Ik weet niet waar jij dit weg haalt. Ik werk, ben hoog opgeleid en heb een bijbehorend salaris. En toch krijg ik deze koopsubsidie, zou je je nader willen verklaren?quote:Op donderdag 22 april 2010 08:18 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Tja, iedereen die werkt en een beetje fatsoenlijk salaris heeft (zelfs als starter) kwam toch niet in aanmerking voor die koopsubsidie.
Boeiend dus
Mwoah laten we eerlijk zijn, er word ook wel erg veel gebeld en ook door mensen met een dagtekening van 4 April dit elke dag bellen, waar zijn jullie en dan kunnen hun dat elke dag herhalen... maarja das hun werkquote:Op donderdag 22 april 2010 09:34 schreef Benijx het volgende:
Net gebeld...wat een chagerijnig wijf zeg... Ze wist niet hoe snel ze moest ophangen.. Ik vroeg is er enige indicatie wanneer 31 maart wordt behandeld, het enige wat ze zei was we zijn nu met 26 maart bezig,, en ik heb geen idee...Zoiets van fuck you, laat me met rustGeven jullie mij allemaal een beter gevoel
Ik nog vragen is 27 maart een officiële dagtekening.. reageerd ze helemaal niet op... Ja van we zijn nu met 26 maart bezig...
Ik weet eigenlijk nog niets
Moet je nagaan voor mensen in week 14!!! Wij moeten wss nog 2 weken wachten... Gewoon 6/7 weken in totaal!! Ik heb gelukkig me post adres nog kunnen veranderen! (Ben verhuist nu)quote:Op donderdag 22 april 2010 13:13 schreef Aaiphone het volgende:
Ik hoop echt zo op bericht deze week! We worden echt zo gek van die spanning. Slapen zo slecht!
Mee eens... Als ze nou de overdrachtsbelasting afschaffenquote:Op donderdag 22 april 2010 13:22 schreef qeqa het volgende:
[quote]Op donderdag 22 april 2010 08:18 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Tja, iedereen die werkt en een beetje fatsoenlijk salaris heeft (zelfs als starter) kwam toch niet in aanmerking voor die koopsubsidie.
Boeiend dus
[/quote
ik vind dit ook wel een beetje een rare opmerking..ik ben zeer tevreden over mijn salaris, is zelfs bovengemiddeld, aangezien ik parttime werk en daarnaast nog alleen voor mijn kids zorg.. maar een hypotheek van 180000 red ik er echt niet mee..]
precies..dat red ik ook welquote:Op donderdag 22 april 2010 13:30 schreef Benijx het volgende:
[..]
Mee eens... Als ze nou de overdrachtsbelasting afschaffenIk kom wel op de koopprijs zonder K.K.
daar koop ik hier hooguit een studio voor, dus dat is toch echt een beetje te klein voor mij en mijn kiddies..quote:Op donderdag 22 april 2010 13:33 schreef BellO_83 het volgende:
Is natuurlijk ook afhankelijk van het huis dat je koopt en in welke plaats.
In sommige gevallen een luxe probleem?
Onze hypotheek bedraagd slechts 140.000 hebben we een HUIS van 125.000 voor gekocht. Weliswaar klein, maar het is een huis, vrijstaand zelfs met 2 slaapkamertjes.
Dus in sommige gevallen stellen jullie misschien ook wel te hoge eisen aan een huis??
Tja, het ligt er ook aan waar je woont. Waar ik woon kun je geen huis voor 125.000 kopen hoor, daar krijg nauwelijks een appartement met 1 slaapkamer voor...quote:Op donderdag 22 april 2010 13:33 schreef BellO_83 het volgende:
Is natuurlijk ook afhankelijk van het huis dat je koopt en in welke plaats.
In sommige gevallen een luxe probleem?
Onze hypotheek bedraagd slechts 140.000 hebben we een HUIS van 125.000 voor gekocht. Weliswaar klein, maar het is een huis, vrijstaand zelfs met 2 slaapkamertjes.
Dus in sommige gevallen stellen jullie misschien ook wel te hoge eisen aan een huis??
Ik herken je verhaal! Ik heb nu maar op hyves gezet dat het afwachten is of ik koopsubsidie krijg, misschien word k dan niet steeds geconfronteerd met dat eeuwige wachten op SN.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:11 schreef s_wulms het volgende:
Ook ik zit al 3,5 week te wachten op een brief van SenterNovem.
Mijn hypotheekadviseur van De Hypotheekshop in Roermond heeft mijn aanvraag met spoed op vrijdag 26 maart 2010 de deur uitgedaan, dus mijn brief zal als ontvangstdatum waarschijnlijk 29 maart 2010 hebben.
Gelukkig maakten ze daar extra tijd voor me vrij om alsnog snel alles rond te krijgen voor de koopsubsidie-aanvraag! Dat kon nog wel eens net mijn geluk zijn als ik het zo lees...
Iedere keer als ik nu na mijn werk thuiskwam de afgelopen weken stormde ik naar mijn brievenbus, maar helaas, steeds net de post waar je niet op zit te wachten. Dus na wat google-werk kwam ik op dit forum terecht, waardoor ik nu wist dat ik dus zeker nog geen brief zou krijgen als ze nog niet eens met mijn ontvangstdatum bezig zijn.
Als ik de koopsubsidie niet krijg wordt het een stuk lastiger om toch een appartementje in mijn eentje in Eindhoven te kopen, tenzij ik al mijn eisen zou laten vallenStarterslening is hier ook op (ja was hier in 2010 7 dagen beschikbaar en toen weer op).
Ik zou zeggen, bel ze plat bij SenterNovem. Als ze nieuwsberichten op hun site kunnen zetten kost het dus geen extra geld om de behandeldatum er op te zetten...
En nu weer verder wachten...En gek worden als iedereen iedere keer vraagt "En, hoe gaat het met je appartementje, heb je al iets gehoord?".
Ik heb een appartement dat 80m2 is. Volgens mij is dat toch wel normaal voor een appartement en is 80m2 klein voor een huis?! Maar ik snap dat je een tuin wil bijvoorbeeld. HeerlijK!quote:Op donderdag 22 april 2010 16:45 schreef Aaiphone het volgende:
Wij hebben nu idd ook een huis gekocht dat een beetje normale grootte is. 80 vierkante meter. Als ik geen koopsubsidie meer krijg kunnen we niet groter dan 4/50 vierkante meter en dan ook nog een appartement en dat willen we niet meer
Dan snap je er echt geen reet van. Ik krijg wel meer dan 40 euro per maand, iets van 80 ofzo. Heb het helemaal niet nodig. Maar wel om dat huis te kunnen kopen, simpelweg omdat geen bank mij dat geld leent maar weer wel met een koopsubsidie. Effe nadenken voordat je zulke onzin neerzet.quote:Op donderdag 22 april 2010 15:57 schreef Escamp het volgende:Blijft wel een feit dat koopssubsidie echt iets moet zijn voor mensen die anders echt geen behoorlijk huis kunnen kopen, en dat ik er bij blijf dat mensen die minder dan 40 euro per maand krijgen eigenlijk geen koopsubsidie nodig hebben en het daardoor weg snoepen van mensen die het wel echt nodig hebben......
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 april 2010 17:34 schreef chanvtw het volgende:
Vandaag post binnen gekregen van Agentschap. Ik had dagtekening 25 maart en heb vandaag toekenning gekregen van de subsidieIk hoop dat het voor jullie ook allemaal gaat lukken. In ieder geval wens ik iedereen heel veel sterkte en succes!
In Friesland en Groningen kan je nog prima een hoekwoning met 3 of 4 slaapkamers scoren voor 125.000 kk.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:24 schreef cserena het volgende:
[..]
Tja, het ligt er ook aan waar je woont. Waar ik woon kun je geen huis voor 125.000 kopen hoor, daar krijg nauwelijks een appartement met 1 slaapkamer voor...
Vreemd ? Wellicht komt het omdat we tweeverdieners zijn? Ik heb het proefberekningsformulier ingevuld en kwam tot de conclusie dat ik wel een heel laag getal moest invullen om subsidie te krijgen.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:36 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij dit weg haalt. Ik werk, ben hoog opgeleid en heb een bijbehorend salaris. En toch krijg ik deze koopsubsidie, zou je je nader willen verklaren?
Het is een lange tijd geleden dat ik iemand zo iets zinnigs heb horen zeggen op dit forum.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:27 schreef eveline77 het volgende:
Ik heb de 31ste en ik begin eerlijkgezegd te hopen dat de pot eerder leeg is. Als ik het nieuws volg (ok, had ik eerder moeten doen) waren de enige die nog een huis kochten de starters. Die starters hebben zonder koopsubsidie minder te besteden, dus moeten de verkopers hun huis maar wat goedkoper te verkopen als starters niet meer gesubsidieerd worden. de vraag zakt immers over de hele linie, dus daar moet het aanbod zich maar op aanpassen. De kern van de economie! Dan pakken ze maar 10 x in plaats van 11 x de prijs waarvoor ze het huis ooit gekocht hebben, die babyboomer aasgieren. Als ik de financiering niet rond krijg ga ik volgende maand gewoon weer langs en doe een 10% lager bod, dan kan ik het ook financieren zonder koopsubsidie. Als de woningmarkt wegens crisis, afschaffen HRA, vergrijzing later nog verder inzakt dan heb ik tenminste minder verlies dan woekersubsidie (ik krijg 15000 meer hypotheeklast voor 5 jaar 60 euro per maand= 3000) slachtoffers.
Aangesproken? Het is gewoon een domme uitspraak, daar reageer ik op. Er gaat niet heel veel subsidie naar mensen die er geen recht op hebben want als je er geen recht op hebt dan krijg je geen subsidie. Jeez, denk 'ns na man voordat je hier wat typt. Of vraag de profeet voor wat meer wijsheid. Oh ja, en vraag gelijk of de profeet mijn aanvraag ook gelijk ff wil doen?quote:Op donderdag 22 april 2010 20:24 schreef hafida het volgende:
rastafari high......jij snapt het ook niet echt. wat escamp probeert te zeggen is dat er heel veel subsidiegeld gaat naar mensen die er eigenlijk geen recht op hebben, die hier alleen maar van profiteren omdat het gratis geld is. jij waarschijnlijk ook omdat jij je dus aangesproken voelt.
Nou dan, wat zeur je dan. Zonder subsidie krijg ik mijn huis ook niet. Moet ik dan van die subsidie afzien omdat ik 'gratis geld' krijg wat ik niet nodig heb?quote:zonder de koopsubsidie krijgen we dit huisje niet. dus voor ons ook duimen
Yup, SenterNovem. Krijg een flink salaris maar de manier van rekenen is nogal krom. Bruto verdien ik al aardig maar we hebben ook nog eens een premievrij pensioen waardoor ik netto bovengemiddeld over houd en we krijgen bonussen die aardig oplopen. Het slaat dus helemaal nergens op.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:35 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Vreemd ? Wellicht komt het omdat we tweeverdieners zijn? Ik heb het proefberekningsformulier ingevuld en kwam tot de conclusie dat ik wel een heel laag getal moest invullen om subsidie te krijgen.
Even for the record, we hebben het hier over de koopsubsidie van senter novem?
Ik had die 21 euro per maand ook nodig om de hypotheek rond te krijgen.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:07 schreef Dondoncor het volgende:
Goedenavond allemaal,
Ik ook volg dit forum nu al geruime tijd, en vind het leuk om dit allemaal te lezen!
Ook ik wil een huisje gaan kopen(nieuwbouw) zit echt precies op grens van koopsubsidie. Snel alles geregeld om de aanvraag z.s.m. de deur uit te krijgen. Mijn aanvraag heeft een dagtekening van 29 maart. In eerste instantie, redelijk zeker van mijn zaak dat alles wel goed zou komen. Gezien Senter-Novem op hun site duidelijk waren hoeveel aanvragen er werden behandeld en hoeveel er nog over waren. Echter toen ging het wel heel snel met de subsidie. Gister(woensdag 21 april) ook gebeld naar SN, en een redelijk sago medewerker kon me vertellen dat ze net begonnen waren met 26 maart. MAAR er waren honderden aanvragen binnen gekomen op deze dag, wordt dus steeds spannender. Hopen dat het goed komt en iedereen die nog voor ze de inschrijvingen hebben gesloten, verder kunnen helpen. Dat zou eerlijk zijn.
Misschien zullen sommige van jullie het niet eerlijk vinden als ik wel de subsidie zou krijgen, maar eerlijk gezegd zou het me een worst wezen of ik per maand 20 euro zou krijgen! De koopsubsidie is voor mij puur belangrijk om de hypotheek rond te krijgen, anders kom ik gewoon tekort!
Fijne avond!
Dat is ook het kromme aan de regeling. Huizenprijzen verschillen in het land en dat wordt niet meegewogen. Zelf heb ik een huis gekocht in Rotterdam voor 120.000. Het is een driekamer appartement voor met zn tweeen. Voor nu is het prima zo. Ik voldoe aan alle voorwaarden van de regeling, alleen aangezien ik modaal verdien heb ik recht op een bedrag van 0 euro. (dat is de boete voor niet boven je stand te leven).quote:Op donderdag 22 april 2010 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In Friesland en Groningen kan je nog prima een hoekwoning met 3 of 4 slaapkamers scoren voor 125.000 kk.
Ik weet wel zeker dat dit het is, ik doe het puur en alleen op mijn inkomen en mijn vriendin word er niet in meegenomen. Maar emt een jaarslaris van 30k+ denk ik dat ik wel bij de modale inkomens zit. Ik denk dus dat de koopsubsidie vooral voor alleenstaanden belangrijk is, vrijgezel zijn moet ook een keuze kunnen zijnquote:Op donderdag 22 april 2010 21:35 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
[..]
Vreemd ? Wellicht komt het omdat we tweeverdieners zijn? Ik heb het proefberekningsformulier ingevuld en kwam tot de conclusie dat ik wel een heel laag getal moest invullen om subsidie te krijgen.
Even for the record, we hebben het hier over de koopsubsidie van senter novem?
Ik ga nu maar uit van 4 of 7 mei... Aangezien 5 mei ook al een vrije dag is...quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:19 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat dit het is, ik doe het puur en alleen op mijn inkomen en mijn vriendin word er niet in meegenomen. Maar emt een jaarslaris van 30k+ denk ik dat ik wel bij de modale inkomens zit. Ik denk dus dat de koopsubsidie vooral voor alleenstaanden belangrijk is, vrijgezel zijn moet ook een keuze kunnen zijn
Hi Wildcardxxl... is jouw aanvraag per dagtekening 31 maart digitaal of per post toegekend... Vind het nog steeds raar dat ik dagtekening 31 maart heb, terwijl ik de digitale aanvraag per 29 maart heb gedaan... Vind het een beetje raar verhaal van mijn adviseur... Hij zei dat er zoveel aanvragen per post en email kwamen dat ze alleen nog maar per post datum zijn gaan werken omdat dit eerlijker zou zijn.... Ik zie alleen geen andere mensen die hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 23 april 2010 10:27 schreef wildcardxxl het volgende:
Als er nog iemand belt vandaag hoor ik dat graag, denk dat het weinig nut heeft dat we weer met zn allen aan de telefoon hangen.
Mijn aanvraag is per post verstuurd en de dagtekening die ik heb gekregen toen ik had gebeld was 31 Maart.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:35 schreef Benijx het volgende:
[..]
Hi Wildcardxxl... is jouw aanvraag per dagtekening 31 maart digitaal of per post toegekend... Vind het nog steeds raar dat ik dagtekening 31 maart heb, terwijl ik de digitale aanvraag per 29 maart heb gedaan... Vind het een beetje raar verhaal van mijn adviseur... Hij zei dat er zoveel aanvragen per post en email kwamen dat ze alleen nog maar per post datum zijn gaan werken omdat dit eerlijker zou zijn.... Ik zie alleen geen andere mensen die hetzelfde zeggen
Maar als Ratsapaard geen subsidie had aangevraagd, had hij een goedkoper huis moeten kopen - dan hadden die goedkopere huizen dus duurder geworden (want er is meer vraag) en had je vriend wel subsidie kunnen krijgen, maar dan nog steeds geen huis kunnen kopen. Dus eigenlijk is het lood om oud ijzer...quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:51 schreef Escamp het volgende:
...
Jij vraag het aan om een hogere hypotheek te kunnen krijgen, maar die vriend van mij kan zonder subsidie gewoon NIET kopen, hooguit een garagebox van 30000, en dat bedoel ik nou....jij kan uberhaupt wel kopen en hij is er echt afhankelijk van.
...
Had ik nou ook... je voelt je der alleen maar meer rot door... Ik ga maar uit van de 1e week van mei... met geluk...quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:27 schreef xronaldx het volgende:
Heb vandaag gebeld waren nog steeds bezig met 26maart![]()
Dus ze zijn deze hele week bezig geweest met de verwerking van 26maart.
Licht het nou aan mij of zijn het een stel chagrijnige telefonistes bij senternovem... kunnen ze niet begrijpen dat er zeer veel afhangt voor de mensen die bellen? Klantenservice van ziggo is zelfs 10x beter![]()
Anyway veel succes allemaal
Dat is dus maar net wat je ziet als fatsoenlijk salaris, maar wat ik zag geldt het tot 2800 bruto.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:18 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Boeiend dus
esKamper, er is een verschil tussen betrokkenheid en meeleven of elke dag bellen voor het huis van een vriend en je er helemaal druk om maken. Waarom belt die vriend zelf niet en heeft ie zichzelf niet aangemeld op FOK? Of bellen jullie allebei. Vaag verhaal hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:51 schreef Escamp het volgende:
Hoi aaiphone,
Nou, we duimen voor je dat het goed gaat komen, kunnen jullie alvast rustig gaan slapen....
Ratsapaard ik denk niet dat je zo maar moet oordelen over mensen, maar eerder een beetje respect mag tonen, we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje.
Jij vraag het aan om een hogere hypotheek te kunnen krijgen, maar die vriend van mij kan zonder subsidie gewoon NIET kopen, hooguit een garagebox van 30000, en dat bedoel ik nou....jij kan uberhaupt wel kopen en hij is er echt afhankelijk van.
Enne nee hij is niet mijn vriend, maar wel mijn reisgenoot op buitenlandse reizen. Verder heb je nog zo iets als gewoon betrokkenheid en meeleven met mensen, dat zie ik bij jou ook niet echt terug bij bijvoorbeeld Hafida. Als zij geloven in de profeet Allah dan moet je dat ook respecteren en er geen geintje mee maken.
Maar goed, onderhand gaat er weer een dag voorbij, en hopen we eind volgende week dat de aanvraag van P in behandeling zal komen.
Alvast een fijn weekend voor iedereen,
Groetjes Escamp
Hoi Escamp,quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:51 schreef Escamp het volgende:
Hoi aaiphone,
Nou, we duimen voor je dat het goed gaat komen, kunnen jullie alvast rustig gaan slapen....
Ratsapaard ik denk niet dat je zo maar moet oordelen over mensen, maar eerder een beetje respect mag tonen, we zitten tenslotte allemaal in hetzelfde schuitje.
Enne nee hij is niet mijn vriend, maar wel mijn reisgenoot op buitenlandse reizen. Verder heb je nog zo iets als gewoon betrokkenheid en meeleven met mensen, dat zie ik bij jou ook niet echt terug bij bijvoorbeeld Hafida. Als zij geloven in de profeet Allah dan moet je dat ook respecteren en er geen geintje mee maken.
Maar goed, onderhand gaat er weer een dag voorbij, en hopen we eind volgende week dat de aanvraag van P in behandeling zal komen.
Alvast een fijn weekend voor iedereen,
Groetjes Escamp
Kijk, dat klinkt al beterquote:Op vrijdag 23 april 2010 23:47 schreef Escamp het volgende:
Hopelijk beginnen ze maandag met de 29e, daarvan zijn er al minder aanvragen omdat veel hypotheekverstrekkers al gezegd hebben dat ze er niet meer aan begonnen.
Bij P was pas de vierde die hij contacteerde bereid om nog zoveel moeite te doen.....
Ik snap je punt en ik snap de mensen bij SN/A NL heel goed, elke dag van die 'zeikerds' zou ik ook zwaar irritant vinden. Maar als de mensen zich er daar zo aan ergeren mogen ze de info op de site wel gewoon elke dag up-to-date houden. Dan zou een groot deel niet meer bellen maar op de site kijken.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:26 schreef snabbi het volgende:
Ik snap de mensen bij Agentschap NL wel. Wat wil je bereiken met elke dag bellen? Ze gaan je aanvraag echt geen voorrang geven. Dat je zeker wilt weten dat je aanvraag is binnengekomen is begrijpelijk, maar daarna gaat gewoon de beslissingstermijn van 13 weken in (dit is althans de termijn voor de meeste subsidies, heb het niet specifiek voor BEW uitgezocht). Het gebel zorgt er alleen maar voor dat de mensen daar niet aan hun werk toekomen.
Je bent zelf anders wel heel erg aan het stoken hoor!quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:10 schreef Escamp het volgende:
Ratsa,
Laten we nou in elk geval beleefd blijven tegen elkaar.....en wees niet zo snel op je .......getrapt. Ook ik zou niet graag naast je wonen want dan zou ik heel snel weer nieuwe buren krijgen.....
Hafida: je kan een klacht indienen tegen racistische opmerkingen....
En kunnen we dan nu gewoon elkaar weer sterkte wensen?
Als jij hier niks aan kan doen zullen ze hier niet zo moeilijk over doen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:30 schreef RastafarHigh het volgende:
Binnenkort verlopen bij mij de termijnen van ontbindende voorwaarden (koopsubsidie en financiering) en de bankgarantie. Hoe is jullie ervaring over het verlengen van deze termijnen? Gewoon de makelaar bellen en doen ze niet moeilijk?
die bedoelde ik dus, maar het zou kunnen, ze zijn toch verplicht om binnen 1 maand te reageren, en helaas, het is pas 2 april voor mij..quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:57 schreef RastafarHigh het volgende:
Het zijn ambtenaren en het is mooi weer, wat denk je zelf?In, ik meen deel 2, was er ook iemand die beweerde dat ze in een bepaald weekend doorwerkten maar dat bleek ook niet waar te zijn. Zou wel super zijn maar kleine kans lijkt me. Helaas
Jij toch ook 1 april , qeqa??
Dat is inderdaad de andere kant van het verhaal. Het zou veel mensen helpen als ze duidelijk communiceren dat ze je op bijvoorbeeld op datum 6 mei de beslissing geven. Of je het leuk vindt dat daar nog zo'n tijd overheen gaat of niet, het neemt in ieder geval wat van de onzekerheid weg.quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:54 schreef RastafarHigh het volgende:
Ik snap je punt en ik snap de mensen bij SN/A NL heel goed, elke dag van die 'zeikerds' zou ik ook zwaar irritant vinden. Maar als de mensen zich er daar zo aan ergeren mogen ze de info op de site wel gewoon elke dag up-to-date houden. Dan zou een groot deel niet meer bellen maar op de site kijken.
Kijk, als de pot gewoon nog gevuld was zou ik ook niet zo nieuwsgierig zijn. Je hebt er recht op of niet, zo simpel is het. Maar nu hangt het er vanaf of je uberhaupt je huis kunt kopen en daar weer verder mee kunt (huur opzeggen, keukens kijken etc.). Daar zullen de mensen bij SN ook rekening mee moeten houden.
Fijn voor je! Wat zal jij lekker slapen vanavond!!quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:43 schreef Aaiphone het volgende:
YEAH HET IS ONS TOEGEKEND!!!!!!
We kunnen het huis nu kopen en gan binnen een maand verhuizen!!!!!
Pffff zou willen dat ik dat ook kon zeggen. Slaap wel goed maar als ik wakker word is dit wel 1 vd eerste dingen waar ik aan denk. Je gaat er mee slapen en je wordt er mee wakker...quote:Op zaterdag 24 april 2010 19:58 schreef Benijx het volgende:
[..] Wat zal jij lekker slapen vanavond!!
Ik denk het niet. Schijnt dat ze een groot gedeelte van vorige week bezig zijn geweest met 26 maart. Ik ga er vanuit dat ik nog anderhalf a 2 weken zit te wachten (1 april).quote:Op zondag 25 april 2010 12:54 schreef Zwartpoes het volgende:
dit wordt misschien wel de beslissende week of ik mijn droomhuis kan kopen ja of nee, en dat geldt natuurlijk voor iedereen die de dagtekening van 31 maart heeft.
Ze kijken niet naar het weekend. Ze kijken naar de dag dat ze het binnen hebben gekregen, in jouw geval dus 29 maart. Daar zullen ze morgen zijn, maar ik denk dat ze wel 2 of 3 dagen bezig zullen ivm de drukte inderdaad.quote:Op zondag 25 april 2010 19:41 schreef Wollinator het volgende:
Ik heb trouwens 27 maart vertelde mijn makelaar.
Of maken ze daar geen onderscheid tussen 27,28,29 maart ivm het weekend?
Damn, aangezien aankomende vrijdag koningendag is... Zullen ze deze week denk ik 29 maart ook nog niet klaar hebben..quote:Op maandag 26 april 2010 10:23 schreef qeqa het volgende:
Ik heb net gebeld en ze zijn nog steeds met 26 maart bezig..ze kunnen nog niet zeggen tot welke datum ze door kunnen gaan..ik heb dus 2 april en vroeg of dat helemaal hopeloos was maar dat konden ze ook niet zeggen, laat ik er maar vanuit gaan dat dat dan positief is omdat dat in elk geval geen definitief NEE is..
29 maart is de dag na 26 maart, er zitten weekenddagen tussen. Het kan zijn dat de ene de eerste invoerronde telt en de andere de controle ronde, ze zijn zowiezo 2 dagen met 1 aanvraag bezig namelijk..dus het klopt wel dat ze met 26 en 29 maart bezig zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 13:28 schreef Daniellleke het volgende:
Goede dag!
Het is weer maandan, weer een nieuwe week om te hopen op goed nieuws.
Wat vreemd dat ze bij de ene zeggen 26 maart en bij de ander 29 maart. Dat zou voor mij al een groot verschil zijn want ik ben 30 maart! Ik weet mijn nummer niet, dus hoeveel ertussen zit weet ik ook niet. Wil ik het wel weten????
Ik heb me voorgenomen om maar 'rustig' af te wachten, want wat ik ook doe, het gaat er niet sneller op.
Good luck everybody!
Liefs Danielle
en jouw dagtekening is?quote:Op maandag 26 april 2010 13:57 schreef Zwartpoes het volgende:
Er zitten bij mij 377 aanvragen tussen Hollander en mij......
Dat gaat dus heeeel spannend worden.
Maar ook ik kreeg niet het antwoord van wel of niet krijgen, maar dat ze het niet wisten, dus hoop doet leven......
wat is jouw bew nummer?quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Hey allemaal,
Ik had een vraagje,
Als je werkgeversverklaring niet in orde is word dan je behandeling weer onder op de stappel gelegd!?
Want eerst was het zo dat je dan 2 weken de tijd had om het in orde te krijgen!
maar nu het bijna op is natuurlijk vraag ik me dit af!
mijn aanvraag was van 2 april dus het word zowiezo al spannend of we het wel krijgen!!
xxx
ik weet niet of het deze week over is, maar uit de BEW nummers kan ik wel concluderen dat er nog zeker 1400 aanvragen voor me zijn, daar word je niet echt vrolijk van, dat klinkt een stuk beroerder dan nog 4 data voor mequote:Op maandag 26 april 2010 21:09 schreef RastafarHigh het volgende:
Weet je wat het gewoon is? Kijk, dat dat huis van me eventueel niet doorgaat tsja... t zou kut zijn maar daar heb je al een beetje rekening mee gehouden. Het is meer klote dat je nu al 4 weken in spanning zit, nog niet weet waar je aan toe bent, slecht slaapt en over een week misschien hoort "jammer joh, net de laatste weggegeven". Dat voelt volgens mij zooo zuur.
Snap alleen niet dat iedereen hier ineens zo pessimistisch is dat het deze week over is. Er is nog niks wat dat bevestigt, allemaal vermoedens en onderbuikgevoelens.
Wat ik begreep is dat nog steeds zo. Chinless had ook iets niet goed en mocht nog iets nasturen. Is het helaas nog afgewezen maar hij kon nog wel iets nasturen!quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Hey allemaal,
Ik had een vraagje,
Als je werkgeversverklaring niet in orde is word dan je behandeling weer onder op de stappel gelegd!?
mijn aanvraag was van 2 april dus het word zowiezo al spannend of we het wel krijgen!!
xxx
Een huis van 82000?! Daar kun je bij ons echt niets van kopen. De huizenprijzen (in een fatsoenlijke wijk) beginnen hier rond de 170000...quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef claessens85 het volgende:
Onze koopsubsidie ging niet door omdat we hem te laat hadden aangevraagd: begin april
Maar er is toch goed nieuws: door de hulp van onze ouders kunnen we nu toch ons droomhuisje in Almelo kopen!! Het is een goed onderhouden huisje met drie slaapkamers en een bergzolder en tuin op het zuiden. Het huis kost 82.000, met een hypotheek (k.k) van afgerond 92.000. Met een schenking van onze ouders hebben we een hypotheek van 77.500 kunnen afsluiten!
Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef claessens85 het volgende:
Onze koopsubsidie ging niet door omdat we hem te laat hadden aangevraagd: begin april
Maar er is toch goed nieuws: door de hulp van onze ouders kunnen we nu toch ons droomhuisje in Almelo kopen!! Het is een goed onderhouden huisje met drie slaapkamers en een bergzolder en tuin op het zuiden. Het huis kost 82.000, met een hypotheek (k.k) van afgerond 92.000. Met een schenking van onze ouders hebben we een hypotheek van 77.500 kunnen afsluiten!
Ben erg blij, want op dit moment huren we een flatje voor ongeveer 550 per maand en dat is echt zo weggegooid geld. We hebben een spaarhypotheek genomen omdat we graag eigen vermogen willen opbouwen zodat je maandelijkse lasten niet voor niks zijn. Daarnaast wonen we in een stad waar we ons helemaal niet thuisvoelen (Enschede), dus is het heerlijk om naar almelo terug te gaan. De maandlasten liggen ook nog eens lager dan bij het huren (ondanks huurtoeslag).
Dus ondanks de teleurstelling van het niet doorgaan van de koopsubsidie komt het bij ons toch helemaal goed![]()
Ik blijf echt duimen voor de mensen hier op het forum wat betreft koopsubsidie
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar idd! Aangezien ik (en qeqa ook meen ik) een dagtekening van 2 april heb...quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef qeqa het volgende:
[..]
Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?
mn adviseur kreeg direct al een afwijzing, ze namen het dus al niet eens meer aan toenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef qeqa het volgende:
[..]
Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?
kreeg hij een afwijzing van SN of van de hypotheekverstrekker? volgens mij zijn er wel meer die aanvraagdatum 7 april hebben hier namelijk..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:42 schreef claessens85 het volgende:
[..]
mn adviseur kreeg direct al een afwijzing, ze namen het dus al niet eens meer aan toen
quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef claessens85 het volgende:
Ben erg blij, want op dit moment huren we een flatje voor ongeveer 550 per maand en dat is echt zo weggegooid geld. We hebben een spaarhypotheek genomen omdat we graag eigen vermogen willen opbouwen zodat je maandelijkse lasten niet voor niks zijn. Daarnaast wonen we in een stad waar we ons helemaal niet thuisvoelen (Enschede), dus is het heerlijk om naar almelo terug te gaan. De maandlasten liggen ook nog eens lager dan bij het huren (ondanks huurtoeslag).
Dus ondanks de teleurstelling van het niet doorgaan van de koopsubsidie komt het bij ons toch helemaal goed![]()
Ik blijf echt duimen voor de mensen hier op het forum wat betreft koopsubsidie
Ja maar ze liepen toch al echt enorm achter he...quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:54 schreef Benijx het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat 31 maart/1 april nog net goed zit... Toen ik mijn aanvraag opstuurde waren er nog 1270 aanvrage (29 maart) 31 maart waren dat er nog 900 ofzo... 1 april in ene meer dan er budget was...Als ik iemand zie met een dagtekening van 30 maart waar er 270 aanvragen tussen ons zit... moet ik in die zin nog goed zitten...1 april gok ik ook wel... Je moet ook er vanuit gaan dat er aanvragen worden afgewezen... Dan schuift het budget weer door...
We blijven met ze allen duimen!!
Wij kregen zaterdag post, met de mededeling dat er een stempel miste op de werkgeversverklaringquote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Hey allemaal,
Ik had een vraagje,
xxx
Zoals hierboven al wordt gezegd hou je die periode wel. Dit zijn ze namelijk ook wettelijk verplicht. Je aanvraag wordt als positief beschikt gezien (en dus wordt het bedrag in het budget voor je gereserveerd). Als je de nieuwe informatie niet tijdig levert of dat hieruit blijkt dat je geen recht hebt op de subsidie, krijg je alsnog een afwijzing.quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Chinless heeft een andere situatie. Hij heeft een afwijzing gekregen en heeft hiertegen bezwaar gemaakt. Of hij nu wel of niet subsidie krijgt toegewezen staat volledig los van het budget (zijn eventuele subsidie komt uit een ander potje).quote:Op maandag 26 april 2010 21:27 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat nog steeds zo. Chinless had ook iets niet goed en mocht nog iets nasturen. Is het helaas nog afgewezen maar hij kon nog wel iets nasturen!
De telling is waarschijnlijk gebaseerd op maximale toe te wijzen aanvragen. Omdat sommige huizen goedkoper zijn (zoals die 82.000 van hierboven) kan het werkelijke aantal dus hoger zijn. Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon de aanvragen die worden afgewezen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:40 schreef qeqa het volgende:
die telling op de site klopte van geen kanten, daar kan je absoluut geen houvast aan nemen.
Als je nog iets moet aanleveren heb je daar twee weken de tijd voor. Veranderingen in je aanvraag doorgeven kan alleen voordat je de beschikking hebt, anders moet je in bezwaar. Dat is gewoon Awb.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:19 schreef cserena het volgende:
Als je nog iets moet veranderen kun je dit gewoon 2 weken doen idd, daar hebben ze weer een potje voor.
Ik hoop dat je gelijk hebt want dan zit ik erbiJ!!!quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:04 schreef Escamp het volgende:
Ook wij blijven toch positief denken met dagtekening 31 maart. Ik denk dat het zelfs voor 1 april ook nog wel goed komt........
Er was idd nog ruimte voor 900 aanvragen op 31 maart stond op de site, en alvorens het weg te sturen had P ook nog eerst met SV gebeld of het nog de moeite was om het aan te vragen en hij kreeg daar een positief antwoord op.
Dus P en de hele vriendenclub blijven de moed erin houden.
Groet Escamp en P
Ja die had ik ook op de website van VROM gezien, nu maar even afwachten.... (zoals al de hele tijd)quote:Op woensdag 28 april 2010 08:48 schreef Benijx het volgende:
Ik heb google alerts aanstaan op koopsubsidie en starterslening en ik kreeg de volgende link in me mailbox:
http://fiscathema.nl/woni(...)e-BEW.200410.doc.pdf
Hierin vraagt minister van middelkoop om extra geld...
Hopelijk nemen ze dat alsnog mee!!
Heb je het gelijk even na gevraagd?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:19 schreef cserena het volgende:
Bij SenterNovem is er iig nog niets van bekend.
Ze zijn nu nog bij 29 maart.
Ik hoop het... bied ergens wat mogelijkheden voor mij.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:48 schreef Benijx het volgende:
Ik heb google alerts aanstaan op koopsubsidie en starterslening en ik kreeg de volgende link in me mailbox:
http://fiscathema.nl/woni(...)e-BEW.200410.doc.pdf
Hierin vraagt minister van middelkoop om extra geld...
Hopelijk nemen ze dat alsnog mee!!
Ja, had het gelijk even gevraagd.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:32 schreef Benijx het volgende:
[..]
Heb je het gelijk even na gevraagd?goed bezig! Konden ze nog meer zeggen behalve dat ze nog met 29 maart bezig zijn??? Dat ze bijvoorbeeld morgen met 30 maart beginnen?
We blijven wachten. Net wel een mail gehad dat de verkopende partij akkoord gaat met het verzoek tot verlening van de ontbindende voorwaarden.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:01 schreef cserena het volgende:
[..]
Ja, had het gelijk even gevraagd.
Nee, ze konden alleen zeggen dat ze nog met 29 maart bezig waren en ze konden verder ook niet zeggen of 1 april (onze dagtekening) nog toegekend zou worden omdat ze dat niet kunnen voorspellen...
Ja inderdaad. Jij kan er ook niets aan doen dat je zo lang moet wachten.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef Benijx het volgende:
[..]
We blijven wachten. Net wel een mail gehad dat de verkopende partij akkoord gaat met het verzoek tot verlening van de ontbindende voorwaarden.
De verkopende partij was wel geschrokken melde de makelaar.. opzich ook wel fijn dat ik optijd ben toch!!
volgens mij valt dat wel mee als je een beetje mee hebt gekeken en gerekend met de mensen die hier hun bew nummer hebben gezet, rond de 1006200 is nog 29/3 en rond de 1006600 is al 31/3quote:Op woensdag 28 april 2010 17:20 schreef dijkie80 het volgende:
vanochtend gebeld ze gaan morgen met de 30ste bezig volgens de man die ik aan de lijn had. Hij gaf aan dat er erg veel aanvragen waren op die datum.
Hey da's een goeie! Laat alsjeblieft weten als je nieuws hebt!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:59 schreef cserena het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Jij kan er ook niets aan doen dat je zo lang moet wachten.
Ik heb trouwens een mail gestuurd naar postbus 51 (rijk) over de verlenging van een maand, omdat ze mijn vraag niet konden beantwoorden hebben ze het weer doorgestuurd naar iemand anders. Binnen 3 werkdagen krijg ik een antwoord terug, hopelijk iig.
quote:Op woensdag 28 april 2010 17:20 schreef dijkie80 het volgende:
vanochtend gebeld ze gaan morgen met de 30ste bezig volgens de man die ik aan de lijn had.
Da ken nie tegelijk.... toch?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:38 schreef eveline77 het volgende:
Voor wat het waard is: mijn adviseur beweert vanmiddag bericht te hebben gehad van Agentschap NL dat 29 maart de laatste datum is die wordt toegekend.
Ik denk niet dat er nu nog goed nieuws komt, mocht het wel het geval zijn laat ik het natuurlijk weten.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:29 schreef RastafarHigh het volgende:
[..]
Hey da's een goeie! Laat alsjeblieft weten als je nieuws hebt!
Bij mij stond er in de mail dat NA 29 maart alle aanvragen niet meer gehonoreerd worden dus ik denk dat je nog net geluk heb gehadquote:Op donderdag 29 april 2010 00:03 schreef sabineB het volgende:
*&^&%^%%%%$$. betekent dit dan dat we heeeeeeeeeeeeeel veel geluk hebben omdat onze aanvraag op de 29ste binnenkwam of niet. Het budget is op 29 maart overschreden, dus het kan nog steeds zo zijn dat onze aanvraag van de 29ste is afgeketst. Wat een zure bende. En zwaar ruk voor degenen die na de 29ste hebben ingediend.
hoe laat hebben jullie die mail dan gekregen?quote:Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef cserena het volgende:
Het is idd op... heb ook mail gekregen.
Geachte heer/mevrouw,
Het budget voor de eigenwoningbijdrage is op 29 maart 2010 overschreden. Aanvragen die zijn ingediend na 29 maart 2010 worden niet gehonoreerd. Aanvragers krijgen schriftelijk bericht.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk
Ik wil het ook niet geloven, maar volgens mij zit iemand de boel hier aardig op te naaien!!!quote:Op donderdag 29 april 2010 08:36 schreef qeqa het volgende:
Nou ik weet niet van wie julie de mail krijgen maar ik heb net hetzelfde bericht als gister verstuurd en krijg weer deze reactie:
Goedendag,
Aanvragen worden conform de Wet bevordering eigenwoningbezit op volgorde van binnenkomst behandeld, voor zover er nog budget beschikbaar is. Vanwege de enorme toestroom van aanvragen is de behandeltijd langer dan normaal. Momenteel zijn wij bezig met de behandeling van aanvragen die zijn ontvangen op 29 maart 2010.
Of u nog aanspraak kunt maken op het budget is nog niet bekend. Wij kunnen niet voorspellen op welk moment de pot leeg zal zijn. U zult de beschikking moeten afwachten.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk
Alleen jammer voor je dat Agentschap NL het alleen per post aan jou en de geldverstrekker laat weten en NOOIT per mail en al helemaal niet aan de tussenpersoon.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:52 schreef Ancie het volgende:
ojee wat balen zeg voor de gene die later hebben dan 29 maart ik was ff rond aan het surfen enik kwam al meerdere kopjes tegen dat het op is met het nieuws van vandaag
ik wens jullie heel veel sterkte en echt balen joh
En er wordt inderdaad volgende hier mensen opgenaaid. Ik heb niet voor niets al eerder gemeld dat ik die "nieuwelingen" niet vertrouw.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:39 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik wil het ook niet geloven, maar volgens mij zit iemand de boel hier aardig op te naaien!!!
Amen!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:16 schreef wildcardxxl het volgende:
Ancie = Serena??? berichten 2 minuten achter elkaar en allebij alleen gepost in dit topic?
Ik laat em hier niet door opnaaien, zolang er niks op de site staat, ik geen brief binnen heb en er vandaag nog niemand van de usuals hier heeft gebeld geloof ik het niet.
qeqa doe je ding![]()
Gefeliciteerd!! Welk BEW nummer had jij?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:18 schreef sabineB het volgende:
HOERA!! heb gisteravond mail gestuurd naar agentschap om te vragen hoe het zat met de aanvragen van de 29ste en kreeg dit terug!!! Dus goed nieuws voor iedereen die op de 29ste heeft ingediend. Ik ben echt fokking blij.
Goedendag,
Uw aanvraag is reeds positief beoordeeld en op 28 april 2010 verzonden naar u en naar de geldverstrekker.
Met vriendelijke groet Helpdesk
klote zooi...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:24 schreef qeqa het volgende:
ik heb ze nu aan de lijn..pot is leeg, komt over enkele minuten op de site zeggen ze..
scheelt verdorie maar 300 nummer met mij...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:28 schreef sabineB het volgende:
ons nummer is 1006364. IS de pot nu leeg? Dat is echt zwaar kut. Blij dat wij met de hakken over de sloot binnen zijn maar ik realiseer me maar al te goed dat het ook anders had kunnen zijn.
Hallo, ik ga heus niet een beetje staan liegen hoor... zit in precies hetzelfde schuitje als jullie...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:16 schreef wildcardxxl het volgende:
Ancie = Serena??? berichten 2 minuten achter elkaar en allebij alleen gepost in dit topic?
Ik laat em hier niet door opnaaien, zolang er niks op de site staat, ik geen brief binnen heb en er vandaag nog niemand van de usuals hier heeft gebeld geloof ik het niet.
qeqa doe je ding![]()
Heb het mailtje trouwens om 18.12 gekregen, snap ook niet precies hoe dat kon, aangezien ze neem ik aan tot 5 uur werken.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:49 schreef qeqa het volgende:
Nouja ik vind het een beetje vreemd dat die berichten in de avond zijn gekomen terwijl ze dan bij SN niet werken dus heb hetzelfde maitlje als gister nogmaals verstuurd maar ik krijg gewoon weer het standaard briefje terug.. ik ga straks ook wel even bellen. Als het wel op is scheelt dat me weer een paar honderd euro voor de taxatie
Ik heb die al aangevraagd. Je moet de gemeente bellen en vragen om een aanvraagformulier. Zodra je deze krijgt wordt er "fictief" 30.000 euro gereserveerd van het budget... Mijn aanvraag ligt nu bij de gemeente..Wel vreemd dat bij mijn gemeente werd geroepen het is op, terwijl ik al een formulier had... Had geen zin meer zeiden ze (om op te sturen), wel gedaan en nu moet het volgens de SVN wel toegekend worden... (heb ik wellicht toch geluk!!!) En een lagere hypotheek van 30K minder!!! Anders wordt het een zaak van rechtsbijstandquote:Op donderdag 29 april 2010 10:43 schreef wildcardxxl het volgende:
oke, mijn excuses cserena, maar het leek een beetje dubieus die 2 berichten achter elkaar.
Oke op naar de volgende otpie, de starterslening, iemand ervaring met hoe lang zoiets kan gaan duren voordat het toegekend word?
Je bent zeker met de hakken over de sloot!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:28 schreef sabineB het volgende:
ons nummer is 1006364. IS de pot nu leeg? Dat is echt zwaar kut. Blij dat wij met de hakken over de sloot binnen zijn maar ik realiseer me maar al te goed dat het ook anders had kunnen zijn.
Heb je geen ontbindende voorwaarden in je koopakte laten zetten?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:47 schreef woning het volgende:
vanmorgen hebben ook wij te horen gekregen dat de koopsubsidie op is,
wij kunnen onze woning niet kopen zonder dus zijn we nu genoodzaakt alles af te zeggen, dit moet zo snel mogelijk omdat wij voor as. donderdag de hypotheek rond moeten hebben. dit valt nog niet mee, niemand is te bereiken of ze zijn in bespreking. ik ben bang dat dit moeizaam gaat als wij dit voor as. donderdag niet geregeld hebben krijgen we nog eens 10 procent boete op de gehele koopsom.
echt belachelijk zoals het allemaal gaat!
Je moet alsnog 2 afwijzingen aanleveren...(althans volgens mijn adviseur)quote:Op donderdag 29 april 2010 16:23 schreef fvo het volgende:
[..]
Heb je geen ontbindende voorwaarden in je koopakte laten zetten?
Ik had erin laten zetten dat als ik geen koopsubsidie kon krijgen dat het dan ontbonden zou worden. Dan krijg je ook geen boete.
Maar je krijgt nu zoiezo een afwijzing toch omdat er geen koopsubsidie is. Als je het wel nog kan krijgen zonder koopsubsidie/starterslening en je zegt dan nee ik wil het niet dan heb je die boete aan je broek.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:56 schreef woning het volgende:
dat zou inderdaad erg handig geweest zijn,
wij hebben dat niet in de koopakte laten opnemen, gewoon domweg niet aan gedacht!
ik ben heel de middag instanties aan het bellen geweest maar het hangt af van die twee afwijzingen inderdaad. die moet onze adviseur dus nu gaan regelen en ze zegt dat we die maandag in de brievenbus zullen treffen.. laten we het maar hopen dan!!! dan ga ik zelf naar de ondernemer en laat daar de brief tekenen omdat aangetekend opsturen waarschijnlijk te lang gaat duren!
fvo heb jij nu wel koopsubsidie dan? of ook niet meer? je moet buiten alles wel alles zo snel mogelijk proberen te regelen.. wij moeten nu dus ook onze adviseur betalen voor alle moeite! en "geregel".
En is slimmerkopen niks voor je? Er staan er weer wat te koop in Eindhoven.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:46 schreef s_wulms het volgende:
Helaas, ik heb gebeld en mijn nr 1006437 werd niet meer in behandeling genomen.
Mijn aanvraag was op vrijdag 26 maart verstuurd, maar had pas behandeldatum 30 maart toegewezen gekregen.
Was echt even proberen groot te houden op mijn werk toen ik dat hoorde.
Mijn kansen zijn verkeken om nog iets te kopen in Eindhoven (in ieder geval naar mijn wensen).
Koopsubsidie op (aan verlenging heb je ook niks want dan moet je weer alles opnieuw regelen en net iets op het oog hebben wat dan beschikbaar is).
Starterslening is op (ja dit jaar hebben ze voor het eerst rente geind over de reeds verleende startersleningen die 3 jaar geleden zijn afgegeven, wat betekende dat je 7 dagen starterslening kon krijgen in januari, dus ook dan moet je maar weer net wat op het oog hebben).
Sterkte nog voor degenenen die in onzekerheid zitten!
quote:Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef fvo het volgende:
[..]
Maar je krijgt nu zoiezo een afwijzing toch omdat er geen koopsubsidie is. Als je het wel nog kan krijgen zonder koopsubsidie/starterslening en je zegt dan nee ik wil het niet dan heb je die boete aan je broek.
Maar neem aan dat je het zonder de subsidie niet kan krijgen.
Ik heb geen koopsubsidie want dagtekening was 30 maart. Maar heb het huis nu op naam van mij en van m'n vriendin laten zetten waardoor we nu op 2 salarissen hypotheek nemen.
Ik had inderdaad tot 14 mei om alles rond te krijgen. Ik heb buiten de 1% niks extra hoeven te betalen omdat ze moeten haasten hoor. De notaris zou wel eens moeilijk kunnen gaan doen als we een bepaalde datum voorbij gaan maar mijn adviseur zou dat allemaal regelen zodat we niks extra hoeven te betalen.
Kijk en vanwege mensen die gaan samenwonen en op 1 inkomen subsidie hebben aangevraagd is het voor de mensen die het echt nodig hadden nu op!
Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een dikke boete aan hun reet krijgeNSucces
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 29 april 2010 19:27 schreef qeqa het volgende:
[..]
Kijk en vanwege mensen die gaan samenwonen en op 1 inkomen subsidie hebben aangevraagd is het voor de mensen die het echt nodig hadden nu op!
Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een dikke boete aan hun reet krijgeN Succes
Euh er zijn allerlei regels hiervoor! Als men haar inkomen mee kan berekenen moet ze al minimaal 3 jaar voor een uitzendbureau werken en dat doet ze niet.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:27 schreef eveline77 het volgende:
@ aaiphone. Je hebt dus gewoon het inkomen van je vriendin verzwegen, met je "verstandig". Het lijkt mij ook wel fijn en verstandig om naast mijn salaris toch een extra uitkering uit de staatskas te graaien, maar het is dus gewoon fraude. Qeqa zit met haar kinderen in een rothok terwijl jullie nog een extra vakantie boeken. Ik hoop dat jullie gepakt worden.
Lees jij wel?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:07 schreef eveline77 het volgende:
Zo is dat Hafida. Maar daar kopen we nu niets voor. Misschien stuur ik Agentschap Nl toch even een linkje naar het verhaal over het inkomen van mevrouw Aaiphone. Ze zullen zich daar nu toch wel vervelen.
Menen jullie dit nu serieus? Het inkomen van de vriendin van aaiphone mag waarschijnlijk niet eens meegerekend worden. Het is idd wat hij zegt, je moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik heb ook geen koopsubsidie gekregen maar ik ga niet zo zielig doen als jullie...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:07 schreef eveline77 het volgende:
Zo is dat Hafida. Maar daar kopen we nu niets voor. Misschien stuur ik Agentschap Nl toch even een linkje naar het verhaal over het inkomen van mevrouw Aaiphone. Ze zullen zich daar nu toch wel vervelen.
Wij hebben ook subsidie aangevraagd op 1 inkomen, maar dat meer om de reden dat ik zzp'er ben en de komende 5 jaar nog helemaal niet in aanmerking kom voor een lening. En dan schuift alles op.. kindjes etc moeten dan ook wachten. Op deze manier kunnen we wel verder. Dus ik weet niet, in ons geval was het wel een beetje noodzaak, anders konden we gewoon de komende 5 jaar helemaal niks. Bij ons staat ook niks te huur en startersleningen doen ze niet aan hier.quote:
Dank je!quote:Op donderdag 29 april 2010 21:18 schreef cserena het volgende:
[..]
Menen jullie dit nu serieus? Het inkomen van de vriendin van aaiphone mag waarschijnlijk niet eens meegerekend worden. Het is idd wat hij zegt, je moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik heb ook geen koopsubsidie gekregen maar ik ga niet zo zielig doen als jullie...
Ik dacht toch echt dat je 18 jaar of ouder moest zijn om koopsubsidie aan te vragen...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:36 schreef eveline77 het volgende:
Gelukkig hebben jullie elkaar nog. Kijk anders even hier (onder het kopje "bron van inkomen"bij de NHG. Daar staat dat je voor uitzendkrachten een hypotheek kan krijgen met het gemiddelde inkomen over de afgelopen drie jaar. Dat is wat anders dan wat er bij freelancers staat, waar je 3 jaar aaneengesloten inkomen nodig hebt om te kunnen lenen. Maar wees maar niet bang hoor Aaiphone, ik zal je heus niet verlinken.
Het kan zijn dat ik een vergissing maak, maar waar leid je deze voorwaarde af? Zover ik kan achterhalen is dit namelijk niet het geval. Voor de NHG mag je een inkomen verzwijgen, immers wanneer je meer verdient dan je daadwerkelijk opgeeft, zal het ook gemakkelijker zijn aan de betalingsverplichtingen te kunnen voldoen (en zodoende loopt het garantiefonds minder risico). Dit geldt niet voor de BEW regeling. Deze regeling is een subsidie naar draagkracht. Om de draagkracht te kunnen bepalen dient het toetsinkomen volledig bepaald te worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:33 schreef Aaiphone het volgende:
Euh er zijn allerlei regels hiervoor! Als men haar inkomen mee kan berekenen moet ze al minimaal 3 jaar voor een uitzendbureau werken en dat doet ze niet.
Als je vervolgens naar de voorwaarden van de NHG kijkt wordt daarin gesteld (Norm 11.3)quote:Artikel 3. Toetsinkomen
1.Het toetsinkomen, bedoeld in deze wet en de daarop berustende bepalingen, is de ten aanzien van degenen die behoren tot het huishouden van de eigenaar-bewoner berekende som van de toetsinkomens in de zin van de voorwaarden en normen voor de onder auspiciën van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen ontwikkelde Nationale Hypotheek Garantie, zoals deze jaarlijks in de Staatscourant worden gepubliceerd.
Ik zeg in deze post zeker niet dat je ongelijk hebt, maar ik het de betreffende voorwaarde nog niet kunnen terugvinden. Mijn interpretatie van de genoemde teksten is dat je het gemiddelde inkomen van je partner moet pakken over de afgelopen 3 jaar. Als de dienstbetrekking minder dan 3 jaar is (en daarvoor ook niet gewerkt is) dan moet je daar gewoon inkomen 0 aan toekennen. Hoe dan ook is het toetsinkomen niet 0 naar een bepaald (laag) bedrag.quote:Indien inkomen wordt genoten uit een flexibele arbeids-relatie (zoals seizoenswerk, uitzendwerk, werk als oproep- of invalkracht) of uit een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij geen verklaring overeenkomstig Norm 11.2 wordt afgegeven of tijdens de proeftijd van een arbeidsovereenkomst, wordt het toetsinkomen vastgesteld op basis van de afgelopen 3 kalenderjaren. Voorts dient een werkgeversverklaring te worden overgelegd waaruit blijkt dat inkomen wordt genoten uit een (flexibele) arbeidsrelatie.
Als toetsinkomen wordt gehanteerd het gemiddelde jaarinkomen van de afgelopen 3 kalenderjaren, op basis van de jaaropgaven van het loon voor de loonbelasting en de jaaropgaven van loonvervangende uitkeringen, tot maximaal het jaarinkomen van het laatste kalenderjaar. Het aldus berekende inkomen kan voor de gehele looptijd van de lening in de toetsing worden betrokken.
Wordt zo'n beetje overal mijn nick dus hier ook!quote:Op donderdag 29 april 2010 22:25 schreef eveline77 het volgende:
Ik was er al over opgehouden hoor. Off topic: waarom een nieuwe nickname? Ik vond Aaiphone zo'n schattige naam!
Dat weet ik niet. Ik kan mij voorstellen dat ze dat met de huidige drukte niet doen. De wet geeft ze namelijk genoeg ruimte fraude achteraf op te sporen.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:30 schreef Stommerik het volgende:
Naja Snabbi ik snap je punt maar ze hebben het heus wel gechecked voordat ze het zouden toekennen. En ik neem aan dat onze tussenpersoon ook ons niet zomaar adviseert om haar inkomen niet te vermelden
Met andere woorden, een toets achteraf kan ook leiden tot een intrekking zelfs wanneer er al betaald is.quote:1. Onze Minister kan de toekenning herzien:
a. als niet langer wordt voldaan aan een eis voor de primaire toekenning;
b. als de toekenning heeft plaatsgevonden in afwijking van deze wet of de daarop berustende bepalingen, of
c. als artikel 43, derde lid, of 46, tweede lid, niet wordt nageleefd.
2. Aan een besluit als bedoeld in het eerste lid kan terugwerkende kracht worden verleend over ten hoogste vijf bijdragejaren, voorafgaande aan het lopende bijdragejaar:
a. als gegevens die zijn verstrekt door degene die behoort tot het huishouden van de eigenaar-bewoner zodanig onjuist of onvolledig blijken te zijn geweest, dat een ander besluit zou zijn genomen indien de juiste of volledige gegevens bij Onze Minister bekend zouden zijn geweest;
b. als artikel 43, derde lid, of 46, tweede lid, niet wordt nageleefd, of
c. als de eigenaar-bewoner redelijkerwijs had kunnen begrijpen dat de eigenwoningbijdrage ten onrechte of tot een te hoog bedrag is toegekend.
Ook daar is de NHG heel duidelijk in:quote:Op donderdag 29 april 2010 22:35 schreef Stommerik het volgende:
Ok ok mijn vriendin legt het nu iets anders uit:
ze had óf een werkgeversverklaring nodig óf de laatste 3 jaar voor een uitzendbureau. Het eerste kan ze niet krijgen en het tweede is nog niet het geval.
Een collega van haar werkte wel 3 jaar via uitzendbureau en die kon wel een hypotheek krijgen!
Met andere woorden, krijg je geen werkgeversverklaring. Dan kan je naar de belastingdienst gaan om daar je inkomen aan te tonen.quote:Vraag 20:
20. Om het inkomen conform Norm 11.3, flexibele en overige arbeidsrelaties, vast te kunnen stellen, dienen jaaropgaven van het loon voor de loonbelasting en loonvervangende uitkeringen te worden aangeleverd. Welk alternatief is er om het inkomen aan te tonen als een klant deze jaaropgave(n) niet meer heeft?
In plaats van een jaaropgave mag een inkomensverklaring IB-60 worden aangeleverd. Deze kan de klant aan de hand van het burgerservicenummer opvragen bij de belastingtelefoon (0800-0543).
LOL waarom zou ik mij schuldig voelen? Ik was vana sowieso overgestaptquote:Op donderdag 29 april 2010 23:05 schreef hafida het volgende:
wollinator: wie weet waar de profeet mohamed ons voor heeft behoed... verdwijnen van de hypotheekrente-aftrek, de kans dat nu de huizenmarkt instort, er zijn nu bijna geen starters meer en dan "te veel" te hebben betaalt...
aaiphone.... een andere schuilnaam, voel je je schuldig?
Hafida...
sn?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:16 schreef Babe75 het volgende:
Ik heb vandaag een brief van s.n gekregen.......het is goedgekeurd.....joepie!! Ik had dus geen dag later moeten zijn..wat een geluk!! ik hoopdat de pot straks weer wordt aangevuld zodat iedereen een leuk huisje kan kopen!!
Oh ja. En hoe zit dat dan met mensen die het wel toegekend hebben gekregen?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:05 schreef hafida het volgende:
wollinator: wie weet waar de profeet mohamed ons voor heeft behoed... verdwijnen van de hypotheekrente-aftrek, de kans dat nu de huizenmarkt instort, er zijn nu bijna geen starters meer en dan "te veel" te hebben betaalt...
quote:Op donderdag 29 april 2010 23:05 schreef hafida het volgende:
aaiphone.... een andere schuilnaam, voel je je schuldig?
Hafida...
is niks jaloezie bij, als je even een week of 2 terug kijkt heb ik dezelfde opmerking al geplaatst, dat is gewoon mijn mening, onafhankelijk van of ik zelf wel of geen koopsubsidie ontvang!quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:36 schreef inXs het volgende:
[..]
![]()
Als je al en HRA nodig hebt om je huis te betalen en ook nog een starterslening, dan was het misschien sowieso geen goed idee geweest om te kopen. Een instortende huizenmarkt is helemaal niet niet relevant als je ergens woont en je de maandlasten kan dragen, wordt alleen een issue als je gedwongen moet verhuizen.
Gefeliciteerd aan de mensen die de subsidie nog hebben kunnen krijgen, ik zou me niet al te druk maken om 'fraude'... Het is meer jaloezie dat mensen dat nu gaan roepen, terecht dat je met een korte loopbaan bij een uitzendbureau geen hogere hypotheek kan krijgen. Uitzendwerk is namelijk een behoorlijk onbetrouwbare factor in je inkomen, het kan zo over zijn en daar zit je dan met je torenhoge hypotheek...
Voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen aanvraag voor koopsubsidie en er is zeker geen sprake van jalozie (eerder bezorgdheid dat iemand zonder het zelf te weten fraudeert). Ik begrijp de laatste opmerking niet. Waar staat dat je altijd de maximale hypotheek moet nemen? Dat je het uitzendwerk niet meetelt voor je hypotheekaanvraag is ook geen probleem, alleen de subsidieaanvraag naar draagkracht moet dit wel bevatten. Zeker wanneer je nog maar 2 maanden bijvoorbeeld daar werkt, heeft het ook totaal geen invloed op je aanvraag. 2 / 36 maanden loon blijft er namelijk gemiddeld maar een peuleschil aan toetsinkomen over.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:36 schreef inXs het volgende:
Gefeliciteerd aan de mensen die de subsidie nog hebben kunnen krijgen, ik zou me niet al te druk maken om 'fraude'... Het is meer jaloezie dat mensen dat nu gaan roepen, terecht dat je met een korte loopbaan bij een uitzendbureau geen hogere hypotheek kan krijgen. Uitzendwerk is namelijk een behoorlijk onbetrouwbare factor in je inkomen, het kan zo over zijn en daar zit je dan met je torenhoge hypotheek...
Voor de hypotheker lijkt mijn bedrijf niet te bestaan. Heb de eerste 2 jaren flinke verlies gedraaid. Nu het derde jaar ziet er met winst uit. Eerste 2 jaar heel veel onkosten gehad (zoals elk beginnend ondernemer).quote:Op donderdag 29 april 2010 23:01 schreef snabbi het volgende:
Het geldt overigens ook voor BellO_83 hoor. Ook als zzp-er moet je je inkomen voor de koopsubsidie opgeven (voor de bank en de NHG is het misschien niet relevant)
Ik iig van Aaiphone. De rest weet ik niet.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:17 schreef sabineB het volgende:
Wel een beetje jammer dit, iedereen steunde elkaar echt super toen we allemaal nog aan het afwachten waren, hoeveel klonen zijn er wel niet?
quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:31 schreef BellO_83 het volgende:
[..]
Voor de hypotheker lijkt mijn bedrijf niet te bestaan. Heb de eerste 2 jaren flinke verlies gedraaid. Nu het derde jaar ziet er met winst uit. Eerste 2 jaar heel veel onkosten gehad (zoals elk beginnend ondernemer).
Voor een gunstige hypotheek (zonder koopsubsidie) zou ik 2011,12 en 13 volledig moeten werken zodat de lening aantrekkelijk zou kunnen zijn. Als je dit winstgevende jaar zou delen met de twee verliesgevende jaren kom je op 0 of zelfs daaronder uit, dus praktisch gezien heb ik geen inkomsten (volgens papieren van de accountant dan)
Waarom zo achterdochtig?? Gezien de aard van het onderwerp is dat toch niet echt heel vreemd. Ik heb niks met een forum, alleen het onderwerp Koopsubsidie is voor mij van belang. Daarom heb ik dit topic gevolgd en erop gepost. Ergens anders zul je me niet zien.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:55 schreef LXIV het volgende:
Welke idioot heeft hier 30 klonen aangemaakt om met zichzelf te posten over de koopsubsidie? Check die postinglists!! Bijna alle gebruikers hebben maar 2 topics in hun topiclist staan!!
En het is niet zo dat het allemaal nieuwe mensen zijn: diegene die dit doet kent de mores en het gebruik van de editor primja.
Lees anders eerst even de regeling door, of op zijn minst de veel gestelde vragen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:58 schreef hafida het volgende:
Snabbi, die manier van fraude gaat ook niet op, als er veranderingen plaats vinden, gezinsgrote of verandering inkomen dan ben je verplicht dit te melden aan senternovum. Bij het invullen van het formulier heb je hiervoor getekend. Het best is gewoon eerlijk zijn ook al is dit voor sommige mensen lastig of tegen hun natuur.
Ach als hij bewust die grens had opgezocht dan had hij ervoor mogen boeten. Nu is het voornamelijk onwetendheid en baalt hij waarschijnlijk achteraf.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:10 schreef K_G_B het volgende:
En beste mensen, hou s op met dat gezeur over fraude. Niemand gaat iets veranderen aan wat ie gedaan heeft doordat jij hier zulke mooie verheven morele principes predikt.
Iedereen gaat toch voor zijn eigen belang? Jij zou ook de grenen van de regels opzoeken...
Ik vermoed zelf dat de huizen iets langer te koop staan. De effecten op de prijs zullen waarschijnlijk zeer klein zijn (met uitzondering van een aantal incidenten natuurlijk). Ik denk dat er geen prijsdaling gaat komen, het is hooguit dat het minder hard stijgt dan anders. Andere factoren hebben in mijn ogen een veel grotere invloed.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:13 schreef Wollinator het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.
Veel starters kunnen nu niet kopen. Zullen de prijzen iets gaan zakken?
Of zullen huizen slechts iets langer te koop staan?
Het is iig niet slim van de overheid om de regel te schrappen.
Want volgens mij is de overdrachtsbelasting meestal hoger dan de koopsubsidie.
Daardoor maakt de over gemiddeld per woning nog een winst zeg maar.
Of zie ik dat fout?
Anyway hoop dat de regel wel verlengt wordt met het nieuwe kabinet.
Dat zal dan waarsch op zijn vroegst in september zijn, ivm het zomerreces.
Gedupeerd....quote:Op zondag 2 mei 2010 00:10 schreef Escamp het volgende:
Nu, van de teleurstelling een beetje bekomen en een hoop euroos armer heeft Pieter besloten om in zijn huur eengezinswoning te blijven wonen voorlopig. Hij betaalt geloof ik 500 euro huur in de maand voor een grote eengezinswoning met 4 slaapkamers. Hij woont er nu weer alleen en wilde kleiner gaan wonen en iets voor zichzelf opbouwen voior de toekomst....
Nu moet het gezin met 3 kleine kinderen voorlopig ook op het flatje 3 hoog achter blijven wonen omdat deze doorstroomwoning verstopt raakt en zo zullen er meer volgen.
Onze vraag is ook : zijn er meer mensen financiel gedupeerd door dit, misschien kunnen we ons dan samen sterk maken voor iets????
Groetjes Escamp en Pieter
Er zit inderdaad een hoop rotzooi tussen maar afgelopen week ook een paar best mooie huizen. Maar ben je verplicht het op te knappen dan?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:36 schreef s_wulms het volgende:
En is slimmerkopen niks voor je? Er staan er weer wat te koop in Eindhoven.
Ik heb alle mogelijkheden al overwogen voordat ik wilde gaan kopen. SlimmerKopen ga ik nu heroverwegen maar er zaten naar mijn ogen veel haken en ogen aan (veel verbouwingskosten, vaak niet de beste wijken en vervolgens ook nog terug moeten verkopen en dus waarschijnlijk nooit echt winst eruit halen terwijl je het wel helemaal op moet knappen).
Ik mis door de koopsubsidie nu een bedrag van 18.700 euro, niet iets waar je ouders wel even voor garant kunnen/of willen staan of iets dat ik ergens vanaf kan toveren.
Loterij of casino maar? :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |