De latere crises hebben vaak wel dingetjes veranderd, maar dé crisis was wel de echte reboot. Die was er ook omdat het toen echt nodig was.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:13 schreef Young_David het volgende:
En daarnaast, de vorige echte reboot was begin jaren 80: Crisis on Infinite Worlds. Dus dat is 30 jaar zonder reboot. En van de meest populaire series, Batman en Green Lantern is de continuïteit in hoofdlijnen in tact gehouden. De reboots waar je waarschijnlijk op doelt zoals Infinite Crisis en Final Crisis zijn geen echte reboots, maar grote crossovers.
Correct. Maar het mooie van comics is wel dat je een wereld hebt die je langzaam leert kennen. Het is kut als die wereld dan ineens verandert.quote:Ik ben zelf wel blij met the new 52. Ik denk dat ik nu iets van 15 series volg waarvan een redelijk aantal nieuw voor me zijn. Het is een goed startpunt. De reboot zit me niet dwars. Uiteindelijk gaat het gewoon om goede verhalen.
De #0-issues, die de origins van de personages licht aanraken of uitbreiden, vond ik overigens erg tof.quote:In het geval van Batman en GL die net in goede verhaallijnen zaten (Batman Inc, de hele Geoff Johns run voor GL), die verhalen blijven doorlopen. En er zitten weinig origin verhalen in de reboot, wat ook wel fijn is. De oude origins blijven grotendeels in tact, op soms wat aanpassingen na.
Mee eens. Ik vind vooral de diverse Batman-titels erg okay sinds de reboot.quote:Kortom, trek je er niet zoveel van aan. Zoek de goede verhalen, maar als je een serie wil volgen houdt er dan wel rekening mee waar je gaat beginnen. Bij The New 52 zijn van de eerste paar series de tweede hardcovers/paperbacks uit dus een goed startpunt, en voor Flashpoint is ook nog genoeg goud te vinden.
Ik kan niet zeggen dat ik de nieuwe Constantine boeiend vind...quote:Op maandag 14 januari 2013 22:00 schreef Young_David het volgende:
Om maar even weer aan te geven dat verkoopcijfers en kwaliteit niets met elkaar te maken hebben ... I, Vampire is gecanceled... één van de beste series van The New 52
Goed nieuws is er ook. Jeff Lemire (echt een van m'n favoriete schrijvers momenteel) gaat Constantine schrijven (naast Justice League Dark, Animal Man en Green Arrow)
http://www.ign.com/articl(...)6e92ab79deb55600001c
Maar ja, ik lees collecties, geen losse strips dus dit wordt voor mij pas over 1,5 á 2 jaar relevant :p
Ach, beter dan dat ze helemaal niet gepubliceerd worden. Prodigy is jarenlang niet gebruikt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik baal een beetje van de nieuwe status van de X-Men in het marvel universum. De Avengers komen veel te vaak langs. En als nu Prodigy, Cannonball of Sunspot wil volgen moet je een Avengers boek lezen.
Stan the Man.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:50 schreef Tokus het volgende:
Een van de belangrijkste mensen in comicbook history is vandaag 91 jaar oud geworden!
[ afbeelding ]
Excelsior!
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:28 schreef Breuls het volgende:
Ik had het al langs zien komen, ja. Ik gebruik voornamelijk de DC app voor het kopen van comics, dus tenzij zij erin meegaan zal ik er wellicht niet zo'n last van hebben.
Correct, maar het is de app van de specifieke uitgever zelf, die wordt verzorgd door Comixology. En volgens mij is het aan DC of Marvel om te bepalen hoe dat gaat veranderen:quote:Op woensdag 30 april 2014 15:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is toch ook gewoon comixology? net als Marvel?
tenminste, ik heb het een heeele tijd terug wel eens geprobeerd en dat waren gewoon dezelfde apps, alleen ander kleurtje en dus andere content. Maar ik verwacht dat die dus ook aangepast worden.
Quote van een interview met CX op CBR: http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=52447quote:Does comiXology plan to remove the ability to buy comics through the DC, Marvel, Image, Vertigo, etc. apps on the iOS as well?
That’s a better question for them.
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:57 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk kan dat. Gewoon naar een stripwinkel gaan. Ze hebben ze misschien niet op de plank liggen, maar je kunt altijd bestellen en/of een abonnement nemen.
www.comicasa.nlquote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand of je hier in Nederland issues van 'The Walking Dead' kan kopen? Ik weet dat bol.com alleen volumes verkoopt en vanuit het buitenland bestellen kan ook niet omdat ik geen creditcard heb.
Sindsdien ik 'The Walking Dead' als comic ontdekt heb ben ik echt helemaal verzot op comics, ben van plan om binnenkort 'Preacher' * 'Y the Last Man' aan te schaffen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |