abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 22:50:32 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80747351
!!! Dienstregeling
De Stoomstichting Nederland rijdt op 28 April een extra rit voor een besloten gezelschap. Hierbij de DRGL die bekend is geworden.

Tijden onder voorbehoud en kunnen afwijken.

DATUM : WOENSDAG 28 APRIL 2010
---------------------------------
INGELEGDE TREINEN
---------------------------------
(Rtng V 07:12 - Hld A 07:52)

Rtng V 07:12
Hlba D 07:17
Wsba D 07:20
Dhsa A 07:21
Sdm D 07:26
Msw D 07:41
Hld A 07:52
--------------------------------<
(Hld V 08:52 - Asd A 10:25)

Hld V 08:52
Mss D 09:01
Sdm D 09:12
Wsba D 09:16
Hlba D 09:18
Nwk D 09:25
Gd D 09:33
Gdg D 09:35
Wdo D 09:43
Wd D 09:46
Aco D 10:06
Ashd D 10:12
Asb D 10:14
Asdm D 10:20
Asdma D 10:21
Ods D 10:23
Asd A 10:25
--------------------------------<
(Asd V 12:33 - IJsm A 13:59)

Asd V 12:33
Ass D 12:38
Hlm D 12:49
Ledn D 13:10
Dta D 13:27
Sdm D 13:43
Rtb D 13:55
Rtz D 13:56
IJsm A 13:59
--------------------------------<
(IJsm V 14:34 - Rtng A 14:51)

Rtz D 14:37
Rtb D 14:39
Rtd D 14:42
Wspl D 14:44
Hlba D 14:46
Rtngw D 14:49
Rtng A 14:51
--------------------------------

Voor betekenissen van afkortingen verwijs ik je naar Deze link
Staat tevens door mij ook op Somda.
  maandag 26 april 2010 @ 23:29:01 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80749681
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bent overduidelijk geen techneut.
Ik ben een IT'er met wat kennis van treinen ja. Ik ben geen deskundige bij NedTrain
quote:
Kunnen gaat over de praktische mogelijkheid. Jij haalt economie erbij, de vijand van de techneut.
Tsja, dat is waar. Het zal best wel kunnen ja.
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom moet de GTW uberhaupt ERTMS leren?
Ze rijden op de afvallijntjes. Het zou toch totaal niet rendabel zijn die te upgraden?
Ooit is het rendabeler om overal ERTMS te hebben liggen. Het onderhouden van 2 of 3 systemen is vele malen duurder, want je zit ook met zaken als kennisoverdracht.

Ooit kende iedere programmeur ook COBOL, nu zijn de COBOL-programmeurs vrijwel uitgestorven en degene die er zijn, zijn stervensduur. Met ATB zal precies hetzelfde gebeuren. Heel veel kennis mag dan zijn opgeschreven, de belangrijkste kennis zit toch in het hoofd
  maandag 26 april 2010 @ 23:29:24 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_80749706
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. De A32 en zelfs de Castellumtremmetjes deden mee. Het is hier heus niet het "zesassige elocs met minimaal 10 rijtuigentopic" of zo. Maar troep die alleen maar door stadsvervoerders gereden wordt, hoort hier niet.
Je spreekt je zelf tegen, Castellumtremmetjes deed HTM (Specials)
  Redactie Sport maandag 26 april 2010 @ 23:31:35 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80749852
Over het Hanzelijn-verhaal: Groningen-Schiphol wordt zo'n 7 minuten sneller dan via de Veluwelijn (althans, dat werd afgelopen zondag verteld bij de NVBS over het SAAL-project)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 april 2010 @ 23:45:34 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80750605
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:31 schreef dennistd het volgende:
Over het Hanzelijn-verhaal: Groningen-Schiphol wordt zo'n 7 minuten sneller dan via de Veluwelijn (althans, dat werd afgelopen zondag verteld bij de NVBS over het SAAL-project)
En er was 15 minuten beloofd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 april 2010 @ 23:48:09 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80750722
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:26 schreef Socios het volgende:

[..]

GTW, SLT en ander lightrail zijn ook geen echte treinen imo.
dat zijn wel echte treinen. Het enige mat dat er in Nederland niet aan voldeed waren de A32-trams en dat trammetje naar Castellum. Overigens durf ik het trein zijn van de Lint te betwijfelen. Die dingen komen dichter in de buurt van een bus dan een trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 april 2010 @ 23:48:32 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80750737
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
!!! Dienstregeling

Zoals waarschijnlijk al bekend was, rijdt de Stoomstichting Nederland een trein naar Bebra, voor Bebra unter Volldampf. De volgende tijden zijn zojuist bekend geworden:
[knipknip]
Deze trein word binnengenomen te Rotterdam op sp 13. Hiervoor komen ter plekke (Rotterdam C.) een aantal spoorwijzigingen rond dat tijdstip.
Te Ut zal de trein op sp 18B binnenkomen als de berichtgeving klopt.
  dinsdag 27 april 2010 @ 06:42:08 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80754058
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je spreekt je zelf tegen, Castellumtremmetjes deed HTM (Specials)
A32 ook. Beide SAMEN MET NS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 27 april 2010 @ 07:58:46 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80754486
quote:
Gd D 08:02
Gdg D 08:05
Odw D 08:09
Wdo D 08:13
Wd D 08:15
Hmla V 08:27
Vtn D 08:32
Utlr D 08:35
Utwaw D 08:37
Ut D 08:39
Inhaling bij Hmla, anders zit ie een paar ic's ernstig in de weg.

"Dames en heren, wij rijden momenteel achter een stoomtrein en lopen daardoor enige minuten vertraging op."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:13:31 #60
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_80755787
Enkele dagen geleden zag ik deze - voor mij - vreemde combinatie. Iemand enig idee wat dat kachelpijp-achtige apparaat is dat gemonteerd is op het treinstel?

  dinsdag 27 april 2010 @ 09:16:27 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80755845
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:31:39 #62
164300 didotcicero
de korte lenzen man
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:38:52 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80756390
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:28 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom moet de GTW uberhaupt ERTMS leren?
Cursussen staan altijd goed op je CV. Vandaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 09:42:02 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80756494
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 07:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Inhaling bij Hmla, anders zit ie een paar ic's ernstig in de weg.

"Dames en heren, wij rijden momenteel achter een stoomtrein en lopen daardoor enige minuten vertraging op."
Wel een aparte plek trouwens, oudewater is een wat meer gebruikte plek volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:05:43 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80757149
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wel een aparte plek trouwens, oudewater is een wat meer gebruikte plek volgens mij
Hmla kan ie op volle snelheid naderen en vervolgens op een eigen spoor afremmen voor rood sein, voor Odw moet je eerst terug naar 80 om krom door het wissel te kunnen en dan, met de staart nog op de hoofdbaan, afremmen voor rood sein. En Odw ligt blijkbaar niet handig in de tijdtafel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 10:14:58 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_80757424
Vandaag gaat de AH to go op Utrecht Centraal dicht... Die aan de Jaarbeurszijde dan. En 3 mei volgt ook de Jaarbeurs Fietsenstalling

Nu moet ik naar die grote, drukke AH to go, en naar de stalling die bij die tunnel is. En ik weet niet eens hoe die heet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 10:20:08 #67
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80757603
Nieuws van het wc-front:
quote:
Op 115 stations waar nu nog geen wc's zijn, komen toiletten. Minister Eurlings schrijft dat aan de Tweede Kamer. De uitbreiding kost tussen de 10 en 15 miljoen euro.

De Kamer wilde eerst in elke Sprinter een toilet. Maar volgens Eurlings is dat onnodig duur en neemt het veel ruimte in. Bovendien is de gemiddelde reistijd in de Sprinter maar 17 minuten.

In de nieuwe regels komt te staan dat in stoptreinen waar meer dan een derde van de mensen langer dan een half uur reist, een toilet aanwezig moet zijn. Ook in elke Intercity is een toilet verplicht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:25:25 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80757780
En dat is gewoon goed, zolang ze schoon gehouden worden. Anders wil geen kip (en mens..) erop gaan zitten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:29:02 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80757895
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:20 schreef dennistd het volgende:
Nieuws van het wc-front:
[..]
Welke zijn die 115 stations?

En heeft Eurlings een toilet in zijn huis? Sommigen van ons wonen in de trein jah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80758118
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag gaat de AH to go op Utrecht Centraal dicht... Die aan de Jaarbeurszijde dan. En 3 mei volgt ook de Jaarbeurs Fietsenstalling

Nu moet ik naar die grote, drukke AH to go, en naar de stalling die bij die tunnel is. En ik weet niet eens hoe die heet
Jup, mn laatste werkdag vanavond..
Daarna afwachten voor mijn rooster bij Utr 1.
pi_80758295
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:36 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jup, mn laatste werkdag vanavond..
Daarna afwachten voor mijn rooster bij Utr 1.
Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Redactie Sport dinsdag 27 april 2010 @ 10:47:20 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80758533
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke zijn die 115 stations?
Kan ik niet vinden, wel hoe men aan die stations gekomen is:
quote:
Op basis van alle beschikbare informatie zal ik de volgende maatregelen treffen:

Ik zal mede op basis van de suggesties van ProRail in de loop van dit jaar met NS en ProRail afspraken maken over het uitbreiden van de sanitaire voorzieningen op stations (o.a. toiletten op een aantal stations waar nu nog geen toiletten zijn). Ik stel voor om de exacte keuze van stations waar toiletten komen te baseren op de volgende criteria:

1. Op elk groot station (conform de definitie in de vervoerconcessie) moeten sanitaire voorzieningen zijn. Dit is nu al het geval.
2. Op elk overstapstation trein-trein moeten sanitaire voorzieningen zijn.
3. Op elk calamiteiten-station (de stations die een belangrijke rol spelen in de afhandelingsscenario‟s van de spoorsector voor ernstige verstoringen van de treindienst) moeten sanitaire voorzieningen zijn.
4. De minimale norm voor het plaatsen van een toilet op een station gaat van 7.500 in- en uitstappers omlaag:
4a naar 5000.
4b naar 2000.
5. Op stoptreinroutes is er binnen de reistijd van 30 minuten een station met een toilet.

Hierbij wordt gekeken naar stations die het meest effectief zijn om een toilet te plaatsen.
De aard en omvang van de extra sanitaire voorzieningen op een station is
afhankelijk van het aantal in- en uitstappers en daarmee van het belang van het
station in de OV-keten.


Bij de bovenstaande stappen horen de volgende cijfers:

Stap Aantal extra stations met toilet(ten)
1 0
2 24
3 3
4a 10
4b 78
5 Nog te bezien
Totaal 115 + PM

Gelet op deze cijfers kies ik voor stap 1 t/m 4b. Hiermee worden op 115 stations waar nu nog geen toiletten zijn, één of meer toiletten aangebracht. Ik zal u vóór de zomer de volledige lijst doen toekomen van de stations die voorzien zullen worden van toiletten, met daarbij een planning van de realisatie. Volgens een eerste indicatieve schatting op basis van gegevens van ProRail bedragen de extra investeringskosten indicatief ¤ 10 à ¤ 15 mln.

NS, ProRail en VenW hebben een gedeelde maatschappelijke verantwoordelijkheid voor adequate sanitaire voorzieningen, ongeacht of die het slimst en het efficiëntst gerealiseerd kunnen worden in de trein of op het station. Het kan niet zo zijn dat één partij zijn verantwoordelijkheid simpelweg kan ontlopen door ervoor te pleiten dat een andere partij voor de oplossing zorgt. Gelukkig erkennen partijen hun gezamenlijke verantwoordelijkheid in dezen. Daarom zal mijn inzet zijn om over de financiering van deze uitbreiding met ProRail en NS op korte termijn afspraken te maken.

Ik zal in de nieuwe vervoerconcessie opnemen dat in elke Intercity een toilet aanwezig moet zijn. Ik zal in de nieuwe vervoerconcessie opnemen dat in stoptreinen waarin meer dan eenderde van de reizigers langer dan 30 minuten reist, een toilet aanwezig moet zijn. En dat voor de reizigers vóór vertrek (dus thuis) helder moet zijn of ze een toilet in de trein mogen verwachten.

(Voor gedecentraliseerde treindiensten is het aan de decentrale concessieverleners of ze in hun concessies iets willen opnemen over toiletten in de trein.)

Ik zal er bij alle spoorvervoerders op aandringen om:
- bij nieuwe materieel-bestellingen zorgvuldig rekening te houden met de toiletbehoefte en de maatschappelijke baten van toiletten in het OV zoals die uit het onderzoek naar voren komen;
-pas als er een alternatieve voorziening binnen de OV-keten is en na overleg met de consumentenorganisaties in het Locov treinen zonder toilet te bestellen.
Hier staan meer documenten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80758813
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?
Ghehe.

Ik krijg zelf niet eens korting. Wil mn servexpasje o.O
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:20:02 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80759568
Stervex is kut
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 27 april 2010 @ 11:21:41 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_80759627
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:41 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Vanavond krijgen we als Fokkers dus korting?
Volgens mij gaat ie om 17:00 uur of zo al dicht. Dat red ik niet eens
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')