Dat is een ICM-IV.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:56 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een oranje koploper, vorige week ook al. Volgens mij de minst praktische trein kwa zitplaatsen.
Ik gok op 21 mei.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmmm ohja, kan ik dan op de 18e ook mijn terugticket boeken?
De trein was volledig vol, je mocht tot zwolle eersteklas gaan zitten. ik bedoelde mot oranje trein dat hij nog niet gemoderniseerd is. ICMm heeft door het missen van 1 toilet toch iets meer zitplaatsen?quote:Op donderdag 29 april 2010 18:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is een ICM-IV.
Die hebben evenveel zitplaatsen als de andere ICM-IV.
De ICMm-III hebben daarentegen weer minder zitplaatsen, omdat ze 1 bak korter zijn.
En VIRM vs ICM(m) maakt ook niet zoveel uit qua verschil..
Bij ICM moet je alleen met meer gekoppeld gaan rijden, wat bij VIRM dan weer niet hoeft.
En je hebt mensen die als hordedieren dienen, ze lopen niet door naar een andere kant van de trein, waar waarschijnlijk meer plek is
Die ouwe oranje stoelen zijn nostalgischerwijs natuurlijk wel de bom. Maar de gerenoveerden zijn idd comfortabeler. Betere klaptafeltjes ook voor je sudoku's.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:31 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
De trein was volledig vol, je mocht tot zwolle eersteklas gaan zitten. ik bedoelde mot oranje trein dat hij nog niet gemoderniseerd is. ICMm heeft door het missen van 1 toilet toch iets meer zitplaatsen?
Zowel de lijn Schiphol - Leiden als de lijn Schiphol - Rotterdam (HSL) ligt plat. Erg handig.quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Schiphol-Leiden C/Rotterdam C
Oorzaak
Tussen Hoofddorp en Schiphol rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Schiphol en Leiden C reizen via Sloterdijk en Amsterdam C.
Rijden helemaal geen treinen tussen Leiden - Schiphol - Sloterdijk en alles wat er tussen ligt. Alle seinen staan op rood, computerstoring. Lekker, wil je ook één keer 's avonds reizen...quote:Op donderdag 29 april 2010 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zowel de lijn Schiphol - Leiden als de lijn Schiphol - Rotterdam (HSL) ligt plat. Erg handig.
Eh, wtf? Als je dus naar het westen wilt, moet je naar het oosten en als je naar het oosten wilt, moet je naar het westen?quote:Door een defect aan het spoor rijden er
van en naar Gilze-Rijen minder treinen.
Er worden bussen ingezet van en naar
Gilze-Rijen. Vertraging: 15-30 minuten.
Reisadvies:
* Reizigers van Gilze-Rijen naar Breda
kunnen omreizen via Tilburg.
* Reizigers van Tilburg naar
Gilze-Rijen kunnen omreizen via
Breda.
Dat ja.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die ouwe oranje stoelen zijn nostalgischerwijs natuurlijk wel de bom.
Comfortabeler?quote:Maar de gerenoveerden zijn idd comfortabeler. Betere klaptafeltjes ook voor je sudoku's.
Oh ja, klinkt plausibel! Ik dacht dat Gz drie perronsporen had, maar niet dus.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef dennistd het volgende:
Als het defect in spoor 933 zit, dan moet men richting Breda over het perronloos spoor 932 rijden. Ans men alles over 934 wil sturen heb je van Breda tot Tilburg maar één spoor, en dat nadeel zal wel te groot zijn
Maar wel meer stoelen in coachopstelling.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Loszittende zittingen, prullenbakjes die in de weg zitten, krappere zitruimte in het algemeen, te weinig toiletten, snel smerig wordende stoelen.
Ik denk dat je nu al een redelijk rijtje hebt.
Meer coachopstelling is altijd beter. 2x vis-a-vis is meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:34 schreef ReisT het volgende:
Te veel coachopstelling dus, dat is ook een nadeel. De oude opstelling was juist perfect met ongeveer de helft in coachopstelling.
Het probleem zat hem inderdaad in spoor 933, en ik zie nu hoe de wissels daar liggen. Dan is het inderdaad verklaard.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:11 schreef dennistd het volgende:
Als het defect in spoor 933 zit, dan moet men richting Breda over het perronloos spoor 932 rijden. Ans men alles over 934 wil sturen heb je van Breda tot Tilburg maar één spoor, en dat nadeel zal wel te groot zijn
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:39 schreef KapiteinT het volgende:
De rest is al in gebruik. Er rijdt nu een trein Amsterdam - Rotterdam en de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Tussen Schiphol en Rotterdam ligt de maximale snelheid nog maar op 160, ivm het beveiligingssysteem van de Amsterdam - Rotterdam trein. Op Rotterdam - Antwerpen wordt al wel 300 gereden. Als het goed is gaat binnenkort de snelheid tussen Schiphol en Rotterdam binnenkort ook naar 300 en komt er een trein Amsterdam - Breda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |