Wat ik niet snap is dat Young hem niet opdroeg 1 dag voor de limiet verstreken is hem weer te ontdooien en zijn plaats in te nemen als er nog steeds geen oplossing was.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:04 schreef Jegorex het volgende:
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Ik moet zeggen dat het me ook verbaasd dat men nog steeds zo dom is om niet in die markt te springen. Usenetters downloaden toch wel, wat houdt je in hemelsnaam tegen om een downloaddienst aan te bieden om een deel daarvan te laten betalen. Er zijn zoveel opties, maar ze kiezen massaal voor de "we doen net of downloaders niet bestaan" optie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:17 schreef angel008 het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?
en ook ik ben van mening dat zodra je live streams (tegen betaling) je zal zien dat de fanbase een stuk groter is zoveel mensen buiten de US kijken mee via usenet..
jupquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:36 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het me ook verbaasd dat men nog steeds zo dom is om niet in die markt te springen. Usenetters downloaden toch wel, wat houdt je in hemelsnaam tegen om een downloaddienst aan te bieden om een deel daarvan te laten betalen. Er zijn zoveel opties, maar ze kiezen massaal voor de "we doen net of downloaders niet bestaan" optie.
En dat is dus de domheid, want het worden dan niet ineens klanten die magisch meer betalen. In het geval van Amerikaanse series hebben we vaak niet eens de mogelijkheid tot de DVDs (voor veel duurder dan wat je zou betalen als je ze op TV had gekeken) te koop zijn. Massaal schieten ze in hun eigen voeten, ik snap dat gewoon niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:47 schreef angel008 het volgende:
[..]
jup
zo betalen de meeste mensen al snel 10/15 euro per maand voor een payservertje.
maak er een dienst van zoals spotify voor 10/15 euro per maand om dit soort series te volgen/streamen en je zal zien dat er opeens veel mensen weer gaan betalen.
nadat ik spotify op mijn mobiel heb gebruikt betaal ik inmiddels al bijna een half jaar netjes elke maand 10 euro voor mijn muziek de 8 jaar daarvoor heb ik _nooit_ een cent uit gegeven aan muziek niet op itunes niet op internet nergens.. maar juist het gemak van spotify heeft mij overgehaald om toch wel de kosten te betalen.
waar het hem in zit (denk ik) is dat veel muziek maatschapijen de 10 euro niet genoeg vinden (kijk bv naar hoeveel muziek er nu helaas van spotify afgehaald word) dit zal ook wel voor de kabelmaatschapijen zo zijn en vinden ze de 10 euro dus te weinig en weigeren het te doen.
''Via Netflix hebben ze tegen betaling van 7,99 dollar per maand onbeperkte toegang tot films en tv-programmas/series''quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Xaobotnik het volgende:
10/15 Euro per maand voor verschillende topseries, yeah right daarmee halen ze dat geld er toch nooit uit? En dan heb je niet eens meegenomen dat het grootste deel die het van een dergelijke dienst zou kunnen halen, het waarschijnlijk gewoon van usenet of via bittorrent binnentrekt.
10/15 euro tegenover 0 euro, dat is de vergelijking. Alles wat je er 'uit' hoeft te halen is de server, dat zal niet zo heel lastig zijn als je kijkt hoe bijvoorbeeld Youtube overeind blijft met enkel advertenties.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Xaobotnik het volgende:
10/15 Euro per maand voor verschillende topseries, yeah right daarmee halen ze dat geld er toch nooit uit? En dan heb je niet eens meegenomen dat het grootste deel die het van een dergelijke dienst zou kunnen halen, het waarschijnlijk gewoon van usenet of via bittorrent binnentrekt.
0 Euro? Leg dit eens uit? Je denkt toch niet dat ze er nu niets aan verdienden? Ik kan derest ook wel meenemen, maar ik ken je gedachtegang omtrent die 0 euro niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:09 schreef kingmob het volgende:
[..]
10/15 euro tegenover 0 euro, dat is de vergelijking.
Zeker. Beiden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:26 schreef angel008 het volgende:
leg jij mij dan eens uit hoe ze er nu geld mee verdienen ? de reclame's die er tussendoor komen ? syfy die het koopt/betaald ?
20 minuten reclame? Waar haal je dat vandaan? En van die 10 Euro gaat ook een bedrag van af omdat die door verschillende partijen gedeeld moet worden.quote:ik gok zelf op het laatste en als je voor die 10 euro hetzelfde krijgt als op tv (40 minuten actie 20 minuten reclame + 10 euro per maand) dan staat elke maatschapij te trappelen om die dienst te gebruiken
Met het verschil dat er ook andere bedragen betaald worden tussen Apple en de productiemaatschappijen en dat er ook ander deals aan verbonden zijn.quote:edit : als je de link van de itunes store bekijkt zie je dat elke aflevering blijkbaar dus zo'n 3$ kost met 10 euro/dollar zou je dus zomaar elke week jou stargate kunnen kijken...
Sowieso is betaalde video in de VS meer ingeburgerd. In grote delen van de wereld kennen ze dat niet. Maar je negeert het gegeven dat we nu ook gewoon in HD deze serie kunnen checken. Waarom zou je daar opeens voor gaan betalen? Misschien dat een klein gedeelte dat doet uit principe, maar het verre merendeel doet dat echt niet hoor.quote:edit2 : zie bv http://bright.nl/betaalde-video-de-vs-groter-dan-bittorrent
nogmaals ik betaal nu dus al minimaal 6 maanden elke maand 10 euro voor spotify omdat ik persoonlijk het heerlijk vind om geen data meer te hebben lokaal (hoezo 100gb aan muziek op een disk/iphone/ipad/mp3 speler) gewoon nummer intikken click en afspelen zelfs met usenet of welk ander programma dan ook duurt het langer om iets te downloaden/over te zetten dan via spotify nummer/naam en play in te drukken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:39 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Zeker. Beiden.
[..]
20 minuten reclame? Waar haal je dat vandaan? En van die 10 Euro gaat ook een bedrag van af omdat die door verschillende partijen gedeeld moet worden.
[..]
Met het verschil dat er ook andere bedragen betaald worden tussen Apple en de productiemaatschappijen en dat er ook ander deals aan verbonden zijn.
[..]
Sowieso is betaalde video in de VS meer ingeburgerd. In grote delen van de wereld kennen ze dat niet. Maar je negeert het gegeven dat we nu ook gewoon in HD deze serie kunnen checken. Waarom zou je daar opeens voor gaan betalen? Misschien dat een klein gedeelte dat doet uit principe, maar het verre merendeel doet dat echt niet hoor.
En het percentage Scifi liefhebbers dat er iets handiger mee is, is groter dan de gemiddelde Desperate Housewives kijker. De grootste groep bestaat uit niet-scifi liefhebbers, en wanneer het niet te veel kost, kiezen ze makkelijker daarvoor. Zie ook het succes van diensten als iTunes. Maar ook daarvoor geldt: Het kan ook gratis. Ik weet hoe, dus ik ga het niet gebruikten. En van de mensen die dit niet weten, hoeveel daarvan kijken naar SGU?? Zeer weinig. Kortom, het moet succes hebben bij een productiemaatschappij die het wil produceren en verkopen. Hoeveel van die grote series die via Netflix en iTunes worden aangeboden en een soortgelijk budget vergen als SG:U verschijnen niet op cable? Jehoeft niet briljant te zijn om op dit online-idee te komen, dus er is een reden dat een dergelijke serie niet exclusief op die manier wordt aangeboden. En ik denk dat ik die reden redelijk dicht benaderd heb.
Leuk. Maar muziek is iets anders dan een serie van 1 - 1,5 Gb. Verder heb je ook nog de kwaliteitsfactor en het gegeven dat je afhankelijk bent van een internetverbinding. HD streamen is gewoon niet zomaar te realiseren. Dat is wat anders dan bij muziek. Bij muziek is kwaliteit minder snel merkbaar. Maar ik zie het verschil al tussen de reguliere 720p HDTV x264-CTU mkv's en de .WEB-DL.DD5.1.H.264-POD mkv's. En die Youtube achtige 1080p kwaliteit is helemaal niets.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef angel008 het volgende:
[..]
nogmaals ik betaal nu dus al minimaal 6 maanden elke maand 10 euro voor spotify omdat ik persoonlijk het heerlijk vind om geen data meer te hebben lokaal (hoezo 100gb aan muziek op een disk/iphone/ipad/mp3 speler) gewoon nummer intikken click en afspelen zelfs met usenet of welk ander programma dan ook duurt het langer om iets te downloaden/over te zetten dan via spotify nummer/naam en play in te drukken.
Let wel, ik zeg niet dat Netflix of soortgelijke diensten niets is/zijn. Ik zeg alleen dat de makers van een serie niet enkel daarvan kunnen leven en toch de serie op deze manier in tact kunnen houden.quote:als ik nu gewoon elke avond als ik thuiskom mn netflix opstart en stargate/nog 12 andere US series live kan streamen in hd content (Want wie heeft er tegenwoordig nog <10mbit internet) met ondertitelingen erbij voor 7,99 $ per maand.
ik ben bang dat er helaas mensen hogerop bij de nbc/syfy zitten die hetzelfde denken en stug blijven denken dat mensen graag tv kijken met een hd ontvanger en elke 5 minuten reclame kijken.. dat willen mensen gewoon niet dus wat gaan ze doen ? juist downloaden..quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Leuk. Maar muziek is iets anders dan een serie van 1 - 1,5 Gb. Verder heb je ook nog de kwaliteitsfactor en het gegeven dat je afhankelijk bent van een internetverbinding. HD streamen is gewoon niet zomaar te realiseren. Dat is wat anders dan bij muziek. Bij muziek is kwaliteit minder snel merkbaar. Maar ik zie het verschil al tussen de reguliere 720p HDTV x264-CTU mkv's en de .WEB-DL.DD5.1.H.264-POD mkv's. En die Youtube achtige 1080p kwaliteit is helemaal niets.
[..]
Let wel, ik zeg niet dat Netflix of soortgelijke diensten niets is/zijn. Ik zeg alleen dat de makers van een serie niet enkel daarvan kunnen leven en toch de serie op deze manier in tact kunnen houden.
15 jaar geleden had iedereen nog 57kb modempjes staanquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:42 schreef Mirel het volgende:
Vergeet niet dat het internet in de VS niet overal snel is.
ik vind de adaptive 1080P streaming op de XBOX wel een prima kwaliteit. Helaas in NL geen seriesquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Leuk. Maar muziek is iets anders dan een serie van 1 - 1,5 Gb. Verder heb je ook nog de kwaliteitsfactor en het gegeven dat je afhankelijk bent van een internetverbinding. HD streamen is gewoon niet zomaar te realiseren. Dat is wat anders dan bij muziek. Bij muziek is kwaliteit minder snel merkbaar. Maar ik zie het verschil al tussen de reguliere 720p HDTV x264-CTU mkv's en de .WEB-DL.DD5.1.H.264-POD mkv's. En die Youtube achtige 1080p kwaliteit is helemaal niets.
Allemaal leuk en aardig, maar het punt van Xaobotnik is dat er niet genoeg geld aan te verdienen valt. Iig niet zoveel dat het alleen op deze manier aangeboden kan worden in dezelfde vorm (met hetzelfde budget dezelfde productiekwaliteit en lengte per aflevering). Daar heb je helemaal niets op ingebracht. Hij heeft volgens mij ook gewoon gelijk. Er zijn voor zover ik weet geen andere series die wel op deze manier in stand worden gehouden. Of dacht je dat jij zo briljant bent en dat iemand anders nooit op dit idee zou zijn gekomen als het daadwerkelijk levensvatbaar zou zijn?quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:18 schreef angel008 het volgende:
[..]
ik ben bang dat er helaas mensen hogerop bij de nbc/syfy zitten die hetzelfde denken en stug blijven denken dat mensen graag tv kijken met een hd ontvanger en elke 5 minuten reclame kijken.. dat willen mensen gewoon niet dus wat gaan ze doen ? juist downloaden..
waarom zou je wel die 1.5gb kunnen downloaden maar niet streamen ? again met mijn internet lijntje thuis kan ik prima een 1080p film streamen vanuit mn server of vice versa
hell zelfs mijn vodafone 3g dongel kan een 720p stream afspelen zonder problemen en dat is wat ? 2/5mbit..
helaas maar juist de mensen zoals jij kunnen niet verder kijken als wat ze nu hebben en zien er niet in dat dit een ware goudmijn is..
let maar op straks heb je alleen nog studio's die gewoon hun eigen streaming dienst oprichten zonder tussenkomst van allerlei andere partijen (kijk naar spotify er zijn nu artiesten die directe deals afsluiten met spotify en dus veel meer geld krijgen ipv via de platenmaatschappijen.
nee ik denk dat er in de komende 5-10 jaar heel veel gaat veranderen in de media wereld en ook met de manier waarop we werken nu zitten we nog te klooien met 3g dongles en download limieten.. straks heb je gewoon overal openbaar wifi en heb je bij wijze van GBit tot in de woonkamer.
streaming muziek begint nu ook pas zijn babystapjes te zetten.. maar opeens gaat iedereen eraan meedoen na spotify (google/apple)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:16 schreef Kenju het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het punt van Xaobotnik is dat er niet genoeg geld aan te verdienen valt. Iig niet zoveel dat het alleen op deze manier aangeboden kan worden in dezelfde vorm (met hetzelfde budget dezelfde productiekwaliteit en lengte per aflevering). Daar heb je helemaal niets op ingebracht. Hij heeft volgens mij ook gewoon gelijk. Er zijn voor zover ik weet geen andere series die wel op deze manier in stand worden gehouden. Of dacht je dat jij zo briljant bent en dat iemand anders nooit op dit idee zou zijn gekomen als het daadwerkelijk levensvatbaar zou zijn?
Muziekcontent is veel goedkoper. Daarnaast is het ook vrij normaal om muziek te kopen. Dat is niet zo voor series.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:11 schreef angel008 het volgende:
[..]
streaming muziek begint nu ook pas zijn babystapjes te zetten.. maar opeens gaat iedereen eraan meedoen na spotify (google/apple)
Naast de reguliere uitzendingen ja. Maar die zijn er niet meer. Dus mijn vraag is, hoe kun je een serie aanbieden zonder dat je die kunt uitzenden omdat er van de zenderaanbiders geen interesse is, en er toch geld aan verdienen? Jou antwoord is via een streamingsdienst. Maar daar verdient de productiemaatschappij toch niet genoeg aan? Dat is wat Xaobotnik bedoelt. SG:U is een dure serie, en moet betaald worden door het bedrag dat een uitzender ervoor neer legt, plus wat extra's aan bijv. sponsoring. De uitzender betaalt dit weer van abonnementsgelden en met name reclames, etc. etc. Puur en alleen inkomsten van sponsoring en een klein deel van de abonnements inkomsten van Netflix is gewoon niet genoeg om een serie van bijna 45 minuten per aflevering met zo'n hoge productiewaarde (cast, special effects, scenario, omgeving (hoe noem je dat in filmtermen??), achterliggende crew die ook duurder is dan normaal doordat je extra special effect-mensen nodig hebt, IT-crew uitgebreider moet zijn, grafische artiesten meegenomen moeten worden, etc.).quote:naast de reguliere uitzendingen kun je prima een streaming dienst aanbieden alleen moet je niet zoals nu us/eu appart houden want juist de doelgroep in europa krijg je erbij ipv downloaders..
De mensen die downloaden leveren nu niks op. Ik denk niet alleen dat ze nu niks aan ze verdienden, dat weet ik zeker.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
0 Euro? Leg dit eens uit? Je denkt toch niet dat ze er nu niets aan verdienden? Ik kan derest ook wel meenemen, maar ik ken je gedachtegang omtrent die 0 euro niet.
Maar waarom zouden de mensen die nu downloaden voor 0 Euro nu opeens 15 euro gaan betalen om te kunnen streamen?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:46 schreef kingmob het volgende:
[..]
De mensen die downloaden leveren nu niks op. Ik denk niet alleen dat ze nu niks aan ze verdienden, dat weet ik zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |