abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 20:04:50 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80739444
guppy, je hebt 2x een op, de oude en nieuwe..
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:20 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Bij sommig materieel lijkt de stroomafnemer ook (in stilstand) autonoom omhoog en omlaag te gaan. Wat is daar het praktisch nut eigenlijk van?
heeft volgens mij te maken met het stroom afnemen voor langere duur niet goed is, en het daarom wisselt.
Op stations gaat er ook vaak een 2e panto omhoog, tenminste bij getrokken mat.
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 20:16:32 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_80739931
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:04 schreef greavy het volgende:
guppy, je hebt 2x een op, de oude en nieuwe..

huh? nu je t zegt! maar die staan allebei in de wiki

nou ja, hoe meer OP hoe meer vreugd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 april 2010 @ 20:35:41 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80740760
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:46 schreef Luco het volgende:

[..]

Zonde van die trein op de achtergrond
Anaalplaat van de metro.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 20:47:40 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80741232
De RSG'tjes van de RET zijn veel toffer dan die CAF-bakjes van het GVB. Zelfs Type T is nog toffer dan de meuk waar het GVB mee rondrijdt... vooral die Zilvermeeuwen
pi_80741470
Nog even over die gekoppelde Thalys uit het vorige topic. Zijn er eigenlijk meer van dit soort maatregelen genomen? Hebben er ook gekoppelde ICE's gereden? Of zijn er extra ritten gereden van internationale treinen?
  maandag 26 april 2010 @ 21:22:56 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80742758
quote:
Op maandag 26 april 2010 20:47 schreef James1988 het volgende:
De RSG'tjes van de RET zijn veel toffer dan die CAF-bakjes van het GVB. Zelfs Type T is nog toffer dan de meuk waar het GVB mee rondrijdt... vooral die Zilvermeeuwen
Krijgen we dat gezeik weer. Donder toch eens op naar het metro-en-tram-geneuzel-topic of zo

Treinen gaat het hier over. Echte treinen. Niet zomaar alles op rails.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 april 2010 @ 21:25:50 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80742895
Ok, jij je zin. Tijd voor de A-train. Mooie treintjes


Class 395 Javelin Hitachi A-Train door Jamie Barras (Flickr)

brochure (let op, PDF van 11,6 MB!)
pi_80742936
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinen gaat het hier over. Echte treinen. Niet zomaar alles op rails.
GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.
  maandag 26 april 2010 @ 21:30:36 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80743114
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Socios het volgende:

[..]

GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.
Tuurlijk wel. De A32 en zelfs de Castellumtremmetjes deden mee. Het is hier heus niet het "zesassige elocs met minimaal 10 rijtuigentopic" of zo. Maar troep die alleen maar door stadsvervoerders gereden wordt, hoort hier niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 april 2010 @ 21:31:46 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80743172
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:25 schreef James1988 het volgende:
Ok, jij je zin. Tijd voor de A-train. Mooie treintjes

[ afbeelding ]
Class 395 Javelin Hitachi A-Train door Jamie Barras (Flickr)

brochure (let op, PDF van 11,6 MB!)
Dit ziet er best netjes uit ja Zou me niet eens vebazen als ze gewoon 200 km/h rijden EN op diesel. Zo zijn ze wel, die Britten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 april 2010 @ 21:36:20 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80743367
Die A-train ("Javelin" gedoopt) rijdt op High Speed 1, dus op 25 kV met TVM-430 erop. Daarnaast kan het ding ook nog omgaan met 750 volt (third rail) en de Britse beveiligingssystemen.

Overigens rijden ze - naar mijn weten - 225 km/h
pi_80743491
Hoezo gaat de reis Lelystad - Zwolle over de Hanzelijn een half uur duren? Zo´n 50 kilometer. We gaan er toch 200 km/u rijden?
  maandag 26 april 2010 @ 21:39:14 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80743514
Met ATB? Denk je echt?

Dat kan alleen als ze er ATB-NG aanleggen en dat is iets wat bijna geen enkele NS-intercity heeft. ERTMS is optie B (en more likely), maar ook dat heeft nog geen enkele NS-trein m.u.v. de Hispeed-Traxxjes.
  maandag 26 april 2010 @ 21:39:20 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80743523
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:36 schreef James1988 het volgende:
Die A-train ("Javelin" gedoopt) rijdt op High Speed 1, dus op 25 kV met TVM-430 erop. Daarnaast kan het ding ook nog omgaan met 750 volt (third rail) en de Britse beveiligingssystemen.

Overigens rijden ze - naar mijn weten - 225 km/h
Staat vast allemaal ongetwijfeld in die mooie brochure die ik niet open krijg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 april 2010 @ 21:41:06 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80743607
Dat staat er inderdaad in. En watbetreft die brochure: rechtermuisknop, Opslaan als?
  maandag 26 april 2010 @ 21:46:58 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80743904
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:39 schreef James1988 het volgende:
Met ATB? Denk je echt?

Dat kan alleen als ze er ATB-NG aanleggen en dat is iets wat bijna geen enkele NS-intercity heeft. ERTMS is optie B (en more likely), maar ook dat heeft nog geen enkele NS-trein m.u.v. de Hispeed-Traxxjes.
Hanzelijn wordt dual-signalling: ATB-EG en ERTMS. Net als Asd - Ut over enige tijd (de bakens verschijnen al).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 21:49:36 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80744037
Ik denk dat de ERTMS-implementatie op de Hanzelijn door Bombardier wordt gedaan? Zij hebben ook Asd - Ut gedaan... al zou dat al in gebruik moeten zijn. Maar soit, we weten dat dingen niet altijd even snel gaan...

Is er al bekend welke treinen met ERTMS zullen worden uitgerust? Mijn gok is VIRM omdat dat het meeste op dat traject rijdt?
  maandag 26 april 2010 @ 21:50:57 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80744105
en VIRM is in ieder geval al voorbereid voor de inbouw...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 april 2010 @ 21:52:04 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80744159
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:49 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat de ERTMS-implementatie op de Hanzelijn door Bombardier wordt gedaan? Zij hebben ook Asd - Ut gedaan... al zou dat al in gebruik moeten zijn. Maar soit, we weten dat dingen niet altijd even snel gaan...
Weet ik niet, check de aanbestedingssite op ProRail?
quote:
Is er al bekend welke treinen met ERTMS zullen worden uitgerust? Mijn gok is VIRM omdat dat het meeste op dat traject rijdt?
Geen idee. Ik weet ook niet welk mat er gaat rijden. Ik denk ICMm als verlegging van de Noord-Oost, of ICRm met E1700? VIRM lijkt me wat overdone. Maar je weet het niet, VIRM is echt zo'n hoertje dat overal op kan duiken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 21:52:04 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80744160
Voor de inbouw van 25 kV-apparatuur wel voor zover ik weet. Over ERTMS weet ik dat niet.. al zou het niet verstandig zijn als dat niet zo zou zijn natuurlijk.

Dat je in een 1700 geen ERTMS kan stoppen kan ik begrijpen. Maar VIRM en SLT hopelijk wel. En hopelijk de GTW's die her en der rijden ook.
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:

Geen idee. Ik weet ook niet welk mat er gaat rijden. Ik denk ICMm als verlegging van de Noord-Oost, of ICRm met E1700? VIRM lijkt me wat overdone. Maar je weet het niet, VIRM is echt zo'n hoertje dat overal op kan duiken.
Op Asd - Ut rijdt volgens mij voornamelijk VIRM, zeker tijdens de spitsen. Op de Hanzelijn zal het wel ICMm zijn ja.
  maandag 26 april 2010 @ 21:53:00 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80744204
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:52 schreef James1988 het volgende:
Voor de inbouw van 25 kV-apparatuur wel voor zover ik weet. Over ERTMS weet ik dat niet.. al zou het niet verstandig zijn als dat niet zo zou zijn natuurlijk.
ATB-EG kast er uit meppen, ERTMS met ATB-EG module er in.
quote:
Dat je in een 1700 geen ERTMS kan stoppen kan ik begrijpen. Maar VIRM en SLT hopelijk wel. En hopelijk de GTW's die her en der rijden ook.
Waarom zou het in een 1700 niet kunnen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 april 2010 @ 21:56:21 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80744365
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

ATB-EG kast er uit meppen, ERTMS met ATB-EG module er in.
En de halve trein ombouwen i.v.m. de ontvangers? De bakens liggen in het midden
quote:
Waarom zou het in een 1700 niet kunnen?
Waarschijnlijk vanwege de levensduur. ICRm is het enige getrokken materieel waar NS nog mee rondrijdt, het zou me niet verbazen als over pak 'm beet 15 jaar ook ICRm van het spoor is verdwenen. De enkele getrokken trein die dan nog rondrijdt zal dan waarschijnlijk ook wel met een Traxx of EuroSprinter rijden.
  maandag 26 april 2010 @ 22:17:21 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80745448
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de halve trein ombouwen i.v.m. de ontvangers? De bakens liggen in het midden
[..]
Je bent overduidelijk geen techneut.
quote:
Waarschijnlijk vanwege de levensduur. ICRm is het enige getrokken materieel waar NS nog mee rondrijdt, het zou me niet verbazen als over pak 'm beet 15 jaar ook ICRm van het spoor is verdwenen. De enkele getrokken trein die dan nog rondrijdt zal dan waarschijnlijk ook wel met een Traxx of EuroSprinter rijden.
Kunnen gaat over de praktische mogelijkheid. Jij haalt economie erbij, de vijand van de techneut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80746040
Waarom moet de GTW uberhaupt ERTMS leren?
Ze rijden op de afvallijntjes. Het zou toch totaal niet rendabel zijn die te upgraden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 april 2010 @ 22:48:39 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80747219
!!! Dienstregeling

Zoals waarschijnlijk al bekend was, rijdt de Stoomstichting Nederland een trein naar Bebra, voor Bebra unter Volldampf. De volgende tijden zijn zojuist bekend geworden:

D=Door, V=Vertrek, A=Aankomst
Heenrijs

DATUM : DONDERDAG 29 APRIL 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 06:49 - Rtd A 06:58)

Rtng V 06:49
Rtngw D 06:50
Rtd A 06:58
--------------------------------<
(Rtd V 07:43 - Em A 11:12)

Rtd V 07:43
Wspl D 07:45
Hlba D 07:47
Rtngw D 07:49
Nwk D 07:55
Nwki D 07:56
Mdo D 07:58
Gd D 08:02
Gdg D 08:05
Odw D 08:09
Wdo D 08:13
Wd D 08:15
Hmla V 08:27
Vtn D 08:32
Utlr D 08:35
Utwaw D 08:37
Ut D 08:39
Utge A 08:40
V 08:55
Lak D 08:58
Mrg A 09:11
Mrg V 09:35
Har D 09:43
Klp D 09:48
Ed A 09:55
Ahwa D 10:34
Ahb D 10:35
Ah V 10:43
Va D 10:45
Zv D 10:56
Zvbtwa D 10:58
Zvg D 11:01
El D 11:03
Em A 11:12
--------------------------------<


Oberhausen Osterfeld a. 12.04
Brilon Wald a. 15.15
Bebra a. 19.25


Terugreis

DATUM : ZONDAG 2 MEI 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------

Bebra v. 09.30
Brilon Wald a. 11.59
Köln Nippes a. 17.01
Viersen a. 18.07

(Vl V 20:08 - Rtd A 23:08)

Vl V 20:08
Br D 20:11
Dn D 20:32
Hm D 20:39
Tgra D 20:47
Ehv D 20:50
Beto D 21:00
Lpe D 21:03
Vga D 21:16
Ht D 21:19
Htda D 21:21
Mbtwaz D 21:38
Mbtwan D 21:40
Gdm D 21:42
Gdma D 21:44
Ln D 22:00
Ut A 22:05
Utwaw D 22:22
Utlr D 22:24
Vtn D 22:27
Hmlva D 22:28
Hmla D 22:30
Wd D 22:33
Wdo D 22:34
Odw D 22:39
Gdg D 22:43
Gd D 22:45
Mdo D 22:49
Nwki D 22:52
Nwk D 22:54
Rtngw D 23:01
Hlba D 23:03
Rtd A 23:08

Voor betekenissen van afkortingen verwijs ik je naar Deze link
Staat tevens door mij ook op Somda.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 26-04-2010 23:38:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')