Dat je dit nog aangaat! Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog nooit iemand kunnen betrappen op een zelfbouw computer die significant goedkoper was.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Kortom, een iMac is niet duur voor de hardware die je krijgt.
Een scherm van 1000 euroquote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Dit zijn gewoon courante prijzen. Je kan een imac bestellen met C2D, i5 en i7. IN ALLE GEVALLEN is een VERGELIJKBAAR zelfbouw systeem bij alternate duurder.
Vertel me, hoe kan ik pricewise dan door een roze bril kijken? Zijn er goedkopere zelfbouw systemen? Ja absoluut, zeker als je een TFT schermpje neemt kan je honderden euro's betalen. Maar dan heb je dus wel een minder kwaliteit scherm.
Een groot ips-scherm met een hoge dpi kost bij iedereen veel geld, niet alleen bij Apple. Een scherm van Dell met de specs van het scherm in een iMac kost ook een bom duiten. HP heeft laatst nog een 30" ips-paneel geïntroduceerd met praktisch dezelfde resolutie als het 27" scherm van de iMac waar 1500 dollar voor moet worden neergelegd.quote:
Niet weten waar je het over hebt....quote:
jij gelukkig wel he meneer verdrietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet weten waar je het over hebt....
![]()
![]()
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:20 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Uh die prijs verlaging gelde zeker na introductie van nieuwe Core i7 voor de massa ja lekker argument van ja kost nog even veel als ik bij auto dealer sta en krijg voor zelfde geld nieuw model die ook nog beter is ga ik natuurlijk niet voor de oude apple fanboys laten zich nu eenmaal naaien met hun roze bril op
Dat is het toch ook?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Aan strohalmen geen gebrek, zie ikquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
trouwens alternate noem je ook een zaak
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabriekenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent als iemand die over Continental banden roept dat chinese banden veel goedkoper zijn..
Ja, want een computer bestaat alleen uit chips. Dat mensen nog geld uitgeven voor een Dell XPS of een Sony Vaio is natuurlijk ook belachelijk, want een Inspiron of een laptop van Acer hebben ook Intel chips.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:50 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Zelfde fabriek is het mafkees of heeft Intel stiekem voor Apple extra fabrieken
Ehm.. ik gebruik een magic mouse, en ik zou niks anders meer willen.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 13:56 schreef Metatron het volgende:.
Zeikpuntje: Bij een zelfbouw PC heb je meteen een fatsoenlijke muis, bij een Apple moet je die er nog extra bij aanschaffen.
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
Het punt is dat er bij Apple niks te kiezen valt, je zit vast aan een bepaalde configuratie.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:34 schreef Tijn het volgende:
Zo hey, als je iets anders koopt, kost het iets anders. Stop de persen
Een beetje moderne videokaart in ieder geval. In een iMac krijg je op zijn best een kaart van de vorige generatie. En daar zit je dan ook aan vast.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:43 schreef Tijn het volgende:
OS X ondersteunt sowieso geen DirectX natuurlijk
Waarom is vergelijkbare (!) hardware dan duurder?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Bij zelfbouw heb je in ieder geval de keuze in hardware die je bij een iMac niet hebt.
Laatst was ik toevallig bijvoorbeeld bij de Mycom, had snel een AMD Phenom II systeem samengesteld met een X6 processor (hexacore dus), DDR3 geheugen. Moest geinstalleerd en wel 700 euro kosten. Weliswaar zonder monitor, maar hey, ik kan in ieder geval kiezen óf en zo ja ik een monitor wil.
Zo bekeken kun je met een Windows-PC al voor veel minder geld met betere hardware aan de slag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |