abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:02:47 #126
11102 knep
Mountainfreak
pi_81758117
Gesink aan het trainen met collega's in de Sierra Nevada
quote:
5uurtjes met Valverde, Rojas, LL Sanchez en Perez. Bij het stoppen voor koffie is Valverde de grote held! - http://moby.to/my7g99
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
pi_81758210
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
[..]

Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
Tof! Hij komt idd ook altijd wel vriendelijk over. Sowieso zijn de meeste profs erg aardig en benaderbaar.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:16:17 #128
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81758483
Ik las vandaag zelfs een verhaal over Landis dat dat ook helemaal niet de gefrustreerde kluizenaar is die ze er van proberen te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:19:11 #129
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81758561
Vermeltfoort wint weer in Olympia's Tour. Wonderkind Phinney weer 2. Phinney wint eindklassement en Vermeltfoort 2.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_81758621
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:19 schreef No-P het volgende:
Vermeltfoort wint weer in Olympia's Tour. Wonderkind Phinney weer 2. Phinney wint eindklassement en Vermeltfoort 2.
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:39:08 #131
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81759143
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
Je hebt helemaal gelijk. Had niet goed op wielerland gekeken en die 7de etappe gemist.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 24 mei 2010 @ 08:50:00 #132
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_81820539
quote:
Dronken Haussler betrokken bij auto-ongeval

Heinrich Haussler had zaterdag een auto-ongeval in Zwitserland. Na onderzoek bleek dat de Duitser van Cervélo te diep in het glas had gekeken. Bij het ongeluk vielen geen gewonden, maar beide auto's raakten wel zwaar beschadigd.

Haussler was donderdag van de Ronde van Californië teruggekeerd om zijn knie te laten onderzoeken in Bazel (Zwi). Het ongeluk gebeurde toen hij op weg was naar huis van een feestje in het Duitse Freiburg.

"Ik wil me verontschuldigen bij mijn ploegmaats en het hele Cérvelo-team, maar vooral bij onze fans en partners", sprak de 26-jarige Duitser.

"Ik was bijzonder ontgoocheld over mijn voortijdige terugkeer van de Ronde van Californië door knieproblemen en ik had wat afleiding nodig", zocht Haussler naar een verklaring.

"Maar dat kan geen excuus zijn. Het was onverantwoordelijk en onprofessioneel en ik heb diepe spijt van wat ik gedaan heb", luidde het.

Cervélo zal Hausslers gedrag niet door de vingers zien en heeft al gezegd het volste vertrouwen te hebben in de Duitse autoriteiten om een gepaste straf op te leggen.

Het team zal Haussler wijzen op de consequenties van zijn acties en het gedrag dat van hem wordt verwacht in de toekomst.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_81825818
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:

[..]

tdijrit heeft inderdaad niet veel veranderd kwa eindwinst.
quote:
TT over 9.5km

1 Taylor Phinney (USA) Trek-Livestrong U23 0:11:26
2 Rohan Dennis (Aus) Team Jayco Skins 0:00:09
3 Michael Hepburn (Aus) Team Jayco Skins 0:00:15
4 Jesse Sergent (NZl) Trek-Livestrong U23 0:00:19
5 Luke Durbridge (Aus) Team Jayco Skins 0:00:21
6 Peter Koning (Ned) Line Lloyd Footwear Cycling 0:00:22
7 Tom Dumoulin (Ned) ParkHotel Rooding CT 0:00:27
8 Timothy Roe (Aus) Trek-Livestrong U23 0:00:29
9 Andrei Krasilnikau (Blr) Holowesko Partners-Felt-Garmin Development Team 0:00:31
10 Coen Vermeltfoort (Ned) Rabobank Continental Team 0:00:32
pi_81826520
Veranderingen ProTour:
quote:
De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.

Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.

Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.

Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.

Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.

Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.

Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen als ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het nieuws in verband met mogelijke hervormingen binnen de wielrennerij dat Velofutur eergisteren wereldkundig maakte, is door de UCI zelf bevestigd. Dat heeft diezelfde Spaanse bron vandaag althans zelf gemeld op zijn website. De Internationale Wielerunie zal de hervormingen, die moeten leiden tot een vernieuwde versie van de enkele jaren gelden afgevoerde ProTour, op 1 januari 2011 in voegen laten treden, klinkt het.

Volgende maand zal de UCI bovendien alle ProTour- en ProContinentale ploegen evenals alle ploegen die zich kandidaat stellen voor het behalen van zo'n licentie, in het Zwitserse Genève uitnodigen om meer informatie te geven omtrent de aanpassingen. Velofutur kon inmiddels naar eigen zeggen ook al een officieel document inkijken, waarin de UCI zijn doelstellingen omtrent de hervormingen weergeeft.

Zo heeft de Unie een verbetering van de stabiliteit binnen de ploegen en een uniformiteit van het materiaal onderling op het oog. Ook moeten de aanpassingen leiden tot beter management en een verdere professionalisering van de ploegen. Verder moeten de beste ploegen tegen mekaar uitkomen in een eerste divisie, die daarnaast aan de start moet komen van de belangrijkste wedstrijden ter wereld. Tot slot zouden managers meer erkenning moeten krijgen voor hun werk.
pi_81827114
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:46 schreef TheArt het volgende:
Veranderingen ProTour:
[..]

Die puntentelling zal wel enorm veel invloed hebben, zoals bijvoorbeeld voor een ploeg als Cervelo. Maar die zou dan wel bij de beste 16 ploegen horen. Ben benieuwd hoe botsingen tussen deze 2 regels worden opgelost.

De wereldranking is natuurlijk een hele grote verbetering ten opzichte van de huidige situatie. Veel beter beeld over het hele seizoen.
1 Caisse d'Epargne GCE 620
2 Team Katusha KAT 527
3 Astana AST 441
4 Omega Pharma - Lotto OLO 434
5 Team HTC - Columbia TCO 399
6 BMC Racing Team BMC 361
7 Team Saxo Bank SAX 338
8 Cervélo Test Team CTT 320
9 Rabobank RAB 266
10 Quick Step QST 266
11 Lampre - Farnese Vini LAM 263
12 Liquigas - Doimo LIQ 255
13 Garmin - Transitions GRM 249
14 Euskaltel - Euskadi EUS 238
15 Team RadioShack RSH 237
16 Sky Professional Cycling Team SKY 196

Afwezigen:
Milram
AG2R
Cofidis
Française des Jeux
Footon
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_81829855
Ik vind hoe het nu gaat met de ProTour ook gek.

Beste voorbeeld is de Tour de France, er zijn 6 top-ploegen die (volgens mij doelbewust) geen ProTour zijn of iets en daardoor kunnen andere ploegen geen wildcard krijgen (een Skil en Vacansoleil) en moeten andere ploegen sowieso uitgenodigd worden (een Footon of zo).

Als ze gewoon automatisch ProTour zouden zijn en bij de beste zoveel stonden, dan kunnen Cervelo etc. zich niet verschuilen achter hun continentale status als het uitkomt, maar wel de behandeling krijgen van ProTour teams als ze dat ook weer willen...

Ik vind het vooral nogal gek dat sommige ploegen die qua renners en programma en budget en mogelijkheden ProTour 'zijn' (bijv. Cervelo en RadioShack) bewust een continentale status kunnen kiezen, puur omdat dit nou eenmaal goedkoper is en minder verplichtingen met zich meebrengt en je er nu ongestraft een zelfde programma mee kan rijden, want je wordt toch wel uitgenodigd (ten koste van de écht continentale ploegen zoals Skill).
Jack does it in real time...
pi_81834028
Cervelo en Radioshack verschuilen zich niet achter de Continental status, maar kunnen simpelweg geen ProTour status verkrijgen omdat die licenties voor 4 jaar vast lagen. Vandaar dat Footon wel ProTour is.

dacht ik
  maandag 24 mei 2010 @ 16:37:48 #138
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_81834350
radioshack is toch gewoon protour?

net als sky bvb, als nieuw team.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:00:32 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81835205
Ik blijf dus bij mijn mening dat het een heel slechte zaak is voor ProContinentale ploegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81835502
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:56 schreef Beregd het volgende:
18 is wel heel weinig

Ik wist niet dat ze daar zo gefrustreerd over waren, over niet-protours die alles rijden. Waarom eigenlijk, verliezen ze daar geld aan?
Protour-licentie is nogal duur, maar verder heb je er eigenlijk niets aan. Dus de UCI raapt geld op en als ploeg schiet je er weinig mee op, behalve dan dat je overal startrecht hebt. Maar ja, een goede ploeg krijgt toch wel startrecht.
pi_81835547
Ligt er aan hoe die 18 punten er af gaan, is elke koers 1 punt waard. Of is de Tour de France 4 punten, Giro en Vuelta 3 punten, grote klassiekers en rondes als Paris-Nice 2 punten en kleine klassies en rondes ENECO Tour 1 punt? Of zoiets.
Het is eigenlijk allemaal wel een beetje onzin. Gewoon maximaal 2 grote rondes en verder geen beperkingen opleggen aan die ploegen.
pi_81835708
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Dat had ik nog niet gekeken inderdaad, dat is inderdaad wel sneu. Zal Cervelo wel ProTour moeten worden.

Puntentelling:

9 Punten : Tour de France
6 Punten: Paris-Nice, Tirreno-Adriatico, Milan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race, Liege-Bastogne-Liege, Giro, Dauphine, Tour de Suisse en de Vuelta
3 Punten: Ronde van Catalonië, Ghent-Wevelgem, Ronde van het Baskenland, Waalse Pijl, Tour of Romandie, San Sebastian, Lombardije, Tour Down Under, Poland, Classic Vattenfall, Eneco Tour, Ouest-France, Quebec and Montreal
pi_81836716
Pff, dat is wel te streng. Als je de Tour + Dauphine of Suisse als voorbereiding rijdt kun je nog maar 1 kleine klassieker rijden.
pi_81837038
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
[..]

Dat geloof ik best. Los van de controverse rond hem, zal ie vast een toegankelijk en aardig iemand zijn.
pi_81837162
Gaat lekker trouwens met Haussler.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:27:13 #146
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81838166
Hmmm hmmm hmmm.

Armstrong's pre-Tour plans still up in the air

May ride Tour of Luxembourg, but still dealing with crash injuries

Lance Armstrong's preparations for the Tour de France remain up in the air, as he recovers from injuries suffered in a crash in the fifth stage of the Tour of California, which forced him out of the race.

Armstrong is still in the US, Team RadioShack spokesman Philippe Maertens told Cyclingnews Monday afternoon.

It has been rumoured that the seven-time Tour de France winner will next ride the Tour of Luxembourg in early June. “There is a good chance that he will do Luxembourg,” Maertens said. “It will be decided next week.”

Race president Frank Zeimet confirmed that to the Luxembourg website Wort.lu, saying the decision would be not be made until a few days before the race starts.

The Tour of Luxembourg was the first race that Armstrong won after his comeback after cancer surgery, in 1998. “Lance Armstrong is a pro cyclist, who won't be at the start of the Tour of Luxembourg just to ride in the middle of the field. He is the type who always wants to win,” Zeimet said.

The Tour of Luxembourg runs June 2 to 6, ending barely four weeks before the start of the Tour de France. A participation there would make it impossible for him to line up at the Dauphiné Libéré (June 6-13), one of the two traditional Tour de France preparation races.

The beginning of April Armstrong said that he would ride the Tour de Suisse (June 12-20) as his final Tour de France preparation, instead of the Dauphiné, which rival Alberto Contador (Astana) has on his schedule. However, his team promptly denied that the final decision had been made, and it has now been rumoured that Armstrong would not ride in Switzerland either.

That would give Armstrong a minimum of racing going into the Tour de France. He abandoned the Tour of California on the fifth stage last week. His previous race was the three-day Tour of Gila, a national event and not UCI sanctioned. Prior to that, he rode only the first stage of the Circuit de la Sarthe in the beginning of April. So far this season he has ridden only three stage races to the end, the Tour Down Under in January, and the Vuelta a Murcia and Criterium International in March.

In addition, the 38-year-old is also recovering of injuries suffered in a crash in the neutral zone of the fifth stage of the Tour of California. Caught in a mass crash, he hurt his elbow and sustained a cut near the left eye. The elbow injury was feared to be the most dangerous, but x-rays showed nothing was broken.

Now, however, the cut near his eye is causing worries. His attorney Bill Stapleton told the USA Today newspaper that the injury was more serious than originally thought.

"His (left) eye looks pretty bad, the cut goes from the bottom of his eyelid to his nose. He may have to see the surgeon again before he leaves for next week's Tour of Luxembourg, “ Armstrong said.

Maertens told Cyclingnews that he had no new information on the cheek injury.
pi_81849909
mmm als hij enkel luxemburg rijd dan zie ik hem niet meespelen in de tour. Dat ze dan alles maar zetten op Leipheimer (die eigenlijk al 2keer contador had kunnen kloppen zonder teamorders)... of misschien voor leipo zijn gemoedstand alles op klöden zodat hij niet faalt.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:22:47 #148
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81850352
In de FDB Insurance Rás, een 2.2 koers in Ierland met een deelnemersveld dat er verder niet toe doet (Drapac Porsche, An Post Sean Kelly, Burgos Monumental, Nippo, dat soort ploegen), is een Nissan Patrol het peloton ingereden. Op vijftig kilometer voor de eindstreep namen vier Burgos renners en twee Nippo renners een blinde rechterbocht aan de ''verkeerde'' kant van de weg om daar een Nissan Patrol op hun pad te vinden. Parcours was kennelijk niet afgesloten. In ieder geval twee Burgos renners zijn naar het ziekenhuis gebracht. Over hun toestand is nog niets bekend. De etappe werd vervolgens geneutraliseerd en het peloton is verder in blok naar de eindstreep gereden.

Nieuwsbericht (in het Duits)
Verslag van een renner (ook in het Duits)
Website van de FDB Insurance Rás

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_81850488
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:15 schreef Devpartner het volgende:
mmm als hij enkel luxemburg rijd dan zie ik hem niet meespelen in de tour. Dat ze dan alles maar zetten op Leipheimer (die eigenlijk al 2keer contador had kunnen kloppen zonder teamorders)... of misschien voor leipo zijn gemoedstand alles op klöden zodat hij niet faalt.
De vraag is of Leipheimer wanneer hij voor eigen rekening mocht rijden de druk kon weerstaan. Contador was met name in de Vuelta 2008 natuurlijk de (thuis)favoriet. Dat gaf Leipheimer zelf ook toe volgens mij.

in 2007 in de Tour was het redelijk nipt, dat is waar.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 19:18:35 #150
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81882847
Het is natuurlijk wel wat vroeg...maar wie zou Rabo meenemen naar de tour?
Menchov, Geesink, Garate, Freire en? Moerenhout, Nierman en Tankink? Ten Dam? Langeveld. Weening(maar die rijdt nu giro), Tjangili, Boom denk ik?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')