abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79739739
Het vorige topic: Borstvoeding deel 68

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_79739824
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Volgens mij is het geen probleem dat hij uit de tweede borst niets of weinig drinkt. Er zijn hier meer moeders bij wie de baby slechts uit 1 borst drinkt. Het kan zijn dat hij later, als hij wat groter/hongerig is, er wel behoefte aan heeft.

Wat heel fijn is bij krampjes is hem tegen je borst houden en je arm dan onder zijn knietjes te doen. Zo kun je zijn knietjes naar zijn borst trekken en dan kunnen de darmpjes ontluchten.

En Leonieke, je kindje is net op de wereld, die koud en groot en leeg is. Hij heeft vooral behoefte aan jullie (lichamelijke) aanwezigheid. Ik zou hem wel elke keer oppakken als hij weent, zeker de eerste maanden.
Je kunt hem sowieso de eerste 8 maanden nog niet verwennen. Hij heeft namelijk nog geen besef van oorzaak en gevolg. Hij zal niet huilen omdat hij bewust weet dat jij dan komt.

Miss, lastig is het he. Ko wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts.
Ik vond/vind het ook erg moeilijk. Maar deze tekst uit de Oei ik groei mail hielp me wel weer even vooruit:

Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.

Ko heeft dus gewoon hulp nodig bij het in slaap komen 's nachts. En inderdaad nog 1 grote voeding drinkt hij in de nacht. Het gekke is wel, dat wij drie juist beter lijken te slapen als hij bij ons ligt. Alsof hij door onze aanwezigheid minder vaak wakker wordt/wil drinken.
Hopelijk leren onze kindjes snel zichzelf weer in slaap te helpen.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook Douchen heb ik een tijdje pas rond 2 uur 's middags kunnen doen, dan wilde hij wel eventjes in bed slapen, maar later ging dat over in helemaal niet meer in bed willen liggen (door de reflux) en heeft hij weken alleen maar in de doek gezeten overdag. Toen ging ik heel vroeg (6 uur ofzo) al douchen zodat mijn man Niels vast kon houden, want na een nacht borstvoeding met lekkende boobies enzo vond ik douchen wel prettig . En nu is Niels al zo groot dat hij de meeste slaapjes overdag in zijn eigen bedje doet (dat groeit vanzelf, echt je hoeft je daar niet druk om te maken, je merkt wel wanneer hij er aan toe is) rond etenstijd zit hij nog wel gezellig in de doek ( !!) en als ik ga douchen zit hij in het wipstoeltje mij verbaast aan te gapen.

Leonieke als hij de tweede borst niet meer wil, terwijl hij niet te slaperig is, dan heeft hij hoogswaarschijnlijk wel genoeg gehad. Doordat er zoveel tijd tussen zat zit je borst dan ook heel erg vol dus krijgt hij meer uit een borst. Je hebt wel kans dat hij straks snel weer wil drinken omdat hij vannacht lang ertussen gelaten heeft en dat in moet halen. Er schijnt een regeltje te zijn wanneer je een kindje 's nachts niet meer iedere 3 uur wakker hoeft te maken (Ticootje?).

Oh en verwennen daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Zulke jonge kindjes leggen het verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet, je kunt er van uitgaan dat hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Ook moet hij nog wennen aan de wereld, dat kan heel lang duren en dat
het huilen ook veroorzaken (daardoor was Niels de eerste maanden heel prikkelbaar).

quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, fijne tekst idd Soms denk ej echt dat je de enige bent die een niet doorslapend kind heeft. Senna wordt een aantal keer wakker, en tegenwoordig wacht ik eventjes om te kijken of ze weer inslaapt of echt wil drinken. En idd slaapt ze soms best weer in, maar een keer of 2-3 per nacht dus niet. Als ik haar dan op haar kamertje voed, slaapt ze weer netjes verder enmeldt zich later weer. Als ik haar bij me in bed pak, vraagt ze veel eerder om de borst. Waarschijnlijk omdat die dan zo lekker in de buurt is en lekker ruikt En iedere keer dat ze dan wil drinken, al is het maar een paar slokken, word ik dus wakker. Nu dus twee keer een klein half uurtje voor een volledige voeding. Dus proberen we het maar weer even zo
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:36:48 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79739886
Leonie, zoals de anderen al zeiden: verwennen kan nog niet. Kinderarts zei zelfs tegen mij dat troosten met de borst de eerste maanden prima kan zonder gevolgen/verwennen...
Harry drinkt hier ook maar één borst over het algemeen.
En fijn dat Thomas heeft doorgeslapen vannacht.

Harry heeft overigens 1 nacht krampen gehad. Hij was toen 4 dagen oud en heeft alleen maar gekrijst. Het was iets van 1 uur krijsen, korte pauze (10 min?) en daarna weer uren krijsen...
en dat allemaal omdat mama erwtensoep gegeten had
pi_79741475
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
Donderdag mogen we naar Kind & Gezin (super trouwens dat ze er ons zo vlug hebben ingepast we mogen nog om 19.40u gaan, eigenlijk na de laatste officiële afspraak ) en daar wordt hij gemeten en gewogen en moet hij ook bij de dokter langs. Hij maakt heel veel plasluiers per dag, maar stoelgang is dus een groot probleem (vrijdag was de laatste keer, dan wel 3 op 1 dag en wel altijd geel). En dat laatste zorgt waarschijnlijk ook een deel voor de krampen. Als hij wakker is, zit hij heel vaak met zijn grote, blauwe ogen rond te kijken, maar hij slaapt ook wel nog veel.

Een hele geruststelling om te horen dat ik hem niet kan verwennen. Al veel mensen hebben me ook gezegd dat we hem toch ook eens moeten laten wenen, maar ik krijg dat dus echt niet over mijn hart

En idd, Asyniur, op zo'n manier dus krijsen. Maar meestal hebben we dat 's avonds. Het was de eerste keer dat hij dat 's nachts zo erg had.
pi_79741512
Lekker bij je pakken hoor Leo, ik kon het ook niet, dat laten huilen. En gele poep is goed!
Lotte!
Noah!
pi_79741825
Wat je beschrijft, klinkt goed inderdaad. Hoe oud is Thomas inmiddels? Vanaf ong 4 weken is het normaal als een baby niet meer iedere dag poept. Sommige borstvoedingsbaby's poepen zelfs nog maar 1 keer per 2 weken. Kwestie van erg efficient met de voeding omspringen. Maar ze moeten er geen last van hebben natuurlijk.
Krampen zijn afschuwelijk, voor kind en voor ouder. Emma heeft er vanaf geboorte veel last van gehad en het lijkt nu eindelijk een beetje op te gaan houden. Neem je kleine maar lekker bij je. Je kunt ze niet wegnemen, maar je kan hem wel troosten, waardoor het wat leefbaarder voor hem wordt. Zo klein en al zo veel pijn, het breekt gewoon je hart
pi_79742064
Thomas wordt vrijdag 4 weken (maar dat van heel weinig poepen, heeft hij al van toen hij nog geen 2 weken was).
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 14:25:51 #8
5428 crew  miss_sly
pi_79746038
Met ingang van vandaag kolf ik nog maar 1 keer op mijn werk. Ik ben benieuwd wat het met mijn produktie gaat doen. als dit afbouwen betekent, heb ik daar vrede mee, maar ik zou het wel fijn vinden als het nog een tijdje gewoon in de ochtend en avond kan...en de nacht natuurlijk, voor mijn kleine nachtmeisje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:24:32 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79757840
Ow Leonie, en wat ik nog wilde zeggen: als je niemand verwacht dan doe je toch gewoon niet open?
Zeker niet als je bezig bent...
Als ik zit de voeden en de telefoon gaat (en ik kan er niet bij) of de voordeurbel, dan hebben ze mooi pech (tenzij ik met iemand een afspraak heb).
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:09:18 #10
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_79763211
Ik ben ook gestopt met kolven, wat betekent dat hij drie dagen twee borstvoedingen krijgt (en de rest kv) en vier dagen drie borstvoedingen. Ben heel benieuwd of de productie niet gaat dalen daardoor.
pi_79763444
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:24 schreef Asyniur het volgende:
Ow Leonie, en wat ik nog wilde zeggen: als je niemand verwacht dan doe je toch gewoon niet open?
Zeker niet als je bezig bent...
Als ik zit de voeden en de telefoon gaat (en ik kan er niet bij) of de voordeurbel, dan hebben ze mooi pech (tenzij ik met iemand een afspraak heb).
Als ik bezig ben met voeden doe ik ook niets anders, maar tussendoor doe ik wel de deur open als er iemand aanbelt. Maar het ging hem in het algemeen. Maar vandaag was manlief al om 13u thuis (dat verschil is gewoon enorm trouwens, als hij geen les meer moet geven of geen vergadering heeft, direct naar huis komen om bij zijn zoon te zijn. Zo lief ) en dus kon ik mij op mijn gemak klaarmaken
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:17:49 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79778452
Hellup!
Ik zie zojuist dat er mijn Softfit borstschelp van de Medela Swing een gaatje zit!
Nu heb ik naar de Prenatal gebeld (waar hij gekocht is) en ze kunnen die wel bestellen maar ze leveren maar 1x per maand. Dat betekent dat ik 4 weken zonder kolf zit!
Weet iemand waar je ze ook kan krijgen en dan wel sneller dan die 4 weken?

al gevonden..
pi_79778581
apotheken kunnen wel sneller bestellen toch? hier de volgende dag al
Lotte!
Noah!
pi_79778605
Hier Baby aan je borst --> Borstkolven --> Medela: losse onderdelen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_79780423
Ik ga morgen weer aan het werk en dat betekent dus twee keer kolven. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Ik heb maandag en dinsdag een keer gekolfd omdat ze op het kdv was (wennen) en dat ging niet helemaal geweldig eigenlijk.
Beide keren gekolfd rond haar eigenlijke voedingstijd en maar 100 cc (uit beide borsten samen dus). Dat lijkt me net geen volledige voeding?
Leah zou gezien haar gewicht toch zo'n 150 ml nodig hebben. Ze drinkt 6 keer per dag.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:53:58 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79781856
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:
Hier Baby aan je borst --> Borstkolven --> Medela: losse onderdelen
Die had ik al gevonden en ik heb al besteld. 2 stuks. Nu heb ik dus een reserve.
Heb je enig idee hoe lang ze doen over leveren?

lily, ik heb eigenlijk geen idee. Wel weet ik dat Leah effectiever drinkt dan je kan kolven dus als je 100cc kolft, wil dat niet zeggen dat Leah maar 100cc drinkt. Misschien anders 3x kolven?

Ik zit ook met een 'kolf' vraag. Ik heb dus nog veel voeding in de vriezer liggen. Wat is wijsheid als ik weer aan het werk ga (en ook even voor de wendagen van opa en oma en mijn man): vers gekolfd achterlaten en dat Harry laten geven of voeding uit de vriezer aan Harry laten geven en de 'nieuwe' voeding in de vriezer.
Ik neig momenteel naar het laatste omdat je dan weer versere melk in je vriezer hebt...
pi_79782071
Ik weet het niet meer precies, ze leverden wel heel snel, misschien wel de volgende dag.

Wat ik deed en nu doe met pap is de vers afgekolfde melk (mee)geven en de bevroren melk als reserve, maar ik kan me voorstellen dat als je heel erg veel melk in de vriezer hebt dat je er wel voor wilt zorgen dat de oude melk opkomt. Houdt Harry van melk die uit de vriezer komt? Het maakt Niels helemaal niets uit, terwijl ik het echt heel vies vind ruiken en soms smaakt het zelfs zeepachtig.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:58:46 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79782089
goede vraag Asy, ik geef Evie altijd verse melk mee, als ik voldoende heb, en pas als dat niet meer lukt haal ik iets uit de vriezer.

Ik kolf ook maar 1 keer op mijn werk, en direct ervoor thuis en direct erna thuis. Mijn kolfopbrengst wisselt dan ook nogal per keer.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79782178
ik zou uit de vriezer meegeven Asy. Het is niet onbeperkt houdbaar en toch zonde als je het weg moet gooien op een gegeven moment
Lotte!
Noah!
pi_79782485
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb eigenlijk geen idee. Wel weet ik dat Leah effectiever drinkt dan je kan kolven dus als je 100cc kolft, wil dat niet zeggen dat Leah maar 100cc drinkt. Misschien anders 3x kolven?
3 keer kolven...nee, dat is toch geen optie. Dat duurt gewoon te lang, kan ik beter thuisblijven

nou ja, we zien het wel en anders krijgt ze lekker flesvoeding erbij (1 bv en 1 fv overdag als ik werk)
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
Ik zit ook met een 'kolf' vraag. Ik heb dus nog veel voeding in de vriezer liggen. Wat is wijsheid als ik weer aan het werk ga (en ook even voor de wendagen van opa en oma en mijn man): vers gekolfd achterlaten en dat Harry laten geven of voeding uit de vriezer aan Harry laten geven en de 'nieuwe' voeding in de vriezer.
Ik neig momenteel naar het laatste omdat je dan weer versere melk in je vriezer hebt...
Ja, dat laatste. het is maar 3 maanden houdbaar heb ik begrepen
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:13:52 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79782687
Onze vriezer vriest 20 graden dus dan is het een half jaar houdbaar.
Oke, dan ga ik maar toch eerst de ingevroren boel opmaken want het eerste dateert van de eerste week nog dus is nu 5 weken oud...
pi_79783469
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:13 schreef Asyniur het volgende:
Onze vriezer vriest 20 graden dus dan is het een half jaar houdbaar.
Oke, dan ga ik maar toch eerst de ingevroren boel opmaken want het eerste dateert van de eerste week nog dus is nu 5 weken oud...
Ik heb nog steeds van begin december in de vriezer liggen, Niels moet dooreten! Van daarvoor heb ik weggegooid want toen hadden we spruw
pi_79786865
Ik vernieuwd m'n vriezervoorraad ook zoveel mogelijk. Emma is een soort vuilnisbakkie: oud of nieuw, koud of warm, maakt haar allemaal niet uit.

Lily dat rekensommetje is voor kunstvoeding, niet voor borstvoeding. Je baby drinkt over de dag verschillende hoeveelheden. Voor de ene baby betekent dat 90cc per keer, voor de ander 150. Je zult echt even moeten uitproberen met de fles hoeveel Leah wil hebben per voeding. 150cc in één keer is trouwens heel veel voor een (live-) borstvoedingsbaby volgens mij.

Mammietje wat fijn dat Bink nog drinkt! En nog beter dat je met de AB mag stoppen. Weer een overwinning
pi_79787857
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:51 schreef WupWup het volgende:
Ik vernieuwd m'n vriezervoorraad ook zoveel mogelijk. Emma is een soort vuilnisbakkie: oud of nieuw, koud of warm, maakt haar allemaal niet uit.
Hier nog zo één, haha Wij maken ook alleen voor de vorm de fles warm nu, koud drinkt hij het ook prima...

Hier ff goed nieuws: de stuwing is weg

En ik heb gisteren 'stiekem' nog even gevoed...
We gingen naar bed en hij mopperde nog wat na zijn laatste voeding. En hij zocht een beetje.
En toen heb ik nog 1x aangelegd om het af te leren en afscheid te nemen. Hij was wel blij en er kwam ook een trs en daarna haakte hij vrij snel af, maar het was wel even gezellig nog. Een echte bewuste laatste keer.
  Moderator woensdag 31 maart 2010 @ 14:17:50 #25
5428 crew  miss_sly
pi_79787904
lily, ik kolfde ook twee keer per dag en had dan altijd een opbrengst tussen de 130 en 250. Het bleek eigenlijk altijd voldoende te zijn, ze hebben nooit kv bij hoeven geven. Ik weet niet hoe goed Leah drinkt uit de fles, maar Senna drinkt/dronk dat plichtmatig gewoon net voldoende, en dronk bij mij bij thuiskomst gewoon lekker even flink door.
pi_79806421
Dames ik heb even jullie kennis/advies nodig!

L. is nu vijf maanden en krijgt nog steeds volledige borstvoeding. Op het kinderdagverblijf drinkt ze netjes uit de fles. Na een grote dip in mijn productie een paar weken geleden is dit toch weer goed gekomen en zou ik graag nog een tijdje borstvoeding blijven geven. Maar het voeden gaat de laatste week wat moeizaam.

L. gromt, steunt en kreunt als ze heeft aangehapt en wacht op de tsr. Als de melkt stroomt gaat het op zich verder goed. De tweede borst wil ze nu regelmatig niet, ze begint dan direct te huilen. Net begon ze uiteindelijk een uur later wel onder luid gegrom en gekreun aan de tweede borst maar had ze geen geduld om te wachten op de melk. Omdat ze ziekig is, verkouden en een beetje verhoging, vind ik het toch belangrijk dat ze voldoende drinkt en heb ik haar een flesje gegeven. Het flesje werd heel enthousiast ontvangen en leeg gedronken.

Ze heeft de eerste maanden helemaal geen moeite hoeven doen aan de borst, zodra ze hapte was er melk, dit is de laatste tijd niet altijd meer zo. Ik heb ook het idee dat ze na een dag uit de fles gedronken te hebben op het kdv nog minder geduld heeft aan de borst. Nu vraag ik me af of het ligt aan haar verkoudheid/ziek zijn of dat ze de fles misschien gewoon fijner vindt als de borst.

Hebben jullie hier ervaring mee?
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:58:04 #27
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79810679
Welke speen zit er op de fles? Het is aan te raden altijd een speen te gebruiken voor pasgeborenen, omdat het anders inderdaad zo kan zijn dat ze ontdekt dat een fles veel makkelijker is dan de borst. Maar dat ze nu problemen heeft kan ook komen doordat ze verkouden is. Is haar neus heel erg verstopt? Dat wil het drinken nog wel eens wat lastiger maken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:01:00 #28
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_79810834
Is het d.m.v. hulpstukken of desnoods een medische ingreep mogelijk om als man borstvoeding te geven?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_79811031
Hoewel de melkklieren in mannenborsten minder ontwikkeld zijn, schijnen zelfs mannen borstvoeding te kunnen ontwikkelen als ze maar vaak genoeg aanleggen. (Ik ken er echter geeneen, weet het niet uit de praktijk!) Er zijn ook hele installaties met slangetjes die naar de tepels lopen (geen idee hoe het heet) ontworpen waar dus bv mee gegeven kan worden.
Heb je ambities?
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:20:58 #30
12913 GreatWhiteSilence
pi_79811926
Ik denk wel dat het mogelijk is. Het ligt eraan hoever de ambitie gaat. Je kunt voordat de baby geboren is beginnen met kolven, en medicijnen gebruiken die melkaanmaak stimuleren, zoals domperidon. Waar Mammietje op doelt is een borstvoedingshulpset. Die kun je vullen met gedoneerde melk of kv. Dan plak je een slangetje op de tepel en dan 'drinkt' de baby aan de borst, maar krijgt hij daar dus niet alle voeding uit, maar ook wat uit die bv-hulpset.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79823187
GWS er zit een 2 speen op (Avent), uit de 1 speen wilde ze niet drinken. Het is ook niet altijd zo dat ze zoveel geluid maakt, vanochtend heeft ze al drie keer rustig gedronken. Ze is sowieso niet een hele rustige drinker, ik voed altijd liggend omdat dat voor ons beide het rustigste is, maar deze geluiden zijn zelfs voor haar wel uitzonderlijk.
Haar neus is inderdaad al een paar dagen verstopt, daar geef ik zoutoplossing voor en dat helpt goed.

Hopelijk is het een fase en kunnen we lekker nog een tijdje samen genieten van de borstvoeding
pi_79824249
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:17 schreef miss_sly het volgende:
lily, ik kolfde ook twee keer per dag en had dan altijd een opbrengst tussen de 130 en 250. Het bleek eigenlijk altijd voldoende te zijn, ze hebben nooit kv bij hoeven geven. Ik weet niet hoe goed Leah drinkt uit de fles, maar Senna drinkt/dronk dat plichtmatig gewoon net voldoende, en dronk bij mij bij thuiskomst gewoon lekker even flink door.
Dit hoort eigenlijk in het kolftopic maar nog heel even hier:

Mijn eerste kolfsessie op het werk gehad en het ging niet zo heel goed. Met moeite 80 cc. Leah is vandaag bij mijn moeder waar ze vanochtend een flesje bv heeft gehad (160cc) maar voor vanmiddag had ik niks dus krijgt ze flesvoeding (nutrilon).
Ik ben en blijf een luie kolfster.

Maar ik had nu wel gehoopt dat ik met twee keer kolven haar volledig zou kunnen voorzien maar op deze manier lukt het niet.
De kolfruimte was een kamertje van 2 bij 2 (ehbo kamer). Zeer ongezellig ding natuurlijk.

Iemand nog tips?
  donderdag 1 april 2010 @ 11:48:41 #33
12913 GreatWhiteSilence
pi_79824282
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, dat Annicka alleen maar liggend wilde drinken. Tegenwoordig drinkt ze in alle mogelijke posities als ze de kans krijgt. En ze krijgt er nog wat uit ook, wonderlijk genoeg...

Je kunt het trouwens ook proberen met een paar druppels moedermelk in plaats van zoutoplossing, dat schijnt ook goed te helpen. Ik heb het zelf nog niet hoeven proberen, want ze is nog nooit snip- en snipverkouden geweest. Wel een beetje, maar ze kan snuiten, dus heeft het nog niet voor problemen gezorgd.
  donderdag 1 april 2010 @ 11:52:07 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79824394
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:47 schreef lily het volgende:

[..]

Dit hoort eigenlijk in het kolftopic maar nog heel even hier:

Mijn eerste kolfsessie op het werk gehad en het ging niet zo heel goed. Met moeite 80 cc. Leah is vandaag bij mijn moeder waar ze vanochtend een flesje bv heeft gehad (160cc) maar voor vanmiddag had ik niks dus krijgt ze flesvoeding (nutrilon).
Ik ben en blijf een luie kolfster.

Maar ik had nu wel gehoopt dat ik met twee keer kolven haar volledig zou kunnen voorzien maar op deze manier lukt het niet.
De kolfruimte was een kamertje van 2 bij 2 (ehbo kamer). Zeer ongezellig ding natuurlijk.

Iemand nog tips?
Ik heb nog nooit zonder Harry gekolfd dus ik heb er nog geen ervaring mee maar misschien een paar foto's meenemen van Leah waarvan je thuis al bijna volschiet?
mp3 speler met keuvelen en huilen van Leah?
  donderdag 1 april 2010 @ 11:52:20 #35
12913 GreatWhiteSilence
pi_79824400
Lily, het was een eerste keer op die locatie, dus het kan ook een beetje wennen zijn?

Om het gezelliger te maken kun je een mp3-speler meenemen ofzo, met liedjes of gebrabbel van Leah. Misschien een een kleedje en een bosje (nep)bloemen meenemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 01-04-2010 12:26:38 ]
pi_79824542
Ik hang een grote foto van haar op

Ja, misschien gaat het wel steeds beter...zal wel gewoon wennen zijn.
pi_79824744
dank voor de tips
  donderdag 1 april 2010 @ 12:25:00 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79825566
De borstschelpen zijn al binnen
Jippie!!
pi_79826203
Rubey het kan inderdaad een verstopte neus zijn, maar ergens doet het mij ook een beetje denken aan spruw.

Klaploper ja dat kan: http://www.unassistedchildbirth.com/miscarticles/milkmen.html
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, dat Annicka alleen maar liggend wilde drinken. Tegenwoordig drinkt ze in alle mogelijke posities als ze de kans krijgt. En ze krijgt er nog wat uit ook, wonderlijk genoeg...
2 streepjes op te biechten toevallig?

Lily kolven moet je helaas ook leren. Zorg dat je comfortabel zit in dat hokkie, foto's en filmpjes kunnen inderdaad helpen. Kussentjes, kop thee en vooral niet bezig zijn met het kolven Als je denkt dat de tsr te lang op zich laat wachten, kun je evt ook nog syntospray proberen ter ondersteuning.
  donderdag 1 april 2010 @ 13:02:16 #40
12913 GreatWhiteSilence
pi_79827026
Nee, geen twee streepjes , maar ik merk zelf dat als ik kolf en de kolf te hard op mijn borst druk, ik er niets meer uit krijg. Waarschijnlijk omdat ik de melkgangen dichtdruk.

Maar soms drinkt Annicka staand, waarbij ze dus behoorlijk tegen mijn borst drukt om steun te krijgen en ik denk zelf altijd dat ze er dan niets uit zal krijgen omdat ik dan hetzelfde effect verwacht als met de kolf. Maar als ze dan loslaat laat ze soms toch een paar druppels melk ontsnappen. Er komt dan kennelijk toch nog wat uit...
pi_79827030
De tsr lukt gelukkig nog, wupwup, maar ik ben er inderdaad teveel mee bezig.
Ik zit niet lekker met zo'n ding aan mijn borst. Ik zit op hete kolen zeg maar en dat schiet ook niet op natuurlijk...

edit 15.21: De 2de sessie ging al een stuk beter (met foto van mijn lieve meisje). 180cc

[ Bericht 33% gewijzigd door lily op 01-04-2010 15:21:54 ]
  donderdag 1 april 2010 @ 16:51:00 #42
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_79835855
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:05 schreef Mammietje het volgende:
Hoewel de melkklieren in mannenborsten minder ontwikkeld zijn, schijnen zelfs mannen borstvoeding te kunnen ontwikkelen als ze maar vaak genoeg aanleggen. (Ik ken er echter geeneen, weet het niet uit de praktijk!) Er zijn ook hele installaties met slangetjes die naar de tepels lopen (geen idee hoe het heet) ontworpen waar dus bv mee gegeven kan worden.
Heb je ambities?
Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad grote ambitie, ik vind het namelijk een erg geil idee om zo'n baby'tje aan mijn tepels te laten zuigen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 1 april 2010 @ 18:19:22 #43
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79839250
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad grote ambitie, ik vind het namelijk een erg geil idee om zo'n baby'tje aan mijn tepels te laten zuigen.
Dat is het ook! Maar realiseer je wel dat je dan beter geen drank en drugs kunt gebruiken zoals nu want dat komt ook in je baby.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 1 april 2010 @ 18:58:02 #44
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79840611
Rocks, hoe is het nou met jou? Ben jij nu nog aan het voeden?

Mag ik hier ook nog even komen glunderen? Mijn kind groeit hardstikke goed en krijgt nog steeds uitsluitend bv!

Jore, het is echt heel suf (en ik kom er rijkelijk laat mee ), maar ik dacht eigenlijk wel dat het hoorde, dat kindjes op een gegeven moment minder vaak willen/hoeven drinken.. Stef kan dus ook best gewoon op 6 voedingen per dag blijven zitten? Zelfs als hij straks bijv. bijvoeding krijgt?

Ik weet niet of ik bv op de héél lange termijn nog wel zie zitten dan.. Het halve jaar ga ik denk ik wel halen, maar als hij 8 maanden is en nog steeds 6x wil..
3!
  donderdag 1 april 2010 @ 19:08:01 #45
190853 RockabeIIa
pi_79840991
Yep, ik voed nog steeds. Dat gaat heel goed. Sinds een paar dagen is hij van 8 naar 4-5 voedingen gegaan.
Hij krijgt nu als bijvoeding een half potje fruit of groente en soms wat bambix 's avonds. Ik zie hem genieten en daar geniet ik van.
  donderdag 1 april 2010 @ 19:15:24 #46
95408 Incantrix
pi_79841246
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Yep, ik voed nog steeds. Dat gaat heel goed. Sinds een paar dagen is hij van 8 naar 4-5 voedingen gegaan.
Hij krijgt nu als bijvoeding een half potje fruit of groente en soms wat bambix 's avonds. Ik zie hem genieten en daar geniet ik van.
Wat goed zeg! Jompel voor jou!
3!
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:48:58 #47
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79880029
Even een korte vraag waarvan ik denk dat hij hier moet: ik heb ontzettende jeuk aan mijn linkerborst. Allemaal kleine bultjes en het is vlekkerig rood. Ik heb het maar aan 1 borst en het is niet pijnlijk maar die jeuk is echt vreselijk.

Weet niet of het van de borstvoeding komt, of uitslag ergens anders van. Maar herkent iemand dit?
pi_79880293
Klinkt eigenlijk een beetje als allergische reactie. Nieuw wasmiddel of -verzachter? Nieuwe zooogkompressen?
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:56:50 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79880336
@Lily; wat bij mij ook helpt is zorgen voor afleiding, dus ik zit thuis vaak achter de laptop en op mijn werk achter de pc en dan gewoon lekker fokken enzo...
dan begint het bij mij vaak wel te lopen; en anders ff snel op hyves foto's van Evie bekijken...
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:01:36 #50
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79880512
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:55 schreef WupWup het volgende:
Klinkt eigenlijk een beetje als allergische reactie. Nieuw wasmiddel of -verzachter? Nieuwe zooogkompressen?
Ja, dacht ik ook aan maar het is zo vreemd dat het maar aan 1 kant zit?!
pi_79881306
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef happyme28 het volgende:
Even een korte vraag waarvan ik denk dat hij hier moet: ik heb ontzettende jeuk aan mijn linkerborst. Allemaal kleine bultjes en het is vlekkerig rood. Ik heb het maar aan 1 borst en het is niet pijnlijk maar die jeuk is echt vreselijk.

Weet niet of het van de borstvoeding komt, of uitslag ergens anders van. Maar herkent iemand dit?
Herken ik ook
Vorige week ook 5 dagen last van gehad. Is nu verdwenen, maar geen idee waar het aan lag.
  zondag 4 april 2010 @ 23:09:01 #52
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79950865
Mijn productie wat doe je!

Zo ineens, uit het niks, is 't gigantisch gekelderd! Ik denk dat ik gisteren en vandaag maar een derde kolf van wat ik vrijdag nog kolfde.
Ik kolf net zo vaak als vrijdag, ben net zo moe en gestressed als vrijdag, drink net zo veel als vrijdag, kortom: er is niks veranderd! Ik snap er helemaal niks van!

Ik heb nog genoeg om Teigetje te voeden maar het is krap aan op het moment!

Ik ga vanavond maar eens vroeg naar bed, vannacht elke twee uur en morgen elke anderhalf uur kolven en een afspraak met de lk regelen voor dinsdag in de hoop de boel weer op gang te krijgen.
Hebben jullie misschien nog een magische tip voor me?

Of mis ik gewoon een of ander 9 weken regelmoment? :S
A grand adventure has begun.
pi_79951886
Kolven, kolven, kolven inderdaad. Beter vaker kort kolven, dan minder vaak lang kolven! Regeldagen zijn normaal gesproken rond 10 dagen, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Je productie kan een klap oplopen van bijvoorbeeld ziekte, verkoudheid, menstruatie, vermoeidheid... you name it. Lacatatiekundige erbij lijkt me een goed plan! Probeer nu overigens niet te gaan stressen om je productie, dat werkt averechts (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Ga lekker zoveel mogelijk kangaroeën met de kleine. Mag/kan ze al aan de borst? Dat is nog beter voor de productie! Als het echt niet anders blijkt te kunnen, weet de lk nog een mogelijkheid met medicatie. Maar dat alleen met begeleiding!

Ik blijf het steeds zo bijzonder vinden dat jouw kleine frummeltje dezelfde naam heeft als mijn inmiddels wat minder kleine frummeltje. Maakt het nog indrukwekkender voor mij om die foto's te zien
  maandag 5 april 2010 @ 00:20:31 #54
265732 Keshet
pi_79953858
Bedankt voor je reactie WupWup!

Menstruatie zou het wel eens kunnen zijn idd, volgens mij zit de tweede ronde er weer aan te komen.

Ze kan nog niet aan de borst ivm beademing dus die optie valt helaas af.
De tip met de medicatie is al besproken met de lk de vorige keer dat de productie terug liep. Ik heb al een akkoord binnen van de neonatoloog voor het geval ik het wil gaan gebruiken. De medicatie zie ik zelf als laatste redmiddel. Eerst maar eens de kolffrequentie opvoeren, veel drinken en veel rusten.

Hoe ik die drie dingen moet combineren weet ik trouwens nog niet .

Ik heb hetzelfde, maar dan omgekeerd.
pi_79965105
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Lily; wat bij mij ook helpt is zorgen voor afleiding, dus ik zit thuis vaak achter de laptop en op mijn werk achter de pc en dan gewoon lekker fokken enzo...
dan begint het bij mij vaak wel te lopen;
Ja maar ik zit in een kamertje van 2 bij 2 met 4 spierwitte muren en er staat alleen een brancard, een tafel, 2 keukenstoelen en een ijskast. En prachtig tl licht
gelukkig wel 1 stopcontact voor mijn kolf

En dat voor een bedrijf met 4000 werknemers. Mogen ze toch wel iets meer moeite doen, vind ik.
  maandag 5 april 2010 @ 20:00:27 #56
265732 Keshet
pi_79977517
Vanmiddag hebben we tijdens het buidelen een onverwachte snuffelstage gedaan. Ze bleef zoeken en zoeken. Toen ze van frustratie begon te huilen heb ik 'r iets opzij geschoven en tadaa! Ze begon meteen van 'nomnomnom' dus ze snapt het principe!
Ze heeft alleen niks binnengekregen omdat ik echt vlak daarvoor gekolfd had, maar 't ging ook even om 't idee.
Ik heb maar gauw wat melk via haar maagsonde naar binnen gedaan zodat ze het idee had dat ze wat binnenkreeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 april 2010 @ 20:17:09 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79978219
Oh wat goed van dr!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79978220
Ohh Teigetje wat goed!!!
pi_79978305
Teigetje!
Wat een stoere ben je toch! goed zeg!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_79978848
Keshet wat moet dit een fijn gevoel geweest zijn Teigetje kan het allemaal zelf
pi_79979068
Teigetje! En Keshet voor jou ook
* emo-kip is
Lotte!
Noah!
  maandag 5 april 2010 @ 20:47:06 #62
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79979396
Teigetje is zo goed
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator maandag 5 april 2010 @ 20:48:05 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_79979430
Oooh wauw, hier krijg ik serieus tranen van in mijn ogen
Hoe geweldig voelde dat?!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 april 2010 @ 20:51:48 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79979598
Wat gaaf Keshet!
pi_79979827
Keshet WOW! Wat goed zeg! geen zorgen dat ze niks binnenkrijgt: je borsten zijn nooit echt leeg!
  maandag 5 april 2010 @ 21:02:25 #66
100412 mefke79
komt goed!
pi_79980092
Keshet, wauw!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 5 april 2010 @ 21:07:17 #67
190853 RockabeIIa
pi_79980365
Wat enorm en ook zo schattig, kleine frumpie <3
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 21:14:01 #68
5428 crew  miss_sly
pi_79980671
Teigetje wat geweldig Keshet!
  maandag 5 april 2010 @ 22:28:31 #69
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79984614
Wat mooi, Keshet!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 6 april 2010 @ 06:50:19 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79992944
oooo wat ontzettend mooi Teigetje! word er ook helemaal emo van...

en ik zat gister in bad; en ik had Evie ook ineens aanhangen... , naja die was er na een paar slokjes al snel weer flauw van....maar blijft best bijzonder, ze beheerst de techniek dus wel, maar de fles gaat inmiddels zo lekker makkelijk...
ach ik vind het ook wel prima zo; inmiddels alweer 4 maanden BV binnen. (en ik wilde 1,5 maand geleden echt stoppen...)
pi_79993425
Wat een geweldige foto, Keshet. Prachtig!
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:37:40 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79994506
Keshet, prachtig!

BJ, leuk is dat hè?
Harry doet dat ook regelmatig als hij op mijn blote buik ligt. Dan scharrelt hij net zo lang totdat hij een tepel heeft gevonden, tilt dan zijn hoofd op en laat dan met zo'n 'bof' zijn mond op de tepel vallen om vervolgens tevreden te drinken (en in slaap te vallen met de tepel nog in zijn mond )
pi_79994525
Wow Keshet, wat prachtig!
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:38:59 #74
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79994528
Keshet wat geweldig goed! Ruben zag de foto gisteren en werd helemaal enthousiast
ik sluit mij aan bij de kleine lettertjesvan wupwup
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 09:42:41 #75
5428 crew  miss_sly
pi_79994607
Ik ben vandaag zonder kolf aan het werk
Ik ga miv deze week proberen om niet meer te kolven de 3 dagen dat ik werk, en Senna verder op de dagen dat ik thuis ben gewoon op verzoek te voeden. Ben benieuwd of mijn produktie dat aan kan. Ze is bijna 9 maanden, dus wie weet. Ik hoop het iig tot de vakantie vol te houden (dat is over 7 weken) want wel zo gemakkelijk in het weekend en tijdens de vakantie.

Ik had vannacht trouwens stuwing Heel vreemd, want Senna geen voeding overgeslagen ofzo, maar ik had om 1 uur toen ik wakker werd van haar links echt een hele volle, gespannen, bijna pijnlijke borst. En ik heb echt vrijwel geen stuwing gehad, zelfs niet de eerste week.
pi_79996233
Hee, wat apart dan, miss_sly (van die stuwing).

en 9 maanden borstvoeding alweer!

Ik heb nu net dag 2 MET kolf op het werk
Ik ga daar nu maar eens gebruik van maken (net grote schattige foto van Leah uitgeprint)
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 11:10:29 #77
5428 crew  miss_sly
pi_79996929
Ja 9 maanden al, ongelofelijk. Ik had het niet verwacht, maar ben er wel blij mee. Na de vakantie ga ik wel overdag afbouwen, heb ik besloten.Avond, nacht en ochtend wil ik als het lukt nog wel even doorgaan, maar overdag wil ik dan mee stoppen. Tegen die tijd hoor ikg raag wat tips over hoe dat te doen

lily, succes! ik hoop dat het goed gaat met kolven.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:37:43 #78
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79998079
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja 9 maanden al, ongelofelijk. Ik had het niet verwacht, maar ben er wel blij mee. Na de vakantie ga ik wel overdag afbouwen, heb ik besloten.Avond, nacht en ochtend wil ik als het lukt nog wel even doorgaan, maar overdag wil ik dan mee stoppen. Tegen die tijd hoor ikg raag wat tips over hoe dat te doen
Sorry, een beetje vroeg : eigenlijk ging dat hier vrij natuurlijk. Doordat ze overdag meer ander eten binnenkreeg, werd de vraag naar de borst ook wat minder.
Als je dan bij het eten ook een bekertje drinken aanbiedt, hoeven ze overdag (bijna) niets meer uit de borst te hebben. In het begin drinken ze misschien een paar slokjes uit een beker (en wordt dat aangevuld met borstvoeding), maar hoe meer ze uit een beker drinken, hoe minder ze nog uit de borst nodig hebben.

Lily, is het kolven een beetje gelukt?
pi_79998101
Doen jullie eigenlijk iets om jullie kindje in een bepaald ritme te krijgen of laten jullie het kind zelf het ritme bepalen? We merken hier namelijk 's avonds dat Thomas de laatste dagen vrij vroeg voor de laatste keer drinkt. Gisteren was het bijvoorbeeld rond 21u (wel bijna een uur gedronken, beide kanten) en vanochtend werd hij dan rond 4.30u wakker om opnieuw te drinken. Het zou natuurlijk handig zijn voor ons moesten we hem bijvoorbeeld zo ver krijgen dat hij rond 23u de laatste keer drinkt (en dan zoveel) en dan tot rond 6u zou slapen.

Hebben jullie er ervaring mee om de voedingen zo uit te stellen dat de laatste voeding later op de avond is of moeten we gewoon geduld hebben en komt dat vanzelf? We hebben gisterenavond nog geprobeerd om hem wakker te krijgen rond middernacht, maar hij was totaal niet wakker te krijgen. Andere pamper en andere pyjama aangedaan, maar hij bleef gewoon slapen dus dat is ook blijkbaar niet echt een optie (toch niet altijd). Zijn er trucjes voor?
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:41:32 #80
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_79998221
Nou ja, dat wat jij gedaan hebt zou ik ook proberen. Lukt het niet, dan zou ik verder afwachten. Die ritmes veranderen regelmatig. Je hebt kans dat als jij naar een bepaald ritme toewerkt, hij even later een ander ritme prefereert.
pi_79998964
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:37 schreef Grijs het volgende:
Lily, is het kolven een beetje gelukt?
hmwah

rechts 100ml
links met moeite 30ml

nog niet eens een hele voeding...

Die tips om alleen 's avonds en 's nachts te voeden lees ik ook alvast mee want dat wil ik in de toekomst ook gaan doen.
Mijn vorige keren bv ben ik steeds volledig gestopt zeg maar (van alles naar niks dus)
pi_79999054
wat Grijs zegt leonieke...

Ik had naar een ritme toegewerkt en dacht dat het lukte (6 voedingen, om de 4 uur) dit heeft ook even gewerkt maar Leah heeft toch weer roet in het eten gegooid en nu hebben we weer geen/nauwelijks ritme.
pi_79999411
Werkt zoiets dan niet om af te bouwen? Ik was alleszins van plan om het zo te proberen.
quote:
Om je borsten te laten wennen en ze minder gespannen te maken, kan je deze tips opvolgen:

• Begin je met bijvoeding, dan vermindert de melkproductie in je borsten.
  • Bouw stap voor stap af. Vervang 1 à 2 borstvoedingen per week door een aangepaste zuigelingenvoeding. Voor elke stap trek je drie à vier dagen uit. Ga pas verder naar de volgende stap als je geen last hebt van pijnlijke stuwing. Vraag raad aan de regioverpleegkundige of je arts.
  • Verdeel de borstvoedingen gelijkmatig over de dag.
  • Begin met de borstvoeding waarbij je baby het minste drinkt. De ochtend- en avondvoeding schakel je als laatste om naar flesvoeding.
  • (bron: Kind en gezin)

Maar hem proberen wakker te maken om hem rond 23u nog eens te laten drinken, is dan dus ook geen zo'n goed idee? Of begrijp ik het nu verkeerd?
    Vorige week heeft hij 3 avonden rond 23u nog gedronken en toen sliep hij in één ruk door tot 6u. Dat er overdag geen ritme in zit, is jammer, maar vind ik niet zo erg als ik er zo'n nachten kan aan koppelen (ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt mijn slaap nodig en nu is dat allemaal niet zo erg, maar begin juni ga ik weer werken en dan zou af en toe een goeie nachtrust echt wel wonderen kunnen doen )
      Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 12:22:30 #84
    5428 crew  miss_sly
    pi_80000118
    leonieke, ik wil niet afbouwen in de zin van bv vervangen door fv, maar gewoon bv weg en gewoon drinken en eten ervoor in deplaats. Ze is dan immers als ruim 10 maanden tegen die tijd

Wat betreft je vraag: ik voed volledig op Senna's verzoek. Ik heb het wel eens geprobeerd om haar wakker te maken voor een late voeding, met jouw idee in mijn achterhoofd, maar prompt kwam ze die nacht dan ineens om de 2 uur. Geen succes dus. Als ze het zelf kan bepalen, komt ze ergens tussen de 1 en 4 keer per nacht. Ach, ik heb me erbij neergelegd, ga op tijd naar bed ''s avonds en probeer overdag wel eens een dutje te doen als Senna ook slaapt. Het is maar tijdelijk, denk ik dan maar
      dinsdag 6 april 2010 @ 12:44:52 #85
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_80000823
    Miss, bij ons ging/gaat de overgang van bv naar vast voedsel van zelf. Daar komt ook nog bij dat ik het geven van bv aan de slaapjes had gekoppeld (of dat echt handig is, weet ik niet). Fee drinkt altijd voor het slapen gaan, ze slaapt nu nog 1x overdag, dus dan drinkt ze nog bij mij en 's avonds en 's nachts. De voedingen tussen door vervielen vanzelf omdat ze gewoon goed boterhammen, fruit en avondeten eet.
      Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 12:58:45 #86
    5428 crew  miss_sly
    pi_80001265
    cattie, dat idee had ik ook, maar op dit moment lijkt Senna het omgekeerd te doen
    Toen we net begonnen met bijvoeding, begon ze een stuk minder te drinken, neit alleen geen fles als ik was werken, maar op de dagen dat ik thuis was ook maar heel wening. Nu ze meer eet (toch wel 3/4 boterham 's ochtends, bijna ene hele 's middags, goed fruit, beetje avondeten en goed yoghurt) komt ze ineens vaker en langer voor bv. Beetje vreemd, dus, weet neit zo goed wat ik daarvan moet denken.
      dinsdag 6 april 2010 @ 15:35:10 #87
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80006719
    Leonie, ik maak Harry dan gewoon wakker voor een voeding (voeden op verzoek is ook op verzoek van de moeder). Dus in jouw geval zou ik dan om 24 uur Harry nog wakker maken voor een voeding.
    Maar als je je kind niet wakker krijgt dan zit er niks anders op dan zich aan hem aan te passen.
      dinsdag 6 april 2010 @ 15:39:18 #88
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80006834
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 12:08 schreef leonieke het volgende:
    Werkt zoiets dan niet om af te bouwen? Ik was alleszins van plan om het zo te proberen.
    [..]

(bron: Kind en gezin)

Maar hem proberen wakker te maken om hem rond 23u nog eens te laten drinken, is dan dus ook geen zo'n goed idee? Of begrijp ik het nu verkeerd?
    Vorige week heeft hij 3 avonden rond 23u nog gedronken en toen sliep hij in één ruk door tot 6u. Dat er overdag geen ritme in zit, is jammer, maar vind ik niet zo erg als ik er zo'n nachten kan aan koppelen (ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt mijn slaap nodig en nu is dat allemaal niet zo erg, maar begin juni ga ik weer werken en dan zou af en toe een goeie nachtrust echt wel wonderen kunnen doen )
    De tips zijn prima.

Je bouwt per voeding af, de makkelijkste voeding kun je als eerste laten vallen. Je krijgt stuwing, dat hoort erbij, daardoor remt de aanmaak van melk. Als je geen stuwing meer hebt ga je de volgende voeding afbouwen.

Maar wil je helemaal over naar flessenvoeding, of wil je gewoon niet kolven op je werk. Want je kunt flesvoeding en borstvoeding ook prima blijven combineren voor de ochtenden en avonden die je er wel bent. Dan vervang je dus alleen de voedingen die je afwezig bent.
    pi_80012483
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef miss_sly het volgende:
    cattie, dat idee had ik ook, maar op dit moment lijkt Senna het omgekeerd te doen
    Toen we net begonnen met bijvoeding, begon ze een stuk minder te drinken, neit alleen geen fles als ik was werken, maar op de dagen dat ik thuis was ook maar heel wening. Nu ze meer eet (toch wel 3/4 boterham 's ochtends, bijna ene hele 's middags, goed fruit, beetje avondeten en goed yoghurt) komt ze ineens vaker en langer voor bv. Beetje vreemd, dus, weet neit zo goed wat ik daarvan moet denken.
    Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebben
    Wat ik heb geleerd m.b.t. hoeveelheden eten en drinken is loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
    Ze kiezen een eigen weggetje daarin, waar ik na 2 jaar nog niets van snap

En als je aan het afbouwen gaat komt het ook helemaal goed, dat wijst zich wel weer.
      Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 20:37:06 #90
    5428 crew  miss_sly
    pi_80018140
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebben
    Wat ik heb geleerd m.b.t. hoeveelheden eten en drinken is loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
    Ze kiezen een eigen weggetje daarin, waar ik na 2 jaar nog niets van snap

En als je aan het afbouwen gaat komt het ook helemaal goed, dat wijst zich wel weer.
    Ja, weet je, eigenlijk heb je gewoon gelijk. Het is ook de manier waarop ik het probeer te doen, en meestal gaat dat wel goed, maar soms is er dan toch ineens weer wat twijfel. Thanks!
    pi_80019827
    Ik heb nu al een paar avonden een dametje wat clustert. Gezellig hoor, maar de boel is zo gevoelig aan het einde vd avond.

Davinia hoe is het bij jou?
    pi_80040446
    Teigetje staat op borstvoeding.com bij de foto van de week
    Of ben ik nou spuit elf
    pi_80040675
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 13:15 schreef Twinkly het volgende:
    Teigetje staat op borstvoeding.com bij de foto van de week
    Of ben ik nou spuit elf
    Wat mooi Ik vind het echt zo fantastisch
    (en nee, geen spuit elf want ik kijk eigenlijk nooit op die site)
    pi_80040681
    Ik had het nog niet gezien Twinkly, wat leuk
      woensdag 7 april 2010 @ 15:47:09 #95
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80045816
    teigetje! en nog wat wat prachtig!

Hier gaat het nog goed! Links is de Raynauds zo goed als weg. Wordt nog wel wit na het douchen en zo, maar doet geen pijn meer. Rechts is nog steeds baggerende bagger. Ook een kloof gehad van de week. Kloof + Raynauds Dat sterkt me ook in de gedachte dat het aanleggen rechts dus nog steeds niet goed genoeg gaat. al heb ik het idee dat mijn luie oog het er ook niet beter op maakt. dus ahw aanleggen op rechts, terwijl je je rechteroog dichthoudt, zie je geen flikker...

dus kga weer een LK bellen. Ze wordt er niet kleiner op, en gaat natuulijk steeds onrustiger drinken. Ik wil nu zo langzamerhand eens een goede basis hebben. Anders moet ik mss alleen nog met links gaan voeden... naja, eerst maar eens een andere lk proberen.

het late flesje pakt ze ook goed. laatste voeding rond 20:30u of zo, dan om 22u 120cc friso, gaat prima. dus ook geen gezeik met vergeten met flesjes te oefenen en zo, nu nog op tijd bedenken om de vitaminedruppels in die fles te mikken.

maar ik ben iig wel heel erg blij dat ik nog voed, hoor!
    al wil ik ook wel heel graag mijn lijf terug, maar dat is meer bekkenklachten die niet helemaal weg willen (vandaag/vanochtend was het weer vreselijk bal, na een te lange wandeling gister), diastase in de buikspieren, een andere ongezellige verrassing bij de huisarts, en ja, pijn aan mn tiet.
    ach, aviva geniet zichtbaar van de bv, en ik ook. dat is het belangrijkste, nietwaar?
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_80046028
    Davinia, TF en ik hebben ook een tijd met 1 borst gevoed. TF volgens mij langere tijd, ik vanwege dat borstabces. Met 1 borst kun je ook prima voeden, en je hebt gewoon genoeg melk (je kunt immers ook een tweeling borstvoeding geven ) . Alleen ga je een beetje scheef hangen na verloop van tijd, maar dan stop je dr gewoon een kipfiletje in toch?
    pi_80048323
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:
    Davinia, TF en ik hebben ook een tijd met 1 borst gevoed. TF volgens mij langere tijd, ik vanwege dat borstabces. Met 1 borst kun je ook prima voeden, en je hebt gewoon genoeg melk (je kunt immers ook een tweeling borstvoeding geven ) . Alleen ga je een beetje scheef hangen na verloop van tijd, maar dan stop je dr gewoon een kipfiletje in toch?
    zal lekker gaan ruiken met dit weer

Davinia fijn dat het goed gaat aan de ene kant! En wie weet heeft die andere lk wel weer net een andere benadering wat jullie verder helpt. Ik vind je gewoon stoer dat je nog steeds voedt!
      woensdag 7 april 2010 @ 17:19:37 #98
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80049793
    ik denk, ik zeg het niet

tico, daarom hou ik dat ook als optie, omdat het bij jullie ook prima ging, met 1 borst.
    al zit ik ook te denken om anders rechts enkel de rugbyhouding te doen, en op links wel buik-tegen-buik-madonnadinges. maar dan ligt ze altijd op haar rechterzij om te drinken. is dat dan niet slecht?

al ging de voeding net op rechts weer goed. tenminste, raynaudsloos... het kan dus wel.
    pi_80050069
    Wat fijn Davinia, dat het zo goed gaat, aan een kant althans. Hopelijk helpt een consult om ook de andere kant beter te laten gaan.

En Miss, ik herken je twijfels en alles. Ik zit er af en toe ook aan te denken, hoe moet ik dit nu aanpakken, maar toch geloof ik dat we op de goede weg zitten. Het eten wordt steeds meer en we proberen nu overdag altijd eerst eten aan te bieden voor de borst zeg maar.
    En vandaag al 10 maanden bv!
      woensdag 7 april 2010 @ 19:33:04 #100
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80054974
    Ik herken die twijfels ook. Zo af en toe denk ik: "misschien moet ik maar eens gaan afbouwen binnenkort", Twee voedingen later denk ik: "Nee ik ga voolropig echt nog niet verder afbouwen "
      woensdag 7 april 2010 @ 19:34:18 #101
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80055023
    Oh ik zie het al... Ik heb het niet goed gelezen, jullie hebben het over andere twijfels.

Ik vind het zo lastig om nog mee te schrijven, nu ik geen tijd meer heb om mee te lezen.
      woensdag 7 april 2010 @ 19:55:10 #102
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_80055970
    Oeke en Miss, ik herken die twijfels wel, maar mijn ervaring is, ook bij Ive, dat het zich vaak vanzelf wel oplost. Dus ga je nu nog geen zorgen maken voor over een paar weken of maanden, want dan kan alles weer anders zijn.
      Moderator woensdag 7 april 2010 @ 19:56:44 #103
    5428 crew  miss_sly
    pi_80056047
    Groofs, wel mee blijven schrijven, hoor Alles meelezen is gewoon niet te doen, dus dat geeft niet.

En wat jij zegt over die twijfel heb ik ook een tijd gehad. Tot ik dat eigenlijk helemaal aan de kant had geschoven met de gedachte "we zien het wel". Et voila, bijna 9 maanden

Oeke ook alweer 10 maanden. Ik vind meestal ook dat we op de goede weg zitten, maar zo nu en dan slaat de twijfel toch even toe.

Davinia, wat goed dat de ene kant echt goed gaat hopelijk heeft een lk nog wat goede tips om ook de andere kant goed te krijgen!
      woensdag 7 april 2010 @ 20:02:03 #104
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80056281
    Haha, maar zelfs meeschrijven lukt bijna niet. Zoals nu, heb ik de hele dag met bezoek lekker buiten gezeten , kan ik nu fijn proefwerken gaan nakijken ...

En dus ben ik veel te snel weer weg. Echt jammer wel.

Maar ja, doei dus , tot de volgende keer weer,
      Moderator woensdag 7 april 2010 @ 20:47:13 #105
    5428 crew  miss_sly
    pi_80058476
    Tot de volgende keer Groofs Wel terug blijvenkomen, hoor!
    pi_80072028
    Hier gaat het gewoon goed, de borstvoeding

De ene borst doet het een stuk beter dan de andere
    Een schema krijg ik er maar niet in bij Leah
    Kolven gaat (nog) niet zo heel goed
    Leah drinkt nog vaak 2 keer per nacht

maar ik geniet er zo intens van!
    Ik verheug me gewoon iedere avond op de laatste voeding van de dag in bed Heerlijk!

Ik merk echt dat, nu ik voor de derde keer moeder geworden ben, en voor de derde keer borstvoeding geef, het allemaal een stuk relaxter gaat.
    Wat er ook gebeurt of misgaat of niet zo lekker loopt; ik twijfel eigenlijk nooit (ik baal zelfs nooit) en heb veel energie.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:37:21 #107
    5428 crew  miss_sly
    pi_80073280
    lily, wat fijn dat het zo goed gaat en je er zo van geniet
    En wat een heerlijke foto
    pi_80080811
    Mooie foto Lily!

Ik heb een heeeel vrolijk meisje. En dat is supergezellig. Alleen tijdens de voeding iets minder.
    Sowieso is ze tegenwoordig snel afgeleid. Papa moet óf stil zijn óf buiten zicht, want anders wordt er dus echt niet gedronken. En als ze het écht naar d'r zin heeft, gaat ze lachen. Kaken op elkaar *HAP* en hoofd naar achter trekken *RATSJ*. Au. Maar wel een dikke lach. En dan weer een paar slokken. En dan weer even lachen inclusief voorgenoemd ritueel. En dan weer een paar slokken enzovoorts.
    What to do??? Ze is 4 maanden, dus nee zeggen of au roepen heeft echt nul zin. Klaar zijn met de borst loopt uit op drama, want ze ís gewoon niet klaar. Proberen af te koppelen voordat ze heeft gebeten lukt ook niet, want ze heeft het in een fractie van een seconde voor elkaar. Daarbij houdt ze haar tong ook gewoon op z'n plek heb ik gemerkt. Wie heeft er een goed idee?
      donderdag 8 april 2010 @ 13:33:26 #109
    95408 Incantrix
    pi_80081053
    Groof, ik heb die twijfel bij tijd en wijle ook hoor, maar zoals Miss_Sly al zegt: als je het even aankijkt is die twijfel vaak zo weer weg. Als je het écht zat bent merk je het wel, ofzo. Denk ik. Misschien. Nouja, tot nader order heb ik slechts één keer écht gedacht dat het einde in zicht was en op dat moment heb ik mezelf een (haalbaar) doel gesteld dat ik wilde proberen te halen en dat heeft geholpen. Het doel is reeds lang en breed gehaald en het voeden is weer a-ok!

Wupwup, geen tips van hieruit, maar wel veel herkenning. Stef is de laatste dagen ook zo slordig met drinken. Althans, bij tijd en wijle, er zijn ook voedingen die prima verlopen. Hij heeft ontdekt dat hij zijn hoofd op kan tillen tijdens het voeden, en dan kan hij dus lekker om zich heen gaan kijken. Au! Ik heb wel eens ergens gelezen dat er een moment is dat kindjes vaak slordig gaan drinken, maar ik weet niet meer wanneer. Is dat misschien rond de 4 maanden? Weet iemand dit? En waar ik nog veel benieuwder naar ben: het gaat toch wel weer over? hopelijk?
    3!
      donderdag 8 april 2010 @ 14:24:37 #110
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_80083050
    voor de mama's met twijfels en ander bv-problemen.

En ik heb een gouwe (ouwe) tip die ik er even in wil gooien: KOOL!
    Kool
    Jazeker!
    Waar ik de nacht van maandag op dinsdag niet kon slapen of bewegen van de pijn in mijn borst, harde plekken had die ik niet weggemasseerd of -gekolfd kreeg en een aankomende borstontsteking vreesde... ben ik nu volledig pijnvrij!
    Spitskool in den bh, regelmatig de blaadjes verversen, en het aloude huismiddel tegen ontstekingen heeft bewezen te werken
    En bijkomend voordeel: altijd wat gezonds te snacken bij de hand
    grapje uiteraard
    .... met gevoel voor drama....
    pi_80083529
    Heb ook geen idee Wup...
    Laura drinkt nu al vrij slordig, dat wordt dan nog wat
    Onrustig gaan bewegen, tepel naar achter trekken, loslaten en weer aanhappen, soms huilerig (maar dan is ze gewoon dwars ofzo). Gelukkig doet het me bijna nooit meer pijn, en zo ja dan haal ik haar eraf en opnieuw eraan.

Verder doet ze het er prima op, ik zit nog steeds te twijfelen of ik wil stoppen zodra ik weer ga werken, of toch doorga en dan kolven. Kolven op zich lukt meestal prima trouwens, dat zou het probleem niet zijn.
    Laura heeft nu trouwens 2 nachten de voeding van 2 a 3 uur overgeslagen ( ), maar dan heb ik dus ploftieten 's ochtends die ze in 1 keer niet leeg krijgt. Gedurende de dag lukt dat dan wel weer. Maar heeft dat dan ook invloed op de productie? Of houdt dat zich wel op peil?
    pi_80084941
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 14:24 schreef Kersjes het volgende:
    voor de mama's met twijfels en ander bv-problemen.

En ik heb een gouwe (ouwe) tip die ik er even in wil gooien: KOOL!
    Kool
    Jazeker!
    Waar ik de nacht van maandag op dinsdag niet kon slapen of bewegen van de pijn in mijn borst, harde plekken had die ik niet weggemasseerd of -gekolfd kreeg en een aankomende borstontsteking vreesde... ben ik nu volledig pijnvrij!
    Spitskool in den bh, regelmatig de blaadjes verversen, en het aloude huismiddel tegen ontstekingen heeft bewezen te werken
    En bijkomend voordeel: altijd wat gezonds te snacken bij de hand
    grapje uiteraard
    Dat helpt idd! Vers uit de koelkast en ieder kwartiertje wisselen ofzo. Deed ik in mn kraamtijd op aanraden van de vk, toen mn hele borst beurs aanvoelde. De blaadjes kwamen er bijna gekookt vanaf

Hoe kwam dat opeens Kersjes, die pijn?
    Lotte!
    Noah!
      donderdag 8 april 2010 @ 15:37:38 #113
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_80085973
    Linda, Toby is/was ziek en heeft stukken slechter gedronken dan normaal. Stuwing Schijnbaar toch iets te slordig mee omgesprongen met alle pijnlijke gevolgen van dien . Maar ze zijn nu weer heerlijk soepel en pijnloos! Gisteren nog niet, kolven op het werk ging dan ook waardeloos omdat ik geen borstcompressie kon toepassen.
    Dus dames, echt een aanrader om te proberen als je borsten zeer doen, bij stuwing of als er een bo dreigt. Baat het niet, schaadt het niet en anders kun je het altijd nog verwerken tot een lekkere avondmaaltijd.
    Kool
    .... met gevoel voor drama....
    pi_80088218
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 15:37 schreef Kersjes het volgende:
    Linda, Toby is/was ziek en heeft stukken slechter gedronken dan normaal. Stuwing Schijnbaar toch iets te slordig mee omgesprongen met alle pijnlijke gevolgen van dien . Maar ze zijn nu weer heerlijk soepel en pijnloos! Gisteren nog niet, kolven op het werk ging dan ook waardeloos omdat ik geen borstcompressie kon toepassen.
    Dus dames, echt een aanrader om te proberen als je borsten zeer doen, bij stuwing of als er een bo dreigt. Baat het niet, schaadt het niet en anders kun je het altijd nog verwerken tot een lekkere avondmaaltijd.
    Kool
    krijgt je kind krampjes van

Grappig dat het zo goed werkt. Waar zou dat aan liggen dan?

Ben net terug van het zetten van het anticonceptiestaafje (implanon). Ben benieuwd of het nog invloed gaat hebben op mijn productie. In principe zou het geen invloed moeten hebben, maar toch.
    Nouja, ik hoef in ieder geval voorlopig niet te denken aan de pil oid de komende tijd
      donderdag 8 april 2010 @ 20:20:10 #115
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80097065
    Ik heb een vraagje...

Ik heb op mijn rechtertpel een wit 'stipje zitten, alsof de huid daar week is ofzo. En het doet me ook pijn als hij daar drinkt (pijn is een groot woord hoor). Maar volgens mij is de spruw nog toch echt wel helemaal weg. Kan het ook wat anders zijn of moet ik toch weer aan spruw denken?
    pi_80098234
    kan het een melkblaartje zijn?
      donderdag 8 april 2010 @ 20:46:47 #117
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80098426
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef owlet het volgende:
    kan het een melkblaartje zijn?
    Ja! Dat is het .

Mijn dank is groot, ik ga op zoek naar olijfolie en watjes .
    pi_80100722
    Buuuh, ik ben ongesteld en kolf ineens maar zo'n 40 cc per keer (normaal 150 cc). En daarnaast vertikt Lente het ineens om uit de borst te drinken.

Ik hoop maar dat het komt omdat ze zo vreselijk vekouden is dat ze niet door d'r neus kan ademen. Dan drinkt een flesje toch wat makkelijker.

Ik vrees wel heel erg voor m'n productie.
    pi_80100816
    Wat een mooie foto Lily!
    Wat fijn dat het zo relaxed gaat en dat je er zo van geniet
    pi_80102308
    Ssserpente, dat had ik laatst ook! De lactatiekundige adviseerde me zoveel mogelijk aan te leggen en te kolven. Liefst elk uur tot elke twee uur en dit een paar dagen te doen. Binnen twee dagen was het bij mij weer helemaal op orde.
    pi_80102402
    Thanks, Rubey. Kolven doe ik nu elke drie uur, vaker kan ik echt niet maken op m'n werk. Aanleggen heeft dus helaas geen zin omdat ze toch niet drinkt.
      Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:12:14 #122
    5428 crew  miss_sly
    pi_80103097
    He Sserpente, dat valt even vervelend samen met haar verkoudheid. Ik heb er met Senna maar 1 dag last van gehad. Ik hoop dat het bij jou ook snel over is en je produktie op peil blijft.
    pi_80103306
    Ah, jou zocht ik! Was dat maar één dag met Senna? En is ze toen vanzelf weer gaan drinken?
    pi_80103318
    hee bah, niet leuk, Ssserpente. En om de 3 uur kolven vind ik al veel (en zwaar).
    pi_80103630
    Ooh, zie je foto nu pas. Mooooi!

Om de drie uur is ook lastig. Werk op een uitzendbureau, dus daar heb je continu telefoon en inloop. Daarnaast is de bezetting sowieso al k*t en zijn er twee man op vakantie. Ik voel me dus al elke keer lullig tegenover m'n collega als ik weer 'naar boven' ga. Maar ja, het is niet anders. Gelukkig heeft ie begrip.
      Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:23:49 #126
    5428 crew  miss_sly
    pi_80103729
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
    Ah, jou zocht ik! Was dat maar één dag met Senna? En is ze toen vanzelf weer gaan drinken?
    Yep. Ik was er ook bang voor, maar gelukkig viel die dag ook nog eens op mijn vrije dag, dus dat kwam goed uit. Maar ik kon wel aanleggen, want ze was niet ook nog verkouden. Succes!
    pi_80103805
    Lily, wat een mooie foto! En wat heerlijk dat alles zo goed gaat.

Succes Sserpente. Hopelijk kan Lente snel weer door haar neusje ademen dan is het drinken ook weer een stuk makkelijker. Ik hoop dat je productie er niet al te erg onder lijdt.
      vrijdag 9 april 2010 @ 09:22:18 #128
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80113164
    miss, houdt je productie het? kolfloos de dag door?

zometeen komt de lk, en madam is *net* in slaap gevallen. timing weer
    pi_80113231
    Miss, ik moest vanmorgen nog aan je denken. Hoe is het met het borstweigeren van Senna? Is dat bij die ene keer gebleven?
    Lotte!
    Noah!
      Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 09:28:44 #130
    5428 crew  miss_sly
    pi_80113327
    Linda, ja dat was dus bij nader inzien dat ik ongesteld werd. Een dag/avond slecht drinken en toen was het weer over, gelukkig. Ze wordt wel steeds ongeduriger aan de borst, want er gebeurt altijd wel iets dat interessanter is.

Davinia, het gaat goed! Geen last van stuwing als ik niet kolf en Senna drinkt zoals gisteren als ik wel thuis ben overdag gewoon 2-3 keer. Ik hoop dat het zo een tijdje gaat

Succes met de lk! Ikhoop dat ze iets voor je kan betekenen.
      vrijdag 9 april 2010 @ 11:21:08 #131
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80116720
    lk is geweest, weer ff wat kleine tips gehad voor aanleggen. ook met in het achterhoofd dat ik geen diepte zie, dus dan is het moeilijk inschatten waar ze zit, zeg maar.

aviva aangelegd, eraf, tepel werd niet wit, maar wel supergevoelig en weer dat gesteek in die borst... dus we gaan nu 2 daagjes aan de gang met voetschimmeldaktarinspul, en als dat verlichting geeft, maandag naar de ha voor hele officiele spruwbehandeling... hoor ik daar iemand 'kwartet!' roepen?
    mag ik van jou, in de categorie 'bvproblemen' de spruw? ja, die heb ik ook. kwartet!
    sorry, kword er een beetje melig van zo langzamerhand...

naja, eerst maar eens zien dat de voetschimmeldaktarinspul werkt...

en dan mag het wel klaar zijn, hoor!
      Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 11:55:58 #132
    5428 crew  miss_sly
    pi_80118110
    Jeuh DAvinia, je krijgt het ook wel echt allemaal he
    Maar het mag idd wel eens klaar zijn. Op naar de overige periode probleemvrij bv
    pi_80119171
    Het is inderdaad niet leuk Davinia, maar je bericht is wel grappig Tsjonge, wat gaat het volgende in je verzameling zijn?

Comazuipen
    pi_80128341
    Lotte drinkt echt, uit mijn borst, zonder plastic ertussen...zou ze het na een half jaar dan eindelijk kunnen? *duimduimduim*

edit: ze heeft de hele voeding gedronken, beide borsten. Ze is alleen wel heel onrustig aan de borst. Dat is ze wel vaker maar nu was het al heel snel. Drinken uit de borst zou toch makkelijker moeten gaan dan drinken met een tepelhoedje. Ook aan de kant waar ze normaal het meeste drinkt, dronk ze nu het minste... ik heb er een filmpje van, voelt een van de deskundige-dames zich misschien geroepen om te kijken?

[ Bericht 49% gewijzigd door Linda2205 op 09-04-2010 16:52:40 ]
    Lotte!
    Noah!
    pi_80131973
    en weer een voeding zonder Ik durf niet te hopen voor morgenochtend, maar meeen zou het fijn zijn zonder tepelhoedjes
    Lotte!
    Noah!
      Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 19:01:15 #136
    5428 crew  miss_sly
    pi_80133476
    Wow Linda, wat goed van Lotte! Wat zou het fijn zijn als het voortaan zonder kan!
    pi_80151967
    Hoppa en de ochtendvoeding ook
    Lotte!
    Noah!
      zaterdag 10 april 2010 @ 08:23:00 #138
    265732 Keshet
    pi_80152037
    Wat fijn Linda!

Mij wordt op dit moment juist een tepelhoedje 'aangesmeerd' in het ziekenhuis.
    Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Maandag de lk maar weer eens optrommelen.

Op dit moment zijn we vooral het drinken uit een flesje aan het oefenen met Teigetje. We mogen er nu 2 per dag geven. Vanaf maandag krijgt ze 12 ipv 24 voedingen per dag. Daarmee wordt het hongergevoel ietsjes opgewekt en drinkt ze waarschijnlijk nog makkelijker uit een flesje. Niet dat het nu moeilijk gaat hoor, mevrouwtje is een klein slokkopje.

Goed kunnen drinken uit een flesje is een voorwaarde om naar huis te kunnen vandaar dat ik dat even prefereer boven goed uit de borst kunnen drinken.
    Wat wel tof is dat we het aanleggen nu ook elke dag oefenen! Teigetje snapt prima wat ze moet doen maar de hap die ze moet nemen is nog te groot voor haar mondje vandaar dat de verpleegsters met het tepelhoedje aan komen zetten.
    Ben erg benieuwd of de lk me nog verder op weg kan helpen met het aanleggen want volgens mij doe ik dat gewoon nogal amateuristisch.
    pi_80152095
    Keshet, als je graag BV wil geven, kan je dan niet aankaarten in het zkh dat je wil vingervoeden? Dmv het geven van een flesje kan het drinken aan de borst bemoeilijken.

Uit ervaring weet ik dat de hap met een tepelhoedje ook groot is. Een tepelhoedje is er in verschillende maten en is sowieso een stukje langer als je eigen tepel. Het is niet zo dat als je met een tepelhoedje voed, dat ze dan wel alleen aan je tepel mag hangen, ipv aan een deel van je borst. Hopelijk kan de lk je daar mee helpen.

voor jullie!
    Lotte!
    Noah!
      zaterdag 10 april 2010 @ 08:45:17 #140
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80152129
    Keshet wat heerlijk dat ze het goed doet .

Ik heb dus twee weken met zo'n melkblaartje gevoed. Hier een vraag gesteld en nu, een dag later, is het al weg . Watjes met olijfolie .

Nogmaals dank, zo fijn om hier geholpen te worden .
    pi_80152557
    Keshet, jij bent een specifiek geval. Tepelhoedjes zijn niet altijd slecht. Bij prematuren is het vaak de manier om ze aan de borst te krijgen.
    pi_80152688
    Davinia nee he Hier werkte daktarin antischimmelcreme overigens helemaal niet, gentiaan violet werkte wel binnen een paar dagen.

Lotte wat goed!! Super fijn Linda

Wupwup wat een prachtige foto

Keshet een vriendin van mij is ook begonnen met tepelhoedjes omdat haar kindje te klein was om een grote hap te nemen (nou ja klein, vergeleken met jouw Teigetje een enorme 2 kilo!) Op dit moment is het kindje 3 maanden (1,5 maand in uitgerekende datum) en is ze samen met een LK bezig het tepelhoedje af te wennen en moet ze blokvoeden want ze heeft wat last van overproductie (echt super dat het met de productie toch goedgekomen is ) Ze wennen het tepelhoedje af door een steeds grotere maat te gebruiken waardoor haar kindje een steeds grotere hap moet nemen.
    pi_80153126
    Lotte, wat goehoed! Echt super!

Comadrinken Herkenbaar. Wat een mooie foto Wupwup.

Davinia, jeumig, het zit jullie niet mee. Mogen de bv-goden hun zegen eens jullie kant opblazen en weg met die spruw.

Keshet, spannend hoor, hopelijk heeft het allebei snel door, het flesje en de borst. Als dat betekent dat ze sneller naar huis mag!

Hier al 10 maanden met tepelhoedje. Ik ben er blij mee.
    Tja, het staat te boek als slecht, maar mijn lk vertelde me dat dat ook vooral komt door de oude tepelhoedjes die veel dikker en stugger waren. Maar goed, liever zonder, uiteraard.
    Hier gaat dat echt niet meer lukken, hij is er zo aan gewend. Zonder hoedje kijkt hij me zo vragend aan en hapt hij niet aan tot het erop zit.
    En de laatste tijd plukt hij het eraf als hij klaar is en stopt het in zijn mond.
      zaterdag 10 april 2010 @ 10:39:57 #144
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80153611
    Leah

Lotte, wat goed van je!
    En ook al zo'n lieve foto

Davinia, het zit je niet echt mee hè?
    Zeg dat Raynauds: hoe ziet dat uit op een tepel? Ik heb jou of freecell wel eens iets zien schrijven van wit enzo. Ik vraag het omdat mijn rechtertepel als ik mijn bh uitdoe en hij zich uitvouwt (ingetrokken tepel die met wat stimulatie wel wil meewerken ) in het midden een witte vlek vertoont die na enkele seconden weer gewoon roze kleurt.
    ik zag net links na het kolven dat mijn tepel voor de helft wit was en kolven deed ook een beetje zeer. Dat heb ik anders nooit...

[ Bericht 11% gewijzigd door Asyniur op 10-04-2010 12:55:22 ]
    pi_80155115
    Tepelhoedje is hier echt de redding geweest voor de borstvoeding Hannah kon op de een of andere manier veel gemakkelijker drinken uit het tepelhoedje. Ondertussen ben ik wel blijven oefenen met het aanleggen aan de tepel. Op een gegeven moment snapte ze het gewoon, en nu drinkt ze 100% aan de tepel
      zaterdag 10 april 2010 @ 14:14:30 #146
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80158700
    keshet, fijn dat jullie kunnen gaan oefenen met aanleggen!

asy, dat klinkt bekend ja... prikkelt het ook? zo'n venijnige prikkel, zeg maar? dan zou ik een lk laten komen om te kijken of je goed aanlegt. zeker als het nw is sinds je voedt. niet te lang mee wachten, want het wordt alleenmaar pijnlijker.
    pi_80159213
    Tot nu toe hier de hele dag zonder tepelhoedje, maar ze is zoooo onrustig opeens. Met tepelhoedje dronk ze altijd vrij lang, nu is ze heel snel klaar en schopt, trekt, overstrekt, trappelt en krabt. Ze huilt vaak na het drinken en wil al heel snel (2u ofzo) weer. De nacht was prut, iedere 2u wakker, maar wel van 18.00 tot 07:45 in bed gelegen zonder voeding, dus ze zal toch genoeg binnen krijgen.

Is dit gedrag nou toeval of is het ergens naar terug te leiden?
    Lotte!
    Noah!
    pi_80159245
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef oeke het volgende:
    Hier al 10 maanden met tepelhoedje. Ik ben er blij mee.
    Tja, het staat te boek als slecht, maar mijn lk vertelde me dat dat ook vooral komt door de oude tepelhoedjes die veel dikker en stugger waren. Maar goed, liever zonder, uiteraard.
    Hier gaat dat echt niet meer lukken, hij is er zo aan gewend. Zonder hoedje kijkt hij me zo vragend aan en hapt hij niet aan tot het erop zit.
    En de laatste tijd plukt hij het eraf als hij klaar is en stopt het in zijn mond.
    Hier ook Lag ze een beetje aan mn tepel te likken en te kijken waar ik nou bleef met dat ding. En inderdaad 'm vastgrijpen en lekker verder sabbelen na een voeding (wat ik wel eng vond trouwens, dat plastic in dr mond...)
    Lotte!
    Noah!
    pi_80160101
    Lieve foto, Wup.

Linda, fijn dat ze zonder tepelhoedje drinkt. Maar gezien haar gedrag zou ik toch gaan twijfelen of ze wel genoeg binnen krijgt. Lijkt er toch nog op dat ze nog honger heeft. Ik vrees dat er maar één manier is om erachter te komen: toch weer even proberen met het hoedje.

Ik heb nog steeds twee slappe, lege zakjes. Ik leg Lente elk half uur/uur aan en dat gaat gelukkig weer wat beter nu d'r neusje weer wat open is, maar ik heb 'r nog niet één keer horen slikken. Er lijkt echt geen druppel meer uit te komen. Ik krijg niet eens meer een tsr. Zelfs niet met die oxytocineneusspray... En Lente heeft zo'n honger. Ze huilt alleen maar en heeft maar tien minuten kunnen slapen voordat ze weer wakker werd van de honger.

Dus, hoewel het niet bevordelijk is voor m'n productie, heb ik r net toch maar 100 cc bv uit de vriezer gegeven. Ze dronk als een tierelier, heeft gelukkig weer een half uurtje gelachen en slaapt nu eindelijk.

Hoewel ik altijd veel vertrouwen heb in m'n lichaam, heb ik er nu eerlijkgezegd een hard hoofd in.

Wat ik nog wil proberen is om d'r vannavond geen pyjamapapje te geven en d'r vannacht bij me te houden (N. is er toch niet) zodat ze vannacht bij me kan drinken. Hopelijk schroeft dat m'n productie weer wat op. Andere tips zijn ook welkom.
    pi_80160262
    Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...

Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet. voor jullie en voor de komende nacht
    Lotte!
    Noah!
    pi_80161299
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
    Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...

Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet. voor jullie en voor de komende nacht
    Dat snap ik ja, dat je bang bent om het weer te verpesten. Lastig. Dan maar ff aankijken nog idd. Als ze nou vannacht nog tig keer komt, dan is het misschien toch honger... Misschien kun je een LK bellen om te vragen of het zou kan zijn dat ze er minder uit krijgt nu ze zonder hoedje drinkt.

Ik ben ongesteld, daarom is mn productie teuggelopen. Tenminste, dat lijkt me het voor de hand liggendst. Baal er zo van. Dit kan toch niet ineens het einde van de bv betekenen?

Zit eraan te denken om ook een LK te bellen, maar ik vrees dat ze ook niet meer kan vertellen dat vaak en 's nachts aanleggen.

Zou het helpen als ik de pil ga? Zo'n speciale voor bv?
      zaterdag 10 april 2010 @ 16:07:16 #152
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80161638
    Linda ik zou gewoon volhouden hoor! Misschien moet ze ook even wennen om te drinken zonder tepelhoedje. Dan maar even elke 2 uur. Uiteindelijk zal het dan wel weer goed komen lijkt me.

Ssserpente, wat voor pil bedoel je? Een anti-conceptiepil?
    Maar inderdaad vaak aanleggen. Ik heb toen advies gekregen om tussen het drinken door te kolven.
    Harry dronk toen ongeveer elke 3 uur en precies daar tussen in kolfde ik dan mijn borsten leeg. Dat heb ik maar 1 dag gedaan en toen had ik een mega-productie
    Of meteen direct na de voeding kolven en dan helemaal leeg...

Davinia, Harry heeft net gedronken en de tepel kwam er mooi rond uit en geen verkleuringen. Ik kijk het nog wel even aan. Ik moet sowieso de 27e terug naar de kinderarts/lk...
    pi_80161860
    Jup, bedoel de anticonceptiepil. Dan is je mentruatie niet echt zeg maar, omdat je geen eisprong hebt. Misschien heeft dat dusdanig invloed op je hormoonhuishouding dat je productieook niet terugloopt als je ongesteld bent.

Hm,misschien toch maar eens een Lk bellen om dat te vragen. Hoe zit dat, kun je die gewoon bellen?

O wacht, dat staat in de OP, dacht ik. Ff kijken.
    pi_80163236
    Toch raar eigenlijk, Ssserpente
    Blijven aanleggen en kolven dan maar....wat moet je anders?

Ik slik al een tijd de cerazette pil en heb dus geen last van menstruaties.
    pi_80165213
    Ik weet niet of het inderdaad zo werkt, maar ik vind het wel interessant! Cerazette bevat alleen progestageen, dus ik snap je gedachtegang. Ik lees mee! Je weet overigens wel dat je bij deze pil geen stopweek hebt en je evt spotting kunt krijgen?
    Verder: aanleggen aanleggen aanleggen. Beter vaker kort voeden dan minder vaak lang. Soort regeldagen inlassen dus. Samen slapen, huid op huid contact (lekker samen in bad of onder de douche bijv), dragen in de doek. Nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie, want dan is je prolactinegehalte het hoogst. Als je productie dermate dramatisch blijkt, kun je met een lactatiekundige nog overleggen of Domperidon zin heeft, maar dat alleen met begeleiding!
    pi_80171667
    WupWup, mag ik vragen wat jij bent, dat je er zoveel verstand van hebt? Van beroep dus he...anders klinkt het wel een beetje stom

Muppie is hier lekker gaan slapen, dus ben benieuwd wat de nacht brengt. Vannacht was ze gewoon tevreden met een speen steeds en er zat 14u tussen de voedingen. Dat hoeft voor mij niet, 12u is normaal max. We zullen zien!

Ssserpente, veel succes vannacht
    Lotte!
    Noah!
    pi_80171778
    Thanks, Lin. Jij ook succes vannacht. Hoop dat ze lekker slaapt en fijn door blijft drinken zonder tepelhoedje.

Wup, jij ook bedankt. Ik was sowieso van plan om binnenkort de ha eens te bellen voor de pil. Spotting is niet zo erg, iig minder erg dan ongesteld zijn.

Een een regeldag is het wel geworden vandaag. Ze heeft de hele dag aan de borst of in de doek gehangen. Misschien heeft het al wel effect gehad: ik had net een tsr!

Welterusten!
    pi_80172365
    hoera voor de tsr

allen succes vannacht (ook voor mezelf )
      zondag 11 april 2010 @ 08:55:00 #159
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80178389
    yay voor Ssserpente!
    En mama's? hoe is het vannacht gegaan?
    pi_80178739
    Ze was 1x wakker en kwam om 8u voor een voeding en mn borsten zaten goed vol, na een dag om de 2u drinken. Eens zien wat de dag brengt.

Ssserpente hoe was het bij jullie?
    Lotte!
    Noah!
    pi_80181319
    Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.

Lily, hoe was jouw nacht?

Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.

Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.

Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.

Vanmorgen een -momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 11-04-2010 12:21:42 ]
    pi_80189170
    Onze nacht ging wel goed. Ze heeft om 21.00 uur gedronken, om 2.30 en weer om 6.00. Daana lekker uitgeslapen tot 11.00.
    Geen ritme maar ach...

Ze drinkt vandaag wel weer slordig, vind ik, zodat ze sneller honger krijgt en ik weer vaker aan moet leggen. Ik ben net met middelste naar de bios geweest (het is vandaag David verwendag ) en die tijd was ze ontroostbaar volgens mijn lief.
    Ze wilde bij terugkomst meteen weer drinken en nu ligt ze lief te spelen.

Ik heb zelf wel het idee dat de nachten wat rustiger zouden verlopen als ze op haar eigen kamertje zou slapen maar ik ben er gewoon nog niet aan toe.
    Sowieso slapen de kinderen een verdieping lager en dat vind ik ook nog niet handig in haar geval.
    pi_80189739
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 12:08 schreef Ssserpente het volgende:
    Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.

Lily, hoe was jouw nacht?

Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.

Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.

Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.

Vanmorgen een -momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.
    Wat fijn dat het goed ging! En stevig is goed

Als ze zo op dr buik drinkt, houdt ze dan wel dr hoofdje omhoog? Lotte doet dat ook weleens, inderdaad 's ochtends in bed met papa spelen en dan ineens vanuit je ooghoek zien dat er ook nog wat te drinken te halen valt Dan is het aanvallen, maar stort ze dr hoofd echt neer, waardoor ze dus geen lucht krijgt. Koppie omhoog, grote hap lucht, laten vallen, 1x zuigen, hap lucht enz.enz.

Lily wat sneu dat ze zo verdrietig was toen jij in de bios was Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met slordig drinken en dan weinig binnen krijgen, kan je dat miss. uitleggen?
    Lotte!
    Noah!
    pi_80190519
    Met slordig drinken bedoel ik: vaak loslaten; spelen met tepel; mij lief aankijken
    en dan tussendoor wat slokjes nemen. Schiet niet heel erg op zo natuurlijk ..

Maar Leah is van origine een slordige drinkster. Eigenlijk gaat het 's nachts dus het beste en effectiefste
    pi_80190704
    en als je je afzonderd of in een donkere kamer gaat zitten... tis voor jou natuurlijk ook niet fijn als ze 's nachts inhaalt...
    Lotte!
    Noah!
    pi_80190856
    Ja, dat zou misschien kunnen maar dat werkt dan vaak gewoon niet zo. Ik kan me ook niet altijd afzonderen want ik ben geregeld alleen met de kinderen enzo.
    Ach...maakt ook niet uit verder hoor. Als het me echt stoort dan zoek ik vanzelf wel naar oplossingen maar vooralsnog loopt het allemaal wel.
    pi_80191052
    Ja, das waar, je hebt er natuurlijk nog 2 rondlopen..lastig lijkt me...

Mn meiske kan multi-tasken. Echte vrouw dus Hengelen naar een camera en drinken, kan allemaal tegelijk
    SPOILER
    Je ziet nog net dat kleine graai-handje, links onderin
    Lotte!
    Noah!
    pi_80193458
    Linda ik ben verloskundige. Leuke foto! Je ziet Lotte fronsen van concentratie
    Ssserpente wat goed dat het weer beter gaat met je productie. En wat grappig dat ze steeds naar je toe kwam kruipen voor een slokje
      zondag 11 april 2010 @ 19:59:36 #169
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80198138
    Ik heb ook eens een vraagje. Ik heb dus nu al gevraagd of ik een ruggeprik mag bij de bevalling ( ) en ik kreeg dus een boekje mee met voor- en nadelen. Nu staat er in dat er geen nadelige effecten zijn voor de borstvoeding, maar is dat ook echt zo? Ik meen toch dat alles wat ik binnenkrijg ook mij mijn kindje komt..
      zondag 11 april 2010 @ 20:04:32 #170
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80198414
    Weer een vraagje ...

R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?

Oh, hij is nu 4 mnd trouwens, vandaag .
    pi_80198477
    Tico, wat ik toen heb begrepen (disclaimer: andere taal, pin me er niet op vast) is dat een ruggeprik niet in je bloedbaan terecht komt en dus ook niet in contact komt met de baby of de bv, itt pethidine
    Lotte!
    Noah!
      zondag 11 april 2010 @ 20:06:07 #172
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80198486
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef Groofsken het volgende:
    Weer een vraagje ...

R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?
    Groof, hoelang doet hij over een flesje? Als hij lekker binnen de tijd blijft en niet ongeduldig wordt aan de fles omdat het hem te langzaam gaat, dan zou ik het zo laten. Laat het vooral je aan R. over om aan geven of hij een grotere speen wilt en niet door een verpakking.
    pi_80198538
    Tico, volgens mij is de clue van een ruggenprik juist dat je het niet 'binnenkrijgt' omdat het rechtstreeks in je ruggenmerg wordt gespoten.
      zondag 11 april 2010 @ 20:08:48 #174
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80198591
    Als hij hem eenmaal pakt, drinkt hij hem heel ontspannen leeg tot en met de laatste druppel. Maar hij doet vaak wel moeilijk/ onrustig in het begin, en ik snap nogsteeds niet waarom.
    pi_80198642
    Ssserpente, hoe ging het vandaag? Nog meer TSR-en gehad?
    Lotte!
    Noah!
      zondag 11 april 2010 @ 20:10:14 #176
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80198667
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef Groofsken het volgende:
    Als hij hem eenmaal pakt, drinkt hij hem heel ontspannen leeg tot en met de laatste druppel. Maar hij doet vaak wel moeilijk/ onrustig in het begin, en ik snap nogsteeds niet waarom.
    Misschien omdat hij honger heeft en het hem niet vlug genoeg gaat? Je kunt proberen hoe hij drinkt met een grotere speen... Is dat hetzelfde verhaal, dan ligt het daar niet aan.
      zondag 11 april 2010 @ 20:12:24 #177
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80198779
    Hihi, ja dat had ik dus ook bedacht, vandaar mijn vraag .

Alleen kan ik dan niet plaatsen waarom hij aan de borst eigenlijk nooit moeilijk doet . Je zou toch zeggen dat dat dan ook niet snel genoeg gaat.

Ik ga het toch maar eens gauw proberen in ieder geval .
    pi_80198809
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:
    Ssserpente, hoe ging het vandaag? Nog meer TSR-en gehad?
    Jups, gelukkig wel. Heb weer wat meer hoop. Maar ga morgen wel ff de huisarts bellen voor de pil. Hier heb ik echt geen zin in elke maand.

Hoe is 't met jullie?
    pi_80199018
    Goed! Weer een tepelhoedjes-loze dag. Wel pijn links, toch ff wennen, zonder bescherming. Ik blijf ook het gevoel houden alsof ze niet genoeg drinkt, omdat het zo snel klaar is. Woensdag naar de KA, dan vraag ik wel of ik een keertje extra mag komen wegen binnenkort. Vandaag netjes iedere 3u ongeveer, dus dat is een goed teken. Verder ook goed te spreken, dus denk inderdaad dat ze gister moe en sjaggo was
    Lotte!
    Noah!
      zondag 11 april 2010 @ 20:23:12 #180
    272309 Groofsken
    De goeie ouwe zak.
    pi_80199333
    Wat bijzonder Linda, dat het nu ineens zomaar zonder gaat . Hopelijk blijft het goed en steeds beter gaan .
    pi_80199600
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:23 schreef Groofsken het volgende:
    Wat bijzonder Linda, dat het nu ineens zomaar zonder gaat . Hopelijk blijft het goed en steeds beter gaan .
    Ik snap het ook niet. Ik had het hoedje er al af en ze bleef naar mn tepel happen. Dat deed ze wel vaker en dan probeerde ik het altijd wel eventjes, maar meer als 1x zuigen (of vaker dan 1 voeding) deed ze het nooit. En nu zoog ze, maar er kwam niks. Andere borst aangelegd en daar dronk ze gewoon. Volgende voeding weer, en weer en weer. En wat er nou anders is dan eerst...geen flauw idee. Maar fijn is het wel
    Lotte!
    Noah!
      zondag 11 april 2010 @ 20:29:43 #182
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80199671
    Het is het kwartje...
    pi_80199698
    Fijn Sserpente, dat het weer lekkerder gaat.

En Linda, ook al goed nieuws. Wennen lijkt het me inderdaad.
    Trouwens over aankomen, kijk niet raar op als Lotte niet veel aankomt, dat hoeft niet perse iets te zeggen over hoeveel ze drinkt.
    Ko komt al 4 maanden niet zoveel aan, echt bijna niets, maar groeit wel in de lengte+ hoofdomtrek. De lk zei dat dat normaal was, dat de groei op een bepaald moment minder hard gaat. Itt flesvoedingsbaby's die gestaag doorgroeien.
    Ik zou vooral op plasluiers letten en humeur.

Jongens, ik baal enorm. We hebben weer spruw.
    En Ko heeft me vandaag 2 keer heel hard gebeten. En geloof me, ook door een tepelhoedje heen doet dat pijn.
    Ik heb zo geen zin om weer die kuur te gaan doen. Bah. En ik ben ook bang dat het bij een groter kindje echt veel meer gedoe is.
    En we waren zo lekker bezig.
      zondag 11 april 2010 @ 20:31:23 #184
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80199766
    Oeke, das k*t..
    pi_80200068
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef oeke het volgende:
    Fijn Sserpente, dat het weer lekkerder gaat.

En Linda, ook al goed nieuws. Wennen lijkt het me inderdaad.
    Trouwens over aankomen, kijk niet raar op als Lotte niet veel aankomt, dat hoeft niet perse iets te zeggen over hoeveel ze drinkt.
    Ko komt al 4 maanden niet zoveel aan, echt bijna niets, maar groeit wel in de lengte+ hoofdomtrek. De lk zei dat dat normaal was, dat de groei op een bepaald moment minder hard gaat. Itt flesvoedingsbaby's die gestaag doorgroeien.
    Ik zou vooral op plasluiers letten en humeur.

Jongens, ik baal enorm. We hebben weer spruw.
    En Ko heeft me vandaag 2 keer heel hard gebeten. En geloof me, ook door een tepelhoedje heen doet dat pijn.
    Ik heb zo geen zin om weer die kuur te gaan doen. Bah. En ik ben ook bang dat het bij een groter kindje echt veel meer gedoe is.
    En we waren zo lekker bezig.
    We hebben van de week gewogen op onze eigen weegschaal (niet echt betrouwbaar natuurlijk) en daar woog ze 7 kilo. Das maar een halve kilo aangekomen in meer dan een maand tijd. Maar goed, ze is tevreden, eet alles wat je d'r voorzet, ontwikkelt zich verder prima, voor zover ik dat kan zien, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Maar de KA gaat altijd uitrekenen wat ze per dag aankomt. Ze is gewoon geen spekkie. Dr week jongere vriendje is al bijna 9 kilo...

Wat klote van de spruw! Hoe komt dat nou ineens? GV nog in huis of moet je dat bestellen? En bijten doet zeer ja, zelfs zonder tandjes, dus ik kan me niet voorstellen hoe het bij jou gevoeld heeft
    voor jullie

@ GWS, had je dat kwartje niet wat eerder deze kant op kunnen schuiven? Zeg, een maand of 6.5 geleden ofzo?
    Lotte!
    Noah!
    pi_80200697
    Lin, wat goed joh! Gek hè, dat ze het ineens doorheeft? En om de drie uur is prima toch? Hoevaak kwam ze met tepelghoedje? En kun je niet enigszins aan je borsten voelen of ze ze leeg gedronken heeft?

Oeke, wat klote weer, zeg. Blegh! En bijten det ook verrekte veel zeer, kan ik je uit ervaring vertellen. Lente heeft er laatst gewoon een klein stukje uit gebeten...
    pi_80200699
    Ko woog met 9 maanden 8600 gram. Hij was vanaf dec dus maar 200 gram aangekomen. In 3 maanden dus.
    Maar goed wel 4 cm gegroeid. Dus daar gaat het dan maar inzitten denk ik. En spekarmpjes heeft hij ook nog steeds.
    Hoe doet je KA dat? Het geheel delen door het aantal dagen sinds de laatste weging? Maar wat heb je daar precies aan?

Ik ben bang dat die spruw is ontstaan door lage weerstand en misschien omdat ik ongesteld ben ofzo. Ik zou ook niet goed weten waarom anders.
    pi_80201140
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:47 schreef oeke het volgende:
    Ko woog met 9 maanden 8600 gram. Hij was vanaf dec dus maar 200 gram aangekomen. In 3 maanden dus.
    Maar goed wel 4 cm gegroeid. Dus daar gaat het dan maar inzitten denk ik. En spekarmpjes heeft hij ook nog steeds.
    Hoe doet je KA dat? Het geheel delen door het aantal dagen sinds de laatste weging? Maar wat heb je daar precies aan?

Ik ben bang dat die spruw is ontstaan door lage weerstand en misschien omdat ik ongesteld ben ofzo. Ik zou ook niet goed weten waarom anders.
    Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..

Ssserpente, ook 3u. Ze kan wel langer hoor, maar als we gewoon thuis zijn wil ze toch wel wat drinken dan. Als we onderweg zijn maakt het dr niet zo veel uit, dan redt ze het ook wel 4 tot 5u. Mn borsten voelen 's ochtends wat voller, soms staan ze op knappen, maar na de ochtendvoeding is dat weg en voelen ze de rest van de dag hetzelfde, gedronken of niet. Nadeel daarvan is dat ik niet meer kan voelen welke aan de beurt was

Slaapt Lente al? Met of zonder papje?
    Lotte!
    Noah!
    pi_80201741
    Oeke, ik heb nog een ongebruikt flesje GV staan, belang bij?

En ik zag vandaag twee mensen gezellig voeden en ik was tegelijk een flesje aan het geven. Nog eventjes een gevoel... benieuwd wanneer dat over gaat. ik baalde gewoon van mijn eigen gevoel.
    pi_80202222
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 20:55 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..

Ssserpente, ook 3u. Ze kan wel langer hoor, maar als we gewoon thuis zijn wil ze toch wel wat drinken dan. Als we onderweg zijn maakt het dr niet zo veel uit, dan redt ze het ook wel 4 tot 5u. Mn borsten voelen 's ochtends wat voller, soms staan ze op knappen, maar na de ochtendvoeding is dat weg en voelen ze de rest van de dag hetzelfde, gedronken of niet. Nadeel daarvan is dat ik niet meer kan voelen welke aan de beurt was

Slaapt Lente al? Met of zonder papje?
    O nou, da's toch mooi dan? Ik zou idd gewoon lekker op m'n eigen gevoel afgaan. Als ze nog honger heeft dan merk je dat echt wel. Ik kan ook niet voelen welke aan de beurt is. Heb een armbandje dat ik steeds omwissel.

Lente is klaarwakker. Ze heeft, op tien minuten na in de doek, geen ochtendslaapje gedaan en d'r middagdutje pas rond 15:00 uur. N. is 'r aan het entertainen.

Free, kan me voorstellen hoe je je voelde. Maar je hebt echt alles gegeven. Niet vergeten hè?
    pi_80203896
    Lotte, wat Sserpente zegt. Gewoon op je eigen gevoel afgaan. Kan me voorstellen dat dat als een examen voelt. Misschien kun je voor jezelf haar groeicurve invullen op borstvoeding.com zodat je nog een ander referentiekader hebt.

Ik vergeet ook altijd welke kant. Ik voel het ook niet.

Free, dat lijkt me inderdaad toch weer even confronterend.
    Ik PM je even over die GV. Dat is misschien toch wel fijn om weer te gebruiken.
    pi_80207509
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef Ticootje het volgende:
    Ik heb ook eens een vraagje. Ik heb dus nu al gevraagd of ik een ruggeprik mag bij de bevalling ( ) en ik kreeg dus een boekje mee met voor- en nadelen. Nu staat er in dat er geen nadelige effecten zijn voor de borstvoeding, maar is dat ook echt zo? Ik meen toch dat alles wat ik binnenkrijg ook mij mijn kindje komt..
    Ik heb toevallig mijn afstudeeronderzoek hierover gedaan. In een paar studies is er de eerste 24 uur wel effect te zien op de borstvoeding, in de zin dat er minder vaak volledige borstvoeding werd gegeven in de epiduraalgroepen. Na deze eerste 24 uur is er geen significant verschil meer waar te nemen. Waar het precies aan te wijten is, hebben wij niet onderzocht. We hebben gekeken tot 24 weken post partum.
    pi_80211414
    Dat is wel interessante materie Wupwup. Heb je het vergeleken met andere methoden van pijnstilling of alleen met bevallingen zonder pijnstilling?

Ik gebruik nu trouwens al een tijdje deze armband om bij te houden wanneer de laatste voeding was en aan welke borst. Erg handig
    pi_80214764
    Dat ziet er echt een handig ding uit octopussy (maar ik zal niet meer zo lang borstvoeding geven, dus is het niet meer zo nuttig voor mij). Maar tot vorige week voelde ik het wel makkelijk aan mijn borsten welke kant de laatste keer aan de beurt was geweest, maar nu heb ik al een paar keer dat ik het dus niet meer voel (niet altijd hoor, meestal 1 keer ofzo per dag).
    pi_80215101
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 23:58 schreef octopussy het volgende:
    Ik gebruik nu trouwens al een tijdje deze armband om bij te houden wanneer de laatste voeding was en aan welke borst. Erg handig
    Ik gebruikte gewoon een simpel elastieke armbandje wat ik nog had liggen en wisselde daarmee van pols. Maar ik gebruik het al weken niet meer.
    Ik onthoud het meestal wel en anders is er ook geen man overboord
    pi_80215166
    oeke, wat balen van die spruw
    pi_80216326
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:38 schreef oeke het volgende:
    Lotte, wat Sserpente zegt. Gewoon op je eigen gevoel afgaan. Kan me voorstellen dat dat als een examen voelt. Misschien kun je voor jezelf haar groeicurve invullen op borstvoeding.com zodat je nog een ander referentiekader hebt.

Ik vergeet ook altijd welke kant. Ik voel het ook niet.

Free, dat lijkt me inderdaad toch weer even confronterend.
    Ik PM je even over die GV. Dat is misschien toch wel fijn om weer te gebruiken.
    Ik ben wel 1 met mn kind, maar dezelfde naam hebben we nog niet hoor

We hebben inderdaad een curve op bv.com. Die buigt wel iets af, ff kijken of ik 'm hier kan posten, moment
    Lotte!
    Noah!
    pi_80216412
    oeh excuus! Telt moeheid nog? Hoe ging het vannacht?

Ko heeft echt last van de spruw. Nu ik het doorheb zie ik dat drinken niet lekker gaat en pijn lijkt te doen.
      maandag 12 april 2010 @ 10:04:03 #199
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80216517
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 09:59 schreef oeke het volgende:
    oeh excuus! Telt moeheid nog? Hoe ging het vannacht?

Ko heeft echt last van de spruw. Nu ik het doorheb zie ik dat drinken niet lekker gaat en pijn lijkt te doen.
    Snel beginnen met behandelen dan maar...
    pi_80216656
    Om 5u was ze wakker met een snotneus, maar ze heeft nog tot 8u in bedje gelegen. Heel stilletjes, ben maar naar binnen gegaan om te kijken Ze is nu wel steeds 's avonds vaak wakker. Iedere keer weer terug voor een speen enzo.. maar goed.

Curves:

Echt stom oeke, dat jullie nu alweer spruw hebben Hopelijk is het snel weer weg met de GV. Krijgen we wel weer Ko's paarse mondje te zien?
    Lotte!
    Noah!
      maandag 12 april 2010 @ 10:12:29 #201
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80216744
    Ik vind de curve er juist heel goed uitzien hoor Linda. Ze schiet nu meer de lengte in...
    pi_80216771
    Ondanks dat d'r gewicht een beetje afbuigt? Nouja, overmorgen weer wegen, dan post ik 'm nog wel een keertje
    Lotte!
    Noah!
      maandag 12 april 2010 @ 10:19:07 #203
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80216909
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Linda2205 het volgende:
    Ondanks dat d'r gewicht een beetje afbuigt? Nouja, overmorgen weer wegen, dan post ik 'm nog wel een keertje
    Nou ja, afbuigen vind ik wel een heel groot woord... Hij volgt toch prima het lijntje..
    pi_80216994
    Vind ik ook hoor Linda. Ziet er heel goed uit!

Vandaag ga ik beginnen met daktarin en morgen komt hopelijk de GV van Freecell. Ik ga ze combineren. dat was de vorige keer ook de gouden greep na een tip van mijn lk.
    Dus er komt vast wel een blauw mondje van Ko.
    pi_80219272
    Ze wordt lang Linda!

Oeke wat irritant dat jullie weer spruw hebben Hopelijk werkt de combi Daktarin en GV weer goed en zijn jullie er snel van verlost Gaan jullie de orale gel van Daktarin gebruiken? Die smaakt tenminste wel lekker. GV is zo bitter
    pi_80219920
    Ja, de orale gel. En dan nog de micanozol van het kruidvat ofzo.
    Nouja, gaat vast snel over.

Wel gek dat de optie spruw niet meer in mijn hoofd zat. Dat spruw bij hele kleine baby's hoort en niet bij mini reusjes als de mijne.
    pi_80222434
    Linda, ziet er goed uit joh! Wat een mooi lijntje.
    Bij afbuigen denk ik meer aan dit:

terwijl de lengte dit doet

En dan moetje je voorstellen hoe dat er op de CB curve uitziet
    pi_80223015
    Eigenlijk vind ik dat ook geen afbuigen free. Hij volgt gewoon de curve. Weliswaar onderin, maar als niemand dat doet, krijg je ook geen 0-lijn

Linda geen zorgen hoor. Zie d'r eens de lengte inschieten!

Octopussy het ging om de vraag of epidurale analgesie tijdens vaginale bevallingen invloed zou hebben op volledige bv en dat dan uitgezet in verschillende tijdsduren.
    pi_80223083
    Ja, hij volgt hier inderdaad welongeveer de curve ergens onderin. Maar in het groene boekje dus écht niet
      maandag 12 april 2010 @ 13:24:29 #210
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80223095
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
    Ja, hij volgt hier inderdaad welongeveer de curve ergens onderin. Maar in het groene boekje dus écht niet
    Daar zat Jen zelfs op -1...
    pi_80223214
    Ik word opeens weer helemaal zenuwachtig van al dat gepraat over afbuigen.
    Ze zeiden hier dat het oke was, maar met 9 maanden hebben we geen afspraak gehad op het cb dus ben ik gaan wegen bij mijn lk.
    Maar als die van Leander afbuigt wat doet die van Ko dan?

pi_80223314
    Interessant-vormig zijn
    Net onder de middellijn, geen drama toch?

Hier bij het CB vonden ze dat ik maar eens extra moest komen wegen. Vond ik niet zo zinvol, dus toen heb ik verteld wat hij eet (veel) en TARA een keer meegenomen. Dat was afdoende.

Maar we gaan wel aardig offtopic, sorry
    pi_80223414
    Helemaal niet! Het gaat toch over bv en je angsten voor te weinig aankomen omdat er verdulleme geen streepjes op je borst staan.
    pi_80224228
    jamaar die van mij zijn allebei gestopt met de borst hè?

En die streepjes waren toch wel héél handig geweest
    pi_80224430
    oja.
    Dat was ik gewoon even vergeten. je hoort er zo bij hier.
    Kan me helemaal voorstellen dat dat voor jou moeilijk moet zijn.
      maandag 12 april 2010 @ 13:57:46 #216
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80224457
    free, lijkt me erg confronterend idd!

oeke, wat ontzettend irritant dat jullie spruw hebben!
    hier is het ook zeker spruw... het is een stuk beter geworden sinds ik met de daktarin aan de haal ben. morgen naar de ha (kon niet eerder). wat moet ik precies hebben? kon het niet vinden op bv.com

krijg je ook korsten van spruw? had gister weer een melkblaar, en nu heb ik gele korsten... en de lk kon niet echt zien dat we iets verkeerd deden. ik word het een beetje beu, die complicaties steeds.
    het wordt beter, dat wel, maar toch. ach, tis gewoon mn lichaam en niet de bv, dat moet iik maar voor ogen houden. (was net bij de fysio en we moeten mijn hele torso opnw trainen, ben zo verwakt door de zwschap dat ik overal last krijg, zeker nu aviva wat zwaarder wordt... beetje irritant, zeg maar.
    pi_80225251
    Wat bedoel je Davinia?
    Daktarin orale gel of Nystatine.Ik raad je het eerste aan. Kan dus in combinatie met Gentiaan Violet en voetschimmelcreme voor de tepels.

Korsten ken ik niet...

Wat naar allemaal verder.
    pi_80226013
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 13:57 schreef oeke het volgende:
    oja.
    Dat was ik gewoon even vergeten. je hoort er zo bij hier.
    Kan me helemaal voorstellen dat dat voor jou moeilijk moet zijn.
    Dat vind ik heel lief
    Ik blijf volschieten vandaag Hou eens op jullie

Daviniah Balen zeg... Het gaat ook echt aldoor allemaal mis bij jullie hè? Stom
    pi_80226644
    Ik heb anders wel degelijk strepen op m'n borsten staan

Oeke, z'n lengte groeit wel mooi door. Is Kobus toevallig in die tijd een stuk actiever geworden? Dan is het niet zo verwonderlijk dat daar z'n energie naar toe gaat, in plaats van vetjes kweken.
      maandag 12 april 2010 @ 14:49:43 #220
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80226744
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef WupWup het volgende:

Oeke, z'n lengte groeit wel mooi door. Is Kobus toevallig in die tijd een stuk actiever geworden? Dan is het niet zo verwonderlijk dat daar z'n energie naar toe gaat, in plaats van vetjes kweken.
    ik ook
      maandag 12 april 2010 @ 15:41:36 #221
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80228808
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef WupWup het volgende:

ik ook. door de nagels van dochterlief
    ze had honger, geloof ik
    pi_80232298
    Ik heb ook strepen maar die zijn al zo oud, die werken niet meer als maataanduiding.

Ik ben werkelijk zo kwaad op die stomme dokter van mij!

Mijn hemel, sta ik daar 3 kwartier te wachten bij de apotheek. Met Ko in de doek.
    Is het recept niet verstuurd. Ik bellen, kunnen jullie dat recept even sturen?
    Half uur later is het er eindelijk.
    Is het een recept voor Nystatine.

Goed, ik zeg tegen de apotheekmevrouw, dat moet ik niet, dank je wel.
    En ik besluit maar even langs de dokter te lopen. Ko is het ondertussen wel zat, maar lopen kan hem misschien nog wat afleiden.

De dokter wil me geen Daktarin geven. Er zijn blijkbaar nieuwe richtlijnen en Daktarin is gevaarlijk voor baby's. Waarom mijn LK me dat dan aanbeval, geen idee.
    Dan wil ze in zijn mond kijken. Oke, doe maar.
    Ze ziet het niet.
    Of wel maar het is zo weinig, dat geeft toch niks.

Ik geef aan dat ik merk dat hij er last van heeft, en dat ik het aan mijn tepels ook voel.
    Met een minachtend lachje zegt ze dat ik dan maar Nystaine op mijn tepels moet smeren.

Ik zeg dat ik wel wat anders op mijn tepels zal smeren en maak dat ik weg kom.

Ik stond al op koken vanwege die lange wachttijd bij de apotheek dat ik nu absoluut niet redelijk meer kon reageren.

Nu maar eens uitzoeken hoe dat zit met die nieuwe richtlijnen over Daktarin.
    Ik baal wel dat ik net vorige week die oude tube heb weggegooid.

En dan maar GV-en. Dat vind ze ook niks.

En dan moet ik volgende week een uitstrijkje laten doen bij haar.

Ik wil een andere dokter.
    pi_80232328
    Oh wel een lang verhaal.
    pi_80236136
    Waarom neem je geen andere dokter?

En lang wachten bij de apotheek is stom
    Tara noemt die van ons 'de Jamaicanen' allemaal zo blond/blauwe ogen als wat, maar ze hebben nergens haast mee
      maandag 12 april 2010 @ 19:35:50 #225
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_80237412
    Oeke, wat een vreselijk stom gedoe! Spruw is al zo kut en dan ook nog zo'n dokter erbij. Sterkte ermee!
    pi_80237760
    in de categorie afbuigende groeicurves heb ik die van Pepijn nog in de aanbieiding.

tussen de 4 en 13 maanden afbuigen van de middellijn tot de -3 standaarddeviatie. Dat is volgens ALLE richtlijnen chronische ondervoeding, risico voor emotionele deprivatie, ernstig risico op medische oorzaak.
    Alle toeters en bellen en wijkverpleging, artsen en iedereen behalve papa en mama op tilt...

De praktijk bleek een zich goed ontwikkelende baby/peuter, die zeer zeker niet ondervoed is of een medisch probleem heeft. Maar die een papa van 1.62 en 50kilo heeft, en dat groeilijntje op ging zoeken.

Kortom niet zomaar conclusies trekken uit een groeicurve, ook je niet zomaar zorgen maken alleen op basis van de groeicurve. Kijk naar je kind en ben je dan ongerust over leg dan met een arts met de groeicurves erbij, maar nooit alleen op basis van de groeicurves zonder naar de ontwikkeling van het kind te kijken.
    pi_80237848
    Nou, ik denk er nu serieus over om over te stappen naar de dokter van mijn vriend. Is eigenlijk ook wel zo handig met kind.

P. heeft net ook even een goede blik in Ko zijn mond geworpen en hij ziet ook echt witte stippen. (puisten noemt hij het.)
    Anyway, ik moet even mijn tactiek bijstellen. Dus alleen GV maar doen en miconazol voor mij?

Ik word trouwens weer boos over die opmerking 'Smeer maar nystatine op je tepels.' Dat spul is zo vies plakkerig.
    Ik krijg weer acuut vreselijke herinneringen aan die eerste tijd met Ko dat het voeden niet ging en die spruw erboven op en die lekkende plaktetten in bed.
    pi_80237966
    Oh, Piglet, dankjewel voor die curve.
    Nu denk ik wel dat Ko een grote gaat worden, maar hij doet het voor de rest zo lekker dat ik me daarover niet echt ongerust maak.
    Als ik puur naar het lijntje kijk wel. Maar met Pepijn in mijn achterhoofd weet ik dat dat niet nodig is.
      maandag 12 april 2010 @ 20:44:56 #229
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80240537
    Oeke, gewoon voetschimmelzalf voor je tepels en gv voor ko.
    pi_80242022
    Piglet: wij maken ons ook geen zorgen over de curve
    Ook ivm een papa van nog geen 50 KG van 1.81
    pi_80245474
    Nog even in de herhaling. Iemand nog tips?
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 13:27 schreef WupWup het volgende:

Ik heb een heeeel vrolijk meisje. En dat is supergezellig. Alleen tijdens de voeding iets minder.
    Sowieso is ze tegenwoordig snel afgeleid. Papa moet óf stil zijn óf buiten zicht, want anders wordt er dus echt niet gedronken. En als ze het écht naar d'r zin heeft, gaat ze lachen. Kaken op elkaar *HAP* en hoofd naar achter trekken *RATSJ*. Au. Maar wel een dikke lach. En dan weer een paar slokken. En dan weer even lachen inclusief voorgenoemd ritueel. En dan weer een paar slokken enzovoorts.
    What to do??? Ze is 4 maanden, dus nee zeggen of au roepen heeft echt nul zin. Klaar zijn met de borst loopt uit op drama, want ze ís gewoon niet klaar. Proberen af te koppelen voordat ze heeft gebeten lukt ook niet, want ze heeft het in een fractie van een seconde voor elkaar. Daarbij houdt ze haar tong ook gewoon op z'n plek heb ik gemerkt. Wie heeft er een goed idee?
    pi_80245616
    Oef, geen idee, Wup. Maar vervelend (én pijnlijk!) is het wel...
      maandag 12 april 2010 @ 22:55:15 #233
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80246654
    Oeke: die richtlijnen zijn voor baby's onder de vier maanden, omdat ze kunnen stikken in de daktarin als je het geeft volgens de gebruiksaanwijzing. Gevalletje klok/klepel van die arts...

Wup, ik zou zelf wel 'nee' zeggen en even afkoppelen. Volgens mij heeft ze het dan wel snel genoeg door. Die hele kleintjes slapen immers ook 'door' als je ze laat huilen ( ) , dus er moet ergens toch een besef van oorzaak/gevolg zijn, denk ik?
    pi_80246835
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
    [..]

Herkenbaar ook met 4 maanden. Het enige wat hielp was... afwachten tot het over ging. En hij laat zich nog steeds heel erg afleiden, maar het is wel minder.
    pi_80249985
    Wuppie, nee of auw roepen heeft wel degelijk zin. (Trouwens... dat gaat wel automatisch toch? !) Je doet dit namelijk op het precieze moment dat zij iets verkeerd doet en zal ze sneller door hebben dat dit het ongewenste gedrag is waarom jij afkoppelt. Doe dit ook gewoon en leg dan aan de andere borst aan (ook als die al leeg is, kan je later weer wisselen). Is voor jezelf prettiger en zij vindt dit niet zo tof, die onderbreking terwijl ze dorst heeft.
    En het zijn echt fases, hoe cliche dat ook klinkt. Ze hebben het bij mij ook alledrie gedaan. Ze krijgen dan door dat ze hun kaakjes op een andere manier kunnen gebruiken ofzo... Ik heb wel eens gevoed met een vinger op hun kin om elk moment mijn tepel tussen die enge tandjes te verlossen! (Mijn kids hadden alledrie vlot tanden, de oudste is er zelfs mee geboren! ) Meestal doen ze het een paar dagen en een kleine periode later nog eens een paar keer. Neemt niet weg dat het verschrikkelijk zeer doet en dat je gewoon tegen het voeden op kunt gaan zien. Ik leef met je mee!
      dinsdag 13 april 2010 @ 09:57:11 #236
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80254550
    Baby's kunnen pas tussen de 6 en 9 maanden causale verbanden leren. Daarvoor is het patroonherkenning. Dus ik zou wel nee zeggen en afkoppelen, maar je kind snapt niet waarom het gebeurt, maar herkent wel een patroon erin.
    Snap je het verschil?

daarom kun je baby's ook nog niet verwennen tot minstens 6 maanden, gewoon omdat ze nog geen causale verbanden zien, alleen maar patronen
    pi_80254711
    Och Wupwup, ik hoop dat het snel weer overgaat.
    Wij hebben er hier ook last van gehad. Maar ik kan me niet eens meer precies herinneren hoe lang, dus heel lang zal het wel niet geduurd hebben.
    Hopelijk geld dat ook voor jou straks.

Ah GWS, dankjewel voor de info.
    Ik zit me af te vragen of ik nu gewoon weg zal gaan bij haar, dit is het zoveelste incident na de geboorte van Ko of dat ik nog een gesprek hierover zal voeren met haar. Of een mail sturen ofzo.
      dinsdag 13 april 2010 @ 10:06:38 #238
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80254760
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
    [..]

Tja, ik heb een hele tijd gewoon op de slaapkamer gevoed. Dus zonder katten, papa, zus, tv, radio.. Gewoon niets anders dan mama...
      dinsdag 13 april 2010 @ 10:20:37 #239
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80255099
    Oeke, als je weg kán gaan, zou ik weg gaan, zeker als het vertrouwen inmiddels rond het nulpunt is gedaald. Maar dan moet je er wel eerst zeker van zijn dat de arts van je vriend niet nog erger is...
      dinsdag 13 april 2010 @ 10:45:21 #240
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80255859
    uhm, daktarin, baby onder de 3 mnd, stikken? hoe moet het dan wel?

de ha wilde eerst nystatine geven, maar kvroeg of daktarin ook mocht. nu heb ik receptje voor daktarin.

dus na iedere voeding in de wangen en gehemelte smeren? en verder?
    pi_80256089
    Echt een klein beetje op een wattenstaafje of je pink doen en dat uitsmeren in het mondje. Zeg maar een half erwtje ongeveer.
    En na elke voeding voetenschimmelcreme met micanozol op je tepels smeren. Ook weinig.
    Dat kan je laten intrekken en hoef je niet weg te wassen ofzo.
    Dat is het.
    En iets langer volhouden dan dat je daadwerkelijk symptonen ziet.

Stikken gaat dus over dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een heel lepeltje van dat spul moet geven 4 keer per dag. Maar dat is vies/dik/plakkerig en zet ook nog eens geen zoden aan de dijk.

GWS, ja daar zeg je wat. Ik ga er even over nadenken....
    pi_80256855
    WupWup, een bijtende baby *check*, ik probeer ook elke keer maar af te koppelen en nee te zeggen. Gelukkig heeft ze op dit moment nog geen tandjes. L. is ook snel afgeleid, ook hier moet pappa niet in zich zijn. 's Ochtends vroeg is pappa veel interessanter als de tweede borst of hij nu wakker is of niet. Ze rekt zich naar hem uit om hem wakker te maken Soms praat ze ook met de tepel in haar mond en dan drinkt ze weer verder, soms drinkt ze niet verder maar sluit ze af met een bijt. Ik hoop ook dat het een fase is.

Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen

Ik probeer L. nu te laten wennen aan flesvoeding omdat ik over een tijdje vanwege mijn gezondheid toch wil stoppen met de borstvoeding. Ook zou het tijdens een productiedip fijn zijn als ze dat zou willen drinken. Maar ze weigert, ze heeft twee keer een paar slokken genomen, maar als ze de fles nu ruikt slaat ze hem al weg. En volhouden heeft geen enkele zin, ze gaat helemaal over haar toeren. Ze drinkt wel borstvoeding uit de fles dus dat is het probleem niet. Heeft iemand tips?
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:46:17 #243
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80258096
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 10:52 schreef oeke het volgende:
    Echt een klein beetje op een wattenstaafje of je pink doen en dat uitsmeren in het mondje. Zeg maar een half erwtje ongeveer.
    En na elke voeding voetenschimmelcreme met micanozol op je tepels smeren. Ook weinig.
    Dat kan je laten intrekken en hoef je niet weg te wassen ofzo.
    Dat is het.
    En iets langer volhouden dan dat je daadwerkelijk symptonen ziet.

Stikken gaat dus over dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een heel lepeltje van dat spul moet geven 4 keer per dag. Maar dat is vies/dik/plakkerig en zet ook nog eens geen zoden aan de dijk.

GWS, ja daar zeg je wat. Ik ga er even over nadenken....
    Dat dus... Niet de gebruiksaanwijzing volgen...
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:47:42 #244
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80258155
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Rubey het volgende:
    WupWup, een bijtende baby *check*, ik probeer ook elke keer maar af te koppelen en nee te zeggen. Gelukkig heeft ze op dit moment nog geen tandjes. L. is ook snel afgeleid, ook hier moet pappa niet in zich zijn. 's Ochtends vroeg is pappa veel interessanter als de tweede borst of hij nu wakker is of niet. Ze rekt zich naar hem uit om hem wakker te maken Soms praat ze ook met de tepel in haar mond en dan drinkt ze weer verder, soms drinkt ze niet verder maar sluit ze af met een bijt. Ik hoop ook dat het een fase is.

Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen

Ik probeer L. nu te laten wennen aan flesvoeding omdat ik over een tijdje vanwege mijn gezondheid toch wil stoppen met de borstvoeding. Ook zou het tijdens een productiedip fijn zijn als ze dat zou willen drinken. Maar ze weigert, ze heeft twee keer een paar slokken genomen, maar als ze de fles nu ruikt slaat ze hem al weg. En volhouden heeft geen enkele zin, ze gaat helemaal over haar toeren. Ze drinkt wel borstvoeding uit de fles dus dat is het probleem niet. Heeft iemand tips?
    Welke voeding probeer je? Ha gaat het beste samen met BV. Zou je de 2 niet kunnen mixxen en dan beginnen met veel bv en weinig kv en langzaam steeds minder bv in de fles en meer kv... Beetje foppen dus.
    pi_80259327
    Thanks ladies. Dus toch 'au' en afkoppelen dan maar. Gelukkig heeft ze nog geen tandjes! Die symptomen van laatst (bijten, knauwen, zure plakpoep, luieruitslag, chagrijnig, verhoging) zijn ook weer vertrokken, dus toch geen sabeltandbaby hier
    Asy daar kan ik wel wat mee ja, patroonherkenning ipv causale verbanden. Ik zat er toevallig al een beetje mee te worstelen met dat 'baby's herkennen nog geen oorzaak-gevolg' (ivm voorspelbaarheid e.d.), maar dat wordt met wat jij noemt helemaal verklaard!
    Mammietje, al tanden vanaf geboorte Ik heb het één keer gezien gevoeld bij een baby'tje, maar die moeder gaf de fles. Heb je er op enig moment last van gehad? Kan me voorstellen dat het in de eerste (oefen)weken wel eens misging met aanhappen. En nee, 'au' zeggen hou ik niet altijd tegen. Maar er is m.i. wel een verschil tussen bewust au zeggen tegen je baby en even tussen geknepen lippen door 'auauau' mompelen. Dat laatste heeft ze namelijk niet echt door De vinger op de kin is ook al bekend
    Rubey dat wakker maken is wel heel lief Hoe oud is je dochter nu?
    pi_80259667
    Ticootje ik gebruik Nutrilon hypoallergeen . Foppen is wel een idee, gaan we proberen!

WupWup, over twee weken is ze alweer zes maanden. Het gaat zo snel!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rubey op 13-04-2010 13:16:23 ]
      dinsdag 13 april 2010 @ 12:33:00 #247
    125853 Ticootje
    <3 6970 <3
    pi_80259709
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 12:31 schreef Rubey het volgende:
    Ticootje ik gebruik Nutrilon van hypoallergeen . Foppen is wel een idee, gaan we proberen!

WupWup, over twee weken is ze alweer zes maanden. Het gaat zo snel!
    Succes met foppen.
      dinsdag 13 april 2010 @ 22:29:46 #248
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80285460
    de combi raynauds + spruw is niet helemaal lekker, geloof ik.
    die creme is KOUD! brrr

naja, gaat ook wel weer over.

aviva vindt de daktarin trouwens een 'acquired taste'. eerst vond ze het heel goor, nu kan het er welmee door, geloof ik... heb nu voor de laatste voeding niet meer bij haar gedaan, want ze sliep al. vind ik dan ook lullig.

de lk wist ook niet hoe het zat met die korstjes, beetje stom.
    naja, maar nog beter mn best doen aviva de piranha aan te leggen in die milliseconde dat ze dr mondje goed openheeft... het gaat het van *hap* hoofd naar voren gooien *hap* mond open *hap* *hap*, nog voor ik de boel heb voorgevormd... ik denk echt dat ze een haai of piranha was in een vorig leven
      woensdag 14 april 2010 @ 09:45:14 #249
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80294697
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 22:29 schreef DaviniaHR het volgende:
    de combi raynauds + spruw is niet helemaal lekker, geloof ik.
    die creme is KOUD! brrr

naja, gaat ook wel weer over.

aviva vindt de daktarin trouwens een 'acquired taste'. eerst vond ze het heel goor, nu kan het er welmee door, geloof ik... heb nu voor de laatste voeding niet meer bij haar gedaan, want ze sliep al. vind ik dan ook lullig.

de lk wist ook niet hoe het zat met die korstjes, beetje stom.
    naja, maar nog beter mn best doen aviva de piranha aan te leggen in die milliseconde dat ze dr mondje goed openheeft... het gaat het van *hap* hoofd naar voren gooien *hap* mond open *hap* *hap*, nog voor ik de boel heb voorgevormd... ik denk echt dat ze een haai of piranha was in een vorig leven

maar ik herken het wel een beetje hoor!
    Harry heeft de neiging om de tepel door halfgeopende mond naar binnen te zuigen. Als het geen pijn doet, dan laat ik het maar. Als het pijn doet dan haal ik hem eraf en leg hem opnieuw aan...

wupwup, ik snapte het eerst ook niet totdat ik las van patroonherkenning. En dat verklaart gewoon een heleboel...
    pi_80294805
    Oh de geweldige vraag van M. gister: Ga je weer borstvoeding geven?
    Mijn antwoord: Nee ik denk dat ik mijn kinderen aan de test onderwerp of ik echt verschil zie tussen borstvoeding en flesvoeding. Natuurlijk, ik ben vrijwilliger bij een borstvoedingvereniging, wat denk je nou? Dat ik dan deze keer maar flesvoeding ga geven? Ik weet niet waar hij het vandaan haalde hoor?
    Ik heb ook maar meteen even gemeld dat we in principe voor de 2 jaar volmaken gaan en dat als Jen wilt proberen dat dat van mij mag. Hebben we die discussie ook alvast gehad.
    pi_80294982

Lotte!
    Noah!
    pi_80295177
    Vervelend Linda. Maar hoe is Lotte zelf? (Was ze nou ziek geweest?) Hoe gaat de bijvoeding? Hoevaak drinkt ze nog bij je? Is ze vrolijk enz? Ik zou gewoon over 2 weken nog eens gaan meten bij een inloopspreekuur.

Is dit niet een andere weegschaal?
    pi_80296061
    Zelfde weegschaal. Enige opmerking is dat ze vorige keer nog met die verstopping zat, dus dat gewicht ook wat lager uit hoort te vallen. Fruit gaat er makkelijk in, gister 150gr. meloen en toen dat op was wilde ze eigenlijk nog meer. Rijstwafeltje gaat ook wat van naar binnn. Groente gaat super, maar gemixt met aardappel eet ze beduidend minder. Ze krijgt in ieder geval iedere dag 1x groente of fruit en 1x een stukje brood of rijstwafeltje. 2x per dag groente en fruit is nog teveel voor dr heb ik gemerkt. Verder is ze gewoon lief en gezellig en hoe vaak ze drinkt weet ik niet
    Lotte!
    Noah!
    pi_80296107
    Ik krijg niet echt het idee dat ze uithongert linda... Wat zei de arts ervan?

edit: hele erge fout.. zij/zei.
    pi_80296136
    4gr. per dag en ze vond het niet heel erg, omdat ze dr geboortegewicht +3000gram had en dat zou moeten op deze leeftijd ofzo...
    Lotte!
    Noah!
    pi_80296247
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:35 schreef Linda2205 het volgende:
    4gr. per dag en ze vond het niet heel erg, omdat ze dr geboortegewicht +3000gram had en dat zou moeten op deze leeftijd ofzo...
    Dan zou ik me ook niet heel druk maken..
    pi_80296470
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan zou ik me ook niet heel druk maken..
    En toch doe je het he vooral omdat het kindje van een vriendin een week jonger is 9 kilo weegt. Niet vergelijken enzo, weet het wel.. maar toch
    Lotte!
    Noah!
    pi_80296618
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

En toch doe je het he vooral omdat het kindje van een vriendin een week jonger is 9 kilo weegt. Niet vergelijken enzo, weet het wel.. maar toch
    Ik weet het... Vergelijken is niet eerlijk he? Dat kindje volgt misschien een heel ander lijntje... En je zou ook kunnen zeggen dat dat kindje misschien een beetje zwaar is voor de leeftijd? (Ik heb natuurlijk niet meteen lijntjes en grafiekjes voor mn neus) Maar dan ga je een kindje vergelijken dat iets lichter is dan de 0 lijn met een kindje dat iets zwaarder is dan de 0 lijn... dan krijg je wel een scheef beeld.

Jen was 9250 gram toen ze 14 maanden was....

Lotte is nu toch net 6 maanden? Jen woog 7 kilo bij 6 maanden... Dat is al een heel ander beeld toch? (Als je dan toch een beetje wilt vergelijken...)
      Moderator woensdag 14 april 2010 @ 10:53:58 #259
    5428 crew  miss_sly
    pi_80296633
    quote:

[..]

Als Lotte het goed doet, is zorgen maken niet nodig, maar natuurlijk doe je dat toch. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat Senna klein en licht is vergeleken met andere kindjes. Dus probeer ik het vergelijken idd maar achterwege te laten. Wel zo goed voor mijn gemoedsrust

ow ja, even opgezocht op de curve van borstvoeding.com, maar Senna woog met 6,5 maand ook maar 7055 gram.
    pi_80296775
    Maar ze doet het toch goed, Linda

Hoezo zou zwaar meteen "beter" zijn?

oh, en ze eet al meer dan mijn 5 jarige
    pi_80296868
    Lotte is over 6 dagen 7 maanden Tico. En vergelijken is ook niet eerlijk, weet ik wel Maar met Jen vergelijken klinkt dan wel weer goed

Miss, weet dat jij je toen ook zo'n zorgen maakte om het gewicht van Senna. Maar hoe lang was ze met 6.5 maand? Want Lotje is wel 68cm, dus het is een lang dun ding. Wat ook niet perse verkeerd is. En ze krijgt wel spekarmpjes. Tis gewoon een lekker ding Stomme arts ook, ik haat het daar
    Lotte!
    Noah!
      Moderator woensdag 14 april 2010 @ 11:04:31 #262
    5428 crew  miss_sly
    pi_80297032
    Klopt, Linda, ik maakte me ook zorgen, dus ik herken het heel goed
    Senna was toen 65 cm. Ruim een maand later was ze 68 cm en 7475 gram. Klein en niet dik, maar intussen begint ze wel wat spekjes te kweken (lekkere dikke beentjes en plooitjes in de pols enzo ).
    Ik weet niet hoe haar papa is, maar jij bent iig ook niet klein, dus dat is ook niet raar. Net zo min als het raar is dat Senna klein en licht is. Wij zijn allebei klein en Senna's papa is ook bepaald geen dikkerdje
    pi_80297073
    ik heb ook nog een mooie vergelijking Linda (ik heb mijn eigen groeiboekje voor mijn neus) en ik woog met 7,5 maand 6550 gram. (ik kreeg toen ook nog borstvoeding) en was 66 cm.

(en bij mij is t helemaal goed gekomen hoor haha, ben nu niet meer zo licht )

(en nu ga ik gauw weer weg)
    pi_80297176
    hè vervelend Linda. Het staat ook wel heel hard gelijk hè, zo'n lijntje dat afbuigt.
    Wat Ticoo zegt, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Maar toch. (ik tik al expres niet 'ik zou me geen zorgen maken' want dat zou ik wel denk ik Het is zo lastig ook dit soort dingen!)

Ik dacht dat ik nu wel van de lektetten af was. kom net onder de douche vandaan en voel zomaar ineens wat over mn been lopen. Zit k mezelf helemaal onder te lekken. Ja lekker hey, weer terug onder de douche dus, voordat k aan het einde van de dag naar zure opgedroogde melk ruik
    Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_80297191
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
    ik heb ook nog een mooie vergelijking Linda (ik heb mijn eigen groeiboekje voor mijn neus) en ik woog met 7,5 maand 6550 gram. (ik kreeg toen ook nog borstvoeding) en was 66 cm.

(en bij mij is t helemaal goed gekomen hoor haha, ben nu niet meer zo licht )

(en nu ga ik gauw weer weg)
    Jij bent zwanger, tuurlijk ben je niet meer licht

Thnx voor de lieve woorden allemaal . Moet me gewoon niet zo gek laten maken door getalletjes
    Lotte!
    Noah!
    pi_80297246
    haha was ik al niet voor mijn zwangerschap hoor
    (ben nu nog steeds lichter dan pre-zwangerschap)
    pi_80297287
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:08 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Jij bent zwanger, tuurlijk ben je niet meer licht

Thnx voor de lieve woorden allemaal . Moet me gewoon niet zo gek laten maken door getalletjes
    En bedankt he?

Sta nu met bijna 21 weken op 0 kilo erbij...
    pi_80297331
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En bedankt he?

In dat geval, wil ik ook nog een baby om mn resterende vetjes weg te eten
    Lotte!
    Noah!
    pi_80297599
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En bedankt he?

dat stond ik toen ook

met 41 weken was dat +22
    achja. Je piest het er ook allemaal zo weer uit

Ik wacht alleen wel nog steeds op die beroemde "oeh borstvoeding daar val je echt zó van af hoor!" want daar heb ik hier echt absoluut geen last van
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_80298008
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat stond ik toen ook

met 41 weken was dat +22
    achja. Je piest het er ook allemaal zo weer uit

Ik wacht alleen wel nog steeds op die beroemde "oeh borstvoeding daar val je echt zó van af hoor!" want daar heb ik hier echt absoluut geen last van
    Ja dank je voor deze bemoedigende woorden
    pi_80298258
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dank je voor deze bemoedigende woorden
    anytime
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_80300411
    quote:

[..]

Tegenwicht nodig?

6355 gram bij 20 weken

62,5 cm

Eer dat we de 9 kilo hebben gehaald, zijn we op z'n minst een jaar verder.
    pi_80300444
    Nou inderdaad zeg Huup. Ik krijg alleen maar zo'n scheurende honger van BV dat ik er gewoon kilo's BIJ gegeten heb. Maar goed, ik let nu goed op wat ik eet en hoop zo toch een beetje af te vallen.
    pi_80300487
    Huup, kijk maar uit, ik heb Leander 15 maanden gevoed en ben in die tijd bijna 5 KG aangekomen

En zo zwaar al met 12 maanden? Leander is nu 20 maanden en was vanmorgen 10 KG
    pi_80300495
    quote:

Ik wel Tijdens de zws al een broekmaat áchteruit en inmiddels heb ik echt geen kont meer.

Wel een decolleté
      woensdag 14 april 2010 @ 13:20:17 #276
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80301959
    Over vergelijken gesproken:

Boven de lengte, onder het gewicht. Als ze netjes haar lijntje blijft volgen, is ze met 18 maanden net aan 9 kilo...
      woensdag 14 april 2010 @ 14:10:22 #277
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80303851
    Wel, de klucht die ‘mijn bv-periode’ heet, gaat weer verder, hoor…
    We hebben weer een bo! Op rechts. Dezelfde als bo’s 2 en 3, waarbij ik voor nr 3 geen ab heb gehad, omdat de koorts er alweer uit was, dus nu heeft de ha me niet een kuur gegeven van 20 of 21 pillen, nee, das voor mietjes. Ik hebnu een kuur van 40 (!!!! ) pillen, 4 maal daags. Urg.
    Maar ja, kheb geen koorts, en dat willen we graag zo houden, dus met de eerste pil meteen 1000mg paracetamol erin gemikt. Deze plek zat er al een tijd, 2 wk of zo, maar er gebeurde maar niks. Gister 2 keer wellicht niet optimaal aangelegd, en toen wassie weer knalrood en droge huid. In de volksmond noemen we zoiets dan 'mastitis'

Dus nu is de status van rechterborst:
    - Raynauds
    - 2 kloofjes, waarvan 1 bloedt (dat waren dus de korsten...)
    - Borstontsteking
    - Spruw
    - (De melkblaar is inmiddels weg)

Yahtzee! Bingo! Kwartet!

Het was wrs wel echt spruw, want de tsr is inmiddels minder gevoelig, maar de tepels zijn nog wel erg gevoelig, maar dat kan ook komen door de bo en/of de kloofjes.

Grote genade, het is zo triest dat het weer grappig wordt, ergens.
    Naja, er om janken heeft ook geen zin, krijg ik alleenmaar meer Raynaudsspasmes van, en zoveel pijn doet deze bo niet. Of mn pijngrens is verschoven. Maar dat boeit niet. Ik vind het acceptabel. Zwaar irritant, maar acceptabel, en veel te gezellig, dus stoppen is vooralsnog geen optie.

Enneh, zal ik Eli's curve eens gaan maken? Die was 10kg bij 11 mnd
    pi_80303918
    Jezus Davinia! Het houdt ook nooit op voor jullie he Ik hoop echt dat het nu echtechtecht afgelopen is
    Lotte!
    Noah!
    pi_80303968
    Davinia, je zou kunnen overwegen om je rechterborst gewoon af te bouwen..
    pi_80304144
    Davinia Onderdruk de koorts niet te veel, het heeft ook een functie behalve dat het zwaar kut is Ga je je straks laten scholen voor contactpersoon? Als er toch íemand ervaring heeft....
      woensdag 14 april 2010 @ 14:19:33 #281
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80304207
    zover ben ik nog niet. het is 3x dezelfde plek, dus nu met de maxi-taxi-driedubbele dosis hoop ik dat het echt weggaat en blijft. als ik dan nog een keer een bo krijg op rechts, of het blijft kloven, dan wordt het idd wellicht een overweging.

eerst maar de bo eruit, de spruw eruit en kijken of ik die kloven eruit krijg, dan zal de raynauds hopelijk snel volgen... kga iig niet nog meer consulten bij lk's doen, want ik moet het zelf doen. ik ken de theorie, ik heb alle mogelijke handvatten gekregen, de handigheid moet gewoon komen. na drie maanden
    pi_80304438
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:19 schreef DaviniaHR het volgende:
    zover ben ik nog niet. het is 3x dezelfde plek, dus nu met de maxi-taxi-driedubbele dosis hoop ik dat het echt weggaat en blijft. als ik dan nog een keer een bo krijg op rechts, of het blijft kloven, dan wordt het idd wellicht een overweging.

eerst maar de bo eruit, de spruw eruit en kijken of ik die kloven eruit krijg, dan zal de raynauds hopelijk snel volgen... kga iig niet nog meer consulten bij lk's doen, want ik moet het zelf doen. ik ken de theorie, ik heb alle mogelijke handvatten gekregen, de handigheid moet gewoon komen. na drie maanden
    ik gok dat je met spruw eruit ook van de bo en kloven af bent...
      woensdag 14 april 2010 @ 14:26:42 #283
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80304457
    f*ck, mn bericht weg...

wat ik zei, ik heb nu geen koorts, de paracetamol was om de koorts weg te houden.

en vrijwilliger... kdenk niet dat ik daar geschikt voor ben. maar idd, kkan wel over bijna alles meepraten nu. behalve continue pijnloos en succesvol aanleggen...
    pi_80304554
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
    Davinia, je zou kunnen overwegen om je rechterborst gewoon af te bouwen..
    Ik zou als ik Daviniah was inmiddels overwegen om rechts af te zetten ipv af te bouwen

Manman, wat een ellende weer zeg, zit hier gewoon helemaal met je mee te balen....

Ik hoop zo voor je dat het nu klaar is en dat je lekker kan gaan genieten...
    pi_80304590
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik zou als ik Daviniah was inmiddels overwegen om rechts af te zetten ipv af te bouwen

Manman, wat een ellende weer zeg, zit hier gewoon helemaal met je mee te balen....

Ik hoop zo voor je dat het nu klaar is en dat je lekker kan gaan genieten...

Dan zou ik scheef lopen
    pi_80304755
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan zou ik scheef lopen
    Waarom loop jij scheef als Daviniah een borst afzet
    pi_80304999
    meligheid

ik begin ook een beetje scheef te lopen. Emma heeft voor het laatst gedronken vanochtend rond half 12 op het CB Ben heul niet gewend dat ze er 3 uur tussenlaat.
      woensdag 14 april 2010 @ 14:49:02 #288
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80305270
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Waarom loop jij scheef als Daviniah een borst afzet
    mss vanwege mn minicup. ahum...

maarreh, kan je kloven krijgen van spruw? dat geeft weer hoop voor mijn aanlegkunsten
    want de spruw komt wrs door de melkblaar, en die kwam volgens de lk niet per se door slecht aanleggen...
    jeuj!
    pi_80305310
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Rubey het volgende:.
    He, wat ingewikkeld. Ik begreep dat als je het zo dun insmeert dat het intrekt, je het niet hoeft af te wassen.

Davinia, tjemig, wat een hoop narigheid op een rijtje. Hopelijk is de spruw snel weg en helpt dat al.

Linda, wat vervelend dat het toch een beetje afbuigt. Het lijkt een beetje op die van Ko. Maar het komt goed hoor, volgens mij is het normaal dat ze vanaf een half jaar niet meer zo enorm veel aankomen omdat ze gewoon meer bewegen.
    We zijn natuurlijk gewend aan die enorme groeispurten die baby's maken op bv. En als dat ineens minder wordt is dat even omschakelen.

Ticoo, ik moest lachen om je man zijn vragen. Goed dat je het even hebt opgehelderd dat hebben mannen af en toe nodig.
    pi_80305365
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:49 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

mss vanwege mn minicup. ahum...

maarreh, kan je kloven krijgen van spruw? dat geeft weer hoop voor mijn aanlegkunsten
    want de spruw komt wrs door de melkblaar, en die kwam volgens de lk niet per se door slecht aanleggen...
    jeuj!
    Ja.
      woensdag 14 april 2010 @ 15:03:00 #291
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80305829
    Balen Davina...

Ik loop inmiddels ook scheef, maar dat komt omdat ik rechts toch ongemerkt ben gaan afbouwen. Het is gewoon makkelijker de andere kant aan te bieden, dus ze komt 75% van de tijd aan die kant te liggen... Bovendien wás links al groter dan rechts, dus dit komt er nog eens bovenop...
    pi_80305909
    en bo van kloven.. cirkeltje rond
    pi_80306046
    gws is dat wel handig gezien je straks wil tandemen? omdat productie toch vaak omlaag gaat tijdens zws? (ik weet echt niet of het uitmaakt hoor, zomaar een gedachtegang)
      woensdag 14 april 2010 @ 15:17:36 #294
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80306443
    De andere kant heeft het volledig overgenomen, Annicka drinkt er niet minder om. Bovendien begint alles weer opnieuw na de geboorte van de tweede, neem ik aan? En volgens een andere gedachtegang zou het juist gunstig zijn, omdat links extra veel capaciteit heeft om een productiedip op te vangen?
    pi_80307927
    ja dat is ook weer zo. ik dacht in de richting van je kansen spreiden
      woensdag 14 april 2010 @ 16:10:58 #296
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_80308555
    Ik zie wel, uiteindelijk weet je toch niet hoe het loopt. Misschien heb ik helemaal geen last van een productiedip, of keert Annicka zich vol walging van de borst af zodra ik zwanger ben. Misschien word ik helemaal niet zwanger zolang ik haar aan de borst heb, kan ook nog...
    pi_80308642
    Jen was net 1 toen ze heel eigenwijs van de een op andere dag niet meer wilde drinken... Je hebt het toch niet voor het zeggen.
      woensdag 14 april 2010 @ 16:14:16 #298
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_80308688
    quote:
    Aah, jij ook al? Ik ook. Moet er zeker nog 8 kwijt...
    Dat dat kind van mij een beetje doordrinkt

Davinia
    pi_80308735
    Oh en door de borstvoeding kon ik wel meer eten zonder aan te komen, maar daar stopte ik ook niet eme toen ik geen borstvoeding meer gaf.. Dus de kilo's kwamen bij mij er best snel aan toen na de borstvoedingperiode.
      donderdag 15 april 2010 @ 08:37:01 #300
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_80332281
    geen koorts, de rode plek is al minder, gaat goed zo. TOT NU TOE. kssssjt, wet van fok...
    kheb wel het idee dat de ab heeft geholpen om de plek al kleiner te krijgen. gister voelde ik het wel trekken toen ze dronk. dat is de afgelopen weken nooit geweest.
    en als onze stinkerigheid nu ook nog mee gaat vallen, ben ik eigenlijk best tevreden

maar, noot aan allen: in geval van bo en je krijgt flucloxacilline, moet je 4 maal daags 500mg hebben. 3 maal daags is niet sterk genoeg!

oeke, hoe gaat het met jouw spruwerigheid?
    pi_80338819
    Wat ik me nog afvroeg, Freecell jullie hadden toch ook spruw? Heb je dat eigenlijk nog wel behandeld?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')