Toegevoegd, succes met het invoeren van je muziek collectie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:18 schreef trebremmit het volgende:
Vandaag ook maar eens gebruiker van RYM geworden, best leuk om lijstjes mee te maken.
http://rateyourmusic.com/~trebremmit
Heb jou en Emokid ook toegevoegd, nog even uitvogelen hoe het allemaal werkt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 02:30 schreef On het volgende:
[..]
Toegevoegd, succes met het invoeren van je muziek collectie.
Ik was daar ooit aan begonnen, maar destijds zaten er nog niet zoveel titels in die database en kon ik dus niet al m'n DVDs in op m'n lijst zetten. Misschien dat ik dat binnenkort weer eens oppak.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:38 schreef ranja het volgende:
Overigens kent RYM inmiddels ook een flinke collectie films die je op dezelfde manier kunt behandelen als muziek, dus ook aangeven of je die hebt of hebt gezien, wat je waardering is en in lijsten zetten.
Toen ik net begon op RYM heb ik een hoop moeten toevoegen. Nog steeds doe ik dat wel veel, zeker met nederlandse bands of met releases waar ik net een andere van heb dan al bestaat.quote:Op zondag 9 mei 2010 02:38 schreef emokid het volgende:
Soms voeg ik ook zelf wat toe, is ook wel leuk.
Volgens mij gaat dat vanzelf. Maar dat gaat wel via je ratings, dus alleen bands waar je iets van gerate hebt. Maakt dan niet uit of dat 5 sterren of een halve ster is (dus ik weet ook meteen als Coldplay het weer nodig vind iets uit te brengenquote:Op zondag 9 mei 2010 12:21 schreef trebremmit het volgende:
Komen er trouwens vanzelf albums bij te verschijnen te staan of kun je dat zelf regelen? RYM heb ik het nu over.
Merci, ik dacht dat het een groep was, zoals je ze ook bij Last.FM hebt, maar ik zie nu dat zoiets bij RYM niet bestaat.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef ranja het volgende:
Groepsleider?Het is gewoon een lijst die ik heb samengesteld.
Ik zet je er wel bij.
Dat is dan nog veel meer dan ik, ik kom volgens mij net aan de 50.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef Arn0 het volgende:
Ben ook aan het twijfelen om een account aan te maken maar als ik dit zie:
collection [4,843]
Pff, Ik kom nog niet op 1/20ste denk ik
Ik zie dat die 4 albums in totaal 5 ratings hebben. Niet erg bekend dus.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:31 schreef Desunoto het volgende:
Trouwens RYM is erg incompleet merk ik. Waarom zijn er daar maar 4 CD's van Kiyoharu?
Die staat als link bij de lijst. Beetje lang om te postenquote:Op zondag 9 mei 2010 14:04 schreef emokid het volgende:
Haha, mooi. Wat was ook alweer het linkje voor de fok charts? Kunnen we zien wat de beste platen zijn onder alle fokkers.
http://rateyourmusic.com/(...)+wallofdolls%2C+ZedZquote:Op zondag 9 mei 2010 14:04 schreef emokid het volgende:
Haha, mooi. Wat was ook alweer het linkje voor de fok charts? Kunnen we zien wat de beste platen zijn onder alle fokkers.
Iedereen die in de FOK lijst staat nu wel lijkt me.quote:
Heb je toegevoegd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:38 schreef Desunoto het volgende:
Ik heb er ook maar een aangemaakt dan:
http://rateyourmusic.com/~Desunoto
Ik heb zelf alleen die plaat van Sungrazer toe hoeven voegen. Voor de rest heb ik rym nergens op kunnen betrappen iets niet te hebben.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Er staat inderdaad best veel op, bij musicmeter voeg ik vaak albums toe maar hier staat bijna alles op wat ik heb of ken.
Dat is wat RYM is... user input. Geen pro's zoals Allmusic.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:31 schreef Desunoto het volgende:
4.843?! Allejezus. Heeft diegene voor ¤50.000 aan CDs of zo?! Om het nog maar niet te hebben over de kosten voor het magazijn waar dat alles in moet staan.![]()
Trouwens RYM is erg incompleet merk ik. Waarom zijn er daar maar 4 CD's van Kiyoharu?
Waarvan 13 Beatlesquote:Op zondag 9 mei 2010 16:00 schreef Arn0 het volgende:
Van de 41 albums die ik heb gerate, ben jij het ongeveer met 21 albums eens wallofdolls, niet slecht![]()
Haha jaquote:
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:51 schreef Allcoolnamesweretaken het volgende:
http://rateyourmusic.com/~Tabula_rasa
Add me gerust als je mijn muziek dragelijk vindt.
Yes: dat betekent dat Revolver op #1 staatquote:Op zondag 9 mei 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.
Kan ook door de rest van de 'nieuwelingen' komen natuurlijk...
Dus ik hoor niet meer bij de coole-mensen-club als ik het een slecht album vindt?quote:Op zondag 9 mei 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Eh, ik weet het niet. Ik voegde je toe en ineens ging Loveless van 1 naar 8.
Kan ook door de rest van de 'nieuwelingen' komen natuurlijk...
Ik denk eerder dat het een uncool album is dat op wonderbaarlijke en onterechte wijze hoog gewaardeerd wordtquote:Op maandag 10 mei 2010 18:15 schreef Allcoolnamesweretaken het volgende:
[..]
Dus ik hoor niet meer bij de coole-mensen-club als ik het een slecht album vindt?
Gestegen naar 4quote:Op maandag 10 mei 2010 17:09 schreef tim. het volgende:
Ik heb ook een account: http://rateyourmusic.com/~Third Ik zal daar binnenkort wat werk van maken. Ook ik sta open voor toevoegingen, ook aan de FOK!-lijst. 'Loveless' vind ik een van de beste albums ooit gemaakt (al heb ik er al lang niet meer naar geluisterd), 5 sterren. Dat album verdient een hogere plek!
Tof! Maak ook een lijst, dan houd ik je bij. Geweldig boek is het, moet binnenkort eens verder.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:25 schreef Arn0 het volgende:
Heb twee suggesties gedaan, kom helaas niet verder.. Over lijsten gesproken: ik vind je "1001 Albums I'm Supposed to Hear Before I Die" lijst wel tof, zeker omdat ik dat boek ook net heb aangeschaft
Welk nummer is het van The Waterboys? A Girl Called Johnny? Want dan voeg ik gewoon het eerste album toe, heb liever hele albums ipv singles. Bedankt voor je suggestie! Hoor er graag meer.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:50 schreef ranja het volgende:
Thuis eens over nadenken
Maar waarom een saxofoon
Ik had ook een suggestie gedaan, maar heb op RYM een andere naam (Chris_W) dan hier.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:42 schreef emokid het volgende:
Oke bedankt, heb hem er nu bij. Ik krijg echt suggesties van wildvreemde mensen, ook gewoon non-fokkers. Wel leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Desunoto het volgende:
"Mijn muziek" wordt niet echt goed vertegenwoordigd op RYM (lees: weinig tot helemaal niet...) dus ik denk dat ik het toch maar alleen bij last.fm houd...![]()
![]()
Dan voeg je het toch zelf toe? Je helpt de site er alleen maar mee groeien. Ik heb ook genoeg artiesten en releases toegevoegd waarvan ik de enige ben die ze op z'n lijst heeft staan en een rating heeft gegeven. Iemand moet het uiteindelijk doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar goed, als je daar geen zin in hebt, dan houdt het op.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
Had al zo'n vermoeden dat jij van fok zou zijn. Ik krijg ook Hongaren en Italianen die op een of andere manier op mijn lijst terecht komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had ook een suggestie gedaan, maar heb op RYM een andere naam (Chris_W) dan hier.
Je zou het zeggen, maar dat is 1 van de weinige cd's waarvan ik t origineel niet heb, zodat ik neit kan checken wie de sax bespeelt. HEt zou zomaar Barry Hay zelf kunnen zijn omdat ie naast fluit en gitaar ook een klein riedeltje kan saxen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef emokid het volgende:
Ah kijk, bedankt. Dat van Golden Earring zou jij toch moeten weten?
Haha, ik sta altijd open voor suggesties tenzij het gruntende gnomen zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:31 schreef Arn0 het volgende:
Ik keek net bij de pagina voor Ringo's "Ringo" album en ik zag dat je hem op je wishlist had gezet wallofdolls: Ben blij dat je mijn suggestie hebt gelezen
Hahaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Haha, ik sta altijd open voor suggesties tenzij het gruntende gnomen zijn.
Tuurlijk. Gewoon toevoegen. Ik voeg ook heel vaak gewoon een album toe zonder tracklisting als ik geen tijd heb. Elk kleine stapje is er 1!quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben dan weer aan het twijfelen of ik mijn bootlegs zal toevoegen.. Vooral de tracklisting heb ik geen tijd voor om eerlijk te zijn.
Bij de tracklist kun je 'simple' en 'advanced' gebruiken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:39 schreef trebremmit het volgende:
Weet iemand ook of het mogelijk is een tracklist in zijn geheel te kopieeren en te plakken bij albums toevoegen.
Ik wil Collected van Cuby + Blizzards toevoegen alleen daar staan iets van 55 nummers op en ik heb niet zo'n zin om die allemaal handmatig in te gaan voeren.
Verrek!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij de tracklist kun je 'simple' en 'advanced' gebruiken.
Bij advanced kun je de tracklist er in plakken, je moet alleen wel tussen het nummer en de titel een | zetten en evt tussen de titel en de tijd ook.
Je kunt het tweede album (Red Army Blues) en het derde album (Don't Bang the Drums) van the Waterboys er ook wel bijzettenquote:Op maandag 10 mei 2010 20:26 schreef emokid het volgende:
http://rateyourmusic.com/(...)hone_in_rock_albums/
Heb m even vernieuwd, saxofonisten erbij gezet. ranja, weet je ook wie de sax doet dat Waterboys nummer? Kon het niet vinden.
Ja, de hoofdletterregels van het land zelf worden overgenomen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 05:43 schreef Arn0 het volgende:
He, had ik net mijn eerste tracklist toegevoegd, blijkt dat er voor Nederlandse albums andere hoofdletter regels zijn dan voor Engelse albums. Kan ik weer opnieuw beginnen
Edit: Oh, wacht, je kan het nog corrigeren![]()
Me dunkt. De score is nog geen honderdste opgeschoven door trebremmits stem...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:58 schreef ranja het volgende:
Klopt... de andere stemmer heeft meer dan 2800 ratings, jij 36. Ook heb jij nog 0 reviews, ok hij ook maar 5. Het is niet zo dat het tot in het oneindige 'hoe meer hoe zwaarder' is maar 2800 tegen 36, dat verlies je dus wel, dan telt je stem nog niet echt mee.
Dat eerste kan ik nog inkomen, alhoewel ik mij bij mensen die zoveel stemmen afvraag of ze het echt allemaal serieus beluisterd hebben of alleen om zo snel mogelijk hun stem zwaarder te laten wegen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:58 schreef ranja het volgende:
Klopt... de andere stemmer heeft meer dan 2800 ratings, jij 80. Ook heb jij nog 0 reviews, ok hij ook maar 5. Het is niet zo dat het tot in het oneindige 'hoe meer hoe zwaarder' is maar 2800 tegen 80 dat verlies je dus wel, dan telt je stem nog niet echt mee.
Dat is om te voorkomen dat je bv fanclubs hebt die allemaal 1 stem uitbrengen op 1 album en vervolgens niks meer, dan telt die stem helemaal niet mee. Overigens telt ook de spreiding van je stemmen nog mee in de berekening, als iemand 500 stemmen heeft maar alleen maar 5 sterren dan telt die alsnog bijna niet mee. Jouw 80 ratings waarvan 58 keer 4 sterren helpt dan ook niet.
Als je meer ratings en reviews hebt gaat je stem vanzelf zwaarder tellen.
Overigens is het preciese algoritme zwaar geheim, weet alleen de eigenaar van de site
Nou, hij is al 4 jaar bij RYM zie ik dus vind ik meer dan 2000 stemmen niet zo gekquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:25 schreef trebremmit het volgende:
Dat eerste kan ik nog inkomen, alhoewel ik mij bij mensen die zoveel stemmen afvraag of ze het echt allemaal serieus beluisterd hebben of alleen om zo snel mogelijk hun stem zwaarder te laten wegen.
hoe heet je op rym dan?quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:34 schreef Norrage het volgende:
Ps. voeg me ook ff toe aan die fok lijst
Het makkelijkste is gewoon naar de band pagina te gaan, dan naat het album en dan 'add to list' te doen, dan krijg je de 'primary' op de lijst. Als je een bepaalde uitgave wil zoek je die in de verzameling uitgaves, ga je daarheen en doet dan 'add to list'.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:21 schreef Norrage het volgende:
Nou na heel veel gezweet heb ik mijn top 100 ver-ratemymusic-t...Het moet toch makkelijker kunnen? En zelfs nu zijn er veel albums tussen met een late reissue ofzo..Bv the Wall staat op 1994...
Je moet toch gewoon uit je eigen library zo'n lijst kunnen opstelllen? niet?
Wat een rare manier om albums te zoeken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 01:34 schreef Norrage het volgende:
Ik heb deze site nog nooit gesnapt, en doe het nog steeds niet..Het is zo;n verdorie onhandige, onoverzichtelijke site..Ik wil gewoon mijn collectie toevoegen maar het is volstrekt onmogelijk adequaat op albums te zoeken...Als ik intype Pink Floyd Wish You Were Here wil ik gewoon alleen die versies daarvan tevoorschijn toveren!! Maar dat kan niet (zover ik weet).
(...)
Maar in ieder geval, als je eenmaal die lijstjes hebt is het leuk en zo..maar dat invoeren, dat moet beter kunnenDie Go! search gaat de goede kant op, maar ook daar staat er niks goed gesorteerd. Alle Pink Floyd albums staan bijvoorbeeld volledig door elkaar. Heb je 10 Pipers at the gate of dawn op de eerste pagina, maar alleen LPs..komen alle cds ergens halverwege, maar de cd die ik wil (europese release) staat dan op pagina 30 ofzo..het slaat echt nergens op..Ja, ik ben gefrustreerd.
Ben verdorie al in totaal nu 2 uur bezig met lijstjes maken en albums toevoegen, en heb het gevoel niks opgeschoten te zijn. Ik wil gewoon klik add klik add...en makkelijk kunnen zoeken
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Desunoto het volgende:
"Mijn muziek" wordt niet echt goed vertegenwoordigd op RYM (lees: weinig tot helemaal niet...) dus ik denk dat ik het toch maar alleen bij last.fm houd...![]()
![]()
Tja, op rym zitten nou eenmaal veel rockers en indiekids, dus voor wat techno / gabber of darkstep moet je soms zelf moeite doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik heb net ervaren dat dat makkelijker wasquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat een rare manier om albums te zoeken.Een beetje alsof je Tom Tom gebruikt om van je slaapkamer naar de koelkast te gaan, en dan te zitten vloeken dat de uitgestippelde route je eerst naar de straat stuurt.
Zoals ranja zei moet je gewoon naar de bandpagina gaan, en van daaruit gewoon de juiste cd aanklikken. Gaat het om een reissue of wat dan ook dan moet je gewoon bij de 'hoofd'-release de optie '# issues' open klikken naast die cd. Een kind kan de was doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |