Daar heb je idd wel een punt.quote:Op zondag 2 mei 2010 15:51 schreef PhalanX het volgende:
maar de mini crossovers waren in de jaren negentig meestal verbannen naar een klein hoekje, en had je alleen de jaarlijkse crossover waar je je druk om moest maken... en zelfs die jaarlijkse crossovers vielen nog mee.
Nu noemen ze het heel braaf "events" en krijgen we het ene event meteen na het andere, en moet de hele lijn erbij betrokken worden.
The House of M storyline is toch verantwoordelijk voor de teloorgang van 70% ofzo van de mutanten?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:10 schreef PhalanX het volgende:
Civil War is leuk, maar ze hebben het wel opgezet op het graf van wat de X-series vroeger waren.
Ik snap nog steeds niet dat Marvel zich maar op 1 franchise kan richten. Quesada heeft een persoonlijke hekel aan Spiderman's huwelijk, en zie daar, Parker sluit een verbond met de duivel zodat Quesada zijn zin krijgt. Quesada haat de X-titels, en zomaar ineens komt daar Decimation voorbij rollen en sindsdien zijn de X-series doodgebloed en bijna niet meer winstgevend te noemen.
Quesada krijgt een dik plassertje van Bendis en zie zaar Bendis krijgt carte blanche om bepaalde verhalen op te zetten terwijl ieder ander team al lang en breed vijf keer veranderd is en er tien series ten onder zijn gegaan omdat Marvel er geen zak promotie aan besteedde en het nog geen zes maanden de tijd wilde geven.
ik sla heel Shadowland over, afgezien van de normale Daredevil titel. Bij Marvel gaat het nu echt van event naar event.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:29 schreef emokid het volgende:
Hé leuk, een comic topic. Kijken er nog meer mensen uit naar Daredevil's Shadowland? Het lijkt mij een fijne crossover te gaan worden als ik zie wie er meespelen. Als ik het goed heb zal het vooral draaien om de "straat-helden" van NYC. Punisher, Moon Knight, Ghost Rider, Spider-Man etc..
Is die uberhaupt uitgekomen dan??quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:03 schreef Doezelhaar het volgende:
Ben overigens nog op zoek naar het zesde deel uit de Transformers serie van the war within: the dark ages - serie. Hard to find for a good price if you ask me.
Bij een comic shop/stripwinkel, maar het eerste nummer verschijnt pas op 17 november.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:26 schreef Mopst3r het volgende:
Weet iemand misschien waar ik Batman Inc in nederland kan verkrijgen?
Hij wordt dus wel gewoon in nederland verkocht? Bij mijn stripwinkel gaven ze namenlijk aan het niet te kennen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Bij een comic shop/stripwinkel, maar het eerste nummer verschijnt pas op 17 november.
comics zijn grappig en strips alleen maar leuk.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het verschil, voor dit topic, tussen comics en strips?
Freak Brothers zijn dus comics, net als Fat Feddy's Cat, of het werk van Crumb, of Calvin & Hobbes.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:57 schreef Breuls het volgende:
Comics zijn Amerikaanse strips, die in de meeste (maar niet alle) gevallen over 'superhelden' of anderszins daarop lijkende figuren gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Er is een tekenfilm uit van de Marvel groep genaamd Thor: Tales of Asgard.quote:Op zaterdag 16 april 2011 01:59 schreef Breuls het volgende:
Ik heb bij de lokale comicboer een heruitgave van een aantal Thor-verhalen uit de sixties gehaald. Het gaat om Journey into Mystery 83, de introductie van Thor, plus nog twee issues, samen in 1 nieuw nummer waarbij alles opnieuw is ingekleurd, dus het ziet er een stuk minder shabby uit. Is op zich wel geinig.
Thanks. Ik had er eigenlijk nog een weekje op willen zitten zodat ik nog wat kon herschrijven, maar ik had 'm al te lang laten liggen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:46 schreef Tokus het volgende:
leuk stukje op de frontpage over de X-Men films, Breuls.
Kans is ook dat de ANP-redacteur dat zelf ook niet doorheeft. Ik volg bijvoorbeeld Marvel niet, en als ik in de winkel naar de titels kijk, zie ik niet echt wat voor series/continuïteiten er precies zijn. Maar wat ik wel kan zien is wanneer een Spider-Man er anders uitziet dan ik verwacht.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:19 schreef Tokus het volgende:
Spider-Man wordt een zwarte latino
jammer dat ze bij het ANP verzuimen om een vrij belangrijk feit te melden: dat het om de Ultimate Spidey gaat, en dat die dus los staat van de normale Spider-man titels.
maar ja, dat gaat de gemiddelde frontpagebezoeker toch boven het hoofd.
nouja, op FOK! hoef je iig geen antwoord te verwachten op je vragenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:50 schreef Breuls het volgende:
Nu ik erover nadenk; zijn er eigenlijk wel gidsen voor newbies?
Toen ik DC begon te lezen ben ik gewoon wat titels gaan volgen en heb ik Wikipedia gebruikt om wat meer te leren over de achtergronden. Daarnaast lees ik sites over comics (voornamelijk CBR), waar je ook het eea van meekrijgt, maar er was nooit echt een gids die zegt: okay, luister: Superman is even weg van Aarde want hij zit op New Krypton, Bruce Wayne is 'dood' dus Dick Grayson is nu Batman en Hal Jordan is geen Green Lantern meer. (Om maar even wat willekeurige dingen van de laatste tijd te noemen.)
Je moet het zelf maar een beetje uitvinden. Als er dan ook nog eens conflicterende series zijn (en je kent het concept van een multiverse e.d. niet), kun je het niet zo goed volgen, denk ik.
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:50 schreef Breuls het volgende:
Toen ik DC begon te lezen ben ik gewoon wat titels gaan volgen en heb ik Wikipedia gebruikt om wat meer te leren over de achtergronden. Daarnaast lees ik sites over comics (voornamelijk CBR), waar je ook het eea van meekrijgt, maar er was nooit echt een gids die zegt: okay, luister: Superman is even weg van Aarde want hij zit op New Krypton, Bruce Wayne is 'dood' dus Dick Grayson is nu Batman en Hal Jordan is geen Green Lantern meer. (Om maar even wat willekeurige dingen van de laatste tijd te noemen.)
Je moet het zelf maar een beetje uitvinden. Als er dan ook nog eens conflicterende series zijn (en je kent het concept van een multiverse e.d. niet), kun je het niet zo goed volgen, denk ik.
Dat was ook mijn grootste probleem toen ik begon. Het begint al met de verschillende series die allemaal betrekking hebben op een bepaalde held (Superman, Batman, etc.) Als je dan een bepaalde serie hebt gekozen, moet je achterhalen wat er aan de hand is in die versie van het universum. En als je dat allemaal een beetje doorhebt, begint de verslaving in te kicken en wil je ook de andere series gaan lezenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:50 schreef Breuls het volgende:
Batman The Dark Knight Returns, Batman Year One, Batman: The Long Halloween, Batman: Dark Victory, Earth X, Wanted, Marvels, Top 10, League of Extraordinary Gentlemen, Sin City.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:47 schreef Young_David het volgende:
Zin in weer een ouderwets goede graphic novel. Ik heb al Watchman, V for Vendetta en Kingdom Come. Suggesties?
Ik heb echt zo'n vermoeden dat ze op een gegeven moment gaan terug grijpen naar eerdere comics om een verband te leggen tussen verschillende events...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef Breuls het volgende:
Ja, het is een kwestie van zelf research te doen. En da's eigenlijk ook wel leuk; je kunt je een ongeluk lezen op Wikipedia alleen al. Je leert zo veel over de karakters en krijgt een idee van waar je binnenvalt.
Straks in september wordt het helemaal makkelijk; gewoon de comics kopen en beginnen met lezen. Het doel van alles dat in september van DC uitkomt is dat iedereen erin mee kan.
Waar download je commics, dan?quote:Op zondag 2 mei 2010 15:54 schreef Netsplitter het volgende:
De centrale plaats op Fok! om comics te bespreken. Wat lees je. Wat vind je goed. Bespreek het hier.
Vorige delen:
De Comic-gemeenschap op Fok?
Het Centrale Comic-topic! part 2 (of 8)
Het Centrale Comic-topic! part 3 (of 8)
Sorry voor de schrale OP. Misschien dat als ik tijd of zin heb een keer een betere mooiere uitgebreide OP in elkaar flans. Tenzij iemand anders zich voelt geroepen.
Lapo:
[..]
Daar heb je idd wel een punt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de complete Marvel Event serie heb gedownload, dus alle overlappende comics mooi bij elkaar.
Het schept wel een duidelijk beeld van alle kanten die geraakt worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bv de Civil War wel goed vond qua belichting van alle partijen die er mee te maken hebben.
Die van Marvel vind ik op m'n iPad zeer goed werken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef Young_David het volgende:
Er zijn voor de iPad in ieder geval speciale apps van DC en Marvel waar je comics kan kopen ...
Mocht legaliteit je niet zoveel boeien dan kun je op je favoriete torrentsite gewoon de naam van je favoriete comicserie intikken.
Dit werkt ook op android tablet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:41 schreef Young_David het volgende:
Er zijn voor de iPad in ieder geval speciale apps van DC en Marvel waar je comics kan kopen ...
Mocht legaliteit je niet zoveel boeien dan kun je op je favoriete torrentsite gewoon de naam van je favoriete comicserie intikken.
Voor the Avengers kom ik bijvoorbeeld daarnaast ook The Secret Avengers en The New Avengers tegen...quote:Op zondag 29 april 2012 09:46 schreef Tokus het volgende:
nou, deze:
The Avengers
Incredible Hulk
Amazing Spider-Man
Wolverine
X-Men zou ik niet weten, eigenlijk.
The Avengers zijn de "originelen". New Avengers zijn een soort alternatief team dat ooit is opgericht omdat het Avengers-team was overgenomen door bad guys en uiteindelijk is dat 2e team ook blijven bestaan nadat het probleem werd rechtgezet. Secret Avengers zijn meer een undercover/spionage team. Je hebt trouwens ook nog Avengers Academyquote:Op zondag 29 april 2012 10:25 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Voor the Avengers kom ik bijvoorbeeld daarnaast ook The Secret Avengers en The New Avengers tegen...
Het begin is makkelijk te vinden. Een paar jaar geleden echter is er een enorme wildgroei ontstaan aan Deadpool comics. Je had gewoon Deadpool, Deadpool The Merc With a Mouth, Deadpool Corps, Deadpool Pulp, Deadpool Max, Deadpool Wade Wilson's War, Deadpool Suicide Kings.quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:04 schreef Kn0x het volgende:
Hier ook maar eens aanmelden.
Ik wil binnenkort gaan beginnen met de Deadpool-comics. Ik heb één comic gelezen (geen idee welke) en ben enthousiast geworden. Binnenkort even aan de slag om te checken waar Deadpool ooit begonnen is.
Ik heb helemaal niks met Cyclops. Waarom is hij zo tof dan?quote:
Ik heb laatst het jaargang van 2003 uitgelezen, was ook makkelijk weg te lezenquote:Op zondag 13 mei 2012 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik heb wel eens wat van die oude X-men strips gelezen in van die Essential bundels.
Het is inderdaad veel tekst, en matige tekeningen.
En dan de jaren '90 strips, de tekeningen zijn daar zo verschrikkelijk. Je kunt vaak niet eens zien wat er aan de gang is. Wat een drama. Ik kan me niet meer voorstellen dat ik dat vroeger tof vond.
Lees je ook nog recente series?
En waarom lees (of las) je dan wel X-men en geen verwante series?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb laatst het jaargang van 2003 uitgelezen, was ook makkelijk weg te lezen
Verder las ik eigenlijk alleen Suske en Wiske en de donald duck
Ik ben nogal geboeid door superkrachtenquote:Op zondag 13 mei 2012 15:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En waarom lees (of las) je dan wel X-men en geen verwante series?
Van Marvel kan ik je trouwens Incredible Hercules aanraden. Geweldige serie was dat. Jammer dat het niet verkocht.
Ik heb normaal ook een hekel aan hem maar zo als hij in AvsX voor zijn volk opkomt vind ik prachtig Wolverine en Captain Amerika verdienen de term hypocriete lul in deze.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met Cyclops. Waarom is hij zo tof dan?
Sja, ik heb nog steeds niks met hem.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik heb normaal ook een hekel aan hem maar zo als hij in AvsX voor zijn volk opkomt vind ik prachtig Wolverine en Captain Amerika verdienen de term hypocriete lul in deze.
Maar superkrachten en comics gaan bijna altijd hand in hand de laatste jaren. Waarom lees je dan bijvoorbeeld niet Superman?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben nogal geboeid door superkrachten
+ geeft mij inspiratie voor mijn boek
Ik vind het maar een matige crossover trouwens wat jij ?quote:Op zondag 13 mei 2012 18:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Sja, ik heb nog steeds niks met hem.![]()
Wel tof dat Cable weer terug is.
[..]
Maar superkrachten en comics gaan bijna altijd hand in hand de laatste jaren. Waarom lees je dan bijvoorbeeld niet Superman?
Xmen heeft een heleboel mutanten met superkrachten.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Sja, ik heb nog steeds niks met hem.![]()
Wel tof dat Cable weer terug is.
[..]
Maar superkrachten en comics gaan bijna altijd hand in hand de laatste jaren. Waarom lees je dan bijvoorbeeld niet Superman?
AvX? Nog weinig van gezien. Ik lees in tradeformat want ik ben arm.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik vind het maar een matige crossover trouwens wat jij ?
Tevens hoop ik dat nu eindelijk Nate Grey en Cable beiden aanwezig zijn op wat panel time
Ha, vooral doen. Het is vaak bevredigend om een hele serie uit te hebben gelezen.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:01 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Xmen heeft een heleboel mutanten met superkrachten.
En ik wil dan eerst deze uitlezen en dan verder gaan lezen met andere strips
De schrijvers kunnen powefull Nate niet schrijven dus is hij zijn krachten voorlopig nog kwijt.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
AvX? Nog weinig van gezien. Ik lees in tradeformat want ik ben arm.![]()
New Mutants lees ik niet, is het wat daar met Nate?
[..]
Qua kwaliteit? Of tekeningen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:40 schreef summer2bird het volgende:
Holy shit.
Ik was wat stripboeken aan het doorbladeren.
Toen sprong ik ineens van jaargang 1991 naar 1995 (van de Xmen series he)
Wat een verschil.![]()
Wie schrijven New Mutants? DnA toch?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
De schrijvers kunnen powefull Nate niet schrijven dus is hij zijn krachten voorlopig nog kwijt.
X-force vind ik ook leuk goed geschreven verhalen ook vooral. En die nieuwe schrijver op Uncanny x-Men schrijft een geweldige Namor
Hij wordt vaak genezen (zoals toen er een kloon van zijn lichaam werd gemaakt nadat hij geïnfecteerd was door een Broodqueen) maar omdat de status quo heilig is, wordt het vaak weer teruggedraaid.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:39 schreef summer2bird het volgende:
Wat ik niet snap he, is bij x-men, is de helft van de tijd Xavier ineens niet meer kreupel en kan hij lopen en de andere keer zit hij weer in een rolstoel.
Dat is best vaak
Maar misschien lees ik erover heen
Beidequote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Qua kwaliteit? Of tekeningen?
Was er in 1995 niet Age of Apocalypse?
[..]
Hij wordt vaak genezen (zoals toen er een kloon van zijn lichaam werd gemaakt nadat hij geïnfecteerd was door een Broodqueen) maar omdat de status quo heilig is, wordt het vaak weer teruggedraaid.
Hij is nu al een paar jaar uit de rolstoel. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat hij amper in de comics zit.
Hij ging wel vaker dood in de strips.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:28 schreef wc-eend het volgende:
Xavier is toch dood? In de Uncanny X-men-serie? In andere series verschilt het, maar dat is met elk personage
Dat zou best kunnenquote:Op maandag 21 mei 2012 10:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hij ging wel vaker dood in de strips.
Dacht ik
Naaah...., de laatste jaren bij de x-men toch zeker niet.,quote:Op maandag 21 mei 2012 11:20 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Dat zou best kunnenDat vind ik dus ook zo lastig met die comics, ze volgen allemaal aparte verhaallijnen, vaak is het enige dat overeenkomt de namen
Geen idee. X-men Legacy ging over hem een jaar ofzo, totdat ze verder gingen met Rogue. Daarna is hij nog 2 keer even in beeld geweest met zijn zoon en toen Magneto las kwam. Verder niet gezien.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Beide
En ja, toen kwam age of apocalipse
Waarom komt hij haast niet meer in de comics voor dan?![]()
Is hij zijn krachten kwijt ofzo
Cyclops is zwaar overrated.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Geen idee. X-men Legacy ging over hem een jaar ofzo, totdat ze verder gingen met Rogue. Daarna is hij nog 2 keer even in beeld geweest met zijn zoon en toen Magneto las kwam. Verder niet gezien.
Kennelijk vinden de schrijvers hem niet interessant genoeg. Iedereen zit te geilen op Cyclops.
De positie van Cyclops is nog de te verklaren via natuurlijke groei. Hij is hier jaren voor klaargestoomd.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Omdat Cyclops nu de grote leider is en Wolverine de andere.
True. Vind er niks aan, die hele kerel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op maandag 21 mei 2012 19:19 schreef summer2bird het volgende:
Iemand trouwens een idee uit welk stripboek van de xmen dit vandaan komt:Getekend door Greg Land, dus Uncanny X-Men.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kitty is terug. Karma heeft haar been verloren, dus na Second Coming ergens.
Zal rond 525 zijn ofzo.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op maandag 21 mei 2012 19:19 schreef summer2bird het volgende:
Iemand trouwens een idee uit welk stripboek van de xmen dit vandaan komt:Daar was Collosus zo een lul eerste klas trouwens...,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Marvel heeft trouwens een nieuw huwelijk van het jaar aangekondigd !
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Northstar en Kyle bedoel je?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Daar was Collosus zo een lul eerste klas trouwens...,![]()
Marvel heeft trouwens een nieuw huwelijk van het jaar aangekondigd !
Ja geweldig...quote:
Heb het gelezen ja. Vond er niks aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ja geweldig...Zo Amerikaans om er een groot ding van te maken omdat het twee mannen zijn. Die serie is trouwens niet zo goed sinds de nieuwe schrijver. Vreemd want x-23 schreef ze juist heel goed.
Ik ben niet zo voor digitale comics. Je betaalt voor iets dat je huurt eigenlijk. En dan ook nog vaak voor de volle prijs.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
Ze verkopen in de online Marvel winkel ein-de-lijk complete series als bundel.
Toch maar misschien de Civil War bundel legaal maken.
Wat gaat er gecancelled worden?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Marvel now gaat slecht uitpakken voor tradionele x-men fans zo als ik.
Hoe bedoel je huren?quote:Op maandag 30 juli 2012 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor digitale comics. Je betaalt voor iets dat je huurt eigenlijk. En dan ook nog vaak voor de volle prijs.Nee bedankt.
[..]
Wat gaat er gecancelled worden?
Je bezit de strip niet. Een ongelukje met je Ipad (of waar je het dan ook op leest) en je bent ze kwijt.quote:
Onzin.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je bezit de strip niet. Een ongelukje met je Ipad (of waar je het dan ook op leest) en je bent ze kwijt.
Tenminste, dat is wat ik hoor van veel mensen.
Uncanny' legacy, uncanny X-force,x-men .quote:Op maandag 30 juli 2012 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor digitale comics. Je betaalt voor iets dat je huurt eigenlijk. En dan ook nog vaak voor de volle prijs.Nee bedankt.
[..]
Wat gaat er gecancelled worden?
Uncanny X-Force? Maar die is geweldig!quote:Op maandag 30 juli 2012 13:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Uncanny' legacy, uncanny X-force,x-men .
Tot zover komt daar alleen all new x-men en uncanny avengers voor terug.
Tradepaperpack heet dat kijk anders even op comicasa.nlquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef Operc het volgende:
Ik heb een aantal jaar terug een aantal comics gevolgd en daar ben ik toen mee gestopt. Door alle superhelden films de afgelopen maanden is het weer gaan kriebelen om comics te lezen. Voordat ik weer maandelijks serieus ga volgen: zijn er ook een soort omnibussen of iets dergelijks te koop waar meteen hele verhaallijnen in staan in plaats van 32/40 pagina's aan verhaal voor je weer een maand moet wachten?
Tuurlijk. Check cheapcomics . Goede site, goedkoop en veel te bieden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef Operc het volgende:
Ik heb een aantal jaar terug een aantal comics gevolgd en daar ben ik toen mee gestopt. Door alle superhelden films de afgelopen maanden is het weer gaan kriebelen om comics te lezen. Voordat ik weer maandelijks serieus ga volgen: zijn er ook een soort omnibussen of iets dergelijks te koop waar meteen hele verhaallijnen in staan in plaats van 32/40 pagina's aan verhaal voor je weer een maand moet wachten?
Het valt dalijk weer enorm terug natuurlijk, maar het was wel als enige titel constant stijgende qua aantal lezers.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef Breuls het volgende:
Eerste non-Marvel/DC-titel die het zo enorm goed doet, las ik dit weekend ergens. Mooie prestatie, ongetwijfeld geholpen door de tv-serie.
1 Darkness 11 $2.50 Image 357,006quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:45 schreef Breuls het volgende:
The Darkness #11, in 1997. Weet niet wat het aantal toen was.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Tradepaperpack heet dat kijk anders even op comicasa.nl
Dank jullie wel! Handige links waar veel leuks op staatquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tuurlijk. Check cheapcomics . Goede site, goedkoop en veel te bieden.
Je moet er op letten dat dit Knightfall deel 1 is. Zijn kennelijk meerdere tbs die 1 verhaal compleet maken. Het kan best dat de gene die je in de winkel zag het hele verhaal was. Of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:51 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel! Handige links waar veel leuks op staat
Nog twee vraagjes:
Welke series zou ik eens moeten proberen volgens jullie? (Ik weet dat het nogal een brede vraag is, ik heb in het verleden Spiderman, Spawn, Witchblade en the Darkness gelezen, maar vind het leuk om nieuwe series te proberen.)
Ik zag vandaag in de winkel de trade paperpacks liggen van Batman: Knightfall.
Zijn dat dezelfde als deze?
Qua prijs nogal een verschil namelijk (17 versus 30 euro.)
Ja klopt, zijn twee delen als het goed is, winkel rekent met dollar = euro en dan tikt het nogal aan moet ik zeggen. :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet er op letten dat dit Knightfall deel 1 is. Zijn kennelijk meerdere tbs die 1 verhaal compleet maken. Het kan best dat de gene die je in de winkel zag het hele verhaal was. Of iets dergelijks.
Altijd even goed kijken, maar meestal is Internet een stuk goedkoper.
En welke series is een hele goede vraag. Zelf heb ik Darkness, Witchblade en Spawn niet gelezen, dus daar kan ik niks over zeggen.
Spider-Man heb ik The Gauntlet gelezen en die vond ik erg goed. Ook Spider-Island schijnt goed te zijn.
De nieuwste Venom serie misschien, lijkt me tussen die donkere titels en Spider-Man in te hangen.
De schrijver van Spawn heeft tegenwoordig ook Haunt, wat een kruising lijkt tussen Spider-Man en Spawn
Wat ik zelf erg goed vind/vond, was Incredible Hercules. Ook Fantastic Four van Hickman vind ik erg goed.
wees blij, vaak is het erger....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:05 schreef Operc het volgende:
[..]
winkel rekent met dollar = euro en dan tikt het nogal aan moet ik zeggen. :p
Winkels hier rekenen 1 dollar= 1,10 euro.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja klopt, zijn twee delen als het goed is, winkel rekent met dollar = euro en dan tikt het nogal aan moet ik zeggen. :p
Bedankt voor je suggesties, morgen eens kijken wat ik kan vinden
Die series die jij noemt, lopen die nog? En halverwege in het verhaal vallen, kan dat of moet ik op zoek naar de eerste delen? (en vooral: hoever zijn die series dan al?)
Zit hier maar 1tje in Deventer, en die verkoopt geen Marvelquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef Breuls het volgende:
Bij een comic shop kun je vast wel een abonnement nemen. Dan moet je gewoon maandelijks langs gaan om 't op te halen.
Knibbel verkoopt wel marvel hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:01 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zit hier maar 1tje in Deventer, en die verkoopt geen Marvel
Ik betaalde toen 25 dollar voor een jaar (of voor 12 issues). Ze kwamen alleen weken later dan in de winkel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:03 schreef Tokus het volgende:
ja staat geloof ik in de kleine lettertjes voorin de comics. maar buiten de VS is dat niet echt voordelig volgens mij.
Ik was niet onder de indruk eigenlijk. Maar ik heb dan ook niks met Gambit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gister trouwens de nieuwe Gambit gelezen.
Begint echt heerlijk met Gambit en de schrijvers die de huidige Gambit in de teambooks geweldig op de hak nemen.
Maar die Absolute Editions zijn zo apenduur. Daar waag ik me misschien aan als ik meer geld heb.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:48 schreef kthxbye het volgende:
Ik ben niet bekend met Secret Warriors, maar vind veel HC erg de moeite waard. Veel Absolute editions zijn super, maar ook deluxe edities van andere graphic novels vind ik echt mooi om te hebben (en er zuinig op te zijn). Check anders op Amazon.co.uk voor de prijs van HC. Vaak is dat even duur of iets duurder dan wat je in NL voor een TPB betaalt
Kijk wel uit met invoerrechten. Als je pech hebt (en dat heb ik vaak genoeg gehad om niet meer vanuit US te bestellen) ben je de lul en betaal je sowieso 12,50 inklaringskosten + 21% BTW !quote:Op donderdag 13 september 2012 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar die Absolute Editions zijn zo apenduur. Daar waag ik me misschien aan als ik meer geld heb.
Ik had ook al op Amazon usa en uk gekeken, alsmede cheapcomics. Uit Amerika zou hij het goedkooptst zijn, met verzendkosten erbij.
Secret warriors is wel een aanradertje. Zoals bijna alles van Hickman.
Ok, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Goed dat je het zegt. Ik zal eens even kijken hoe dat zit.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:30 schreef kthxbye het volgende:
[..]
Kijk wel uit met invoerrechten. Als je pech hebt (en dat heb ik vaak genoeg gehad om niet meer vanuit US te bestellen) ben je de lul en betaal je sowieso 12,50 inklaringskosten + 21% BTW !
Mijn ervaring is dat Amazon UK toch vaak erg goedkoop is en je je niet druk hoeft te maken om dat invoeren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ok, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Goed dat je het zegt. Ik zal eens even kijken hoe dat zit.
Ziet er stoer uit.quote:
Marvel Now is de naam van de relaunch.quote:
Dr. Nemesis.quote:
Hopelijk komen we daar wel achter in de eerste paar issues. Ik heb geen interesse in Colossus, weinig in Domino. Cable is ook niet meer wat het geweest is en de laatste keer dat we Forge zagen, was hij half gestoord en werd vermoord. Ik ben dus sceptisch, maar ga deze wel kopen.quote:Op donderdag 20 september 2012 21:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind hem ook tof hij lijkt op Kabal van Mortal Kombat nu ik vraag me af waarom.
Ik ben bij Ironman 2.0 begonnen nu en heb The invincible ironman (2008 - 2012) gepakt om te lezen. Heb wel 4 dvds met de originele series van internet geplukt maar heb t idee dat overal gigantisch veel spinoffs / sidestorys zijn die je moet volgen enzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Iron Man heeft meestal maar 1 serie tegelijk. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen als je het maandelijks leest?
Of ben je veel terug aan het lezen?
Iron Man 2.0 gaat niet over Iron Man toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik ben bij Ironman 2.0 begonnen nu en heb The invincible ironman (2008 - 2012) gepakt om te lezen. Heb wel 4 dvds met de originele series van internet geplukt maar heb t idee dat overal gigantisch veel spinoffs / sidestorys zijn die je moet volgen enzo.
Had geen zin om die uit 1960 oid te pakken, dat is te lang om alles terug te lezen.
Heb nu wel kick ass uitgelezen (2 seizoentjes) en dat vond ik echt heel vet. Daarna de film gekeken en voor het eerst is dat een film die gewoon een comic goed volgt.
Verder lees ik momenteel Grimm fairy tales. Maar ook hier merk ik weer,
Je hebt een main story, dan in de mainstory komen opeens characters die je nog nooit gezien hebt (komen uit een anthology oid :S )
Dan vervolgens zie je allemaal spin-offs oid, maar horen die dan bij het verhaal of zijn ze anders :S
Ik snap er allemaal niet zoveel van, ben stiekem wel bij dat dat DC 52 en marvel NOW nu net begint, dan kan ik alles van deel 1 af aan volgens en hopen dat het goed begint zodat het makkenlijk te volgens is voor nieuwe lezers..
Wat is echt een comic die je kan aanraden ? Zijn er nog hele toffe series oid ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Iron Man 2.0 gaat niet over Iron Man toch?
Dat is War Machine meen ik.
In principe kun je gewoon iedere serie oppakken en met de recap page (de eerste pagina) zien wat er gebeurd is en eventueel een paar issues teruglezen.
Maar je hebt zeker een punt. Dat is ook een reden waarom ik veel gelimiteerde series lees. Self contained enzo.
Grimm Fairy Tales heb ik ooit eens 2 van gelezen, maar daar snapte ik weinig van. En de tekeningen waren lang zo leuk als de covers.
Ik heb vrij veel gelezen, dus ik kan je ongetwijfeld een aantal tips geven.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Wat is echt een comic die je kan aanraden ? Zijn er nog hele toffe series oid ?
Ik zit momenteel ook te kijken naar series die een begin en een einde hebbenDan weet ik tenmiste dat het een verhaal is (zoals Ironman 2 dus, en idd het is niet tony stark, maar die maat van em
)
Vond bijv kick-ass echt heel tof. Gewoon het ongecensureerde taalgebruik, geweld is nooit weg maar ook de humor erin was gewoon lekker puberaal. (oftwel sex en gescheldquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb vrij veel gelezen, dus ik kan je ongetwijfeld een aantal tips geven.
Maar wat voor series zoek je dan ongeveer? Wat voor genres, wat voor stijlen, wat voor onderwerpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
Watchmen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vond bijv kick-ass echt heel tof. Gewoon het ongecensureerde taalgebruik, geweld is nooit weg maar ook de humor erin was gewoon lekker puberaal. (oftwel sex en gescheld)
Altijd leuk een beetje puberale boeken haha
Maar zolang er een tof verhaal in zit ben ik al tevreden
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Jimbo het volgende:
Zocht net op green lanter..
Dit bedoelde ik dus met door de bomen het bos niet zien
Alle comic reeksenHier staat alles dat ooit verschenen is onder Green Lantern geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees dat niet, kan ik je ook niet mee helpen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Zoek net op Punisher MAX.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hier staat alles dat ooit verschenen is onder Green Lantern geloof ik.
Ik lees dat niet, kan ik je ook niet mee helpen.
heb nu een download waar die allemaal in zittenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zoek net op Punisher MAX.
dan krijg ik :
Punisher (1995) (Marvel)
Punisher (2004) (Marvel)
Punisher MAX Presents: Barracuda (2007) (Marvel)
Punisher MAX Special: Little Black Book (2008) (Marvel)
Punisher Max: Butterfly (2010) (Marvel)
Punisher MAX: Force of Nature (2008) (Marvel)
Punisher Max: Get Castle (2010) (Marvel)
Punisher Max: Happy Ending (2010) (Marvel)
Punisher Max: Hot Rods of Death (2010) (Marvel)
Punisher MAX: Naked Kill (2009) (Marvel)
Punisher MAX: Tiny Ugly World (2010) (Marvel)
Punisher MAX: X-Mas Special (2009) (Marvel)
The Punisher (2001) (Marvel)
The Punisher: Frank Castle MAX (2009) (Marvel)
PunisherMAX (2010) (Marvel)
Untold Tales of Punisher MAX (2012) (Marvel)
Als ik op de MAX 2010 Marvel klik zie ik 21 delen (tot feb 2012)
Maar op TPB zie ik al een : Punisher MAX 1-60 Collected by mkkano
Zit ik dan gewoon bij de verkeerde te kijken of ?
Als je wil weten waar je moet beginnen, gewoon vragen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Jimbo het volgende:
Zocht net op green lanter..
Dit bedoelde ik dus met door de bomen het bos niet zien
Top ik ga eens kijken of ik iets leuks kan vindenquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:57 schreef Young_David het volgende:
ecret Origin is volgens mij wel een prima boek om mee te beginnen. Geschreven door Geoff Johns die momenteel nog steeds GL schrijft (een van de betere DC schrijvers). Zijn verhaallijn begint bij Green Lantern: Rebirth. Zit wel wat voorgeschiedenis bij over Hal Jordan, Parallax en The Spectre, maar op verzoek wil
Het is deze:quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:51 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zoek net op Punisher MAX.
dan krijg ik :
Punisher (1995) (Marvel)
Punisher (2004) (Marvel)
Punisher MAX Presents: Barracuda (2007) (Marvel)
Punisher MAX Special: Little Black Book (2008) (Marvel)
Punisher Max: Butterfly (2010) (Marvel)
Punisher MAX: Force of Nature (2008) (Marvel)
Punisher Max: Get Castle (2010) (Marvel)
Punisher Max: Happy Ending (2010) (Marvel)
Punisher Max: Hot Rods of Death (2010) (Marvel)
Punisher MAX: Naked Kill (2009) (Marvel)
Punisher MAX: Tiny Ugly World (2010) (Marvel)
Punisher MAX: X-Mas Special (2009) (Marvel)
The Punisher (2001) (Marvel)
The Punisher: Frank Castle MAX (2009) (Marvel)
PunisherMAX (2010) (Marvel)
Untold Tales of Punisher MAX (2012) (Marvel)
Als ik op de MAX 2010 Marvel klik zie ik 21 delen (tot feb 2012)
Maar op TPB zie ik al een : Punisher MAX 1-60 Collected by mkkano
Zit ik dan gewoon bij de verkeerde te kijken of ?
Ik check Comicbookdbquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is deze:
http://en.wikipedia.org/wiki/PunisherMAX
Ik heb geen idee waar jij zoekt
Ik bestel bijna alles online. Soms ga ik hier de stad in, heeft 2 kleine comicstores die vooral Europees materiaal hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:04 schreef Jimbo het volgende:
Iemand die nog toffe comic stores weet trouwens? of bestaat dat niet echt in nederland ?
Weet niet of mensen dit kijken of niet maar vind t zelf wel tof :
http://en.wikipedia.org/wiki/Comic_Store_Heroes
Zitten zeker toffe dingen tussen. Redelijk divers ook.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ik check Comicbookdb
Maar bedanktik ga t eens volgen! Lijkt me een leuke serie.
Morgen ga ik de rest van je lijst even bekijken, zal vast veel tofs tussenzitten
Als ik eenmaal doorheb wat ik leuk vind dan ga ik ook maar eens wat bestellenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik bestel bijna alles online. Soms ga ik hier de stad in, heeft 2 kleine comicstores die vooral Europees materiaal hebben.
[..]
Zitten zeker toffe dingen tussen. Redelijk divers ook.
Pfoe, kan hem niet vinden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:10 schreef Operc het volgende:
Ik zoek eigenlijk de hardcover van de eerste Kick-Ass bundel. (de tweede van vrienden gekregen, maar wil eerst deel een lezen.)
Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik kom steeds alleen de paperbacks tegen.
http://www.amazon.com/Kick-Ass-Mark-Millar/dp/0785134352quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:10 schreef Operc het volgende:
Ik zoek eigenlijk de hardcover van de eerste Kick-Ass bundel. (de tweede van vrienden gekregen, maar wil eerst deel een lezen.)
Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik kom steeds alleen de paperbacks tegen.
Ik heb van deel twee de hardcover, waardoor ik er vanuit ga dat de eerste er ook is in hardcover, maar misschien is dat wat te optimistisch.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Pfoe, kan hem niet vinden.
Heb hem ook nooit gezien. Heb zelf ook de trade.
Ah nicequote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Jimbo het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/Kick-Ass-Mark-Millar/dp/0785134352
bezorgt ook in nederland
Ah helemaal goed!quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/k(...)on/1001004007468573/
binnen een paar dagen binnen
Kijk, zo kan ik in dit topic tenminste nog nuttig zijn hahaquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ah helemaal goed!
Ik was die al tegengekomen maar dacht dat Art cover betekende dat het een boek was met covers ofzomaar iets verder naar onder staat inderdaad dat het de hardcover is. Bedankt
Komt meestal ook wel in hc uit, maar dingen kunnen out of print zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb van deel twee de hardcover, waardoor ik er vanuit ga dat de eerste er ook is in hardcover, maar misschien is dat wat te optimistisch.
Ik ben er nog niet over uit. Ik ben bij Cable en Dr. Nemesis.quote:
Uncanny Avengers vind ik tot nu toe echt slecht vreemd want de schrijver was met Uncanny X-force juist geweldig bezig Dark Angel Saga is een echte aanrader.quote:Op zondag 9 december 2012 00:57 schreef Young_David het volgende:
Thor, eerste issue van gelezen. Wel verfrissend dat het zich los van de rest rest afspeelt (tot nu toe). Heb Avengers, Uncanny Avengers en New X-Men ook gelezen, maar die lopen qua karakters nogal door elkaar
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.quote:
Teamups zijn leuk gedaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Jimbo het volgende:
[..]
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.
ga vanavond aan de 2008-2012 (met de teamup reeks ertussen) lezen
Wat vind je er zo leuk aan? Ik twijfel nog een beetje of ik die TPB zal halen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:11 schreef Young_David het volgende:
Saga van Brian K. Vaughan ontdekt ... Man, wat is dat goed!
Ik vind de nieuwe serie niet boeiend en de vorige serie had wel wat leuke issues, maar was overall niet echt goed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Jimbo het volgende:
[..]
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.
ga vanavond aan de 2008-2012 (met de teamup reeks ertussen) lezen
Ik denk dat het er van af hangt wat je wilt lezen. Als je alles wilt lezen van 1 personage, laten we zeggen Supergirl, dan is het kut met peren. Dan is het onduidelijk en onnodig.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had een vraag voor de DC-fans (als iemand die eigenlijk alleen maar Marvel las/leest).
Ik wil wel eens aan een paar DC-series beginnen, maar als ik iets haat, dan is het wel retconnen en dan bedoel ik niet de gebruikelijke dode die weer tot leven komt, maar hele geschiedenissen die worden gewist en herschreven. DC doet dit nogal vaak, waardoor het een vreselijke warboel lijkt. Bij Marvel wringen ze 't dan (op soms zwaar geforceerde wijze) in hun centrale continuity en veranderen er wat details, maar blijft de rest van de geschiedenis wel "echt gebeurd", maar bij DC is 't altijd rebooten en opnieuw beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk of dat zo vervelend is als het klinkt?
De latere crises hebben vaak wel dingetjes veranderd, maar dé crisis was wel de echte reboot. Die was er ook omdat het toen echt nodig was.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Young_David het volgende:
En daarnaast, de vorige echte reboot was begin jaren 80: Crisis on Infinite Worlds. Dus dat is 30 jaar zonder reboot. En van de meest populaire series, Batman en Green Lantern is de continuïteit in hoofdlijnen in tact gehouden. De reboots waar je waarschijnlijk op doelt zoals Infinite Crisis en Final Crisis zijn geen echte reboots, maar grote crossovers.
Correct. Maar het mooie van comics is wel dat je een wereld hebt die je langzaam leert kennen. Het is kut als die wereld dan ineens verandert.quote:Ik ben zelf wel blij met the new 52. Ik denk dat ik nu iets van 15 series volg waarvan een redelijk aantal nieuw voor me zijn. Het is een goed startpunt. De reboot zit me niet dwars. Uiteindelijk gaat het gewoon om goede verhalen.
De #0-issues, die de origins van de personages licht aanraken of uitbreiden, vond ik overigens erg tof.quote:In het geval van Batman en GL die net in goede verhaallijnen zaten (Batman Inc, de hele Geoff Johns run voor GL), die verhalen blijven doorlopen. En er zitten weinig origin verhalen in de reboot, wat ook wel fijn is. De oude origins blijven grotendeels in tact, op soms wat aanpassingen na.
Mee eens. Ik vind vooral de diverse Batman-titels erg okay sinds de reboot.quote:Kortom, trek je er niet zoveel van aan. Zoek de goede verhalen, maar als je een serie wil volgen houdt er dan wel rekening mee waar je gaat beginnen. Bij The New 52 zijn van de eerste paar series de tweede hardcovers/paperbacks uit dus een goed startpunt, en voor Flashpoint is ook nog genoeg goud te vinden.
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuwe Constantine boeiend vind...quote:Op maandag 14 januari 2013 22:00 schreef Young_David het volgende:
Om maar even weer aan te geven dat verkoopcijfers en kwaliteit niets met elkaar te maken hebben ... I, Vampire is gecanceled... één van de beste series van The New 52
Goed nieuws is er ook. Jeff Lemire (echt een van m'n favoriete schrijvers momenteel) gaat Constantine schrijven (naast Justice League Dark, Animal Man en Green Arrow)
http://www.ign.com/articl(...)6e92ab79deb55600001c
Maar ja, ik lees collecties, geen losse strips dus dit wordt voor mij pas over 1,5 á 2 jaar relevant :p
Ach, beter dan dat ze helemaal niet gepubliceerd worden. Prodigy is jarenlang niet gebruikt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik baal een beetje van de nieuwe status van de X-Men in het marvel universum. De Avengers komen veel te vaak langs. En als nu Prodigy, Cannonball of Sunspot wil volgen moet je een Avengers boek lezen.
Stan the Man.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:50 schreef Tokus het volgende:
Een van de belangrijkste mensen in comicbook history is vandaag 91 jaar oud geworden!
[ afbeelding ]
Excelsior!
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:28 schreef Breuls het volgende:
Ik had het al langs zien komen, ja. Ik gebruik voornamelijk de DC app voor het kopen van comics, dus tenzij zij erin meegaan zal ik er wellicht niet zo'n last van hebben.
Correct, maar het is de app van de specifieke uitgever zelf, die wordt verzorgd door Comixology. En volgens mij is het aan DC of Marvel om te bepalen hoe dat gaat veranderen:quote:Op woensdag 30 april 2014 15:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?
tenminste, ik heb het een heeele tijd terug wel eens geprobeerd en dat waren gewoon dezelfde apps, alleen ander kleurtje en dus andere content. Maar ik verwacht dat die dus ook aangepast worden.
Quote van een interview met CX op CBR: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=52447quote:Does comiXology plan to remove the ability to buy comics through the DC, Marvel, Image, Vertigo, etc. apps on the iOS as well?
That’s a better question for them.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:57 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk kan dat. Gewoon naar een stripwinkel gaan. Ze hebben ze misschien niet op de plank liggen, maar je kunt altijd bestellen en/of een abonnement nemen.
www.comicasa.nlquote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand of je hier in Nederland issues van 'The Walking Dead' kan kopen? Ik weet dat bol.com alleen volumes verkoopt en vanuit het buitenland bestellen kan ook niet omdat ik geen creditcard heb.
Sindsdien ik 'The Walking Dead' als comic ontdekt heb ben ik echt helemaal verzot op comics, ben van plan om binnenkort 'Preacher' * 'Y the Last Man' aan te schaffen.![]()
Ik ben blij dat ik nu weet waar ik The Walking Dead issues kan krijgen, dankzij jou antwoord op m'n vraag.quote:
Vrij beperkte voorraad, ik ben specifiek op zoek naar dezequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Want hij is gelekt?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:34 schreef HalfGod het volgende:
Voor mensen geintereseerd in de eerste aflevering van The Flash, PM me.
Die wil ik wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:34 schreef HalfGod het volgende:
Voor mensen geintereseerd in de eerste aflevering van The Flash, PM me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Het is veel 'lichter' dan de Flash en ook een stuk grappiger. Het is meer MCU dan Dark Knight, zeg maar.
• De CGI is echt goed
• De originele Flash als Barry's pa is gewoon een supercoole easter egg
•SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ooit Ongedierte was, is nu goddelijk.
Ohquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Locke & Key Vol. 1 aangeschaft, ben benieuwd
Nee, de acteur die The Flash speelde in 19nogwat speelt Barry's pa.quote:
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef HalfGod het volgende:
Best coole releases vandaag. Uncanny Avengers 21, Future's End, Batman Eternal, Saga, New Avengers. Heb zelf best genoten.
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.quote:
Dat is ook mijn reden om het misschien te proberenquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.
[..]
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.
4 Beasts.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat is ook mijn reden om het misschien te proberen
Ik ben als X-men fan die alternatieve reality versies wel een beetje beu.
Er lopen nu 2 cyclopsen rond. Twee angels 2 ice-mans 2 wolverines en 3 beasts allemaal in de main marvel universe. Ga weg met die troep..
Verrek jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Verrek jaOw, dat wist ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het echt waar? Welke serie?Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ow, dat wist ik niet.
Is het echt waar? Welke serie?
Uncanny X-menquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wolverine and the X-men.
Raar en warrig gedaan ook nog, Kwam helemaal niet in het verhaal voor en opeens bam.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wolverine and the X-men.
Raar en warrig gedaan ook nog, Kwam helemaal niet in het verhaal voor en opeens bam.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-06-2014 19:51:42 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.
Ik torrent zequote:Op woensdag 25 juni 2014 19:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.
[..]
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.
En ik herhaal: Zijn die uberhaupt in Nederland?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:20 schreef Breuls het volgende:
Nu dit topic weer wat beweging heeft; gaan jullie wel eens langs comic-gerelateerde conventies? De Comic-Cons en dergelijke. Hoewel daar natuurlijk veel aandacht is voor andere media (zeker in San Diego) zijn comics daar nog steeds erg leuk vertegenwoordigd.
Tsk. Support the creators. Het is geen booming business en er zit veel werk in een comic. Koop ze desnoods via comiXology.quote:
Ja, natuurlijk. In elke grote stad wel meerdere en ze hebben gewoon Amerikaanse comics. Alleen niet allemaal op de plank, maar je kunt alles bestellen.quote:Zijn er uberhaupt stripwinkels in Nederland?
Er zijn meer cons dan ik weet van heb. Maar er is volgend jaar maart een Dutch Comic-Con in Utrecht. Iets buiten de grens: Antwerpen had er onlangs eentje, net als London en in Parijs heb je ze ook.quote:[..]
En ik herhaal: Zijn die uberhaupt in Nederland?
Mmm, Dutch Comic-Con klinkt goed. En hier helaas niks in de buurt..quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Tsk. Support the creators. Het is geen booming business en er zit veel werk in een comic. Koop ze desnoods via comiXology.
[..]
Ja, natuurlijk. In elke grote stad wel meerdere en ze hebben gewoon Amerikaanse comics. Alleen niet allemaal op de plank, maar je kunt alles bestellen.
[..]
Er zijn meer cons dan ik weet van heb. Maar er is volgend jaar maart een Dutch Comic-Con in Utrecht. Iets buiten de grens: Antwerpen had er onlangs eentje, net als London en in Parijs heb je ze ook.
En in de VS natuurlijk een shitload.
Volgende week is er trouwens EpiCon in Den Bosch, maar hoewel die wel in het straatje van "de comic-cons" ligt, richt die zich voornamelijk op games en cosplay.
Ik ga waarschijjnlijk naar de dutch comicon.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:20 schreef Breuls het volgende:
Nu dit topic weer wat beweging heeft; gaan jullie wel eens langs comic-gerelateerde conventies? De Comic-Cons en dergelijke. Hoewel daar natuurlijk veel aandacht is voor andere media (zeker in San Diego) zijn comics daar nog steeds erg leuk vertegenwoordigd.
Hoe was die? Wat was er allemaal te doen/zien?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tevens ben ik twee jaar geleden naar een comic beurs in België geweest.
Veel standjes met lui die dingen wilde verkopen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:09 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe was die? Wat was er allemaal te doen/zien?
Ik houd sowieso al niet van losse comics, dus een comicstore die zich daarop richt mis ik niet zo. Ik heb liever de collected editions. Daar zijn wel meerdere stripwinkels voor. Maar niet echt in Zwolle waar ik woon. Daarnaast richt de grote markt (als je daar al van kan spreken) zich voornamelijk op Marvel en ik ben toch een echte DC-fan. Ik bestel ze gewoon via internet. Heb inmiddels al een paar planken vol.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:44 schreef HalfGod het volgende:
Ik torrent zeZijn er uberhaupt stripwinkels in Nederland?
Ook een beetje van alles dus. Da's wel leuk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Veel standjes met lui die dingen wilde verkopen.
Al waren er wel tekenaars en wat acteurs van True Blood en Got ook werd er een preview van de walking dead gedraaid.
Gek volk? Is dat niet juist heel leuk om te zien?quote:Helaas was het wel een mixed beurs met Manga dus er liep veel gek volk rond.
Jawel er liepen ook professionele cosplay mensen rond dat was wel gaaf.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:57 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ook een beetje van alles dus. Da's wel leuk.
[..]
Gek volk? Is dat niet juist heel leuk om te zien?
Zien? Heb een comic shelf fetish.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:40 schreef Young_David het volgende:
e stripwinkels voor. Maar niet echt in Zwolle waar ik woon. Daarnaast richt de grote markt (als je daar al van kan spreken) zich voornamelijk op Marvel en ik ben toch een echte DC-fan. Ik bestel ze gewoon via internet. Heb inmiddels al een paar planken vol.
Ik las ergens dat het idee is dat het reguliere universum en de Ultimates worden gecombineerd cq. vervangen door een nieuw universum met de naam Battleworld. Daarmee heeft Marvel een soort eigen New 52. Maar ik volg Marvel niet echt, dus ik weet er ook weer het fijne niet van.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat zou Marvel van plan zijn met die Secret Wars?
Sommigen suggereren dat ze verschillende realiteiten gaan creëren en de figuren waar ze geen filmrechten meer voor hebben, allemaal elders en dus in hun eigen wereldje gaan dumpen. Ik hoop dat dit niet het geval is.
Ik ga meer voor de theorie dat ze populaire personages uit andere timelines in hun 616 gaan dumpen. Miles Morales, Spider-Gwen en zo. Ook meteen even een nieuwe Wolverine importeren, zodat ze kunnen zeggen dat de "echte" toch wel dood is gebleven. En als een bestaand personage een coolere versie heeft, dan daagt die plots op in de nieuwe, centrale wereldje.
Je bedoelt 'strips'?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 04:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Nederlandse comics lezen?
Ik volg Marvel al een tijdje niet meer, nadat ze eigenlijk geen boeiende series meer hadden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat zou Marvel van plan zijn met die Secret Wars?
Sommigen suggereren dat ze verschillende realiteiten gaan creëren en de figuren waar ze geen filmrechten meer voor hebben, allemaal elders en dus in hun eigen wereldje gaan dumpen. Ik hoop dat dit niet het geval is.
Ik ga meer voor de theorie dat ze populaire personages uit andere timelines in hun 616 gaan dumpen. Miles Morales, Spider-Gwen en zo. Ook meteen even een nieuwe Wolverine importeren, zodat ze kunnen zeggen dat de "echte" toch wel dood is gebleven. En als een bestaand personage een coolere versie heeft, dan daagt die plots op in de nieuwe, centrale wereldje.
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
We gaan ten onder als mutants!
Wij als X-men fans worden in de steek gelaten.
Ze veranderen mutants in inhumans Marvel geeft niks om X-Men fans.
Dat is een beetje een samenvatting van wat ik veel zo al lees op X-Men fans.
Meer het kinderachtige gedoe van Marvel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat ze de Xmen niet brengen in media als games en cartoons is tot daar aan toe maar nu slopen ze het bronmateriaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)
de reden dat ze ze Inhumans maken is waarschijnlijk dat ze ze daarna in hun eigen films kunnen gebruiken. Fox heeft namelijk de rechten op de mutants uit het bronmateriaal, en ik gok dat ze nu dus een juridische loophole gevonden hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat ze de Xmen niet brengen in media als games en cartoons is tot daar aan toe maar nu slopen ze het bronmateriaal.
Ik snap de reden wel maar je pist wel trouwe fans in het gezicht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
de reden dat ze ze Inhumans maken is waarschijnlijk dat ze ze daarna in hun eigen films kunnen gebruiken. Fox heeft namelijk de rechten op de mutants uit het bronmateriaal, en ik gok dat ze nu dus een juridische loophole gevonden hebben.
Jepquote:
Ik zat continu te zoeken op stripboek + himalaya/luchtballon etc. maar toen dacht ik, laat ik het wat dichter bij huis zoeken en dan op stripboek + alpen en verrek, gelijk gevondenquote:Ik weet helaas niet welke titel je bedoelt.
Ja cowboyverhalen waren vooral in zijn jeugd echt gigantisch populair.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wist niet dat er in Turkije zo'n markt was voor cowboyverhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |