abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80161299
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:19 schreef Linda2205 het volgende:
Ik dacht zelf dat ze gewoon nog extra zuigbehoefte heeft ofzo.. omdat ze eerst altijd heel lang aanlag en nu maar heel kort. Ben een beetje bang om het te proberen met hoedje, wil het niet verpesten. Maar misschien even aankijken nog. Omdat vannacht prut wat, is ze ook wel heel erg moe, ze ligt nu al voor de 4e keer vandaag in bed...

Hoe kan dat nou opeens, dat je productie zo terug gelopen? Volgens mij doe je wel al goede dingen, 's nachts aanleggen en extra aanleggen. Misschien nog borstcompressie erbij? Staat op borstvoeding.nl hoe dat moet. voor jullie en voor de komende nacht
Dat snap ik ja, dat je bang bent om het weer te verpesten. Lastig. Dan maar ff aankijken nog idd. Als ze nou vannacht nog tig keer komt, dan is het misschien toch honger... Misschien kun je een LK bellen om te vragen of het zou kan zijn dat ze er minder uit krijgt nu ze zonder hoedje drinkt.

Ik ben ongesteld, daarom is mn productie teuggelopen. Tenminste, dat lijkt me het voor de hand liggendst. Baal er zo van. Dit kan toch niet ineens het einde van de bv betekenen?

Zit eraan te denken om ook een LK te bellen, maar ik vrees dat ze ook niet meer kan vertellen dat vaak en 's nachts aanleggen.

Zou het helpen als ik de pil ga? Zo'n speciale voor bv?
  zaterdag 10 april 2010 @ 16:07:16 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80161638
Linda ik zou gewoon volhouden hoor! Misschien moet ze ook even wennen om te drinken zonder tepelhoedje. Dan maar even elke 2 uur. Uiteindelijk zal het dan wel weer goed komen lijkt me.

Ssserpente, wat voor pil bedoel je? Een anti-conceptiepil?
Maar inderdaad vaak aanleggen. Ik heb toen advies gekregen om tussen het drinken door te kolven.
Harry dronk toen ongeveer elke 3 uur en precies daar tussen in kolfde ik dan mijn borsten leeg. Dat heb ik maar 1 dag gedaan en toen had ik een mega-productie
Of meteen direct na de voeding kolven en dan helemaal leeg...

Davinia, Harry heeft net gedronken en de tepel kwam er mooi rond uit en geen verkleuringen. Ik kijk het nog wel even aan. Ik moet sowieso de 27e terug naar de kinderarts/lk...
pi_80161860
Jup, bedoel de anticonceptiepil. Dan is je mentruatie niet echt zeg maar, omdat je geen eisprong hebt. Misschien heeft dat dusdanig invloed op je hormoonhuishouding dat je productieook niet terugloopt als je ongesteld bent.

Hm,misschien toch maar eens een Lk bellen om dat te vragen. Hoe zit dat, kun je die gewoon bellen?

O wacht, dat staat in de OP, dacht ik. Ff kijken.
pi_80163236
Toch raar eigenlijk, Ssserpente
Blijven aanleggen en kolven dan maar....wat moet je anders?

Ik slik al een tijd de cerazette pil en heb dus geen last van menstruaties.
pi_80165213
Ik weet niet of het inderdaad zo werkt, maar ik vind het wel interessant! Cerazette bevat alleen progestageen, dus ik snap je gedachtegang. Ik lees mee! Je weet overigens wel dat je bij deze pil geen stopweek hebt en je evt spotting kunt krijgen?
Verder: aanleggen aanleggen aanleggen. Beter vaker kort voeden dan minder vaak lang. Soort regeldagen inlassen dus. Samen slapen, huid op huid contact (lekker samen in bad of onder de douche bijv), dragen in de doek. Nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie, want dan is je prolactinegehalte het hoogst. Als je productie dermate dramatisch blijkt, kun je met een lactatiekundige nog overleggen of Domperidon zin heeft, maar dat alleen met begeleiding!
pi_80171667
WupWup, mag ik vragen wat jij bent, dat je er zoveel verstand van hebt? Van beroep dus he...anders klinkt het wel een beetje stom

Muppie is hier lekker gaan slapen, dus ben benieuwd wat de nacht brengt. Vannacht was ze gewoon tevreden met een speen steeds en er zat 14u tussen de voedingen. Dat hoeft voor mij niet, 12u is normaal max. We zullen zien!

Ssserpente, veel succes vannacht
Lotte!
Noah!
pi_80171778
Thanks, Lin. Jij ook succes vannacht. Hoop dat ze lekker slaapt en fijn door blijft drinken zonder tepelhoedje.

Wup, jij ook bedankt. Ik was sowieso van plan om binnenkort de ha eens te bellen voor de pil. Spotting is niet zo erg, iig minder erg dan ongesteld zijn.

Een een regeldag is het wel geworden vandaag. Ze heeft de hele dag aan de borst of in de doek gehangen. Misschien heeft het al wel effect gehad: ik had net een tsr!

Welterusten!
pi_80172365
hoera voor de tsr

allen succes vannacht (ook voor mezelf )
  zondag 11 april 2010 @ 08:55:00 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80178389
yay voor Ssserpente!
En mama's? hoe is het vannacht gegaan?
pi_80178739
Ze was 1x wakker en kwam om 8u voor een voeding en mn borsten zaten goed vol, na een dag om de 2u drinken. Eens zien wat de dag brengt.

Ssserpente hoe was het bij jullie?
Lotte!
Noah!
pi_80181319
Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.

Lily, hoe was jouw nacht?

Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.

Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.

Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.

Vanmorgen een -momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 11-04-2010 12:21:42 ]
pi_80189170
Onze nacht ging wel goed. Ze heeft om 21.00 uur gedronken, om 2.30 en weer om 6.00. Daana lekker uitgeslapen tot 11.00.
Geen ritme maar ach...

Ze drinkt vandaag wel weer slordig, vind ik, zodat ze sneller honger krijgt en ik weer vaker aan moet leggen. Ik ben net met middelste naar de bios geweest (het is vandaag David verwendag ) en die tijd was ze ontroostbaar volgens mijn lief.
Ze wilde bij terugkomst meteen weer drinken en nu ligt ze lief te spelen.

Ik heb zelf wel het idee dat de nachten wat rustiger zouden verlopen als ze op haar eigen kamertje zou slapen maar ik ben er gewoon nog niet aan toe.
Sowieso slapen de kinderen een verdieping lager en dat vind ik ook nog niet handig in haar geval.
pi_80189739
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:08 schreef Ssserpente het volgende:
Da's een goed teken toch, Linda? Zat net nog te denken: als ze er idd minder uit krijgt zonder hoedje, zal ze het toch moeten leren. En dat kan alleen maar door te oefenen. En verhongeren zal ze niet zo snel. Dan nu maar gewoon wat vaker aanleggen zodat ze toch genoeg binnenkrijgt en goed kan oefenen.

Lily, hoe was jouw nacht?

Ik heb Lente gisteravond toch maar een pyjamapapje gegeven. Ik durfde 'r namelijk toch niet naast me in bed te leggen zonder N. als buffer tussen haar en de rand. En eerlijk gezegd was ik zo toe aan een goeie nacht dat ik het echt niet zag zitten... Dr wiegje naast ons bed is opgeruimd, dus dan had ik tig keer naar boven gemoeten om ´r beneden te voeden en weer terug te leggen. Er staat nl nog geen stoel oid in haar kamertje.

Wel heb ik 'r voor d'r papje nog aangelegd. Om 05:00 vanmorgen was ze weer wakker, dus heeft ze ook weer gedronken. En m'n borsten voelen iig weer wat steviger. Ook kreeg ze er echt weer wat uit.

Vandaag ga ik 'r weer elk uur aanleggen.

Vanmorgen een -momentje. We lagen nog ff lekker met z'n tweeen in het grote bed. Dwz: ik lag op mn rug en Lente kroop rond. Ineens zag ze m'n borst, ze kroop er naartoe en begon 'm heel voorzichtig te inspecteren. En toen heeft op dr buik een paar slokjes genomen. En laeter deed ze het nog eens, toen ik op m´n zij en steunend op één arm m´n lenzen aan het indoen was. Ze lijkt nu echt te snappen dat ze d´r eigen melkbar heeft.
Wat fijn dat het goed ging! En stevig is goed

Als ze zo op dr buik drinkt, houdt ze dan wel dr hoofdje omhoog? Lotte doet dat ook weleens, inderdaad 's ochtends in bed met papa spelen en dan ineens vanuit je ooghoek zien dat er ook nog wat te drinken te halen valt Dan is het aanvallen, maar stort ze dr hoofd echt neer, waardoor ze dus geen lucht krijgt. Koppie omhoog, grote hap lucht, laten vallen, 1x zuigen, hap lucht enz.enz.

Lily wat sneu dat ze zo verdrietig was toen jij in de bios was Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met slordig drinken en dan weinig binnen krijgen, kan je dat miss. uitleggen?
Lotte!
Noah!
pi_80190519
Met slordig drinken bedoel ik: vaak loslaten; spelen met tepel; mij lief aankijken
en dan tussendoor wat slokjes nemen. Schiet niet heel erg op zo natuurlijk ..

Maar Leah is van origine een slordige drinkster. Eigenlijk gaat het 's nachts dus het beste en effectiefste
pi_80190704
en als je je afzonderd of in een donkere kamer gaat zitten... tis voor jou natuurlijk ook niet fijn als ze 's nachts inhaalt...
Lotte!
Noah!
pi_80190856
Ja, dat zou misschien kunnen maar dat werkt dan vaak gewoon niet zo. Ik kan me ook niet altijd afzonderen want ik ben geregeld alleen met de kinderen enzo.
Ach...maakt ook niet uit verder hoor. Als het me echt stoort dan zoek ik vanzelf wel naar oplossingen maar vooralsnog loopt het allemaal wel.
pi_80191052
Ja, das waar, je hebt er natuurlijk nog 2 rondlopen..lastig lijkt me...

Mn meiske kan multi-tasken. Echte vrouw dus Hengelen naar een camera en drinken, kan allemaal tegelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet nog net dat kleine graai-handje, links onderin
Lotte!
Noah!
pi_80193458
Linda ik ben verloskundige. Leuke foto! Je ziet Lotte fronsen van concentratie
Ssserpente wat goed dat het weer beter gaat met je productie. En wat grappig dat ze steeds naar je toe kwam kruipen voor een slokje
  zondag 11 april 2010 @ 19:59:36 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80198138
Ik heb ook eens een vraagje. Ik heb dus nu al gevraagd of ik een ruggeprik mag bij de bevalling ( ) en ik kreeg dus een boekje mee met voor- en nadelen. Nu staat er in dat er geen nadelige effecten zijn voor de borstvoeding, maar is dat ook echt zo? Ik meen toch dat alles wat ik binnenkrijg ook mij mijn kindje komt..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 april 2010 @ 20:04:32 #170
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80198414
Weer een vraagje ...

R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?

Oh, hij is nu 4 mnd trouwens, vandaag .
pi_80198477
Tico, wat ik toen heb begrepen (disclaimer: andere taal, pin me er niet op vast) is dat een ruggeprik niet in je bloedbaan terecht komt en dus ook niet in contact komt met de baby of de bv, itt pethidine
Lotte!
Noah!
  zondag 11 april 2010 @ 20:06:07 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80198486
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:04 schreef Groofsken het volgende:
Weer een vraagje ...

R drinkt dus om en om, borstvoeding en kunstvoeding, al vrij lang en dat gaat prima, maar hij drinkt nogsteeds uit een 2-speen van Avent. Moet ik bij hem nu eigenlijk ook al 3+ hebben? Of is het slimmer dat hij, gezien het feit dat hij ook bv krijgt, wat harder blijft werken voor zijn voeding?
Groof, hoelang doet hij over een flesje? Als hij lekker binnen de tijd blijft en niet ongeduldig wordt aan de fles omdat het hem te langzaam gaat, dan zou ik het zo laten. Laat het vooral je aan R. over om aan geven of hij een grotere speen wilt en niet door een verpakking.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80198538
Tico, volgens mij is de clue van een ruggenprik juist dat je het niet 'binnenkrijgt' omdat het rechtstreeks in je ruggenmerg wordt gespoten.
  zondag 11 april 2010 @ 20:08:48 #174
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80198591
Als hij hem eenmaal pakt, drinkt hij hem heel ontspannen leeg tot en met de laatste druppel. Maar hij doet vaak wel moeilijk/ onrustig in het begin, en ik snap nogsteeds niet waarom.
pi_80198642
Ssserpente, hoe ging het vandaag? Nog meer TSR-en gehad?
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')