quote:Op donderdag 15 april 2010 18:38 schreef Anarith het volgende:
ik zou gewoon bij windows blijven, overstappen is echt lastig omdat er zoveel dingen anders zijn.
zoveel beter is een mac niet, zoveel duurder is een mac wel
Ik lees van je post af dat jij totaal geen ervaring met een Mac en/of Mac OS X hebt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:38 schreef Anarith het volgende:
ik zou gewoon bij windows blijven, overstappen is echt lastig omdat er zoveel dingen anders zijn.
zoveel beter is een mac niet, zoveel duurder is een mac wel
De duurste 21.5'' is maar 150 euro duurder als die 27''.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Ik ga overstappen...daar was ik al duidelijk in
Prijzen zijn me bekend....de voordelen zij nme óók bekend. En die wegen mij zwaarder. Ik wil geen mac-windows-discussie, maar raad.
En ik ga absoluut NIET gamen
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- Photoshop / Aperture / Lightroom
- internet en e-mail
- dvd'tje kijken heel af en toe
- muziek luisteren
Kijk dáár heb ik iets aan....jij spreekt uit ervaring? dat heb ik het liefste.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:55 schreef Earry het volgende:
Voor jouw werkzaamheden/eisen is die basis iMac meer dan voldoende (uit ervaring).
Bij jouw posts heb ik het idee dat je je wel ingelezen hebt, dat heb ik niet bij hem.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:51 schreef joers1 het volgende:
Dat heb ik óók nog niet....en ik las het er óók aan af
Ik heb me absoluut laten voorlichten en er al heel veel over gesproken. Daar heb je gelijk in. Ik bven gewoon "verliefd" geworden op die iMacquote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef Xrtzsck het volgende:
[..]
Bij jouw posts heb ik het idee dat je je wel ingelezen hebt, dat heb ik niet bij hem.
Verder sluit een Mac goed aan op de hoofdzaken die jij hebt opgesomd.
Ik werk zelf thuis op een wat ouder type (24" 3,06 Ghz Core 2 Duo, 4GB RAM mét een aparte videokaart) en dat is overkill, die staat bij wijze van uit z'n neus te vreten tijdens het editen. Op werk heb ik een 21,5" tot m'n beschikking - het basismodel - die we gebruiken voor fotobewerking, heeeel basis video-editing en softwareontwikkeling. Ook die machines heb ik nog nooit in de problemen zien komen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef joers1 het volgende:
[..]
Kijk dáár heb ik iets aan....jij spreekt uit ervaring? dat heb ik het liefste.
De eerste verkoper van de Apple-store was óók zo open en eerlijk en wilde me écht niets teveel verkopen.
Was de Apple-verkoper in de MediaMarkt jaquote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef Swindler het volgende:
Was zeker een mac verkoper in de media markt ? De basis iMac is voldoende
Kijk!! Dankjewel...dit soort duwtjes-in-de-rug zocht ik alquote:Op donderdag 15 april 2010 19:00 schreef Earry het volgende:
[..]
Ik werk zelf thuis op een wat ouder type (24" 3,06 Ghz Core 2 Duo, 4GB RAM mét een aparte videokaart) en dat is overkill, die staat bij wijze van uit z'n neus te vreten tijdens het editen. Op werk heb ik een 21,5" tot m'n beschikking - het basismodel - die we gebruiken voor fotobewerking, heeeel basis video-editing en softwareontwikkeling. Ook die machines heb ik nog nooit in de problemen zien komen.
Als advies wil ik je nog wel meegeven , om je iMac bij een Apple Premium Reseller te kopen en niet bij de mediamarkt! Ook al moet je dan iets verder rijden als hij niet in de buurt isquote:Op donderdag 15 april 2010 19:00 schreef joers1 het volgende:
[..]
Was de Apple-verkoper in de MediaMarkt ja(dus niet een standaard MM- baasje, maar één die ok écht heel duidelijk de verschillen kon aangeven en de eventuele meerwaardes). De tweede ker kreeg ik advies van een gewone MM-verkoper (dragen andere poloshirts), die ook windows-systemen verkocht (zei hij) en die had het erover dat de basic-iMac tekort schoot voor Photoshop
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef joers1 het volgende:
De tweede verkoper probeerde me vanalles te verkopen (zoals een goed verkoper hoort te doen volgens zijn functie-omschrijving haha) en had het erover dat de 21,5” héél veel tekort komt voor normaal Photoshop-werk.
Ik koop NOOIT iets bij de MediaMarkt...ik KIJK daar alleen altijd en ga het dan elders meestal kopenquote:Op donderdag 15 april 2010 19:03 schreef Swindler het volgende:
[..]
Als advies wil ik je nog wel meegeven , om je iMac bij een Apple Premium Reseller te kopen en niet bij de mediamarkt! Ook al moet je dan iets verder rijden als hij niet in de buurt is
dat is er helemaal niet uit af te leiden, en ik heb een iMac manjerquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef Xrtzsck het volgende:
[..]
Ik lees van je post af dat jij totaal geen ervaring met een Mac en/of Mac OS X hebt.
Gewoon 'per ongeluk' de 27 inch aankruisen. Ik denk niet dat ze dan nog allerlei moeite gaat doen om 'm terug te sturen :p Is maar 68.58 cm... :pquote:Op donderdag 15 april 2010 18:56 schreef joers1 het volgende:
Haha dat dácht ik eerst ook...hij past zeker wel...maar ik vind 'm écht te groot. Bovendien..en ja...dat telt zwaarder: mijn vrouw is thuis de baasZij wil 'm niet hebben in haar woonkamer (al heeft ze er nog geen een int echt gezien)
Weet je hoe lang ik heb moeten praten om uberhaupt een Apple te mogen gaan kopen?
Waarom zou het een betere optie zijn? Je gaat niet gamen dus je hebt weinig aan die snellere videokaart.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef joers1 het volgende:
Doe ik absoluut. Ik ga 'm tegelijk kopen met mijn kameraad...die gaat er ook één kopen. We hebben dezelfe hobby: fotografie. Dus kopen ook dezelfde (we twijfelen niog steeds allebei of die duurdere 21,5" tóch geen betere optie is haha) .....
Wie weet valt er dan, bij aankoop van 2 tegelijk wat aan korting/randapparatuur te doen met prijzen. Al zullen die marges niet groot zijn.
ik kan dan weer uit ervaring toevoegen dat ik de A-mac veel prettiger vind dan de YouMac. Daarnaast hebben mijn ouders 3 maanden geleden de instapper iMac 21,5" aangeschaft, en ik kan daar prima op illustratorren/ photoshoppen en wat nog meer tegelijk. Lijkt mij voor jou doeleinden een prima keus.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:10 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik koop NOOIT iets bij de MediaMarkt...ik KIJK daar alleen altijd en ga het dan elders meestal kopen(ik weet het, dat zuigt haha)
In Eindhoven zitten liefst 2 mac-resellers: A-mac en YouMac en dáár ga ik dan heen.
Ik kon daar overigens nog niet gaan kijken vanwege hun openingstijden en de MM was tot 21 uur open, vandaar. Heb bij de resellers dus nog geen advies ingewonnen
Ik heb voor dezelfde dingen (fotografie en raw-fotobewerking) plus nog wat muziekbewerking (cubase 5) ook een imac besteld, zonder ook maar eens aan zo'n ding gewerkt te hebben, maar wat ik begrijp van mensen die me goed kennen moet dit ding echt wat voor mij zijn. Ik ben dus erg benieuwd wat er gaat gebeuren als hij a.s. woensdag binnen komt (na 4 wk levertijdquote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Prijzen zijn me bekend....de voordelen zij nme óók bekend. En die wegen mij zwaarder. Ik wil geen mac-windows-discussie, maar raad.
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- internet en e-mail
- muziek luisteren
CS5 komt wel in het Nederlands uit. verwacht wordt deze maand, maar het wordt wel diep in de buidel tasten.....quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef joers1 het volgende:
Overigens las ik net van een Mac-user, dat er geen Nederlandstalige mac-versie bestaat van Photoshop CS3 en/of CS4 ...maar volgens mij is dat dus onzin. Weet iemand dat?
http://www.htrnederland.n(...)Products/22065021904quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef joers1 het volgende:
Overigens las ik net van een Mac-user, dat er geen Nederlandstalige mac-versie bestaat van Photoshop CS3 en/of CS4 ...maar volgens mij is dat dus onzin. Weet iemand dat?
1800 eurootjes??quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb zelf voor de 27" met i7 processor gekozen, dus ik verwacht dat deze een stuk sneller is dan mijn huidige windows pc. Ook vind ik het gewoon een erg mooi apparaat dus hij krijgt een mooi plekkie in mn huis!
Wat grappig. Ik ben juist aan de Apple geraakt omdat de iMac destijds de enige computer was die mijn moeder esthetisch genoeg vond om in de huiskamer te hebben. Nu ben ik overigens veel meer van de laptops dan van de vaste apparaten, dus dan is dat probleem er nog minder.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:56 schreef joers1 het volgende:
Haha dat dácht ik eerst ook...hij past zeker wel...maar ik vind 'm écht te groot. Bovendien..en ja...dat telt zwaarder: mijn vrouw is thuis de baasZij wil 'm niet hebben in haar woonkamer (al heeft ze er nog geen een int echt gezien)
Weet je hoe lang ik heb moeten praten om uberhaupt een Apple te mogen gaan kopen?
Je hebt 1 fout gemaakt, je hebt het ter discussie gesteld. Je had gewoon het 27" model moeten kopen en haar er een tijdje mee laten spelen. Dan mag je blij zijn als je ook even de kans hebt er achter te mogen zitten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:09 schreef joers1 het volgende:
Mag je vragen...heeft echter niks met onder de plak zitten te maken. Ik heb een gezin, met 2 jonge kinderen. Mijn hele huis is zowat ingericht naar MIJN hobby. De garage is een fotostudio, de woonkamer de helft van de tijd een digitale "doka"....in een relatie is het nou eenmaal geven en nemen.
![]()
Ik heb ook al aangegeven, dat ik de 27" zelf óók écht te groot vind, maar mijn vrouw vind 'm "afgrijselijk" te groot. En dan is de keuze snel gemaakt. Dan maar onder de plak in jouw ogen![]()
Met die 10% korting kan ie die "instap" model kopen met 8 GB geheugen en dan nog twee tientjes goedkoperquote:Op zaterdag 17 april 2010 08:28 schreef Svyatagor het volgende:
Woon je in de buurt van Zaandam? Daar opent vandaag een nieuw iCentre, 10 procent korting op alles!
http://www.icentre.nl/acties/opening-zaandam
quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef c0nd0r het volgende:
TVP vanwege vergelijkbare situatie en ook ooit nog eens overstappen
Of gewoon eentje voor erbij
De enige echte keuze tussen de iMacs is de grote van de schermen. Dus als je nou eens beslist welke je echt wiltquote:Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef joers1 het volgende:Ik heb de 21,5” en de 27”-variant bekeken, maar die laatste is écht te groot (voor ons). Ik vind ‘m geweldig, maar écht te groot in onze huiskamer. Dus de 27” valt simpelweg af.
idd, geheugen kan je met fotosjoppen niet genoeg hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij voldoet meer dan voldoende voor wat je gaat doen. Het enige wat je wellicht zou kunnen overwegen is meer geheugen...
Jaloers?quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef retorbrapi het volgende:
Wat een luxeprobleem. Kindjes in Afrika..
Kindjes in Afrika hebben zo hu neigen dingen...die ik wel zou willen...altijd zon bijv.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef retorbrapi het volgende:
Wat een luxeprobleem. Kindjes in Afrika..
Ik ga dit volgende week ook even checken. Ik draai mn studio op windows xp en heb daar alles via een motu lopen. De imac die ik besteld heb komt in mijn apartement te staan en zou daar ook wat editing willen doen. Ik heb daarom bij mn imac ook een paar genelec 8030s gekocht en ga deze via de standaard uitgang inpluggen. Mocht ik hierbij vastlopen oid, dan zal ik er nog een externe geluidskaart bij moeten halen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Zit er een beetje fatsoenlijke geluidskaart in die iMac?
Ik moet ook nog een Mac hebben in mijn studiootje, gewoon omdat het hoort.
Ik maak me ook geen zorgen hoor, ik vind iMacs gewoon gruwelijk geile apparaten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ga dit volgende week ook even checken. Ik draai mn studio op windows xp en heb daar alles via een motu lopen. De imac die ik besteld heb komt in mijn apartement te staan en zou daar ook wat editing willen doen. Ik heb daarom bij mn imac ook een paar genelec 8030s gekocht en ga deze via de standaard uitgang inpluggen. Mocht ik hierbij vastlopen oid, dan zal ik er nog een externe geluidskaart bij moeten halen.
Enne, maak je geen zorgen, je ziet tegenwoordig steeds meer studio's op pc draaien en ik denk dat dit met de komst van windows 7 alleen maar meer wordt.
Ik ben inderdaad een wannabequote:Op zaterdag 17 april 2010 16:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Laten we zeggen dat het net zo gebruikelijk is als voor een fotograaf.
Als je geheugen naar 8GB wilt gooien zou ik gewoon nog even wachten, totdat het wat goedkoper is. Geheugen kan je overigens zelf ook inbouwen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:11 schreef joers1 het volgende:
Ok...maar....ook dáár hoor je weer allerlei diverse verhalen. Bij Photoshop en normaal dagelijks gebruik kom je schijnbaar zelden aan die 4 gb. Maar goped, zijn allemaal tips, waarvoor dank.
Het lastige is dat je nooit 100% kan zeggen van deze of die moet je hebben. De keuze ligt nog altijd bij jou.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:34 schreef joers1 het volgende:
En dát vind ik nou net de bottle-neck: de opmerking "een aardig eind op weg kunnen"....die heb ik meer gehoord afgelopen dagen. Ik ben niet zo van het " aardig vooruit kunnen". Voor mij moet het GOED vooruit kunnen zijn.
Nou lopen de reacties nogal uiteen, ook van de jarenlange Apple-gebruikers zélf. De ene roept dat ik GEWELDIG uit de voeten ga kunnen met de basic en de ander zegt dat het allemaal wat magertjes is....Gelukkig heb ik in de beroepsgroep van fotografen een paar trouwe Mac-gebruikers zitten, waaronder 2 iMac 21,5"-basic-users en die geven aan dat ze nog niet tegen grenzen aan zijn gelopen. Daar hou ik me dan maar aan vast.
En, heb je em gehaald?!?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:54 schreef joers1 het volgende:
Vanaf vandaag, bij de MM Eindhoven, de 27"-variant: 1399. Is toch 100 euro goedkoper dan normaal
in terminal:quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:41 schreef Anarith het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je muis acceleratie totaal uitschakelt in osx 10.5? ik heb op internet gezocht maar kan nergens een manier vinden om het helemaal uit te schakelen. ik haat apple dat ze niet ff een functie toevoegen om het acceleratie uit te schakelen
ja die had ik ook gevonden maar daarbij is het probleem dat de muissnelheid dan op z'n laagst gezet word en als je dat dan aanpast worden deze twee instellingen weer zoals ze waren voordat je die terminal command invoerde, en ik heb op het moment een muis waarbij de dpi niet op de muis zelf aan te passen isquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
in terminal:
defaults write .GlobalPreferences com.apple.mouse.scaling -1
defaults write .GlobalPreferences com.apple.trackpad.scaling -1
merci, merci!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:26 schreef joers1 het volgende:
Nee, 27" is me écht te grootIk heb me gefocust op de 21,5"
En die komt er binnenkort. Ik ga 'm samen met m'n kameraad tegelijk kopen (2 stuks dus) en dan hopen we er iets van korting op accessoires op te kunnen bedingen.
Veel plezier morgen dan....geniet ze
ik ben echt niet bereid geld te betalen voor zo'n basisfunctie. ik vind echt dat apple dit gewoon in het OS moet stoppenquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:21 schreef Svyatagor het volgende:
Je kunt ook Steermouse gebruiken, moet je alleen op een gegeven moment wel een licensie voor hebben.
Nou veel succes met wachten danquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:50 schreef Anarith het volgende:
[..]
ik ben echt niet bereid geld te betalen voor zo'n basisfunctie. ik vind echt dat apple dit gewoon in het OS moet stoppen
spreek je wel weer als je hem een tijdje hebtquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:20 schreef joers1 het volgende:
Te groot bestaat wel....gewoon kwestie van smaak.
IK vind 27" te groot...dús bestaat het wel (voor mij dan)
Het went snel inderdaad... m'n vorige (20" widescreen) monitor was echt gigantisch toen ik 'm net had, m'n oudere CRT stond er een beetje zielig naast.... Nu staat de 20" een beetje zielig te wezen naast de 27"... nou ja dan heb ik nog iets in de tussentijd als de echte ooit eens kapot gaatquote:Op woensdag 21 april 2010 01:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
spreek je wel weer als je hem een tijdje hebt
Manlief wil hem weg hebben, en naar kantoor ermee.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:41 schreef joers1 het volgende:
Oooow als ik bewust jkies voor de 27" ben i ker OOK bloij mee...ik kies bewust voor de 21,5" en dáár ben ik straks ook heel blij mee
Maar...wil JIJ 'm weg uit de kamer, of manlief zelf?
Idem, hier een iMac 24" uit 2008 en alles gaat nog als de brandweer.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:45 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een 24" iMac uit 2007 en die draait nog als een speer, dus als je nu een nieuwe koopt, doe je daar waarschijnlijk nog jaren mee
Vrouwen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:51 schreef joers1 het volgende:
We zijn een tijdje verder...en vandaag voor de eerste keer met vrouwlief naar de winkel geweest. Ze had nog NOOIT een iMac gezien en dat wilde ze dus wel eens zien.
We waren er al uit, dat het een 21,5" moest worden, want 27" was te groot (zei mijn vrouw al die tijd). Ik heb me dus afgelopen weken alléén gefocust op de 21,5".
Inmiddels was ik al zover, dat we voor de duurste variant van de 21,5"-versies zouden gaan. Die knoop was al doorgehakt
Vanmorgen brengen we een bezoekje aan de Apple-reseller...en wat denk je????![]()
Vrouwlief vindt de 27" iMac helemáál het einde! Te groot? "Nou...hij is wel een béétje groot, maar ongelooflijk gaaf!!" Haha...ik was totaal verbaasd. Mevrouw wil nu dus dat ik voor de 27-variant ga!! (l)![]()
Maar..ik hoor veel gedoe over die beruchte yellow-tinge / gele waas op de 27"-varianten
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:51 schreef joers1 het volgende:
We zijn een tijdje verder...en vandaag voor de eerste keer met vrouwlief naar de winkel geweest. Ze had nog NOOIT een iMac gezien en dat wilde ze dus wel eens zien.
We waren er al uit, dat het een 21,5" moest worden, want 27" was te groot (zei mijn vrouw al die tijd). Ik heb me dus afgelopen weken alléén gefocust op de 21,5".
Inmiddels was ik al zover, dat we voor de duurste variant van de 21,5"-versies zouden gaan. Die knoop was al doorgehakt
Vanmorgen brengen we een bezoekje aan de Apple-reseller...en wat denk je????![]()
Vrouwlief vindt de 27" iMac helemáál het einde! Te groot? "Nou...hij is wel een béétje groot, maar ongelooflijk gaaf!!" Haha...ik was totaal verbaasd. Mevrouw wil nu dus dat ik voor de 27-variant ga!! (l)![]()
Maar..ik hoor veel gedoe over die beruchte yellow-tinge / gele waas op de 27"-varianten
Er waren problemen met de eerste lichting 27", maar dat is allang gefixt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:51 schreef joers1 het volgende:
Dat dacht ik ook ....maar las vandaag iemand die eeristeren een nnieuwe 27"iMac had gekocht en wel degelijk na een paar uur een gele waas had. Lijkt me stevig balen. Hij kon 'm zo inruilen, dat wel...maar blijft een rotgevoel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Er waren problemen met de eerste lichting 27", maar dat is allang gefixt.
Als je dingen wil weten HIM, moet je je maar ff melden in de Apple Slowchat.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb mn 27" ook een week binnen nu en hij bevalt top! Gelukkig (klop op hout) geen problemen, wat een topding! Het is trouwens wel wennen hoor zo'n apple!
Maar dat ding koop je niet, want dat is toch ECHT te groot hoor!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:51 schreef joers1 het volgende:
Maar je was jezelf er van bewust dat hij ECHT te groot was.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:51 schreef joers1 het volgende:
psies....ik spreek vrouwlief in dit geval niet tegen:)
Hierom:quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:10 schreef daveyv12345 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een Macintosh willen hebben terwijl je al voor 350,00 een leuke desktop heb..?
quote:Met WIndows 7 uiteraard... ;-)
Ja joh. Waarom zou je een BMW kopen als je voor 2000 al een Peugeot hebt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:10 schreef daveyv12345 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een Macintosh willen hebben terwijl je al voor 350,00 een leuke desktop heb..? Met WIndows 7 uiteraard... ;-)
Aaa dat wist ik niet, thanks for the tip!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je dingen wil weten HIM, moet je je maar ff melden in de Apple Slowchat.
Uuuhhmmm nou, laten we zeggen dat het gewoon 1 grote klere bende in Rotterdam is en je niet eens een tuin hebt als je hutje klutje op je flat woont...quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:30 schreef eleusis het volgende:
Waarom zou je een vrijstaand huis kopen als je voor 100k al een flatje in Rotterdam-Zuid hebt.
Je kan er allebei precies hetzelfde mee hoor
tell em!quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:26 schreef daveyv12345 het volgende:
[..]
Uuuhhmmm nou, laten we zeggen dat het gewoon 1 grote klere bende in Rotterdam is en je niet eens een tuin hebt als je hutje klutje op je flat woont...
Ga eens een tijdje met een mac werken, ga eens een tijdje met een Linux distributie werken, als je echt zo slim bent als je denkt dat je bent kom je er achter dat iedere OS zijn sterke punten en voordelen heeft die voor bepaalde doelen erg belangrijke voordelen zijn. Maar aangezien jij alleen naar het geld kijkt zal me dat verbazen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:10 schreef daveyv12345 het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een Macintosh willen hebben terwijl je al voor 350,00 een leuke desktop heb..? Met WIndows 7 uiteraard... ;-)
Je doet je naam eer aan ...quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens een tijdje met een mac werken, ga eens een tijdje met een Linux distributie werken, als je echt zo slim bent als je denkt dat je bent kom je er achter dat iedere OS zijn sterke punten en voordelen heeft die voor bepaalde doelen erg belangrijke voordelen zijn. Maar aangezien jij alleen naar het geld kijkt zal me dat verbazen.
Je snapt geeneens het punt dat ik maak.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:53 schreef daveyv12345 het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan ...![]()
Nou, laten we zeggen dat de Macintosh leuk KAN zijn, maar het is niet voor niets zo dat 85% Windows gebruikt, in plaats van dat KUT Linux. Misschien dat de Mac leuk kan zijn, maar voor het grote werk..?
Het grote werk als in cluster computing? Het grote werk als in designbureau's? Als in Opnamestudio's? Of toch meer als in het hosten van het grootste deel van het internet? Je hebt het vast niet over Henk zijn vakantiebudget2010.xls. Toch?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:53 schreef daveyv12345 het volgende:
[..]
Nou, laten we zeggen dat de Macintosh leuk KAN zijn, maar het is niet voor niets zo dat 85% Windows gebruikt, in plaats van dat KUT Linux. Misschien dat de Mac leuk kan zijn, maar voor het grote werk..?
Ja, 85% van de mensen gebruikt Windows omdat het zo'n goed besturingssysteem isquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:53 schreef daveyv12345 het volgende:
[..]
Windows is een prima besturingssysteem, al sinds XP/NTquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, 85% van de mensen gebruikt Windows omdat het zo'n goed besturingssysteem isIk denk het ook.
Wel mee eens hoor. Xp ging best lekker zo lang je weet wat je doet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Windows is een prima besturingssysteem, al sinds XP/NT
Het heeft gewoon andere sterke punten als OSX of Linux. Zo heeft ook HPUX zijn voordelen.
Het marktaandeel van Windows was echter al lang voor de release van XP verzadigd. Iedereen weet dat Windows niet het populairste besturingssysteem ter wereld is geworden door te concurreren op kwaliteit, stabiliteit of veiligheid.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Windows is een prima besturingssysteem, al sinds XP/NT
Je krijgt geen 85% marktaandeel met gebakken luchtquote:Op woensdag 5 mei 2010 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het marktaandeel van Windows was echter al lang voor de release van XP verzadigd. Iedereen weet dat Windows niet het populairste besturingssysteem ter wereld is geworden door te concurreren op kwaliteit, stabiliteit of veiligheid.
Dat wil niet zeggen dat er nu niet mee te werken valt of dat je het niet moet gebruiken, maar zwaaien met het marktaandeel als argument om het een goed besturingssysteem te noemen is een beetje misplaatst.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:35 schreef daveyv12345 het volgende:
XP heb ik erg lang gebruikt, en nooit echte problemen mee gehad. Maar mensen, geef toe dat Windows qua gebruiksvriendelijkheid en andere zaken gewoon beter is.
Nee, maar je hoeft er ook niet het beste product voor te leveren. Net zoals VHS niet het beste formaat was (integendeel).quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je krijgt geen 85% marktaandeel met gebakken lucht
Het beste product is wat anders dan technisch het beste te zijn. VHS was wel degelijk het beste product want het leverde lange speelduur, veel content waaronder porno. Dit maakte het tot het beste product op de markt. Niet de beste beeldkwaliteit, maar dat is wat anders.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft er ook niet het beste product voor te leveren. Net zoals VHS niet het beste formaat was (integendeel).
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het beste product is wat anders dan technisch het beste te zijn. VHS was wel degelijk het beste product want het leverde lange speelduur, veel content waaronder porno. Dit maakte het tot het beste product op de markt. Niet de beste beeldkwaliteit, maar dat is wat anders.
Nee. Als dit topic niet verder kan verlopen zonder dat geflame, dan gaat hij gewoon op slot.quote:
Tja laten we het dan verder over de aanschaf van een imac hebben, nuance over besturingssystemen is niet mogelijk in dit soort topics.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:35 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Nee. Als dit topic niet verder kan verlopen zonder dat geflame, dan gaat hij gewoon op slot.
Nee, dat is een mening. En nee, Mac is veel fijner en gebruiksvriendelijker. Verwijderen? Gewoon in prullebak gooien > klaar. Installatie's gaan vele malen makkelijker, enzovoort.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:35 schreef daveyv12345 het volgende:
XP heb ik erg lang gebruikt, en nooit echte problemen mee gehad. Maar mensen, geef toe dat Windows qua gebruiksvriendelijkheid en andere zaken gewoon beter is.
Ja, je kan windows daarop laten draaien in een venster dmv van een programma die dat doet. Loopt geweldig, weet alleen de naam van dat programma ff niet.quote:
Er zijn er 3: VMWare Fusion, Parallels Desktop en VirtualBox. De eerste twee kosten geld, de laatste niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, je kan windows daarop laten draaien in een venster dmv van een programma die dat doet. Loopt geweldig, weet alleen de naam van dat programma ff niet.
veiligste? in welke eeuw leef jij? heb ji jwel stroom en riolering?quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:12 schreef daveyv12345 het volgende:
Inderdaad, als je het beste, mooiste en veiligste besturingssysteem wilt verlaten, GA JE GANG...
Ik dacht dat je geen zin had in een flamewar in je topicquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:49 schreef joers1 het volgende:
[..]
veiligste? in welke eeuw leef jij? heb ji jwel stroom en riolering?
Tel het aantal actieve virussen en rotzooi in aanval op Windows...en doe dan hetzelfe eens bij Mac.....kijken of je dan nóg over veiligste praat.
Over mooiste kun je niet oordelen, smaken verschillen nou eenmaal.
En beste?? Ook dat is JOUW idee.
Veiligste is absoluut onzin...aantoonbaar zelfs
quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:12 schreef joers1 het volgende:
krijgen we dat weer......
MS Office for mac 2011. Ik heb de Beta en het werkt echt super. Heel wat anders dan Office 2008quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef joers1 het volgende:
Ik begin geen flamewar.....ik reageer.Maar ok, was niet handig inderdaad.
iWork..dat had ik al op de planning staan ja
Evenals een Time Capsule
Kijk...dat zijn de dingen om te weten. Die zal dan ook wel spoedig als niet-beta op de markt komen neem i kaan?quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:53 schreef fyah het volgende:
[..]
MS Office for mac 2011. Ik heb de Beta en het werkt echt super. Heel wat anders dan Office 2008
Hij komt na de zomer uit ja. Ze hebben de Office suite voor mac meer coherent gemaakt met de Office voor Windows. Het is ook een stuk sneller en de interface ziet er vertrouwd uit. Bij office 2008 was het nog een beetje anders dan je gewend bent van Office, maar zoals je kan zien is het nu gelijk getrokkenquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:15 schreef joers1 het volgende:
[..]
Kijk...dat zijn de dingen om te weten. Die zal dan ook wel spoedig als niet-beta op de markt komen neem i kaan?
Is die gratis, of moet je daar SW ontwikkelaar voor zijn ofzo, of tester?quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:53 schreef fyah het volgende:
[..]
MS Office for mac 2011. Ik heb de Beta en het werkt echt super. Heel wat anders dan Office 2008
Is was een geselecteerde Beta (Beta 2 ondertussen, bijna Alpha en dan release)quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is die gratis, of moet je daar SW ontwikkelaar voor zijn ofzo, of tester?
Interesseer me alleen voor legale SWquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:55 schreef fyah het volgende:
[..]
Is was een geselecteerde Beta (Beta 2 ondertussen, bijna Alpha en dan release)
[ afbeelding ]
Volgens mij werkt MS Office beter onder windows 7 op de mac dan MacMS Office, lees daar echt horror verhalen over.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:01 schreef Sjef_Arie het volgende:
Word tijd dat er een fatsoenlijke MS Office voor mac komt. 2008 is als noodoplossing best ok, maar als je wat geavanceerdere dingen wilt werk 2007 op windows echt prettiger. Helaas net 2008 gekocht
Stabieler en beter dan de office voor de mac denk ik, office voor de mac crashed nogal eens. Een ouderwets MS product. Of natuurlijk Apple Works gebruiken of hoe dat tegenwoordig heetquote:Op donderdag 6 mei 2010 17:44 schreef joers1 het volgende:
Dus? Op de Mac Windows 7 installeren met bijv. Bootcamp en dán Office draaien?
Gewoon Office for Mac 2008 voor de documenten die iWork niet kan openen (alleen de heel ingewikkelde xls files en ppts). Ik leef nu al 2 jaar op iWork en ik jaag er toch aardig wat documenten door. Ook mijn laatste jaar van mn studie alles met iWork gedaan. Het ligt er maar net aan hoe veel je documenten moet rondsturen die anderen moeten kunnen aanpassen. Er is vrijwel niks dat ik in .doc of xls moet rondsturen. Vind het persoonlijk erg onprofessioneel om klanten bijv. een factuur in .doc te sturen. PDF or gtfoquote:Op donderdag 6 mei 2010 17:44 schreef joers1 het volgende:
Dus? Op de Mac Windows 7 installeren met bijv. Bootcamp en dán Office draaien?
Het is nu beta 2 en bijna alphaquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:55 schreef fyah het volgende:
[..]
Is was een geselecteerde Beta (Beta 2 ondertussen, bijna Alpha en dan release)
RC, sorryquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Het is nu beta 2 en bijna alphaLeg uit...
Maar kun je oudere .xls of .doc-bestanden wel openen in iWork? Nee toch?quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:59 schreef fyah het volgende:
[..]
Gewoon Office for Mac 2008 voor de documenten die iWork niet kan openen (alleen de heel ingewikkelde xls files en ppts). Ik leef nu al 2 jaar op iWork en ik jaag er toch aardig wat documenten door. Ook mijn laatste jaar van mn studie alles met iWork gedaan. Het ligt er maar net aan hoe veel je documenten moet rondsturen die anderen moeten kunnen aanpassen. Er is vrijwel niks dat ik in .doc of xls moet rondsturen. Vind het persoonlijk erg onprofessioneel om klanten bijv. een factuur in .doc te sturen. PDF or gtfo
MS Office 2008 viel vooral niet zo goed bij sommigen volgens mij. Versies daarvoor draaiden prima in OS X.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij werkt MS Office beter onder windows 7 op de mac dan MacMS Office, lees daar echt horror verhalen over.
Ja dat gaat wel, en ook exporteren als office-docs. Maar het lijkt me in jouw geval wel beter om voor Office te gaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:13 schreef joers1 het volgende:
[..]
Maar kun je oudere .xls of .doc-bestanden wel openen in iWork? Nee toch?
Op mijn werk moet alles in .doc gemaakt worden, zodat ook zij het kunnen lezen/bewerken...dus ik zit wss. toch vast aan office voor Mac
Jawel.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:13 schreef joers1 het volgende:
[..]
Maar kun je oudere .xls of .doc-bestanden wel openen in iWork? Nee toch?
Werk jij met zware Exceltabellen of alleen een beetje ?quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
MS Office 2008 viel vooral niet zo goed bij sommigen volgens mij. Versies daarvoor draaiden prima in OS X.
Ik werk helemaal niet met MS Office, ik lees alleen wat anderen erover schrijven.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werk jij met zware Exceltabellen of alleen een beetje ?
Begin eerst maar eens te zoeken op een gelijkwaardig beeldscherm. Bij de iMac 24 inch lag deze vorig jaar op 900 euro toen ik al zo'n weddenschap heb gewonnen. Je moet natuurlijk niet de goedkoopste onderdelen zoeken maar gelijkwaardige.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
De prijs kwaliteit verhouding bij de Mac is compleet zoek. Voor hetzelfde geld, laten we zeggen 2300 euro, krijg je een Windows pc die veel betere technische specificaties heeft.
Als iemand mij een onafhankelijk testresultaat kan laten zien van een pc computer en een mac computer met EXACT dezelfde specificaties waarbij de mac significant sneller is, dan verdien je bij deze 50 euro, geen bullshit!!
Waarom vind je dit soort zaken zo belangrijk als toch duidelijk is dat mensen niet om die reden een Mac kopen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat zeg ik, geef mij een testresultaat waarbij de monitor, het geheugen, de videokaart, de harddisk en de processor EXACT gelijk zijn en ik beloof je dat de windows pc 1. een STUK goedkoper is, en 2. sneller zal zijn. Nogmaals, ik betaal iemand graag 50 euro als hij echt keihard bewijs kan leveren van het tegendeel. Erewoord.
Hoe wil je de snelheid meten tussen verschillende besturingssystemen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Omdat een een of andere oetlul op mijn werk beweert dat een Mac met exact dezelfde specificaties sneller is dan een Windows pc en dat geloof ik dus keihard NIET.
Ik heb uit testen van computerbladen wel eens begrepen dat windows nergens zo goed op draait als op een Apple.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Omdat een een of andere oetlul op mijn werk beweert dat een Mac met exact dezelfde specificaties sneller is dan een Windows pc en dat geloof ik dus keihard NIET.
Is dat omdat je:quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Apple is niet de goedkoopste computerfabrikant op aarde. Dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik blijf bij de stelling dat je voor hetzelfde geld een veel zwaarder Windows systeem kunt kopen, dus, Apple levert lang niet genoeg waar voor zijn geld.
Doet Dell dat wel?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Retorbrabi, dat is gebaseerd op mijn overtuiging dat eenmaal Macgebruiker hun systeem nooit zullen afvallen. Ik blijf bij de stelling dat je voor hetzelfde geld een veel zwaarder Windows systeem kunt kopen, dus, Apple levert lang niet genoeg waar voor zijn geld.
M_Schtoppel heeft zeker ook het goedkoopste huis en de goedkoopste vriendin.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apple is niet de goedkoopste computerfabrikant op aarde. Dat lijkt me duidelijk.
Precies, een goedkoop sletje neukt sneller, en is daarom beter.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
M_Schtoppel heeft zeker ook het goedkoopste huis en de goedkoopste vriendin.
Maar daar had je het niet over. Je had het over een Windows en een Mac systeem die beiden dezelfde specificaties hebben, waarvan jij niet kan geloven dat de Mac sneller/soepeler zou werken. Dan geloof je dus óf dat ze even snel/soepel werken, of dat de Windowsbak sneller is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Retorbrabi, dat is gebaseerd op mijn overtuiging dat eenmaal Macgebruiker hun systeem nooit zullen afvallen. Ik blijf bij de stelling dat je voor hetzelfde geld een veel zwaarder Windows systeem kunt kopen, dus, Apple levert lang niet genoeg waar voor zijn geld.
En zoals ik al poste, Windows loopt het snelst op Apple hardware dus het lijkt me duidelijk dat Apple de winnaar is.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar daar had je het niet over. Je had het over een Windows en een Mac systeem die beiden dezelfde specificaties hebben, waarvan jij niet kan geloven dat de Mac sneller/soepeler zou werken. Dan geloof je dus óf dat ze even snel/soepel werken, of dat de Windowsbak sneller is.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef joers1 het volgende:
Ik gebruik nu ruim een week een Mac...na 20 jaar Windows......en ik zeg nu al: NOOIT meer een Bill Gates-bak....
Welkom in de Wereld van Macc <333.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef joers1 het volgende:
Ik gebruik nu ruim een week een Mac...na 20 jaar Windows......en ik zeg nu al: NOOIT meer een Bill Gates-bak....
the message is clear....maar okayquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:46 schreef Tijn het volgende:
Bill Gates heeft er al een jaartje of 10 niet meer zoveel mee te maken, maar okay
beetje flauw, een artikel uit 2008, sindsdien heeft Apple ook nooit meer de drivers geupdatequote:Op donderdag 20 mei 2010 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb uit testen van computerbladen wel eens begrepen dat windows nergens zo goed op draait als op een Apple.
Deze bijvoorbeeld
http://www.computable.nl/(...)indowsnotebooks.html
Hoe voelt dat nou genaaid wordenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:45 schreef joers1 het volgende:
Ja want apple os is natuurlijk zoveel beter dan Windows 7quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja inderdaad best vervelend dat hij dus 20 jaar inferieur heeft gewerkt.
Best triest in dit soort gedachtes te vervallen over een besturingssysteemquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja inderdaad best vervelend dat hij dus 20 jaar inferieur heeft gewerkt.
Nu na een week zeggen dat het zoveel beter isquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef joers1 het volgende:
Psies...Mac valt af...dat was meer gebaseerd op het feit dat "anderen" (m.n. fotografen) zeiden dat Mac de beste vervolgstap was. Maar dat gaat voor mij wss. niet op. Ik heb wel eens mee gewerkt, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Je ziet waar ik op reageer?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Best triest in dit soort gedachtes te vervallen over een besturingssysteem
Hm, ja ik vind van wel. De UAC zuigt bv nog steeds grote tijd in windows 7. Maar goed, jij vind blijkbaar OSX en windows 7 even goed, hoe kan TS genaaid zijn dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:32 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ja want apple os is natuurlijk zoveel beter dan Windows 7
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hm, ja ik vind van wel. De UAC zuigt bv nog steeds grote tijd in windows 7. Maar goed, jij vind blijkbaar OSX en windows 7 even goed, hoe kan TS genaaid zijn dan?
Waarom wind jij je zo op over de keuzes die andere mensen maken?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.
Mag toch wel mening gevenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wind jij je zo op over de keuzes die andere mensen maken?
Als ie nu doordacht was, ja, maar dat is hij niet.quote:
Maar dan krijg je vast betere afwerking meer opties meer garantie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ie nu doordacht was, ja, maar dat is hij niet.
Jij bent als iemand die een Audi niets vind omdat je dezelfde hardware in een skoda of seat kan krijgen.
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-5261788quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.
Die dell kost 955,- overigens.quote:De Nec MultiSync PA271W is het derde 27-inch scherm op de markt met deze resolutie. Dell heeft al de U2711 op de markt met vergelijkbare afmetingen en aantal beeldpunten en ook het scherm in Apple’s 27-inch iMac komt overeen. In Nederland is de Nec MultiSync PA271W te koop voor zo’n 1500 euro.
Bingoquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:54 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Maar dan krijg je vast betere afwerking meer opties.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- internet en e-mail
- muziek luisteren
Doe je dat nou met opzet allemaal spul uitzoeken wat zwaar outdated isquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-5261788
Gelijkwaardig systeem: €2099,-
iMac 27" €1499,-
Toegegeven de monitor is 3" groter, maar das het enige IPS panel met bijna gelijkwaardige resolutie. Dus laat je voor een 27" IPS panel dan eens 3 a 4 honderd minder betalen kost het zelfbouw systeem nog steeds rond de 1700,-
-edit- even gegoogeld naar 27" IPS schermen
[..]
Die dell kost 955,- overigens.
Dus die iMac is niet zo gek duur... toch?
Eh ja, ik zoek namelijk exact hetzelfde uit als wat er in die iMac zit. En zoals je ziet is dat gewoon niet duur. Een vergelijkbaar zelfbouw systeem is duurder. Daar ging het je toch om, snap je je eigen argumenten wel?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:45 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Doe je dat nou met opzet allemaal spul uitzoeken wat zwaar outdated isNu nog een socket 775 moederbord aanschaffen
Voor zelfde geld heb je nieuwe generatie die velen malen sneller is net als die videokaart
ja hoor deze zijn net afgeprijsd omdat er zogenaamd nieuwe modellen zijn waar je dan dood leuk hoofdprijs voor betaald dus je betaald eigenlijk nog steeds veel voor outdated componenten er zijn bijna geen enkel fabrikanten die socket 775 gebruiken als je voor zelfde prijs vele mallen sneller hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, ik zoek namelijk exact hetzelfde uit als wat er in die iMac zit. En zoals je ziet is dat gewoon niet duur. Een vergelijkbaar zelfbouw systeem is duurder. Daar ging het je toch om, snap je je eigen argumenten wel?
Eh nee, dit zijn gewoon courante modellen. En voor de rest van je argumenten, dan bestel je toch een i5 of i7 iMac. Die, zoals je hierboven ziet, in vergelijkbare configuratie nog steeds goedkoper of in ieder geval niet duurder is dan een zelfbouw systeem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:00 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja hoor deze zijn net afgeprijsd omdat er zogenaamd nieuwe modellen zijn waar je dan dood leuk hoofdprijs voor betaald dus je betaald eigenlijk nog steeds veel voor outdated componenten er zijn bijna geen enkel fabrikanten die socket 775 gebruiken als je voor zelfde prijs vele mallen sneller hebt.
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril opquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dit zijn gewoon courante modellen. En voor de rest van je argumenten, dan bestel je toch een i5 of i7 iMac. Die, zoals je hierboven ziet, in vergelijkbare configuratie nog steeds goedkoper of in ieder geval niet duurder is dan een zelfbouw systeem.
Daarnaast betaal je voor diezelfde 'outdated hardware' bij alternate dus meer dan bij Apple.
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril op
Dat je dit nog aangaat! Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog nooit iemand kunnen betrappen op een zelfbouw computer die significant goedkoper was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Kortom, een iMac is niet duur voor de hardware die je krijgt.
Een scherm van 1000 euroquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Een groot ips-scherm met een hoge dpi kost bij iedereen veel geld, niet alleen bij Apple. Een scherm van Dell met de specs van het scherm in een iMac kost ook een bom duiten. HP heeft laatst nog een 30" ips-paneel geïntroduceerd met praktisch dezelfde resolutie als het 27" scherm van de iMac waar 1500 dollar voor moet worden neergelegd.quote:
Niet weten waar je het over hebt....quote:
jij gelukkig wel he meneer verdrietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet weten waar je het over hebt....
![]()
![]()
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril op
Dat is het toch ook?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Aan strohalmen geen gebrek, zie ikquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabriekenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..
Ja, want een computer bestaat alleen uit chips. Dat mensen nog geld uitgeven voor een Dell XPS of een Sony Vaio is natuurlijk ook belachelijk, want een Inspiron of een laptop van Acer hebben ook Intel chips.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:50 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabrieken
Ehm.. ik gebruik een magic mouse, en ik zou niks anders meer willen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:56 schreef Metatron het volgende:.
Zeikpuntje: Bij een zelfbouw PC heb je meteen een fatsoenlijke muis, bij een Apple moet je die er nog extra bij aanschaffen.
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
Het punt is dat er bij Apple niks te kiezen valt, je zit vast aan een bepaalde configuratie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:34 schreef Tijn het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persen
Een beetje moderne videokaart in ieder geval. In een iMac krijg je op zijn best een kaart van de vorige generatie. En daar zit je dan ook aan vast.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:43 schreef Tijn het volgende:
OS X ondersteunt sowieso geen DirectX natuurlijk
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
Naar bed? Tis lunchtijd!quote:Op zondag 6 juni 2010 05:42 schreef popolon het volgende:
For crying out loud, koop gewoon wat je wilt, 't is allemaal zo goed zoals je het zelf ervaart.
En Swets, ga naar bed man!
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.quote:Op zondag 6 juni 2010 05:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?
Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langsquote:Nogmaals, als je wat anders kiest heb je een andere prijs, maar een iMac is, los van eventuele andere overwegingen, niet duur voor de hardware die je krijgt. Hoeveel linkjes moet ik posten om dat te bewijzen?
Tsja, zo werkt het gewoon niet. Een Mac is geen bouwpakket waar je zelf kunt bepalen uit welke onderdelen je computer bestaat. Er zijn een paar configuraties mogelijk en dat is het dan.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.
Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.
quote:Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
[..]
Nou dit is ondertussen de 4e keer ofzo dat ik dit doe en nog geen enkele keer is dit argument waar geweest. Het is simpelweg een misvatting dat apple's duur zijn als je naar vergelijkbare hardware kijkt.quote:Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langs) heb ik ook vergelijkbare systemen gezocht, daar was een Windowsmachine beduidend goedkoper.
Nee dat is nu juist het punt. Die kan je NIET goedkoper krijgen. Je kan ANDERE hardware goedkoper krijgen. De hardware is geen meerwaarde, maar zeker ook geen minpunt.quote:[quote]
De 'meerwaarde' van een Mac zit 'm mijns inziens niet in de hardware, die kun je goedkoper krijgen
Wat mij betreft draait het om de totaal ervaring. De steveige kast, het goeie scherm, OSX, een multitouch trackpad van glas, dualband wifi, etc etc etc.quote:, maar juist in de (gebruikservaring van de) software. Je krijgt er gewoon veel, goedwerkende, software bij die goed draait op enigszins verouderde hardware.
En zelfs goedkoper dan vergelijkbare zelfbouw hardware.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:05 schreef Tijn het volgende:
Overigens is die hardware van de iMac ook nog eens geïntegreerd in een all-in-one behuizing. Moet je voor de grap eens een all-in-one bij HP of Dell ofzo proberen te scoren, je schrikt je echt kapot wat je dan voor prijzen (en magere specs!) voorgeschoteld krijgt.
Ik begrijp best dat een all-in-one form factor niet voor iedereen een voordeel is en voor mensen die graag videokaarten upgraden enzo zelfs een nadeel, maar dat doet niks af aan het feit dat de all-in-ones van Apple echt vele malen goedkoper en krachtiger zijn dan wat de concurrentie te bieden heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |