quote:Op woensdag 28 april 2010 15:35 schreef bork het volgende:
[..]
Verhip het was een blokkerkaartje
Ik lees:
Wat zijn de voorwaarden van het aanbod voor de overgangsbewijzen?
Aanbod voor klanten met Voordeelurenabonnementen 60-, 60+ zonder keuzedagen en 2e klas keuzedag;
Gratis 1e klas overgangsbewijs;
Reisperiode: 1 oktober t/m 30 november 2010.
Door de week na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de gehele dag geldig;
NIET geldig op binnenlands traject Fyra, ICE, Thalys en bij de treinvervoerders Connexxion, Syntus, Arriva en Veolia.
Dus een Gratis 1e klas overgangsbewijs, geen dagkaart zoals de jaarkaarthouders.
Iets anders:
Brabantse nachttrein afgeslankt verder
quote:
Wat wordt er nu ingezet?quote:Naast het schrappen van treinritten zet de NS in de toekomst ook goedkoper materieel in.
Nachtnet was voorheen ICM...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef dennistd het volgende:
Wordt er nu geen VIRM ingezet? Mat'64, SLT of SGM lijkt me een stuk goedkoper
Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.quote:
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.
Denk het ook niet neequote:Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Per 21/3 is de ERTMS Level 2 tussen Asd en Ut actief, aldus een NS'er op OHIH.
Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?
Mijn idee. Gaan we eindelijk nogeens nut beleven van al die miljoenen die er ooit in het Rien Nouwen Aquaduct gestoken zijn...quote:
Nee, dat komt omdat dat ding minder stopt.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat ligt aan de stop op Amsterdam Amstel.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat is al jaren zo. Komt grotendeels gewoon doordat de ICE niet stopt te Amsterdam Amstel.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
De ICE-3M's zijn vorig jaar van ERTMS voorzien om op de HSL Aken-Luik te mogen rijden.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160), en de ICE's moeten ook van ERTMS voorzien zijn, ik weet niet of dat het geval is? De ICE-3M's zijn volgens mij al ouder dan de ERTMS-standaard.
Als ik Maarssen denk, denk ik vier sporen waarvan twee niet langs een perron liggen. Dus IVW heeft helemaal niks niet leuk te vinden.quote:Daarnaast zit je nog met het feit dat het IVW het niet leuk vindt als je aan 200 km/h een perron langsrijdt (denk Maarssen).
Krijgen we die discussie weer.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160),
Wasdat nou weer voor onzinquote:Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
helaas is de grond wat aan de slappe kant.
Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als de snelheidsborden niet veranderd zijn, blijft de baanvaksnelheid 140km/u. Qua bovenleiding is 160 mogelijk, helaas is de grond wat aan de slappe kant.
De bovenleiding is met een geringe inspanning om te bouwen naar 25kV, je moet dan nog wel 25kV onderstations, AT-stations en spanningssluizen bouwen. Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.
Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.
Dat beweer ik ook nergens.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.
Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
Dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Ik moet eerst uitvinden waar ze de stations opgebouwd hebbenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?
Ik ga denk ik proberen 'm onderweg mooi op de plaat te zetten, ergens na Maassluis. Hopelijk staat 't niet overal vol met mensen met hetzelfde ideequote:Op woensdag 28 april 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vrijdag in Vlaardingen bij de stoomtrein van de VSM te zien zijn, die daar pendelt richting Hoek van Holland? Ik ben er vanaf ergens rond 10:00, tot de trein weer weg is, met uiterst ergens rond 19:00.
't Is niet alleen enorm mooi om te zien, maar het ruikt ook zo lekker vind ikquote:Heb ik zo vandaag een discussie op school met een stel klasgenoten, vinden ze dat stoomtreinen lelijk zijn. Welke gladiool vind stoomtreinen nou lelijk? Dat is (vind ik) het machtigste spul wat er maar te krijgen is. Geef mij die liever maar als de SLeT of de VIRM of ICMm of ICRm etc etc etc..
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?quote:Tussen de ritten in zal de stoomtrein doorrijden van Vdg naar Rtd en aldaar kopmaken op spoor 1B voor de volgende rit.
Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef V2 het volgende:
Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
[..]
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
Dat schoon is natuurlijk ook maar relatief. Hoeveel stroom denk je dat een electrische trein trekt als hij vanuit stilstand optrekt? En hoe denk je dat die stroom moet worden opgewekt?quote:Op woensdag 28 april 2010 23:36 schreef Igen het volgende:
Geef mij maar een mooie elektrische trein. Want die zijn krachtig, stil en schoon.
Hm ja, logisch. Dan zullen ze 't wel op Rotterdam doen omdat de boel op Vlaardingen natuurlijk nogal in de weg staatquote:Op donderdag 29 april 2010 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.
Arriva?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |