abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2010 @ 06:43:00 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82385081
quote:
Op zondag 6 juni 2010 05:42 schreef popolon het volgende:
For crying out loud, koop gewoon wat je wilt, 't is allemaal zo goed zoals je het zelf ervaart.

En Swets, ga naar bed man!
Naar bed? Tis lunchtijd!
  zondag 6 juni 2010 @ 07:30:59 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82385149
quote:
Op zondag 6 juni 2010 06:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Naar bed? Tis lunchtijd!
Gek!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2010 @ 10:54:38 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82386995
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Gek!
GMT+6
  zondag 6 juni 2010 @ 16:27:05 #254
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_82400271
Ah, Kathmandu!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2010 @ 18:11:32 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82405372
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:27 schreef popolon het volgende:
Ah, Kathmandu!
Taipei!

GMT +8, sorry CET +6
pi_82433194
quote:
Op zondag 6 juni 2010 05:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.
Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
quote:
Nogmaals, als je wat anders kiest heb je een andere prijs, maar een iMac is, los van eventuele andere overwegingen, niet duur voor de hardware die je krijgt. Hoeveel linkjes moet ik posten om dat te bewijzen?
Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langs ) heb ik ook vergelijkbare systemen gezocht, daar was een Windowsmachine beduidend goedkoper.

De 'meerwaarde' van een Mac zit 'm mijns inziens niet in de hardware, die kun je goedkoper krijgen, maar juist in de (gebruikservaring van de) software. Je krijgt er gewoon veel, goedwerkende, software bij die goed draait op enigszins verouderde hardware.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 7 juni 2010 @ 10:59:36 #257
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_82433380
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
Tsja, zo werkt het gewoon niet. Een Mac is geen bouwpakket waar je zelf kunt bepalen uit welke onderdelen je computer bestaat. Er zijn een paar configuraties mogelijk en dat is het dan.

Als je het zo belangrijk vindt dat je per se videokaart zus of chipset zo hebt, dan kun je echt beter ergens anders een computer kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juni 2010 @ 11:01:23 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82433436
quote:
Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die mag je uitleggen. Ik ga naar een normale retailzaak en kies exact dezelfde componenten als in die iMac. Niet beter, niet slechter, niet de duurste, niet de goedkoopste. En die hardware is duurder.
quote:
[..]
Dan hebben we het toch niet over vergelijkbare hardware. Dat jij aan wil tonen dat er andere hardware samen te stellen is die wellicht een gunstige prijs/kwaliteit verhouding heeft doet niets af aan het feit dat iemand zegt dat je voor een iMac de hoofdprijs betaald terwijl dat simpelweg niet waar is. Voor een vergelijkbaar zelfbouw systeem betaal ik meer.
quote:
Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langs ) heb ik ook vergelijkbare systemen gezocht, daar was een Windowsmachine beduidend goedkoper.
Nou dit is ondertussen de 4e keer ofzo dat ik dit doe en nog geen enkele keer is dit argument waar geweest. Het is simpelweg een misvatting dat apple's duur zijn als je naar vergelijkbare hardware kijkt.

De fout die mensen maken is vervolgens zolang mogelijk zoeken naar componenten met betere specs en lagere prijzen, of bepaalde meerwaarde (zoals IPS boven normaal tft) uit de vergelijking wegstrepen. Tja, als je geen 1 op 1 vergelijking doet wordt het wel erg nutteloos nietwaar.
quote:
[quote]

De 'meerwaarde' van een Mac zit 'm mijns inziens niet in de hardware, die kun je goedkoper krijgen
Nee dat is nu juist het punt. Die kan je NIET goedkoper krijgen. Je kan ANDERE hardware goedkoper krijgen. De hardware is geen meerwaarde, maar zeker ook geen minpunt.
quote:
, maar juist in de (gebruikservaring van de) software. Je krijgt er gewoon veel, goedwerkende, software bij die goed draait op enigszins verouderde hardware.
Wat mij betreft draait het om de totaal ervaring. De steveige kast, het goeie scherm, OSX, een multitouch trackpad van glas, dualband wifi, etc etc etc.
  maandag 7 juni 2010 @ 11:05:40 #259
12221 Tijn