Chavanel natuurlijk, La Machinequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Uiteraardquote:
Lijkt me wel ja.. de 'fietswissel'-passage laat daar geen gras over groeien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Lol, moet meteen aan Spartacus denken (proberen ze dat te suggereren ?)
Staat al in het dopingtopic. Laten we dit topic daar schoon van houden (hoe toepasselijkquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:14 schreef The_Hives het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100520_Landis_bekentenis
Dat flauwekul verhaaltje begon volgens mij in België. Dat chauvinistische volkje...quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:29 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Uiteraard
Maar Cancellara wisselde in die twee koersen natuurlijk zo voor de finale van fiets en won daarna met overmacht.
quote:@lancearmstrong is this the particular engine you used in the Tuesday nighter in Austin back in 2007? http://yfrog.com/0pt9isj
quote:@mickrogers Motorized doping clearly. Spartacus, care to comment?
about 18 hours ago via UberTwitter in reply to mickrogers
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :quote:
Zijn het geen vluchtheuvels en andere snelheidsremmende maatregelen, dan zorgen wegwerkzaamheden wel voor chaos voor wielerwedstrijden in Nederlandquote:Olympia's Tour niet over Eyserbosweg en Stokhem
Tientallen wielerfans hebben vrijdagmiddag vergeefs gewacht op de doorkomst van de Olympia's Tour. Vanwege wegwerkzaamheden had de organisatie het parcours op het laatste moment aangepast.
Daardoor kwamen de renners niet over de Eyserbosweg in Eys en door Stokhem in Wijlre.
De wielerleiding heeft de kijkers op die plekken laten weten dat ze niet langer op de wielrenners hoefden te wachten. Die reageerden teleurgesteld.
quote:De Internationale Wielerunie gaat proberen om de in het slop geraakte ProTour weer in ere te herstellen. Volgens Velofutur zijn er namelijk een hoop hervormingen op komst met betrekking tot het in 2005 ingevoerde regelmatigheidsklassement, die na 2008 veel aan waarde verloor na een ruzie met de organisatoren van de grote ronden. Het is de bedoeling dat de nieuwe regels volgend jaar al in gaan.
Eén van de belangrijkste veranderingen is dat alle wedstrijden mee zullen tellen voor het klassement. Voorheen was het zo dat alleen een selectie van grote wedstrijden meetelde, maar nu zijn er dus in alle wedstrijden punten te verdienen. Uiteraard zal er wel verschil zijn in de te behalen punten tussen grote en kleine koersen. De nieuwe ranking zal dus in grote lijnen gaan lijken op die van de website CQRanking. De 'ProTour-wedstrijden' verdwijnen echter niet, want die worden nog gebruikt in enkele van de onderstaande regels.
Daarnaast gaat de UCI meer waarde hechten aan de sportieve prestaties van de ProTour-ploegen, en dus minder aan bijvoorbeeld het financiële aspect. Het is namelijk de bedoeling dat de beste zestien ploegen uit de ranking automatisch startrecht zullen krijgen in de grote wedstrijden het jaar daarop.
Ook zal de UCI voortaan geen ProTour-licenties van vier jaar meer verstrekken. Zo wil de unie voorkomen dat ploegen hun licentie behouden, ook al gaat de kwaliteit van de desbetreffende formatie sterk achteruit. Om dat te voorkomen heeft de UCI ook besloten dat behaalde punten bij de renners blijven. Als een renner dus vertrekt bij een ploeg, raakt dat team de door die renner behaalde punten kwijt.
Verder gaat de UCI meer rekening houden met 'off-seizoenen' van renners, bijvoorbeeld als gevolg van een blessure. Voor de puntentelling tellen namelijk de behaalde punten van de afgelopen twee jaar mee, en niet alleen die van het afgelopen jaar.
Tot slot komen er een hoop nieuwe regels met betrekking tot de ProContinentale-ploegen. De belangrijkste daarvan is dat de ProContinentale-ploegen aan het begin van het jaar een 'budget' van 18 punten krijgt, en voor elke ProTour-wedstijd waaraan één van die ploegen deelneemt, worden er punten van dat budget af getrokken. Als de punten 'op zijn', mag de ploeg niet meer deelnemen aan ProTour-wedstrijden. Met deze regel wil de UCI voorkomen dat ProContinentale-ploegen als Cervélo aan bijna alle ProTour-wedstrijden kunnen deelnemen, zonder aan de licentievoorwaarden te moeten voldoen. De puntentelling is hier te vinden.
Daarnaast zal het 'wildcardlabel', die ploegen nu toegewezen moeten krijgen al ze de mogelijkheid willen hebben om uitgenodigd te worden voor ProTour-koersen, vervallen. Teams die niet aan de administratieve en economische voorwaarden voldoen, worden teruggezet naar het continentale circuit. Dat wil onder meer zeggen dat alle ProContinentale-formaties, net als de de ProTour-ploegen, verplicht zijn een biologisch paspoort bij te houden.
Ziet er goed uit, eerlijker systeem dan nu in ieder gevalquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
Mooi. Gilbert was ook een onterechte nummer 1 door dit systeem. Was nooit echt in de buurt van de 1e plaats op CQranking.com. Niet onterecht wat ProTour wedstrijden betreft natuurlijk, maar de nieuwe puntentelling is eerlijker. Zeker ook voor niet-ProTour ploegen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:13 schreef Sheepcidus het volgende:
Puntentelling van de Protour wordt verandert.![]()
[..]
I stand corrected. Dat is niet best, nee.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch maar een vaag gedoe met dat budget van 18 punten voor ProContinentale ploegen, dat is wel erg klein.
Voor Cervelo zou dat betekenen dat ze de Tour, Parijs-Nice en Plouay kunnen rijden en verder geen grote koersen meer en voor Vacansoleil betekent dat de AGR, Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen en verder geen enkele klassieker, grote ronde of grote rittenwedstrijd.
Er staan momenteel wel ProContinentale ploegen bij de eerste 16 in de CQRanking, maar de ironie is dat die daar staan omdat ze in het afgelopen jaar ruim boven hun budget van 18 punten zijn gegaan. Het wordt ProContinentale ploegen in de toekomst bijzonder moeilijk gemaakt om te groeien op deze manier.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gehoord op de radio gisteren toen men daarover bezig was :
"En in navolging van Lance Armstrong zou nu ook Eddy Merckx aangekondigd hebben dat hij zijn comeback wil maken mits hij z'n eigen materiaal mag kiezen. Z'n voorkeur gaat uit naar een Yamaha 500 cc ... "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |