abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 22:23:49 #126
5428 crew  miss_sly
pi_80103729
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, jou zocht ik! Was dat maar één dag met Senna? En is ze toen vanzelf weer gaan drinken?
Yep. Ik was er ook bang voor, maar gelukkig viel die dag ook nog eens op mijn vrije dag, dus dat kwam goed uit. Maar ik kon wel aanleggen, want ze was niet ook nog verkouden. Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80103805
Lily, wat een mooie foto! En wat heerlijk dat alles zo goed gaat.

Succes Sserpente. Hopelijk kan Lente snel weer door haar neusje ademen dan is het drinken ook weer een stuk makkelijker. Ik hoop dat je productie er niet al te erg onder lijdt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:22:18 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80113164
miss, houdt je productie het? kolfloos de dag door?

zometeen komt de lk, en madam is *net* in slaap gevallen. timing weer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80113231
Miss, ik moest vanmorgen nog aan je denken. Hoe is het met het borstweigeren van Senna? Is dat bij die ene keer gebleven?
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 09:28:44 #130
5428 crew  miss_sly
pi_80113327
Linda, ja dat was dus bij nader inzien dat ik ongesteld werd. Een dag/avond slecht drinken en toen was het weer over, gelukkig. Ze wordt wel steeds ongeduriger aan de borst, want er gebeurt altijd wel iets dat interessanter is.

Davinia, het gaat goed! Geen last van stuwing als ik niet kolf en Senna drinkt zoals gisteren als ik wel thuis ben overdag gewoon 2-3 keer. Ik hoop dat het zo een tijdje gaat

Succes met de lk! Ikhoop dat ze iets voor je kan betekenen.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:21:08 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80116720
lk is geweest, weer ff wat kleine tips gehad voor aanleggen. ook met in het achterhoofd dat ik geen diepte zie, dus dan is het moeilijk inschatten waar ze zit, zeg maar.

aviva aangelegd, eraf, tepel werd niet wit, maar wel supergevoelig en weer dat gesteek in die borst... dus we gaan nu 2 daagjes aan de gang met voetschimmeldaktarinspul, en als dat verlichting geeft, maandag naar de ha voor hele officiele spruwbehandeling... hoor ik daar iemand 'kwartet!' roepen?
mag ik van jou, in de categorie 'bvproblemen' de spruw? ja, die heb ik ook. kwartet!
sorry, kword er een beetje melig van zo langzamerhand...

naja, eerst maar eens zien dat de voetschimmeldaktarinspul werkt...

en dan mag het wel klaar zijn, hoor!
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 11:55:58 #132
5428 crew  miss_sly
pi_80118110
Jeuh DAvinia, je krijgt het ook wel echt allemaal he
Maar het mag idd wel eens klaar zijn. Op naar de overige periode probleemvrij bv
pi_80119171
Het is inderdaad niet leuk Davinia, maar je bericht is wel grappig Tsjonge, wat gaat het volgende in je verzameling zijn?

Comazuipen
pi_80128341
Lotte drinkt echt, uit mijn borst, zonder plastic ertussen...zou ze het na een half jaar dan eindelijk kunnen? *duimduimduim*

edit: ze heeft de hele voeding gedronken, beide borsten. Ze is alleen wel heel onrustig aan de borst. Dat is ze wel vaker maar nu was het al heel snel. Drinken uit de borst zou toch makkelijker moeten gaan dan drinken met een tepelhoedje. Ook aan de kant waar ze normaal het meeste drinkt, dronk ze nu het minste... ik heb er een filmpje van, voelt een van de deskundige-dames zich misschien geroepen om te kijken?

[ Bericht 49% gewijzigd door Linda2205 op 09-04-2010 16:52:40 ]
Lotte!
Noah!
pi_80131973
en weer een voeding zonder Ik durf niet te hopen voor morgenochtend, maar meeen zou het fijn zijn zonder tepelhoedjes
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 19:01:15 #136
5428 crew  miss_sly
pi_80133476
Wow Linda, wat goed van Lotte! Wat zou het fijn zijn als het voortaan zonder kan!
pi_80151967
Hoppa en de ochtendvoeding ook
Lotte!
Noah!
  zaterdag 10 april 2010 @ 08:23:00 #138
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80152037
Wat fijn Linda!

Mij wordt op dit moment juist een tepelhoedje 'aangesmeerd' in het ziekenhuis.
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Maandag de lk maar weer eens optrommelen.

Op dit moment zijn we vooral het drinken uit een flesje aan het oefenen met Teigetje. We mogen er nu 2 per dag geven. Vanaf maandag krijgt ze 12 ipv 24 voedingen per dag. Daarmee wordt het hongergevoel ietsjes opgewekt en drinkt ze waarschijnlijk nog makkelijker uit een flesje. Niet dat het nu moeilijk gaat hoor, mevrouwtje is een klein slokkopje.

Goed kunnen drinken uit een flesje is een voorwaarde om naar huis te kunnen vandaar dat ik dat even prefereer boven goed uit de borst kunnen drinken.
Wat wel tof is dat we het aanleggen nu ook elke dag oefenen! Teigetje snapt prima wat ze moet doen maar de hap die ze moet nemen is nog te groot voor haar mondje vandaar dat de verpleegsters met het tepelhoedje aan komen zetten.
Ben erg benieuwd of de lk me nog verder op weg kan helpen met het aanleggen want volgens mij doe ik dat gewoon nogal amateuristisch.
A grand adventure has begun.
pi_80152095
Keshet, als je graag BV wil geven, kan je dan niet aankaarten in het zkh dat je wil vingervoeden? Dmv het geven van een flesje kan het drinken aan de borst bemoeilijken.

Uit ervaring weet ik dat de hap met een tepelhoedje ook groot is. Een tepelhoedje is er in verschillende maten en is sowieso een stukje langer als je eigen tepel. Het is niet zo dat als je met een tepelhoedje voed, dat ze dan wel alleen aan je tepel mag hangen, ipv aan een deel van je borst. Hopelijk kan de lk je daar mee helpen.

voor jullie!
Lotte!
Noah!
  zaterdag 10 april 2010 @ 08:45:17 #140
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80152129
Keshet wat heerlijk dat ze het goed doet .

Ik heb dus twee weken met zo'n melkblaartje gevoed. Hier een vraag gesteld en nu, een dag later, is het al weg . Watjes met olijfolie .

Nogmaals dank, zo fijn om hier geholpen te worden .
pi_80152557
Keshet, jij bent een specifiek geval. Tepelhoedjes zijn niet altijd slecht. Bij prematuren is het vaak de manier om ze aan de borst te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80152688
Davinia nee he Hier werkte daktarin antischimmelcreme overigens helemaal niet, gentiaan violet werkte wel binnen een paar dagen.

Lotte wat goed!! Super fijn Linda

Wupwup wat een prachtige foto

Keshet een vriendin van mij is ook begonnen met tepelhoedjes omdat haar kindje te klein was om een grote hap te nemen (nou ja klein, vergeleken met jouw Teigetje een enorme 2 kilo!) Op dit moment is het kindje 3 maanden (1,5 maand in uitgerekende datum) en is ze samen met een LK bezig het tepelhoedje af te wennen en moet ze blokvoeden want ze heeft wat last van overproductie (echt super dat het met de productie toch goedgekomen is ) Ze wennen het tepelhoedje af door een steeds grotere maat te gebruiken waardoor haar kindje een steeds grotere hap moet nemen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80153126
Lotte, wat goehoed! Echt super!

Comadrinken Herkenbaar. Wat een mooie foto Wupwup.

Davinia, jeumig, het zit jullie niet mee. Mogen de bv-goden hun zegen eens jullie kant opblazen en weg met die spruw.

Keshet, spannend hoor, hopelijk heeft het allebei snel door, het flesje en de borst. Als dat betekent dat ze sneller naar huis mag!

Hier al 10 maanden met tepelhoedje. Ik ben er blij mee.
Tja, het staat te boek als slecht, maar mijn lk vertelde me dat dat ook vooral komt door de oude tepelhoedjes die veel dikker en stugger waren. Maar goed, liever zonder, uiteraard.
Hier gaat dat echt niet meer lukken, hij is er zo aan gewend. Zonder hoedje kijkt hij me zo vragend aan en hapt hij niet aan tot het erop zit.
En de laatste tijd plukt hij het eraf als hij klaar is en stopt het in zijn mond.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:39:57 #144
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80153611
Leah

Lotte, wat goed van je!
En ook al zo'n lieve foto

Davinia, het zit je niet echt mee hè?
Zeg dat Raynauds: hoe ziet dat uit op een tepel? Ik heb jou of freecell wel eens iets zien schrijven van wit enzo. Ik vraag het omdat mijn rechtertepel als ik mijn bh uitdoe en hij zich uitvouwt (ingetrokken tepel die met wat stimulatie wel wil meewerken ) in het midden een witte vlek vertoont die na enkele seconden weer gewoon roze kleurt.
ik zag net links na het kolven dat mijn tepel voor de helft wit was en kolven deed ook een beetje zeer. Dat heb ik anders nooit...

[ Bericht 11% gewijzigd door Asyniur op 10-04-2010 12:55:22 ]
pi_80155115
Tepelhoedje is hier echt de redding geweest voor de borstvoeding Hannah kon op de een of andere manier veel gemakkelijker drinken uit het tepelhoedje. Ondertussen ben ik wel blijven oefenen met het aanleggen aan de tepel. Op een gegeven moment snapte ze het gewoon, en nu drinkt ze 100% aan de tepel
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:14:30 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80158700
keshet, fijn dat jullie kunnen gaan oefenen met aanleggen!

asy, dat klinkt bekend ja... prikkelt het ook? zo'n venijnige prikkel, zeg maar? dan zou ik een lk laten komen om te kijken of je goed aanlegt. zeker als het nw is sinds je voedt. niet te lang mee wachten, want het wordt alleenmaar pijnlijker.
pi_80159213
Tot nu toe hier de hele dag zonder tepelhoedje, maar ze is zoooo onrustig opeens. Met tepelhoedje dronk ze altijd vrij lang, nu is ze heel snel klaar en schopt, trekt, overstrekt, trappelt en krabt. Ze huilt vaak na het drinken en wil al heel snel (2u ofzo) weer. De nacht was prut, iedere 2u wakker, maar wel van 18.00 tot 07:45 in bed gelegen zonder voeding, dus ze zal toch genoeg binnen krijgen.

Is dit gedrag nou toeval of is het ergens naar terug te leiden?
Lotte!
Noah!
pi_80159245
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef oeke het volgende:
Hier al 10 maanden met tepelhoedje. Ik ben er blij mee.
Tja, het staat te boek als slecht, maar mijn lk vertelde me dat dat ook vooral komt door de oude tepelhoedjes die veel dikker en stugger waren. Maar goed, liever zonder, uiteraard.
Hier gaat dat echt niet meer lukken, hij is er zo aan gewend. Zonder hoedje kijkt hij me zo vragend aan en hapt hij niet aan tot het erop zit.
En de laatste tijd plukt hij het eraf als hij klaar is en stopt het in zijn mond.
Hier ook Lag ze een beetje aan mn tepel te likken en te kijken waar ik nou bleef met dat ding. En inderdaad 'm vastgrijpen en lekker verder sabbelen na een voeding (wat ik wel eng vond trouwens, dat plastic in dr mond...)
Lotte!
Noah!
pi_80160101
Lieve foto, Wup.

Linda, fijn dat ze zonder tepelhoedje drinkt. Maar gezien haar gedrag zou ik toch gaan twijfelen of ze wel genoeg binnen krijgt. Lijkt er toch nog op dat ze nog honger heeft. Ik vrees dat er maar één manier is om erachter te komen: toch weer even proberen met het hoedje.

Ik heb nog steeds twee slappe, lege zakjes. Ik leg Lente elk half uur/uur aan en dat gaat gelukkig weer wat beter nu d'r neusje weer wat open is, maar ik heb 'r nog niet één keer horen slikken. Er lijkt echt geen druppel meer uit te komen. Ik krijg niet eens meer een tsr. Zelfs niet met die oxytocineneusspray... En Lente heeft zo'n honger. Ze huilt alleen maar en heeft maar tien minuten kunnen slapen voordat ze weer wakker werd van de honger.

Dus, hoewel het niet bevordelijk is voor m'n productie, heb ik r net toch maar 100 cc bv uit de vriezer gegeven. Ze dronk als een tierelier, heeft gelukkig weer een half uurtje gelachen en slaapt nu eindelijk.

Hoewel ik altijd veel vertrouwen heb in m'n lichaam, heb ik er nu eerlijkgezegd een hard hoofd in.

Wat ik nog wil proberen is om d'r vannavond geen pyjamapapje te geven en d'r vannacht bij me te houden (N. is er toch niet) zodat ze vannacht bij me kan drinken. Hopelijk schroeft dat m'n productie weer wat op. Andere tips zijn ook welkom.
pi_80160262
Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...

Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet. voor jullie en voor de komende nacht
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')