Ja, want Gn-Gerp kun je echt niet te voet doen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je PSM
En Mt - Mt Randwyck ook nog. Dan zijn we er wel zo'n beetjeAls Groningen Europapark en Barneveld Noord nou aangesloten worden op de hoofdlijnen, wordt het al een STUK interessanter
![]()
Ik zag het jaquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:22 schreef Crientj het volgende:
@fles, op mn twitter staat een foto. tis echt vreselijk rustig.Wel lekker aan het babbelen
Niet lullen maar vullen!quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:22 schreef Crientj het volgende:
@fles, op mn twitter staat een foto. tis echt vreselijk rustig.Wel lekker aan het babbelen
Volgens mij heb ik ooit ergens op de site van het Locov gelezen dat er vanaf een 'sneltrein' van Lelystad naar Amsterdam zou rijden (of deze door rijdt naar Zwolle weet ik niet meer) en dat de doorgaande intercity's naar Groningen Lelystad over zouden slaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Almere en Lelystad (en Zwolle uiteraard). Door de vele Almeerse stations zitten de stoppers de IC's aardig in de weg trouwens.
Op de Rails gelezen?quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
mij ontgaat het nut van dat stootjuk daar een beetje
Dat zeg ik. Prorail heeft geenenkel oog voor praktisch nut. Alleen voor knaken. Het lijkt wel een bordeel.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:29 schreef Duvel het volgende:
Koningsgezinden vonden het een schande dat de koninklijke wachtkamer van Baarn niet meer per spoor bereikbaar was na de verbouwing van Baarn in 2008, en ProRail heeft hiernaar geluisterd door het spoortje terug te brengen.
o, ja kruidvatkaartje met gratis overgangskaartje 2 -> eerste klasse is wel fijn op zo'n dagquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:33 schreef bork het volgende:
pfff, beetje moe, in Den Helder en Vlissingen geweest en nog wat tussendoor,
Vanmorgen in Hilversum deze:
[ afbeelding ]
Vanavond uit de Vrijheidstrein gestapt te Overvecht:
[ afbeelding ]
nu een voetbadje
Dat mag nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:36 schreef bork het volgende:
[..]
o, ja kruidvatkaartje met gratis overgangskaartje 2 -> eerste klasse is wel fijn op zo'n dag
nee, meer gewoon geen verf meer...quote:
Ah. Jammer dat ze het spoor niet ook aan de Amersfoortse kant aan hebben aangesloten, zodat het ook een inhaalspoortje zou kunnen worden.quote:
Dat was toch vanwege de film die met het stel opgenomen was? Dit moesten kogelinslagen voorstellen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, meer gewoon geen verf meer...
[ afbeelding ]
Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uitquote:
Nee, je ziet namelijk ook nog een stukje van de groene verf die het stel had voordat het geel geschilderd werd. Het grijze is gewoon het plaatwerk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was toch vanwege de film die met het stel opgenomen was? Dit moesten kogelinslagen voorstellen.
Het mag bij mijn weten gewoon, ik heb er al 3x mee gereisd en nooit problemen gehad. En dan ging het om ritten met meer dan 700 kilometer, door Nederland, en meerdere controles.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uitIk dacht dat het wel mocht vandaar ook gedaan.
Die van de sneeuwactie van de NS niet.. Niet als je de voorwaarde leest in ieder geval. Dan staat er dat je een NS jaar abonnement moet hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 07:49 schreef Ireyon het volgende:
Een 2->1 Overgangskaartje is gewoon geldig met elk 2de Klas kaartje in wat voor vorm dan ook.. Losse kaartjes, kruidvatkaartjes, Studentenchipkaart, etc.
Die werden uitgedeeld aan abonnementshouders, dus dat lijkt me vrij logisch.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:56 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Die van de sneeuwactie van de NS niet.. Niet als je de voorwaarde leest in ieder geval. Dan staat er dat je een NS jaar abonnement moet hebben.
Kan, maar er mag een bepaald aantal bevestigingen los zitten voordat het spoor wordt afgekeurd.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef zquing het volgende:
ik zag vandaag dat een paar moeren die 't spoor aan die houten stukken vastmaken los zaten. Moet ik daarvoor prorail mailen?
De 766 wordt binnenkort weer groen geschilderd.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:45 schreef Duvel het volgende:
Man, wat ziet dat stel er dramatisch uit...
Toch pas na een grondige bakrevisie?quote:Op woensdag 28 april 2010 11:12 schreef Socios het volgende:
[..]
De 766 wordt binnenkort weer groen geschilderd.
Geen idee of ze dat daarvoor of daarna doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
Toch pas na een grondige bakrevisie?
Ik dacht altijd dat je die niet mocht combineren, dat dat op dat aangehechte strookje stondquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uitIk dacht dat het wel mocht vandaar ook gedaan.
De OV-chip virm heb ik nog niet eens gezien. Wil hem toch echt effe treffen hoor..quote:Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanochtend heb ik in Utrecht die OPVchip Virm gezienWat een lelijkheid
Ik niet. Ik wil geen pijn aan mijn ogen hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef greavy het volgende:
[..]
De OV-chip virm heb ik nog niet eens gezien. Wil hem toch echt effe treffen hoor..
Zekerquote:Op woensdag 28 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman, nog met Mat ´54 gewees afgelopen weekendt?
De stoptreinen die station Gouda aandoen worden anders voor meer dan 75% door SLT verzorgd, echt doodsaai. Hoe meer dat spul het land in gaat, hoe beter, weg ermee.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef ReisT het volgende:
Je bedoelt, dat het de planning is dat er SLT gaat rijden. Een paar weken terug werd nog gezegd dat dat vanaf 12 april zou zijn. Niks van terecht gekomen. Als SLT ergens niet goed in is dan is het wel in alle diensten rijden waar het planmatig zou moeten rijden.
Er is meer SLT gepland dan er is, vervolgens wordt dit in een gewijzigd plan vervangen door o.a. mat'64, en dan komt er langzamerhand meer SLT, maar dat wordt niet in dat plan gezet waardoor het werkloos aan de kant staat. En er zijn natuurlijk nog een heel aantal machinisten niet opgeleid.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef ReisT het volgende:
Je bedoelt, dat het de planning is dat er SLT gaat rijden. Een paar weken terug werd nog gezegd dat dat vanaf 12 april zou zijn. Niks van terecht gekomen. Als SLT ergens niet goed in is dan is het wel in alle diensten rijden waar het planmatig zou moeten rijden.
Volgens mij mag het wel, ik heb een NS-kortingskaart overigens.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:35 schreef greavy het volgende:
Op het Kruidvat-kaartje staat niet vermeld dat het niet mag. En daarnaast checken de meeste HC's de aangehechte strook niet.
Bij het Boekenweekgeschenk is géén overgangsbewijs geldig.
Bij het Kruidvat- & Blokker kaartje is wel een overgangsbewijs geldig.
Bij de winterweer actie is er een combinatie weer niet mogelijk.
Verhip het was een blokkerkaartjequote:Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef greavy het volgende:
Onder de winterweer actie zie ik in dit geval de "dagkaarten" die "abonnementhouders" hebben aangeboden gekregen, en niet de "Overgangsbewijzen" die de "VDU kaarthouders" kregen.
Bij de 2e klas dagkaart van de winterweeractie is het niet geldig, heb ik gelezen.
En nog goed kunnen reizen met t blokkerkaartje die je daar heb? Ik had der zelf 8![]()
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:35 schreef bork het volgende:
[..]
Verhip het was een blokkerkaartje
Ik lees:
Wat zijn de voorwaarden van het aanbod voor de overgangsbewijzen?
Aanbod voor klanten met Voordeelurenabonnementen 60-, 60+ zonder keuzedagen en 2e klas keuzedag;
Gratis 1e klas overgangsbewijs;
Reisperiode: 1 oktober t/m 30 november 2010.
Door de week na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de gehele dag geldig;
NIET geldig op binnenlands traject Fyra, ICE, Thalys en bij de treinvervoerders Connexxion, Syntus, Arriva en Veolia.
Dus een Gratis 1e klas overgangsbewijs, geen dagkaart zoals de jaarkaarthouders.
Iets anders:
Brabantse nachttrein afgeslankt verder
quote:
Wat wordt er nu ingezet?quote:Naast het schrappen van treinritten zet de NS in de toekomst ook goedkoper materieel in.
Nachtnet was voorheen ICM...quote:Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef dennistd het volgende:
Wordt er nu geen VIRM ingezet? Mat'64, SLT of SGM lijkt me een stuk goedkoper
Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.quote:
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.
Denk het ook niet neequote:Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Per 21/3 is de ERTMS Level 2 tussen Asd en Ut actief, aldus een NS'er op OHIH.
Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?
Mijn idee. Gaan we eindelijk nogeens nut beleven van al die miljoenen die er ooit in het Rien Nouwen Aquaduct gestoken zijn...quote:
Nee, dat komt omdat dat ding minder stopt.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat ligt aan de stop op Amsterdam Amstel.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat is al jaren zo. Komt grotendeels gewoon doordat de ICE niet stopt te Amsterdam Amstel.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
De ICE-3M's zijn vorig jaar van ERTMS voorzien om op de HSL Aken-Luik te mogen rijden.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160), en de ICE's moeten ook van ERTMS voorzien zijn, ik weet niet of dat het geval is? De ICE-3M's zijn volgens mij al ouder dan de ERTMS-standaard.
Als ik Maarssen denk, denk ik vier sporen waarvan twee niet langs een perron liggen. Dus IVW heeft helemaal niks niet leuk te vinden.quote:Daarnaast zit je nog met het feit dat het IVW het niet leuk vindt als je aan 200 km/h een perron langsrijdt (denk Maarssen).
Krijgen we die discussie weer.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160),
Wasdat nou weer voor onzinquote:Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
helaas is de grond wat aan de slappe kant.
Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als de snelheidsborden niet veranderd zijn, blijft de baanvaksnelheid 140km/u. Qua bovenleiding is 160 mogelijk, helaas is de grond wat aan de slappe kant.
De bovenleiding is met een geringe inspanning om te bouwen naar 25kV, je moet dan nog wel 25kV onderstations, AT-stations en spanningssluizen bouwen. Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.
Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.
Dat beweer ik ook nergens.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.
Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
Dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Ik moet eerst uitvinden waar ze de stations opgebouwd hebbenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?
Ik ga denk ik proberen 'm onderweg mooi op de plaat te zetten, ergens na Maassluis. Hopelijk staat 't niet overal vol met mensen met hetzelfde ideequote:Op woensdag 28 april 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vrijdag in Vlaardingen bij de stoomtrein van de VSM te zien zijn, die daar pendelt richting Hoek van Holland? Ik ben er vanaf ergens rond 10:00, tot de trein weer weg is, met uiterst ergens rond 19:00.
't Is niet alleen enorm mooi om te zien, maar het ruikt ook zo lekker vind ikquote:Heb ik zo vandaag een discussie op school met een stel klasgenoten, vinden ze dat stoomtreinen lelijk zijn. Welke gladiool vind stoomtreinen nou lelijk? Dat is (vind ik) het machtigste spul wat er maar te krijgen is. Geef mij die liever maar als de SLeT of de VIRM of ICMm of ICRm etc etc etc..
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?quote:Tussen de ritten in zal de stoomtrein doorrijden van Vdg naar Rtd en aldaar kopmaken op spoor 1B voor de volgende rit.
Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef V2 het volgende:
Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
[..]
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |