Hallo, ik ga heus niet een beetje staan liegen hoor... zit in precies hetzelfde schuitje als jullie...quote:Op donderdag 29 april 2010 09:16 schreef wildcardxxl het volgende:
Ancie = Serena??? berichten 2 minuten achter elkaar en allebij alleen gepost in dit topic?
Ik laat em hier niet door opnaaien, zolang er niks op de site staat, ik geen brief binnen heb en er vandaag nog niemand van de usuals hier heeft gebeld geloof ik het niet.
qeqa doe je ding![]()
Heb het mailtje trouwens om 18.12 gekregen, snap ook niet precies hoe dat kon, aangezien ze neem ik aan tot 5 uur werken.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:49 schreef qeqa het volgende:
Nouja ik vind het een beetje vreemd dat die berichten in de avond zijn gekomen terwijl ze dan bij SN niet werken dus heb hetzelfde maitlje als gister nogmaals verstuurd maar ik krijg gewoon weer het standaard briefje terug.. ik ga straks ook wel even bellen. Als het wel op is scheelt dat me weer een paar honderd euro voor de taxatie
Ik heb die al aangevraagd. Je moet de gemeente bellen en vragen om een aanvraagformulier. Zodra je deze krijgt wordt er "fictief" 30.000 euro gereserveerd van het budget... Mijn aanvraag ligt nu bij de gemeente..Wel vreemd dat bij mijn gemeente werd geroepen het is op, terwijl ik al een formulier had... Had geen zin meer zeiden ze (om op te sturen), wel gedaan en nu moet het volgens de SVN wel toegekend worden... (heb ik wellicht toch geluk!!!) En een lagere hypotheek van 30K minder!!! Anders wordt het een zaak van rechtsbijstandquote:Op donderdag 29 april 2010 10:43 schreef wildcardxxl het volgende:
oke, mijn excuses cserena, maar het leek een beetje dubieus die 2 berichten achter elkaar.
Oke op naar de volgende otpie, de starterslening, iemand ervaring met hoe lang zoiets kan gaan duren voordat het toegekend word?
Je bent zeker met de hakken over de sloot!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:28 schreef sabineB het volgende:
ons nummer is 1006364. IS de pot nu leeg? Dat is echt zwaar kut. Blij dat wij met de hakken over de sloot binnen zijn maar ik realiseer me maar al te goed dat het ook anders had kunnen zijn.
Heb je geen ontbindende voorwaarden in je koopakte laten zetten?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:47 schreef woning het volgende:
vanmorgen hebben ook wij te horen gekregen dat de koopsubsidie op is,
wij kunnen onze woning niet kopen zonder dus zijn we nu genoodzaakt alles af te zeggen, dit moet zo snel mogelijk omdat wij voor as. donderdag de hypotheek rond moeten hebben. dit valt nog niet mee, niemand is te bereiken of ze zijn in bespreking. ik ben bang dat dit moeizaam gaat als wij dit voor as. donderdag niet geregeld hebben krijgen we nog eens 10 procent boete op de gehele koopsom.
echt belachelijk zoals het allemaal gaat!
Je moet alsnog 2 afwijzingen aanleveren...(althans volgens mijn adviseur)quote:Op donderdag 29 april 2010 16:23 schreef fvo het volgende:
[..]
Heb je geen ontbindende voorwaarden in je koopakte laten zetten?
Ik had erin laten zetten dat als ik geen koopsubsidie kon krijgen dat het dan ontbonden zou worden. Dan krijg je ook geen boete.
Maar je krijgt nu zoiezo een afwijzing toch omdat er geen koopsubsidie is. Als je het wel nog kan krijgen zonder koopsubsidie/starterslening en je zegt dan nee ik wil het niet dan heb je die boete aan je broek.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:56 schreef woning het volgende:
dat zou inderdaad erg handig geweest zijn,
wij hebben dat niet in de koopakte laten opnemen, gewoon domweg niet aan gedacht!
ik ben heel de middag instanties aan het bellen geweest maar het hangt af van die twee afwijzingen inderdaad. die moet onze adviseur dus nu gaan regelen en ze zegt dat we die maandag in de brievenbus zullen treffen.. laten we het maar hopen dan!!! dan ga ik zelf naar de ondernemer en laat daar de brief tekenen omdat aangetekend opsturen waarschijnlijk te lang gaat duren!
fvo heb jij nu wel koopsubsidie dan? of ook niet meer? je moet buiten alles wel alles zo snel mogelijk proberen te regelen.. wij moeten nu dus ook onze adviseur betalen voor alle moeite! en "geregel".
En is slimmerkopen niks voor je? Er staan er weer wat te koop in Eindhoven.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:46 schreef s_wulms het volgende:
Helaas, ik heb gebeld en mijn nr 1006437 werd niet meer in behandeling genomen.
Mijn aanvraag was op vrijdag 26 maart verstuurd, maar had pas behandeldatum 30 maart toegewezen gekregen.
Was echt even proberen groot te houden op mijn werk toen ik dat hoorde.
Mijn kansen zijn verkeken om nog iets te kopen in Eindhoven (in ieder geval naar mijn wensen).
Koopsubsidie op (aan verlenging heb je ook niks want dan moet je weer alles opnieuw regelen en net iets op het oog hebben wat dan beschikbaar is).
Starterslening is op (ja dit jaar hebben ze voor het eerst rente geind over de reeds verleende startersleningen die 3 jaar geleden zijn afgegeven, wat betekende dat je 7 dagen starterslening kon krijgen in januari, dus ook dan moet je maar weer net wat op het oog hebben).
Sterkte nog voor degenenen die in onzekerheid zitten!
quote:Op donderdag 29 april 2010 17:03 schreef fvo het volgende:
[..]
Maar je krijgt nu zoiezo een afwijzing toch omdat er geen koopsubsidie is. Als je het wel nog kan krijgen zonder koopsubsidie/starterslening en je zegt dan nee ik wil het niet dan heb je die boete aan je broek.
Maar neem aan dat je het zonder de subsidie niet kan krijgen.
Ik heb geen koopsubsidie want dagtekening was 30 maart. Maar heb het huis nu op naam van mij en van m'n vriendin laten zetten waardoor we nu op 2 salarissen hypotheek nemen.
Ik had inderdaad tot 14 mei om alles rond te krijgen. Ik heb buiten de 1% niks extra hoeven te betalen omdat ze moeten haasten hoor. De notaris zou wel eens moeilijk kunnen gaan doen als we een bepaalde datum voorbij gaan maar mijn adviseur zou dat allemaal regelen zodat we niks extra hoeven te betalen.
Kijk en vanwege mensen die gaan samenwonen en op 1 inkomen subsidie hebben aangevraagd is het voor de mensen die het echt nodig hadden nu op!
Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een dikke boete aan hun reet krijgeNSucces
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 29 april 2010 19:27 schreef qeqa het volgende:
[..]
Kijk en vanwege mensen die gaan samenwonen en op 1 inkomen subsidie hebben aangevraagd is het voor de mensen die het echt nodig hadden nu op!
Ik hoop dat ze allemaal gepakt worden en een dikke boete aan hun reet krijgeN Succes
Euh er zijn allerlei regels hiervoor! Als men haar inkomen mee kan berekenen moet ze al minimaal 3 jaar voor een uitzendbureau werken en dat doet ze niet.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:27 schreef eveline77 het volgende:
@ aaiphone. Je hebt dus gewoon het inkomen van je vriendin verzwegen, met je "verstandig". Het lijkt mij ook wel fijn en verstandig om naast mijn salaris toch een extra uitkering uit de staatskas te graaien, maar het is dus gewoon fraude. Qeqa zit met haar kinderen in een rothok terwijl jullie nog een extra vakantie boeken. Ik hoop dat jullie gepakt worden.
Lees jij wel?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:07 schreef eveline77 het volgende:
Zo is dat Hafida. Maar daar kopen we nu niets voor. Misschien stuur ik Agentschap Nl toch even een linkje naar het verhaal over het inkomen van mevrouw Aaiphone. Ze zullen zich daar nu toch wel vervelen.
Menen jullie dit nu serieus? Het inkomen van de vriendin van aaiphone mag waarschijnlijk niet eens meegerekend worden. Het is idd wat hij zegt, je moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik heb ook geen koopsubsidie gekregen maar ik ga niet zo zielig doen als jullie...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:07 schreef eveline77 het volgende:
Zo is dat Hafida. Maar daar kopen we nu niets voor. Misschien stuur ik Agentschap Nl toch even een linkje naar het verhaal over het inkomen van mevrouw Aaiphone. Ze zullen zich daar nu toch wel vervelen.
Wij hebben ook subsidie aangevraagd op 1 inkomen, maar dat meer om de reden dat ik zzp'er ben en de komende 5 jaar nog helemaal niet in aanmerking kom voor een lening. En dan schuift alles op.. kindjes etc moeten dan ook wachten. Op deze manier kunnen we wel verder. Dus ik weet niet, in ons geval was het wel een beetje noodzaak, anders konden we gewoon de komende 5 jaar helemaal niks. Bij ons staat ook niks te huur en startersleningen doen ze niet aan hier.quote:
Dank je!quote:Op donderdag 29 april 2010 21:18 schreef cserena het volgende:
[..]
Menen jullie dit nu serieus? Het inkomen van de vriendin van aaiphone mag waarschijnlijk niet eens meegerekend worden. Het is idd wat hij zegt, je moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik heb ook geen koopsubsidie gekregen maar ik ga niet zo zielig doen als jullie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |