Ik heb van deel twee de hardcover, waardoor ik er vanuit ga dat de eerste er ook is in hardcover, maar misschien is dat wat te optimistisch.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Pfoe, kan hem niet vinden.
Heb hem ook nooit gezien. Heb zelf ook de trade.
Ah nicequote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Jimbo het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/Kick-Ass-Mark-Millar/dp/0785134352
bezorgt ook in nederland
Ah helemaal goed!quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:15 schreef Jimbo het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/k(...)on/1001004007468573/
binnen een paar dagen binnen
Kijk, zo kan ik in dit topic tenminste nog nuttig zijn hahaquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ah helemaal goed!
Ik was die al tegengekomen maar dacht dat Art cover betekende dat het een boek was met covers ofzomaar iets verder naar onder staat inderdaad dat het de hardcover is. Bedankt
Komt meestal ook wel in hc uit, maar dingen kunnen out of print zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb van deel twee de hardcover, waardoor ik er vanuit ga dat de eerste er ook is in hardcover, maar misschien is dat wat te optimistisch.
Ik ben er nog niet over uit. Ik ben bij Cable en Dr. Nemesis.quote:
Uncanny Avengers vind ik tot nu toe echt slecht vreemd want de schrijver was met Uncanny X-force juist geweldig bezig Dark Angel Saga is een echte aanrader.quote:Op zondag 9 december 2012 00:57 schreef Young_David het volgende:
Thor, eerste issue van gelezen. Wel verfrissend dat het zich los van de rest rest afspeelt (tot nu toe). Heb Avengers, Uncanny Avengers en New X-Men ook gelezen, maar die lopen qua karakters nogal door elkaar
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.quote:
Teamups zijn leuk gedaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Jimbo het volgende:
[..]
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.
ga vanavond aan de 2008-2012 (met de teamup reeks ertussen) lezen
Wat vind je er zo leuk aan? Ik twijfel nog een beetje of ik die TPB zal halen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:11 schreef Young_David het volgende:
Saga van Brian K. Vaughan ontdekt ... Man, wat is dat goed!
Ik vind de nieuwe serie niet boeiend en de vorige serie had wel wat leuke issues, maar was overall niet echt goed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef Jimbo het volgende:
[..]
de standalone van de nieuwe serie vond ik erg tof.
ga vanavond aan de 2008-2012 (met de teamup reeks ertussen) lezen
Ik denk dat het er van af hangt wat je wilt lezen. Als je alles wilt lezen van 1 personage, laten we zeggen Supergirl, dan is het kut met peren. Dan is het onduidelijk en onnodig.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had een vraag voor de DC-fans (als iemand die eigenlijk alleen maar Marvel las/leest).
Ik wil wel eens aan een paar DC-series beginnen, maar als ik iets haat, dan is het wel retconnen en dan bedoel ik niet de gebruikelijke dode die weer tot leven komt, maar hele geschiedenissen die worden gewist en herschreven. DC doet dit nogal vaak, waardoor het een vreselijke warboel lijkt. Bij Marvel wringen ze 't dan (op soms zwaar geforceerde wijze) in hun centrale continuity en veranderen er wat details, maar blijft de rest van de geschiedenis wel "echt gebeurd", maar bij DC is 't altijd rebooten en opnieuw beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk of dat zo vervelend is als het klinkt?
De latere crises hebben vaak wel dingetjes veranderd, maar dé crisis was wel de echte reboot. Die was er ook omdat het toen echt nodig was.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Young_David het volgende:
En daarnaast, de vorige echte reboot was begin jaren 80: Crisis on Infinite Worlds. Dus dat is 30 jaar zonder reboot. En van de meest populaire series, Batman en Green Lantern is de continuīteit in hoofdlijnen in tact gehouden. De reboots waar je waarschijnlijk op doelt zoals Infinite Crisis en Final Crisis zijn geen echte reboots, maar grote crossovers.
Correct. Maar het mooie van comics is wel dat je een wereld hebt die je langzaam leert kennen. Het is kut als die wereld dan ineens verandert.quote:Ik ben zelf wel blij met the new 52. Ik denk dat ik nu iets van 15 series volg waarvan een redelijk aantal nieuw voor me zijn. Het is een goed startpunt. De reboot zit me niet dwars. Uiteindelijk gaat het gewoon om goede verhalen.
De #0-issues, die de origins van de personages licht aanraken of uitbreiden, vond ik overigens erg tof.quote:In het geval van Batman en GL die net in goede verhaallijnen zaten (Batman Inc, de hele Geoff Johns run voor GL), die verhalen blijven doorlopen. En er zitten weinig origin verhalen in de reboot, wat ook wel fijn is. De oude origins blijven grotendeels in tact, op soms wat aanpassingen na.
Mee eens. Ik vind vooral de diverse Batman-titels erg okay sinds de reboot.quote:Kortom, trek je er niet zoveel van aan. Zoek de goede verhalen, maar als je een serie wil volgen houdt er dan wel rekening mee waar je gaat beginnen. Bij The New 52 zijn van de eerste paar series de tweede hardcovers/paperbacks uit dus een goed startpunt, en voor Flashpoint is ook nog genoeg goud te vinden.
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuwe Constantine boeiend vind...quote:Op maandag 14 januari 2013 22:00 schreef Young_David het volgende:
Om maar even weer aan te geven dat verkoopcijfers en kwaliteit niets met elkaar te maken hebben ... I, Vampire is gecanceled... één van de beste series van The New 52
Goed nieuws is er ook. Jeff Lemire (echt een van m'n favoriete schrijvers momenteel) gaat Constantine schrijven (naast Justice League Dark, Animal Man en Green Arrow)
http://www.ign.com/articl(...)6e92ab79deb55600001c
Maar ja, ik lees collecties, geen losse strips dus dit wordt voor mij pas over 1,5 á 2 jaar relevant :p
Ach, beter dan dat ze helemaal niet gepubliceerd worden. Prodigy is jarenlang niet gebruikt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik baal een beetje van de nieuwe status van de X-Men in het marvel universum. De Avengers komen veel te vaak langs. En als nu Prodigy, Cannonball of Sunspot wil volgen moet je een Avengers boek lezen.
Stan the Man.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:50 schreef Tokus het volgende:
Een van de belangrijkste mensen in comicbook history is vandaag 91 jaar oud geworden!
[ afbeelding ]
Excelsior!
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:28 schreef Breuls het volgende:
Ik had het al langs zien komen, ja. Ik gebruik voornamelijk de DC app voor het kopen van comics, dus tenzij zij erin meegaan zal ik er wellicht niet zo'n last van hebben.
Correct, maar het is de app van de specifieke uitgever zelf, die wordt verzorgd door Comixology. En volgens mij is het aan DC of Marvel om te bepalen hoe dat gaat veranderen:quote:Op woensdag 30 april 2014 15:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?
tenminste, ik heb het een heeele tijd terug wel eens geprobeerd en dat waren gewoon dezelfde apps, alleen ander kleurtje en dus andere content. Maar ik verwacht dat die dus ook aangepast worden.
Quote van een interview met CX op CBR: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=52447quote:Does comiXology plan to remove the ability to buy comics through the DC, Marvel, Image, Vertigo, etc. apps on the iOS as well?
That’s a better question for them.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:57 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk kan dat. Gewoon naar een stripwinkel gaan. Ze hebben ze misschien niet op de plank liggen, maar je kunt altijd bestellen en/of een abonnement nemen.
www.comicasa.nlquote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand of je hier in Nederland issues van 'The Walking Dead' kan kopen? Ik weet dat bol.com alleen volumes verkoopt en vanuit het buitenland bestellen kan ook niet omdat ik geen creditcard heb.
Sindsdien ik 'The Walking Dead' als comic ontdekt heb ben ik echt helemaal verzot op comics, ben van plan om binnenkort 'Preacher' * 'Y the Last Man' aan te schaffen.![]()
Ik ben blij dat ik nu weet waar ik The Walking Dead issues kan krijgen, dankzij jou antwoord op m'n vraag.quote:
Vrij beperkte voorraad, ik ben specifiek op zoek naar dezequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Want hij is gelekt?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:34 schreef HalfGod het volgende:
Voor mensen geintereseerd in de eerste aflevering van The Flash, PM me.
Die wil ik wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:34 schreef HalfGod het volgende:
Voor mensen geintereseerd in de eerste aflevering van The Flash, PM me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Het is veel 'lichter' dan de Flash en ook een stuk grappiger. Het is meer MCU dan Dark Knight, zeg maar.
• De CGI is echt goed
• De originele Flash als Barry's pa is gewoon een supercoole easter egg
•SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ooit Ongedierte was, is nu goddelijk.
Ohquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Locke & Key Vol. 1 aangeschaft, ben benieuwd
Nee, de acteur die The Flash speelde in 19nogwat speelt Barry's pa.quote:
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef HalfGod het volgende:
Best coole releases vandaag. Uncanny Avengers 21, Future's End, Batman Eternal, Saga, New Avengers. Heb zelf best genoten.
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.quote:
Dat is ook mijn reden om het misschien te proberenquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.
[..]
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.
4 Beasts.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat is ook mijn reden om het misschien te proberen
Ik ben als X-men fan die alternatieve reality versies wel een beetje beu.
Er lopen nu 2 cyclopsen rond. Twee angels 2 ice-mans 2 wolverines en 3 beasts allemaal in de main marvel universe. Ga weg met die troep..
Verrek jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Verrek jaOw, dat wist ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het echt waar? Welke serie?Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ow, dat wist ik niet.
Is het echt waar? Welke serie?
Uncanny X-menquote:Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wolverine and the X-men.
Raar en warrig gedaan ook nog, Kwam helemaal niet in het verhaal voor en opeens bam.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Wolverine and the X-men.
Raar en warrig gedaan ook nog, Kwam helemaal niet in het verhaal voor en opeens bam.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Mikey op 25-06-2014 19:51:42 ]They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Ik torrent zequote:Op woensdag 25 juni 2014 19:20 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik kan m'n comics van deze week pas zondag ophalen (ben een paar dagen de stad uit), maar de Buffy van vorige week was weer heerlijk.
[..]
Nee, maar wie weet doe ik dat nog wel als huiswerk voor de tv-serie.
En ik herhaal: Zijn die uberhaupt in Nederland?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:20 schreef Breuls het volgende:
Nu dit topic weer wat beweging heeft; gaan jullie wel eens langs comic-gerelateerde conventies? De Comic-Cons en dergelijke. Hoewel daar natuurlijk veel aandacht is voor andere media (zeker in San Diego) zijn comics daar nog steeds erg leuk vertegenwoordigd.
Tsk. Support the creators. Het is geen booming business en er zit veel werk in een comic. Koop ze desnoods via comiXology.quote:
Ja, natuurlijk. In elke grote stad wel meerdere en ze hebben gewoon Amerikaanse comics. Alleen niet allemaal op de plank, maar je kunt alles bestellen.quote:Zijn er uberhaupt stripwinkels in Nederland?
Er zijn meer cons dan ik weet van heb. Maar er is volgend jaar maart een Dutch Comic-Con in Utrecht. Iets buiten de grens: Antwerpen had er onlangs eentje, net als London en in Parijs heb je ze ook.quote:[..]
En ik herhaal: Zijn die uberhaupt in Nederland?
Mmm, Dutch Comic-Con klinkt goed. En hier helaas niks in de buurt..quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:48 schreef Breuls het volgende:
[..]
Tsk. Support the creators. Het is geen booming business en er zit veel werk in een comic. Koop ze desnoods via comiXology.
[..]
Ja, natuurlijk. In elke grote stad wel meerdere en ze hebben gewoon Amerikaanse comics. Alleen niet allemaal op de plank, maar je kunt alles bestellen.
[..]
Er zijn meer cons dan ik weet van heb. Maar er is volgend jaar maart een Dutch Comic-Con in Utrecht. Iets buiten de grens: Antwerpen had er onlangs eentje, net als London en in Parijs heb je ze ook.
En in de VS natuurlijk een shitload.
Volgende week is er trouwens EpiCon in Den Bosch, maar hoewel die wel in het straatje van "de comic-cons" ligt, richt die zich voornamelijk op games en cosplay.
Ik ga waarschijjnlijk naar de dutch comicon.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:20 schreef Breuls het volgende:
Nu dit topic weer wat beweging heeft; gaan jullie wel eens langs comic-gerelateerde conventies? De Comic-Cons en dergelijke. Hoewel daar natuurlijk veel aandacht is voor andere media (zeker in San Diego) zijn comics daar nog steeds erg leuk vertegenwoordigd.
Hoe was die? Wat was er allemaal te doen/zien?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tevens ben ik twee jaar geleden naar een comic beurs in België geweest.
Veel standjes met lui die dingen wilde verkopen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:09 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe was die? Wat was er allemaal te doen/zien?
Ik houd sowieso al niet van losse comics, dus een comicstore die zich daarop richt mis ik niet zo. Ik heb liever de collected editions. Daar zijn wel meerdere stripwinkels voor. Maar niet echt in Zwolle waar ik woon. Daarnaast richt de grote markt (als je daar al van kan spreken) zich voornamelijk op Marvel en ik ben toch een echte DC-fan. Ik bestel ze gewoon via internet. Heb inmiddels al een paar planken vol.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:44 schreef HalfGod het volgende:
Ik torrent zeZijn er uberhaupt stripwinkels in Nederland?
Ook een beetje van alles dus. Da's wel leuk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Veel standjes met lui die dingen wilde verkopen.
Al waren er wel tekenaars en wat acteurs van True Blood en Got ook werd er een preview van de walking dead gedraaid.
Gek volk? Is dat niet juist heel leuk om te zien?quote:Helaas was het wel een mixed beurs met Manga dus er liep veel gek volk rond.
Jawel er liepen ook professionele cosplay mensen rond dat was wel gaaf.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:57 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ook een beetje van alles dus. Da's wel leuk.
[..]
Gek volk? Is dat niet juist heel leuk om te zien?
Zien? Heb een comic shelf fetish.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:40 schreef Young_David het volgende:
e stripwinkels voor. Maar niet echt in Zwolle waar ik woon. Daarnaast richt de grote markt (als je daar al van kan spreken) zich voornamelijk op Marvel en ik ben toch een echte DC-fan. Ik bestel ze gewoon via internet. Heb inmiddels al een paar planken vol.
Ik las ergens dat het idee is dat het reguliere universum en de Ultimates worden gecombineerd cq. vervangen door een nieuw universum met de naam Battleworld. Daarmee heeft Marvel een soort eigen New 52. Maar ik volg Marvel niet echt, dus ik weet er ook weer het fijne niet van.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat zou Marvel van plan zijn met die Secret Wars?
Sommigen suggereren dat ze verschillende realiteiten gaan creëren en de figuren waar ze geen filmrechten meer voor hebben, allemaal elders en dus in hun eigen wereldje gaan dumpen. Ik hoop dat dit niet het geval is.
Ik ga meer voor de theorie dat ze populaire personages uit andere timelines in hun 616 gaan dumpen. Miles Morales, Spider-Gwen en zo. Ook meteen even een nieuwe Wolverine importeren, zodat ze kunnen zeggen dat de "echte" toch wel dood is gebleven. En als een bestaand personage een coolere versie heeft, dan daagt die plots op in de nieuwe, centrale wereldje.
Je bedoelt 'strips'?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 04:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Nederlandse comics lezen?
Ik volg Marvel al een tijdje niet meer, nadat ze eigenlijk geen boeiende series meer hadden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat zou Marvel van plan zijn met die Secret Wars?
Sommigen suggereren dat ze verschillende realiteiten gaan creëren en de figuren waar ze geen filmrechten meer voor hebben, allemaal elders en dus in hun eigen wereldje gaan dumpen. Ik hoop dat dit niet het geval is.
Ik ga meer voor de theorie dat ze populaire personages uit andere timelines in hun 616 gaan dumpen. Miles Morales, Spider-Gwen en zo. Ook meteen even een nieuwe Wolverine importeren, zodat ze kunnen zeggen dat de "echte" toch wel dood is gebleven. En als een bestaand personage een coolere versie heeft, dan daagt die plots op in de nieuwe, centrale wereldje.
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
We gaan ten onder als mutants!
Wij als X-men fans worden in de steek gelaten.
Ze veranderen mutants in inhumans Marvel geeft niks om X-Men fans.
Dat is een beetje een samenvatting van wat ik veel zo al lees op X-Men fans.
Meer het kinderachtige gedoe van Marvel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat ze de Xmen niet brengen in media als games en cartoons is tot daar aan toe maar nu slopen ze het bronmateriaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
mja, met dank aan Hollywood (en het gedoe met filmrechten)
de reden dat ze ze Inhumans maken is waarschijnlijk dat ze ze daarna in hun eigen films kunnen gebruiken. Fox heeft namelijk de rechten op de mutants uit het bronmateriaal, en ik gok dat ze nu dus een juridische loophole gevonden hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat ze de Xmen niet brengen in media als games en cartoons is tot daar aan toe maar nu slopen ze het bronmateriaal.
Ik snap de reden wel maar je pist wel trouwe fans in het gezicht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
de reden dat ze ze Inhumans maken is waarschijnlijk dat ze ze daarna in hun eigen films kunnen gebruiken. Fox heeft namelijk de rechten op de mutants uit het bronmateriaal, en ik gok dat ze nu dus een juridische loophole gevonden hebben.
Jepquote:
Ik zat continu te zoeken op stripboek + himalaya/luchtballon etc. maar toen dacht ik, laat ik het wat dichter bij huis zoeken en dan op stripboek + alpen en verrek, gelijk gevondenquote:Ik weet helaas niet welke titel je bedoelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |