Toegevoegd, succes met het invoeren van je muziek collectie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:18 schreef trebremmit het volgende:
Vandaag ook maar eens gebruiker van RYM geworden, best leuk om lijstjes mee te maken.
http://rateyourmusic.com/~trebremmit
Heb jou en Emokid ook toegevoegd, nog even uitvogelen hoe het allemaal werkt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:30 schreef On het volgende:
[..]
Toegevoegd, succes met het invoeren van je muziek collectie.
Ik was daar ooit aan begonnen, maar destijds zaten er nog niet zoveel titels in die database en kon ik dus niet al m'n DVDs in op m'n lijst zetten. Misschien dat ik dat binnenkort weer eens oppak.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:38 schreef ranja het volgende:
Overigens kent RYM inmiddels ook een flinke collectie films die je op dezelfde manier kunt behandelen als muziek, dus ook aangeven of je die hebt of hebt gezien, wat je waardering is en in lijsten zetten.
Toen ik net begon op RYM heb ik een hoop moeten toevoegen. Nog steeds doe ik dat wel veel, zeker met nederlandse bands of met releases waar ik net een andere van heb dan al bestaat.quote:Op zondag 9 mei 2010 02:38 schreef emokid het volgende:
Soms voeg ik ook zelf wat toe, is ook wel leuk.
Volgens mij gaat dat vanzelf. Maar dat gaat wel via je ratings, dus alleen bands waar je iets van gerate hebt. Maakt dan niet uit of dat 5 sterren of een halve ster is (dus ik weet ook meteen als Coldplay het weer nodig vind iets uit te brengenquote:Op zondag 9 mei 2010 12:21 schreef trebremmit het volgende:
Komen er trouwens vanzelf albums bij te verschijnen te staan of kun je dat zelf regelen? RYM heb ik het nu over.
Merci, ik dacht dat het een groep was, zoals je ze ook bij Last.FM hebt, maar ik zie nu dat zoiets bij RYM niet bestaat.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef ranja het volgende:
Groepsleider?Het is gewoon een lijst die ik heb samengesteld.
Ik zet je er wel bij.
Dat is dan nog veel meer dan ik, ik kom volgens mij net aan de 50.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef Arn0 het volgende:
Ben ook aan het twijfelen om een account aan te maken maar als ik dit zie:
collection [4,843]
Pff, Ik kom nog niet op 1/20ste denk ik
Ik zie dat die 4 albums in totaal 5 ratings hebben. Niet erg bekend dus.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:31 schreef Desunoto het volgende:
Trouwens RYM is erg incompleet merk ik. Waarom zijn er daar maar 4 CD's van Kiyoharu?
Die staat als link bij de lijst. Beetje lang om te postenquote:Op zondag 9 mei 2010 14:04 schreef emokid het volgende:
Haha, mooi. Wat was ook alweer het linkje voor de fok charts? Kunnen we zien wat de beste platen zijn onder alle fokkers.
http://rateyourmusic.com/(...)+wallofdolls%2C+ZedZquote:Op zondag 9 mei 2010 14:04 schreef emokid het volgende:
Haha, mooi. Wat was ook alweer het linkje voor de fok charts? Kunnen we zien wat de beste platen zijn onder alle fokkers.
Iedereen die in de FOK lijst staat nu wel lijkt me.quote:
Heb je toegevoegd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:38 schreef Desunoto het volgende:
Ik heb er ook maar een aangemaakt dan:
http://rateyourmusic.com/~Desunoto
Ik heb zelf alleen die plaat van Sungrazer toe hoeven voegen. Voor de rest heb ik rym nergens op kunnen betrappen iets niet te hebben.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Er staat inderdaad best veel op, bij musicmeter voeg ik vaak albums toe maar hier staat bijna alles op wat ik heb of ken.
Dat is wat RYM is... user input. Geen pro's zoals Allmusic.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:31 schreef Desunoto het volgende:
4.843?! Allejezus. Heeft diegene voor ¤50.000 aan CDs of zo?! Om het nog maar niet te hebben over de kosten voor het magazijn waar dat alles in moet staan.![]()
Trouwens RYM is erg incompleet merk ik. Waarom zijn er daar maar 4 CD's van Kiyoharu?
Waarvan 13 Beatlesquote:Op zondag 9 mei 2010 16:00 schreef Arn0 het volgende:
Van de 41 albums die ik heb gerate, ben jij het ongeveer met 21 albums eens wallofdolls, niet slecht![]()
Haha jaquote:
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:51 schreef Allcoolnamesweretaken het volgende:
http://rateyourmusic.com/~Tabula_rasa
Add me gerust als je mijn muziek dragelijk vindt.
Yes: dat betekent dat Revolver op #1 staatquote:Op zondag 9 mei 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.
Kan ook door de rest van de 'nieuwelingen' komen natuurlijk...
Dus ik hoor niet meer bij de coole-mensen-club als ik het een slecht album vindt?quote:Op zondag 9 mei 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.
Kan ook door de rest van de 'nieuwelingen' komen natuurlijk...
Ik denk eerder dat het een uncool album is dat op wonderbaarlijke en onterechte wijze hoog gewaardeerd wordtquote:Op maandag 10 mei 2010 18:15 schreef Allcoolnamesweretaken het volgende:
[..]
Dus ik hoor niet meer bij de coole-mensen-club als ik het een slecht album vindt?
Gestegen naar 4quote:Op maandag 10 mei 2010 17:09 schreef tim. het volgende:
Ik heb ook een account: http://rateyourmusic.com/~Third Ik zal daar binnenkort wat werk van maken. Ook ik sta open voor toevoegingen, ook aan de FOK!-lijst. 'Loveless' vind ik een van de beste albums ooit gemaakt (al heb ik er al lang niet meer naar geluisterd), 5 sterren. Dat album verdient een hogere plek!
Tof! Maak ook een lijst, dan houd ik je bij. Geweldig boek is het, moet binnenkort eens verder.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:25 schreef Arn0 het volgende:
Heb twee suggesties gedaan, kom helaas niet verder.. Over lijsten gesproken: ik vind je "1001 Albums I'm Supposed to Hear Before I Die" lijst wel tof, zeker omdat ik dat boek ook net heb aangeschaft
Welk nummer is het van The Waterboys? A Girl Called Johnny? Want dan voeg ik gewoon het eerste album toe, heb liever hele albums ipv singles. Bedankt voor je suggestie! Hoor er graag meer.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:50 schreef ranja het volgende:
Thuis eens over nadenken
Maar waarom een saxofoon
Ik had ook een suggestie gedaan, maar heb op RYM een andere naam (Chris_W) dan hier.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:42 schreef emokid het volgende:
Oke bedankt, heb hem er nu bij. Ik krijg echt suggesties van wildvreemde mensen, ook gewoon non-fokkers. Wel leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Desunoto het volgende:
"Mijn muziek" wordt niet echt goed vertegenwoordigd op RYM (lees: weinig tot helemaal niet...) dus ik denk dat ik het toch maar alleen bij last.fm houd...![]()
![]()
Dan voeg je het toch zelf toe? Je helpt de site er alleen maar mee groeien. Ik heb ook genoeg artiesten en releases toegevoegd waarvan ik de enige ben die ze op z'n lijst heeft staan en een rating heeft gegeven. Iemand moet het uiteindelijk doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar goed, als je daar geen zin in hebt, dan houdt het op.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
Had al zo'n vermoeden dat jij van fok zou zijn. Ik krijg ook Hongaren en Italianen die op een of andere manier op mijn lijst terecht komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had ook een suggestie gedaan, maar heb op RYM een andere naam (Chris_W) dan hier.
Je zou het zeggen, maar dat is 1 van de weinige cd's waarvan ik t origineel niet heb, zodat ik neit kan checken wie de sax bespeelt. HEt zou zomaar Barry Hay zelf kunnen zijn omdat ie naast fluit en gitaar ook een klein riedeltje kan saxen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef emokid het volgende:
Ah kijk, bedankt. Dat van Golden Earring zou jij toch moeten weten?
Haha, ik sta altijd open voor suggesties tenzij het gruntende gnomen zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:31 schreef Arn0 het volgende:
Ik keek net bij de pagina voor Ringo's "Ringo" album en ik zag dat je hem op je wishlist had gezet wallofdolls: Ben blij dat je mijn suggestie hebt gelezen
Hahaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Haha, ik sta altijd open voor suggesties tenzij het gruntende gnomen zijn.
Tuurlijk. Gewoon toevoegen. Ik voeg ook heel vaak gewoon een album toe zonder tracklisting als ik geen tijd heb. Elk kleine stapje is er 1!quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben dan weer aan het twijfelen of ik mijn bootlegs zal toevoegen.. Vooral de tracklisting heb ik geen tijd voor om eerlijk te zijn.
Bij de tracklist kun je 'simple' en 'advanced' gebruiken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:39 schreef trebremmit het volgende:
Weet iemand ook of het mogelijk is een tracklist in zijn geheel te kopieeren en te plakken bij albums toevoegen.
Ik wil Collected van Cuby + Blizzards toevoegen alleen daar staan iets van 55 nummers op en ik heb niet zo'n zin om die allemaal handmatig in te gaan voeren.
Verrek!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij de tracklist kun je 'simple' en 'advanced' gebruiken.
Bij advanced kun je de tracklist er in plakken, je moet alleen wel tussen het nummer en de titel een | zetten en evt tussen de titel en de tijd ook.
Je kunt het tweede album (Red Army Blues) en het derde album (Don't Bang the Drums) van the Waterboys er ook wel bijzettenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:26 schreef emokid het volgende:
http://rateyourmusic.com/(...)hone_in_rock_albums/
Heb m even vernieuwd, saxofonisten erbij gezet. ranja, weet je ook wie de sax doet dat Waterboys nummer? Kon het niet vinden.
Ja, de hoofdletterregels van het land zelf worden overgenomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 05:43 schreef Arn0 het volgende:
He, had ik net mijn eerste tracklist toegevoegd, blijkt dat er voor Nederlandse albums andere hoofdletter regels zijn dan voor Engelse albums. Kan ik weer opnieuw beginnen
Edit: Oh, wacht, je kan het nog corrigeren![]()
Me dunkt. De score is nog geen honderdste opgeschoven door trebremmits stem...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:58 schreef ranja het volgende:
Klopt... de andere stemmer heeft meer dan 2800 ratings, jij 36. Ook heb jij nog 0 reviews, ok hij ook maar 5. Het is niet zo dat het tot in het oneindige 'hoe meer hoe zwaarder' is maar 2800 tegen 36, dat verlies je dus wel, dan telt je stem nog niet echt mee.
Dat eerste kan ik nog inkomen, alhoewel ik mij bij mensen die zoveel stemmen afvraag of ze het echt allemaal serieus beluisterd hebben of alleen om zo snel mogelijk hun stem zwaarder te laten wegen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:58 schreef ranja het volgende:
Klopt... de andere stemmer heeft meer dan 2800 ratings, jij 80. Ook heb jij nog 0 reviews, ok hij ook maar 5. Het is niet zo dat het tot in het oneindige 'hoe meer hoe zwaarder' is maar 2800 tegen 80 dat verlies je dus wel, dan telt je stem nog niet echt mee.
Dat is om te voorkomen dat je bv fanclubs hebt die allemaal 1 stem uitbrengen op 1 album en vervolgens niks meer, dan telt die stem helemaal niet mee. Overigens telt ook de spreiding van je stemmen nog mee in de berekening, als iemand 500 stemmen heeft maar alleen maar 5 sterren dan telt die alsnog bijna niet mee. Jouw 80 ratings waarvan 58 keer 4 sterren helpt dan ook niet.
Als je meer ratings en reviews hebt gaat je stem vanzelf zwaarder tellen.
Overigens is het preciese algoritme zwaar geheim, weet alleen de eigenaar van de site
Nou, hij is al 4 jaar bij RYM zie ik dus vind ik meer dan 2000 stemmen niet zo gekquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:25 schreef trebremmit het volgende:
Dat eerste kan ik nog inkomen, alhoewel ik mij bij mensen die zoveel stemmen afvraag of ze het echt allemaal serieus beluisterd hebben of alleen om zo snel mogelijk hun stem zwaarder te laten wegen.
hoe heet je op rym dan?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:34 schreef Norrage het volgende:
Ps. voeg me ook ff toe aan die fok lijst
Het makkelijkste is gewoon naar de band pagina te gaan, dan naat het album en dan 'add to list' te doen, dan krijg je de 'primary' op de lijst. Als je een bepaalde uitgave wil zoek je die in de verzameling uitgaves, ga je daarheen en doet dan 'add to list'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:21 schreef Norrage het volgende:
Nou na heel veel gezweet heb ik mijn top 100 ver-ratemymusic-t...Het moet toch makkelijker kunnen? En zelfs nu zijn er veel albums tussen met een late reissue ofzo..Bv the Wall staat op 1994...
Je moet toch gewoon uit je eigen library zo'n lijst kunnen opstelllen? niet?
Wat een rare manier om albums te zoeken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:34 schreef Norrage het volgende:
Ik heb deze site nog nooit gesnapt, en doe het nog steeds niet..Het is zo;n verdorie onhandige, onoverzichtelijke site..Ik wil gewoon mijn collectie toevoegen maar het is volstrekt onmogelijk adequaat op albums te zoeken...Als ik intype Pink Floyd Wish You Were Here wil ik gewoon alleen die versies daarvan tevoorschijn toveren!! Maar dat kan niet (zover ik weet).
(...)
Maar in ieder geval, als je eenmaal die lijstjes hebt is het leuk en zo..maar dat invoeren, dat moet beter kunnenDie Go! search gaat de goede kant op, maar ook daar staat er niks goed gesorteerd. Alle Pink Floyd albums staan bijvoorbeeld volledig door elkaar. Heb je 10 Pipers at the gate of dawn op de eerste pagina, maar alleen LPs..komen alle cds ergens halverwege, maar de cd die ik wil (europese release) staat dan op pagina 30 ofzo..het slaat echt nergens op..Ja, ik ben gefrustreerd.
Ben verdorie al in totaal nu 2 uur bezig met lijstjes maken en albums toevoegen, en heb het gevoel niks opgeschoten te zijn. Ik wil gewoon klik add klik add...en makkelijk kunnen zoeken
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Desunoto het volgende:
"Mijn muziek" wordt niet echt goed vertegenwoordigd op RYM (lees: weinig tot helemaal niet...) dus ik denk dat ik het toch maar alleen bij last.fm houd...![]()
![]()
Tja, op rym zitten nou eenmaal veel rockers en indiekids, dus voor wat techno / gabber of darkstep moet je soms zelf moeite doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik heb net ervaren dat dat makkelijker wasquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat een rare manier om albums te zoeken.Een beetje alsof je Tom Tom gebruikt om van je slaapkamer naar de koelkast te gaan, en dan te zitten vloeken dat de uitgestippelde route je eerst naar de straat stuurt.
Zoals ranja zei moet je gewoon naar de bandpagina gaan, en van daaruit gewoon de juiste cd aanklikken. Gaat het om een reissue of wat dan ook dan moet je gewoon bij de 'hoofd'-release de optie '# issues' open klikken naast die cd. Een kind kan de was doen.
quote:Gezien ja
quote:En mij?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:20 schreef Gillingham het volgende:
Ranja, kun je mij ook toevoegen op de fok-lijst?
quote:Hee, we hebben al 19 gezamelijke albumsOp maandag 25 oktober 2010 15:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben inmiddels ook lidBinnenkort eens flink aan de bak om mijn 700 CD's toe te voegen
Er zou een upload-mogelijkheid meoten zijn voor excel sheets
http://rateyourmusic.com/~pdehoog
quote:Doen we goedOp dinsdag 26 oktober 2010 15:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Hee, we hebben al 19 gezamelijke albums
quote:Wa's jouw usernaam danOp dinsdag 26 oktober 2010 15:08 schreef cafca het volgende:
[..]
quote:Ik heb je ook even toegevoegd.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Doen we goedIk ben nog volop bezig met toevoegen hoor
Maar wat een kutklus is dat. 700 albums toevoegen
quote:http://rateyourmusic.com/~K1000
quote:Die naam had ik dus echt nooit geradenOp dinsdag 26 oktober 2010 15:54 schreef cafca het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/~K1000
Ik vergeet alleen vaak de lijst bij te werken, en dan vergeet ik vervolgens welke albums ik wel en niet ingevoerd heb
quote:Top
quote:Ja. HeldJoe Bonamassa.
quote:Je moet hem op zijn frans uitsprekenOp dinsdag 26 oktober 2010 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die naam had ik dus echt nooit geraden
quote:Ja dat is echt vervelend ja, kan je dat voorkomen op een of andere manier?Op dinsdag 26 oktober 2010 15:54 schreef cafca het volgende:
[..]
http://rateyourmusic.com/~K1000
Ik vergeet alleen vaak de lijst bij te werken, en dan vergeet ik vervolgens welke albums ik wel en niet ingevoerd heb
quote:Inmiddels al 29Op dinsdag 26 oktober 2010 15:08 schreef cafca het volgende:
[..]
quote:Door deze url te gebruiken en dan de namen aan te passen
quote:Weer wat geleerdOp woensdag 27 oktober 2010 00:31 schreef ranja het volgende:
Of je gaat naar de pagina van iemand en klikt op de C
quote:Daar moet ik ook aan beginnenOp woensdag 27 oktober 2010 08:48 schreef Norrage het volgende:
(ohnee, zit in de VS he)
Maar heb erg veel lopen lezen en zo qua muziek...via de site...leuk lijstjes van de anderen doorkijken
quote:43 al? Gaat goed. Benieuwd op welk aantal we eindigen dan.Op woensdag 27 oktober 2010 00:33 schreef Norrage het volgende:
Leuk!Mooie feature zeg.
ik deel 43 albums met methmodmich (en ik heb er pas 150 ingevoerd ofz0)! Komt waarschijnlijk omdat hij gewoon alles heeft...
Verder nog niet met veel mensen gechecked, maar dit zal vast niet getopt worden
quote:Moet dat nou weer met firefox en greasemonkey? ik haat firefox....wat was die andere site dat je gewoon handmatig kan scrobbelen? dat is toch altijd wel het handigstOp woensdag 27 oktober 2010 20:03 schreef Arn0 het volgende:
Nou, je kan RateYourMusic wel linken met Last.FM, zodat als je een album pagina op RYM bekijkt, je alle tracks van het album in een keer kan scrobblen. Zowel realtime als in een "previous play".
http://www.last.fm/group/rateyourmusic.com/forum/56148/_/507947
quote:Ja, dat is wellicht toch een betere manier om "te digitaliseren" dan ze als bezit aan te geven...Maar toch, als je het download is het toch niet helemaal niet je bezit..toch? Ik hecht op zich nog best wat waarde aan de verzameling op mijn computer. STaat in principe alleen muziek die ik het waard vind te houden en niet meteen te deleten...Weet niet hoe dat mij jullie is hoor?Op vrijdag 29 oktober 2010 09:36 schreef ranja het volgende:
Wat darkestrah zegt, als ik iets rate zonder te 'ownen' dan heb ik meestal ergens het album gedownload of gehoord op de Luisterpaal of Spotify. Die bezit ik dus niet.
quote:Ik zou nooit iets uit die iTunes store kopen, wat ik ook in de winkel kan kopen of gewoon in tastbare versie kan bestellen. Wat is het voordeel van die mp3's boven een cd?Op vrijdag 29 oktober 2010 18:26 schreef Norrage het volgende:
Ja ok, ik wil ook nog wel eens albums "kopen" via itunes. Maar ik ben natuurlijk wel wat van de nieuwe generatie. Ik vind het persoonlijk lastig om gedownload spul niet als "eigendom" te beschouwen. Ik koester het met liefde
Zijn er nog anderen met een mening hierover? ik vind het wel een interessante vraag..
quote:Ik heb een aantal albums moeten kopen via itunes omdat ik het nergens in de winkel kon vinden, zelfs niet in obscure platenzakenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zou nooit iets uit die iTunes store kopen, wat ik ook in de winkel kan kopen of gewoon in tastbare versie kan bestellen. Wat is het voordeel van die mp3's boven een cd?
En nee, scrobblen is geen reden. Dat kon zogezegd al, mocht je daar echt zo veel waarde aan hechten.
Omdat CD's tof zijn! En als ik geld uitgeef wil ik gewoon iets tastbaarsquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:46 schreef Norrage het volgende:
Maar nu begint mijn twijfel weer van...waarom kopen we eigenlijk nog cds?
Ja die vraag stelde ik ook een aantal posts geleden! Hup iemand, antwoorden..het moet toch kunnen???quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:04 schreef Felagund het volgende:
Ik heb al een hele tijd geen cd's meer gekocht, sinds ik niet meer in Nijmegen woon een stuk minder (Kroese/Waaghaals niet meer in de buurt).
Is er trouwens een manier om je lijstjes van RYM op een snelle/handige manier naar bbcode om te zetten? Ik zie dat je het wel allemaal op twitter en zo kan posten.
Jaquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef Norrage het volgende:
...het is leuk om een cd-rek vol te hebben staan met cd's..en je gasten die er dan altijd een beetje doorheen bladeren een beetje te observeren en zo
Dat ja.quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja die vraag stelde ik ook een aantal posts geleden! Hup iemand, antwoorden..het moet toch kunnen???
En ik heb altijd wel cd's gekocht, van mijn favoriete bands en zo...maar doe het de laatste tijd toch weer meer..(zeker omdat het hier in de VS heel cheap is)...het is leuk om een cd-rek vol te hebben staan met cd's..en je gasten die er dan altijd een beetje doorheen bladeren een beetje te observeren en zo
Ik heb je gePMedquote:Op maandag 1 november 2010 00:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat ja.Het is een beetje zoals een goed gevulde boekenkast, een woonkamer is niet compleet zonder een kast vol CD's/LP's.
Niet dat ik die heb (nouja, één Benno van Ikea, maar die heb je snel vol), maar ik ben aan het sparen...
Wat brengt jou trouwens naar de VS, Norrage? Ik ben er op moment ook, vandaar dat ik nieuwsgierig ben. Antwoorden mag ook per PM, dan hoeven we hier niet offtopic te gaan.
Ontopic: ik heb me intussen aangemeld bij RYM, dus ik wil er binnenkort eens een keer voor gaan zitten om mijn muziek in te voeren.
Door je Last.FM profiel in te vullen daarquote:Op maandag 1 november 2010 23:30 schreef Norrage het volgende:
Hey hoe krijgen jullie die latest artists van last.fm op je RYM profiel? Je weet wel, bij "listening to"?
Ja ik merk dat ik ook gewoon een wishlist aan het bijhouden ben! gaat op den duur zeker helpen..Zeker omdat je die mooi kan uitprinten met die printfunctie..Sta ik tenminste niet in de winkel met "oh kut, welke artiesten had ik ook al weer op mijn lijstje staan?"quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind RYM trouwens echt handigAl tijden op zoek naar zoiets, met name om dan eindelijk eens een lijst bij te kunnen houden van alles wat ik nog een keer moet gaan luisteren
quote:Op dinsdag 2 november 2010 07:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik merk dat ik ook gewoon een wishlist aan het bijhouden ben! gaat op den duur zeker helpen..Zeker omdat je die mooi kan uitprinten met die printfunctie..Sta ik tenminste niet in de winkel met "oh kut, welke artiesten had ik ook al weer op mijn lijstje staan?"
Hier ben ik het volkomen mee eens.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:22 schreef emokid het volgende:
Ik vind nog steeds dat ze de meest recente jaarlijst moeten verstoppen tot aan het eind. Elke keer als iets 4.08 heeft uit 200 ratings, en dus vanzelfsprekend na de update op #1 staat in 2010, krijgt het een stuk of 50 ratings met 0.5, zodat het niet op #1 staat.
Als je naar de jaarlijsten kijkt is het vanaf 2006 gaande waar jaarlijsten niet meer eindigen met 4.00+ albums, maar de hoogste platen 3.80 scoren. Vanaf 2006 kreeg de website ook de meeste gebruikers. Zonde.
Ja, fucking handigquote:Op dinsdag 2 november 2010 07:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik merk dat ik ook gewoon een wishlist aan het bijhouden ben! gaat op den duur zeker helpen..Zeker omdat je die mooi kan uitprinten met die printfunctie..Sta ik tenminste niet in de winkel met "oh kut, welke artiesten had ik ook al weer op mijn lijstje staan?"
Je kunt in grote lijnen echter wel inschatten wat voor 'soort' gebruikers massaal van die lage stemmen uitdelen. Er is volgens mij wel een reden waarom metal altijd zo verrassend hoog staat in dit soort lijstjes...quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:55 schreef ranja het volgende:
Ach, er zitten nogal wat amerikaanse tieners op die zodra er een nieuwe Britney Spears uitkomt massaal halve sterren gaan geven enzo. Zullen we het over de Simpson zusjes maar helemaal niet hebben. Dat hou je toch niet tegen.
Maar het is dan nog steeds goed om platen die je moet kopen te onthouden...Ik heb zovaak dat ik denk van "yes, die plaat moet ik binnenkort halen" en dan ben ik dat binnenkort vergetenquote:Op woensdag 3 november 2010 09:47 schreef cafca het volgende:
Och ik kan toch niet alles kopen wat op mijn wishlist staat, dus die hou ik niet eens meer bij
Och.... ik kom toch altijd wel met wat leuks thuisquote:Op woensdag 3 november 2010 16:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar het is dan nog steeds goed om platen die je moet kopen te onthouden...Ik heb zovaak dat ik denk van "yes, die plaat moet ik binnenkort halen" en dan ben ik dat binnenkort vergeten
Ja ok, als je wishlist uit 100en albums bestaatquote:Op woensdag 3 november 2010 16:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Och.... ik kom toch altijd wel met wat leuks thuis
Was het maar waar....quote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ok, als je wishlist uit 100en albums bestaat
Dat is wel het geval, de albums die relatief het best gewaardeerd worden.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:19 schreef Norrage het volgende:
Vraagje: Waarom zijn sommige albums dikgedrukt en sommige niet in het lijstje van de artiest? Het lijkt alsof het de belangrijkste/officiele/albums-met-meeste-ratings zijn ofzo...maar dat gaat ook niet altijd op....
het is anders wel handig te doen zodat je netjes kan zien netjes kan zien hoeveel albums je qua genre hebt geluisterd (of in digitaal bezit hebt)quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 09:27 schreef Darkestrah het volgende:
Dingen in de categorie digitaal stoppen ga ik echt niet doen. Als ik het een rating gegeven heb, en ik zet er niet bij dat ik de cd in bezit heb, dan kan je er vanuit gaan dat hij digitaal is.
Fijn! Dat wilde ik nu net weten!quote:Op dinsdag 2 november 2010 06:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Door je Last.FM profiel in te vullen daarDe volledige URL that is, zoals http://www.last.fm/user/pdehoog
Tuurlijk, alles wat ik koop en veel wat ik luister registreer ik en probeer ik te 'raten'. Verder maak ik nog veel lijsten natuurlijk en ben ik wat actiever op het forum met de lijstjes en polls.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:05 schreef Norrage het volgende:
Hoi mensen, wordt er nog goed geRYMt door jullie?
Ja dat is echt crap, maar dat was ook niet de reden dat ik RYM gebruik. Nu ik mijn eigen collectie op orde heb kan ik het makkelijk bijhouden en zoals de rest gebruik ik het dus nog lekkerquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:32 schreef emokid het volgende:
Nog amper. Sterker nog, heb mijn account zo goed als inactief gemaakt:
http://rateyourmusic.com/~interpolb
De huidige en recente toplijsten zijn niet meer mijn smaak. Overbodig veel metal weer in de top 100 wat ik toch niet meer luister. Verder heb ik al zo'n beetje bijna alles ontdekt inclusief de obscure platen met hoge cijfers (Harmonium, Comus, etc).. Muziek is eindeloos, maar RYM niet.
Jazeker. Wat ik allemaal wel niet doe aan playlists, ratings en alles in mijn iTunes...als dat meteen doorgepasst zou worden naar RYM ofzo zou echt fantastisch zijnquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:57 schreef wallofdolls het volgende:
Het lijkt me trouwens ideaal als er ooit een API komt waarmee je bijvoorbeeld Spotify kunt koppelen om je albums te raten. Of waarmee je zelf aan de slag kunt om een programma te maken waarmee je heel makkelijk iets kunt doen (zoeken, raten, whatever).
mass-edit is wel handig om snel veel te raten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:17 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het raten altijd zoveel tijd kosten dat ik tot nu toe er nog niet heel veel mee heb gedaan. Maar misschien toch maar eens mijn albumlijsten invullen en gelijk alles raten.
Cool, dat is iets om in de OP te zetten denk ikquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:25 schreef ranja het volgende:
[..]
mass-edit is wel handig om snel veel te raten.
http://rateyourmusic.com/collection_t/xxx/r0.0
waar xxx is je rym naam
(of gewoon naar toe klikken via ratings - unrated - mass edit/tag)
Rym is iets wat altijd in ontwikkeling is, aangezien het een muzieksite is die de overvloed aan muziek probeert bij te houden. dus jawel, de mogelijkheden zijn wel degelijk eindeloos.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:32 schreef emokid het volgende:
Nog amper. Sterker nog, heb mijn account zo goed als inactief gemaakt:
http://rateyourmusic.com/~interpolb
De huidige en recente toplijsten zijn niet meer mijn smaak. Overbodig veel metal weer in de top 100 wat ik toch niet meer luister. Verder heb ik al zo'n beetje bijna alles ontdekt inclusief de obscure platen met hoge cijfers (Harmonium, Comus, etc).. Muziek is eindeloos, maar RYM niet.
Je wilt de sterretjes wegkrijgen? het zijn maar 16 ratings, dus handmatig wegslopen is toch geen probleem?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:17 schreef Darkestrah het volgende:
Vraagje. Er staan een aantal waarderingen voor films op mijn profiel, maar die wil ik weg hebben. Ik heb ze geprobeerd te verwijderen met mass edit. Maar er gebeurt niks.
Iemand een oplossing?
Wauw, al die tijd moeilijk zitten doen. Bedankt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:19 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Je wilt de sterretjes wegkrijgen? het zijn maar 16 ratings, dus handmatig wegslopen is toch geen probleem?
Gewoon film opzoeken, kom je de film tegen met de rating, dan iets naast de sterretjes van desbetreffende film klikken en dan heb je weer een blanco waardering. evt digitaal ownership e.d wegslopen als je een geheel lege filmlijst wilt
Mja, lijkt mij ook. Ik heb heel vaak dat ik als ik iets hoor ik even op RYM kijk wat het beste is van iemand, of in ieder geval wat bevredigende recensies krijgt. Voorheen deed ik dat altijd met AMG, aangezien daar mensen zitten met verstand in plaats van voor de helft mongooltjes, maar daar kun je helaas geen wishlist voor/overzicht van je eigen geluisterde / aangeschafte muziek maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:19 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Rym is iets wat altijd in ontwikkeling is, aangezien het een muzieksite is die de overvloed aan muziek probeert bij te houden. dus jawel, de mogelijkheden zijn wel degelijk eindeloos.
Ik weet niet hoe jullie in godsnaam zoeken, maar er zijn wel degelijk nieuwe dingen toegevoegd aan die site op muzikaal gebied.
Die gehele genre list is bijv nog meer uitgebreid en er staat een hele hoop ´´ǵenres´´ in waar ik zelf nog nooit van heb gehoord. Moohnbahton? Flashcore? en zo zijn er nog veeeel meer.
Comus en harmonium zijn trouwens het topje van de ijsberg
autist alert.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:19 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Rym is iets wat altijd in ontwikkeling is, aangezien het een muzieksite is die de overvloed aan muziek probeert bij te houden. dus jawel, de mogelijkheden zijn wel degelijk eindeloos.
Ik weet niet hoe jullie in godsnaam zoeken, maar er zijn wel degelijk nieuwe dingen toegevoegd aan die site op muzikaal gebied.
Die gehele genre list is bijv nog meer uitgebreid en er staat een hele hoop ´´ǵenres´´ in waar ik zelf nog nooit van heb gehoord. Moohnbahton? Flashcore? en zo zijn er nog veeeel meer.
Comus en harmonium zijn trouwens het topje van de ijsberg
[..]
Je wilt de sterretjes wegkrijgen? het zijn maar 16 ratings, dus handmatig wegslopen is toch geen probleem?
Gewoon film opzoeken, kom je de film tegen met de rating, dan iets naast de sterretjes van desbetreffende film klikken en dan heb je weer een blanco waardering. evt digitaal ownership e.d wegslopen als je een geheel lege filmlijst wilt
Vrijwilligers, veel nieuwe aanvragen, etc?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:45 schreef JohanLeWitt het volgende:
Waarom duurt het zo lang voordat geuploade cover-art wordt goedgekeurd? Heb 2 weken geleden de hoes van de nieuwe Spinvis al gestuurd en het staat er nog niet op...
meh..quote:The following genres were not found and therefore ignored: tekno
Niet meer of minder dan op musicmeter, lijkt me.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:35 schreef emokid het volgende:
Je bent sowieso aan het verkeerde adres als je dat soort muziek luistert.
Gewogen gemiddelde, hangt volgens mij o.a. af hoevaak op een albums is gestemd.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ze worden dus niet op avg rating geordend, ik kom er niet uit hoe je dan wel hoog in de top terecht komt
Ik ben blij dat het inhoudelijk blijkbaar dusdanig in orde is dat je op zo´n infantiele manier moet reagerenquote:
Tja als je meer tekno wilt ontdekken kun je toch beter een doorgesnoven kraakpand induiken.quote:
Ja, maar zoveel moeite is dat toch niet? eens in de zoveel tijd ga je er goed voor zitten en hoppatee. je hebt zo´n dude ergens die gooit er op een dag 3000 ratings bij en is dan weer pleite voor een heel jaarquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
zit al jaren op musicmeter met 550 albums gerate.. nu zou ik dat ook moeten doen voor deze site
Duurt ongeveer een maand of 2 zover ik weet. kijk dus extra goed of je upload goed is voordat je hem de site op knalt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:45 schreef JohanLeWitt het volgende:
Waarom duurt het zo lang voordat geuploade cover-art wordt goedgekeurd? Heb 2 weken geleden de hoes van de nieuwe Spinvis al gestuurd en het staat er nog niet op...
Het autistische zat hem in dat ene zinnetje, waar ik geen ongelijk in kan geven.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:57 schreef psaexorp het volgende:
Ik ben blij dat het inhoudelijk blijkbaar dusdanig in orde is dat je op zo´n infantiele manier moet reageren.
nu welquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:45 schreef JohanLeWitt het volgende:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het autistische zat hem in dat ene zinnetje, waar ik geen ongelijk in kan geven.
Damn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:27 schreef psaexorp het volgende:
[..]![]()
Als je naar de comus en harmonium opmerking doelt, dan noem je dat kennis van zaken.
Ik moet oprecht lachen als iemand dat als obscuur betiteld en doodleuk zegt dat ie alles wel heeft ontdekt.
Om vervolgens iets anders dan zichzelf te verwijten van ´´ja het is allemaal niet zo denderend meer´´. Vind je het gek met zo´n suffe instelling.
Ik zou even googlen naar autisme, want je halen jullie zo te zien wat dingen door elkaar. Mijn pm staat open als je erover wit discussiëren.
Hee, dan hoef je mij niet aan te vallen. Ik gaf je gelijk w.b. de oneindigheid van RYM. En ik denk dat je het voorbeeld Comus/Harmonium niet zo letterlijk moet opvatten, meer als verwijzing naar "kleine bands met (terecht) superhoge waarderingen"quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:27 schreef psaexorp het volgende:
[..]![]()
Als je naar de comus en harmonium opmerking doelt, dan noem je dat kennis van zaken.
Ik moet oprecht lachen als iemand dat als obscuur betiteld en doodleuk zegt dat ie alles wel heeft ontdekt.
Om vervolgens iets anders dan zichzelf te verwijten van ´´ja het is allemaal niet zo denderend meer´´. Vind je het gek met zo´n suffe instelling.
Ik zou even googlen naar autisme, want je halen jullie zo te zien wat dingen door elkaar. Mijn pm staat open als je erover wit discussiëren.
Het is geen aanval, het is meer een opmerking van ´´hey zoek het eens op, dan gaan we vervolgens een discussie houden´´. Ik heb het gehad met half-nederland die ´´autist´´ roept zonder te weten wat het is. Het autisme /adhd gebeuren is onderhand zover doorgeslagen dat dit soort dingen het gevolg zijn. Of jij deze discussie ook wil voeren is geheel aan jou. (Simon-Baran-Cohen mag natuurlijk ook meedoen)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hee, dan hoef je mij niet aan te vallen. Ik gaf je gelijk w.b. de oneindigheid van RYM. En ik denk dat je het voorbeeld Comus/Harmonium niet zo letterlijk moet opvatten, meer als verwijzing naar "kleine bands met (terecht) superhoge waarderingen"
edit: dit in contrast met kleine bands met (onterecht) lage waarderingen die je niet zo expliciet in die lijst tegenkomt, waardoor ze dus schijnbaar middelmaat zijn waardoor je ze door middel van de waardering niet op RYM gaat ontdekken, of toch minimaal niet eerder tegenkomt dan de gebruikelijke middelmaat. Daarom is RYM voor dat soort albums een slecht middel om de rest van de ijsberg te onderzoeken, of minimaal om dit zonder hulp van buitenaf te doen (mensen of recensies die invloed op jou hebben, toevallig een nummer horen, whatever).
Ik maak hier liever geen gewoonte van als je dat niet erg vind.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:46 schreef wallofdolls het volgende:
Holy shit. Goede analyse. Wel ietsjes te veel op de man nog, maar dat zien we door de vingers. Kun je er bij mij niet zo 1 doen.
Trouwens, ik heb al 42 albums gecontribute nu ik het zo zie. En ik heb er nog 10 op mijn lijstje.
http://rateyourmusic.com/contributed?user_req=wallofdolls#albums
Ben ik nu obscuur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geadd. Nu ik wat meer 'vrienden' kom ik vaker pardoes beoordelingen tegen bij vrij obscure albums. Alsof je een vriend tegenkomt op vakantie in een ver oord.quote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:13 schreef psaexorp het volgende:
Hm, Ik heb het idee dat je op verkenning bent gegaan vergeleken met laatste keer dat ik er keek, veel meer namen etc, leuk!
On, ik wil jou als mede-postpunkliefhebber al maanden op "Monarchie und Alltag" van Fehlfarben wijzen. Bij deze. Jij bent een van mijn vier vrienden daar, en ik ben je vooralsnog niet tegengekomen op vakantie in een ver oord.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:17 schreef On het volgende:
[..]
Geadd. Nu ik wat meer 'vrienden' kom ik vaker pardoes beoordelingen tegen bij vrij obscure albums. Alsof je een vriend tegenkomt op vakantie in een ver oord.
Thanks voor de tip! Ik heb hem eens binnengehaald toen ik de post-punk charts aan het doorspitten was, maar heb hem vooralsnog niet geluisterd. Ga ik zeker eens doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:38 schreef tim. het volgende:
[..]
On, ik wil jou als mede-postpunkliefhebber al maanden op "Monarchie und Alltag" van Fehlfarben wijzen. Bij deze. Jij bent een van mijn vier vrienden daar, en ik ben je vooralsnog niet tegengekomen op vakantie in een ver oord.
[ afbeelding ]
Overigens gebruik ik vooral de wishlistfunctie van RYM. Tenzij je soms wat van die lijst afhaalt, is dat een vervelende functie.
Ik haal er eigenlijk nooit wat vanaf. Daarom heb ik nu 253 albums gerate (moet nog steeds een groot deel van mijn iTunes-bibliotheek en cd-collectie toevoegen) en staan er 946 releases op mijn wishlist. Bijna een onmogelijke situatie. En muziek die ik er twee jaar geleden op zette vind ik nu soms niet meer boeiend, waardoor de zin om die muziek te beluisteren en beoordelen helemaal weg is. Ik wil trouwens een vriendje van je worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:51 schreef wallofdolls het volgende:
Waarom? Ik vind het ideaal. Lekker opstapelen en af en toe iets vanaf halen.
Ik moet wel zeggen dat mijn lijst extreem gekrompen is sinds ik deze gebruik![]()
http://rateyourmusic.com/(...)249&find=3315249&x=m
Misschien moet je er wel hard om lachen, want niet iedereen neemt die Duitsers even serieus als ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:30 schreef On het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Ik heb hem eens binnengehaald toen ik de post-punk charts aan het doorspitten was, maar heb hem vooralsnog niet geluisterd. Ga ik zeker eens doen.
Dat klopt, jaartje ofzoquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:08 schreef wallofdolls het volgende:
[..]![]()
Dan heb je al n tijdje niet gekeken?
Hmm, ik heb laatst juist even grote schoonmaak gehouden. Van 950 naar iets van 550 ongerate wishlist items. Alles wat in spotify stond staat er nu niet meer in.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:39 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik haal er eigenlijk nooit wat vanaf. Daarom heb ik nu 253 albums gerate (moet nog steeds een groot deel van mijn iTunes-bibliotheek en cd-collectie toevoegen) en staan er 946 releases op mijn wishlist. Bijna een onmogelijke situatie. En muziek die ik er twee jaar geleden op zette vind ik nu soms niet meer boeiend, waardoor de zin om die muziek te beluisteren en beoordelen helemaal weg is. Ik wil trouwens een vriendje van je worden.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:55 schreef psaexorp het volgende:
Voor gebruikers van last.fm:
Je kan trouwens met behulp van SCrymble lp´s (en andere cd´s e.d die je niet op je computer hebt staan) scrobbelen!
http://upyourlegsforever.com/scrymble/
Dat is een programma voor FF om scripts te laten draaien in de browser.quote:Op zondag 6 november 2011 11:12 schreef ranja het volgende:
[..]
en alleen met firefox of ook andere browsers?
en wat is greasemonkey?
Niet meer dan logisch toch?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:02 schreef Darkestrah het volgende:
Ja hoor, RYM doet ook mee met de SOPA-actie.
Natuurlijk ook niets slechts aan, maar ik had het juist even nodig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch toch?
Ik vind het wel goed dat ze actie ondernemen, die voorgestelde wetgeving als ronduit belachelijk.
Jou heb ik nog niet in mijn vriendencollectie. Even geadd.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:39 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Mooiwilde net even wat lijstjes maken
Dat werkt wel mooiquote:Op zondag 6 november 2011 14:21 schreef wallofdolls het volgende:
Oh, als je Chrome hebt:
http://www.howtogeek.com/(...)ts-in-google-chrome/
Hele mooie lijst. Er zitten wel een aantal dingen tussen waar ik benieuwd naar ben.quote:
Ik vond het nu wel eens tijd, mijn smaak heeft een aardig stabiel punt bereikt. Dus als ik eens een andere plaat een plekje gun kan ik af en toe wat aanpassen zonder meteen heel mijn lijst om te gooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:52 schreef OMG het volgende:
Gaaf.
Ik moet wil ooit nog eens zo'n soort lijst maken, gewoon voor de lol. Alleen dan korter denk ik, ik heb altijd wat moeite met lijsten langer dan 40 - 50.
Thanks. En ja mijn nummer 1 wisselt elk jaar wel. Die plaat van Swans is voor mij momenteel echt kolossaal.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hele mooie lijst. Er zitten wel een aantal dingen tussen waar ik benieuwd naar ben.
En een nieuwe nummer één!
Nummer 101. Helaas!quote:
Ook een toffe lijst, maar dat zag je al in mijn reactie op rym.quote:
bazenclipquote:Op maandag 16 juli 2012 15:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Geen antwoord op je vraag, maar ik vind deze clip altijd zo tof.
serieus?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:05 schreef Norrage het volgende:
Wat is nou beter, RYM of musicmeter?
De discussies in het Nederlands lopen daar wel veel beterquote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:16 schreef Arn0 het volgende:
Hehe. Ik kan geen enkel punt bedenken waarop musicmeter beter is
RYM heeft wel een nederlandstalig subforum maar daar gebeurt niet veel neequote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:22 schreef Gehenna het volgende:
De discussies in het Nederlands lopen daar wel veel beter
Ja ik vind dat ook wel wat overdreven. Ik snap nog dat je verschil wil maken tussen een lp of cd versie of een versie met bonustracks maar als alles identiek is behalve het label of datum van uitgave vind ik het ook niet nodig. Ik heb ook vrijwel geen albums verschoven die ik al had gerate voor die versie-splitsing er was naar de juiste versie dus ik heb nog steeds cd's uit 1970 ofzoquote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:19 schreef Norrage het volgende:
En tsja, waarom in godsnaam al die verschillende album releases kunnen invoeren...Ik wil gewoon zeggen dat ik iets heb op CD, op LP of digitaal...ofzo....maar kennelijk zijn er heel veel mensen die wel 100 verschillende versies van een album hebben?
Dat zijn de enige nadelen die ik kan bedenken. Verder ziet RYM er veel mooier (lees niet overzichtelijker)r uit en is het bovendien veel meer uptodate met releases.
toegevoegd aan de fok-lijst, meteen Nick Drake van 1 naar 4 gezaktquote:Op zondag 17 februari 2013 16:58 schreef Melomaan het volgende:
Mochten Fokkers mij toe willen voegen:
http://rateyourmusic.com/~Melomaan
wow, dat is verrekte handig!quote:Op zondag 24 februari 2013 21:33 schreef ranja het volgende:
Je kunt nu (sinds een week al) ook ratings per track op een album geven... vooral voor compilaties vind ik dat wel handig.
Laten we het hopenquote:Op zondag 24 februari 2013 22:53 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er nu ook track-charts komen
voorlopig nog niet maar later wel.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:53 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er nu ook track-charts komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |