En hoe.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Rasmussen wint voor Napolitano en Rojas.
En hij was al eens bijna Tourwinnaar én geschorst én woont soms in Mexico ... Wat een kerel !quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:35 schreef Leatherface het volgende:
Rasmussen sterk inderdaad. Ik wist niet dat ie pas 25 is.In mijn herinnering rijdt al jaren in de top op de piste.
Haha, leuk! Al blijf ik er wel bij dat de Belgen vaak wel érg chauvinistisch zijn. En dan vooral Wuyts over Boonen.. Karl valt wel mee.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:09 schreef marcodej het volgende:
http://vannieuwkerke.word(...)-maarten-ducrot-nos/
bron: nos.nlquote:Vacansoleil langer wielersponsor
Vacansoleil heeft het contract met de Nederlandse wielerploeg opengebroken en met twee jaar verlengd tot en met 2013.
De exacte invulling van het contract is nog niet duidelijk. De partijen wachten hiermee totdat de wielrenunie UCI de plannen voor 2011 bekend heeft gemaakt.
"Binnen twee maanden moet dat duidelijk worden", zei manager Daan Luijck. "Ik ben benieuwd. Hopelijk krijgen wij de kans om aan grote wedstrijden mee te doen. Het zou mooi zijn als we een ProTour-licentie krijgen. We hebben de afgelopen tijd ook bewezen dat we het kunnen."
Dat ''oranjefan'' achter je naam is bedoeld voor het WK hè. Als Menchov de Tour gaat winnen dan fietst Simoni straks fluitend de Zoncolan op.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:48 schreef Aalbers het volgende:
Noteer dit mensen:
Menchov gaat de Tour winnen, hij zal in bloedvorm verkeren en hoge ogen gooien tijdens bergettappes en tijdritten.
I know. Ik ben in ieder geval wel de tijd voorbij dat ik alleen voor Nederlanders en Rabobank was. Maar ik heb toch de verwachting dat ie gaat vlammen daar hoor. Noem het maar onderbuikgevoel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:56 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat ''oranjefan'' achter je naam is bedoeld voor het WK hè. Als Menchov de Tour gaat winnen dan fietst Simoni straks fluitend de Zoncolan op.
Hoeden opetenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:48 schreef Aalbers het volgende:
Noteer dit mensen:
Menchov gaat de Tour winnen, hij zal in bloedvorm verkeren en hoge ogen gooien tijdens bergettappes en tijdritten.
prima, mits met sweet-onion saus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoeden opeten
Mogen we dit hier noteren?
Ik heb ze allebei nog niet erg sterk gezien. Dat zegt misschien ook weinig zo erg van te voren. Misschien dat Menchov 'm kan pakken a-la-Sastre in 2008.. Bergetappe veel seconden pakken en dan aanklampen zoals bij di Luca in Giro 2009quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:05 schreef Zwansen het volgende:
Rabo mag blij zijn als Menchov een leuke bergetappe wint en/of top 3/4/5 kan rijden.
Contador en Andy Schleck zijn veel te goed, dus derde is normaal gesproken het hoogst haalbaar.
quote:
quote:Armstrong: "Ik heb problemen met mijn vorm"
za 15/05/2010 - 08:57 Vanaf zondag test Lance Armstrong zijn benen en conditie in de Ronde van Californië. "Ik ga ervan uit dat ik nu weer op de goede weg ben", zegt de Amerikaan van RadioShack. Hij zal in Californië in dienst rijden van zijn ploegmaat Levi Leipheimer.
Lance Armstrong heeft dit jaar nog niet veel kunnen laten zien. De zevenvoudige Tourwinnaar werd dit jaar enkele keren getroffen door ziekte en kondigde ook aan dat zijn vriendin opnieuw zwanger is.
Belga
"Ik heb heel wat problemen om mijn topvorm te vinden", geeft de renner van RadioShack toe. "Soms dacht ik dat ik vertrokken was, maar dan staken er fysieke problemen de kop op."
"Ik ga ervan uit dat ik nu weer op de goede weg ben. De Ronde van Californië is een ideale rittenkoers om te zien waar je staat en jezelf te testen", vindt Armstrong. "Daarom start ik hier."
Armstrong wil de verwachtingen voor de Tour ook wat temperen. "Ik ben bijna 39 jaar oud en ik moet concurreren met jongens van rond de 25. Ik ben er ook zeker van dat deze generatie getalenteerder is dan mijn concurrenten van tien jaar geleden."
Armstrong wil in Californë Levi Leipheimer aan zijn vierde opeenvolgende eindzege helpen. "Op de Tour na is dit de belangrijkste wedstrijd voor onze sponsor. Dit is dus een belangrijk doel voor ons."
bron: olympia's tourquote:De Amerikaan Taylor Phinney heeft de proloog van Olympia's Tour gewonnen. De renner uit het opleidingsteam van RadioShack - Trek Livestrong - reed in de tien kilometer lange openingstijdrit rond Heerenveen als enige onder de twaalf minuten met 11 minuut 44. Zijn ploeggenoot Jesse Sergent uit Nieuw-Zeelander werd tweede op zeventien seconden. Het Rabobank Continental Team - leverancier van de eindwinnaar in de afgelopen acht edities - bleef ver verwijderd van de topposities en keek daardoor al tegen fikse achterstanden aan in het klassement. ,,Ik had heel slechte benen. Daardoor draaide het niet'' was het enige dat titelverdediger Jetse Bol kon uitbrengen. Zijn ploegleider Arthur van Dongen sprak van een fikse tik. ,,We wisten dat Phinney heel waarschijnlijk de snelste zou zijn, maar van het verschil met mijn renners sta ik ook te kijken. Er is duidelijk werk aan de winkel de komende dagen. Als het op de twee tijdritten in deze ronde aan komt, gaan we duidelijk niet winnen. Dus zal het erop aankomen om elke dag de aanval te zoeken en zo te proberen de ronde te winnen.'' Phinney - wereldkampioen achtervolging op de baan en protegé van zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong - daagde de Nederlandse ploeg in Heerenveen uit na afloop van de huldiging. ,,Ik heb een mooie kloof kunnnen slaan, maar het parcours was me dan ook op het lijf geschreven. Lekker vlak en weinig bochten. Ik kijk met vertrouwen uit naar de rest van de week. Ik sta ook in de sprint mijn mannetje en schuw ook het rijden in de waaiers niet. Dus laat maar komen.'
quote:UCI denies reports of motorised doping
Says no evidence exists that illegal mechanical aids are in use
The UCI has played down media speculation that a type of mechanical doping could already exist in the peloton, saying that there is no evidence that riders are utilising small motors to power their bikes and thus gain an unfair advantage. However the UCI have confirmed to Cyclingnews that they are looking into a method of screening frames in order to remove any doubts.
On Tuesday morning the newspaper L’Avvenire ran a story about what it termed were ‘invisible’ motors that could be hidden within bike tubing and help to power a bike along. It suggested that a rider could utilise such a setup to save energy in the first five hours of racing, then change to a standard bike and ride the finale with an unassisted machine.
The resulting energy saving would make a clear difference in the run-in to the finish, it suggested, as the competitor would be much fresher and thus have more power than his fatiguing rivals.
Il Giornale followed up the story on Wednesday by claiming that spot checks are already being carried out, and saying that some of the bikes of Paris-Roubaix and the Tour of Flanders had been scrutinised.
There is some confusion as to whether this is a problem for the present or the future. Rumours about this have existed in the peloton for several months. However, speaking to Cyclingnews, the UCI’s Enrico Carpani said there were no indications that riders had already tried to use such motors in races.
“We do not have any knowledge if this product is already in use in competitive cycling,” he said. “At this point in time, we don’t have any evidence that leads us to the conclusion that this kind of engine is already in use in the peloton.
“But our equipment commission will follow this issue very carefully because they are obviously interested in everything that could affect cycling in the future. The UCI is studying the machine to find a method to detect it.”
The Giro’s assistant race director Stefano Allocchio also quashed the claims. "There are no souped-up bikes at the Giro," he told the Italian news agency ANSA.
"According to all the checks that have been done, all the bikes are ok. The chief judge is very attentive - if there was something unusual, he would have seen it straight away."
"I understand it's something the UCI have been looking at since last November but at an amateur level, not a professional level. Everything is okay here at the Giro."
However Marco Bognetti, a previous member of the material commissions and consultant to Jean Wauthier, the current head of the materials unit at the UCI, spoke with a little more urgency.
"It's all true, there’s a suspicion that there are teams and riders who used a 'pedal-assisted' bike,” he told L'Avvenire. “We were first told about it last July, during the Tour de France. We first heard about it from the USA and it set alarm bells ringing."
He elaborated on this to Il Giornale. "We've discovered that it could save a rider between 60 and 100 watts, which is an enormous advantage in the finale of a race. Checks are under way, others are planned. Our technicians are working on a special scanner that will discover the hidden motors inside the frames. All the bikes at the major races will soon be checked."
L’Avvenire gave one example of a mechanism that currently exists on the market. Called the Gruber Assist, the motor is inserted down the seat tube and interacts with a standard bottom bracket axel via a bevel gear unit. It is practically invisible, although the model displayed on its website has an external on/off switch plus a battery pack that is mounted in a saddle bag. The total weight of all of the components is 1900 grams, and can provide 100 watts of power.
Modifications of this or other such devices could presumably limit the external signs of the motor, as a saddle bag would be perceived as unusual in pro racing.
http://www.cyclingnews.co(...)-of-motorised-doping
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |