abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:22:43 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80771004
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je PSM

En Mt - Mt Randwyck ook nog. Dan zijn we er wel zo'n beetje Als Groningen Europapark en Barneveld Noord nou aangesloten worden op de hoofdlijnen, wordt het al een STUK interessanter
Ja, want Gn-Gerp kun je echt niet te voet doen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:28:30 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80771264
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:22 schreef Crientj het volgende:
@fles, op mn twitter staat een foto. tis echt vreselijk rustig.Wel lekker aan het babbelen
Ik zag het ja Lekker boeltje daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80771329
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:22 schreef Crientj het volgende:
@fles, op mn twitter staat een foto. tis echt vreselijk rustig.Wel lekker aan het babbelen
Niet lullen maar vullen!
Oh.. wacht..
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_80781609
Whaha, zo maakten wij ook de grappen.

'Ga maar spiegelen!
...

Oh wacht, er is niets om te spiegelen. Nou, blijf dan maar stilstaan.'

Maarja, de winkel is dicht; alles is eruit... Dag lief winkeltje ;{
pi_80782293
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Almere en Lelystad (en Zwolle uiteraard). Door de vele Almeerse stations zitten de stoppers de IC's aardig in de weg trouwens.
Volgens mij heb ik ooit ergens op de site van het Locov gelezen dat er vanaf een 'sneltrein' van Lelystad naar Amsterdam zou rijden (of deze door rijdt naar Zwolle weet ik niet meer) en dat de doorgaande intercity's naar Groningen Lelystad over zouden slaan.

@Crientj: sterkte met het verlies.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:02:12 #106
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80784840
Tja als je het ooit ergens gelezen had kunnen de ideeën ondertussen allang weer anders zijn. NS heeft nog twee jaar om over een mooie dienstregeling voor de Hanzelijn na te denken. Zou best kunnen dat de IC naar Groningen pas Lelystad over gaat slaan als de (gedeeltelijke) spoorverdubbeling in de polders klaar is en er dus genoeg andere treinen zijn voor Lelystad.
Feit blijft natuurlijk wel dat daar twee doorgaande sporen geschikt worden gemaakt voor 200km/h. Feit is ook dat dat daar voorlopig niet gereden zal worden. misschien wel nooit. Met 200 langs een perron rijden in Nederland? Dat zal er niet snel van komen ben ik bang.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:04:05 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80784953
200 langs perron is wel hard ja. Thalys doet het in Leuven geloof ik wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:22:02 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80788865
De 766 mocht vanavond haar benen strekken met een roestrijritje naar spoor 1 in Baarn:


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:24:00 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80788959
tof. Geklier op die kop??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:24:46 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80788988
mij ontgaat het nut van dat stootjuk daar een beetje
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:25:18 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80789009
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
mij ontgaat het nut van dat stootjuk daar een beetje
Op de Rails gelezen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:26:48 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80789074
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op de Rails gelezen?
nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:29:17 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80789157
Koningsgezinden vonden het een schande dat de koninklijke wachtkamer van Baarn niet meer per spoor bereikbaar was na de verbouwing van Baarn in 2008, en ProRail heeft hiernaar geluisterd door het spoortje terug te brengen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:29:26 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80789166
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:31:11 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80789231
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:29 schreef Duvel het volgende:
Koningsgezinden vonden het een schande dat de koninklijke wachtkamer van Baarn niet meer per spoor bereikbaar was na de verbouwing van Baarn in 2008, en ProRail heeft hiernaar geluisterd door het spoortje terug te brengen.
Dat zeg ik. Prorail heeft geenenkel oog voor praktisch nut. Alleen voor knaken. Het lijkt wel een bordeel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:31:58 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80789262
Een bordeel heeft praktisch nut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:33:17 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80789312
pfff, beetje moe, in Den Helder en Vlissingen geweest en nog wat tussendoor,

Vanmorgen in Hilversum deze:



Vanavond uit de Vrijheidstrein gestapt te Overvecht:



nu een voetbadje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:36:03 #118
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80789416
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:33 schreef bork het volgende:
pfff, beetje moe, in Den Helder en Vlissingen geweest en nog wat tussendoor,

Vanmorgen in Hilversum deze:

[ afbeelding ]

Vanavond uit de Vrijheidstrein gestapt te Overvecht:

[ afbeelding ]

nu een voetbadje
o, ja kruidvatkaartje met gratis overgangskaartje 2 -> eerste klasse is wel fijn op zo'n dag
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:37:34 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80789467
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:36 schreef bork het volgende:

[..]

o, ja kruidvatkaartje met gratis overgangskaartje 2 -> eerste klasse is wel fijn op zo'n dag
Dat mag niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:39:07 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80789522
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
tof. Geklier op die kop??
nee, meer gewoon geen verf meer...


de vouwbalgen zien er trouwens ook rampzalig uit:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:40:13 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80789569
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Ah. Jammer dat ze het spoor niet ook aan de Amersfoortse kant aan hebben aangesloten, zodat het ook een inhaalspoortje zou kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:41:03 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80789613
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, meer gewoon geen verf meer...
[ afbeelding ]
Dat was toch vanwege de film die met het stel opgenomen was? Dit moesten kogelinslagen voorstellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:41:32 #123
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80789639
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat mag niet
Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uit Ik dacht dat het wel mocht vandaar ook gedaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 23:42:27 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80789666
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was toch vanwege de film die met het stel opgenomen was? Dit moesten kogelinslagen voorstellen.
Nee, je ziet namelijk ook nog een stukje van de groene verf die het stel had voordat het geel geschilderd werd. Het grijze is gewoon het plaatwerk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80789762
Dat gaat nog leuk worden met mijn 2e klas -> 1e klas kaartje. Ik kreeg hem aangeboden, terwijl ik toen al zeker een halfjaar geen voordeelurenabonnement meer had. In principe heb ik er dus geen recht op lijkt mij. Toch maar eens proberen!
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:45:20 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80789803
Man, wat ziet dat stel er dramatisch uit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2010 @ 07:03:05 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80793079
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uit Ik dacht dat het wel mocht vandaar ook gedaan.
Het mag bij mijn weten gewoon, ik heb er al 3x mee gereisd en nooit problemen gehad. En dan ging het om ritten met meer dan 700 kilometer, door Nederland, en meerdere controles.
pi_80793345
Een 2->1 Overgangskaartje is gewoon geldig met elk 2de Klas kaartje in wat voor vorm dan ook.. Losse kaartjes, kruidvatkaartjes, Studentenchipkaart, etc.
  woensdag 28 april 2010 @ 08:56:56 #129
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_80794289
quote:
Op woensdag 28 april 2010 07:49 schreef Ireyon het volgende:
Een 2->1 Overgangskaartje is gewoon geldig met elk 2de Klas kaartje in wat voor vorm dan ook.. Losse kaartjes, kruidvatkaartjes, Studentenchipkaart, etc.
Die van de sneeuwactie van de NS niet.. Niet als je de voorwaarde leest in ieder geval. Dan staat er dat je een NS jaar abonnement moet hebben.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 28 april 2010 @ 09:23:12 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80794797
quote:
Op woensdag 28 april 2010 08:56 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

[..]

Die van de sneeuwactie van de NS niet.. Niet als je de voorwaarde leest in ieder geval. Dan staat er dat je een NS jaar abonnement moet hebben.
Die werden uitgedeeld aan abonnementshouders, dus dat lijkt me vrij logisch.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:07:19 #131
122997 zquing
Drama Junk
pi_80795885
ik zag vandaag dat een paar moeren die 't spoor aan die houten stukken vastmaken los zaten. Moet ik daarvoor prorail mailen?
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 28 april 2010 @ 10:15:59 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80796162
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:07 schreef zquing het volgende:
ik zag vandaag dat een paar moeren die 't spoor aan die houten stukken vastmaken los zaten. Moet ik daarvoor prorail mailen?
Kan, maar er mag een bepaald aantal bevestigingen los zitten voordat het spoor wordt afgekeurd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2010 @ 10:22:51 #133
122997 zquing
Drama Junk
pi_80796365
het waren dr 2 in een stuk van 3 meter, zal vanavond maar een mailtje sturen voor de vorm
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 28 april 2010 @ 10:52:35 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80797258
Dat valt waarschijnlijk wel binnen de norm, maar schrijf maar, ik ben benieuwd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2010 @ 10:58:25 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80797443
Het is echt afhankelijk of ze reageren, want de sporen worden natuurlijk ook regelmatig geschouwd.
pi_80797891
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:45 schreef Duvel het volgende:
Man, wat ziet dat stel er dramatisch uit...
De 766 wordt binnenkort weer groen geschilderd.
  woensdag 28 april 2010 @ 11:29:33 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80798460
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:12 schreef Socios het volgende:

[..]

De 766 wordt binnenkort weer groen geschilderd.
Toch pas na een grondige bakrevisie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80798688
quote:
Op woensdag 28 april 2010 11:29 schreef Duvel het volgende:
Toch pas na een grondige bakrevisie?
Geen idee of ze dat daarvoor of daarna doen.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:24:52 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80800556
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Oh? 5 x gecontroleerd en 0 x commentaar, leg uit Ik dacht dat het wel mocht vandaar ook gedaan.
Ik dacht altijd dat je die niet mocht combineren, dat dat op dat aangehechte strookje stond Heb er nu ff geen bij de hand

En wat ziet de 766 er slecht uit zo zeg Echt hard toe aan een beurt...

Vanochtend heb ik in Utrecht die OPVchip Virm gezien Wat een lelijkheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 april 2010 @ 13:35:49 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80802904
Op het Kruidvat-kaartje staat niet vermeld dat het niet mag. En daarnaast checken de meeste HC's de aangehechte strook niet.

Bij het Boekenweekgeschenk is géén overgangsbewijs geldig.
Bij het Kruidvat- & Blokker kaartje is wel een overgangsbewijs geldig.
Bij de winterweer actie is er een combinatie weer niet mogelijk.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:36:37 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80802927
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


Vanochtend heb ik in Utrecht die OPVchip Virm gezien Wat een lelijkheid
De OV-chip virm heb ik nog niet eens gezien. Wil hem toch echt effe treffen hoor..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2010 @ 13:42:13 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80803117
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef greavy het volgende:

[..]

De OV-chip virm heb ik nog niet eens gezien. Wil hem toch echt effe treffen hoor..
Ik niet. Ik wil geen pijn aan mijn ogen hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80803250
Hey Peterselieman, nog met Mat ´54 geweest afgelopen weekend?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2010 @ 13:50:03 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80803355
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman, nog met Mat ´54 gewees afgelopen weekendt?
Zeker
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2010 @ 14:00:01 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80803690
We hadden het er nog over dat op Enschede - Glanerbrug - Gronau momenteel nog twee vervoerders rijden. Per december 2011 is dat voorbij, want DB Regio heeft de aanbesteding gewonnen, waardoor Prignitzer Eisenbahn zal verdwijnen.

http://www.nwl-info.de/ak(...)hes-muensterland.php
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 april 2010 @ 14:04:23 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80803815
Oh er was weer heimwee expres natuurlijk. Naja, volgende maand weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 28 april 2010 @ 14:13:13 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80804083
Vanaf maandag gaan er SLT-IV's rijden op de Hoekse lijn ipv SGMm's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 april 2010 @ 14:35:00 #148
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80804871
Je bedoelt, dat het de planning is dat er SLT gaat rijden. Een paar weken terug werd nog gezegd dat dat vanaf 12 april zou zijn. Niks van terecht gekomen. Als SLT ergens niet goed in is dan is het wel in alle diensten rijden waar het planmatig zou moeten rijden.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:40:47 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80805100
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef ReisT het volgende:
Je bedoelt, dat het de planning is dat er SLT gaat rijden. Een paar weken terug werd nog gezegd dat dat vanaf 12 april zou zijn. Niks van terecht gekomen. Als SLT ergens niet goed in is dan is het wel in alle diensten rijden waar het planmatig zou moeten rijden.
De stoptreinen die station Gouda aandoen worden anders voor meer dan 75% door SLT verzorgd, echt doodsaai. Hoe meer dat spul het land in gaat, hoe beter, weg ermee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 28 april 2010 @ 14:54:09 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80805569
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef ReisT het volgende:
Je bedoelt, dat het de planning is dat er SLT gaat rijden. Een paar weken terug werd nog gezegd dat dat vanaf 12 april zou zijn. Niks van terecht gekomen. Als SLT ergens niet goed in is dan is het wel in alle diensten rijden waar het planmatig zou moeten rijden.
Er is meer SLT gepland dan er is, vervolgens wordt dit in een gewijzigd plan vervangen door o.a. mat'64, en dan komt er langzamerhand meer SLT, maar dat wordt niet in dat plan gezet waardoor het werkloos aan de kant staat. En er zijn natuurlijk nog een heel aantal machinisten niet opgeleid.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 april 2010 @ 15:16:34 #151
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80806387
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:35 schreef greavy het volgende:
Op het Kruidvat-kaartje staat niet vermeld dat het niet mag. En daarnaast checken de meeste HC's de aangehechte strook niet.

Bij het Boekenweekgeschenk is géén overgangsbewijs geldig.
Bij het Kruidvat- & Blokker kaartje is wel een overgangsbewijs geldig.
Bij de winterweer actie is er een combinatie weer niet mogelijk.
Volgens mij mag het wel, ik heb een NS-kortingskaart overigens.



Waar staat dan dat het niet mag?

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 28-04-2010 15:38:33 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 april 2010 @ 15:29:15 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80806865
Onder de winterweer actie zie ik in dit geval de "dagkaarten" die "abonnementhouders" hebben aangeboden gekregen, en niet de "Overgangsbewijzen" die de "VDU kaarthouders" kregen.
Bij de 2e klas dagkaart van de winterweeractie is het niet geldig, heb ik gelezen.

En nog goed kunnen reizen met t blokkerkaartje die je daar heb? Ik had der zelf 8
  woensdag 28 april 2010 @ 15:35:40 #153
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80807109
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef greavy het volgende:
Onder de winterweer actie zie ik in dit geval de "dagkaarten" die "abonnementhouders" hebben aangeboden gekregen, en niet de "Overgangsbewijzen" die de "VDU kaarthouders" kregen.
Bij de 2e klas dagkaart van de winterweeractie is het niet geldig, heb ik gelezen.

En nog goed kunnen reizen met t blokkerkaartje die je daar heb? Ik had der zelf 8
Verhip het was een blokkerkaartje

Iets anders:

Brabantse nachttrein afgeslankt verder
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 28 april 2010 @ 15:42:54 #154
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80807346
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:35 schreef bork het volgende:

[..]

Verhip het was een blokkerkaartje

Ik lees:
Wat zijn de voorwaarden van het aanbod voor de overgangsbewijzen?
Aanbod voor klanten met Voordeelurenabonnementen 60-, 60+ zonder keuzedagen en 2e klas keuzedag;
Gratis 1e klas overgangsbewijs;
Reisperiode: 1 oktober t/m 30 november 2010.
Door de week na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de gehele dag geldig;
NIET geldig op binnenlands traject Fyra, ICE, Thalys en bij de treinvervoerders Connexxion, Syntus, Arriva en Veolia.


Dus een Gratis 1e klas overgangsbewijs, geen dagkaart zoals de jaarkaarthouders.

Iets anders:

Brabantse nachttrein afgeslankt verder
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80808086
quote:
quote:
Naast het schrappen van treinritten zet de NS in de toekomst ook goedkoper materieel in.
Wat wordt er nu ingezet?
  Redactie Sport woensdag 28 april 2010 @ 16:50:57 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80809856
Wordt er nu geen VIRM ingezet? Mat'64, SLT of SGM lijkt me een stuk goedkoper
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 april 2010 @ 16:56:34 #157
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80810092
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 28 april 2010 @ 17:27:42 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80811207
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef dennistd het volgende:
Wordt er nu geen VIRM ingezet? Mat'64, SLT of SGM lijkt me een stuk goedkoper
Nachtnet was voorheen ICM...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2010 @ 18:12:05 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80812610
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:56 schreef Q.E.D. het volgende:
Trein motor kapot

Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80814675
dikke tvp
  woensdag 28 april 2010 @ 19:16:41 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80814725
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, ik ben nu aan het werk. We rijden nu al met +25, en nu trekt in Zuidhorn iemand aan de noodrem van de sneltrein.
Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 april 2010 @ 19:22:28 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80814923
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
Denk het ook niet nee
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 april 2010 @ 20:17:43 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80817200
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Pleur 'm er uit bij Visvliet en hij zal het nooit meer doen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:29:31 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80820676


Per 21/3 is de ERTMS Level 2 tussen Asd en Ut actief, aldus een NS'er op OHIH.
pi_80821102
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:29 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Per 21/3 is de ERTMS Level 2 tussen Asd en Ut actief, aldus een NS'er op OHIH.
Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?
  woensdag 28 april 2010 @ 21:39:46 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80821219
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Houdt dit in dat de ICE zeer binnenkort wat sneller gaat rijden, of ben ik weer te dromerig?
Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80821380
Ja, gewoon karren met die hap.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:43:20 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80821407
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160), en de ICE's moeten ook van ERTMS voorzien zijn, ik weet niet of dat het geval is? De ICE-3M's zijn volgens mij al ouder dan de ERTMS-standaard.

Daarnaast zit je nog met het feit dat het IVW het niet leuk vindt als je aan 200 km/h een perron langsrijdt (denk Maarssen).
pi_80821420
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er kan nu 200 gereden worden daar toch? Of waar wachten we nu weer op verder?
'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
  woensdag 28 april 2010 @ 21:44:58 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80821493
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:42 schreef Socios het volgende:
Ja, gewoon karren met die hap.
Mijn idee. Gaan we eindelijk nogeens nut beleven van al die miljoenen die er ooit in het Rien Nouwen Aquaduct gestoken zijn...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 april 2010 @ 21:46:01 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80821547
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Nee, dat komt omdat dat ding minder stopt.
  woensdag 28 april 2010 @ 21:46:04 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80821550
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Vroeg me dus af of de ICE daar 200km/h gaat rijden of al rijdt? Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat ligt aan de stop op Amsterdam Amstel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80821572
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Volgens de reisplanner is hij wel 4 minuten sneller in Utrecht dan de normale Intercity maar dat ligt dan dus aan die snelheidsverhoging?
Dat is al jaren zo. Komt grotendeels gewoon doordat de ICE niet stopt te Amsterdam Amstel.
pi_80821797
Ah ja dat klinkt inderdaad erg logisch. Bedankt voor de antwoorden allemaal .
  woensdag 28 april 2010 @ 22:09:44 #175
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80822769
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160), en de ICE's moeten ook van ERTMS voorzien zijn, ik weet niet of dat het geval is? De ICE-3M's zijn volgens mij al ouder dan de ERTMS-standaard.
De ICE-3M's zijn vorig jaar van ERTMS voorzien om op de HSL Aken-Luik te mogen rijden.
quote:
Daarnaast zit je nog met het feit dat het IVW het niet leuk vindt als je aan 200 km/h een perron langsrijdt (denk Maarssen).
Als ik Maarssen denk, denk ik vier sporen waarvan twee niet langs een perron liggen. Dus IVW heeft helemaal niks niet leuk te vinden.

En verder leuk dat ERTMS 'in gebruik is genomen' maar dat zegt nog niet dat dan automatisch de baanvaksnelheid is verhoogd. Die is gewoon 140. Er staat ook dat de bestaande vaste seinen zijn gehandhaafd. Dan kan niet als je sneller zou rijden.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:16:04 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80823052
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:43 schreef James1988 het volgende:
Waar we op wachten is 25 kV (op 1500 v mag je afaik maximaal 140/160),
Krijgen we die discussie weer.

Als de snelheidsborden niet veranderd zijn, blijft de baanvaksnelheid 140km/u. Qua bovenleiding is 160 mogelijk, helaas is de grond wat aan de slappe kant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 april 2010 @ 22:22:31 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80823356
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
helaas is de grond wat aan de slappe kant.
Wasdat nou weer voor onzin Je loopt heus niet de hele boel voor een godsvermogen voor te bereiden op 200 om dan na weet ik hoeveel jaar te zeggen "mwoa. Helaas is de grond wat aan de slappe kant"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 april 2010 @ 22:42:57 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80824719
Zijn er hier nog mensen die vrijdag in Vlaardingen bij de stoomtrein van de VSM te zien zijn, die daar pendelt richting Hoek van Holland? Ik ben er vanaf ergens rond 10:00, tot de trein weer weg is, met uiterst ergens rond 19:00.

Heb ik zo vandaag een discussie op school met een stel klasgenoten, vinden ze dat stoomtreinen lelijk zijn. Welke gladiool vind stoomtreinen nou lelijk? Dat is (vind ik) het machtigste spul wat er maar te krijgen is. Geef mij die liever maar als de SLeT of de VIRM of ICMm of ICRm etc etc etc..

Naja, zijn er hier ook nog mensen die met de VSM 35 - Corus Express meegaan op 30 mei?
  woensdag 28 april 2010 @ 22:46:06 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80824908
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Als de snelheidsborden niet veranderd zijn, blijft de baanvaksnelheid 140km/u. Qua bovenleiding is 160 mogelijk, helaas is de grond wat aan de slappe kant.
Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.

Maarssen klopt ja, de twee buitenste sporen liggen niet langs een perron. My bad. Zijn er eigenlijk stations langs die lijn waar dat wél een probleem vormt? Zijn trouwens alle ICE-3M's voorzien van ERTMS?
  Redactie Sport woensdag 28 april 2010 @ 22:49:27 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80825085
Er zijn best heel erg lelijke stoomlocs hoor:




(foto's allen © nico spilt)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80825730
Ik zie liever een ICM of ICE.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:07:58 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80825964
Die Dennis post zijn niet allen de mooisten, maar de huidige rijvaardige treintjes bij VSM, SSN etc zijn gewoon te masterlijk.

ICM(m) of ICE is ook wel tof, maar de stoomtreinen blijven gewoon ownen.
pi_80826077
Meningen verschillen
pi_80827279
Geef mij maar een mooie elektrische trein. Want die zijn krachtig, stil en schoon.
Zoiets bijvoorbeeld:

Een mooi landschap dat niet door vieze dikke wolken kolen- of dieselrook wordt verpest.

Verder vind ik dat de meeste stoomlocomotieven er maar slordig uitzien. Alleen het Chinese model 'QJ' heeft wel wat, met die panelen aan de voorkant:
  Redactie Sport donderdag 29 april 2010 @ 00:08:35 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80828362
Geef mij maar gewoon een mooie Duitse loc:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80828633
Vandaag een interessant stuk over Pollarisrail in de krant (De Limburger) gestaan.
Blijkt dat hij echt een zelfstandige is en geen stroman voor een groter bedrijf.
Aangezien de financiering pas na de gunning overlegd hoeft te worden. Aangezien die gunning de nodige centen met zich meebrengt gaat hij er vanuit dat de rest van het geld (na gunning) makkelijk geregeld kan worden.
Heb helaas geen scanner, anders zou ik het artikel wel oploaden.
  donderdag 29 april 2010 @ 07:58:55 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80831276
de 01 1075 met rijtuigen kwamen optijd binnen te Rtd, vertrokken ook optijd.
Voorr een eerste indruk zie twitter.
Te Rtn ook optijd vertrokken.

Later meer filmpjes+fotoos
  donderdag 29 april 2010 @ 08:12:56 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80831437
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Asd - Ut is voor zover mij bekend jaren geleden al voorbereid op 200 km/h. Volgens mij is ook de bovenleiding (of iig de portalen) al voorbereid op 25 kV.
De bovenleiding is met een geringe inspanning om te bouwen naar 25kV, je moet dan nog wel 25kV onderstations, AT-stations en spanningssluizen bouwen. Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80831998
Utrecht - Woerden kan je straks (als het 4-sporig is) ook makkelijk 200. Geen sporen aan perrons, lekker veel rechtdoor
De tijdswinst is alleen nogal minimaal 40 seconden ofzo bij 160 (200 dus wel iets meer maar geen minuten)
  donderdag 29 april 2010 @ 09:09:04 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80832172
Ik ben voor deze

  donderdag 29 april 2010 @ 09:20:12 #191
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80832367
quote:
Op donderdag 29 april 2010 08:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overigens wordt ook Utrecht Woerden 25kV-voorbereid gebouwd, evenals de Hanzelijn.
Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.
pi_80832563
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben voor deze

[ afbeelding ]
Disney
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 april 2010 @ 09:30:45 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80832622
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 april 2010 @ 09:32:04 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80832645
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:28 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Disney
Werkplek
  Moderator donderdag 29 april 2010 @ 09:34:26 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_80832692


Die is maf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 april 2010 @ 09:37:20 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80832752
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voorbereid op 25kV is niet perse hetzelfde als voorbereid op 200. Het is al een jaar of 10 gebruikelijk om bij spoorverdubbelingen meteen 25kV-geschikte bovenleiding op te hangen. Maar dan alleen voor snelheden van 140km/h (of misschien 160). Bij hogere snelheden worden andere eisen gesteld aan de bovenleiding.
Dat beweer ik ook nergens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 april 2010 @ 09:37:53 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80832773
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit nu een enquête van Arriva over de Noordelijke Nevenlijnen in te vullen. Kennelijk zijn er twee stations verplaatst en in het noorden heropend: Arkel en Beesd
Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 april 2010 @ 09:42:26 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80832903
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof, hebben ze de bovenleiding meeverhuisd?
Dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Ik moet eerst uitvinden waar ze de stations opgebouwd hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 april 2010 @ 09:56:02 #199
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80833208
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:42 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vrijdag in Vlaardingen bij de stoomtrein van de VSM te zien zijn, die daar pendelt richting Hoek van Holland? Ik ben er vanaf ergens rond 10:00, tot de trein weer weg is, met uiterst ergens rond 19:00.
Ik ga denk ik proberen 'm onderweg mooi op de plaat te zetten, ergens na Maassluis. Hopelijk staat 't niet overal vol met mensen met hetzelfde idee
quote:
Heb ik zo vandaag een discussie op school met een stel klasgenoten, vinden ze dat stoomtreinen lelijk zijn. Welke gladiool vind stoomtreinen nou lelijk? Dat is (vind ik) het machtigste spul wat er maar te krijgen is. Geef mij die liever maar als de SLeT of de VIRM of ICMm of ICRm etc etc etc..
't Is niet alleen enorm mooi om te zien, maar het ruikt ook zo lekker vind ik

Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
quote:
Tussen de ritten in zal de stoomtrein doorrijden van Vdg naar Rtd en aldaar kopmaken op spoor 1B voor de volgende rit.
Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 april 2010 @ 10:19:36 #200
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80833810
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:56 schreef V2 het volgende:
Edit: trouwens, hoe moet ik dit zien:
[..]

Wat moet er worden kopgemaakt? Ik begrijp namelijk uit de samenstelling dat ze met twee locs rijden, dus ik neem aan dat er eentje aan de ene kant staat, met de neus richting Hld, en eentje aan de andere kant, met de neus richting Vdg. Of kunnen ze de locs keren op Hld? Bij Rtd kunnen ze natuurlijk 'driehoeken', maar bij Hld toch niet?
Ik gok dat ze hier "kopmaken" bedoelen in de zin "rijrichting keren", zoals die term bij stroomlijnmat wordt gebruikt. Dit in tegenstelling tot omlopen of driehoeken dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')