Ja want apple os is natuurlijk zoveel beter dan Windows 7quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja inderdaad best vervelend dat hij dus 20 jaar inferieur heeft gewerkt.
Best triest in dit soort gedachtes te vervallen over een besturingssysteemquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja inderdaad best vervelend dat hij dus 20 jaar inferieur heeft gewerkt.
Nu na een week zeggen dat het zoveel beter isquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef joers1 het volgende:
Psies...Mac valt af...dat was meer gebaseerd op het feit dat "anderen" (m.n. fotografen) zeiden dat Mac de beste vervolgstap was. Maar dat gaat voor mij wss. niet op. Ik heb wel eens mee gewerkt, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Je ziet waar ik op reageer?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Best triest in dit soort gedachtes te vervallen over een besturingssysteem
Hm, ja ik vind van wel. De UAC zuigt bv nog steeds grote tijd in windows 7. Maar goed, jij vind blijkbaar OSX en windows 7 even goed, hoe kan TS genaaid zijn dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:32 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ja want apple os is natuurlijk zoveel beter dan Windows 7
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hm, ja ik vind van wel. De UAC zuigt bv nog steeds grote tijd in windows 7. Maar goed, jij vind blijkbaar OSX en windows 7 even goed, hoe kan TS genaaid zijn dan?
Waarom wind jij je zo op over de keuzes die andere mensen maken?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.
Mag toch wel mening gevenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wind jij je zo op over de keuzes die andere mensen maken?
Als ie nu doordacht was, ja, maar dat is hij niet.quote:
Maar dan krijg je vast betere afwerking meer opties meer garantie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ie nu doordacht was, ja, maar dat is hij niet.
Jij bent als iemand die een Audi niets vind omdat je dezelfde hardware in een skoda of seat kan krijgen.
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-5261788quote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:40 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hoofdprijs betalen voor hardware of was het nou software is goedkoop of stiekem betaal je voor osx meer dan windows als ik er vanuit ga met die gemiddelde hardware die Apple gebruikt.
Die dell kost 955,- overigens.quote:De Nec MultiSync PA271W is het derde 27-inch scherm op de markt met deze resolutie. Dell heeft al de U2711 op de markt met vergelijkbare afmetingen en aantal beeldpunten en ook het scherm in Apple’s 27-inch iMac komt overeen. In Nederland is de Nec MultiSync PA271W te koop voor zo’n 1500 euro.
Bingoquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:54 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Maar dan krijg je vast betere afwerking meer opties.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Ik ga overstappen...daar was ik al duidelijk in
Prijzen zijn me bekend....de voordelen zij nme óók bekend. En die wegen mij zwaarder. Ik wil geen mac-windows-discussie, maar raad.
En ik ga absoluut NIET gamen
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- Photoshop / Aperture / Lightroom
- internet en e-mail
- dvd'tje kijken heel af en toe
- muziek luisteren
Doe je dat nou met opzet allemaal spul uitzoeken wat zwaar outdated isquote:Op zaterdag 5 juni 2010 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-5261788
Gelijkwaardig systeem: €2099,-
iMac 27" €1499,-
Toegegeven de monitor is 3" groter, maar das het enige IPS panel met bijna gelijkwaardige resolutie. Dus laat je voor een 27" IPS panel dan eens 3 a 4 honderd minder betalen kost het zelfbouw systeem nog steeds rond de 1700,-
-edit- even gegoogeld naar 27" IPS schermen
[..]
Die dell kost 955,- overigens.
Dus die iMac is niet zo gek duur... toch?
Eh ja, ik zoek namelijk exact hetzelfde uit als wat er in die iMac zit. En zoals je ziet is dat gewoon niet duur. Een vergelijkbaar zelfbouw systeem is duurder. Daar ging het je toch om, snap je je eigen argumenten wel?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:45 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Doe je dat nou met opzet allemaal spul uitzoeken wat zwaar outdated isNu nog een socket 775 moederbord aanschaffen
Voor zelfde geld heb je nieuwe generatie die velen malen sneller is net als die videokaart
ja hoor deze zijn net afgeprijsd omdat er zogenaamd nieuwe modellen zijn waar je dan dood leuk hoofdprijs voor betaald dus je betaald eigenlijk nog steeds veel voor outdated componenten er zijn bijna geen enkel fabrikanten die socket 775 gebruiken als je voor zelfde prijs vele mallen sneller hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja, ik zoek namelijk exact hetzelfde uit als wat er in die iMac zit. En zoals je ziet is dat gewoon niet duur. Een vergelijkbaar zelfbouw systeem is duurder. Daar ging het je toch om, snap je je eigen argumenten wel?
Eh nee, dit zijn gewoon courante modellen. En voor de rest van je argumenten, dan bestel je toch een i5 of i7 iMac. Die, zoals je hierboven ziet, in vergelijkbare configuratie nog steeds goedkoper of in ieder geval niet duurder is dan een zelfbouw systeem.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:00 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ja hoor deze zijn net afgeprijsd omdat er zogenaamd nieuwe modellen zijn waar je dan dood leuk hoofdprijs voor betaald dus je betaald eigenlijk nog steeds veel voor outdated componenten er zijn bijna geen enkel fabrikanten die socket 775 gebruiken als je voor zelfde prijs vele mallen sneller hebt.
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril opquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dit zijn gewoon courante modellen. En voor de rest van je argumenten, dan bestel je toch een i5 of i7 iMac. Die, zoals je hierboven ziet, in vergelijkbare configuratie nog steeds goedkoper of in ieder geval niet duurder is dan een zelfbouw systeem.
Daarnaast betaal je voor diezelfde 'outdated hardware' bij alternate dus meer dan bij Apple.
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril op
Dat je dit nog aangaat! Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog nooit iemand kunnen betrappen op een zelfbouw computer die significant goedkoper was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Kortom, een iMac is niet duur voor de hardware die je krijgt.
Een scherm van 1000 euroquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Een groot ips-scherm met een hoge dpi kost bij iedereen veel geld, niet alleen bij Apple. Een scherm van Dell met de specs van het scherm in een iMac kost ook een bom duiten. HP heeft laatst nog een 30" ips-paneel geïntroduceerd met praktisch dezelfde resolutie als het 27" scherm van de iMac waar 1500 dollar voor moet worden neergelegd.quote:
Niet weten waar je het over hebt....quote:
jij gelukkig wel he meneer verdrietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet weten waar je het over hebt....
![]()
![]()
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril op
Dat is het toch ook?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Aan strohalmen geen gebrek, zie ikquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabriekenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..
Ja, want een computer bestaat alleen uit chips. Dat mensen nog geld uitgeven voor een Dell XPS of een Sony Vaio is natuurlijk ook belachelijk, want een Inspiron of een laptop van Acer hebben ook Intel chips.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:50 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabrieken
Ehm.. ik gebruik een magic mouse, en ik zou niks anders meer willen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:56 schreef Metatron het volgende:.
Zeikpuntje: Bij een zelfbouw PC heb je meteen een fatsoenlijke muis, bij een Apple moet je die er nog extra bij aanschaffen.
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
Het punt is dat er bij Apple niks te kiezen valt, je zit vast aan een bepaalde configuratie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:34 schreef Tijn het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persen
Een beetje moderne videokaart in ieder geval. In een iMac krijg je op zijn best een kaart van de vorige generatie. En daar zit je dan ook aan vast.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:43 schreef Tijn het volgende:
OS X ondersteunt sowieso geen DirectX natuurlijk
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
Naar bed? Tis lunchtijd!quote:Op zondag 6 juni 2010 05:42 schreef popolon het volgende:
For crying out loud, koop gewoon wat je wilt, 't is allemaal zo goed zoals je het zelf ervaart.
En Swets, ga naar bed man!
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.quote:Op zondag 6 juni 2010 05:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?
Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langsquote:Nogmaals, als je wat anders kiest heb je een andere prijs, maar een iMac is, los van eventuele andere overwegingen, niet duur voor de hardware die je krijgt. Hoeveel linkjes moet ik posten om dat te bewijzen?
Tsja, zo werkt het gewoon niet. Een Mac is geen bouwpakket waar je zelf kunt bepalen uit welke onderdelen je computer bestaat. Er zijn een paar configuraties mogelijk en dat is het dan.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.
Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
quote:Op maandag 7 juni 2010 10:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat jij voor Apple de meest gunstige vergelijking kiest.
quote:Mooie uitdaging: Stel voor mij een Applesysteem samen met een hexacore, 8 GB geheugen en een videokaart van de meest recente generatie. Om maar een voorbeeld te noemen.
[..]
Nou dit is ondertussen de 4e keer ofzo dat ik dit doe en nog geen enkele keer is dit argument waar geweest. Het is simpelweg een misvatting dat apple's duur zijn als je naar vergelijkbare hardware kijkt.quote:Mja, dat ligt er dus maar aan hoe en wat je rekent. Een tijdje terug (half jaartje geleden, want deze "discussie" komt eens per 2 maanden langs) heb ik ook vergelijkbare systemen gezocht, daar was een Windowsmachine beduidend goedkoper.
Nee dat is nu juist het punt. Die kan je NIET goedkoper krijgen. Je kan ANDERE hardware goedkoper krijgen. De hardware is geen meerwaarde, maar zeker ook geen minpunt.quote:[quote]
De 'meerwaarde' van een Mac zit 'm mijns inziens niet in de hardware, die kun je goedkoper krijgen
Wat mij betreft draait het om de totaal ervaring. De steveige kast, het goeie scherm, OSX, een multitouch trackpad van glas, dualband wifi, etc etc etc.quote:, maar juist in de (gebruikservaring van de) software. Je krijgt er gewoon veel, goedwerkende, software bij die goed draait op enigszins verouderde hardware.
En zelfs goedkoper dan vergelijkbare zelfbouw hardware.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:05 schreef Tijn het volgende:
Overigens is die hardware van de iMac ook nog eens geïntegreerd in een all-in-one behuizing. Moet je voor de grap eens een all-in-one bij HP of Dell ofzo proberen te scoren, je schrikt je echt kapot wat je dan voor prijzen (en magere specs!) voorgeschoteld krijgt.
Ik begrijp best dat een all-in-one form factor niet voor iedereen een voordeel is en voor mensen die graag videokaarten upgraden enzo zelfs een nadeel, maar dat doet niks af aan het feit dat de all-in-ones van Apple echt vele malen goedkoper en krachtiger zijn dan wat de concurrentie te bieden heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |