Ziet er niet naar uit idd. De jaren beginnen ook wel te tellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:15 schreef Devpartner het volgende:
[..]
nochtans is dat zogoed als gelijk aan zijn prestatie vorig jaar, puur naar tijdsverschillen gekeken. Het ziet er dus niet naar uit (10weken voor het target) dat hij in beter gaat doen als vorig jaar.
Hij is iets minder dan vorig jaar op dit moment, maar dat zou niet moeten als je ziet wat hem vorig jaar in Spanje overkwam. Totaal niet te vergelijken met een buikgriepje of zoiets.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:15 schreef Devpartner het volgende:
[..]
nochtans is dat zogoed als gelijk aan zijn prestatie vorig jaar, puur naar tijdsverschillen gekeken. Het ziet er dus niet naar uit (10weken voor het target) dat hij in beter gaat doen als vorig jaar.
Het verschil zal natuurlijk ook zijn dat Armstrong er nog een hele niet-wielren agenda naast heeft.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:29 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Snap eigenlijk niet dat hij niet langer traint per dag. Het is altijd maximaal 6 uur als je zijn tweets mag geloven.
Vinokourov bijvoorbeeld doet er makkelijk een uur bij en hij zal niet de enige zijn.
quote:Lefevere: "Ik praat met meerdere sponsors"
za 01/05/2010 - 14:20 Quick-Step-manager Patrick Lefevere staat voor drukke tijden. 18 van zijn renners zijn aan het einde van dit seizoen einde contract en in 2011 loopt de overeenkomst met Quick-Step af. "Ik wacht af", zegt Lefevere.
"Alles hangt straks af van de markt", vertelt Lefevere in Het Nieuwsblad. "Heel wat ploegen zijn nog niet zeker van hun toekomst. Er kan heel wat veranderen in het peloton, maar ik ga nu nog niet met managers over renners praten. Ik laat me niet nerveus maken door hun spelletjes."
Belga
"Ik heb zelf nog geen akkoord met Quick-Step voor na 2011 en ik praat ook met andere sponsors. Er zijn meerdere opties, ook voor 2011. Als ik een sponsor van acht miljoen vind, wordt dat de grote naam. Anders wissel ik af met Quick-Step. Ik wacht dus af, want ik ken mijn maximumbudget nog niet."
Quick-Step heeft een voorjaar zonder topzege achter de rug. "Maar het seizoen is nog niet afgelopen", vertelt Lefevere.
"Er zijn renners die nu een onvoldoende halen. Wie? Weylandt, Chavanel en Devolder. Ze hebben echter nog tijd om dat recht te zetten. Het is te vroeg voor een eindbalans. Bepaalde renners mogen weg, anderen wil ik houden. Voor de Tourstart zullen we praten."
"In 2011 wil ik een topspurter, zoals Greipel. Dat geeft een extra dimensie aan een team. Met Boonen heb ik al een topper voor de klassiekers en voor de cols geloof ik in Seeldraeyers en Devenyns."
Dat dacht ik ook te horenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:37 schreef franklop het volgende:
en de verslaggever geeft de Nederlander Nick Nuyens een grote kans om te winnen
en nog eens.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:37 schreef franklop het volgende:
en de verslaggever geeft de Nederlander Nick Nuyens een grote kans om te winnen
Dat.... en Lance heeft de pull out methode blijkbaar nog niet onder de knie. Blijft lastig natuurlijk. Maar baby's leiden af.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Het verschil zal natuurlijk ook zijn dat Armstrong er nog een hele niet-wielren agenda naast heeft.
Precies, daarin kun je 'm echt niet op een foutje betrappen ook.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:20 schreef wimderon het volgende:
Armstrong gaat echt niet van zijn ideale voorbereiding afwijken vanwege zijn overige verplichtingen. Althans niet als dat gaat om een uurtje meer of minder trainen.
Top 5 niet, wel top 3. Reken maar dat een podiumplek in de Tour voor een Nederlandse sponsor belangrijker is dan eindwinst in de Giro of Vuelta.quote:Op zondag 2 mei 2010 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Menchov is in goede vorm, maar wat heeft ie eraan? Tijdens de Giro zit ie thuis. Laat hem vol voor de Giro en Vuelta gaan en de kans is redelijk groot dat ie 1 van de 2 wint. Maar ja, een 5e plek in de Tour is blijkbaar belangrijker.
Dan moet toch echt alles meezitten.... Ik denk dat er veel gaat mogen meezitten om top5 te rijden. Want zonder crashes zie ik hem niet beter doen dan contador, Leipo, AS, kloden.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:34 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Top 5 niet, wel top 3. Reken maar dat een podiumplek in de Tour voor een Nederlandse sponsor belangrijker is dan eindwinst in de Giro of Vuelta.
En Menchov moet 3e of 2e kunnen worden als alles meezit.
Als Leipheimer super is, wordt het moeilijk. Ik ga er voor het gemak ook maar even van uit dat Evans, Wiggins en Sastre doodgepierd zijn in de Giro.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:29 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Dan moet toch echt alles meezitten.... Ik denk dat er veel gaat mogen meezitten om top5 te rijden. Want zonder crashes zie ik hem niet beter doen dan contador, Leipo, AS, kloden.
En die leiding gaat Valverde ook niet meer afstaan die verzamelt nog wel een punt of 400 voor het eind van het seizoenquote:Op maandag 3 mei 2010 15:03 schreef Beregd het volgende:
wel grappig, lotto heeft net (apetrots) een speciaal truitje gemaakt voor gilbert als eerste in het uci-klassement, mag hij na een week dat truitje al opbergen.
Als zijn schorsing tenminste niet breder wordt getrokken. Wat het CONI wel wil.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:28 schreef solaire het volgende:
[..]
En die leiding gaat Valverde ook niet meer afstaan die verzamelt nog wel een punt of 400 voor het eind van het seizoen
logischquote:Op maandag 3 mei 2010 15:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als zijn schorsing tenminste niet breder wordt getrokken. Wat het CONI wel wil.
En toen waren er al drie namen.quote:UCI names riders snared by Biological Passport
By: Cycling News
The UCI has confirmed it has requested disciplinary proceedings to be opened against Franco Pellizotti (Liquigas-Doimo), Jesus Rosendo Prado (Andalucia-Cajasur) and Tadej Valjavec (Ag2r-La Mondiale) for apparent violation of the Anti-Doping Rules on the basis of the information provided by the blood profiles in their biological passports.
Italian newspaper Gazzetta dello Sport first named Pellizotti mid-day on Monday but the news was only confirmed much later when the President of the Italian Cycling Federation Renato di Rocco named Pellizotti and then the UCI finally issued a statement.
The Liquigas-Doimo team refused to comment on the media reports but confirmed it would issue a statement on Tuesday. Pellizotti is expected to be replaced in the Liquigas-Doimo team for the Giro d'Italia by Vincenzo Nibali.
32-year-old Pellizotti finished second in the 2009 Giro d'Italia and was set to be joint leader of the Liquigas-Doimo team with Ivan Basso. On Saturday he finished third in the GP Larciano race in Tuscany, showing some first signs of form after a low-key early season. Last week Pellizotti joined Cadel Evans (BMC) and several other riders on a training ride on the course of the Plan des Corones mountain time trial stage of the Giro d'Italia. He won the Plan des Corones stage in the 2008 Giro d'Italia.
Valjavec has been a professional since 2000 and rode for Fassa Bortolo, Phonak and Lampre before joining Ag2r in 2008. He has won only a handful of races during his career but finished in the top 20 at the Tour de France in 2006, 2007, and 2008. Last year he finished ninth overall in the Giro d'Italia and led the Tour de Suisse for five days before losing the lead to eventual winner Fabian Cancellara.
28-year-old Jesus Rosendo Prado has been a member of the Andalucia-Cajasur squad since 2007. He is the second rider from the team to fall afoul of the UCI's anti-doping rules in a week. Teammate Manuel Vasquez Hueso was provisionally suspended for EPO last week.
According to Gazzetta dello Sport, Pellizotti was informed by the UCI that he was under investigation two months ago after an unusual blood value was detected at a test taken just before the 2009 Tour de France. Pellizotti went on to win the climber's polka-dot jersey at the Tour de France. Last year both Pellizotti and Nibali were accused of working with Italian doctor Michele Ferrari by Amore e Vita team owner Ivano Fanini. Both riders denied the link and threatened legal action.
UCI president Pat McQuaid revealed to Bloomberg in late February that a handful of riders had been asked to explain their blood values to the independent expert panel that examines the biological passport readings. "We see no other reason other than a possible potential doping reason," said McQuaid at the time.
Afgezien van feit dat deze getalenteerde renner Kump heeft in plaats van Klump, is het m.i. een goed bericht mocht het waar zijn. Een talentvolle renner die op meerdere gebieden inzetbaar is. Zou hij worden binnengehaald als opvolger van Freire?quote:Rabo wil Sloveen
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Rabobank heeft zijn oog laten vallen op het Sloveense wielertalent Marko Klump. De 21-jarige wielrenner viel dit prille voorjaar al op door de Ronde van Vlaanderen voor beloften te winnen. Vorig jaar zegevierde Klump in een rit in de Tour de l'Avenir en werd 6e op het WK voor beloften in Mendrisio. Dit seizoen was hij voor Vlaanderen ook al succesvol in de Coppi-Bartali.
Klump werkt momenteel een stage bij Rabobank af. Hierna zal gekeken worden of hij rijp is om volgend jaar in de kleuren van de ProTour-formatie te debuteren.
Ze hebben het nu veranderd. Mochten ze hem aantrekken, zou dit een zeer goede aankoop zijn. Eindelijk eens een echt slimme aankoop, zou ik willen zeggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Afgezien van feit dat deze getalenteerde renner Kump heeft in plaats van Klump, is het m.i. een goed bericht mocht het waar zijn. Een talentvolle renner die op meerdere gebieden inzetbaar is. Zou hij worden binnengehaald als opvolger van Freire?
De ene met afwijkende waarden is ontslagen, de volgende heeft weer nieuw onderdak.quote:Katjoesja biedt Goesev onderdak
Vladimir Goesev heeft een nieuw werkgever gevonden. De 27-jarige Rus heeft een contract ondertekend met Katjoesja. Twee jaar geleden werd Goesev nog ontslagen bij Astana wegens afwijkende bloedwaarden.
PhotoNews Vladimir Goesev begon op zijn 21e bij Team CSC en won in zijn debuutjaar onder meer de Russische tijdrittitel. Twee jaar later verhuisde hij naar Discovery Channel en werd hij met Peter Van Petegem en Leif Hoste gediskwalificeerd toen ze in Parijs-Roubaix een gesloten spoorovergang overreden.
In 2007 won Goesev de Ronde van België, daarna trok hij naar Astana. In juli 2008 werd Goesev daar ontslagen wegens afwijkende bloedwaarden. Nu kan hij tot eind 2011 voor Katjoesja rijden.
link?quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:32 schreef Zwansen het volgende:
Bitchfight tussen Karl Vannieuwkerke en Maarten Ducrot.
Ducrot heeft een open brief aan Karl geschreven over zn Vino verhaal.
Doet ermij aan denken ... hoe zou't nog met de zelfverklaarde beste toekomstige klimmer van Nederland zijn eigenlijk ...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:48 schreef Tommeke het volgende:
Willems is net Joost Posthuma, die blijven eeuwig 25
Remmert? Die is inmiddels 32 en gestopt. Pelotonvrees.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Doet ermij aan denken ... hoe zou't nog met de zelfverklaarde beste toekomstige klimmer van Nederland zijn eigenlijk ...
Ohja, Remmertquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Doet ermij aan denken ... hoe zou't nog met de zelfverklaarde beste toekomstige klimmer van Nederland zijn eigenlijk ...
Beetje vreemd dat ze opeens één rit daarvan uit zenden ... Maar toch wel leuk om te kijken ... Ze rijden in Ieper, mooie stad en streek ook.quote:
Met in het achterhoofd dat hij net als Dekker z'n beste jaar reed toen hij Checchini als persoonlijke arts had , zal dat wel een ander soort vrees dan pelotonvrees zijn zeker ...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Remmert? Die is inmiddels 32 en gestopt. Pelotonvrees.
ja was ik ook verbaasd over. Eerder deze week keek ik of het uitgezonden werd, maar nietsquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat ze opeens één rit daarvan uit zenden ... Maar toch wel leuk om te kijken ... Ze rijden in Ieper, mooie stad en streek ook.
Ik denk van niet , ze zenden morgen al de Giro uit hé ...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:13 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja was ik ook verbaasd over. Eerder deze week keek ik of het uitgezonden werd, maar niets
Zal morgen dan ook wel uitgezonden worden vermoed ik.
ja, maar het zou niet voor het eerst zijn dat ze 2 wedstrijden tonen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk van niet , ze zenden morgen al de Giro uit hé ...
quote:13.15 Sporza
UREN ONDER VOORBEHOUD
13.15 u Driedaagse Duinkerken
13.30 u WB Mountainbike Houffalize
13.45 u LIVE GP F1 Spanje
15.45 u Hands Up: handbal Bocholt - Tongeren
16.15 u WK voetbal aanloopprogramma deel 10 + 11
17.15 u Vierdaagse Duinkerken
17.30 u GP MX Portugal
Presentatie: Maarten Vangramberen
Zo 9/5 één 14.30 Sporza wielrennen
Rechtstreeks verslag van de tweede rit in de Ronde van Italië. Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer
Ik heb toevallig in de krant gevonden waarom ze het uitzenden vandaag , omdat de Franse tv voor hun rechtstreekse uitzendingen op een frequentie (voor de straalverbinding met het vliegtuigje/helicopter of zoiets) werkt waarop in België het leger zit hebben ze altijd problemen als ze wedstrijden die deels in België rijden moeten opnemen. Bij de Tour passen ze daar een mouw aan , maar bij de kleinere wedstrijden (zoals de 4 daagse) hebben ze nu een overeenkomst met de VRT waardoor de VRT de opname van die wedstrijden doet. Zoals dus vandaag bij deze rit.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:22 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, maar het zou niet voor het eerst zijn dat ze 2 wedstrijden tonen.
Maar inderdaad morgen niet en zondag weer wel![]()
[..]
Rasmussen wint voor Napolitano en Rojas.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:20 schreef The_Hives het volgende:
vanaf half 4 de 4-daagse op de Belg
En hoe.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Rasmussen wint voor Napolitano en Rojas.
En hij was al eens bijna Tourwinnaar én geschorst én woont soms in Mexico ... Wat een kerel !quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:35 schreef Leatherface het volgende:
Rasmussen sterk inderdaad. Ik wist niet dat ie pas 25 is.In mijn herinnering rijdt al jaren in de top op de piste.
Haha, leuk! Al blijf ik er wel bij dat de Belgen vaak wel érg chauvinistisch zijn. En dan vooral Wuyts over Boonen.. Karl valt wel mee.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:09 schreef marcodej het volgende:
http://vannieuwkerke.word(...)-maarten-ducrot-nos/
bron: nos.nlquote:Vacansoleil langer wielersponsor
Vacansoleil heeft het contract met de Nederlandse wielerploeg opengebroken en met twee jaar verlengd tot en met 2013.
De exacte invulling van het contract is nog niet duidelijk. De partijen wachten hiermee totdat de wielrenunie UCI de plannen voor 2011 bekend heeft gemaakt.
"Binnen twee maanden moet dat duidelijk worden", zei manager Daan Luijck. "Ik ben benieuwd. Hopelijk krijgen wij de kans om aan grote wedstrijden mee te doen. Het zou mooi zijn als we een ProTour-licentie krijgen. We hebben de afgelopen tijd ook bewezen dat we het kunnen."
Dat ''oranjefan'' achter je naam is bedoeld voor het WK hč. Als Menchov de Tour gaat winnen dan fietst Simoni straks fluitend de Zoncolan op.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:48 schreef Aalbers het volgende:
Noteer dit mensen:
Menchov gaat de Tour winnen, hij zal in bloedvorm verkeren en hoge ogen gooien tijdens bergettappes en tijdritten.
I know. Ik ben in ieder geval wel de tijd voorbij dat ik alleen voor Nederlanders en Rabobank was. Maar ik heb toch de verwachting dat ie gaat vlammen daar hoor. Noem het maar onderbuikgevoel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:56 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat ''oranjefan'' achter je naam is bedoeld voor het WK hč. Als Menchov de Tour gaat winnen dan fietst Simoni straks fluitend de Zoncolan op.
Hoeden opetenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:48 schreef Aalbers het volgende:
Noteer dit mensen:
Menchov gaat de Tour winnen, hij zal in bloedvorm verkeren en hoge ogen gooien tijdens bergettappes en tijdritten.
prima, mits met sweet-onion saus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoeden opeten
Mogen we dit hier noteren?
Ik heb ze allebei nog niet erg sterk gezien. Dat zegt misschien ook weinig zo erg van te voren. Misschien dat Menchov 'm kan pakken a-la-Sastre in 2008.. Bergetappe veel seconden pakken en dan aanklampen zoals bij di Luca in Giro 2009quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef Zwansen het volgende:
Rabo mag blij zijn als Menchov een leuke bergetappe wint en/of top 3/4/5 kan rijden.
Contador en Andy Schleck zijn veel te goed, dus derde is normaal gesproken het hoogst haalbaar.
quote:
quote:Armstrong: "Ik heb problemen met mijn vorm"
za 15/05/2010 - 08:57 Vanaf zondag test Lance Armstrong zijn benen en conditie in de Ronde van Californië. "Ik ga ervan uit dat ik nu weer op de goede weg ben", zegt de Amerikaan van RadioShack. Hij zal in Californië in dienst rijden van zijn ploegmaat Levi Leipheimer.
Lance Armstrong heeft dit jaar nog niet veel kunnen laten zien. De zevenvoudige Tourwinnaar werd dit jaar enkele keren getroffen door ziekte en kondigde ook aan dat zijn vriendin opnieuw zwanger is.
Belga
"Ik heb heel wat problemen om mijn topvorm te vinden", geeft de renner van RadioShack toe. "Soms dacht ik dat ik vertrokken was, maar dan staken er fysieke problemen de kop op."
"Ik ga ervan uit dat ik nu weer op de goede weg ben. De Ronde van Californië is een ideale rittenkoers om te zien waar je staat en jezelf te testen", vindt Armstrong. "Daarom start ik hier."
Armstrong wil de verwachtingen voor de Tour ook wat temperen. "Ik ben bijna 39 jaar oud en ik moet concurreren met jongens van rond de 25. Ik ben er ook zeker van dat deze generatie getalenteerder is dan mijn concurrenten van tien jaar geleden."
Armstrong wil in Californë Levi Leipheimer aan zijn vierde opeenvolgende eindzege helpen. "Op de Tour na is dit de belangrijkste wedstrijd voor onze sponsor. Dit is dus een belangrijk doel voor ons."
bron: olympia's tourquote:De Amerikaan Taylor Phinney heeft de proloog van Olympia's Tour gewonnen. De renner uit het opleidingsteam van RadioShack - Trek Livestrong - reed in de tien kilometer lange openingstijdrit rond Heerenveen als enige onder de twaalf minuten met 11 minuut 44. Zijn ploeggenoot Jesse Sergent uit Nieuw-Zeelander werd tweede op zeventien seconden. Het Rabobank Continental Team - leverancier van de eindwinnaar in de afgelopen acht edities - bleef ver verwijderd van de topposities en keek daardoor al tegen fikse achterstanden aan in het klassement. ,,Ik had heel slechte benen. Daardoor draaide het niet'' was het enige dat titelverdediger Jetse Bol kon uitbrengen. Zijn ploegleider Arthur van Dongen sprak van een fikse tik. ,,We wisten dat Phinney heel waarschijnlijk de snelste zou zijn, maar van het verschil met mijn renners sta ik ook te kijken. Er is duidelijk werk aan de winkel de komende dagen. Als het op de twee tijdritten in deze ronde aan komt, gaan we duidelijk niet winnen. Dus zal het erop aankomen om elke dag de aanval te zoeken en zo te proberen de ronde te winnen.'' Phinney - wereldkampioen achtervolging op de baan en protegé van zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong - daagde de Nederlandse ploeg in Heerenveen uit na afloop van de huldiging. ,,Ik heb een mooie kloof kunnnen slaan, maar het parcours was me dan ook op het lijf geschreven. Lekker vlak en weinig bochten. Ik kijk met vertrouwen uit naar de rest van de week. Ik sta ook in de sprint mijn mannetje en schuw ook het rijden in de waaiers niet. Dus laat maar komen.'
quote:UCI denies reports of motorised doping
Says no evidence exists that illegal mechanical aids are in use
The UCI has played down media speculation that a type of mechanical doping could already exist in the peloton, saying that there is no evidence that riders are utilising small motors to power their bikes and thus gain an unfair advantage. However the UCI have confirmed to Cyclingnews that they are looking into a method of screening frames in order to remove any doubts.
On Tuesday morning the newspaper L’Avvenire ran a story about what it termed were ‘invisible’ motors that could be hidden within bike tubing and help to power a bike along. It suggested that a rider could utilise such a setup to save energy in the first five hours of racing, then change to a standard bike and ride the finale with an unassisted machine.
The resulting energy saving would make a clear difference in the run-in to the finish, it suggested, as the competitor would be much fresher and thus have more power than his fatiguing rivals.
Il Giornale followed up the story on Wednesday by claiming that spot checks are already being carried out, and saying that some of the bikes of Paris-Roubaix and the Tour of Flanders had been scrutinised.
There is some confusion as to whether this is a problem for the present or the future. Rumours about this have existed in the peloton for several months. However, speaking to Cyclingnews, the UCI’s Enrico Carpani said there were no indications that riders had already tried to use such motors in races.
“We do not have any knowledge if this product is already in use in competitive cycling,” he said. “At this point in time, we don’t have any evidence that leads us to the conclusion that this kind of engine is already in use in the peloton.
“But our equipment commission will follow this issue very carefully because they are obviously interested in everything that could affect cycling in the future. The UCI is studying the machine to find a method to detect it.”
The Giro’s assistant race director Stefano Allocchio also quashed the claims. "There are no souped-up bikes at the Giro," he told the Italian news agency ANSA.
"According to all the checks that have been done, all the bikes are ok. The chief judge is very attentive - if there was something unusual, he would have seen it straight away."
"I understand it's something the UCI have been looking at since last November but at an amateur level, not a professional level. Everything is okay here at the Giro."
However Marco Bognetti, a previous member of the material commissions and consultant to Jean Wauthier, the current head of the materials unit at the UCI, spoke with a little more urgency.
"It's all true, there’s a suspicion that there are teams and riders who used a 'pedal-assisted' bike,” he told L'Avvenire. “We were first told about it last July, during the Tour de France. We first heard about it from the USA and it set alarm bells ringing."
He elaborated on this to Il Giornale. "We've discovered that it could save a rider between 60 and 100 watts, which is an enormous advantage in the finale of a race. Checks are under way, others are planned. Our technicians are working on a special scanner that will discover the hidden motors inside the frames. All the bikes at the major races will soon be checked."
L’Avvenire gave one example of a mechanism that currently exists on the market. Called the Gruber Assist, the motor is inserted down the seat tube and interacts with a standard bottom bracket axel via a bevel gear unit. It is practically invisible, although the model displayed on its website has an external on/off switch plus a battery pack that is mounted in a saddle bag. The total weight of all of the components is 1900 grams, and can provide 100 watts of power.
Modifications of this or other such devices could presumably limit the external signs of the motor, as a saddle bag would be perceived as unusual in pro racing.
http://www.cyclingnews.co(...)-of-motorised-doping
Chavanel natuurlijk, La Machinequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Uiteraardquote:
Lijkt me wel ja.. de 'fietswissel'-passage laat daar geen gras over groeien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Staat al in het dopingtopic. Laten we dit topic daar schoon van houden (hoe toepasselijkquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef The_Hives het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100520_Landis_bekentenis
Dat flauwekul verhaaltje begon volgens mij in België. Dat chauvinistische volkje...quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:29 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Uiteraard
Maar Cancellara wisselde in die twee koersen natuurlijk zo voor de finale van fiets en won daarna met overmacht.
quote:@lancearmstrong is this the particular engine you used in the Tuesday nighter in Austin back in 2007? http://yfrog.com/0pt9isj
quote:@mickrogers Motorized doping clearly. Spartacus, care to comment?
about 18 hours ago via UberTwitter in reply to mickrogers
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :quote:
Zijn het geen vluchtheuvels en andere snelheidsremmende maatregelen, dan zorgen wegwerkzaamheden wel voor chaos voor wielerwedstrijden in Nederlandquote:Olympia's Tour niet over Eyserbosweg en Stokhem
Tientallen wielerfans hebben vrijdagmiddag vergeefs gewacht op de doorkomst van de Olympia's Tour. Vanwege wegwerkzaamheden had de organisatie het parcours op het laatste moment aangepast.
Daardoor kwamen de renners niet over de Eyserbosweg in Eys en door Stokhem in Wijlre.
De wielerleiding heeft de kijkers op die plekken laten weten dat ze niet langer op de wielrenners hoefden te wachten. Die reageerden teleurgesteld.
quote:De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.
Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.
Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.
Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.
Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.
Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.
Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen al ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.
Ziet er goed uit, eerlijker systeem dan nu in ieder gevalquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
Mooi. Gilbert was ook een onterechte nummer 1 door dit systeem. Was nooit echt in de buurt van de 1e plaats op CQranking.com. Niet onterecht wat ProTour wedstrijden betreft natuurlijk, maar de nieuwe puntentelling is eerlijker. Zeker ook voor niet-ProTour ploegen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
I stand corrected. Dat is niet best, nee.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch maar een vaag gedoe met dat budget van 18 punten voor ProContinentale ploegen, dat is wel erg klein.
Voor Cervelo zou dat betekenen dat ze de Tour, Parijs-Nice en Plouay kunnen rijden en verder geen grote koersen meer en voor Vacansoleil betekent dat de AGR, Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en verder geen enkele klassieker, grote ronde of grote rittenwedstrijd.
Er staan momenteel wel ProContinentale ploegen bij de eerste 16 in de CQRanking, maar de ironie is dat die daar staan omdat ze in het afgelopen jaar ruim boven hun budget van 18 punten zijn gegaan. Het wordt ProContinentale ploegen in de toekomst bijzonder moeilijk gemaakt om te groeien op deze manier.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :
"En in navolging van Lance Armstrong zou nu ook Eddy Merckx aangekondigd hebben dat hij zijn comeback wil maken mits hij z'n eigen materiaal mag kiezen. Z'n voorkeur gaat uit naar een Yamaha 500 cc ... "
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.quote:5uurtjes met Valverde, Rojas, LL Sanchez en Perez. Bij het stoppen voor koffie is Valverde de grote held! - http://moby.to/my7g99
Tof! Hij komt idd ook altijd wel vriendelijk over. Sowieso zijn de meeste profs erg aardig en benaderbaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
Gesink aan het trainen met collega's in de Sierra Nevada
[..]
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:19 schreef No-P het volgende:
Vermeltfoort wint weer in Olympia's Tour. Wonderkind Phinney weer 2. Phinney wint eindklassement en Vermeltfoort 2.
Je hebt helemaal gelijk. Had niet goed op wielerland gekeken en die 7de etappe gemist.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
quote:Dronken Haussler betrokken bij auto-ongeval
Heinrich Haussler had zaterdag een auto-ongeval in Zwitserland. Na onderzoek bleek dat de Duitser van Cervélo te diep in het glas had gekeken. Bij het ongeluk vielen geen gewonden, maar beide auto's raakten wel zwaar beschadigd.
Haussler was donderdag van de Ronde van Californië teruggekeerd om zijn knie te laten onderzoeken in Bazel (Zwi). Het ongeluk gebeurde toen hij op weg was naar huis van een feestje in het Duitse Freiburg.
"Ik wil me verontschuldigen bij mijn ploegmaats en het hele Cérvelo-team, maar vooral bij onze fans en partners", sprak de 26-jarige Duitser.
"Ik was bijzonder ontgoocheld over mijn voortijdige terugkeer van de Ronde van Californië door knieproblemen en ik had wat afleiding nodig", zocht Haussler naar een verklaring.
"Maar dat kan geen excuus zijn. Het was onverantwoordelijk en onprofessioneel en ik heb diepe spijt van wat ik gedaan heb", luidde het.
Cervélo zal Hausslers gedrag niet door de vingers zien en heeft al gezegd het volste vertrouwen te hebben in de Duitse autoriteiten om een gepaste straf op te leggen.
Het team zal Haussler wijzen op de consequenties van zijn acties en het gedrag dat van hem wordt verwacht in de toekomst.
tdijrit heeft inderdaad niet veel veranderd kwa eindwinst.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
quote:TT over 9.5km
1 Taylor Phinney (USA) Trek-Livestrong U23 0:11:26
2 Rohan Dennis (Aus) Team Jayco Skins 0:00:09
3 Michael Hepburn (Aus) Team Jayco Skins 0:00:15
4 Jesse Sergent (NZl) Trek-Livestrong U23 0:00:19
5 Luke Durbridge (Aus) Team Jayco Skins 0:00:21
6 Peter Koning (Ned) Line Lloyd Footwear Cycling 0:00:22
7 Tom Dumoulin (Ned) ParkHotel Rooding CT 0:00:27
8 Timothy Roe (Aus) Trek-Livestrong U23 0:00:29
9 Andrei Krasilnikau (Blr) Holowesko Partners-Felt-Garmin Development Team 0:00:31
10 Coen Vermeltfoort (Ned) Rabobank Continental Team 0:00:32
quote:De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.
Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.
Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.
Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.
Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.
Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.
Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen als ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het nieuws in verband met mogelijke hervormingen binnen de wielrennerij dat Velofutur eergisteren wereldkundig maakte, is door de UCI zelf bevestigd. Dat heeft diezelfde Spaanse bron vandaag althans zelf gemeld op zijn website. De Internationale Wielerunie zal de hervormingen, die moeten leiden tot een vernieuwde versie van de enkele jaren gelden afgevoerde ProTour, op 1 januari 2011 in voegen laten treden, klinkt het.
Volgende maand zal de UCI bovendien alle ProTour- en ProContinentale ploegen evenals alle ploegen die zich kandidaat stellen voor het behalen van zo'n licentie, in het Zwitserse Genčve uitnodigen om meer informatie te geven omtrent de aanpassingen. Velofutur kon inmiddels naar eigen zeggen ook al een officieel document inkijken, waarin de UCI zijn doelstellingen omtrent de hervormingen weergeeft.
Zo heeft de Unie een verbetering van de stabiliteit binnen de ploegen en een uniformiteit van het materiaal onderling op het oog. Ook moeten de aanpassingen leiden tot beter management en een verdere professionalisering van de ploegen. Verder moeten de beste ploegen tegen mekaar uitkomen in een eerste divisie, die daarnaast aan de start moet komen van de belangrijkste wedstrijden ter wereld. Tot slot zouden managers meer erkenning moeten krijgen voor hun werk.
Die puntentelling zal wel enorm veel invloed hebben, zoals bijvoorbeeld voor een ploeg als Cervelo. Maar die zou dan wel bij de beste 16 ploegen horen. Ben benieuwd hoe botsingen tussen deze 2 regels worden opgelost.quote:
Protour-licentie is nogal duur, maar verder heb je er eigenlijk niets aan. Dus de UCI raapt geld op en als ploeg schiet je er weinig mee op, behalve dan dat je overal startrecht hebt. Maar ja, een goede ploeg krijgt toch wel startrecht.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:56 schreef Beregd het volgende:
18 is wel heel weinig
Ik wist niet dat ze daar zo gefrustreerd over waren, over niet-protours die alles rijden. Waarom eigenlijk, verliezen ze daar geld aan?
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Dat had ik nog niet gekeken inderdaad, dat is inderdaad wel sneu. Zal Cervelo wel ProTour moeten worden.
Puntentelling:
9 Punten : Tour de France
6 Punten: Paris-Nice, Tirreno-Adriatico, Milan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race, Liege-Bastogne-Liege, Giro, Dauphine, Tour de Suisse en de Vuelta
3 Punten: Ronde van Catalonië, Ghent-Wevelgem, Ronde van het Baskenland, Waalse Pijl, Tour of Romandie, San Sebastian, Lombardije, Tour Down Under, Poland, Classic Vattenfall, Eneco Tour, Ouest-France, Quebec and Montreal
Dat geloof ik best. Los van de controverse rond hem, zal ie vast een toegankelijk en aardig iemand zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
Gesink aan het trainen met collega's in de Sierra Nevada
[..]
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
De vraag is of Leipheimer wanneer hij voor eigen rekening mocht rijden de druk kon weerstaan. Contador was met name in de Vuelta 2008 natuurlijk de (thuis)favoriet. Dat gaf Leipheimer zelf ook toe volgens mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:15 schreef Devpartner het volgende:
mmm als hij enkel luxemburg rijd dan zie ik hem niet meespelen in de tour. Dat ze dan alles maar zetten op Leipheimer (die eigenlijk al 2keer contador had kunnen kloppen zonder teamorders)... of misschien voor leipo zijn gemoedstand alles op klöden zodat hij niet faalt.
Koos Posthuma? Dat is één van Smeetsquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:32 schreef franklop het volgende:
Overigens, mijn Raboteam voor Tour:
- Menchov
- Gesink
- Garate
- Boom
- Ten Dam
- Moerenhout
- Tankink
- Freire
- Niermann
En dan is de plek van Niermann nog wel de meest twijfelachtige in mijn ogen. Kan net zo goed (volgens de belgen) Koos Posthuma zijn, of Tjallingii
Volgens mij heeft/had Langeveld zelf ook wel door dat de Tour gewoon niets voor hem is. Hij moet zich volledig richten op datgene waar hij goed in is; het klassiekerwerk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij gaat Langeveld heel erg balen als hij weer niet naar de tour mag, hij was vorig jaar al niet blij....Ik denk dat Nierman wel gaat, Geesink mag hem en die krijgt denk ik wel zijn zin.
Niermann gaat 100% zeker mee. Verder maken vooral Tjalingii en Martens een hele goede kans, meer dan bijv. Tankink.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:32 schreef franklop het volgende:
Overigens, mijn Raboteam voor Tour:
- Menchov
- Gesink
- Garate
- Boom
- Ten Dam
- Moerenhout
- Tankink
- Freire
- Niermann
En dan is de plek van Niermann nog wel de meest twijfelachtige in mijn ogen. Kan net zo goed (volgens de belgen) Koos Posthuma zijn, of Tjallingii
quote:Omge Pharma-Lotto (Bel)
GILBERT Philippe
CRETSKENS Wilfried
LJUNGBLAD Jonas
HOSTE Leif
DELAGE Mickael
LOWIK Gerben
ROELANDTS Jurgen
VAN AVERMAET Greg
Team Radioshack (USA)
ROSSELER Sébastien
HERMANS Ben
BEPPU Fumiyuki
IRIZAR ARANBURU Markel
LEQUATRE Geoffroy
BUSSCHE Matthew
STEEGMANS Gert
VAITKUS Tomas
Quick Step (Bel)
DEVOLDER Stijn
DEVENYNS Dries
DEWEERT Kevin
KEISSE Iljo
KUNITSKI Andrei
VAN IMPE Kevin
SEELDRAEYERS Kevin
VEDEL KVIST Thomas
Rabobank (Ned)
FREIRE Oscar
NUYENS Nick
POSTHUMA Joost
MOERENHOUT Koos
REUS Kai
TANKINK Bram
Menchov Denis
Kozontchuk Dmitry
Team Katusha (Rus)
BODROGI Laszlo
GALIMZYANOV Denis
BANDIERA MARCO
OVECHKIN Artem
GUSEFV Vladmir
VANDENBERGH Stijn
VANTOMME Maxime
NAPOLITANO Danilo
Saur - Sojasun
CASPER Jimmy
ENGOULVENT Jimmy
JEANDESBOZ Fabrice
LEMOINE Cyril
MARIAS Rony
MATHEOU Romain
POULHIES Stéphane
DELAPLACE Anthony
Footon - Servetto (Spa)
PEREZ ARRIETA
Aitor FAIERS
Thomas Patrick
GUTIERREZ David
MATA Enrique
VITORIA David
WALKER Johnnie
CELIS ZABALA Vidal
GUTIERREZ PALACIOS David
Landbouwkrediet (Bel)
DE WAELE Bert
GOURGUE Benjamin
BOUCHER David
COMMEYNE Davy
AMORISON Frédéric
NYS Sven
PLANCKAERT Baptiste
VERHEYEN Geert
Topsport Vlaanderen - Mercator (Bel)
DE GENDT Thomas
BAUGNIES Jerome
BOECKMANS Kris
ARMEE Sander
VAN STAYEN Michael
VAN VOOREN Steven
VANSPEYBROUCK Pieter
MERTENS Tim
Cofidis, Le Credit en Ligne (Fra)
ISTA Kevyn
KERN Christophe
DUMOULIN Samuel
LABBE Arnaud
VALENTIN Tristan
ZINGLE Romain
Acqua & Sapone - D`Angelo & Antenucci
PAOLINI Luca
ORTEGA Didac
MARZOLI Ruggero
HONIG Reinier
MASCIARELLI Simone
PALUMBO Giuseppe
CIAVATTA Paolo
CHTIOUI Rafai
Skil-Shimano (Ned)
VAN HUMMEL Kenny
CORNU Dominique
DE KORT Koen
CURVERS Roy
VEELERS Tom
VISSERS Job
JI Cheng
DE BACKER Bert
Vacansoleil Pro Cycling Team (Ned)
BOZIC Borut
GARDEYN Gorik
LEUKEMANS Björn
MARCATO Marco
RUUGH Robert
ONGARATO Alberto
WESTRA Lieuwe
HOOGERLAND Johnny
An Post Sean Kelly Team
EECKHOUT Niko
BRAMMEIER Matt
DE SCHROODER Benny
DEBUSSCHERE Maxim
BORRY Kim
LISABETH Kenny
MC LAUGHLIN Ronan
MINNE Stijn
BKCP - Powerplus (BEL)
ALBERT Niels
AERNOUTS Jim
FRANZOI Enrico
JOUFFROY Arnaud
PETRUS Lubomir
SIMUNEK Radomir Jr
VANTHOURENHOUT Dieter
WALSLEBEN Philipp
Sunweb-Pro Job Cycling Team (Bel)
VANTHOURENHOUT Sven
EECKHOUT Kevin
POLNICKY Jiri
VAN COMPERNOLLE Kenneth
VANTORNOUT Klaas
VERNAECKT Thomas
ZLAMALIK Martin
Telenet Fidea Cycling Team (Bel)
GAVENDA Robert
MEEUSEN Tom
PAUWELS Kevin
PEETERS Rob
DLASK Petr
VAN MECHELEN Wouter
WELLENS Bart
BASTAENS Vincent
Lotto - Bodysol (Bel)
CAMMAERTS Edwig
COLLET Stephen
DEVILLERS Gilles
PRENMONT Christophe
FONDARD Romain
ROUET Rudy
HONOREZ Jeremy
BURTON Jeremy
Qin Cycling Team (Bel)
KUYCKX Jan
COCQUYT Nicky
DEPOORTERE Ingmar
DUFRASNES Jonathan
BERDEN Ben
SPRAGG James
VAN DER VELDE Alain
VANDERAERDEN Michael
Jong Vlaanderen - Bauknecht (Bel)
CALLEEUW Joeri
DE NEEF Steven
DUPONT Timothy
SCHETS Steve
TERWEDUWE Kenny
VANDOUSSELAERE Sven
VERRAES Benjamin
VERWAEST Kevin
PANNEKOEK Jorg (res)
PIETERS Sibrecht (res)
Verandas Willems (Bel)
CAPELLE Andy
HABEAUX Gregory
RENDERS Sven
VAN DEN HOUTE Sven
VAN DIJK Stefan
VAN MELSEN Kevin
DE WILDE SJEF
VANLANDSCHOOT James
dat zeiden ze op de belg toch steevast als hij in beeld was?quote:
Poe Martens totaal vergeten, die is erg goed bezig dit jaar idd.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niermann gaat 100% zeker mee. Verder maken vooral Tjalingii en Martens een hele goede kans, meer dan bijv. Tankink.
De etappe in de Ardennen vorig jaar behoorde tot de mooiste van het seizoen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag start ook de Ronde van België.
26/05 Rit 1: Eeklo - Eeklo (156,6 km)
27/05 Rit 2: Eeklo - Knokke-Heist (162,7 km)
28/05 Rit 3: Knokke-Heist - Mechelen (192,2 km) 29/05
Rit 4: Tijdrit Herzele (16,7) 30/05
Rit 5: Herstal - Herstal (173,7 km)
Met name de laatste rit wordt een pittige door de Ardennen, met de beklimming van oa La Redoute
De Deelnemers lijst
[..]
Ik bespeur een trend.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
De Deelnemers lijst
COMMEYNE Davy
NYS Sven
ALBERT Niels
AERNOUTS Jim
FRANZOI Enrico
JOUFFROY Arnaud
PETRUS Lubomir
SIMUNEK Radomir Jr
VANTHOURENHOUT Dieter
WALSLEBEN Philipp
VANTHOURENHOUT Sven
VAN COMPERNOLLE Kenneth
VANTORNOUT Klaas
ZLAMALIK Martin
GAVENDA Robert
MEEUSEN Tom
PAUWELS Kevin
PEETERS Rob
DLASK Petr
WELLENS Bart
BASTAENS Vincent
BERDEN Ben
Misschien Michel Kreder? Die heeft toch wel wat laten zien dit jaar en Garmin stuurt jonge renners sneller naar de tour.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:12 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd of Maaskant ook weer meegaat bij Garmin, zou vorig jaar niet meegaan en toch opgeroepen nadat er iemand uitviel
Het schijnt dat VandeVelde na Kreder zijn goede prestaties al had gevraagd om hem mee te nemen naar de Tour. Nu vond kreder dat zelf te vroeg.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:11 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Misschien Michel Kreder? Die heeft toch wel wat laten zien dit jaar en Garmin stuurt jonge renners sneller naar de tour.
Hij rijdt de Dauphine iig.
quote:Christian Vandevelde heeft aan Jonathan Vaughters, teammanager van Garmin-Transitions, gevraagd of hij Michel Kreder mee wil nemen in de selectie voor de aankomende Tour de France. Dit meldde Kreder in een interview met de NOS. Vandevelde wil Michel Kreder mee hebben in de Ardennenklassieker Luik-Bastenaken-Luik. "Christian Vandevelde heeft Vaughters zelfs opgebeld
of ik mee kon naar de Tour, maar dat gaat een beetje te veel worden, denk ik", zei Kreder voorzichtig.
Michel Kreder rijdt aankomende week de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl om daarna de Ronde van Romandie te gaan rijden. Het is de bedoeling dat hij zijn debuut maakt in een grote ronde in de Vuelta a Espana.
Haha, supermooi. Was vanochtend dan lekker niet op de fiets gestapt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:56 schreef franklop het volgende:
In Belgie waren ze blij dat Menchov meedeed aan de ROnde van Belgie. inderdaad meedeed, want hij is na 20km koers afgestapt
Volgens teletekst moest hij al lossen en is hij daarom afgestapt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Haha, supermooi. Was vanochtend dan lekker niet op de fiets gestapt.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:56 schreef franklop het volgende:
In Belgie waren ze blij dat Menchov meedeed aan de ROnde van Belgie. inderdaad meedeed, want hij is na 20km koers afgestapt
quote:
Het meest ergerlijke is nog wel de verslaggeving van Wuyts en consorten. Die denken volgens mij zelf ook echt dat die ronde van hun belangrijker is dan de Giro.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gaan ze die kutronde nu weer uitzenden voor de Giro zeker, pff
Inderdaad, terwijl ze bij de Giro snel de ceremonie enzo vaak overslaan omdat "Buren" er aankomt ...quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:05 schreef DutchSL het volgende:
En na de finish ook nog een een uitgebreide nabeschouwing met podium ceremonie en interviews, zendt dat dan gewoon na de Giro uit. De Mortirolo en Gavia zullen echt buiten de uitzending vallen op deze manier..
Idd, slaat echt nergens op. Stom geouwehoer wat je wel kan nalezen op internet of teletekst...quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:05 schreef DutchSL het volgende:
En na de finish ook nog een een uitgebreide nabeschouwing met podium ceremonie en interviews, zendt dat dan gewoon na de Giro uit. De Mortirolo en Gavia zullen echt buiten de uitzending vallen op deze manier..
Als de Gavia er al in blijft...quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:05 schreef DutchSL het volgende:
nee man dat is in het landsbelang troetelwaal Gilbert staat dan 6 minuten lang op het podiumquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:05 schreef DutchSL het volgende:
Fuck die hele protourquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:30 schreef franklop het volgende:
Over de Tour gesproken, de voorbereidingskoers Dauphine Libere doet het zonder Vacansoleil en Skill-shimano.
Maar goed what else is new
Skil en Vacansoleil niet naar Dauphiné
Ach, Skil heeft er ook gewoon niks te zoeken. Vancansoleil heeft wel een wildcard voor Zwitserland en als ze dan de toppers zouden spreiden blijft er kwalitatief waarschijnlijk ook minder over dan bij de teams die wel een wildcard hebben gekregen voor de Dauphine.quote:
Het is meer nog frustratie over het ontbreken van Vacansoleil in de voorjaarswedstrijden waar ze wel iets te zoeken hadden en sommige ploegen met een startplaats zowat halverwege al uit koers waren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, Skil heeft er ook gewoon niks te zoeken. Vancansoleil heeft wel een wildcard voor Zwitserland en als ze dan de toppers zouden spreiden blijft er kwalitatief waarschijnlijk ook minder over dan bij de teams die wel een wildcard hebben gekregen voor de Dauphine.
Wat een onzin. Dauphiné is een ASO koers, en ook nog een voorbereidingskoers op de Tour. Waarom zou je dan in godsnaam ploegen uitnodigen die continentaal zijn en niet in de Tour starten?quote:
Welke trend zou dat dan moeten zijn?quote:
weet niet wat ik ervan moet denken, vond het juist mooi dat hij alleen bij een buitenlandse ploeg rijdt en toch regelmatig goede resultaten boekte (je wint niet zomaar de driedaagse de pannequote:Op donderdag 27 mei 2010 09:07 schreef Beregd het volgende:
franklop,
willems bijna naar lotto:
http://www.sporza.be/cm/s(...)arma_willems_eijssen
Sneeuw op de Gavia, het gaat misschien niet door . Ze zouden het dan vervangen met een nieuwe beklimming op de Mortirolo die nog niet eerder genomen is in de Giro (alleen laatste 3km zouden hetzelfde zjin).quote:
Ah, de zijkant van de Mortirolo. Die is een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:07 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Sneeuw op de Gavia, het gaat misschien niet door . Ze zouden het dan vervangen met een nieuwe beklimming op de Mortirolo die nog niet eerder genomen is in de Giro (alleen laatste 3km zouden hetzelfde zjin).
Heeft al dat harken in de bergen toch nog geholpenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:48 schreef Leatherface het volgende:
Kenny. Hij gaat nu zelfs bergop winnen.
Godnondeju, straks wint ie nog op de Alpe d'Huez. Zo is er toch geen reet meer aan.
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"De mooiste overwinning in z'n carriere"
Wuyts denkt écht dat ie commentaar zit te leveren op een koers die er ook maar ergens n beetje toe doet hé ...
Mjah , maar of een rit in de Ronde van België nu hoger valt in te schatten dan een rit in de Ronde van Picardië ofzo ...quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.
Veenendaal - Veeneendaal of tegenwoordig de Dutch Food Valley classic lijkt me een aansprekender overwinning. Maar voor van Hummel is dit natuurlijk ook een leuke overwinning.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.
Het lijkt wel of ze de blokkendoos uit de dichtstbijzijnde crčche hebben gehaaldquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel een ongeleufelijk midget podium bij die Belgen![]()
![]()
Ach, van Hummel was bij de amateurs ook geen echte topsprinter, maar meer een snelle renner voor de heuvelachtige ritten en hij werd op een Limburgs parcours nog Nederlands kampioen bij de elite zonder contract. Hij was vorig jaar op het NK (weer een Limburgs parcours) ook één van de sterkste in koers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Van Hummel die wint op iets dat bergop gaat !
dacht het wel, nee want geen ploeg die meedoet, nee idem, denk het wel, niet als dat die met vitamineprobleempjes is die niet naar de Giro ging.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:25 schreef JohnDDD het volgende:
Wie zijn nou de favorieten die straks meedoen aan de Tour?
Doet Vino eigenlijk mee? En Rasmussen? Eh, Landis? Basso al zeker? Pellizotti, hoe zit het daarmee?
Ik vind het een heel slecht idee. Volgt Lefevere het wielrennen niet of zo? Het is duidelijk dat het voor bijvoorbeeld het Nederlandse wielrennen alleen maar positief is indien Vacansoleil zich steeds meer als acceptabel alternatief voor Rabobank kan manifesteren.quote:"Stel je voor, Boonen en Gilbert samen"
In Le Soir praat Patrick Lefevere openlijk over de toekomst van het Belgische wielrennen. De concurrentie voor onze twee topploegen (Quick-Step en Omega Pharma-Lotto) wordt steeds groter. Daarom pleit Lefevere voor een grote fusie.
"Een grote samensmelting, volgens mij is dat de enige optie die het Belgische wielrennen aan de top kan houden in de toekomst", opent Patrick Lefevere. "Alle grote spelers bij elkaar: Lotto, Quick-Step en Omega Pharma."
"En voeg daarbij Eddy Merckx toe. Zonder hem kan het niet, vind ik. Hij is de sleutel van onze sport. Op die manier zouden we een ploeg kunnen bouwen met een budget van 15 miljoen euro. Daarmee kunnen we de concurrentie aan."
Lefevere heeft al ervaring met samensteltingen. "Het grote Mapei was een samensmelting tussen Italiaanse, Spaanse en Belgische sponsors en dat werkte uitstekend."
"De beste Belgische renners in één ploeg, dat is al heel lang een droom van mij. En ervoor zorgen dat we ook twee kleinere ploegen hebben voor de jeugd. Jong Belgisch talent wil ik goed begeleiden."
"Stel je voor: Tom Boonen en Philippe Gilbert in één ploeg. Ik droom er nu al van. Die twee kunnen gewoon alle voorjaarsklassiekers winnen."
Tjah , en nochtans zit er niemand echt op die Ronde van België te wachten heb ik de indruk ...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als 't niet live wordt uitgezonden (inclusief zoveel mogelijk podium), dan is 't waarschijnlijk gedaan met de Ronde van Belgie.
Och, die sprintjes kunnen me weinig bommen, maar die ardennenetappe is top.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah , en nochtans zit er niemand echt op die Ronde van België te wachten heb ik de indruk ...
Zeker op dit moment in het seizoen niet
Serieus?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Löwik zijn scrotum gebroken?
Kan je dat breken?
Is dat zo vreselijk als het klinkt?
Je scrotum kan je sowieso niet breken. Weet niet wat hij wel gebroken heeft, maar je balzak is geen bot.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Löwik zijn scrotum gebroken?
Kan je dat breken?
Is dat zo vreselijk als het klinkt?
Maar dat zal een wielrenner toch niet overkomen? De podiummissen zijn toch pas te zien bij de uitreiking?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:04 schreef Wombcat het volgende:
Ik wist wel dat je je penis kon breken (het bloedlichaam erin kan 'breken') en dat schijnt vrij erg te wezen.
quote:BMC wil Devolder halen
Stijn Devolder staat in de belangstelling van BMC. Ook Radioshack wil de Belg nog steeds binnenhalen.
Stijn Devolder rijdt voorlopig een vrij anoniem seizoen. Onze landgenoot, die de afgelopen twee jaar de Ronde van Vlaanderen won, kan toch rekenen op heel wat interesse. Zo wil BMC de West-Vlaming graag aantrekken.
Ook Radioshack is nog steeds een optie voor Devolder. Dirk Demol wil dat Johan Bruyneel na de Ronde van Luxemburg nog eens met zijn poulain gaat praten over een overstap. Bij de ploeg van Armstrong komt er echter weinig ruimte vrij aangezien iedereen nog onder contract ligt.
Ook Quick-Step is niet kansloos om de renner te behouden. Zo heeft Patrick Lefevere een 'right of first refusal'. Dat houdt in dat de manager van Quick-Step het recht heeft om Devolder een contractverlenging aan te bieden voor hetzelfde bedrag indien een ploeg een bod op hem doet.
Dat staat idd her en der aangegeven, maar klopt niet. Het zijn ca. 5000 hoogtemeters.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:14 schreef DutchSL het volgende:
De laatste rit in lijn van deze ronde heeft meer dan 6.300 hoogtemeters
Lefevre is niet goed voor hem , denk ik ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:22 schreef Leatherface het volgende:
Devolder heeft misschien een nieuwe impuls nodig.
Lefevere is wel goed geweest voor zijn palmares, denk ik. Bij BMC zie ik hem eerder wegkwijnen, kan hij beter naar Radioshack gaan.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lefevre is niet goed voor hem , denk ik ...
Ik denk dat vooral Dirk Demol goed is voor z'n palmares. En die zou hij bij Radioshack toch terug kunnen vinden ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Lefevere is wel goed geweest voor zijn palmares, denk ik. Bij BMC zie ik hem eerder wegkwijnen, kan hij beter naar Radioshack gaan.
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:42 schreef DeeBee het volgende:
Casper wint ditmaal in België, rommelige sprint en nare valpartij zo 1.5 kilometer voor de finish.
Saur is een bedrijf dat aan milieuvriendelijke, duurzame oplossingen doet (wat dat concreet inhoudt.. gfi).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.
Aan de shirtjes te zien lijkt het wel een goedkope luchtverfrisser of een vuilophaaldienst als van Gansewinkel.
Saur is een watervoorzieningsmaatschappij in Frankrijk ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.
Aan de shirtjes te zien lijkt het wel een goedkope luchtverfrisser of een vuilophaaldienst als van Gansewinkel.
Ja, dat is net wat die Androni shirts nodig hebben. een veeg roze...zijn nu al bijna zebra's van al die kleine sponsornamenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:25 schreef DutchSL het volgende:
Damiano Cunego zou vertrekken naar Garmin of Cervelo.
Goed nieuws lijkt me, want dit jarenlange gespartel bij Lampre lijkt nergens meer op en als Garmin van niet-klimmers als Vandevelde en Wiggins toppers kan maken, kunnen ze Cunego misschien ook wel uit het slop halen.
Lampre moet dan maar fuseren met Androni ofzo.![]()
quote:Omega Pharma-Lotto praat weer met Kreuziger
Omega Pharma-Lotto is nog altijd op zoek naar een kopman voor de rondes. Roman Kreuziger blijkft nadrukkelijk in beeld.
Belga Omega Pharma-Lotto had in de winter al gepolst bij Roman Kreuziger. De Tsjech moest als vervanger dienen voor Cadel Evans. Maar de tijd was te kort en de deal geraakte niet rond.
Toch heeft de Belgische ploeg Kreuziger nog niet uit het hoofd gezet. "Er wordt weer gepraat, maar van een overeenkomst is nog geen sprake", zegt zijn manager in Het Laatste Nieuws.
De 24-jarige Kreuziger is de nummer 9 van de afgelopen Tour. De renner van Liquigas won ook al de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië.
Als je ziet dat Nibali deze Giro eigenlijk al had kunnen winnen moet Kreuziger het ook eens kunnen, zelfs als hij weinig progressie meer maakt. Een verdwaalde Vuelta of een Giro met een niveau als de huidige moet mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me af of Kreuziger daadwerkelijk een grote ronde kan winnen.
Ik weet alleen niet of ze hem bij Lotto hetzelfde programma als bij Liquigas zullen kunnen aanbiedenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je ziet dat Nibali deze Giro eigenlijk al had kunnen winnen moet Kreuziger het ook eens kunnen, zelfs als hij weinig progressie meer maakt. Een verdwaalde Vuelta of een Giro met een niveau als de huidige moet mogelijk zijn.
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ze hem bij Lotto hetzelfde programma als bij Liquigas zullen kunnen aanbieden
Jammer genoeg wel regen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:20 schreef DutchSL het volgende:
Morgen geen ergernissen om de Ronde van België, een zware Ardennenrit is toch mooier dan de Giro tijdrit van de mannen die niet boven in het klassement staan (al is Verona wel mijn favoriete Italiaanse stad).
Parcours ziet er goed uit met 3 klimmetjes in de laatste 17km en de laatste (1km á 7%) op zo'n 5km van de streep. Zoiets zouden ze in de ENECO Tour moeten doen.
'Op z'n Cancellara's!'quote:Op zondag 30 mei 2010 15:34 schreef Mani89 het volgende:
Zozo Volderke is de hele Ronde van Belgie aan het slopen.
Misschien weet Wuyts dat volderke zo'n motortje in zijn bracket heeftquote:Op zondag 30 mei 2010 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Op z'n Cancellara's!'
Volgens Wuyts.Nou als het Cancellara was geweest dan had Ben Hermans niet meer in z'n wiel gezeten hoor.
dat vond ik ook wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beetje jammer dat Devolder zo overduidelijk de overwinning moest wegschenken, ik denk dat Hermans 'm zo ook wel probleemloos had gewonnen.
Paar jaar terug was dat wel zo met Van Avermaet, maar Hermans leek me gewoon even goed als Devolder vandaag.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat vond ik ook wel.
Precies of hij alle kijkers wou duidelijk maken, hermans wint gewoon dankzij mijn goedwil.
Dat betwijfel ik. Devolder leek me net iets sterker. Is Hermans rap?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beetje jammer dat Devolder zo overduidelijk de overwinning moest wegschenken, ik denk dat Hermans 'm zo ook wel probleemloos had gewonnen.
Oja joh?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:23 schreef Beregd het volgende:
en het is ook een belg die wint hé.
Moest een belg de giro gewonnen hebben kwam dat er wel ruim boven.
2 jaar geleden was 't Armstrong revisited toen Volderke wonquote:Op zondag 30 mei 2010 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Op z'n Cancellara's!'
Volgens Wuyts.Nou als het Cancellara was geweest dan had Ben Hermans niet meer in z'n wiel gezeten hoor.
Gilbert had dikke pech dat hij net lek reed, anders zat 'ie al dik op kop.
Rabo wel sterk in de breedte, maar niet sterk genoeg om de etappe of het klassement te winnen, dus eigenlijk gewoon niet goed genoeg...
Hij deed dat arm op z'n schouder leggen ook erg subtiel onder 'n viaduct, maar net iets te vroeg!quote:Op zondag 30 mei 2010 17:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat vond ik ook wel.
Precies of hij alle kijkers wou duidelijk maken, hermans wint gewoon dankzij mijn goedwil.
Afspraakjes mogen, maar liefst niet zo opvallend.
Maar al z'n resultaten blijven genoteerd staan. Komt hij m.i. nog goed mee weg. Aan de andere kant, dit jaar had hij alles op de Tour gezet en nu mag hij niet startenquote:Op maandag 31 mei 2010 17:57 schreef baggerbaas het volgende:
Valverde wereldwijd geschorst tot 1 januari 2012 vanwege betrokkenheid bij Operacion Puerto.
http://www.cyclingnews.co(...)d-wide-keeps-results
Maar geen woord over de overwinningen in de ronde van de Middelandse Zee en de ronde van het Baskenland.quote:The decision will likely lead the UCI to strip Valverde of his overall victory in the Tour de Romandie and his second place in Paris-Nice as well as see him stripped of his position as UCI World Rankings leader.
Luis Leon Sanchez neem ik aan, zou het ook best goed kunnen doen dit jaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus wie wordt de kopman van Caise deze tour dan? Is er een tweede verrassing a la Aroyo te verwachten?
Die was t vorig jaar ook toch? Is Moreau niet een optie?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Luis Leon Sanchez neem ik aan, zou het ook best goed kunnen doen dit jaar.
What a pityquote:Op maandag 31 mei 2010 18:46 schreef Pritt het volgende:
Jammer Piti had wel leuk geweest in de Tour.
http://www.aotdl.com/skod(...)arcours/les-profils/ staan de profielen van dit jaar. Weinig echt vlakke meters zo te zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Luxemburg heeft ook vlakke stukken. Als je in het dal van de Sûre of het dal van de Moezel blijft is het echt vlak. Daarbuiten veel nijdige klimmetjes.
Ziet er echt wel pittig uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
http://www.aotdl.com/skod(...)arcours/les-profils/ staan de profielen van dit jaar. Weinig echt vlakke meters zo te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |