Ik ben een IT'er met wat kennis van treinen ja. Ik ben geen deskundige bij NedTrainquote:
Tsja, dat is waar. Het zal best wel kunnen ja.quote:Kunnen gaat over de praktische mogelijkheid. Jij haalt economie erbij, de vijand van de techneut.
Ooit is het rendabeler om overal ERTMS te hebben liggen. Het onderhouden van 2 of 3 systemen is vele malen duurder, want je zit ook met zaken als kennisoverdracht.quote:Op maandag 26 april 2010 22:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom moet de GTW uberhaupt ERTMS leren?
Ze rijden op de afvallijntjes. Het zou toch totaal niet rendabel zijn die te upgraden?
Je spreekt je zelf tegen, Castellumtremmetjes deed HTM (Specials)quote:Op maandag 26 april 2010 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De A32 en zelfs de Castellumtremmetjes deden mee. Het is hier heus niet het "zesassige elocs met minimaal 10 rijtuigentopic" of zo. Maar troep die alleen maar door stadsvervoerders gereden wordt, hoort hier niet.
En er was 15 minuten beloofd ...quote:Op maandag 26 april 2010 23:31 schreef dennistd het volgende:
Over het Hanzelijn-verhaal: Groningen-Schiphol wordt zo'n 7 minuten sneller dan via de Veluwelijn (althans, dat werd afgelopen zondag verteld bij de NVBS over het SAAL-project)
dat zijn wel echte treinen. Het enige mat dat er in Nederland niet aan voldeed waren de A32-trams en dat trammetje naar Castellum. Overigens durf ik het trein zijn van de Lint te betwijfelen. Die dingen komen dichter in de buurt van een bus dan een trein.quote:Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Socios het volgende:
[..]
GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.
Deze trein word binnengenomen te Rotterdam op sp 13. Hiervoor komen ter plekke (Rotterdam C.) een aantal spoorwijzigingen rond dat tijdstip.quote:Op maandag 26 april 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
!!! Dienstregeling
Zoals waarschijnlijk al bekend was, rijdt de Stoomstichting Nederland een trein naar Bebra, voor Bebra unter Volldampf. De volgende tijden zijn zojuist bekend geworden:
[knipknip]
A32 ook. Beide SAMEN MET NSquote:Op maandag 26 april 2010 23:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je spreekt je zelf tegen, Castellumtremmetjes deed HTM (Specials)
Inhaling bij Hmla, anders zit ie een paar ic's ernstig in de weg.quote:Gd D 08:02
Gdg D 08:05
Odw D 08:09
Wdo D 08:13
Wd D 08:15
Hmla V 08:27
Vtn D 08:32
Utlr D 08:35
Utwaw D 08:37
Ut D 08:39
Cursussen staan altijd goed op je CV. Vandaar.quote:Op maandag 26 april 2010 22:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom moet de GTW uberhaupt ERTMS leren?
Wel een aparte plek trouwens, oudewater is een wat meer gebruikte plek volgens mijquote:Op dinsdag 27 april 2010 07:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inhaling bij Hmla, anders zit ie een paar ic's ernstig in de weg.
"Dames en heren, wij rijden momenteel achter een stoomtrein en lopen daardoor enige minuten vertraging op."
Hmla kan ie op volle snelheid naderen en vervolgens op een eigen spoor afremmen voor rood sein, voor Odw moet je eerst terug naar 80 om krom door het wissel te kunnen en dan, met de staart nog op de hoofdbaan, afremmen voor rood sein. En Odw ligt blijkbaar niet handig in de tijdtafel.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel een aparte plek trouwens, oudewater is een wat meer gebruikte plek volgens mij
quote:Op 115 stations waar nu nog geen wc's zijn, komen toiletten. Minister Eurlings schrijft dat aan de Tweede Kamer. De uitbreiding kost tussen de 10 en 15 miljoen euro.
De Kamer wilde eerst in elke Sprinter een toilet. Maar volgens Eurlings is dat onnodig duur en neemt het veel ruimte in. Bovendien is de gemiddelde reistijd in de Sprinter maar 17 minuten.
In de nieuwe regels komt te staan dat in stoptreinen waar meer dan een derde van de mensen langer dan een half uur reist, een toilet aanwezig moet zijn. Ook in elke Intercity is een toilet verplicht.
Welke zijn die 115 stations?quote:
Jup, mn laatste werkdag vanavond..quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag gaat de AH to go op Utrecht Centraal dicht... Die aan de Jaarbeurszijde dan. En 3 mei volgt ook de Jaarbeurs Fietsenstalling![]()
Nu moet ik naar die grote, drukke AH to go, en naar de stalling die bij die tunnel is. En ik weet niet eens hoe die heet
Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jup, mn laatste werkdag vanavond..
Daarna afwachten voor mijn rooster bij Utr 1.
Kan ik niet vinden, wel hoe men aan die stations gekomen is:quote:
Hier staan meer documentenquote:Op basis van alle beschikbare informatie zal ik de volgende maatregelen treffen:
Ik zal mede op basis van de suggesties van ProRail in de loop van dit jaar met NS en ProRail afspraken maken over het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen op stations (o.a. toiletten op een aantal stations waar nu nog geen toiletten zijn). Ik stel voor om de exacte keuze van stations waar toiletten komen te baseren op de volgende criteria:
1. Op elk groot station (conform de definitie in de vervoerconcessie) moeten sanitaire voorzieningen zijn. Dit is nu al het geval.
2. Op elk overstapstation trein-trein moeten sanitaire voorzieningen zijn.
3. Op elk calamiteiten-station (de stations die een belangrijke rol spelen in de afhandelingsscenario‟s van de spoorsector voor ernstige verstoringen van de treindienst) moeten sanitaire voorzieningen zijn.
4. De minimale norm voor het plaatsen van een toilet op een station gaat van 7.500 in- en uitstappers omlaag:
4a naar 5000.
4b naar 2000.
5. Op stoptreinroutes is er binnen de reistijd van 30 minuten een station met een toilet.
Hierbij wordt gekeken naar stations die het meest effectief zijn om een toilet te plaatsen.
De aard en omvang van de extra sanitaire voorzieningen op een station is
afhankelijk van het aantal in- en uitstappers en daarmee van het belang van het
station in de OV-keten.
Bij de bovenstaande stappen horen de volgende cijfers:
Stap Aantal extra stations met toilet(ten)
1 0
2 24
3 3
4a 10
4b 78
5 Nog te bezien
Totaal 115 + PM
Gelet op deze cijfers kies ik voor stap 1 t/m 4b. Hiermee worden op 115 stations waar nu nog geen toiletten zijn, één of meer toiletten aangebracht. Ik zal u vķķr de zomer de volledige lijst doen toekomen van de stations die voorzien zullen worden van toiletten, met daarbij een planning van de realisatie. Volgens een eerste indicatieve schatting op basis van gegevens van ProRail bedragen de extra investeringskosten indicatief ¤ 10 ā ¤ 15 mln.
NS, ProRail en VenW hebben een gedeelde maatschappelijke verantwoordelijkheid voor adequate sanitaire voorzieningen, ongeacht of die het slimst en het efficiëntst gerealiseerd kunnen worden in de trein of op het station. Het kan niet zo zijn dat één partij zijn verantwoordelijkheid simpelweg kan ontlopen door ervoor te pleiten dat een andere partij voor de oplossing zorgt. Gelukkig erkennen partijen hun gezamenlijke verantwoordelijkheid in dezen. Daarom zal mijn inzet zijn om over de financiering van deze uitbreiding met ProRail en NS op korte termijn afspraken te maken.
Ik zal in de nieuwe vervoerconcessie opnemen dat in elke Intercity een toilet aanwezig moet zijn. Ik zal in de nieuwe vervoerconcessie opnemen dat in stoptreinen waarin meer dan eenderde van de reizigers langer dan 30 minuten reist, een toilet aanwezig moet zijn. En dat voor de reizigers vķķr vertrek (dus thuis) helder moet zijn of ze een toilet in de trein mogen verwachten.
(Voor gedecentraliseerde treindiensten is het aan de decentrale concessieverleners of ze in hun concessies iets willen opnemen over toiletten in de trein.)
Ik zal er bij alle spoorvervoerders op aandringen om:
- bij nieuwe materieel-bestellingen zorgvuldig rekening te houden met de toiletbehoefte en de maatschappelijke baten van toiletten in het OV zoals die uit het onderzoek naar voren komen;
-pas als er een alternatieve voorziening binnen de OV-keten is en na overleg met de consumentenorganisaties in het Locov treinen zonder toilet te bestellen.
Ghehe.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?
Volgens mij gaat ie om 17:00 uur of zo al dicht. Dat red ik niet eensquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?
19:00 sluiten we, daarna gaan we met z'n allen de hele winkel leeghalen.. ;{quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ie om 17:00 uur of zo al dicht. Dat red ik niet eens
Het gaat helemaal weg, daarom waren ze eronder ook aan het graven.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Crien weet jij wat er in die ruimte komt die dan vrijkomt?
Oh zeker voor dat CU2030 project dan of zo. Nou, we gaan het zienquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:29 schreef Crientj het volgende:
Het gaat helemaal weg, daarom waren ze eronder ook aan het graven.
Jep. http://cu2030.nl/homequote:Op dinsdag 27 april 2010 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh zeker voor dat CU2030 project dan of zo. Nou, we gaan het zien
Er was ook 200km/h beloofd... de tijdswinst zat 'm dus voor een groot deel in de hogere snelheid die er voorlopig niet gereden gaat worden.quote:Op maandag 26 april 2010 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En er was 15 minuten beloofd ...
Blijkbaar laten ze die ic's te vaak stoppen... Almere, Almere Buiten, Lelijkstad, Dronten, Zwolle?? I.p.v. Amsterdam..zoefzoef...Zwolle.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er was ook 200km/h beloofd... de tijdswinst zat 'm dus voor een groot deel in de hogere snelheid die er voorlopig niet gereden gaat worden.
Ik weet het, ik heb ook al een folder gekregen. En een bon voor koffie/theequote:Op dinsdag 27 april 2010 11:36 schreef Crientj het volgende:
@Guppy,
http://cu2030.nl/nsfietse(...)uit_vanaf_3_mei_2010
Er gaat volgens mij alleen gestopt worden in Almere.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blijkbaar laten ze die ic's te vaak stoppen... Almere, Almere Buiten, Lelijkstad, Dronten, Zwolle?? I.p.v. Amsterdam..zoefzoef...Zwolle.
Maar die Servexpas isquote:
60 % korting op een godsvermogen voor (ik noem maar wat) een bak koffie of een croissant is nog steeds overpriced. Als je nou echt de wil hebt om marktwerking in het OV in te voeren, begin dan eens met de catering op de stations. Een reiziger kan helemaal niet kiezen tussen verschillende vervoerders als hij van A naar B moetquote:Op dinsdag 27 april 2010 13:09 schreef KapiteinT het volgende:
Maar die Servexpas is.60% korting op alles!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Weet er nog eentje. Enschede - Glanerbrugquote:Op dinsdag 27 april 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je PSM
En Mt - Mt Randwyck ook nog. Dan zijn we er wel zo'n beetjeAls Groningen Europapark en Barneveld Noord nou aangesloten worden op de hoofdlijnen, wordt het al een STUK interessanter
![]()
Die is helemaal de baas jaquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet er nog eentje. Enschede - Glanerbrug
Almere en Lelystad (en Zwolle uiteraard). Door de vele Almeerse stations zitten de stoppers de IC's aardig in de weg trouwens.quote:Op dinsdag 27 april 2010 12:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blijkbaar laten ze die ic's te vaak stoppen... Almere, Almere Buiten, Lelijkstad, Dronten, Zwolle?? I.p.v. Amsterdam..zoefzoef...Zwolle.
Gauw foto's maken!quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:29 schreef Crientj het volgende:
wauw... kliep net de winkel binnen.. het is op een aantal dingen na leeg! Dag winkeltje
Ze hebben er ook veel te veel stations, laat ze maar een metro aanleggen of busbaan in plaats van voor miljarden spoor verdubbelen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Almere en Lelystad (en Zwolle uiteraard). Door de vele Almeerse stations zitten de stoppers de IC's aardig in de weg trouwens.
Ja precies, om van het ene station naar het andere per bus te gaan moet je heel Almere door slingeren. Dus krijg je allemaal volk in de trein en die allemaal niet betalen (pakkans is bijna 0% in die 3-4 minuten).quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:12 schreef Mathijz het volgende:
Busbanen zat in Almere, alleen allemaal routes vanaf de stations.
Ja, want Gn-Gerp kun je echt niet te voet doen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je PSM
En Mt - Mt Randwyck ook nog. Dan zijn we er wel zo'n beetjeAls Groningen Europapark en Barneveld Noord nou aangesloten worden op de hoofdlijnen, wordt het al een STUK interessanter
![]()
Ik zag het jaquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:22 schreef Crientj het volgende:
@fles, op mn twitter staat een foto. tis echt vreselijk rustig.Wel lekker aan het babbelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |