Chavanel natuurlijk, La Machinequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Uiteraardquote:
Lijkt me wel ja.. de 'fietswissel'-passage laat daar geen gras over groeien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Staat al in het dopingtopic. Laten we dit topic daar schoon van houden (hoe toepasselijkquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef The_Hives het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100520_Landis_bekentenis
Dat flauwekul verhaaltje begon volgens mij in België. Dat chauvinistische volkje...quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:29 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Uiteraard
Maar Cancellara wisselde in die twee koersen natuurlijk zo voor de finale van fiets en won daarna met overmacht.
quote:@lancearmstrong is this the particular engine you used in the Tuesday nighter in Austin back in 2007? http://yfrog.com/0pt9isj
quote:@mickrogers Motorized doping clearly. Spartacus, care to comment?
about 18 hours ago via UberTwitter in reply to mickrogers
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :quote:
Zijn het geen vluchtheuvels en andere snelheidsremmende maatregelen, dan zorgen wegwerkzaamheden wel voor chaos voor wielerwedstrijden in Nederlandquote:Olympia's Tour niet over Eyserbosweg en Stokhem
Tientallen wielerfans hebben vrijdagmiddag vergeefs gewacht op de doorkomst van de Olympia's Tour. Vanwege wegwerkzaamheden had de organisatie het parcours op het laatste moment aangepast.
Daardoor kwamen de renners niet over de Eyserbosweg in Eys en door Stokhem in Wijlre.
De wielerleiding heeft de kijkers op die plekken laten weten dat ze niet langer op de wielrenners hoefden te wachten. Die reageerden teleurgesteld.
quote:De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.
Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.
Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.
Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.
Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.
Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.
Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen al ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.
Ziet er goed uit, eerlijker systeem dan nu in ieder gevalquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
Mooi. Gilbert was ook een onterechte nummer 1 door dit systeem. Was nooit echt in de buurt van de 1e plaats op CQranking.com. Niet onterecht wat ProTour wedstrijden betreft natuurlijk, maar de nieuwe puntentelling is eerlijker. Zeker ook voor niet-ProTour ploegen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
I stand corrected. Dat is niet best, nee.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch maar een vaag gedoe met dat budget van 18 punten voor ProContinentale ploegen, dat is wel erg klein.
Voor Cervelo zou dat betekenen dat ze de Tour, Parijs-Nice en Plouay kunnen rijden en verder geen grote koersen meer en voor Vacansoleil betekent dat de AGR, Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en verder geen enkele klassieker, grote ronde of grote rittenwedstrijd.
Er staan momenteel wel ProContinentale ploegen bij de eerste 16 in de CQRanking, maar de ironie is dat die daar staan omdat ze in het afgelopen jaar ruim boven hun budget van 18 punten zijn gegaan. Het wordt ProContinentale ploegen in de toekomst bijzonder moeilijk gemaakt om te groeien op deze manier.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :
"En in navolging van Lance Armstrong zou nu ook Eddy Merckx aangekondigd hebben dat hij zijn comeback wil maken mits hij z'n eigen materiaal mag kiezen. Z'n voorkeur gaat uit naar een Yamaha 500 cc ... "
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.quote:5uurtjes met Valverde, Rojas, LL Sanchez en Perez. Bij het stoppen voor koffie is Valverde de grote held! - http://moby.to/my7g99
Tof! Hij komt idd ook altijd wel vriendelijk over. Sowieso zijn de meeste profs erg aardig en benaderbaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
Gesink aan het trainen met collega's in de Sierra Nevada
[..]
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:19 schreef No-P het volgende:
Vermeltfoort wint weer in Olympia's Tour. Wonderkind Phinney weer 2. Phinney wint eindklassement en Vermeltfoort 2.
Je hebt helemaal gelijk. Had niet goed op wielerland gekeken en die 7de etappe gemist.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
quote:Dronken Haussler betrokken bij auto-ongeval
Heinrich Haussler had zaterdag een auto-ongeval in Zwitserland. Na onderzoek bleek dat de Duitser van Cervélo te diep in het glas had gekeken. Bij het ongeluk vielen geen gewonden, maar beide auto's raakten wel zwaar beschadigd.
Haussler was donderdag van de Ronde van Californië teruggekeerd om zijn knie te laten onderzoeken in Bazel (Zwi). Het ongeluk gebeurde toen hij op weg was naar huis van een feestje in het Duitse Freiburg.
"Ik wil me verontschuldigen bij mijn ploegmaats en het hele Cérvelo-team, maar vooral bij onze fans en partners", sprak de 26-jarige Duitser.
"Ik was bijzonder ontgoocheld over mijn voortijdige terugkeer van de Ronde van Californië door knieproblemen en ik had wat afleiding nodig", zocht Haussler naar een verklaring.
"Maar dat kan geen excuus zijn. Het was onverantwoordelijk en onprofessioneel en ik heb diepe spijt van wat ik gedaan heb", luidde het.
Cervélo zal Hausslers gedrag niet door de vingers zien en heeft al gezegd het volste vertrouwen te hebben in de Duitse autoriteiten om een gepaste straf op te leggen.
Het team zal Haussler wijzen op de consequenties van zijn acties en het gedrag dat van hem wordt verwacht in de toekomst.
tdijrit heeft inderdaad niet veel veranderd kwa eindwinst.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Er komt toch nog een tijdrit? Nou ja, niet dat dat iets aan de eindstand zal veranderen
quote:TT over 9.5km
1 Taylor Phinney (USA) Trek-Livestrong U23 0:11:26
2 Rohan Dennis (Aus) Team Jayco Skins 0:00:09
3 Michael Hepburn (Aus) Team Jayco Skins 0:00:15
4 Jesse Sergent (NZl) Trek-Livestrong U23 0:00:19
5 Luke Durbridge (Aus) Team Jayco Skins 0:00:21
6 Peter Koning (Ned) Line Lloyd Footwear Cycling 0:00:22
7 Tom Dumoulin (Ned) ParkHotel Rooding CT 0:00:27
8 Timothy Roe (Aus) Trek-Livestrong U23 0:00:29
9 Andrei Krasilnikau (Blr) Holowesko Partners-Felt-Garmin Development Team 0:00:31
10 Coen Vermeltfoort (Ned) Rabobank Continental Team 0:00:32
quote:De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.
Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.
Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.
Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.
Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.
Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.
Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen als ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het nieuws in verband met mogelijke hervormingen binnen de wielrennerij dat Velofutur eergisteren wereldkundig maakte, is door de UCI zelf bevestigd. Dat heeft diezelfde Spaanse bron vandaag althans zelf gemeld op zijn website. De Internationale Wielerunie zal de hervormingen, die moeten leiden tot een vernieuwde versie van de enkele jaren gelden afgevoerde ProTour, op 1 januari 2011 in voegen laten treden, klinkt het.
Volgende maand zal de UCI bovendien alle ProTour- en ProContinentale ploegen evenals alle ploegen die zich kandidaat stellen voor het behalen van zo'n licentie, in het Zwitserse Genève uitnodigen om meer informatie te geven omtrent de aanpassingen. Velofutur kon inmiddels naar eigen zeggen ook al een officieel document inkijken, waarin de UCI zijn doelstellingen omtrent de hervormingen weergeeft.
Zo heeft de Unie een verbetering van de stabiliteit binnen de ploegen en een uniformiteit van het materiaal onderling op het oog. Ook moeten de aanpassingen leiden tot beter management en een verdere professionalisering van de ploegen. Verder moeten de beste ploegen tegen mekaar uitkomen in een eerste divisie, die daarnaast aan de start moet komen van de belangrijkste wedstrijden ter wereld. Tot slot zouden managers meer erkenning moeten krijgen voor hun werk.
Die puntentelling zal wel enorm veel invloed hebben, zoals bijvoorbeeld voor een ploeg als Cervelo. Maar die zou dan wel bij de beste 16 ploegen horen. Ben benieuwd hoe botsingen tussen deze 2 regels worden opgelost.quote:
Protour-licentie is nogal duur, maar verder heb je er eigenlijk niets aan. Dus de UCI raapt geld op en als ploeg schiet je er weinig mee op, behalve dan dat je overal startrecht hebt. Maar ja, een goede ploeg krijgt toch wel startrecht.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:56 schreef Beregd het volgende:
18 is wel heel weinig
Ik wist niet dat ze daar zo gefrustreerd over waren, over niet-protours die alles rijden. Waarom eigenlijk, verliezen ze daar geld aan?
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:17 schreef Sheepcidus het volgende:
Dat had ik nog niet gekeken inderdaad, dat is inderdaad wel sneu. Zal Cervelo wel ProTour moeten worden.
Puntentelling:
9 Punten : Tour de France
6 Punten: Paris-Nice, Tirreno-Adriatico, Milan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race, Liege-Bastogne-Liege, Giro, Dauphine, Tour de Suisse en de Vuelta
3 Punten: Ronde van Catalonië, Ghent-Wevelgem, Ronde van het Baskenland, Waalse Pijl, Tour of Romandie, San Sebastian, Lombardije, Tour Down Under, Poland, Classic Vattenfall, Eneco Tour, Ouest-France, Quebec and Montreal
Dat geloof ik best. Los van de controverse rond hem, zal ie vast een toegankelijk en aardig iemand zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:02 schreef knep het volgende:
Gesink aan het trainen met collega's in de Sierra Nevada
[..]
Hoor van collega renners wel meer goede verhalen over Valverde, dat moet echt een aardige gast zijn zonder veel kapsones.
De vraag is of Leipheimer wanneer hij voor eigen rekening mocht rijden de druk kon weerstaan. Contador was met name in de Vuelta 2008 natuurlijk de (thuis)favoriet. Dat gaf Leipheimer zelf ook toe volgens mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:15 schreef Devpartner het volgende:
mmm als hij enkel luxemburg rijd dan zie ik hem niet meespelen in de tour. Dat ze dan alles maar zetten op Leipheimer (die eigenlijk al 2keer contador had kunnen kloppen zonder teamorders)... of misschien voor leipo zijn gemoedstand alles op klöden zodat hij niet faalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |