quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:32 schreef oeke het volgende:
Volgens mij is het geen probleem dat hij uit de tweede borst niets of weinig drinkt. Er zijn hier meer moeders bij wie de baby slechts uit 1 borst drinkt. Het kan zijn dat hij later, als hij wat groter/hongerig is, er wel behoefte aan heeft.
Wat heel fijn is bij krampjes is hem tegen je borst houden en je arm dan onder zijn knietjes te doen. Zo kun je zijn knietjes naar zijn borst trekken en dan kunnen de darmpjes ontluchten.
En Leonieke, je kindje is net op de wereld, die koud en groot en leeg is. Hij heeft vooral behoefte aan jullie (lichamelijke) aanwezigheid. Ik zou hem wel elke keer oppakken als hij weent, zeker de eerste maanden.
Je kunt hem sowieso de eerste 8 maanden nog niet verwennen. Hij heeft namelijk nog geen besef van oorzaak en gevolg. Hij zal niet huilen omdat hij bewust weet dat jij dan komt.![]()
Miss, lastig is het he. Ko wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts.![]()
Ik vond/vind het ook erg moeilijk. Maar deze tekst uit de Oei ik groei mail hielp me wel weer even vooruit:
Een van de meest gestelde (en erg domme) vragen is of je baby al doorslaapt. Je vraagt je af of jij de enige bent wiens kleintje ’s nachts nog wakker wordt. De twijfel slaat toe en door die simpele vraag wordt het ouderlijke twijfel-syndroom redelijk gestimuleerd. Om alle twijfel weg te nemen: het is slechts zelden dat een baby onder de 12 maanden doorslaapt. Wel kunnen 60% van de baby’s zichzelf in slaap krijgen als ze wakker worden. Ouders denken dan dat ze doorslapen, maar dat is dus niet zo.
Ko heeft dus gewoon hulp nodig bij het in slaap komen 's nachts. En inderdaad nog 1 grote voeding drinkt hij in de nacht. Het gekke is wel, dat wij drie juist beter lijken te slapen als hij bij ons ligt. Alsof hij door onze aanwezigheid minder vaak wakker wordt/wil drinken.![]()
Hopelijk leren onze kindjes snel zichzelf weer in slaap te helpen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:41 schreef Twinkly het volgende:
Hier ook![]()
Douchen heb ik een tijdje pas rond 2 uur 's middags kunnen doen, dan wilde hij wel eventjes in bed slapen, maar later ging dat over in helemaal niet meer in bed willen liggen (door de reflux) en heeft hij weken alleen maar in de doek gezeten overdag. Toen ging ik heel vroeg (6 uur ofzo) al douchen zodat mijn man Niels vast kon houden, want na een nacht borstvoeding met lekkende boobies enzo vond ik douchen wel prettig
. En nu is Niels al zo groot dat hij de meeste slaapjes overdag in zijn eigen bedje doet (dat groeit vanzelf, echt je hoeft je daar niet druk om te maken, je merkt wel wanneer hij er aan toe is) rond etenstijd zit hij nog wel gezellig in de doek (
!!) en als ik ga douchen zit hij in het wipstoeltje mij verbaast aan te gapen.
Leonieke als hij de tweede borst niet meer wil, terwijl hij niet te slaperig is, dan heeft hij hoogswaarschijnlijk wel genoeg gehad. Doordat er zoveel tijd tussen zat zit je borst dan ook heel erg vol dus krijgt hij meer uit een borst. Je hebt wel kans dat hij straks snel weer wil drinken omdat hij vannacht lang ertussen gelaten heeft en dat in moet halen. Er schijnt een regeltje te zijn wanneer je een kindje 's nachts niet meer iedere 3 uur wakker hoeft te maken (Ticootje?).
Oh en verwennen daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Zulke jonge kindjes leggen het verband tussen huilen en opgepakt worden nog helemaal niet, je kunt er van uitgaan dat hij huilt omdat hij iets nodig heeft. Ook moet hij nog wennen aan de wereld, dat kan heel lang duren en dat
het huilen ook veroorzaken (daardoor was Niels de eerste maanden heel prikkelbaar).
![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:58 schreef miss_sly het volgende:
oeke, fijne tekst iddSoms denk ej echt dat je de enige bent die een niet doorslapend kind heeft. Senna wordt een aantal keer wakker, en tegenwoordig wacht ik eventjes om te kijken of ze weer inslaapt of echt wil drinken. En idd slaapt ze soms best weer in, maar een keer of 2-3 per nacht dus niet. Als ik haar dan op haar kamertje voed, slaapt ze weer netjes verder enmeldt zich later weer. Als ik haar bij me in bed pak, vraagt ze veel eerder om de borst. Waarschijnlijk omdat die dan zo lekker in de buurt is en lekker ruikt
![]()
En iedere keer dat ze dan wil drinken, al is het maar een paar slokken, word ik dus wakker. Nu dus twee keer een klein half uurtje voor een volledige voeding. Dus proberen we het maar weer even zo
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
Donderdag mogen we naar Kind & Gezin (super trouwens dat ze er ons zo vlug hebben ingepast we mogen nog om 19.40u gaan, eigenlijk na de laatste officiële afspraakquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:28 schreef WupWup het volgende:
Sowieso, verwennen doe je niet met aandacht, liefde en troost, maar met snoep en speelgoed e.d.
Leo ik zou wel even kritisch blijven kijken naar z'n groei. Sommige kinderen kunnen het vanaf het begin af met weinig en korte voedingen, maar de meeste niet. Maakt hij minimaal 6 volle plasluiers per dag? Is de poep die hij maakt gelig? Is hij alert of suffig?
Als ik bezig ben met voeden doe ik ook niets anders, maar tussendoor doe ik wel de deur open als er iemand aanbelt. Maar het ging hem in het algemeen. Maar vandaag was manlief al om 13u thuisquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:24 schreef Asyniur het volgende:
Ow Leonie, en wat ik nog wilde zeggen: als je niemand verwacht dan doe je toch gewoon niet open?
Zeker niet als je bezig bent...
Als ik zit de voeden en de telefoon gaat (en ik kan er niet bij) of de voordeurbel, dan hebben ze mooi pech (tenzij ik met iemand een afspraak heb).
Die had ik al gevonden en ik heb al besteld. 2 stuks. Nu heb ik dus een reserve.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:
Hier Baby aan je borst --> Borstkolven --> Medela: losse onderdelen
3 keer kolven...nee, dat is toch geen optie. Dat duurt gewoon te lang, kan ik beter thuisblijvenquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb eigenlijk geen idee. Wel weet ik dat Leah effectiever drinkt dan je kan kolven dus als je 100cc kolft, wil dat niet zeggen dat Leah maar 100cc drinkt. Misschien anders 3x kolven?
Ja, dat laatste. het is maar 3 maanden houdbaar heb ik begrepenquote:Op woensdag 31 maart 2010 11:53 schreef Asyniur het volgende:
Ik zit ook met een 'kolf' vraag. Ik heb dus nog veel voeding in de vriezer liggen. Wat is wijsheid als ik weer aan het werk ga (en ook even voor de wendagen van opa en oma en mijn man): vers gekolfd achterlaten en dat Harry laten geven of voeding uit de vriezer aan Harry laten geven en de 'nieuwe' voeding in de vriezer.
Ik neig momenteel naar het laatste omdat je dan weer versere melk in je vriezer hebt...
Ik heb nog steeds van begin december in de vriezer liggen, Niels moet dooreten! Van daarvoor heb ik weggegooid want toen hadden we spruwquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:13 schreef Asyniur het volgende:
Onze vriezer vriest 20 graden dus dan is het een half jaar houdbaar.
Oke, dan ga ik maar toch eerst de ingevroren boel opmaken want het eerste dateert van de eerste week nog dus is nu 5 weken oud...
Hier nog zo één, hahaquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:51 schreef WupWup het volgende:
Ik vernieuwd m'n vriezervoorraad ook zoveel mogelijk. Emma is een soort vuilnisbakkie: oud of nieuw, koud of warm, maakt haar allemaal niet uit.
Dit hoort eigenlijk in het kolftopic maar nog heel even hier:quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:17 schreef miss_sly het volgende:
lily, ik kolfde ook twee keer per dag en had dan altijd een opbrengst tussen de 130 en 250. Het bleek eigenlijk altijd voldoende te zijn, ze hebben nooit kv bij hoeven geven. Ik weet niet hoe goed Leah drinkt uit de fles, maar Senna drinkt/dronk dat plichtmatig gewoon net voldoende, en dronk bij mij bij thuiskomst gewoon lekker even flink door.
Ik heb nog nooit zonder Harry gekolfd dus ik heb er nog geen ervaring mee maar misschien een paar foto's meenemen van Leah waarvan je thuis al bijna volschiet?quote:Op donderdag 1 april 2010 11:47 schreef lily het volgende:
[..]
Dit hoort eigenlijk in het kolftopic maar nog heel even hier:
Mijn eerste kolfsessie op het werk gehad en het ging niet zo heel goed. Met moeite 80 cc. Leah is vandaag bij mijn moeder waar ze vanochtend een flesje bv heeft gehad (160cc) maar voor vanmiddag had ik niks dus krijgt ze flesvoeding (nutrilon).
Ik ben en blijf een luie kolfster.
Maar ik had nu wel gehoopt dat ik met twee keer kolven haar volledig zou kunnen voorzien maar op deze manier lukt het niet.
De kolfruimte was een kamertje van 2 bij 2 (ehbo kamer). Zeer ongezellig ding natuurlijk.
Iemand nog tips?
2 streepjes op te biechten toevallig?quote:Op donderdag 1 april 2010 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, dat Annicka alleen maar liggend wilde drinken. Tegenwoordig drinkt ze in alle mogelijke posities als ze de kans krijgt. En ze krijgt er nog wat uit ook, wonderlijk genoeg...![]()
Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad grote ambitie, ik vind het namelijk een erg geil idee om zo'n baby'tje aan mijn tepels te laten zuigen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:05 schreef Mammietje het volgende:
Hoewel de melkklieren in mannenborsten minder ontwikkeld zijn, schijnen zelfs mannen borstvoeding te kunnen ontwikkelen als ze maar vaak genoeg aanleggen. (Ik ken er echter geeneen, weet het niet uit de praktijk!) Er zijn ook hele installaties met slangetjes die naar de tepels lopen (geen idee hoe het heet) ontworpen waar dus bv mee gegeven kan worden.
Heb je ambities?
Dat is het ook! Maar realiseer je wel dat je dan beter geen drank en drugs kunt gebruiken zoals nu want dat komt ook in je baby.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad grote ambitie, ik vind het namelijk een erg geil idee om zo'n baby'tje aan mijn tepels te laten zuigen.
Wat goed zeg! Jompel voor jou!quote:Op donderdag 1 april 2010 19:08 schreef RockabeIIa het volgende:
Yep, ik voed nog steeds.Dat gaat heel goed. Sinds een paar dagen is hij van 8 naar 4-5 voedingen gegaan.
Hij krijgt nu als bijvoeding een half potje fruit of groente en soms wat bambix 's avonds. Ik zie hem genieten en daar geniet ik van.
Ja, dacht ik ook aan maar het is zo vreemd dat het maar aan 1 kant zit?!quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:55 schreef WupWup het volgende:
Klinkt eigenlijk een beetje als allergische reactie. Nieuw wasmiddel of -verzachter? Nieuwe zooogkompressen?
Herken ik ookquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:48 schreef happyme28 het volgende:
Even een korte vraag waarvan ik denk dat hij hier moet: ik heb ontzettende jeuk aan mijn linkerborst. Allemaal kleine bultjes en het is vlekkerig rood. Ik heb het maar aan 1 borst en het is niet pijnlijk maar die jeuk is echt vreselijk.
Weet niet of het van de borstvoeding komt, of uitslag ergens anders van. Maar herkent iemand dit?
Ja maar ik zit in een kamertje van 2 bij 2 met 4 spierwitte muren en er staat alleen een brancard, een tafel, 2 keukenstoelen en een ijskast. En prachtig tl lichtquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Lily; wat bij mij ook helpt is zorgen voor afleiding, dus ik zit thuis vaak achter de laptop en op mijn werk achter de pc en dan gewoon lekker fokken enzo...
dan begint het bij mij vaak wel te lopen;
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Sorry, een beetje vroegquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja 9 maanden al, ongelofelijk. Ik had het niet verwacht, maar ben er wel blij mee. Na de vakantie ga ik wel overdag afbouwen, heb ik besloten.Avond, nacht en ochtend wil ik als het lukt nog wel even doorgaan, maar overdag wil ik dan mee stoppen. Tegen die tijd hoor ikg raag wat tips over hoe dat te doen
hmwahquote:
(bron: Kind en gezin)quote:Om je borsten te laten wennen en ze minder gespannen te maken, kan je deze tips opvolgen:Begin je met bijvoeding, dan vermindert de melkproductie in je borsten. Bouw stap voor stap af. Vervang 1 à 2 borstvoedingen per week door een aangepaste zuigelingenvoeding. Voor elke stap trek je drie à vier dagen uit. Ga pas verder naar de volgende stap als je geen last hebt van pijnlijke stuwing. Vraag raad aan de regioverpleegkundige of je arts. Verdeel de borstvoedingen gelijkmatig over de dag. Begin met de borstvoeding waarbij je baby het minste drinkt. De ochtend- en avondvoeding schakel je als laatste om naar flesvoeding.
De tips zijn prima.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:08 schreef leonieke het volgende:
Werkt zoiets dan niet om af te bouwen? Ik was alleszins van plan om het zo te proberen.
[..]
(bron: Kind en gezin)
Maar hem proberen wakker te maken om hem rond 23u nog eens te laten drinken, is dan dus ook geen zo'n goed idee? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Vorige week heeft hij 3 avonden rond 23u nog gedronken en toen sliep hij in één ruk door tot 6u. Dat er overdag geen ritme in zit, is jammer, maar vind ik niet zo erg als ik er zo'n nachten kan aan koppelen(ik kan er niets aan doen, maar ik heb echt mijn slaap nodig
en nu is dat allemaal niet zo erg, maar begin juni ga ik weer werken en dan zou af en toe een goeie nachtrust echt wel wonderen kunnen doen
)
Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebbenquote:Op dinsdag 6 april 2010 12:58 schreef miss_sly het volgende:
cattie, dat idee had ik ook, maar op dit moment lijkt Senna het omgekeerd te doen
Toen we net begonnen met bijvoeding, begon ze een stuk minder te drinken, neit alleen geen fles als ik was werken, maar op de dagen dat ik thuis was ook maar heel wening. Nu ze meer eet (toch wel 3/4 boterham 's ochtends, bijna ene hele 's middags, goed fruit, beetje avondeten en goed yoghurt) komt ze ineens vaker en langer voor bv. Beetje vreemd, dus, weet neit zo goed wat ik daarvan moet denken.
Ja, weet je, eigenlijk heb je gewoon gelijk. Het is ook de manier waarop ik het probeer te doen, en meestal gaat dat wel goed, maar soms is er dan toch ineens weer wat twijfel. Thanks!quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Is verder prima toch? Ze is ook lekker actief en ze zal het wel nodig hebben![]()
Wat ik heb geleerd m.b.t. hoeveelheden eten en drinken is loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
Ze kiezen een eigen weggetje daarin, waar ik na 2 jaar nog niets van snap
En als je aan het afbouwen gaat komt het ook helemaal goed, dat wijst zich wel weer.
Wat mooiquote:Op woensdag 7 april 2010 13:15 schreef Twinkly het volgende:
Teigetje staat op borstvoeding.com bij de foto van de week![]()
![]()
![]()
Of ben ik nou spuit elf![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:52 schreef Ticootje het volgende:
Davinia, TF en ik hebben ook een tijd met 1 borst gevoed. TF volgens mij langere tijd, ik vanwege dat borstabces. Met 1 borst kun je ook prima voeden, en je hebt gewoon genoeg melk (je kunt immers ook een tweeling borstvoeding geven) . Alleen ga je een beetje scheef hangen na verloop van tijd, maar dan stop je dr gewoon een kipfiletje in toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat helpt idd! Vers uit de koelkast en ieder kwartiertje wisselen ofzo. Deed ik in mn kraamtijd op aanraden van de vk, toen mn hele borst beurs aanvoelde. De blaadjes kwamen er bijna gekookt vanafquote:Op donderdag 8 april 2010 14:24 schreef Kersjes het volgende:voor de mama's met twijfels en ander bv-problemen.
En ik heb een gouwe (ouwe) tip die ik er even in wil gooien: KOOL!
Kool![]()
Jazeker!
Waar ik de nacht van maandag op dinsdag niet kon slapen of bewegen van de pijn in mijn borst, harde plekken had die ik niet weggemasseerd of -gekolfd kreeg en een aankomende borstontsteking vreesde... ben ik nu volledig pijnvrij!
Spitskool in den bh, regelmatig de blaadjes verversen, en het aloude huismiddel tegen ontstekingen heeft bewezen te werken![]()
En bijkomend voordeel: altijd wat gezonds te snacken bij de hand![]()
grapje uiteraard
krijgt je kind krampjes vanquote:Op donderdag 8 april 2010 15:37 schreef Kersjes het volgende:
Linda, Toby is/was ziek en heeft stukken slechter gedronken dan normaal. StuwingSchijnbaar toch iets te slordig mee omgesprongen met alle pijnlijke gevolgen van dien
. Maar ze zijn nu weer heerlijk soepel en pijnloos! Gisteren nog niet, kolven op het werk ging dan ook waardeloos omdat ik geen borstcompressie kon toepassen.
Dus dames, echt een aanrader om te proberen als je borsten zeer doen, bij stuwing of als er een bo dreigt. Baat het niet, schaadt het niet en anders kun je het altijd nog verwerken tot een lekkere avondmaaltijd.
Kool
Yep. Ik was er ook bang voor, maar gelukkig viel die dag ook nog eens op mijn vrije dag, dus dat kwam goed uit. Maar ik kon wel aanleggen, want ze was niet ook nog verkouden. Succes!quote:Op donderdag 8 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, jou zocht ik!Was dat maar één dag met Senna? En is ze toen vanzelf weer gaan drinken?
Hier ookquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef oeke het volgende:
Hier al 10 maanden met tepelhoedje. Ik ben er blij mee.
Tja, het staat te boek als slecht, maar mijn lk vertelde me dat dat ook vooral komt door de oude tepelhoedjes die veel dikker en stugger waren. Maar goed, liever zonder, uiteraard.
Hier gaat dat echt niet meer lukken, hij is er zo aan gewend. Zonder hoedje kijkt hij me zo vragend aan en hapt hij niet aan tot het erop zit.
En de laatste tijd plukt hij het eraf als hij klaar is en stopt het in zijn mond.
Dat snap ik ja, dat je bang bent om het weer te verpesten. Lastig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...
Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet.voor jullie en voor de komende nacht
Wat fijn dat het goed ging! En stevig is goedquote:Op zondag 11 april 2010 12:08 schreef Ssserpente het volgende:
Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.![]()
Lily, hoe was jouw nacht?
Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.
Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.
Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.
Vanmorgen een-momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet nog net dat kleine graai-handje, links onderin
Lotte!
Noah!
Groof, hoelang doet hij over een flesje? Als hij lekker binnen de tijd blijft en niet ongeduldig wordt aan de fles omdat het hem te langzaam gaat, dan zou ik het zo laten. Laat het vooral je aan R. over om aan geven of hij een grotere speen wilt en niet door een verpakking.quote:Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef Groofsken het volgende:
Weer een vraagje...
R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?
Misschien omdat hij honger heeft en het hem niet vlug genoeg gaat?quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Als hij hem eenmaal pakt, drinkt hij hem heel ontspannen leeg tot en met de laatste druppel. Maar hij doet vaak wel moeilijk/ onrustig in het begin, en ik snap nogsteeds niet waarom.
Jups, gelukkig wel. Heb weer wat meer hoop. Maar ga morgen wel ff de huisarts bellen voor de pil. Hier heb ik echt geen zin in elke maand.quote:Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, hoe ging het vandaag? Nog meer TSR-en gehad?
Ik snap het ook niet. Ik had het hoedje er al af en ze bleef naar mn tepel happen. Dat deed ze wel vaker en dan probeerde ik het altijd wel eventjes, maar meer als 1x zuigen (of vaker dan 1 voeding) deed ze het nooit. En nu zoog ze, maar er kwam niks. Andere borst aangelegd en daar dronk ze gewoon. Volgende voeding weer, en weer en weer. En wat er nou anders is dan eerst...geen flauw idee. Maar fijn is het welquote:Op zondag 11 april 2010 20:23 schreef Groofsken het volgende:
Wat bijzonder Linda, dat het nu ineens zomaar zonder gaat. Hopelijk blijft het goed en steeds beter gaan
.
We hebben van de week gewogen op onze eigen weegschaal (niet echt betrouwbaar natuurlijk) en daar woog ze 7 kilo. Das maar een halve kilo aangekomen in meer dan een maand tijd. Maar goed, ze is tevreden, eet alles wat je d'r voorzet, ontwikkelt zich verder prima, voor zover ik dat kan zien, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Maar de KA gaat altijd uitrekenen wat ze per dag aankomt. Ze is gewoon geen spekkie. Dr week jongere vriendje is al bijna 9 kilo...quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef oeke het volgende:
Fijn Sserpente, dat het weer lekkerder gaat.
En Linda, ook al goed nieuws. Wennen lijkt het me inderdaad.
Trouwens over aankomen, kijk niet raar op als Lotte niet veel aankomt, dat hoeft niet perse iets te zeggen over hoeveel ze drinkt.
Ko komt al 4 maanden niet zoveel aan, echt bijna niets, maar groeit wel in de lengte+ hoofdomtrek. De lk zei dat dat normaal was, dat de groei op een bepaald moment minder hard gaat. Itt flesvoedingsbaby's die gestaag doorgroeien.
Ik zou vooral op plasluiers letten en humeur.![]()
Jongens, ik baal enorm. We hebben weer spruw.![]()
En Ko heeft me vandaag 2 keer heel hard gebeten. En geloof me, ook door een tepelhoedje heen doet dat pijn.![]()
Ik heb zo geen zin om weer die kuur te gaan doen. Bah. En ik ben ook bang dat het bij een groter kindje echt veel meer gedoe is.
En we waren zo lekker bezig.
Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..quote:Op zondag 11 april 2010 20:47 schreef oeke het volgende:
Ko woog met 9 maanden 8600 gram. Hij was vanaf dec dus maar 200 gram aangekomen. In 3 maanden dus.![]()
Maar goed wel 4 cm gegroeid. Dus daar gaat het dan maar inzitten denk ik. En spekarmpjes heeft hij ook nog steeds.
Hoe doet je KA dat? Het geheel delen door het aantal dagen sinds de laatste weging? Maar wat heb je daar precies aan?
Ik ben bang dat die spruw is ontstaan door lage weerstand en misschien omdat ik ongesteld ben ofzo. Ik zou ook niet goed weten waarom anders.
O nou, da's toch mooi dan? Ik zou idd gewoon lekker op m'n eigen gevoel afgaan. Als ze nog honger heeft dan merk je dat echt wel. Ik kan ook niet voelen welke aan de beurt is. Heb een armbandje dat ik steeds omwissel.quote:Op zondag 11 april 2010 20:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..
Ssserpente, ook 3u. Ze kan wel langer hoor, maar als we gewoon thuis zijn wil ze toch wel wat drinken dan. Als we onderweg zijn maakt het dr niet zo veel uit, dan redt ze het ook wel 4 tot 5u. Mn borsten voelen 's ochtends wat voller, soms staan ze op knappen, maar na de ochtendvoeding is dat weg en voelen ze de rest van de dag hetzelfde, gedronken of niet. Nadeel daarvan is dat ik niet meer kan voelen welke aan de beurt was
Slaapt Lente al? Met of zonder papje?
Ik heb toevallig mijn afstudeeronderzoek hierover gedaan. In een paar studies is er de eerste 24 uur wel effect te zien op de borstvoeding, in de zin dat er minder vaak volledige borstvoeding werd gegeven in de epiduraalgroepen. Na deze eerste 24 uur is er geen significant verschil meer waar te nemen. Waar het precies aan te wijten is, hebben wij niet onderzocht. We hebben gekeken tot 24 weken post partum.quote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje. Ik heb dus nu al gevraagd of ik een ruggeprik mag bij de bevalling () en ik kreeg dus een boekje mee met voor- en nadelen. Nu staat er in dat er geen nadelige effecten zijn voor de borstvoeding, maar is dat ook echt zo? Ik meen toch dat alles wat ik binnenkrijg ook mij mijn kindje komt..
Ik gebruikte gewoon een simpel elastieke armbandje wat ik nog had liggen en wisselde daarmee van pols. Maar ik gebruik het al weken niet meer.quote:Op zondag 11 april 2010 23:58 schreef octopussy het volgende:
Ik gebruik nu trouwens al een tijdje deze armband om bij te houden wanneer de laatste voeding was en aan welke borst. Erg handig
Ik ben wel 1 met mn kind, maar dezelfde naam hebben we nog niet hoorquote:Op zondag 11 april 2010 21:38 schreef oeke het volgende:
Lotte, wat Sserpente zegt. Gewoon op je eigen gevoel afgaan. Kan me voorstellen dat dat als een examen voelt. Misschien kun je voor jezelf haar groeicurve invullen op borstvoeding.com zodat je nog een ander referentiekader hebt.
Ik vergeet ook altijd welke kant. Ik voel het ook niet.![]()
Free, dat lijkt me inderdaad toch weer even confronterend.![]()
Ik PM je even over die GV. Dat is misschien toch wel fijn om weer te gebruiken.
Snel beginnen met behandelen dan maar...quote:Op maandag 12 april 2010 09:59 schreef oeke het volgende:
oeh excuus! Telt moeheid nog? Hoe ging het vannacht?
Ko heeft echt last van de spruw. Nu ik het doorheb zie ik dat drinken niet lekker gaat en pijn lijkt te doen.
Nou ja, afbuigen vind ik wel een heel groot woord... Hij volgt toch prima het lijntje..quote:Op maandag 12 april 2010 10:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ondanks dat d'r gewicht een beetje afbuigt? Nouja, overmorgen weer wegen, dan post ik 'm nog wel een keertje
Daar zat Jen zelfs op -1...quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Ja, hij volgt hier inderdaad welongeveer de curve ergens onderin. Maar in het groene boekje dus écht niet
Dat vind ik heel liefquote:Op maandag 12 april 2010 13:57 schreef oeke het volgende:
oja.![]()
Dat was ik gewoon even vergeten. je hoort er zo bij hier.
Kan me helemaal voorstellen dat dat voor jou moeilijk moet zijn.
ik ookquote:Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef WupWup het volgende:
Ik heb anders wel degelijk strepen op m'n borsten staan![]()
Oeke, z'n lengte groeit wel mooi door. Is Kobus toevallig in die tijd een stuk actiever geworden? Dan is het niet zo verwonderlijk dat daar z'n energie naar toe gaat, in plaats van vetjes kweken.
ik ook. door de nagels van dochterliefquote:Op maandag 12 april 2010 14:47 schreef WupWup het volgende:
Ik heb anders wel degelijk strepen op m'n borsten staan![]()
Oeke, z'n lengte groeit wel mooi door. Is Kobus toevallig in die tijd een stuk actiever geworden? Dan is het niet zo verwonderlijk dat daar z'n energie naar toe gaat, in plaats van vetjes kweken.
quote:Op donderdag 8 april 2010 13:27 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een heeeel vrolijk meisje. En dat is supergezellig. Alleen tijdens de voeding iets minder.
Sowieso is ze tegenwoordig snel afgeleid. Papa moet óf stil zijn óf buiten zicht, want anders wordt er dus echt niet gedronken. En als ze het écht naar d'r zin heeft, gaat ze lachen. Kaken op elkaar *HAP* en hoofd naar achter trekken *RATSJ*. Au. Maar wel een dikke lach. En dan weer een paar slokken. En dan weer even lachen inclusief voorgenoemd ritueel. En dan weer een paar slokken enzovoorts.
What to do??? Ze is 4 maanden, dus nee zeggen of au roepen heeft echt nul zin. Klaar zijn met de borst loopt uit op drama, want ze ís gewoon niet klaar. Proberen af te koppelen voordat ze heeft gebeten lukt ook niet, want ze heeft het in een fractie van een seconde voor elkaar. Daarbij houdt ze haar tong ook gewoon op z'n plek heb ik gemerkt. Wie heeft er een goed idee?
Herkenbaarquote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
Nog even in de herhaling. Iemand nog tips?
[..]
Tja, ik heb een hele tijd gewoon op de slaapkamer gevoed. Dus zonder katten, papa, zus, tv, radio.. Gewoon niets anders dan mama...quote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
Nog even in de herhaling. Iemand nog tips?
[..]
Dat dus... Niet de gebruiksaanwijzing volgen...quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:52 schreef oeke het volgende:
Echt een klein beetje op een wattenstaafje of je pink doen en dat uitsmeren in het mondje. Zeg maar een half erwtje ongeveer.
En na elke voeding voetenschimmelcreme met micanozol op je tepels smeren. Ook weinig.
Dat kan je laten intrekken en hoef je niet weg te wassen ofzo.
Dat is het.
En iets langer volhouden dan dat je daadwerkelijk symptonen ziet.
Stikken gaat dus over dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een heel lepeltje van dat spul moet geven 4 keer per dag. Maar dat is vies/dik/plakkerig en zet ook nog eens geen zoden aan de dijk.
GWS, ja daar zeg je wat. Ik ga er even over nadenken....
Welke voeding probeer je? Ha gaat het beste samen met BV. Zou je de 2 niet kunnen mixxen en dan beginnen met veel bv en weinig kv en langzaam steeds minder bv in de fles en meer kv... Beetje foppen dus.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Rubey het volgende:
WupWup, een bijtende baby *check*, ik probeer ook elke keer maar af te koppelen en nee te zeggen. Gelukkig heeft ze op dit moment nog geen tandjes. L. is ook snel afgeleid, ook hier moet pappa niet in zich zijn. 's Ochtends vroeg is pappa veel interessanter als de tweede borst of hij nu wakker is of niet. Ze rekt zich naar hem uit om hem wakker te makenSoms praat ze ook met de tepel in haar mond en dan drinkt ze weer verder, soms drinkt ze niet verder maar sluit ze af met een bijt. Ik hoop ook dat het een fase is.
Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen![]()
Ik probeer L. nu te laten wennen aan flesvoeding omdat ik over een tijdje vanwege mijn gezondheid toch wil stoppen met de borstvoeding. Ook zou het tijdens een productiedip fijn zijn als ze dat zou willen drinken. Maar ze weigert, ze heeft twee keer een paar slokken genomen, maar als ze de fles nu ruikt slaat ze hem al weg. En volhouden heeft geen enkele zin, ze gaat helemaal over haar toeren. Ze drinkt wel borstvoeding uit de fles dus dat is het probleem niet. Heeft iemand tips?
Succes met foppen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 12:31 schreef Rubey het volgende:
Ticootje ik gebruik Nutrilon van hypoallergeen . Foppen is wel een idee, gaan we proberen!
WupWup, over twee weken is ze alweer zes maanden. Het gaat zo snel!
quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:29 schreef DaviniaHR het volgende:
de combi raynauds + spruw is niet helemaal lekker, geloof ik.
die creme is KOUD! brrr
naja, gaat ook wel weer over.
aviva vindt de daktarin trouwens een 'acquired taste'. eerst vond ze het heel goor, nu kan het er welmee door, geloof ik... heb nu voor de laatste voeding niet meer bij haar gedaan, want ze sliep al. vind ik dan ook lullig.
de lk wist ook niet hoe het zat met die korstjes, beetje stom.
naja, maar nog beter mn best doen aviva de piranha aan te leggen in die milliseconde dat ze dr mondje goed openheeft... het gaat het van *hap* hoofd naar voren gooien *hap* mond open *hap* *hap*, nog voor ik de boel heb voorgevormd... ik denk echt dat ze een haai of piranha was in een vorig leven
Dan zou ik me ook niet heel druk maken..quote:Op woensdag 14 april 2010 10:35 schreef Linda2205 het volgende:
4gr. per dag en ze vond het niet heel erg, omdat ze dr geboortegewicht +3000gram had en dat zou moeten op deze leeftijd ofzo...
En toch doe je het hequote:Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zou ik me ook niet heel druk maken..
Ik weet het... Vergelijken is niet eerlijk he? Dat kindje volgt misschien een heel ander lijntje... En je zou ook kunnen zeggen dat dat kindje misschien een beetje zwaar is voor de leeftijd? (Ik heb natuurlijk niet meteen lijntjes en grafiekjes voor mn neus) Maar dan ga je een kindje vergelijken dat iets lichter is dan de 0 lijn met een kindje dat iets zwaarder is dan de 0 lijn... dan krijg je wel een scheef beeld.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En toch doe je het hevooral omdat het kindje van een vriendin een week jonger is 9 kilo weegt. Niet vergelijken enzo, weet het wel.. maar toch
Als Lotte het goed doet, is zorgen maken niet nodig, maar natuurlijk doe je dat toch. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat Senna klein en licht is vergeleken met andere kindjes. Dus probeer ik het vergelijken idd maar achterwege te laten. Wel zo goed voor mijn gemoedsrustquote:Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En toch doe je het hevooral omdat het kindje van een vriendin een week jonger is 9 kilo weegt. Niet vergelijken enzo, weet het wel.. maar toch
Jij bent zwanger, tuurlijk ben je niet meer lichtquote:Op woensdag 14 april 2010 11:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb ook nog een mooie vergelijking Linda (ik heb mijn eigen groeiboekje voor mijn neus) en ik woog met 7,5 maand 6550 gram. (ik kreeg toen ook nog borstvoeding) en was 66 cm.
(en bij mij is t helemaal goed gekomen hoor haha, ben nu niet meer zo licht)
(en nu ga ik gauw weer weg)
En bedankt he?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Jij bent zwanger, tuurlijk ben je niet meer licht
Thnx voor de lieve woorden allemaal. Moet me gewoon niet zo gek laten maken door getalletjes
In dat geval, wil ik ook nog een babyquote:Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En bedankt he?![]()
Sta nu met bijna 21 weken op 0 kilo erbij...
dat stond ik toen ookquote:Op woensdag 14 april 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En bedankt he?![]()
Sta nu met bijna 21 weken op 0 kilo erbij...
Ja dank je voor deze bemoedigende woordenquote:Op woensdag 14 april 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat stond ik toen ook
met 41 weken was dat +22![]()
achja. Je piest het er ook allemaal zo weer uit
Ik wacht alleen wel nog steeds op die beroemde "oeh borstvoeding daar val je echt zó van af hoor!" want daar heb ik hier echt absoluut geen last van![]()
anytimequote:Op woensdag 14 april 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dank je voor deze bemoedigende woorden
Tegenwicht nodig?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:47 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik welquote:Op woensdag 14 april 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
Ik wacht alleen wel nog steeds op die beroemde "oeh borstvoeding daar val je echt zó van af hoor!" want daar heb ik hier echt absoluut geen last van![]()
ik gok dat je met spruw eruit ook van de bo en kloven af bent...quote:Op woensdag 14 april 2010 14:19 schreef DaviniaHR het volgende:
zover ben ik nog niet. het is 3x dezelfde plek, dus nu met de maxi-taxi-driedubbele dosis hoop ik dat het echt weggaat en blijft. als ik dan nog een keer een bo krijg op rechts, of het blijft kloven, dan wordt het idd wellicht een overweging.
eerst maar de bo eruit, de spruw eruit en kijken of ik die kloven eruit krijg, dan zal de raynauds hopelijk snel volgen... kga iig niet nog meer consulten bij lk's doen, want ik moet het zelf doen. ik ken de theorie, ik heb alle mogelijke handvatten gekregen, de handigheid moet gewoon komen. na drie maanden
Ik zou als ik Daviniah was inmiddels overwegen om rechts af te zetten ipv af te bouwenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Davinia, je zou kunnen overwegen om je rechterborst gewoon af te bouwen..
quote:Op woensdag 14 april 2010 14:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zou als ik Daviniah was inmiddels overwegen om rechts af te zetten ipv af te bouwen
Manman, wat een ellende weer zeg, zit hier gewoon helemaal met je mee te balen....![]()
Ik hoop zo voor je dat het nu klaar is en dat je lekker kan gaan genieten...
mss vanwege mn minicup. ahum...quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Waarom loop jij scheef als Daviniah een borst afzet
He, wat ingewikkeld. Ik begreep dat als je het zo dun insmeert dat het intrekt, je het niet hoeft af te wassen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Rubey het volgende:.
Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen![]()
Ja.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:49 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
mss vanwege mn minicup. ahum...
maarreh, kan je kloven krijgen van spruw? dat geeft weer hoop voor mijn aanlegkunsten
want de spruw komt wrs door de melkblaar, en die kwam volgens de lk niet per se door slecht aanleggen...
jeuj!
Aah, jij ook al? Ik ook. Moet er zeker nog 8 kwijt...quote:Op woensdag 14 april 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |