abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 13 januari 2013 @ 22:40:47 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_121527833
DC heeft z'n laatste reboot gehad in 2011 en deed dit niet als een 'event' waar stiekem een andere continuïteit uit voorkomt, maar uit een uitgever-brede reboot waarvoor een klein event (Flashpoint) gebruikt werd om het vorm te geven. En ik heb het idee dat ze deze in gang hebben gezet om nu eens klaar te zijn met alle reboots. Ik kreeg rond de tijd dat dit, de New 52, speelde, wel de indruk dat ze niet nog meer crises gaan doen.

Dus: ik denk dat je nu redelijk safe zit. Je ziet ook hoe ze het universum weer langzaam opbouwen en waarde geven, en ik vind dat er goede kwaliteit tussen zit.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_121529415
En daarnaast, de vorige echte reboot was begin jaren 80: Crisis on Infinite Worlds. Dus dat is 30 jaar zonder reboot. En van de meest populaire series, Batman en Green Lantern is de continuïteit in hoofdlijnen in tact gehouden. De reboots waar je waarschijnlijk op doelt zoals Infinite Crisis en Final Crisis zijn geen echte reboots, maar grote crossovers.

Ik ben zelf wel blij met the new 52. Ik denk dat ik nu iets van 15 series volg waarvan een redelijk aantal nieuw voor me zijn. Het is een goed startpunt. De reboot zit me niet dwars. Uiteindelijk gaat het gewoon om goede verhalen. In het geval van Batman en GL die net in goede verhaallijnen zaten (Batman Inc, de hele Geoff Johns run voor GL), die verhalen blijven doorlopen. En er zitten weinig origin verhalen in de reboot, wat ook wel fijn is. De oude origins blijven grotendeels in tact, op soms wat aanpassingen na.

Kortom, trek je er niet zoveel van aan. Zoek de goede verhalen, maar als je een serie wil volgen houdt er dan wel rekening mee waar je gaat beginnen. Bij The New 52 zijn van de eerste paar series de tweede hardcovers/paperbacks uit dus een goed startpunt, en voor Flashpoint is ook nog genoeg goud te vinden.
  Admin zondag 13 januari 2013 @ 23:27:37 #228
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_121530021
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Young_David het volgende:
En daarnaast, de vorige echte reboot was begin jaren 80: Crisis on Infinite Worlds. Dus dat is 30 jaar zonder reboot. En van de meest populaire series, Batman en Green Lantern is de continuïteit in hoofdlijnen in tact gehouden. De reboots waar je waarschijnlijk op doelt zoals Infinite Crisis en Final Crisis zijn geen echte reboots, maar grote crossovers.
De latere crises hebben vaak wel dingetjes veranderd, maar dé crisis was wel de echte reboot. Die was er ook omdat het toen echt nodig was.

Ik ben blij dat Batman en GL gewoon door zijn gegaan; daar waren mooie geschiedenissen opgebouwd die je niet weg wil gooien. Jarenlang dezelfde schrijver met een visie is dus een goed ding.
quote:
Ik ben zelf wel blij met the new 52. Ik denk dat ik nu iets van 15 series volg waarvan een redelijk aantal nieuw voor me zijn. Het is een goed startpunt. De reboot zit me niet dwars. Uiteindelijk gaat het gewoon om goede verhalen.
Correct. Maar het mooie van comics is wel dat je een wereld hebt die je langzaam leert kennen. Het is kut als die wereld dan ineens verandert.
quote:
In het geval van Batman en GL die net in goede verhaallijnen zaten (Batman Inc, de hele Geoff Johns run voor GL), die verhalen blijven doorlopen. En er zitten weinig origin verhalen in de reboot, wat ook wel fijn is. De oude origins blijven grotendeels in tact, op soms wat aanpassingen na.
De #0-issues, die de origins van de personages licht aanraken of uitbreiden, vond ik overigens erg tof.
quote:
Kortom, trek je er niet zoveel van aan. Zoek de goede verhalen, maar als je een serie wil volgen houdt er dan wel rekening mee waar je gaat beginnen. Bij The New 52 zijn van de eerste paar series de tweede hardcovers/paperbacks uit dus een goed startpunt, en voor Flashpoint is ook nog genoeg goud te vinden.
Mee eens. Ik vind vooral de diverse Batman-titels erg okay sinds de reboot. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_121568515
Om maar even weer aan te geven dat verkoopcijfers en kwaliteit niets met elkaar te maken hebben ... I, Vampire is gecanceled :( ... één van de beste series van The New 52

Goed nieuws is er ook. Jeff Lemire (echt een van m'n favoriete schrijvers momenteel) gaat Constantine schrijven (naast Justice League Dark, Animal Man en Green Arrow)

http://www.ign.com/articl(...)6e92ab79deb55600001c

Maar ja, ik lees collecties, geen losse strips dus dit wordt voor mij pas over 1,5 á 2 jaar relevant :p
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:13:01 #230
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127478824
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:00 schreef Young_David het volgende:
Om maar even weer aan te geven dat verkoopcijfers en kwaliteit niets met elkaar te maken hebben ... I, Vampire is gecanceled :( ... één van de beste series van The New 52

Goed nieuws is er ook. Jeff Lemire (echt een van m'n favoriete schrijvers momenteel) gaat Constantine schrijven (naast Justice League Dark, Animal Man en Green Arrow)

http://www.ign.com/articl(...)6e92ab79deb55600001c

Maar ja, ik lees collecties, geen losse strips dus dit wordt voor mij pas over 1,5 á 2 jaar relevant :p
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuwe Constantine boeiend vind...
Is werkelijk waar volslagen anders dan Hellblazer. Het lijkt een heel ander karakter, een waar ik eigenlijk niks aan vind.

Wel weer wat comics gekocht. Heb de omnibus van Atlantis Attacks en van X-Statix, plus Spider-Man: Fever, Shazam Hope en Spider-Man brand new day.

Vooral die omnibussen zijn mooi O+
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:16:53 #231
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_127478942
Ik baal een beetje van de nieuwe status van de X-Men in het marvel universum. De Avengers komen veel te vaak langs. En als nu Prodigy, Cannonball of Sunspot wil volgen moet je een Avengers boek lezen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:20:21 #232
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127479051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik baal een beetje van de nieuwe status van de X-Men in het marvel universum. De Avengers komen veel te vaak langs. En als nu Prodigy, Cannonball of Sunspot wil volgen moet je een Avengers boek lezen.
Ach, beter dan dat ze helemaal niet gepubliceerd worden. Prodigy is jarenlang niet gebruikt...
  donderdag 5 september 2013 @ 18:17:56 #233
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_130854609
Ik was bij Polare gister en zag dat ze daar zowaar trades hadden van Gaiman's Sandman.
Er waren nog wat graphic novels, maar alleen indy of Europees.

Toch fijn dat ze zoiets hebben en ik hoop dat het succes heeft en comics wijder verspreid worden.
  Redactie Frontpage donderdag 5 september 2013 @ 18:31:31 #234
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130854975
Iemand van wie ik KickAss 2 en HitGirl mag lenen voor de ipad. Na lezing krijg je ze terug.

Per DM graag :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 december 2013 @ 17:50:16 #235
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_134793082
Een van de belangrijkste mensen in comicbook history is vandaag 91 jaar oud geworden!

Excelsior!
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:51:12 #236
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_134793127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:50 schreef Tokus het volgende:
Een van de belangrijkste mensen in comicbook history is vandaag 91 jaar oud geworden!

[ afbeelding ]

Excelsior!
Stan the Man. _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 09:17:28 #237
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139403365
weinig activiteit in het topic.

maar om het even omhoog te kicken:

Amazon heeft de app ComiXology overgenomen, en heeft vervolgens de in-store purchase verwijderd. Nu zullen velen hier toch al niet betalen voor hun digitale comics, dus dan verandert er weinig.

Maar toch twee linkjes naar interessante materie over de move van Amazon:

http://www.marco.org/2014/04/28/gerry-conway-comixology

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=52485
pi_139404120
Ik kocht wel eens wat in ComiXology, voornamelijk vanwege het gemak. Ik verwacht dat ik dit nu minder zal doen omdat het kopen en lezen wat verder van elkaar verwijderd zijn. Ik snap de logica wel, Amazon doet hetzelfde met Kindle en Audible, maar daar gaat het over boeken waar je flink wat dagen zoet mee bent, itt comics waar je sneller switcht tussen reader en store als je een serie volgt.

Maar goed, het liefst heb ik nog altijd een collected edition in boekvorm in m'n handen
  Admin woensdag 30 april 2014 @ 13:28:36 #239
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_139410112
Ik had het al langs zien komen, ja. Ik gebruik voornamelijk de DC app voor het kopen van comics, dus tenzij zij erin meegaan zal ik er wellicht niet zo'n last van hebben.

Ik begrijp de move wel, maar ik vind het wel jammer dat je nu op een website iets moet kopen om het in de app te kunnen lezen. Dat vond ik ook al raar aan de Pathé Thuis app, die heeft dat volgens mij ook. Het voelt gewoon onlogisch.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 30 april 2014 @ 13:56:25 #240
268260 Dr.Mikey
pi_139411105
Claremont is back in town.
R.I.P DTS.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2014 @ 15:01:26 #241
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139413231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:28 schreef Breuls het volgende:
Ik had het al langs zien komen, ja. Ik gebruik voornamelijk de DC app voor het kopen van comics, dus tenzij zij erin meegaan zal ik er wellicht niet zo'n last van hebben.
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?

tenminste, ik heb het een heeele tijd terug wel eens geprobeerd en dat waren gewoon dezelfde apps, alleen ander kleurtje en dus andere content. Maar ik verwacht dat die dus ook aangepast worden.
  Admin donderdag 1 mei 2014 @ 09:06:14 #242
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_139443335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:01 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?

tenminste, ik heb het een heeele tijd terug wel eens geprobeerd en dat waren gewoon dezelfde apps, alleen ander kleurtje en dus andere content. Maar ik verwacht dat die dus ook aangepast worden.
Correct, maar het is de app van de specifieke uitgever zelf, die wordt verzorgd door Comixology. En volgens mij is het aan DC of Marvel om te bepalen hoe dat gaat veranderen:
quote:
Does comiXology plan to remove the ability to buy comics through the DC, Marvel, Image, Vertigo, etc. apps on the iOS as well?

That’s a better question for them.
Quote van een interview met CX op CBR: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=52447
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 mei 2014 @ 10:01:15 #243
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139444255
o ja. das wel mooi.
  Admin donderdag 1 mei 2014 @ 10:04:58 #244
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_139444334
Ja, ik wil liever wel gewoon de app blijven gebruiken voor aankoop. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_140783476
Weet iemand of je hier in Nederland issues van 'The Walking Dead' kan kopen? Ik weet dat bol.com alleen volumes verkoopt en vanuit het buitenland bestellen kan ook niet omdat ik geen creditcard heb.

Sindsdien ik 'The Walking Dead' als comic ontdekt heb ben ik echt helemaal verzot op comics, ben van plan om binnenkort 'Preacher' * 'Y the Last Man' aan te schaffen. :D :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Admin vrijdag 6 juni 2014 @ 16:57:00 #246
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_140783786
Natuurlijk kan dat. Gewoon naar een stripwinkel gaan. Ze hebben ze misschien niet op de plank liggen, maar je kunt altijd bestellen en/of een abonnement nemen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_140792145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:57 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk kan dat. Gewoon naar een stripwinkel gaan. Ze hebben ze misschien niet op de plank liggen, maar je kunt altijd bestellen en/of een abonnement nemen. :)
:D :D :D
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:53:28 #248
268260 Dr.Mikey
pi_140793301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand of je hier in Nederland issues van 'The Walking Dead' kan kopen? Ik weet dat bol.com alleen volumes verkoopt en vanuit het buitenland bestellen kan ook niet omdat ik geen creditcard heb.

Sindsdien ik 'The Walking Dead' als comic ontdekt heb ben ik echt helemaal verzot op comics, ben van plan om binnenkort 'Preacher' * 'Y the Last Man' aan te schaffen. :D :D
www.comicasa.nl
R.I.P DTS.
  Admin zaterdag 7 juni 2014 @ 09:53:06 #249
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_140800874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

:D :D :D
What's so funny? :?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_140801134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 09:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

What's so funny? :?
Ik ben blij dat ik nu weet waar ik The Walking Dead issues kan krijgen, dankzij jou antwoord op m'n vraag. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')