Dat snap ik ja, dat je bang bent om het weer te verpesten. Lastig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...
Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet.voor jullie en voor de komende nacht
Wat fijn dat het goed ging! En stevig is goedquote:Op zondag 11 april 2010 12:08 schreef Ssserpente het volgende:
Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.![]()
Lily, hoe was jouw nacht?
Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.
Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.
Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.
Vanmorgen een-momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet nog net dat kleine graai-handje, links onderin
Lotte!
Noah!
Groof, hoelang doet hij over een flesje? Als hij lekker binnen de tijd blijft en niet ongeduldig wordt aan de fles omdat het hem te langzaam gaat, dan zou ik het zo laten. Laat het vooral je aan R. over om aan geven of hij een grotere speen wilt en niet door een verpakking.quote:Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef Groofsken het volgende:
Weer een vraagje...
R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?
Misschien omdat hij honger heeft en het hem niet vlug genoeg gaat?quote:Op zondag 11 april 2010 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Als hij hem eenmaal pakt, drinkt hij hem heel ontspannen leeg tot en met de laatste druppel. Maar hij doet vaak wel moeilijk/ onrustig in het begin, en ik snap nogsteeds niet waarom.
Jups, gelukkig wel. Heb weer wat meer hoop. Maar ga morgen wel ff de huisarts bellen voor de pil. Hier heb ik echt geen zin in elke maand.quote:Op zondag 11 april 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, hoe ging het vandaag? Nog meer TSR-en gehad?
Ik snap het ook niet. Ik had het hoedje er al af en ze bleef naar mn tepel happen. Dat deed ze wel vaker en dan probeerde ik het altijd wel eventjes, maar meer als 1x zuigen (of vaker dan 1 voeding) deed ze het nooit. En nu zoog ze, maar er kwam niks. Andere borst aangelegd en daar dronk ze gewoon. Volgende voeding weer, en weer en weer. En wat er nou anders is dan eerst...geen flauw idee. Maar fijn is het welquote:Op zondag 11 april 2010 20:23 schreef Groofsken het volgende:
Wat bijzonder Linda, dat het nu ineens zomaar zonder gaat. Hopelijk blijft het goed en steeds beter gaan
.
We hebben van de week gewogen op onze eigen weegschaal (niet echt betrouwbaar natuurlijk) en daar woog ze 7 kilo. Das maar een halve kilo aangekomen in meer dan een maand tijd. Maar goed, ze is tevreden, eet alles wat je d'r voorzet, ontwikkelt zich verder prima, voor zover ik dat kan zien, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Maar de KA gaat altijd uitrekenen wat ze per dag aankomt. Ze is gewoon geen spekkie. Dr week jongere vriendje is al bijna 9 kilo...quote:Op zondag 11 april 2010 20:30 schreef oeke het volgende:
Fijn Sserpente, dat het weer lekkerder gaat.
En Linda, ook al goed nieuws. Wennen lijkt het me inderdaad.
Trouwens over aankomen, kijk niet raar op als Lotte niet veel aankomt, dat hoeft niet perse iets te zeggen over hoeveel ze drinkt.
Ko komt al 4 maanden niet zoveel aan, echt bijna niets, maar groeit wel in de lengte+ hoofdomtrek. De lk zei dat dat normaal was, dat de groei op een bepaald moment minder hard gaat. Itt flesvoedingsbaby's die gestaag doorgroeien.
Ik zou vooral op plasluiers letten en humeur.![]()
Jongens, ik baal enorm. We hebben weer spruw.![]()
En Ko heeft me vandaag 2 keer heel hard gebeten. En geloof me, ook door een tepelhoedje heen doet dat pijn.![]()
Ik heb zo geen zin om weer die kuur te gaan doen. Bah. En ik ben ook bang dat het bij een groter kindje echt veel meer gedoe is.
En we waren zo lekker bezig.
Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..quote:Op zondag 11 april 2010 20:47 schreef oeke het volgende:
Ko woog met 9 maanden 8600 gram. Hij was vanaf dec dus maar 200 gram aangekomen. In 3 maanden dus.![]()
Maar goed wel 4 cm gegroeid. Dus daar gaat het dan maar inzitten denk ik. En spekarmpjes heeft hij ook nog steeds.
Hoe doet je KA dat? Het geheel delen door het aantal dagen sinds de laatste weging? Maar wat heb je daar precies aan?
Ik ben bang dat die spruw is ontstaan door lage weerstand en misschien omdat ik ongesteld ben ofzo. Ik zou ook niet goed weten waarom anders.
O nou, da's toch mooi dan? Ik zou idd gewoon lekker op m'n eigen gevoel afgaan. Als ze nog honger heeft dan merk je dat echt wel. Ik kan ook niet voelen welke aan de beurt is. Heb een armbandje dat ik steeds omwissel.quote:Op zondag 11 april 2010 20:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik maak me ook niet al te veel zorgen over d'r gewicht, zolang ze tevreden is. Je kan dr ribbetjes niet tellen ofzo, dus dan zal het wel goed zitten. En iderdaad vergelijken met de laatste weging en dan delen door het aantal dagen ertussen. In het begin moest ze tussen de 25-30 gram toenemen per dag en dat werd steeds minder. De laatste keer was het tussen de 15 en 20 en toen zat ze op 17. Ik snap ook het nut niet, maar hik er iedere keer weer tegenaan, omdat het als een examen voelt ofzo..
Ssserpente, ook 3u. Ze kan wel langer hoor, maar als we gewoon thuis zijn wil ze toch wel wat drinken dan. Als we onderweg zijn maakt het dr niet zo veel uit, dan redt ze het ook wel 4 tot 5u. Mn borsten voelen 's ochtends wat voller, soms staan ze op knappen, maar na de ochtendvoeding is dat weg en voelen ze de rest van de dag hetzelfde, gedronken of niet. Nadeel daarvan is dat ik niet meer kan voelen welke aan de beurt was
Slaapt Lente al? Met of zonder papje?
Ik heb toevallig mijn afstudeeronderzoek hierover gedaan. In een paar studies is er de eerste 24 uur wel effect te zien op de borstvoeding, in de zin dat er minder vaak volledige borstvoeding werd gegeven in de epiduraalgroepen. Na deze eerste 24 uur is er geen significant verschil meer waar te nemen. Waar het precies aan te wijten is, hebben wij niet onderzocht. We hebben gekeken tot 24 weken post partum.quote:Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje. Ik heb dus nu al gevraagd of ik een ruggeprik mag bij de bevalling () en ik kreeg dus een boekje mee met voor- en nadelen. Nu staat er in dat er geen nadelige effecten zijn voor de borstvoeding, maar is dat ook echt zo? Ik meen toch dat alles wat ik binnenkrijg ook mij mijn kindje komt..
Ik gebruikte gewoon een simpel elastieke armbandje wat ik nog had liggen en wisselde daarmee van pols. Maar ik gebruik het al weken niet meer.quote:Op zondag 11 april 2010 23:58 schreef octopussy het volgende:
Ik gebruik nu trouwens al een tijdje deze armband om bij te houden wanneer de laatste voeding was en aan welke borst. Erg handig
Ik ben wel 1 met mn kind, maar dezelfde naam hebben we nog niet hoorquote:Op zondag 11 april 2010 21:38 schreef oeke het volgende:
Lotte, wat Sserpente zegt. Gewoon op je eigen gevoel afgaan. Kan me voorstellen dat dat als een examen voelt. Misschien kun je voor jezelf haar groeicurve invullen op borstvoeding.com zodat je nog een ander referentiekader hebt.
Ik vergeet ook altijd welke kant. Ik voel het ook niet.![]()
Free, dat lijkt me inderdaad toch weer even confronterend.![]()
Ik PM je even over die GV. Dat is misschien toch wel fijn om weer te gebruiken.
Snel beginnen met behandelen dan maar...quote:Op maandag 12 april 2010 09:59 schreef oeke het volgende:
oeh excuus! Telt moeheid nog? Hoe ging het vannacht?
Ko heeft echt last van de spruw. Nu ik het doorheb zie ik dat drinken niet lekker gaat en pijn lijkt te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |