weet niet wat ik ervan moet denken, vond het juist mooi dat hij alleen bij een buitenlandse ploeg rijdt en toch regelmatig goede resultaten boekte (je wint niet zomaar de driedaagse de pannequote:Op donderdag 27 mei 2010 09:07 schreef Beregd het volgende:
franklop,
willems bijna naar lotto:
http://www.sporza.be/cm/s(...)arma_willems_eijssen
Sneeuw op de Gavia, het gaat misschien niet door . Ze zouden het dan vervangen met een nieuwe beklimming op de Mortirolo die nog niet eerder genomen is in de Giro (alleen laatste 3km zouden hetzelfde zjin).quote:
Ah, de zijkant van de Mortirolo. Die is een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:07 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Sneeuw op de Gavia, het gaat misschien niet door . Ze zouden het dan vervangen met een nieuwe beklimming op de Mortirolo die nog niet eerder genomen is in de Giro (alleen laatste 3km zouden hetzelfde zjin).
Heeft al dat harken in de bergen toch nog geholpenquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:48 schreef Leatherface het volgende:
Kenny. Hij gaat nu zelfs bergop winnen.
Godnondeju, straks wint ie nog op de Alpe d'Huez. Zo is er toch geen reet meer aan.
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"De mooiste overwinning in z'n carriere"
Wuyts denkt écht dat ie commentaar zit te leveren op een koers die er ook maar ergens n beetje toe doet hé ...
Mjah , maar of een rit in de Ronde van België nu hoger valt in te schatten dan een rit in de Ronde van Picardië ofzo ...quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.
Veenendaal - Veeneendaal of tegenwoordig de Dutch Food Valley classic lijkt me een aansprekender overwinning. Maar voor van Hummel is dit natuurlijk ook een leuke overwinning.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mja, als je ziet wat hij voor de rest gewonnen heeft is het toch ook wel zo.
Het lijkt wel of ze de blokkendoos uit de dichtstbijzijnde crčche hebben gehaaldquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wel een ongeleufelijk midget podium bij die Belgen![]()
![]()
Ach, van Hummel was bij de amateurs ook geen echte topsprinter, maar meer een snelle renner voor de heuvelachtige ritten en hij werd op een Limburgs parcours nog Nederlands kampioen bij de elite zonder contract. Hij was vorig jaar op het NK (weer een Limburgs parcours) ook één van de sterkste in koers.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Van Hummel die wint op iets dat bergop gaat !
dacht het wel, nee want geen ploeg die meedoet, nee idem, denk het wel, niet als dat die met vitamineprobleempjes is die niet naar de Giro ging.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:25 schreef JohnDDD het volgende:
Wie zijn nou de favorieten die straks meedoen aan de Tour?
Doet Vino eigenlijk mee? En Rasmussen? Eh, Landis? Basso al zeker? Pellizotti, hoe zit het daarmee?
Ik vind het een heel slecht idee. Volgt Lefevere het wielrennen niet of zo? Het is duidelijk dat het voor bijvoorbeeld het Nederlandse wielrennen alleen maar positief is indien Vacansoleil zich steeds meer als acceptabel alternatief voor Rabobank kan manifesteren.quote:"Stel je voor, Boonen en Gilbert samen"
In Le Soir praat Patrick Lefevere openlijk over de toekomst van het Belgische wielrennen. De concurrentie voor onze twee topploegen (Quick-Step en Omega Pharma-Lotto) wordt steeds groter. Daarom pleit Lefevere voor een grote fusie.
"Een grote samensmelting, volgens mij is dat de enige optie die het Belgische wielrennen aan de top kan houden in de toekomst", opent Patrick Lefevere. "Alle grote spelers bij elkaar: Lotto, Quick-Step en Omega Pharma."
"En voeg daarbij Eddy Merckx toe. Zonder hem kan het niet, vind ik. Hij is de sleutel van onze sport. Op die manier zouden we een ploeg kunnen bouwen met een budget van 15 miljoen euro. Daarmee kunnen we de concurrentie aan."
Lefevere heeft al ervaring met samensteltingen. "Het grote Mapei was een samensmelting tussen Italiaanse, Spaanse en Belgische sponsors en dat werkte uitstekend."
"De beste Belgische renners in één ploeg, dat is al heel lang een droom van mij. En ervoor zorgen dat we ook twee kleinere ploegen hebben voor de jeugd. Jong Belgisch talent wil ik goed begeleiden."
"Stel je voor: Tom Boonen en Philippe Gilbert in één ploeg. Ik droom er nu al van. Die twee kunnen gewoon alle voorjaarsklassiekers winnen."
Tjah , en nochtans zit er niemand echt op die Ronde van België te wachten heb ik de indruk ...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als 't niet live wordt uitgezonden (inclusief zoveel mogelijk podium), dan is 't waarschijnlijk gedaan met de Ronde van Belgie.
Och, die sprintjes kunnen me weinig bommen, maar die ardennenetappe is top.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah , en nochtans zit er niemand echt op die Ronde van België te wachten heb ik de indruk ...
Zeker op dit moment in het seizoen niet
Serieus?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Löwik zijn scrotum gebroken?
Kan je dat breken?
Is dat zo vreselijk als het klinkt?
Je scrotum kan je sowieso niet breken. Weet niet wat hij wel gebroken heeft, maar je balzak is geen bot.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Löwik zijn scrotum gebroken?
Kan je dat breken?
Is dat zo vreselijk als het klinkt?
Maar dat zal een wielrenner toch niet overkomen? De podiummissen zijn toch pas te zien bij de uitreiking?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:04 schreef Wombcat het volgende:
Ik wist wel dat je je penis kon breken (het bloedlichaam erin kan 'breken') en dat schijnt vrij erg te wezen.
quote:BMC wil Devolder halen
Stijn Devolder staat in de belangstelling van BMC. Ook Radioshack wil de Belg nog steeds binnenhalen.
Stijn Devolder rijdt voorlopig een vrij anoniem seizoen. Onze landgenoot, die de afgelopen twee jaar de Ronde van Vlaanderen won, kan toch rekenen op heel wat interesse. Zo wil BMC de West-Vlaming graag aantrekken.
Ook Radioshack is nog steeds een optie voor Devolder. Dirk Demol wil dat Johan Bruyneel na de Ronde van Luxemburg nog eens met zijn poulain gaat praten over een overstap. Bij de ploeg van Armstrong komt er echter weinig ruimte vrij aangezien iedereen nog onder contract ligt.
Ook Quick-Step is niet kansloos om de renner te behouden. Zo heeft Patrick Lefevere een 'right of first refusal'. Dat houdt in dat de manager van Quick-Step het recht heeft om Devolder een contractverlenging aan te bieden voor hetzelfde bedrag indien een ploeg een bod op hem doet.
Dat staat idd her en der aangegeven, maar klopt niet. Het zijn ca. 5000 hoogtemeters.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 03:14 schreef DutchSL het volgende:
De laatste rit in lijn van deze ronde heeft meer dan 6.300 hoogtemeters
Lefevre is niet goed voor hem , denk ik ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:22 schreef Leatherface het volgende:
Devolder heeft misschien een nieuwe impuls nodig.
Lefevere is wel goed geweest voor zijn palmares, denk ik. Bij BMC zie ik hem eerder wegkwijnen, kan hij beter naar Radioshack gaan.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 11:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Lefevre is niet goed voor hem , denk ik ...
Ik denk dat vooral Dirk Demol goed is voor z'n palmares. En die zou hij bij Radioshack toch terug kunnen vinden ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Lefevere is wel goed geweest voor zijn palmares, denk ik. Bij BMC zie ik hem eerder wegkwijnen, kan hij beter naar Radioshack gaan.
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:42 schreef DeeBee het volgende:
Casper wint ditmaal in België, rommelige sprint en nare valpartij zo 1.5 kilometer voor de finish.
Saur is een bedrijf dat aan milieuvriendelijke, duurzame oplossingen doet (wat dat concreet inhoudt.. gfi).quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.
Aan de shirtjes te zien lijkt het wel een goedkope luchtverfrisser of een vuilophaaldienst als van Gansewinkel.
Saur is een watervoorzieningsmaatschappij in Frankrijk ...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Saur Sojasun wat doet dat bedrijf eigenlijk.
Aan de shirtjes te zien lijkt het wel een goedkope luchtverfrisser of een vuilophaaldienst als van Gansewinkel.
Ja, dat is net wat die Androni shirts nodig hebben. een veeg roze...zijn nu al bijna zebra's van al die kleine sponsornamenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:25 schreef DutchSL het volgende:
Damiano Cunego zou vertrekken naar Garmin of Cervelo.
Goed nieuws lijkt me, want dit jarenlange gespartel bij Lampre lijkt nergens meer op en als Garmin van niet-klimmers als Vandevelde en Wiggins toppers kan maken, kunnen ze Cunego misschien ook wel uit het slop halen.
Lampre moet dan maar fuseren met Androni ofzo.![]()
quote:Omega Pharma-Lotto praat weer met Kreuziger
Omega Pharma-Lotto is nog altijd op zoek naar een kopman voor de rondes. Roman Kreuziger blijkft nadrukkelijk in beeld.
Belga Omega Pharma-Lotto had in de winter al gepolst bij Roman Kreuziger. De Tsjech moest als vervanger dienen voor Cadel Evans. Maar de tijd was te kort en de deal geraakte niet rond.
Toch heeft de Belgische ploeg Kreuziger nog niet uit het hoofd gezet. "Er wordt weer gepraat, maar van een overeenkomst is nog geen sprake", zegt zijn manager in Het Laatste Nieuws.
De 24-jarige Kreuziger is de nummer 9 van de afgelopen Tour. De renner van Liquigas won ook al de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Romandië.
Als je ziet dat Nibali deze Giro eigenlijk al had kunnen winnen moet Kreuziger het ook eens kunnen, zelfs als hij weinig progressie meer maakt. Een verdwaalde Vuelta of een Giro met een niveau als de huidige moet mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me af of Kreuziger daadwerkelijk een grote ronde kan winnen.
Ik weet alleen niet of ze hem bij Lotto hetzelfde programma als bij Liquigas zullen kunnen aanbiedenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je ziet dat Nibali deze Giro eigenlijk al had kunnen winnen moet Kreuziger het ook eens kunnen, zelfs als hij weinig progressie meer maakt. Een verdwaalde Vuelta of een Giro met een niveau als de huidige moet mogelijk zijn.
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ze hem bij Lotto hetzelfde programma als bij Liquigas zullen kunnen aanbieden
Jammer genoeg wel regen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:20 schreef DutchSL het volgende:
Morgen geen ergernissen om de Ronde van België, een zware Ardennenrit is toch mooier dan de Giro tijdrit van de mannen die niet boven in het klassement staan (al is Verona wel mijn favoriete Italiaanse stad).
Parcours ziet er goed uit met 3 klimmetjes in de laatste 17km en de laatste (1km á 7%) op zo'n 5km van de streep. Zoiets zouden ze in de ENECO Tour moeten doen.
'Op z'n Cancellara's!'quote:Op zondag 30 mei 2010 15:34 schreef Mani89 het volgende:
Zozo Volderke is de hele Ronde van Belgie aan het slopen.
Misschien weet Wuyts dat volderke zo'n motortje in zijn bracket heeftquote:Op zondag 30 mei 2010 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Op z'n Cancellara's!'
Volgens Wuyts.Nou als het Cancellara was geweest dan had Ben Hermans niet meer in z'n wiel gezeten hoor.
dat vond ik ook wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beetje jammer dat Devolder zo overduidelijk de overwinning moest wegschenken, ik denk dat Hermans 'm zo ook wel probleemloos had gewonnen.
Paar jaar terug was dat wel zo met Van Avermaet, maar Hermans leek me gewoon even goed als Devolder vandaag.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat vond ik ook wel.
Precies of hij alle kijkers wou duidelijk maken, hermans wint gewoon dankzij mijn goedwil.
Dat betwijfel ik. Devolder leek me net iets sterker. Is Hermans rap?quote:Op zondag 30 mei 2010 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beetje jammer dat Devolder zo overduidelijk de overwinning moest wegschenken, ik denk dat Hermans 'm zo ook wel probleemloos had gewonnen.
Oja joh?quote:Op maandag 31 mei 2010 09:23 schreef Beregd het volgende:
en het is ook een belg die wint hé.
Moest een belg de giro gewonnen hebben kwam dat er wel ruim boven.
2 jaar geleden was 't Armstrong revisited toen Volderke wonquote:Op zondag 30 mei 2010 15:39 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Op z'n Cancellara's!'
Volgens Wuyts.Nou als het Cancellara was geweest dan had Ben Hermans niet meer in z'n wiel gezeten hoor.
Gilbert had dikke pech dat hij net lek reed, anders zat 'ie al dik op kop.
Rabo wel sterk in de breedte, maar niet sterk genoeg om de etappe of het klassement te winnen, dus eigenlijk gewoon niet goed genoeg...
Hij deed dat arm op z'n schouder leggen ook erg subtiel onder 'n viaduct, maar net iets te vroeg!quote:Op zondag 30 mei 2010 17:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat vond ik ook wel.
Precies of hij alle kijkers wou duidelijk maken, hermans wint gewoon dankzij mijn goedwil.
Afspraakjes mogen, maar liefst niet zo opvallend.
Maar al z'n resultaten blijven genoteerd staan. Komt hij m.i. nog goed mee weg. Aan de andere kant, dit jaar had hij alles op de Tour gezet en nu mag hij niet startenquote:Op maandag 31 mei 2010 17:57 schreef baggerbaas het volgende:
Valverde wereldwijd geschorst tot 1 januari 2012 vanwege betrokkenheid bij Operacion Puerto.
http://www.cyclingnews.co(...)d-wide-keeps-results
Maar geen woord over de overwinningen in de ronde van de Middelandse Zee en de ronde van het Baskenland.quote:The decision will likely lead the UCI to strip Valverde of his overall victory in the Tour de Romandie and his second place in Paris-Nice as well as see him stripped of his position as UCI World Rankings leader.
Luis Leon Sanchez neem ik aan, zou het ook best goed kunnen doen dit jaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus wie wordt de kopman van Caise deze tour dan? Is er een tweede verrassing a la Aroyo te verwachten?
Die was t vorig jaar ook toch? Is Moreau niet een optie?quote:Op maandag 31 mei 2010 19:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Luis Leon Sanchez neem ik aan, zou het ook best goed kunnen doen dit jaar.
What a pityquote:Op maandag 31 mei 2010 18:46 schreef Pritt het volgende:
Jammer Piti had wel leuk geweest in de Tour.
http://www.aotdl.com/skod(...)arcours/les-profils/ staan de profielen van dit jaar. Weinig echt vlakke meters zo te zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Luxemburg heeft ook vlakke stukken. Als je in het dal van de Sûre of het dal van de Moezel blijft is het echt vlak. Daarbuiten veel nijdige klimmetjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |