Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef claessens85 het volgende:
Onze koopsubsidie ging niet door omdat we hem te laat hadden aangevraagd: begin april
Maar er is toch goed nieuws: door de hulp van onze ouders kunnen we nu toch ons droomhuisje in Almelo kopen!! Het is een goed onderhouden huisje met drie slaapkamers en een bergzolder en tuin op het zuiden. Het huis kost 82.000, met een hypotheek (k.k) van afgerond 92.000. Met een schenking van onze ouders hebben we een hypotheek van 77.500 kunnen afsluiten!
Ben erg blij, want op dit moment huren we een flatje voor ongeveer 550 per maand en dat is echt zo weggegooid geld. We hebben een spaarhypotheek genomen omdat we graag eigen vermogen willen opbouwen zodat je maandelijkse lasten niet voor niks zijn. Daarnaast wonen we in een stad waar we ons helemaal niet thuisvoelen (Enschede), dus is het heerlijk om naar almelo terug te gaan. De maandlasten liggen ook nog eens lager dan bij het huren (ondanks huurtoeslag).
Dus ondanks de teleurstelling van het niet doorgaan van de koopsubsidie komt het bij ons toch helemaal goed![]()
Ik blijf echt duimen voor de mensen hier op het forum wat betreft koopsubsidie
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar idd! Aangezien ik (en qeqa ook meen ik) een dagtekening van 2 april heb...quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef qeqa het volgende:
[..]
Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?
mn adviseur kreeg direct al een afwijzing, ze namen het dus al niet eens meer aan toenquote:Op dinsdag 27 april 2010 10:19 schreef qeqa het volgende:
[..]
Jij had hem toch 7 april aangevraagd? Heb je dan definitief bericht gekregen dat je het niet krijgt? een brief o.i.d.?
kreeg hij een afwijzing van SN of van de hypotheekverstrekker? volgens mij zijn er wel meer die aanvraagdatum 7 april hebben hier namelijk..quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:42 schreef claessens85 het volgende:
[..]
mn adviseur kreeg direct al een afwijzing, ze namen het dus al niet eens meer aan toen
quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:46 schreef claessens85 het volgende:
Onze koopsubsidie ging niet door omdat we hem te laat hadden aangevraagd: begin april
Maar er is toch goed nieuws: door de hulp van onze ouders kunnen we nu toch ons droomhuisje in Almelo kopen!! Het is een goed onderhouden huisje met drie slaapkamers en een bergzolder en tuin op het zuiden. Het huis kost 82.000, met een hypotheek (k.k) van afgerond 92.000. Met een schenking van onze ouders hebben we een hypotheek van 77.500 kunnen afsluiten!
Ben erg blij, want op dit moment huren we een flatje voor ongeveer 550 per maand en dat is echt zo weggegooid geld. We hebben een spaarhypotheek genomen omdat we graag eigen vermogen willen opbouwen zodat je maandelijkse lasten niet voor niks zijn. Daarnaast wonen we in een stad waar we ons helemaal niet thuisvoelen (Enschede), dus is het heerlijk om naar almelo terug te gaan. De maandlasten liggen ook nog eens lager dan bij het huren (ondanks huurtoeslag).
Dus ondanks de teleurstelling van het niet doorgaan van de koopsubsidie komt het bij ons toch helemaal goed![]()
Ik blijf echt duimen voor de mensen hier op het forum wat betreft koopsubsidie
Ja maar ze liepen toch al echt enorm achter he...quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:54 schreef Benijx het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat 31 maart/1 april nog net goed zit... Toen ik mijn aanvraag opstuurde waren er nog 1270 aanvrage (29 maart) 31 maart waren dat er nog 900 ofzo... 1 april in ene meer dan er budget was...Als ik iemand zie met een dagtekening van 30 maart waar er 270 aanvragen tussen ons zit... moet ik in die zin nog goed zitten...1 april gok ik ook wel... Je moet ook er vanuit gaan dat er aanvragen worden afgewezen... Dan schuift het budget weer door...
We blijven met ze allen duimen!!
Wij kregen zaterdag post, met de mededeling dat er een stempel miste op de werkgeversverklaringquote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Hey allemaal,
Ik had een vraagje,
Als je werkgeversverklaring niet in orde is word dan je behandeling weer onder op de stappel gelegd!?
Want eerst was het zo dat je dan 2 weken de tijd had om het in orde te krijgen!
maar nu het bijna op is natuurlijk vraag ik me dit af!
mijn aanvraag was van 2 april dus het word zowiezo al spannend of we het wel krijgen!!
xxx
Zoals hierboven al wordt gezegd hou je die periode wel. Dit zijn ze namelijk ook wettelijk verplicht. Je aanvraag wordt als positief beschikt gezien (en dus wordt het bedrag in het budget voor je gereserveerd). Als je de nieuwe informatie niet tijdig levert of dat hieruit blijkt dat je geen recht hebt op de subsidie, krijg je alsnog een afwijzing.quote:Op maandag 26 april 2010 21:08 schreef bolni het volgende:
Als je werkgeversverklaring niet in orde is word dan je behandeling weer onder op de stappel gelegd!?
Want eerst was het zo dat je dan 2 weken de tijd had om het in orde te krijgen!
maar nu het bijna op is natuurlijk vraag ik me dit af!
Chinless heeft een andere situatie. Hij heeft een afwijzing gekregen en heeft hiertegen bezwaar gemaakt. Of hij nu wel of niet subsidie krijgt toegewezen staat volledig los van het budget (zijn eventuele subsidie komt uit een ander potje).quote:Op maandag 26 april 2010 21:27 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat nog steeds zo. Chinless had ook iets niet goed en mocht nog iets nasturen. Is het helaas nog afgewezen maar hij kon nog wel iets nasturen!
De telling is waarschijnlijk gebaseerd op maximale toe te wijzen aanvragen. Omdat sommige huizen goedkoper zijn (zoals die 82.000 van hierboven) kan het werkelijke aantal dus hoger zijn. Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon de aanvragen die worden afgewezen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:40 schreef qeqa het volgende:
die telling op de site klopte van geen kanten, daar kan je absoluut geen houvast aan nemen.
Als je nog iets moet aanleveren heb je daar twee weken de tijd voor. Veranderingen in je aanvraag doorgeven kan alleen voordat je de beschikking hebt, anders moet je in bezwaar. Dat is gewoon Awb.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:19 schreef cserena het volgende:
Als je nog iets moet veranderen kun je dit gewoon 2 weken doen idd, daar hebben ze weer een potje voor.
Ik hoop dat je gelijk hebt want dan zit ik erbiJ!!!quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:04 schreef Escamp het volgende:
Ook wij blijven toch positief denken met dagtekening 31 maart. Ik denk dat het zelfs voor 1 april ook nog wel goed komt........
Er was idd nog ruimte voor 900 aanvragen op 31 maart stond op de site, en alvorens het weg te sturen had P ook nog eerst met SV gebeld of het nog de moeite was om het aan te vragen en hij kreeg daar een positief antwoord op.
Dus P en de hele vriendenclub blijven de moed erin houden.
Groet Escamp en P
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |