Akkoord, ik ben Ajaxied in hart en nieren.quote:
Nee , dit gaat helemaal nergens over inderdaad , belachelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:03 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Akkoord, ik ben Ajaxied in hart en nieren.
Een verzetje/relletje hier en daar is altijd leuk.
Psv'ers / Feyenoorders pesten is altijd leuk.
Maar dit soort rotzooi vind ik zelfs een beetje te laag
Moet met een C, meneer de 'in hart en nieren.'quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:03 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Akkoord, ik ben Ajaxied in hart en nieren.
Een verzetje/relletje hier en daar is altijd leuk.
Psv'ers / Feyenoorders pesten is altijd leuk.
Maar dit soort rotzooi vind ik zelfs een beetje te laag
quote:Op zondag 11 april 2010 01:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet met een C, meneer de 'in hart en nieren.'
Taaluniversum;quote:Op zondag 11 april 2010 01:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet met een C, meneer de 'in hart en nieren.'
failquote:
quote:Fansite Ajax: Tijdens bekerfinale moet die kankerstad weer plat
AMSTERDAM - De aanloop naar de bekerfinale in Rotterdam wordt met de dag grimmiger. Voorlopig dieptepunt in de uiterst moeizame weg naar de eindstrijd om de KNVB-beker op 25 april in de Rotterdamse Kuip is een 'actie' op een website die enkele fanatieke supportersgroepen van Ajax verenigt. De website afca.nl opent sinds zaterdag met een paginagrote verwijzing naar het bombardement van 1940 op Rotterdam.
De actie van de fansite, die oproept 'op 25-04-2010 die kankerstad weer helemaal plat te krijgen', krijgt een vervolg op een van de binnenpagina's. Daar wordt een oproep gedaan om elke 'kakkerlak' - de bijnaam voor een aanhanger van Feyenoord - die in Amsterdam een kaartje voor de bekerfinale probeert te bemachtigen 'meteen in elkaar te meppen en blijven meppen tot hij of zij niet meer opstaat'.
[img]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/15/0/6/media_xl_127296.jpg?20100410233500[/img]
Volgens de website hebben Feyenoord-fans onlangs opgeroepen om zijn of haar ticket veilig te stellen door in Amsterdam bij de sigarenboer langs te gaan. Daar zou - in tegenstelling tot Rotterdam - geen rij staan en zou iedere fan die op tijd aanwezig is, meer kans hebben op een kaartje.
Zaterdag gingen de laatste 8.600 kaarten voor Feyenoord-supporters in de verkoop, nadat eerder al 1.400 voorrangskaarten werden verkocht voor uitkaarthouders. De duizenden plaatsbewijzen waren binnen het kwartier uitverkocht, meldde de Rotterdamse club op zijn website.
Saillant detail is overigens dat Peter R. de Vries, seizoenskaarthouder en bekend Ajax-supporter, sinds augustus van het vorig jaar regelmatig columns schrijft op de website.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)stad-weer-plat.dhtml
quote:Op zondag 11 april 2010 09:01 schreef ANTI-ALLES het volgende:
http://www.afca.nl/
leuk plaatje als je die site op gaat
tuigquote:Saillant detail is overigens dat Peter R. de Vries, seizoenskaarthouder en bekend Ajax-supporter, sinds augustus van het vorig jaar regelmatig columns schrijft op de website.
Ik ben al van kleins af aan een supporter van Ajax, in de zin van dat ik hoop dat ze winnen, maar dit soort teksten snap ik gewoon niet.quote:Kakkerlakkenjacht in AMSTERDAM
Vandaag is officieel de kakkerlakkenjacht in Amsterdam geopend. Om 9 uur zaterdagochtend begint de voorverkoop voor de kakkerlakken voor de bekerfinale in rotterdam. Kakkerlakken gijssie heeft het startsein onlangs gegeven door met zijn dwaze kop drie dagen voor aanvang van de verkoop weer zijn media geilheid te laten zien.
De kans is redelijk groot dat diverse kakkerlakken morgen gaan proberen om kaartjes voor de bekerfinale in Amsterdam te halen, want waar weet je eigenlijk bijna zeker dat je NIET in de rij hoeft te staan voor dat matig presterende cluppie van je? Juist, in Amsterdam!
Vanaf 9 uur is de kakkerlakkenjacht dus officieel geopend. En om het jullie makkelijk te maken hieronder wat tips:
- Speur goed rond in de omgeving van een Primera.
- Alles dat stinkt en onverstaanbaar praat is een kakkerlak.
- De kakkerlak kijkt schichtig om zich heen in de hoop niet herkend te worden.
Hoe te handelen bij het spotten van één of meerdere kakkerlakken:
- Meteen er boven op meppen en door blijven meppen tot ze niet meer opstaan.
Wij wensen jullie veel succes!
Helemaal met je eens. Dit slaat zo nergens op en is zo respectloos. En dan niet zo zeer naar de Feyenoorders, maar naar het stuk geschiedenis en de gewezen ellende waar ze naar verwijzen. Echt misselijkquote:Op zondag 11 april 2010 09:19 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ik snap dit dus echt niet:
[..]
Ik ben al van kleins af aan een supporter van Ajax, in de zin van dat ik hoop dat ze winnen, maar dit soort teksten snap ik gewoon niet.
Daar willen ze hun joodse supporters een plezier mee doen denk ik...quote:Op zondag 11 april 2010 09:21 schreef HalvinCarris het volgende:
Trouwens wel ironisch dat juist de "jodenclub" de 2e wereldoorlog er bij moet halen.
spijker-kop idd. Zal vast een of ander 20-jarig puberale onopgevoede tokkie zijn die denkt stoer te zijn met deze actiequote:Op zondag 11 april 2010 09:25 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Daar willen ze hun joodse supporters een plezier mee doen denk ik...![]()
Ik denk dat deze debielen niet eens weten wat er allemaal in de 2e oorlog is gebeurd....
Precies.quote:Op zondag 11 april 2010 09:43 schreef Morthill het volgende:
Gewoon supportersclub verbieden. Over haatzaaien en oproepen tot geweld gesproken. De gemiddelde Imam is hier heilig bij. Die hele organisatie oppakken en een paar jaar achter de tralies op water en brood.
ik denk eerder dat ze het als een soort vakantie zullen zienquote:Op zondag 11 april 2010 09:59 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies.
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar het zou me niet verbazen als onder harde kern leden veel figuren zitten die bij iedere Marokkaanse crimineel roepen dat hij maar in zijn eigen land in de cel moet zitten.
Mijn voorstel is om alle harde kern leden van iedere club op een boot naar Marokko, Colombia of Thailand te zetten en ze daar eens een paar jaar in de cel te smijten.
En als ze terugkeren en ze roepen nog 1 keer iets wat ook maar zijdelings met voetbal te maken heeft, gelijk levenslang terug die kerker in.
Mag ook, blijven ze meteen levenslang weg, ik heb er geen probleem mee.quote:Op zondag 11 april 2010 10:05 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
ik denk eerder dat ze het als een soort vakantie zullen zien
idd, wordt voetbal misschien weer echt leuk, scheelt de samenleving ook gigantisch veel geld elk jaar. (misschien moet Wilders daar eens onderzoek naar laten doen)quote:Op zondag 11 april 2010 10:06 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Mag ook, blijven ze meteen levenslang weg, ik heb er geen probleem mee.
Dan denk ik erover om op hem te stemmenquote:Op zondag 11 april 2010 10:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
idd, wordt voetbal misschien weer echt leuk, scheelt de samenleving ook gigantisch veel geld elk jaar. (misschien moet Wilders daar eens onderzoek naar laten doen)
Iedereen die keihard ingrijpt tegen hooligans heeft mijn stemquote:Op zondag 11 april 2010 10:14 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dan denk ik erover om op hem te stemmen
Ik weet niet waar ik meer van schrik, van dat bericht of van je bookmarks.quote:
Denk je nou echt dat wilders daar onderzoek naar gaat doen...quote:Op zondag 11 april 2010 10:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
idd, wordt voetbal misschien weer echt leuk, scheelt de samenleving ook gigantisch veel geld elk jaar. (misschien moet Wilders daar eens onderzoek naar laten doen)
http://hate-amerikkka.blogspot.com/quote:Op zondag 11 april 2010 10:30 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik meer van schrik, van dat bericht of van je bookmarks.
quote:
Nee, dat was dan ook mijn puntquote:Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat wilders daar onderzoek naar gaat doen...
onzin, daar zitten net zoveel pvda stemmers onder terwijl het merendeel niet eens gaat stemmen.....of telt nederlanf 1,5 miljoen rechts extremisten volgens jou?quote:Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat wilders daar onderzoek naar gaat doen...
WIlders heeft zich nog nooit uitgelaten over voetballhooligans.....
HIj weet dat onder een groot deel van de voetbalsupporters zich een groot deel van zijn aanhang bevindt....kaalkoppen en rechts extremisten en dergelijke bevinden zich graag in een voetbalstadion.....
Zeg, dat is niet van mij.quote:Op zondag 11 april 2010 11:02 schreef BrandX het volgende:
[..]als die van jou is: leer even wat beter Engels?
linkje?quote:Op zondag 11 april 2010 11:03 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, daar zitten net zoveel pvda stemmers onder terwijl het merendeel niet eens gaat stemmen.....of telt nederlanf 1,5 miljoen rechts extremisten volgens jou?![]()
en met betrekking tot die website, redelijk triest natuurlijk. al vind ik het voorval op de officiele feyenoord website waarbij het gebruik van het woord "kanker" gebaggatelliseerd werd eigenlijk nog een tikkeltje schokkender.....
dat was al een paar weken geleden...zal inmiddels wel weggehaald zijn na flinke kritiek bij SV en VI....stuitend was dat.....quote:
Laten we wel even objectief blijven en weten dat ze bij Feyenoord niet onder doen voor dit gezeikquote:Op zondag 11 april 2010 11:08 schreef Tha_Duck het volgende:
"Ooh wat is het toch fijn.... Om voor 020 te zijn!!"
Wat een schande weer, je zou supporter zijn van zoietsEen beetje rivaliteit mag, een beetje zingen en stangen ok. Maar er zijn grenzen. En die grenzen worden regelmatig met voeten getreden. En treedt de clubleiding of knjb hier tegen op? Nee, want het is 020 dus dan mag het is en is allemaal bedenkt met de mantel der liefde. Als Ado of Utreg zoiets zou doen, dan zou de wereld te klein zijn (en terecht!).
* Tha_Duck hoopt dat de maker van dat plaatje binnen afzienbare tijd zelf die ziekte krijgt, kijken of het dan nog zo'n held is..
Heeft er NIKS mee te maken!quote:Op zondag 11 april 2010 11:13 schreef BrandX het volgende:
[..]
Laten we wel even objectief blijven en weten dat ze bij Feyenoord niet onder doen voor dit gezeik
op het gegeven niet, maar wel op het stuk van Da_Duck waarin hij zegt dat het weer typisch 020 is. Want dat klopt natuurlijk nietquote:
je haalt me de woorden uit mijn mondquote:Op zondag 11 april 2010 09:19 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ik ben al van kleins af aan een supporter van Ajax, in de zin van dat ik hoop dat ze winnen, maar dit soort teksten snap ik gewoon niet.
joh het is toch gewoon een domme strijd van die randdebielen wie het extreemste kan overkomen....quote:Op zondag 11 april 2010 11:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
op het gegeven niet, maar wel op het stuk van Da_Duck waarin hij zegt dat het weer typisch 020 is. Want dat klopt natuurlijk niet
jajaquote:Op zondag 11 april 2010 11:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat was al een paar weken geleden...zal inmiddels wel weggehaald zijn na flinke kritiek bij SV en VI....stuitend was dat.....
dat is volledig walgelijk idd. Feyenoorders zullen ongetwijfeld met een tegenactie komen.quote:Op zondag 11 april 2010 11:22 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
joh het is toch gewoon een domme strijd van die randdebielen wie het extreemste kan overkomen....
ik heb tot nu toe niks van de Feyenoord aanhang hierover gexien...
Feit is dat het op zondag 24 april er ongetwijfeld rellen gaan uitbreken in Rotterdam, dat staat vast....
1 miljoen aan politieman en Me op de been, en daarna nog is 1 miljoen aan schade aan de stad verwacht ik zo.....
Het wordt inderdaad gewoon oorlog dat weet iedereen...
joh dit soot onzin begint toch meestal op dit soort sites.....daar beginnen meestal de provocaties...quote:
Dat is waar, helaas. Maar ik bedoel meer dat die site lachwekkend isquote:Op zondag 11 april 2010 11:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
helaas in dit geval wel. Daar zitten toch de die-hards van de (foute) ajaxaanhang....
Feit dat een bekende persoonlijkheid als Peter r de vries op die site schrijft zegt al genoeg dat we deze site serieus moeten nemen op 1 of andere manier.....ze zullen wel redelijk veel bezoekers hebben op die site verwacht ik zo....quote:Op zondag 11 april 2010 11:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
helaas in dit geval wel. Daar zitten toch de die-hards van de (foute) ajaxaanhang....
Ah ja OK.quote:Op zondag 11 april 2010 11:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
op het gegeven niet, maar wel op het stuk van Da_Duck waarin hij zegt dat het weer typisch 020 is. Want dat klopt natuurlijk niet
ook dat slaat nergens op iddquote:Op zondag 11 april 2010 11:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is waar, helaas. Maar ik bedoel meer dat die site lachwekkend isAls Ajax weer twee keer op rij verliest gaat die op zwart omdat Martin Jol dan moet oprotten
Het is idd een beetje de site voor type F-side supporter. Ik als gewoon voetballiefhebbende Ajacied kijk enkel alleen op voetbalgerelateerde fansites als ajaxshowtime.com en ajax.netwerkquote:Op zondag 11 april 2010 11:27 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Feit dat een bekende persoonlijkheid als Peter r de vries op die site schrijft zegt al genoeg dat we deze site serieus moeten nemen op 1 of andere manier.....ze zullen wel redelijk veel bezoekers hebben op die site verwacht ik zo....
quote:Op zondag 11 april 2010 11:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ah ja OK.
Feyenoorders moeten hier sowieso niet op reageren. Deze AFCA Ajacieden moeten of Ajax-intern of door de landelijke overheid worden aangepakt.
....Eh?quote:Op zondag 11 april 2010 04:39 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
fail
+ mijn posts zijn een stuk interessanter
-win
EPIC PWND OWNAGE WTFBBQROFLCOPTER
dan is die site dus niet lachwekkend, eerder representatief voor het hele ajaxpubliek, bij twee foute passes komen gelijk de witte zakdoekjes daar al tevoorschijnquote:Op zondag 11 april 2010 11:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is waar, helaas. Maar ik bedoel meer dat die site lachwekkend isAls Ajax weer twee keer op rij verliest gaat die op zwart omdat Martin Jol dan moet oprotten
quote:Op zondag 11 april 2010 12:15 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dan is die site dus niet lachwekkend, eerder representatief voor het hele ajaxpubliek, bij twee foute passes komen gelijk de witte zakdoekjes daar al tevoorschijn![]()
wat denk jezelf....miet nietsquote:Op zondag 11 april 2010 12:24 schreef Magereheinus het volgende:
Overigens wel gewoon triest dit soort acties. Ik vraag mijzelf altijd af waar dit soort mensen hele dagen mee bezig zijn?
PS. Door types als jij hebben normale supporters minder kans op een kaartje. Bedankt!quote:
Ooh jaa, wat een tactiek!quote:Op zondag 11 april 2010 11:13 schreef BrandX het volgende:
[..]
Laten we wel even objectief blijven en weten dat ze bij Feyenoord niet onder doen voor dit gezeik
Het is Tha_Duck, tijd voor een brilletje?quote:Op zondag 11 april 2010 11:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie. Dat mag.quote:Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is Tha_Duck, tijd voor een brilletje?
En waarom klopt dat "natuurlijk" niet? Het is wel typerend dat 020 en zijn aanhang regelmatig negatief in het nieuws komen, maar dat daar relatief weinig aan gedaan wordt.
Joh de media wil vaak nog het vuurtje extra opstoken, want dat vult alleen maar paginaas de volgende dag, en dan kunnen de alle tv zenders ook weer nieuws maken enzovoorts.....quote:Op zondag 11 april 2010 15:09 schreef Tommy2K het volgende:
Ik vind het ook erg dom dat het AD aandacht geeft aan dit soort dingen. De pers moet dit soort onzin gewoon negeren... je stookt het vuurtje (dat vuurtje waar niemand op zit te wachten idd) alleen maar hoger op.
De media meldt gewoon wat er speelt. We zijn niet in China of één of ander gek land waar de media selectief bericht over bepaalde onderwerpen. Als je als argument gebruikt dat de media het vuurtje alleen maar verder opstookt dan betekent dat dus dat de media bijna nergens meer over kan/mag berichten.quote:Op zondag 11 april 2010 15:39 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Joh de media wil vaak nog het vuurtje extra opstoken, want dat vult alleen maar paginaas de volgende dag, en dan kunnen de alle tv zenders ook weer nieuws maken enzovoorts.....
de media doet gewoon mee......actie is nieuws voor ze....
Dit vind ik trouwens een net zo lage reactie als van de AFCA websitequote:Op zondag 11 april 2010 09:20 schreef genakt het volgende:
ja het is ook gewoon te zielig voor woorden
en dan achteraf wegrennen of huilen omdat er weer een ajax fan dood is terwijl het zijn eigen rotschuld is
Daar ben ik het ook zeker niet over oneens, het is alleen de vraag of het verstandig is. Je kunt alleen al in dit topic zien wat zoiets doet...quote:Op zondag 11 april 2010 15:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
De media meldt gewoon wat er speelt. We zijn niet in China of één of ander gek land waar de media selectief bericht over bepaalde onderwerpen. Als je als argument gebruikt dat de media het vuurtje alleen maar verder opstookt dan betekent dat dus dat de media bijna nergens meer over kan/mag berichten.
Deze topic is de realiteit wat er op de dag van de bekerfinale gaat gebeuren...doe vooral je oogkleppen op....quote:Op zondag 11 april 2010 17:54 schreef Barca het volgende:
Wat een waardeloos topic dit. Hoe verzin je het om zoiets te plaatsen!?!
Waarom steel je mijn topic? Topicstarter ANTI-ALLES, lol u wishquote:Op zondag 11 april 2010 17:58 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Deze topic is de realiteit wat er op de dag van de bekerfinale gaat gebeuren...doe vooral je oogkleppen op....
Is ie gemerged of zo?quote:Op zondag 11 april 2010 18:11 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Waarom steel je mijn topic? Topicstarter ANTI-ALLES, lol u wish
Waarom dan ANTI ALLES als topic starter neerzetten? Of dus mijn topic met zijn topic mergen en niet andersom sinds ik hem als eerst startte?quote:
Het is ook meer als grap bedoelt denk ik.quote:Op zondag 11 april 2010 09:19 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
in dit topic stonden een veelvoud van posts dan in jouw topicquote:Op zondag 11 april 2010 18:24 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Waarom dan ANTI ALLES als topic starter neerzetten? Of dus mijn topic met zijn topic mergen en niet andersom sinds ik hem als eerst startte?
Had dan op zijn topic gewoon een slotje gegooid sinds het overbodig was om er nog 1 te starten?
![]()
quote:Op zondag 11 april 2010 18:38 schreef HeatWave het volgende:
Gewoon 10000 kaarten voor Ajax, een schijnlakse beveiliging en ze tot een confrontatie laten komen, en daarna met scherp die hele rellende groep neermaaien.
Opgelost.
Daar gaat het niet om, ik was eerst!quote:Op zondag 11 april 2010 18:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
in dit topic stonden een veelvoud van posts dan in jouw topic
Dat zou een prachtige 3de helft zijn, hooligandebielen die elkaar doodslaanquote:Op zondag 11 april 2010 18:39 schreef BrandX het volgende:
[..]en het liefst na de wedstrijd, dan kunnen ze gewoon het veld op en zich daar uitleven. Camera's erbij en hop, je hebt een hit van een RLS erbij John de Mol eat your heart out
Dat weet ik ook wel, maar om zoiets te plaatsen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:58 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Deze topic is de realiteit wat er op de dag van de bekerfinale gaat gebeuren...doe vooral je oogkleppen op....
Dan worden ze vaker verkeerd opgevat...quote:Op zondag 11 april 2010 18:34 schreef jodenkoek. het volgende:
[..]
Het is ook meer als grap bedoelt denk ik.
quote:Geen columnist meer voor AFCA (AJAX) na oproep tot geweld
Dit seizoen heb ik regelmatig columns geschreven voor www.AFCA.nl, een site van Ajax-supporters. Ik ben mijn hele leven al Ajax-aanhanger, zit altijd in de Arena en vind het daarom leuk mijn denkbeelden in een column te verwoorden. Gisteren ben ik daar echter met directe ingang mee gestopt.
Aanleiding zijn de schokkende teksten en oproepen die op de site zijn geplaatst over de op handen zijnde bekerfinale op 25 april in Rotterdam. Er wordt gesproken van ‘een kankerstad’ die ‘helemaal plat gegooid moet worden’. En ook: ‘Bommen op Rotterdam’. Ook wordt er gezegd dat elke ‘kakkerlak’ (bijnaam voor Feyenoord-supporter) in elkaar gemept moet wordt tot hij ‘niet meer op staat’. Ik vind deze opruiende teksten alle perken te buiten gaan. Dit heeft niks met voetballen te maken. Waar slaat dit in hemelsnaam op?! Het is onbegrijpelijk en schandelijk dat iemand dit op kan tikken en het is nog onbegrijpelijker en nog schandelijker dat de AFCA-site zich leent om dit groot te publiceren. Zit er niemand met gezond verstand bij deze site? Ik distantieer me hier volledig van. Jammer dat de liefhebbers van mooi Ajax-voetbal het weer verliezen van hooligans die geweld prediken. De mensen die dit soort teksten schrijven denken dat zij Ajax-supporter zijn, maar in feite richten zij de club ten gronde.
Peter R. de Vries
Ja lache manquote:Op zondag 11 april 2010 18:34 schreef jodenkoek. het volgende:
[..]
Het is ook meer als grap bedoelt denk ik.
Heel goed, dit soort debielen verkloten het alleen maar voor "hun" club maar ze zijn te achterlijk om dat te snappen...quote:Op zondag 11 april 2010 19:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Dan worden ze vaker verkeerd opgevat...
[..]
Het merendeel van de voetbalhooligans hebben totaal geen klote met voetbal, ze gebruiken het voetbal en de clubs alleen maar tom e kunnen rellen....quote:Op zondag 11 april 2010 19:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Heel goed, dit soort debielen verkloten het alleen maar voor "hun" club maar ze zijn te achterlijk om dat te snappen...
quote:De CSZ vraagt uw aandacht voor het volgende...
zo, 11/04/2010 - 18:46 In toenemende mate ontvangt de Commissie Supporters Zaken meldingen van Feyenoord supporters die geconfronteerd worden met het “zero-tolerance” beleid van de politie rondom thuiswedstrijden van Feyenoord. In het kader van “handhaving van de openbar orde” is dit nog te begrijpen. Maar wat ons echter verontrust is de toenemende intimidatie van het zero-tolerance beleid, van met name de Mobiele Eenheid (ME), jegens Feyenoord supporters voor onbenullige vergrijpen.
Elke supporter kan hierdoor worden behandeld als een zware crimineel (of als een vermeend ‘hooligan’ wat in medialand, door sensatiezucht gedreven, veelvuldig wordt gehanteerd). Een buitenstaander snapt natuurlijk niet waar we het over hebben. We zullen het dan ook zo simpel mogelijk uitleggen.
Tijdens thuiswedstrijden van Feyenoord bezoeken minstens 35.000 mensen het Feijenoord Stadion. De één komt om zijn club enthousiast aan te moedigen, de ander om een leuke pot voetbal te aanschouwen of simpelweg vanwege een gezellig dagje Feyenoord. Uitgaand van minimaal 17 wedstrijden per seizoen betekend dit minstens 0,6 miljoen bezoekers in het stadion. Volgens het jaarverslag 2008-2009 van het CIV (Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme) was er vorig seizoen slechts sprake van 16 incidenten buiten het stadion wat een gemiddelde betekend van niet eens 1 incident per wedstrijd. Maar ja, dat horen en zien we niet in de media waar sensatie verhalen en bewuste negatieve beeldvorming voetbalsupporters stelselmatig stigmatiseert.
Het aantal incidenten zal in het volgende jaarverslag flink zijn gestegen. Niet door toenemend geweld buiten het stadion, maar als gevolg van het zero-tolerance beleid met een intimiderende houding en repressieve handelswijze van de ME. Met als gevolg boetes, aanhoudingen en uiteindelijk stadionverboden voor... ja, voor wat eigenlijk?
Heeft u even...
Het niet direct opvolgen van een bevel.
Het weggooien van afval op straat, bijvoorbeeld een servetje.
Wildplassen.
Het plaatsen van een opmerking naar een boos kijkende politie/ME-er
Verkeerd lopen of reageren met schelden en/of gebaren tijdens het optreden van de politie/ME (ook als je in de rij staat voor het betreden van stadion Feijenoord).
Het belediging van politiepaarden. (vanwege het gedwongen moeten omlopen als deze paarden in de weg staan, midden op een voetgangers pad).
Een verkeerde reactie na aanleiding van een bekeuring voor het fout parkeren van je auto.
Waar in elke willekeurige stad men voor dit soort vergrijpen kan volstaan met een standaard boete wordt een bezoeker van Stadion Feijenoord echter direct hard aangepakt. De boetes zijn hoger (¤ 600,-), een aanhouding resulteert voor dit soort vergrijpen veelal tot een stadionverbod en een stadionverbod leidt weer tot registratie en opname in de bestanden van de politie. En zo wordt een stadionbezoeker met een relatief onbenullig vergrijp behandeld als een zware crimineel waar hij of zij nog jaren last van heeft. Oftewel: de strafmaatregel staat in geen enkele verhouding tot het gepleegde strafbare feit.
Het mogen duidelijk zijn dat het zero-tolerance beleid van de politie en/of ME vergezeld gaat van een uitdagende, intimiderende, repressieve en prikkelbare opstelling. Wees dus gewaarschuwd als je naar Stadion Feijenoord loopt. Geef geen aanleiding tot een actie en/of tegenreactie van de politie en/of ME. Ga niet in op opmerkingen en/of uitdagingen. Draag altijd een ID bij je. Drink geen alcohol bij het stadion. Parkeer je auto goed. Gooi geen afval op straat. Steek niet schuin over op straat, etc, etc. Kortom hou je aan alle opgedragen regels en wees een modelburger!
Laat het een waarschuwing zijn dat bij het betaald voetbal in het algemeen en rondom stadion Feijenoord in het bijzonder mensen worden aangehouden en gestraft voor zaken die buiten het voetbal standaard worden afgedaan met enkel een waarschuwing of een standaard boete. Beroepsmogelijkheden en/of klachten worden vaak bemoeilijkt of simpelweg ontzegt. Voorkom dus een stadionverbod voor iets onbenulligs!
Mocht u echter geconfronteerd worden met een vergelijkbare situatie of iets dergelijks waarnemen, dan verzoeken wij u vriendelijk uw verhaal (eventueel voorzien van beeldmateriaal) te melden via het meldingsformulier van de CSZ, deze kunt u vinden op de informatiepagina van de commissie.
Dank voor uw aandacht!
CSZ (Commissie Supporters Zaken)
Dat, helemaal mee eens. Dat is het hele euvel.quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Het merendeel van de voetbalhooligans hebben totaal geen klote met voetbal, ze gebruiken het voetbal en de clubs alleen maar tom e kunnen rellen....
Dat zei ik ook altijd., maar dat moet je eens tegen een hooligan zeggen, die vinden dat ze leven voor hun club, alles geven en de beste supporters zijn..quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
Het merendeel van de voetbalhooligans hebben totaal geen klote met voetbal, ze gebruiken het voetbal en de clubs alleen maar tom e kunnen rellen....
idd, hersenloze idioten zijn het. En dan nog naar mij lopen kankeren dat ik geen 'echte fan' zou zijn terwijl ik al naar wedstrijden ging toen ze hun luier nog volscheten. Eikels.quote:Op zondag 11 april 2010 20:14 schreef ANTI-ALLES het volgende:
[..]
quote:De verhalen van Feyenoorders die naar 020 zijn gegaan stromen werkelijk waar binnen in totaal zijn er bijna 100 kaarten uitgedraaid langs de stinkgrachten en in de grafjordaan… want er was natuurlijk niks aan de hand… (L)AFCA is namelijk alleen op internet de gekste! Een overzicht:
Primera Waterlandplein: 9 kaarten, 4 man
Primera Vlaskamp: 21 kaarten, 10 man
Primera Spaarndam: 5 kaarten, 5 man (hele nacht voor de deur geen snavel gezien)
Primera Beukenplein: 2 series, 12 man
Primera Buikslotermeerplein: 11 kaarten
Primera Waterlooplein: 15 kaarten, 6 man, (hele nacht voor de deur gezeten geen gassnuivers gezien)
Primera Admiraal de Ruyterweg: 3 series, (kaarten van te voren neergelegd, kregen zelfs een bakkie koffie erbij. Geslapen bij hotel om de hoek.)
En ongetwijfeld nog véél meer wat wij niet weten. Iedereen bedankt voor het mailen met de tips en de belletjes uit die stinkstad! Kaartverkoop? In Amst*rdam altijd kaarten! En zo blijkt maar weer… (L)AFCA alléén op internet de gekste!
Gassnuiversquote:Op zondag 11 april 2010 20:58 schreef MB23 het volgende:
BoeiendGebeurt over en weer, niet janken. Alleen jammer van die zogenaamde oproep want:
[..]
Hier stopte ik met lezen.quote:Op zondag 11 april 2010 04:39 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Taaluniversum;
Vraag
Wordt een speler van de Amsterdamse voetbalclub Ajax een Ajaxied of een Ajacied genoemd?
Antwoord
Correct is Ajacied. Het meervoud luidt Ajacieden.
Ik vind hem aardiger.quote:Op zondag 11 april 2010 18:24 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Waarom dan ANTI ALLES als topic starter neerzetten? Of dus mijn topic met zijn topic mergen en niet andersom sinds ik hem als eerst startte?
Had dan op zijn topic gewoon een slotje gegooid sinds het overbodig was om er nog 1 te starten?
![]()
Dat kan ik begrijpen, je wilt niet verder kijken dan je neus lang is. Zodat je in je eigen ogen altijd gelijk hebtquote:
Ik ook!quote:
Jouw eigen bron zegt "Juist is ajacied, het meervoud is ajacieden."quote:Op zondag 11 april 2010 21:12 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Dat kan ik begrijpen, je wilt niet verder kijken dan je neus lang is. Zodat je in je eigen ogen altijd gelijk hebt
quote:Op zondag 11 april 2010 21:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jouw eigen bron zegt "Juist is ajacied, het meervoud is ajacieden."
Misschien moet ik toch nog maar even doorlezen voor het geval er onder staat; "grapje, toch niet."
Lijkt me niet. Volgens mij snappen ze je niet eens als je zoiets tegen ze zegt.quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd., maar dat moet je eens tegen een hooligan zeggen, die vinden dat ze leven voor hun club, alles geven en de beste supporters zijn..
Daar zouden ze gemakkelijk zomaar te dom voor kunnen zijn inderdaadquote:Op zondag 11 april 2010 21:16 schreef Barca het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Volgens mij snappen ze je niet eens als je zoiets tegen ze zegt.
De huidige hooligan niet meer helaas. Die van de oude stempel hadden nog wat met de club, dat is tegenwoordig wel anders..quote:Op zondag 11 april 2010 20:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd., maar dat moet je eens tegen een hooligan zeggen, die vinden dat ze leven voor hun club, alles geven en de beste supporters zijn..
Mee eens. Ook deze 'helden' van 010 mogen wat mij betreft afgevoerd..quote:Op zondag 11 april 2010 21:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Gassnuivers
Net zo'n verrotte idioot als degene die de fp van AFCA heeft gemaakt
idd.quote:Op zondag 11 april 2010 21:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mee eens. Ook deze 'helden' van 010 mogen wat mij betreft afgevoerd..
.....quote:Op zondag 11 april 2010 21:15 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Daarom had ik het belangerijke gedeelte ook dikgedrukt , zodat je de rest niet zou hoeven lezen.
quote:Aboutaleb behoudt zich het recht voor om, in het geval van aanwijzingen over geregisseerd geweld, de supporters uit Amsterdam alsnog te weren uit zijn stad
gast, ben jij een autist ofzo?quote:Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is Tha_Duck, tijd voor een brilletje?
En waarom klopt dat "natuurlijk" niet? Het is wel typerend dat 020 en zijn aanhang regelmatig negatief in het nieuws komen, maar dat daar relatief weinig aan gedaan wordt.
Als je iets over die site wilt vertellen moet je wel de waarheid vertellen en niet dingen uit je duim zuigen om mensen met je mening mee te krijgen.quote:Op zondag 11 april 2010 11:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
ah, iemand die de website van AFCA.nl trouw bezoekt?quote:Op maandag 12 april 2010 00:09 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
Als je iets over die site wilt vertellen moet je wel de waarheid vertellen en niet dingen uit je duim zuigen om mensen met je mening mee te krijgen.
Je bent het er mee eens of niet, maar nu ben jezelf een leugenaar en dus net zoveel waard als jij die mensen achter die site vindt...
Is dat belangrijk? Gaat erom dat hij geen dingen moet zeggen die niet kloppen... Dat heet zieltjes winnen, lijkt me in dit topic niet echt gepast...quote:Op maandag 12 april 2010 00:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah, iemand die de website van AFCA.nl trouw bezoekt?
och, mij valt heel veel op en heel veel niet.quote:Op maandag 12 april 2010 00:20 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
Is dat belangrijk? Gaat erom dat hij geen dingen moet zeggen die niet kloppen... Dat heet zieltjes winnen, lijkt me in dit topic niet echt gepast...
Maar ik weet inderdaad wel wat er op AFCA.nl geplaatst wordt en hij doet voorkomen of hij het ook weet... Was je nog niet opgevallen of wel?
ajaxshowtime.comquote:Op zondag 11 april 2010 11:28 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is idd een beetje de site voor type F-side supporter. Ik als gewoon voetballiefhebbende Ajacied kijk enkel alleen op voetbalgerelateerde fansites als ajaxshowtime.com en ajax.netwerk
Toch wel grappig dat alleen dat ene woordje in die hele frontpage je stoort, schreeuwde je die ziekte Wesley Sneijder ook gezellig toe met je vrienden in het stadion van fc utrecht een paar jaar geleden? Want soms is alles geoorloofd natuurlijk of niet?quote:Op zondag 11 april 2010 11:08 schreef Tha_Duck het volgende:* Tha_Duck hoopt dat de maker van dat plaatje binnen afzienbare tijd zelf die ziekte krijgt, kijken of het dan nog zo'n held is..
info@afca.nl inderdaad...quote:Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
och, mij valt heel veel op en heel veel niet.
Feit blijft dat AFCA nogal snel met ongezouten mening klaarstaat, waar het wellicht beter een pas op de plaats kan maken.
En de actie die ze nu uitvoeren vind ik als rechtgeaarde Mokummer en Ajacied gewoon niet kunnen. En daar gaat dit topic over.
Ik heb op de site gezocht naar een manier om met de redactie oid in contact te komen, maar dat schijnt niet te kunnen. Ik heb het iig niet kunnen vinden. Weet jij hoe ik dat kan doen? info@afca.nl ofzo?
quote:
dat hamas hamas vind ik ook niet kunnen.quote:Op maandag 12 april 2010 00:37 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
info@afca.nl inderdaad...
De ene Ajacied vindt het niet kunnen, de andere wel... Als er in rotterdam, utrecht, den haag, weet ik veel waar (vandaag in eindhoven tijdens psv - feijenoord notabene) hamas, hamas, ... gezongen wordt is dat voor velen inmiddels normaal...
Besef me dat dit weer nieuwe reacties gaat oproepen, maar het zijn de feiten... Dat iedereen zich hier zo verschrikkelijk druk om moet maken geeft ook te denken...
Onzin. Volgens mij was dit zelfs de de druppel waardoor het uitverbod inging.quote:Op maandag 12 april 2010 00:37 schreef Bassie_ASD het volgende:
Als er in rotterdam, utrecht, den haag, weet ik veel waar (vandaag in eindhoven tijdens psv - feijenoord notabene) hamas, hamas, ... gezongen wordt is dat voor velen inmiddels normaal...
Je moet niet steeds naar anderen wijzen als zou het daar normaal zijn. Hamas Hamas roepen vind ik ook niet normaal en de meest verschrikkelijke ziektes roepen in het stadion doe ik ook niet aan mee.quote:Op maandag 12 april 2010 00:37 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
info@afca.nl inderdaad...
De ene Ajacied vindt het niet kunnen, de andere wel... Als er in rotterdam, utrecht, den haag, weet ik veel waar (vandaag in eindhoven tijdens psv - feijenoord notabene) hamas, hamas, ... gezongen wordt is dat voor velen inmiddels normaal...
Besef me dat dit weer nieuwe reacties gaat oproepen, maar het zijn de feiten... Dat iedereen zich hier zo verschrikkelijk druk om moet maken geeft ook te denken...
nee, dat roepen is ook zwaar verachtelijkquote:Op maandag 12 april 2010 00:32 schreef Bassie_ASD het volgende:
Toch wel grappig dat alleen dat ene woordje in die hele frontpage je stoort, schreeuwde je die ziekte Wesley Sneijder ook gezellig toe met je vrienden in het stadion van fc utrecht een paar jaar geleden? Want soms is alles geoorloofd natuurlijk of niet?
en terechtquote:Op maandag 12 april 2010 00:47 schreef JackyWalker het volgende:
Btw FP is veranderd; http://www.afca.nl/
Ook leuk om even het stukje nieuws te lezen wat betreft de indexpagina.quote:
quote; No one likes us, but we don't carequote:Op maandag 12 april 2010 00:52 schreef rubbereend het volgende:
Nou verstandig dat ze het hebben aangepast. Maar was niet de eerste keer dat er gezeik met AFCA was
Tsja, na hoeveel jaar? Van medio jaren '80 tot 2009 kon het allemaal gewoon en vandaag kon het dus ook nog gewoon bij psv - feijenoord... Dus echt consequent?quote:Op maandag 12 april 2010 00:43 schreef Ritmo het volgende:
Onzin. Volgens mij was dit zelfs de de druppel waardoor het uitverbod inging.
quote:Op maandag 12 april 2010 00:43 schreef rubbereend het volgende:
Je moet niet steeds naar anderen wijzen als zou het daar normaal zijn. Hamas Hamas roepen vind ik ook niet normaal en de meest verschrikkelijke ziektes roepen in het stadion doe ik ook niet aan mee.
Dit topic gaat over die misselijkmakende voorpagina van AFCA
Was meer gericht naar de opmerking van dat_duckie...quote:Op maandag 12 april 2010 00:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
nee, dat roepen is ook zwaar verachtelijk
Zoals ik eerder al postte, elkaar sarren op het scherpst van de snede is prima, maar dit is echt een respectloze streep te ver. En dat notabene van een club die als jodenclub bekent staat, die met zoiets als WOII loopt te spotten....
quote:Op maandag 12 april 2010 00:52 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
No one likes us, but we don't care![]()
Zoiets zat ik ook al te denken! De politie moet gewoon een verlaten plek aanstellen waar ze elkaar legaal helemaal dood mogen rellen. Gewoon afzetten, hooligans erin en toekijken en niet ingrijpen. Vooraf duidelijk maken aan die ''supporters'' dat het wel op eigen risico is, dus als er echt iemand doodgaat zullen er geen ambulances komen. Onder het mom van ''dan had je maar niet..''quote:Op zondag 11 april 2010 18:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou een prachtige 3de helft zijn, hooligandebielen die elkaar doodslaan.
Uiteraard in de de Arena, net als in Rome.
Weet ik, en ik had er een reactie opquote:Op maandag 12 april 2010 00:55 schreef Bassie_ASD het volgende:
Was meer gericht naar de opmerking van dat_duckie...
Utreg en Ado komen daarover ook in het nieuws inderdaad. Het enige wat ik echter zeg is dat 020 regelmatig met dingen wegkomt waar anderen niet mee wegkomen. Zo worden er af en toe wedstrijden gestaakt omdat er 'Joden' geroepen wordt door de tegenpartij, maar als 020 het zelf roept dan is er niets aan de hand. Ook de talloze Joodse vlaggen bij 020 zijn geen probleem, als ik er 1 mee zou nemen bij de wedstrijd Utreg - 020 dan zou het hek van de dam zijn en mag ik blij zijn als ik uiteindelijk toch naar binnen mag.quote:Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
gast, ben jij een autist ofzo?feyenoord supporters en ado supporters komen net zo vaak in het nieuws daarover. en gelukkig is inderdaad die bunniksside echt geweldig. staan ook bekend als totaal niet gewelddadig. of wacht.
Calimero is vroeg op vandaagquote:Op maandag 12 april 2010 09:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is dat 020 regelmatig met dingen wegkomt waar anderen niet mee wegkomen. Zo worden er af en toe wedstrijden gestaakt omdat er 'Joden' geroepen wordt door de tegenpartij, maar als 020 het zelf roept dan is er niets aan de hand. Ook de talloze Joodse vlaggen bij 020 zijn geen probleem, als ik er 1 mee zou nemen bij de wedstrijd Utreg - 020 dan zou het hek van de dam zijn en mag ik blij zijn als ik uiteindelijk toch naar binnen mag.
Dit soort acties, die duidelijk over de scheef gaan, zijn voor mij allemaal gelijk. Ongeacht de supportersgroep die erachter zit. Het is onnodig, kwetsend, opruiend, enz. enz. en dat moet nooit getolereerd worden.
Erhm.. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Maar goed. Ik vind dat niemand het mag, ook Utreg en ook Ado en ook Grunn niet. Kan me eerlijk gezegd niet schelen welke club.quote:Op maandag 12 april 2010 09:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Calimero is vroeg op vandaag.
Hunnie van ajaks maggen het wel, wij niet, boehoe!!!.
Echt, dit raakt kant nog wal. Dus als ik zeg, dat ik voortaan "kanker" genoemd wil worden. Dan mag ik dat zeggen, maar als mijn buurman dan roept "kanker kanker" dan moeten ze er iets aan doen? En buiten dat, er klinkt ook vaak genoeg "Joden" door een stadion zonder aanhangsels als "kanker" en "gas" zoals jij suggereert. Echter, de KNVB en consorten zouden eens puur naar de basis moeten kijken, als geen enkele club "Joden" mag roepen, dan mag 020 dat ook niet. Klaar. En dat zelfde geldt voor het feit dat feyenoord als reactie dingen terug gaat roepen als "gassnuivers" of weet ik wat. Ook DAT gaat over de schreef en is nergens voor nodig. Het mag best allemaal wat fel zijn, er mag best wat gezegd worden, maar het moet ook binnen proportie blijven en het groeit nu alle proporties te boven.quote:ben je bekend met een geuzennaam? Noem jij elke neger ook maar gewoon nigger, omdat ze het zelf ook doen? Ajax werd een jodenclub genoemd omdat er toevallig veel joden betrokken waren, en dat werd aangegrepen als (toen gewoon treiterig) scheldwoord. En wedstrijden worden niet gestaakt omdat de tegenpartij puur en alleen joden roept, dat gaat natuurlijk gepaard met "kanker" of iets met gas oid...
De term Joden(waar ik zelf ook niets mee heb, dat terzijde) is nergens verboden of aanstootgevend, gasgeluiden en verwijzingen naar de holocaust wel. Dus nee, jij mag niet met een anti-jodenvlag lopen, want daarmee ga jij niets anders bedoelen dan iets tegen joden.
Dat idee heb ik nou met AFCA. Dat je je zo druk maakt om dat Hamas gebeuren, lekker belangrijk. Gewoon erboven staan. Maar ja, ik snap dat het teveel gevraagd is.quote:Op maandag 12 april 2010 00:37 schreef Bassie_ASD het volgende:
Ik ook, en Peter R gelukkig ook. Niet dat het door gaat dringen in de botte hersens van dit soort debielen, maar goed, het is een signaal.quote:Op maandag 12 april 2010 12:41 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben Ajacied, maar ik schaam me rot voor zulke uitlatingen...
Sommige figuren gaan dit nooit begrijpen inderdaad. Op de verschillende fora zie je ze ook langskomen met uitspraken als: 'dat is heel normaal, wordt altijd gezongen' en dergelijke. Geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel bij het eigen handelen dat soort mensen.quote:Op maandag 12 april 2010 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook, en Peter R gelukkig ook. Niet dat het door gaat dringen in de botte hersens van dit soort debielen, maar goed, het is een signaal.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef Dikkers het volgende:
De reactie op het stoppen van Peter R is ook weer van een bijzonder laag niveau..
Sowieso leeghoofden eerste klas. Ze noemen zichzelf Joden (lees slachtoffers WO II) en plaatsen een plaatje waarin men aangeeft dat Rotterdam weer plat magquote:
En om een of andere reden vind ik die minder erg. Terwijl dat misschien heel raar is, want het is precies hetzelfdequote:Op maandag 12 april 2010 12:22 schreef DJRV het volgende:
Jarenlang wordt er al gezongen; als de lente komt, dan gooien wij ... naja ken uw klassiekers.
Hehehe, als jij een jodenvlag mee zou nemen de tribune op in de galgnietwaard dan zou je wakker worden aan een infuus de volgende dag...quote:Op maandag 12 april 2010 09:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Utreg en Ado komen daarover ook in het nieuws inderdaad. Het enige wat ik echter zeg is dat 020 regelmatig met dingen wegkomt waar anderen niet mee wegkomen. Zo worden er af en toe wedstrijden gestaakt omdat er 'Joden' geroepen wordt door de tegenpartij, maar als 020 het zelf roept dan is er niets aan de hand. Ook de talloze Joodse vlaggen bij 020 zijn geen probleem, als ik er 1 mee zou nemen bij de wedstrijd Utreg - 020 dan zou het hek van de dam zijn en mag ik blij zijn als ik uiteindelijk toch naar binnen mag.
Dit soort acties, die duidelijk over de scheef gaan, zijn voor mij allemaal gelijk. Ongeacht de supportersgroep die erachter zit. Het is onnodig, kwetsend, opruiend, enz. enz. en dat moet nooit getolereerd worden.
Uiteindelijk wel, maar dat geeft toch gewoon aan dat ook jij twee petten op hebt? Dus oordeel niet te snel de volgende keer...quote:Op maandag 12 april 2010 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En om een of andere reden vind ik die minder erg. Terwijl dat misschien heel raar is, want het is precies hetzelfde
Mwoah, dat vind ik nogal meevallen. Ik zeg toch niet dat dat ok is?quote:Op maandag 12 april 2010 15:01 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
Maar ff serieus, denk niet dat de wedstrijd gestaakt wordt als utrecht ALLEEN maar joden zou dingen... Probleem is dat dat hamas, hamas, ... er bij komt en dat schijnt dan weer kwetsend te zijn, hoewel jij dat redelijk bagatelliseert met je opmerking...
Volgens mij geef ik alleen maar aan dat ik een mens ben en ook niet alle wijsheid in pacht heb. Ik weet ook niet waarom dat voor mijn gevoel minder erg is, terwijl als je het vanaf een afstandjel bekijkt het zo'n beetje net zo erg is. Dat is dus raar, dat ligt aan mij, en dat is aan mij om daarover na te denken.quote:Uiteindelijk wel, maar dat geeft toch gewoon aan dat ook jij twee petten op hebt? Dus oordeel niet te snel de volgende keer...
Ooh, dan mag het natuuurrlijk wel. Dus omdat jij vast wel eens kanker hebt gezegd, mag ik je nu toewensen dat je moeder kanker krijgt?quote:Op maandag 12 april 2010 15:04 schreef stevenmac26 het volgende:
Ahh hier zitten alle moraalridders van fok dus
net alsof Feyenoord nooit zoiets heeft gedaan haha, lekker subjectief allemaal weer
Dat is inderdaad raar. Ik snap hem verder wel, het verschil zit hem in het feit dat het hier grafisch wordt weergegeven. Maar van beide gevallen komt het gewoon op het zelfde neer. Dit plaatje is niks nieuws trouwens. Sunday, Bloody Sunday? Inclusief plaatje van 010 plat gebombadeerd. En net zoals het krom is vanaf "onze" kant is het krom dat ze bij Feyenoord continue hamas hamas roepen. Terwijl dus de stad plat lag tijdens WOII. Het is allemaal krom. Vooral voor ons "buitenstaanders". De gene die zich er nog het minst druk om maken zijn de hooligans uit beide kampen.quote:Op maandag 12 april 2010 14:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En om een of andere reden vind ik die minder erg. Terwijl dat misschien heel raar is, want het is precies hetzelfde
meerendeels van de posters hier heeft een grote haat tegen alles wat maar met Ajax heeft te maken en ze kunnen hier hun gal weer spuwen.quote:
Niet alleen hooligans hoor. Interesseert me allemaal niks die ophef. Jammer dat het juist nu moet gebeuren.quote:Op maandag 12 april 2010 15:21 schreef DJRV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar. Ik snap hem verder wel, het verschil zit hem in het feit dat het hier grafisch wordt weergegeven. Maar van beide gevallen komt het gewoon op het zelfde neer. Dit plaatje is niks nieuws trouwens. Sunday, Bloody Sunday? Inclusief plaatje van 010 plat gebombadeerd. En net zoals het krom is vanaf "onze" kant is het krom dat ze bij Feyenoord continue hamas hamas roepen. Terwijl dus de stad plat lag tijdens WOII. Het is allemaal krom. Vooral voor ons "buitenstaanders". De gene die zich er nog het minst druk om maken zijn de hooligans uit beide kampen.
En toen hoorde je er bijna niemand over...quote:Op maandag 12 april 2010 15:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Niet alleen hooligans hoor. Interesseert me allemaal niks die ophef. Jammer dat het juist nu moet gebeuren.
In 2007 hadden ze dit ook al:
[ afbeelding ]
Er zijn wel meer dingen onsmakelijk, ga je nu voor elke keer dat er iets onsmakelijks gebeurd hier een topic aanmaken dan?quote:Op maandag 12 april 2010 16:29 schreef Dikkers het volgende:
Feyenoord is naar mijn weten nog nooit zo diep gezonken. Ben benieuwd hoe de Ajacieden die dit gedrag goedkeuren reageren op een foto met stapel dode joden met de tekst: Net als vroeger, iedere jood moet dood!
Bijzonder onsmakelijk
Zo gaat het toch al jaren, de media besteed er maar al te graag aandacht aan.quote:Op maandag 12 april 2010 16:33 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen onsmakelijk, ga je nu voor elke keer dat er iets onsmakelijks gebeurd hier een topic aanmaken dan?
Op een ander forum schreef iemand:
Wat ik nooit heb begrepen is dat media en vele anderen normale supporters (Peter R, me vader en vele forumgebruikers hier) altijd zo opgewonden doen over dit soort dingen. Ik begrijp niet dat zij het als aanstootgevend kunnen interpreteren. Waarom kunnen zij het niet gewoon zien voor wat het is: weliswaar een kwetsende en shockerende uiting, maar wel eentje die je nooooooooooit serieus mag nemen.
hamas hamas Ajax is erger dan aids, vak S DOOD, Ajax dood. In de context van het dagelijkse leven zou dit allemaal heel shockerend en erg en enz zijn. (vervang de clubnaam maar voor een naam van een persoon) Maar in de context van een voetbalwedstrijd worden dit soort uitingen op waarde geschat. Het zijn emoties van mensen die normaal binnen blijven maar er op zondag even uitkomen. Dat is nog onschuldig en zonder geweld misschien zelfs wel heel gezond.
Dat betekent niet dat er grenzen zijn. Maar je moet accepteren dat die grenzen niet vast staan. Als 'hondenlul' nu als shockerend beschouwd zou worden, had er een hondelul op de afca site gestaan. Maar hondenlul is niet genoeg tegenwoordig. Het wordt pas leuk als alle schijnheilen erover hun zegje doen op nationale televisie.
Sluit ik me bij aan...
Hoe kortzichtig.. jij weet alles wat de harde kern van Feyenoord scandeert of uitvoert?quote:Op maandag 12 april 2010 16:29 schreef Dikkers het volgende:
Feyenoord is naar mijn weten nog nooit zo diep gezonken. Ben benieuwd hoe de Ajacieden die dit gedrag goedkeuren reageren op een foto met stapel dode joden met de tekst: Net als vroeger, iedere jood moet dood!
Bijzonder onsmakelijk
En dat is dan wel weer jammer. Nu ben ik als Utregger natuurlijk ook 'gekleurd' zoals je dat noemt, en heb ik ook een gezonde tegenstand jegens 020. Maar ik zie dat als een gezonde rivaliteit wat moet kunnen, mij zal je die plaatjes enzo dan ook niet zien maken of goedkeuren.quote:Op maandag 12 april 2010 15:26 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
meerendeels van de posters hier heeft een grote haat tegen alles wat maar met Ajax heeft te maken en ze kunnen hier hun gal weer spuwen.
Dikke doei. Dat had niks met de club te maken.quote:Op maandag 12 april 2010 16:40 schreef DJRV het volgende:
Hoek van Holland was ook gezellig zeker, allemaal in de naam van de club.
Het vreemde vind ik ook dat ik het andere plaatje wat hierboven staat minder schokkend vind. Misschien alleen al omdat het woord kanker er niet in voorkomt.quote:Op maandag 12 april 2010 15:21 schreef DJRV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad raar. Ik snap hem verder wel, het verschil zit hem in het feit dat het hier grafisch wordt weergegeven. Maar van beide gevallen komt het gewoon op het zelfde neer. Dit plaatje is niks nieuws trouwens. Sunday, Bloody Sunday? Inclusief plaatje van 010 plat gebombadeerd. En net zoals het krom is vanaf "onze" kant is het krom dat ze bij Feyenoord continue hamas hamas roepen. Terwijl dus de stad plat lag tijdens WOII. Het is allemaal krom. Vooral voor ons "buitenstaanders". De gene die zich er nog het minst druk om maken zijn de hooligans uit beide kampen.
Kan best wezen, feit is dat er idioten rondliepen die Rotterdam Hooligans aan het scanderen waren. Ik maak hier even een pure vergelijking op een opmerking van iemand.quote:Op maandag 12 april 2010 16:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Dikke doei. Dat had niks met de club te maken.
Het bekende eromheen kletsen is dat.. Picornie werd er ook al bijgehaald toch?quote:Op maandag 12 april 2010 16:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Dikke doei. Dat had niks met de club te maken.
Het hoort bij voetbal dus het magquote:Op maandag 12 april 2010 16:33 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen onsmakelijk, ga je nu voor elke keer dat er iets onsmakelijks gebeurd hier een topic aanmaken dan?
Op een ander forum schreef iemand:
Wat ik nooit heb begrepen is dat media en vele anderen normale supporters (Peter R, me vader en vele forumgebruikers hier) altijd zo opgewonden doen over dit soort dingen. Ik begrijp niet dat zij het als aanstootgevend kunnen interpreteren. Waarom kunnen zij het niet gewoon zien voor wat het is: weliswaar een kwetsende en shockerende uiting, maar wel eentje die je nooooooooooit serieus mag nemen.
hamas hamas Ajax is erger dan aids, vak S DOOD, Ajax dood. In de context van het dagelijkse leven zou dit allemaal heel shockerend en erg en enz zijn. (vervang de clubnaam maar voor een naam van een persoon) Maar in de context van een voetbalwedstrijd worden dit soort uitingen op waarde geschat. Het zijn emoties van mensen die normaal binnen blijven maar er op zondag even uitkomen. Dat is nog onschuldig en zonder geweld misschien zelfs wel heel gezond.
Dat betekent niet dat er grenzen zijn. Maar je moet accepteren dat die grenzen niet vast staan. Als 'hondenlul' nu als shockerend beschouwd zou worden, had er een hondelul op de afca site gestaan. Maar hondenlul is niet genoeg tegenwoordig. Het wordt pas leuk als alle schijnheilen erover hun zegje doen op nationale televisie.
Sluit ik me bij aan...
quote:Op maandag 12 april 2010 16:40 schreef DJRV het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig.. jij weet alles wat de harde kern van Feyenoord scandeert of uitvoert?
Hoek van Holland was ook gezellig zeker, allemaal in de naam van de club.
Bloemhof-Zuiderster Combinatie B.Z.C. '95quote:Op maandag 12 april 2010 17:00 schreef DJRV het volgende:
[..]
Kan best wezen, feit is dat er idioten rondliepen die Rotterdam Hooligans aan het scanderen waren. Ik maak hier even een pure vergelijking op een opmerking van iemand.
Was het de Feyenoord harde kern dan?quote:Op maandag 12 april 2010 17:44 schreef DJRV het volgende:
probeer je nu grappig te zijn? dus je bent zelf niet op de hoogte dat dat gescandeert wordt door de Feyenoord harde kern?
Waarmee je dit soort gedrag goedkeurt!quote:
nee toen stond er niks op die site van de AD ....quote:Op maandag 12 april 2010 16:02 schreef Bassie_ASD het volgende:
[..]
En toen hoorde je er bijna niemand over...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |