl hij daar lag, maakt voor het verhaal niks uit. Al droomde hij over zijn hond ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |