heeft volgens mij te maken met het stroom afnemen voor langere duur niet goed is, en het daarom wisselt.quote:Op maandag 26 april 2010 16:20 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Bij sommig materieel lijkt de stroomafnemer ook (in stilstand) autonoom omhoog en omlaag te gaan. Wat is daar het praktisch nut eigenlijk van?
huh? nu je t zegt! maar die staan allebei in de wikiquote:Op maandag 26 april 2010 20:04 schreef greavy het volgende:
guppy, je hebt 2x een op, de oude en nieuwe..
Krijgen we dat gezeik weer. Donder toch eens op naar het metro-en-tram-geneuzel-topic of zoquote:Op maandag 26 april 2010 20:47 schreef James1988 het volgende:
De RSG'tjes van de RET zijn veel toffer dan die CAF-bakjes van het GVB. Zelfs Type T is nog toffer dan de meuk waar het GVB mee rondrijdt... vooral die Zilvermeeuwen
GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.quote:Op maandag 26 april 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinen gaat het hier over. Echte treinen. Niet zomaar alles op rails.
Tuurlijk wel. De A32 en zelfs de Castellumtremmetjes deden mee. Het is hier heus niet het "zesassige elocs met minimaal 10 rijtuigentopic" of zo. Maar troep die alleen maar door stadsvervoerders gereden wordt, hoort hier niet.quote:Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Socios het volgende:
[..]
GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.
Dit ziet er best netjes uit jaquote:Op maandag 26 april 2010 21:25 schreef James1988 het volgende:
Ok, jij je zin. Tijd voor de A-train. Mooie treintjes
[ afbeelding ]
Class 395 Javelin Hitachi A-Train door Jamie Barras (Flickr)
brochure (let op, PDF van 11,6 MB!)
Staat vast allemaal ongetwijfeld in die mooie brochure die ik niet open krijgquote:Op maandag 26 april 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Die A-train ("Javelin" gedoopt) rijdt op High Speed 1, dus op 25 kV met TVM-430 erop. Daarnaast kan het ding ook nog omgaan met 750 volt (third rail) en de Britse beveiligingssystemen.
Overigens rijden ze - naar mijn weten - 225 km/h
Hanzelijn wordt dual-signalling: ATB-EG en ERTMS. Net als Asd - Ut over enige tijd (de bakens verschijnen al).quote:Op maandag 26 april 2010 21:39 schreef James1988 het volgende:
Met ATB? Denk je echt?
Dat kan alleen als ze er ATB-NG aanleggen en dat is iets wat bijna geen enkele NS-intercity heeft. ERTMS is optie B (en more likely), maar ook dat heeft nog geen enkele NS-trein m.u.v. de Hispeed-Traxxjes.
Weet ik niet, check de aanbestedingssite op ProRail?quote:Op maandag 26 april 2010 21:49 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat de ERTMS-implementatie op de Hanzelijn door Bombardier wordt gedaan? Zij hebben ook Asd - Ut gedaan... al zou dat al in gebruik moeten zijn. Maar soit, we weten dat dingen niet altijd even snel gaan...
Geen idee. Ik weet ook niet welk mat er gaat rijden. Ik denk ICMm als verlegging van de Noord-Oost, of ICRm met E1700? VIRM lijkt me wat overdone. Maar je weet het niet, VIRM is echt zo'n hoertje dat overal op kan duiken.quote:Is er al bekend welke treinen met ERTMS zullen worden uitgerust? Mijn gok is VIRM omdat dat het meeste op dat traject rijdt?
Op Asd - Ut rijdt volgens mij voornamelijk VIRM, zeker tijdens de spitsen. Op de Hanzelijn zal het wel ICMm zijn ja.quote:Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:
Geen idee. Ik weet ook niet welk mat er gaat rijden. Ik denk ICMm als verlegging van de Noord-Oost, of ICRm met E1700? VIRM lijkt me wat overdone. Maar je weet het niet, VIRM is echt zo'n hoertje dat overal op kan duiken.
ATB-EG kast er uit meppen, ERTMS met ATB-EG module er in.quote:Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef James1988 het volgende:
Voor de inbouw van 25 kV-apparatuur wel voor zover ik weet. Over ERTMS weet ik dat niet.. al zou het niet verstandig zijn als dat niet zo zou zijn natuurlijk.
Waarom zou het in een 1700 niet kunnen?quote:Dat je in een 1700 geen ERTMS kan stoppen kan ik begrijpen. Maar VIRM en SLT hopelijk wel. En hopelijk de GTW's die her en der rijden ook.
En de halve trein ombouwen i.v.m. de ontvangers? De bakens liggen in het middenquote:Op maandag 26 april 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB-EG kast er uit meppen, ERTMS met ATB-EG module er in.
Waarschijnlijk vanwege de levensduur. ICRm is het enige getrokken materieel waar NS nog mee rondrijdt, het zou me niet verbazen als over pak 'm beet 15 jaar ook ICRm van het spoor is verdwenen. De enkele getrokken trein die dan nog rondrijdt zal dan waarschijnlijk ook wel met een Traxx of EuroSprinter rijden.quote:Waarom zou het in een 1700 niet kunnen?
Je bent overduidelijk geen techneut.quote:Op maandag 26 april 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En de halve trein ombouwen i.v.m. de ontvangers? De bakens liggen in het midden
[..]
Kunnen gaat over de praktische mogelijkheid. Jij haalt economie erbij, de vijand van de techneut.quote:Waarschijnlijk vanwege de levensduur. ICRm is het enige getrokken materieel waar NS nog mee rondrijdt, het zou me niet verbazen als over pak 'm beet 15 jaar ook ICRm van het spoor is verdwenen. De enkele getrokken trein die dan nog rondrijdt zal dan waarschijnlijk ook wel met een Traxx of EuroSprinter rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |