quote:Op donderdag 15 april 2010 18:38 schreef Anarith het volgende:
ik zou gewoon bij windows blijven, overstappen is echt lastig omdat er zoveel dingen anders zijn.
zoveel beter is een mac niet, zoveel duurder is een mac wel
Ik lees van je post af dat jij totaal geen ervaring met een Mac en/of Mac OS X hebt.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:38 schreef Anarith het volgende:
ik zou gewoon bij windows blijven, overstappen is echt lastig omdat er zoveel dingen anders zijn.
zoveel beter is een mac niet, zoveel duurder is een mac wel
De duurste 21.5'' is maar 150 euro duurder als die 27''.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Ik ga overstappen...daar was ik al duidelijk in
Prijzen zijn me bekend....de voordelen zij nme óók bekend. En die wegen mij zwaarder. Ik wil geen mac-windows-discussie, maar raad.
En ik ga absoluut NIET gamen
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- Photoshop / Aperture / Lightroom
- internet en e-mail
- dvd'tje kijken heel af en toe
- muziek luisteren
Kijk dáár heb ik iets aan....jij spreekt uit ervaring? dat heb ik het liefste.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:55 schreef Earry het volgende:
Voor jouw werkzaamheden/eisen is die basis iMac meer dan voldoende (uit ervaring).
Bij jouw posts heb ik het idee dat je je wel ingelezen hebt, dat heb ik niet bij hem.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:51 schreef joers1 het volgende:
Dat heb ik óók nog niet....en ik las het er óók aan af
Ik heb me absoluut laten voorlichten en er al heel veel over gesproken. Daar heb je gelijk in. Ik bven gewoon "verliefd" geworden op die iMacquote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef Xrtzsck het volgende:
[..]
Bij jouw posts heb ik het idee dat je je wel ingelezen hebt, dat heb ik niet bij hem.
Verder sluit een Mac goed aan op de hoofdzaken die jij hebt opgesomd.
Ik werk zelf thuis op een wat ouder type (24" 3,06 Ghz Core 2 Duo, 4GB RAM mét een aparte videokaart) en dat is overkill, die staat bij wijze van uit z'n neus te vreten tijdens het editen. Op werk heb ik een 21,5" tot m'n beschikking - het basismodel - die we gebruiken voor fotobewerking, heeeel basis video-editing en softwareontwikkeling. Ook die machines heb ik nog nooit in de problemen zien komen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef joers1 het volgende:
[..]
Kijk dáár heb ik iets aan....jij spreekt uit ervaring? dat heb ik het liefste.
De eerste verkoper van de Apple-store was óók zo open en eerlijk en wilde me écht niets teveel verkopen.
Was de Apple-verkoper in de MediaMarkt jaquote:Op donderdag 15 april 2010 18:57 schreef Swindler het volgende:
Was zeker een mac verkoper in de media markt ? De basis iMac is voldoende
Kijk!! Dankjewel...dit soort duwtjes-in-de-rug zocht ik alquote:Op donderdag 15 april 2010 19:00 schreef Earry het volgende:
[..]
Ik werk zelf thuis op een wat ouder type (24" 3,06 Ghz Core 2 Duo, 4GB RAM mét een aparte videokaart) en dat is overkill, die staat bij wijze van uit z'n neus te vreten tijdens het editen. Op werk heb ik een 21,5" tot m'n beschikking - het basismodel - die we gebruiken voor fotobewerking, heeeel basis video-editing en softwareontwikkeling. Ook die machines heb ik nog nooit in de problemen zien komen.
Als advies wil ik je nog wel meegeven , om je iMac bij een Apple Premium Reseller te kopen en niet bij de mediamarkt! Ook al moet je dan iets verder rijden als hij niet in de buurt isquote:Op donderdag 15 april 2010 19:00 schreef joers1 het volgende:
[..]
Was de Apple-verkoper in de MediaMarkt ja(dus niet een standaard MM- baasje, maar één die ok écht heel duidelijk de verschillen kon aangeven en de eventuele meerwaardes). De tweede ker kreeg ik advies van een gewone MM-verkoper (dragen andere poloshirts), die ook windows-systemen verkocht (zei hij) en die had het erover dat de basic-iMac tekort schoot voor Photoshop
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef joers1 het volgende:
De tweede verkoper probeerde me vanalles te verkopen (zoals een goed verkoper hoort te doen volgens zijn functie-omschrijving haha) en had het erover dat de 21,5” héél veel tekort komt voor normaal Photoshop-werk.
Ik koop NOOIT iets bij de MediaMarkt...ik KIJK daar alleen altijd en ga het dan elders meestal kopenquote:Op donderdag 15 april 2010 19:03 schreef Swindler het volgende:
[..]
Als advies wil ik je nog wel meegeven , om je iMac bij een Apple Premium Reseller te kopen en niet bij de mediamarkt! Ook al moet je dan iets verder rijden als hij niet in de buurt is
dat is er helemaal niet uit af te leiden, en ik heb een iMac manjerquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef Xrtzsck het volgende:
[..]
Ik lees van je post af dat jij totaal geen ervaring met een Mac en/of Mac OS X hebt.
Gewoon 'per ongeluk' de 27 inch aankruisen. Ik denk niet dat ze dan nog allerlei moeite gaat doen om 'm terug te sturen :p Is maar 68.58 cm... :pquote:Op donderdag 15 april 2010 18:56 schreef joers1 het volgende:
Haha dat dácht ik eerst ook...hij past zeker wel...maar ik vind 'm écht te groot. Bovendien..en ja...dat telt zwaarder: mijn vrouw is thuis de baasZij wil 'm niet hebben in haar woonkamer (al heeft ze er nog geen een int echt gezien)
Weet je hoe lang ik heb moeten praten om uberhaupt een Apple te mogen gaan kopen?
Waarom zou het een betere optie zijn? Je gaat niet gamen dus je hebt weinig aan die snellere videokaart.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef joers1 het volgende:
Doe ik absoluut. Ik ga 'm tegelijk kopen met mijn kameraad...die gaat er ook één kopen. We hebben dezelfe hobby: fotografie. Dus kopen ook dezelfde (we twijfelen niog steeds allebei of die duurdere 21,5" tóch geen betere optie is haha) .....
Wie weet valt er dan, bij aankoop van 2 tegelijk wat aan korting/randapparatuur te doen met prijzen. Al zullen die marges niet groot zijn.
ik kan dan weer uit ervaring toevoegen dat ik de A-mac veel prettiger vind dan de YouMac. Daarnaast hebben mijn ouders 3 maanden geleden de instapper iMac 21,5" aangeschaft, en ik kan daar prima op illustratorren/ photoshoppen en wat nog meer tegelijk. Lijkt mij voor jou doeleinden een prima keus.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:10 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik koop NOOIT iets bij de MediaMarkt...ik KIJK daar alleen altijd en ga het dan elders meestal kopen(ik weet het, dat zuigt haha)
In Eindhoven zitten liefst 2 mac-resellers: A-mac en YouMac en dáár ga ik dan heen.
Ik kon daar overigens nog niet gaan kijken vanwege hun openingstijden en de MM was tot 21 uur open, vandaar. Heb bij de resellers dus nog geen advies ingewonnen
Ik heb voor dezelfde dingen (fotografie en raw-fotobewerking) plus nog wat muziekbewerking (cubase 5) ook een imac besteld, zonder ook maar eens aan zo'n ding gewerkt te hebben, maar wat ik begrijp van mensen die me goed kennen moet dit ding echt wat voor mij zijn. Ik ben dus erg benieuwd wat er gaat gebeuren als hij a.s. woensdag binnen komt (na 4 wk levertijdquote:Op donderdag 15 april 2010 18:41 schreef joers1 het volgende:
Ik ga overstappen...daar was ik al duidelijk in
Prijzen zijn me bekend....de voordelen zij nme óók bekend. En die wegen mij zwaarder. Ik wil geen mac-windows-discussie, maar raad.
En ik ga absoluut NIET gamen
Hoofdzakelijk
- foto-opslag
- Photoshop / Aperture / Lightroom
- internet en e-mail
- dvd'tje kijken heel af en toe
- muziek luisteren
CS5 komt wel in het Nederlands uit. verwacht wordt deze maand, maar het wordt wel diep in de buidel tasten.....quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef joers1 het volgende:
Overigens las ik net van een Mac-user, dat er geen Nederlandstalige mac-versie bestaat van Photoshop CS3 en/of CS4 ...maar volgens mij is dat dus onzin. Weet iemand dat?
http://www.htrnederland.n(...)Products/22065021904quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef joers1 het volgende:
Overigens las ik net van een Mac-user, dat er geen Nederlandstalige mac-versie bestaat van Photoshop CS3 en/of CS4 ...maar volgens mij is dat dus onzin. Weet iemand dat?
1800 eurootjes??quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb zelf voor de 27" met i7 processor gekozen, dus ik verwacht dat deze een stuk sneller is dan mijn huidige windows pc. Ook vind ik het gewoon een erg mooi apparaat dus hij krijgt een mooi plekkie in mn huis!
Wat grappig. Ik ben juist aan de Apple geraakt omdat de iMac destijds de enige computer was die mijn moeder esthetisch genoeg vond om in de huiskamer te hebben. Nu ben ik overigens veel meer van de laptops dan van de vaste apparaten, dus dan is dat probleem er nog minder.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:56 schreef joers1 het volgende:
Haha dat dácht ik eerst ook...hij past zeker wel...maar ik vind 'm écht te groot. Bovendien..en ja...dat telt zwaarder: mijn vrouw is thuis de baasZij wil 'm niet hebben in haar woonkamer (al heeft ze er nog geen een int echt gezien)
Weet je hoe lang ik heb moeten praten om uberhaupt een Apple te mogen gaan kopen?
Je hebt 1 fout gemaakt, je hebt het ter discussie gesteld. Je had gewoon het 27" model moeten kopen en haar er een tijdje mee laten spelen. Dan mag je blij zijn als je ook even de kans hebt er achter te mogen zitten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:09 schreef joers1 het volgende:
Mag je vragen...heeft echter niks met onder de plak zitten te maken. Ik heb een gezin, met 2 jonge kinderen. Mijn hele huis is zowat ingericht naar MIJN hobby. De garage is een fotostudio, de woonkamer de helft van de tijd een digitale "doka"....in een relatie is het nou eenmaal geven en nemen.
![]()
Ik heb ook al aangegeven, dat ik de 27" zelf óók écht te groot vind, maar mijn vrouw vind 'm "afgrijselijk" te groot. En dan is de keuze snel gemaakt. Dan maar onder de plak in jouw ogen![]()
Met die 10% korting kan ie die "instap" model kopen met 8 GB geheugen en dan nog twee tientjes goedkoperquote:Op zaterdag 17 april 2010 08:28 schreef Svyatagor het volgende:
Woon je in de buurt van Zaandam? Daar opent vandaag een nieuw iCentre, 10 procent korting op alles!
http://www.icentre.nl/acties/opening-zaandam
quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:52 schreef c0nd0r het volgende:
TVP vanwege vergelijkbare situatie en ook ooit nog eens overstappen
Of gewoon eentje voor erbij
De enige echte keuze tussen de iMacs is de grote van de schermen. Dus als je nou eens beslist welke je echt wiltquote:Op donderdag 15 april 2010 18:37 schreef joers1 het volgende:Ik heb de 21,5” en de 27”-variant bekeken, maar die laatste is écht te groot (voor ons). Ik vind ‘m geweldig, maar écht te groot in onze huiskamer. Dus de 27” valt simpelweg af.
idd, geheugen kan je met fotosjoppen niet genoeg hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij voldoet meer dan voldoende voor wat je gaat doen. Het enige wat je wellicht zou kunnen overwegen is meer geheugen...
Jaloers?quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef retorbrapi het volgende:
Wat een luxeprobleem. Kindjes in Afrika..
Kindjes in Afrika hebben zo hu neigen dingen...die ik wel zou willen...altijd zon bijv.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:13 schreef retorbrapi het volgende:
Wat een luxeprobleem. Kindjes in Afrika..
Ik ga dit volgende week ook even checken. Ik draai mn studio op windows xp en heb daar alles via een motu lopen. De imac die ik besteld heb komt in mijn apartement te staan en zou daar ook wat editing willen doen. Ik heb daarom bij mn imac ook een paar genelec 8030s gekocht en ga deze via de standaard uitgang inpluggen. Mocht ik hierbij vastlopen oid, dan zal ik er nog een externe geluidskaart bij moeten halen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Zit er een beetje fatsoenlijke geluidskaart in die iMac?
Ik moet ook nog een Mac hebben in mijn studiootje, gewoon omdat het hoort.
Ik maak me ook geen zorgen hoor, ik vind iMacs gewoon gruwelijk geile apparaten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ga dit volgende week ook even checken. Ik draai mn studio op windows xp en heb daar alles via een motu lopen. De imac die ik besteld heb komt in mijn apartement te staan en zou daar ook wat editing willen doen. Ik heb daarom bij mn imac ook een paar genelec 8030s gekocht en ga deze via de standaard uitgang inpluggen. Mocht ik hierbij vastlopen oid, dan zal ik er nog een externe geluidskaart bij moeten halen.
Enne, maak je geen zorgen, je ziet tegenwoordig steeds meer studio's op pc draaien en ik denk dat dit met de komst van windows 7 alleen maar meer wordt.
Ik ben inderdaad een wannabequote:Op zaterdag 17 april 2010 16:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Laten we zeggen dat het net zo gebruikelijk is als voor een fotograaf.
Als je geheugen naar 8GB wilt gooien zou ik gewoon nog even wachten, totdat het wat goedkoper is. Geheugen kan je overigens zelf ook inbouwen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:11 schreef joers1 het volgende:
Ok...maar....ook dáár hoor je weer allerlei diverse verhalen. Bij Photoshop en normaal dagelijks gebruik kom je schijnbaar zelden aan die 4 gb. Maar goped, zijn allemaal tips, waarvoor dank.
Het lastige is dat je nooit 100% kan zeggen van deze of die moet je hebben. De keuze ligt nog altijd bij jou.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:34 schreef joers1 het volgende:
En dát vind ik nou net de bottle-neck: de opmerking "een aardig eind op weg kunnen"....die heb ik meer gehoord afgelopen dagen. Ik ben niet zo van het " aardig vooruit kunnen". Voor mij moet het GOED vooruit kunnen zijn.
Nou lopen de reacties nogal uiteen, ook van de jarenlange Apple-gebruikers zélf. De ene roept dat ik GEWELDIG uit de voeten ga kunnen met de basic en de ander zegt dat het allemaal wat magertjes is....Gelukkig heb ik in de beroepsgroep van fotografen een paar trouwe Mac-gebruikers zitten, waaronder 2 iMac 21,5"-basic-users en die geven aan dat ze nog niet tegen grenzen aan zijn gelopen. Daar hou ik me dan maar aan vast.
En, heb je em gehaald?!?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:54 schreef joers1 het volgende:
Vanaf vandaag, bij de MM Eindhoven, de 27"-variant: 1399. Is toch 100 euro goedkoper dan normaal
in terminal:quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:41 schreef Anarith het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe je muis acceleratie totaal uitschakelt in osx 10.5? ik heb op internet gezocht maar kan nergens een manier vinden om het helemaal uit te schakelen. ik haat apple dat ze niet ff een functie toevoegen om het acceleratie uit te schakelen
ja die had ik ook gevonden maar daarbij is het probleem dat de muissnelheid dan op z'n laagst gezet word en als je dat dan aanpast worden deze twee instellingen weer zoals ze waren voordat je die terminal command invoerde, en ik heb op het moment een muis waarbij de dpi niet op de muis zelf aan te passen isquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
in terminal:
defaults write .GlobalPreferences com.apple.mouse.scaling -1
defaults write .GlobalPreferences com.apple.trackpad.scaling -1
merci, merci!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:26 schreef joers1 het volgende:
Nee, 27" is me écht te grootIk heb me gefocust op de 21,5"
En die komt er binnenkort. Ik ga 'm samen met m'n kameraad tegelijk kopen (2 stuks dus) en dan hopen we er iets van korting op accessoires op te kunnen bedingen.
Veel plezier morgen dan....geniet ze
ik ben echt niet bereid geld te betalen voor zo'n basisfunctie. ik vind echt dat apple dit gewoon in het OS moet stoppenquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:21 schreef Svyatagor het volgende:
Je kunt ook Steermouse gebruiken, moet je alleen op een gegeven moment wel een licensie voor hebben.
Nou veel succes met wachten danquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:50 schreef Anarith het volgende:
[..]
ik ben echt niet bereid geld te betalen voor zo'n basisfunctie. ik vind echt dat apple dit gewoon in het OS moet stoppen
spreek je wel weer als je hem een tijdje hebtquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:20 schreef joers1 het volgende:
Te groot bestaat wel....gewoon kwestie van smaak.
IK vind 27" te groot...dús bestaat het wel (voor mij dan)
Het went snel inderdaad... m'n vorige (20" widescreen) monitor was echt gigantisch toen ik 'm net had, m'n oudere CRT stond er een beetje zielig naast.... Nu staat de 20" een beetje zielig te wezen naast de 27"... nou ja dan heb ik nog iets in de tussentijd als de echte ooit eens kapot gaatquote:Op woensdag 21 april 2010 01:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
spreek je wel weer als je hem een tijdje hebt
Manlief wil hem weg hebben, en naar kantoor ermee.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:41 schreef joers1 het volgende:
Oooow als ik bewust jkies voor de 27" ben i ker OOK bloij mee...ik kies bewust voor de 21,5" en dáár ben ik straks ook heel blij mee
Maar...wil JIJ 'm weg uit de kamer, of manlief zelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |