abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2010 @ 09:56:02 #199
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80833208
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vrijdag in Vlaardingen bij de stoomtrein van de VSM te zien zijn, die daar pendelt richting Hoek van Holland? Ik ben er vanaf ergens rond 10:00, tot de trein weer weg is, met uiterst ergens rond 19:00.
Ik ga denk ik proberen 'm onderweg mooi op de plaat te zetten, ergens na Maassluis. Hopelijk staat 't niet overal vol met mensen met hetzelfde idee
quote:
Heb ik zo vandaag een discussie op school met een stel klasgenoten, vinden ze dat stoomtreinen lelijk zijn. Welke gladiool vind stoomtreinen nou lelijk? Dat is (vind ik) het machtigste spul wat er maar te krijgen is. Geef mij die liever maar als de SLeT of de VIRM of ICMm of ICRm etc etc etc..
't Is niet alleen enorm mooi om te zien, maar het ruikt ook zo lekker vind ik

Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
quote:
Tussen de ritten in zal de stoomtrein doorrijden van Vdg naar Rtd en aldaar kopmaken op spoor 1B voor de volgende rit.
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:19:36 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80833810
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef V2 het volgende:
Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
[..]

Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:21:38 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80833868
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef Igen het volgende:
Geef mij maar een mooie elektrische trein. Want die zijn krachtig, stil en schoon.
Dat schoon is natuurlijk ook maar relatief. Hoeveel stroom denk je dat een electrische trein trekt als hij vanuit stilstand optrekt? En hoe denk je dat die stroom moet worden opgewekt?
Ik denk dat er qua netto uitstoot (inclusief de electriciteitscentrale) niet zo gek veel verschil is tussen electrisch en diesel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80834073
Afgelopen weekend waren er werkzaamheden aan het spoor tussen Emmerich en Oberhausen, waardoor al het treinverkeer dat normaliter via Emmerich de grens overgaat, via Venlo moest worden omgeleid.


Bij het huisje aan de Venlo'se grens tussen Venlo en Kaldenkirchen passeert de DB 4611 als omgeleide ICE 105 uit Amsterdam naar Basel.


De Eurobahn mag met haar nieuwe treinstellen type Flirt eindelijk in de reizigersdienst tussen Hamm en Kaldenkirchen rijden, alleen de DB rijdt nog naar Venlo, omdat deze treinstellen nog niet in Nederland zijn toegelaten. Treinstel 6.04 in RRX bestickering en de 7.07 in standaard Eurobahn livrei passeren als ERB 92343 naar Hamm(Westf).


De graantrein van Captrain is op zaterdag 24 april 2010 door werkzaamheden rond Emmerich omgeleid via Venlo. Door vertraging bij het beladen is trein 41713 wel flink te laat uit Europoort vertrokken met de fris bestickerde 653-08 zodat alleen rond Dordrecht en in Venlo de trein nog goed in het zonlicht afgedrukt kon worden. Nadat de trein een klein half uur heeft gecampeerd in Venlo, vertrok rond 17:45 de 653-08 met de vrij korte maar bonte graantrein richting Bottrop.


Naast de City Night Line uit Duitsland wordt ook de gecombineerde Euro Night / City Night Line uit Kopenhagen, Berlijn, Warschau, Praag en Moskau via Venlo omgeleid. DB 120 155, nog in de orientrode kleurstelling en mét wit slabbetje rolt met Euro Night 446 het station van Venlo binnen. Hier zal DB Schenker de trein met een 1600 overnemen.


Tussen Helmond en Eindhoven is de Olympische VIRM 9520 als IC 1944 uit Venlo naar Den Haag geklikt.

Alle foto's van dit weekend zijn te vinden op mijn www. Onder Foto's 2010 - week 16
  donderdag 29 april 2010 @ 10:43:37 #203
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80834592
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.
Hm ja, logisch. Dan zullen ze 't wel op Rotterdam doen omdat de boel op Vlaardingen natuurlijk nogal in de weg staat
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_80836200
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
Arriva?

Wanneer komen de DB treinen?
  donderdag 29 april 2010 @ 12:05:07 #205
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80837663
Vraag: Weet iemand hoe lang ik van te voren om het even wat TGV tickets kan boeken voor de SNCF, daar staat toch 3 maanden voor? Ik probeer nu te boeken voor 18 tm 21 augustus, maar die treinen staan nog niet open...
pi_80837746
3 maanden zeg je zelf. Dan kan het pas op 18 mei
  donderdag 29 april 2010 @ 12:14:27 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80838041
8-3=5 inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80838791
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.
Op Asd-Ut en langs de Hanzelijn is/wordt het B4 systeem geplaatst, wat geschikt is voor snelheden t/m 200kmh, maar alleen onder 25kV (anders 180). Deze lijnen kunnen dat dus wel degelijk aan. De Flevolijn en Den Haag-Schiphol hebben het B3 systeem en kunnen maar tot 180km/h (vanwege beperking tot 1,5kV). Daarnaast was er bij Asd-Ut nog het puntje dat het spoor eerst goed moest inklinken voordat men 160-200 wou gaan rijden, maar we zijn inmiddels wat jaartjes verder en het spoor ligt er nu een stuk steviger in.
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat schoon is natuurlijk ook maar relatief. Hoeveel stroom denk je dat een electrische trein trekt als hij vanuit stilstand optrekt? En hoe denk je dat die stroom moet worden opgewekt?
Ik denk dat er qua netto uitstoot (inclusief de electriciteitscentrale) niet zo gek veel verschil is tussen electrisch en diesel.
In 2020 moet al het stroomverbruik op het spoor (van NS alleen al 4,4 terawattuur/jaar) 'groen' zijn, nu is dat nog 5-10% (het is groeiende momenteel). Dus het heeft wel degelijk zin om elektrische treinstellen in te zetten met oog op de toekomst. Bovendien zijn diesel-elektrische stellen nogal luidruchtig als je dicht bij de generator zit en geeft diesel veel meer lokale luchtvervuiling. En grijze elektriciteitscentrales hebben wel een hoger rendement in omzetting van fossiele brandstoffen in elektriciteit dan het generatortje in de dieselstellen, dus de volledig elektrische stellen zijn wel zo'n 10-25% zuiniger, er van uitgaande dat de elektrische motoren in elektrische en dieselstellen gewoon hetzelfde rendement hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door davidov2009 op 29-04-2010 12:46:28 ]
Killing as few patients as possible.
  donderdag 29 april 2010 @ 12:41:46 #209
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80839009
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:07 schreef Zug-Chef het volgende:
3 maanden zeg je zelf. Dan kan het pas op 18 mei

Hmmm ohja, kan ik dan op de 18e ook mijn terugticket boeken?
pi_80839108
Hoe groot is de kans dat er waslijnen gehangen worden boven de huidige dieselbaanvakken?
pi_80839290
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Hoe groot is de kans dat er waslijnen gehangen worden boven de huidige dieselbaanvakken?
Nihil, want volgens mij zijn dat allemaal aanbestede lijnen. Het exploiteren van een baanvak met bovenleiding is duurder, vooral door de aanlegkosten (er worden weer allemaal nieuwe lokale sporen gepland zoals in de 3 Noordelijke provincies) en de materieelvervanging (dan moet je dus eerst de huidige GTW's e.d. tot end-of-life doorrijden).
Killing as few patients as possible.
  donderdag 29 april 2010 @ 13:02:35 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80839568
Pics van de nieuwe Velaro:


Meer op http://www.lok-report.de/

't is even wennen.
pi_80839832
Hey Zug-Chef, wederom mooie foto´s

Heb je voor morgen weer een buitenlandse trip gepland? Ben benieuwd!
pi_80840634
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat schoon is natuurlijk ook maar relatief. Hoeveel stroom denk je dat een electrische trein trekt als hij vanuit stilstand optrekt? En hoe denk je dat die stroom moet worden opgewekt?
Ik denk dat er qua netto uitstoot (inclusief de electriciteitscentrale) niet zo gek veel verschil is tussen electrisch en diesel.
Met 'schoon' bedoelde ik 'schoon', niet 'milieuvriendelijk'.

Een elektrische trein stoot zelf geen rook uit. Je kan de stroom ook met waterkracht, windkracht, zonne-energie of kernenergie opwekken. En als je de stroom uit een kolencentrale haalt, dan staat die centrale waarschijnlijk toch op een lelijk industrieterrein.
pi_80842085
quote:
Op donderdag 29 april 2010 13:11 schreef Socios het volgende:
Hey Zug-Chef, wederom mooie foto´s

Heb je voor morgen weer een buitenlandse trip gepland? Ben benieuwd!
Dankje. Nee helaas. Het weer is mij iets te wisselvallig voor morgen dus ik blijf lekker thuis (letterlijk) in Ljouwert.
pi_80842223
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dankje. Nee helaas. Het weer is mij iets te wisselvallig voor morgen dus ik blijf lekker thuis (letterlijk) in Ljouwert.
Heel goed.

De hele dag binnen blijven op Koninginnedag
  donderdag 29 april 2010 @ 14:51:10 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80843191
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:51 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Het exploiteren van een baanvak met bovenleiding is duurder, vooral door de aanlegkosten (er worden weer allemaal nieuwe lokale sporen gepland zoals in de 3 Noordelijke provincies) en de materieelvervanging (dan moet je dus eerst de huidige GTW's e.d. tot end-of-life doorrijden).
Het leuke van die GTW's is nou juist dat ze modulair zijn opgebouwd, je hoeft dus niet de hele trein te vervangen alleen een paar modules. Gewoon het dieselmotortje eruit slopen en een pantograafje op het dak schroeven.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 april 2010 @ 15:04:55 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80843697
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het leuke van die GTW's is nou juist dat ze modulair zijn opgebouwd, je hoeft dus niet de hele trein te vervangen alleen een paar modules. Gewoon het dieselmotortje eruit slopen en een pantograafje op het dak schroeven.
Is niet helemaal waar, want je moet er ook nog voor zorgen dat de pantograaf te bedienen valt. Dus sowieso moet je her en der nog wat aan de bekabeling doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 29 april 2010 @ 15:06:47 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80843760
Vanmorgen even naar Duiven geweest voor de SSN:



(groter)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 april 2010 @ 15:30:03 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80844640
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar, want je moet er ook nog voor zorgen dat de pantograaf te bedienen valt. Dus sowieso moet je her en der nog wat aan de bekabeling doen.
Ook dieselGTW's hebben de bedieningsmogelijkheden voor de pantograaf ingebouwd, omdat de dieselversie met de elektrische versie gecombineerd kan rijden.
  Redactie Sport donderdag 29 april 2010 @ 15:34:27 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80844822
Maar alleen bij Veolia, bij Arriva hebben de stellen niet elkaars bedienmogelijkheden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 april 2010 @ 16:49:57 #222
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80847725
waarom zet de NS nou niet een keer VIRM in tijdens de spits tussen groningen en schiphol. Er moeten altijd mensen staan.
Hoi
  Redactie Sport donderdag 29 april 2010 @ 16:51:41 #223
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80847800
Er rijden sinds 12 april al een heel stel extra treinen met VIRM, maar deze gaan allen naar Den Haag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 29 april 2010 @ 16:56:13 #224
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80848026
ik zit nu in een oranje koploper, vorige week ook al. Volgens mij de minst praktische trein kwa zitplaatsen.
Hoi
  donderdag 29 april 2010 @ 18:10:19 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80850248
quote:
Op donderdag 29 april 2010 13:02 schreef James1988 het volgende:
Pics van de nieuwe Velaro:
[ afbeelding ]

Meer op http://www.lok-report.de/

't is even wennen.
Die foto van boven ziet er wat vreemd uit, maar zo valt het best mee:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 29 april 2010 @ 18:18:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80850451
quote:
Op donderdag 29 april 2010 16:56 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een oranje koploper, vorige week ook al. Volgens mij de minst praktische trein kwa zitplaatsen.
Dat is een ICM-IV.
Die hebben evenveel zitplaatsen als de andere ICM-IV.
De ICMm-III hebben daarentegen weer minder zitplaatsen, omdat ze 1 bak korter zijn.
En VIRM vs ICM(m) maakt ook niet zoveel uit qua verschil..
Bij ICM moet je alleen met meer gekoppeld gaan rijden, wat bij VIRM dan weer niet hoeft.

En je hebt mensen die als hordedieren dienen, ze lopen niet door naar een andere kant van de trein, waar waarschijnlijk meer plek is
  donderdag 29 april 2010 @ 19:23:38 #227
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80852289
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hmmm ohja, kan ik dan op de 18e ook mijn terugticket boeken?
Ik gok op 21 mei.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 april 2010 @ 19:31:06 #228
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80852556
quote:
Op donderdag 29 april 2010 18:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is een ICM-IV.
Die hebben evenveel zitplaatsen als de andere ICM-IV.
De ICMm-III hebben daarentegen weer minder zitplaatsen, omdat ze 1 bak korter zijn.
En VIRM vs ICM(m) maakt ook niet zoveel uit qua verschil..
Bij ICM moet je alleen met meer gekoppeld gaan rijden, wat bij VIRM dan weer niet hoeft.

En je hebt mensen die als hordedieren dienen, ze lopen niet door naar een andere kant van de trein, waar waarschijnlijk meer plek is
De trein was volledig vol, je mocht tot zwolle eersteklas gaan zitten. ik bedoelde mot oranje trein dat hij nog niet gemoderniseerd is. ICMm heeft door het missen van 1 toilet toch iets meer zitplaatsen?
Hoi
  donderdag 29 april 2010 @ 22:04:07 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80857688
quote:
Op donderdag 29 april 2010 19:31 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

De trein was volledig vol, je mocht tot zwolle eersteklas gaan zitten. ik bedoelde mot oranje trein dat hij nog niet gemoderniseerd is. ICMm heeft door het missen van 1 toilet toch iets meer zitplaatsen?
Die ouwe oranje stoelen zijn nostalgischerwijs natuurlijk wel de bom. Maar de gerenoveerden zijn idd comfortabeler. Betere klaptafeltjes ook voor je sudoku's.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:21:48 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80858338
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Schiphol-Leiden C/Rotterdam C

Oorzaak
Tussen Hoofddorp en Schiphol rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.

Reisadvies
Reizigers tussen Schiphol en Leiden C reizen via Sloterdijk en Amsterdam C.
Zowel de lijn Schiphol - Leiden als de lijn Schiphol - Rotterdam (HSL) ligt plat. Erg handig.
  donderdag 29 april 2010 @ 22:36:32 #231
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_80858843
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zowel de lijn Schiphol - Leiden als de lijn Schiphol - Rotterdam (HSL) ligt plat. Erg handig.
Rijden helemaal geen treinen tussen Leiden - Schiphol - Sloterdijk en alles wat er tussen ligt. Alle seinen staan op rood, computerstoring. Lekker, wil je ook één keer 's avonds reizen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Horloge op 29-04-2010 22:43:46 ]
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:37:46 #232
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80865936
quote:
Door een defect aan het spoor rijden er
van en naar Gilze-Rijen minder treinen.

Er worden bussen ingezet van en naar
Gilze-Rijen. Vertraging: 15-30 minuten.

Reisadvies:
* Reizigers van Gilze-Rijen naar Breda
kunnen omreizen via Tilburg.
* Reizigers van Tilburg naar
Gilze-Rijen kunnen omreizen via
Breda.
Eh, wtf? Als je dus naar het westen wilt, moet je naar het oosten en als je naar het oosten wilt, moet je naar het westen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 april 2010 @ 09:56:46 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80866216
Ze rijden er maar één kant op of zo? Of ze stoppen er maar in één richting??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 30 april 2010 @ 10:11:14 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80866418
Als het defect in spoor 933 zit, dan moet men richting Breda over het perronloos spoor 932 rijden. Ans men alles over 934 wil sturen heb je van Breda tot Tilburg maar één spoor, en dat nadeel zal wel te groot zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80866481
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die ouwe oranje stoelen zijn nostalgischerwijs natuurlijk wel de bom.
Dat ja.
quote:
Maar de gerenoveerden zijn idd comfortabeler. Betere klaptafeltjes ook voor je sudoku's.
Comfortabeler? _!

Mjah, alleen wat betreft de airco dan. Voor de rest op geen enkel punt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 april 2010 @ 10:30:26 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80866883
Loszittende zittingen, prullenbakjes die in de weg zitten, krappere zitruimte in het algemeen, te weinig toiletten, snel smerig wordende stoelen.

Ik denk dat je nu al een redelijk rijtje hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:31:25 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80866902
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef dennistd het volgende:
Als het defect in spoor 933 zit, dan moet men richting Breda over het perronloos spoor 932 rijden. Ans men alles over 934 wil sturen heb je van Breda tot Tilburg maar één spoor, en dat nadeel zal wel te groot zijn
Oh ja, klinkt plausibel! Ik dacht dat Gz drie perronsporen had, maar niet dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:31:52 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80866915
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Loszittende zittingen, prullenbakjes die in de weg zitten, krappere zitruimte in het algemeen, te weinig toiletten, snel smerig wordende stoelen.

Ik denk dat je nu al een redelijk rijtje hebt.
Maar wel meer stoelen in coachopstelling.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 april 2010 @ 11:34:06 #239
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80868653
Te veel coachopstelling dus, dat is ook een nadeel. De oude opstelling was juist perfect met ongeveer de helft in coachopstelling.
pi_80868833
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:34 schreef ReisT het volgende:
Te veel coachopstelling dus, dat is ook een nadeel. De oude opstelling was juist perfect met ongeveer de helft in coachopstelling.
Meer coachopstelling is altijd beter. 2x vis-a-vis is meer dan genoeg.
pi_80872766
even een vraagje: wanneer zou de nieuwe HSL-4 in gebruik genomen worden? de treinen rijden al tussen Noorderkempen en Antwerpen, wanneer volgt de rest?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_80873775
De rest is al in gebruik. Er rijdt nu een trein Amsterdam - Rotterdam en de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Tussen Schiphol en Rotterdam ligt de maximale snelheid nog maar op 160, ivm het beveiligingssysteem van de Amsterdam - Rotterdam trein. Op Rotterdam - Antwerpen wordt al wel 300 gereden. Als het goed is gaat binnenkort de snelheid tussen Schiphol en Rotterdam binnenkort ook naar 300 en komt er een trein Amsterdam - Breda.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:57:10 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80874162
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef dennistd het volgende:
Als het defect in spoor 933 zit, dan moet men richting Breda over het perronloos spoor 932 rijden. Ans men alles over 934 wil sturen heb je van Breda tot Tilburg maar één spoor, en dat nadeel zal wel te groot zijn
Het probleem zat hem inderdaad in spoor 933, en ik zie nu hoe de wissels daar liggen. Dan is het inderdaad verklaard.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:19:14 #244
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80874609
wtf, zijn we onderweg naar amsterdam, keren we ineens om naar alkmaar. Weer een grote faal van de ns
Hoi
pi_80874683
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:39 schreef KapiteinT het volgende:
De rest is al in gebruik. Er rijdt nu een trein Amsterdam - Rotterdam en de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Tussen Schiphol en Rotterdam ligt de maximale snelheid nog maar op 160, ivm het beveiligingssysteem van de Amsterdam - Rotterdam trein. Op Rotterdam - Antwerpen wordt al wel 300 gereden. Als het goed is gaat binnenkort de snelheid tussen Schiphol en Rotterdam binnenkort ook naar 300 en komt er een trein Amsterdam - Breda.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_80874761
http://www.spitsnieuws.nl(...)sterdam_centraa.html

Er lopen weer mensen op het spoor.
"Dat is een artikeltje 5"
  Redactie Sport vrijdag 30 april 2010 @ 15:28:08 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80874820
Maar één oplossing voor: gewoon doorrijden...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:31:06 #248
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80874898
zei ik ook al. Iedereen is boos hier :p
Hoi
pi_80875021
Wat zijn sommige mensen toch achterlijk.





[ Bericht 19% gewijzigd door Jeroen_L op 30-04-2010 15:42:48 ]
"Dat is een artikeltje 5"
pi_80875189
mafketels
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:47:54 #251
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80875237
Er is geen treinverkeer tussen haarlem en amsterdam en zaandam en amsterdam door spoorlopers. hoe zijn die spoorlopers er in eerste instantie gekomen dan? hahahaha de conducteur isi boos omdat er een of andere geinporum aan de noodrem heeft getrokken zegt ie
Hoi
pi_80875247
Sinds wanneer stopt de internationale trein naar Berlijn in Osnabrück ?

16:33 +20 min. Berlin Ostbahnhof 2 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:49:55 #253
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80875279
We rijden nu richting zaandam ofzo
Hoi
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:50:17 #254
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80875288
Om daar te keren en terug naar alkmaar te gaan :p
Hoi
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:15:44 #255
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80875790
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Sinds wanneer stopt de internationale trein naar Berlijn in Osnabrück ?

16:33 +20 min. Berlin Ostbahnhof 2 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Al heel lang.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:29:19 #256
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80876092
massale vechtpartij op zaandam
Hoi
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:37:08 #257
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_80876305
Koninginnedag + Regio Amsterdam =
pi_80876584
helaas wel, maargoed, er zijn dan ook wel heel veel mensen.....
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:51:29 #259
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80876661
hekken, politie, me en driedubbele virm
Hoi
pi_80876815
Idioten.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:06:01 #261
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80877004
en nou is er gvd ook nog 10 euro van mijn ov chip afgeschreven omdat ik er 2u over deed om van castricum naar castricum te gaan. En de klantenservice kost 10 cent per minuut en is gesloten. Wat een faal bedrijf
Hoi
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 april 2010 @ 17:06:26 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80877019
spoorlopers zijn doodlopers
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:29:49 #263
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80877532
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
spoorlopers zijn doodlopers
goedzo
Hoi
pi_80877649
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:06 schreef Unreal88 het volgende:
en nou is er gvd ook nog 10 euro van mijn ov chip afgeschreven omdat ik er 2u over deed om van castricum naar castricum te gaan. En de klantenservice kost 10 cent per minuut en is gesloten. Wat een faal bedrijf


Reis dan ook met TREINKAARTJES.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:45:58 #265
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_80877902
Zojuist nog een trein langs zien komen, baanvak Schiphol-Amsterdam Lelylaan. Maar erg veel rijdt er (nog) niet.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:57:38 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80878157
Ik ben weer thuis

Lijn 123 en 96 zijn ook klaar, laatste loodjes van België hangen af van een zondagmiddagje Brussel Als ik me heel erg verveel dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:03:26 #267
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80878274
* Ofyles2 net uit bed gekropen is...

Besluit ik op Koninginnedag thuis te blijven, heb ik weer een hoop gemist...

Ik vraag me af in welk jaar de NS de treinenloop rond Amsterdam in het 100 zag lopen (2010 telt niet mee).
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:19:13 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80878649
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:29 schreef Unreal88 het volgende:
massale vechtpartij op zaandam
Ik had op Zaandam de bus gepakt, je moet toch slimmer zijn dan de gemiddelde treinreiziger...
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:20:46 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80878683
"er willen TE veel mensen naar Amsterdam. Deze trein rijdt dus maar tot Utrecht"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:28:26 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80878845
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
"er willen TE veel mensen naar Amsterdam. Deze trein rijdt dus maar tot Utrecht"
Wat hebben die mensen trouwens te zoeken in Chickentown North?
  vrijdag 30 april 2010 @ 18:40:33 #271
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80879149
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:34 schreef Socios het volgende:

[..]



Reis dan ook met TREINKAARTJES.
ov chip is goedkoper. Ik probeer het nu nog een keer :p
Hoi
pi_80879919
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:37 schreef Jeroen_L het volgende:
Wat zijn sommige mensen toch achterlijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volgens mij moeten ze ipv bovenleiding rondom amsterdam maar overal een derde spanningsrail neerleggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 april 2010 @ 19:17:37 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80880129
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 net uit bed gekropen is...

Besluit ik op Koninginnedag thuis te blijven, heb ik weer een hoop gemist...

Ik vraag me af in welk jaar de NS de treinenloop rond Amsterdam in het 100 zag lopen (2010 telt niet mee).
2001 was een hele erge
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:20:48 #274
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80880227
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

2001 was een hele erge
Klopt.

Toen passagiers op de perronrand hun treinen zaten af te wachten...
pi_80880978
Ik heb de hele dag (van 7:00-18:00 uur) op station Haarlem in de Kiosk gestaan, was dikke pret daar
Al vanaf 11 uur was het heibel met nauwelijks meer treinen die richting Amsterdam reden.

Dit was een trein die om 12:15 uur aankwam. Een aantal grapjassen ontdekte dat de deur van de locomotief open was en ging dus doodleuk naar binnen. Ik weet niet of en hoe deze trein nog is weggekomen, mijn pauze zat erop.


Gelukkig was er de hele dag wel voldoende politie en NS-personeel aanwezig, het is niet uit de hand gelopen op dit station. De perrons werden op een gegeven moment afgesloten (er reden toch geen treinen), zodat er geen gevaarlijke situaties ontstonden. Jammer was wel dat het loket rond 16u sloot, reden voor niet geheel bekend (onder andere geen wisselgeld meer hoorde ik).

Hoe dan ook, ik hoefde niet naar Amsterdam en kreeg dubbel uitbetaald

Edit: bussen reden na een tijdje ook niet meer...

[ Bericht 6% gewijzigd door MetalMike op 30-04-2010 20:18:04 ]
* Whatever floats your goat!
  vrijdag 30 april 2010 @ 19:56:32 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80881167
ìk kon nog min of meer normaal naar Utrecht Centraal komen. De hemel zij dank of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 april 2010 @ 20:12:17 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80881640
voortaan de noodremmen op een dag als vandaag maar uitschakelen. Het mag dan wel niet, maar het kan een deel van zulke toestanden wel voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:18:43 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80881833
die kankeridioten die op zo'n dag gaan lopen noodremen mogen wel doodgeschoten worden idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 april 2010 @ 20:44:21 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80882807
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
voortaan de noodremmen op een dag als vandaag maar uitschakelen. Het mag dan wel niet, maar het kan een deel van zulke toestanden wel voorkomen.
Of deze idioten financieel aansprakelijk stellen voor het ontregelen van het treinverkeer.
pi_80885183
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of deze idioten financieel aansprakelijk stellen voor het ontregelen van het treinverkeer.
Legertje ME, of het leger paraat volgende keer. De hele boel als vee opdrijven en dan één voor een proces-verbaal opmaken, schuldig of niet, stond-erbij-en-keek-er-naar is medeschuldig.
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:51:28 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80885733
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 21:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Legertje ME, of het leger paraat volgende keer. De hele boel als vee opdrijven en dan één voor een proces-verbaal opmaken, schuldig of niet, stond-erbij-en-keek-er-naar is medeschuldig.
En dan de hele trein terugsturen?
  vrijdag 30 april 2010 @ 22:03:41 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80886279
Ik heb het gelukkig niet zo mee mogen maken vandaag, maar wel een trein die in Rotterdam Lombardijen niet meer verderrijdt, waar we na 8 minuten langs het perron gestaan te hebben krijgen medegedeeld: "Wegens een defecte overkapping te Barendrecht mogen wij helaas niet verder rijden, met dank aan slecht onderhoud. U kunt op eigen gelegenheid richting uw bestemming gaan, of hier nog een hele tijd wachten op vervangend vervoer, of de treinen weer rijden. De NS zet op dit moment geen bussen in. Er is niet bekend hoelang dit gaat duren. Het kan dus ook pas morgen opgelost zijn, als ze niet opschieten. "

Weer 4 minuten later wordt er omgeroepen: "De deuren zijn dan toch eindelijk ontgrendeld. U mag nu de trein verlaten. We kregen geen toestemming van prorail om mensen hier uit de trein te laten. Onze excuses voor het ongemak en let niet om een Geld Terug bij Vertraging formulier in te vullen. Klachten indienen kan schriftelijk of telefonisch. Een Geld Terug bij Vertraging formulier kunt U bij één van de servicepunten van NS verkrijgen of via de klantenservice thuis gestuurd krijgen."

Het betrof de IC die ik uit Rotterdam nam die naar Venlo gaat, en zelf tot Dordrecht zou.

Wat een falers zijn die knaken daar zeg.. Ik heb door wat rond bellen iemand gevonden die me dan toch op wou halen.


Tevens heb ik alle 4 de ritten van de stoomtrein Vlaardingen - Hoek van Holland - Vlaardingen gedaan, best tof. Werden alleen een keer voor het rooie gezet bij Maassluis West. De reden was hiervoor onbekend.
pi_80887873
Ik zit nu in de intercity die ipv als eindpunt amsterdam cs, vandaag ook na 19:00 doorrijdt tot alkmaar
  vrijdag 30 april 2010 @ 23:25:57 #284
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80889624
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:03 schreef greavy het volgende:
Tevens heb ik alle 4 de ritten van de stoomtrein Vlaardingen - Hoek van Holland - Vlaardingen gedaan, best tof.
Alle 4 de ritten leek mij wat veel, ik heb het bij 1 retourtje gehouden. Plus nog wat plaatjes geschoten langs de lijn, zoals


op de brug in Maassluis


Bekijk deze YouTube-video

en op de brug in Vlaardingen
pi_80890495
Goh, als ik dit topic zo lees, dan ben ik maar wat blij dat ik vandaag gewoon met de metro naar het centrum van Amsterdam kon.
pi_80891073
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
voortaan de noodremmen op een dag als vandaag maar uitschakelen. Het mag dan wel niet, maar het kan een deel van zulke toestanden wel voorkomen.
Dat inderdaad. Op een zijspoor van A'dam CS staat ook een trein met een ingegooid raam.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 01:00:22 #287
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_80892832
Het sneue is dat al die gasten er allemaal, zonder uitzondering, mee weg komen. Dat schept een mooi precedent om het volgend jaar nog een keer te gaan doen. Lachen toch!
pi_80895484
Eentje heeft toch mooi de deksel op zijn neus gekregen. Is een vinger kwijt geraakt toen een ring bleef hangen achter een hek waar 'ie overheen aan het klimmen was. (Net op Nos radionieuws)
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:33:25 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80895695
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 09:04 schreef Fixers het volgende:
Eentje heeft toch mooi de deksel op zijn neus gekregen. Is een vinger kwijt geraakt toen een ring bleef hangen achter een hek waar 'ie overheen aan het klimmen was. (Net op Nos radionieuws)
Hopelijk zegt de verzekeraar tegen die stumper: 'Sorry, we vergoeden die vinger niet. Eigen risico.'
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 10:52:18 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_80896731


Koninginnedag in Amsterdam was leuk Alleen waarom moeten er mensen met luchthoorns in de trein gaat toeteren Mijn arme oren

Oh, en dit heeft verder niks met de trein te maken, maar met de GVB. Reis je met de metro, check je braaf in, kom je op je bestemming, doen die kut-poortjes het niet. Resultaat, ¤ 4,- afgeschreven. Hoeren daar. Of nee, eigenlijk niet, hoeren werken tenminste nog voor hun geld.

En dan heb ik het nog niet eens over die allochtonenmoeder met twee kinderen die achter mij aan door het poortje rent bij de incheckhalte. Godverdomme, betaal lekker zelf!! En die GVB mensen staan erbij en kijken ernaar.

Magoed, other than that, was Koninginnedag cool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80896928
Op de terugweg lieten ze bij Waterlooplein niemand inchecken, omdat dat veel te veel tijd zou kosten. Op de bestemmingshalte dus alle metroreizigers in een stoet achter de enige betalende reiziger aan door het poortje sneaken...

@Guppyfriend: die servicemensen mogen niks. Soms zet men controleteams bij een uitgang neer, maar op miraculeuze wijze zijn er dan ineens geen zwartrijders meer die bij dat station willen uitstappen. Zitten mekaar zeker allemaal per SMS in te lichten...
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:08:15 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_80897008
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:03 schreef Igen het volgende:
@Guppyfriend: die servicemensen mogen niks. Soms zet men controleteams bij een uitgang neer, maar op miraculeuze wijze zijn er dan ineens geen zwartrijders meer die bij dat station willen uitstappen. Zitten mekaar zeker allemaal per SMS in te lichten...
Belachelijk eigenlijk...

Een beetje net als voor de ogen van de cassiere een paar chocoladerepen in je tas stoppen. En dat zij je dan vervolgens vriendelijk toelacht en je een fijne dag wenst

Als ze dat soort tuig nou eens harder aanpakken, zou dat ook het respect van de wel-betalende reiziger oogsten. Je voelt jezelf namelijk nogal in je hemd staan, als je incheckt en er rent een kudde zwartrijders achter je aan. Onder de ogen van het GVB personeel nota bene.

Magoed, het zal wel normaal zijn... Ik kan daar gewoon heel slecht tegen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80897415
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Belachelijk eigenlijk...

Een beetje net als voor de ogen van de cassiere een paar chocoladerepen in je tas stoppen. En dat zij je dan vervolgens vriendelijk toelacht en je een fijne dag wenst

Als ze dat soort tuig nou eens harder aanpakken, zou dat ook het respect van de wel-betalende reiziger oogsten. Je voelt jezelf namelijk nogal in je hemd staan, als je incheckt en er rent een kudde zwartrijders achter je aan. Onder de ogen van het GVB personeel nota bene.

Magoed, het zal wel normaal zijn... Ik kan daar gewoon heel slecht tegen...
Echt belachelijk ja, maar je moet het maar langs je heen laten gaan als dagelijks reiziger om niet aan een hartinfarct te sterven.

Eén keer toen ik merkte dat iemand achter me aan wilde glippen ben ik gewoon stil blijven staan in het poortje. Werd diegene nog agressief ook.

Edit: Hmmm... dat speelt natuurlijk ook mee hè. Want veel zwartrijders zijn agressief (dat is immers een van de hoofdredenen waarom men minder zwartrijders in de metro wil!) en tegen een groep agressieve zwartrijders kan één servicemedewerker toch niks uitrichten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2010 11:33:20 ]
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:47:02 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80897784
Mensen die met Koninginnedag naar Amsterdam gaan sowieso
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80897831
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die met Koninginnedag naar Amsterdam gaan sowieso
uuh waarom?
  Moderator zaterdag 1 mei 2010 @ 11:49:13 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_80897834
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:31 schreef Igen het volgende:

Hmmm... dat speelt natuurlijk ook mee hè. Want veel zwartrijders zijn agressief (dat is immers een van de hoofdredenen waarom men minder zwartrijders in de metro wil!) en tegen een groep agressieve zwartrijders kan één servicemedewerker toch niks uitrichten.
Het waren drie van die kleerkasten
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die met Koninginnedag naar Amsterdam gaan sowieso
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verrassend leuk vond
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 1 mei 2010 @ 11:51:51 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80897890
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 11:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

uuh waarom?
Omdat het zo fucking kansloos druk is dat je geen millimeter voor- of achteruit kunt lopen misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')