abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80237760
in de categorie afbuigende groeicurves heb ik die van Pepijn nog in de aanbieiding.

tussen de 4 en 13 maanden afbuigen van de middellijn tot de -3 standaarddeviatie. Dat is volgens ALLE richtlijnen chronische ondervoeding, risico voor emotionele deprivatie, ernstig risico op medische oorzaak.
Alle toeters en bellen en wijkverpleging, artsen en iedereen behalve papa en mama op tilt...

De praktijk bleek een zich goed ontwikkelende baby/peuter, die zeer zeker niet ondervoed is of een medisch probleem heeft. Maar die een papa van 1.62 en 50kilo heeft, en dat groeilijntje op ging zoeken.

Kortom niet zomaar conclusies trekken uit een groeicurve, ook je niet zomaar zorgen maken alleen op basis van de groeicurve. Kijk naar je kind en ben je dan ongerust over leg dan met een arts met de groeicurves erbij, maar nooit alleen op basis van de groeicurves zonder naar de ontwikkeling van het kind te kijken.
pi_80237848
Nou, ik denk er nu serieus over om over te stappen naar de dokter van mijn vriend. Is eigenlijk ook wel zo handig met kind.

P. heeft net ook even een goede blik in Ko zijn mond geworpen en hij ziet ook echt witte stippen. (puisten noemt hij het.)
Anyway, ik moet even mijn tactiek bijstellen. Dus alleen GV maar doen en miconazol voor mij?

Ik word trouwens weer boos over die opmerking 'Smeer maar nystatine op je tepels.' Dat spul is zo vies plakkerig.
Ik krijg weer acuut vreselijke herinneringen aan die eerste tijd met Ko dat het voeden niet ging en die spruw erboven op en die lekkende plaktetten in bed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80237966
Oh, Piglet, dankjewel voor die curve.
Nu denk ik wel dat Ko een grote gaat worden, maar hij doet het voor de rest zo lekker dat ik me daarover niet echt ongerust maak.
Als ik puur naar het lijntje kijk wel. Maar met Pepijn in mijn achterhoofd weet ik dat dat niet nodig is.
  maandag 12 april 2010 @ 20:44:56 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80240537
Oeke, gewoon voetschimmelzalf voor je tepels en gv voor ko.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80242022
Piglet: wij maken ons ook geen zorgen over de curve
Ook ivm een papa van nog geen 50 KG van 1.81
pi_80245474
Nog even in de herhaling. Iemand nog tips?
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:27 schreef WupWup het volgende:

Ik heb een heeeel vrolijk meisje. En dat is supergezellig. Alleen tijdens de voeding iets minder.
Sowieso is ze tegenwoordig snel afgeleid. Papa moet óf stil zijn óf buiten zicht, want anders wordt er dus echt niet gedronken. En als ze het écht naar d'r zin heeft, gaat ze lachen. Kaken op elkaar *HAP* en hoofd naar achter trekken *RATSJ*. Au. Maar wel een dikke lach. En dan weer een paar slokken. En dan weer even lachen inclusief voorgenoemd ritueel. En dan weer een paar slokken enzovoorts.
What to do??? Ze is 4 maanden, dus nee zeggen of au roepen heeft echt nul zin. Klaar zijn met de borst loopt uit op drama, want ze ís gewoon niet klaar. Proberen af te koppelen voordat ze heeft gebeten lukt ook niet, want ze heeft het in een fractie van een seconde voor elkaar. Daarbij houdt ze haar tong ook gewoon op z'n plek heb ik gemerkt. Wie heeft er een goed idee?
pi_80245616
Oef, geen idee, Wup. Maar vervelend (én pijnlijk!) is het wel...
  maandag 12 april 2010 @ 22:55:15 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80246654
Oeke: die richtlijnen zijn voor baby's onder de vier maanden, omdat ze kunnen stikken in de daktarin als je het geeft volgens de gebruiksaanwijzing. Gevalletje klok/klepel van die arts...

Wup, ik zou zelf wel 'nee' zeggen en even afkoppelen. Volgens mij heeft ze het dan wel snel genoeg door. Die hele kleintjes slapen immers ook 'door' als je ze laat huilen ( ) , dus er moet ergens toch een besef van oorzaak/gevolg zijn, denk ik?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_80246835
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
[..]

Herkenbaar ook met 4 maanden. Het enige wat hielp was... afwachten tot het over ging. En hij laat zich nog steeds heel erg afleiden, maar het is wel minder.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80249985
Wuppie, nee of auw roepen heeft wel degelijk zin. (Trouwens... dat gaat wel automatisch toch? !) Je doet dit namelijk op het precieze moment dat zij iets verkeerd doet en zal ze sneller door hebben dat dit het ongewenste gedrag is waarom jij afkoppelt. Doe dit ook gewoon en leg dan aan de andere borst aan (ook als die al leeg is, kan je later weer wisselen). Is voor jezelf prettiger en zij vindt dit niet zo tof, die onderbreking terwijl ze dorst heeft.
En het zijn echt fases, hoe cliche dat ook klinkt. Ze hebben het bij mij ook alledrie gedaan. Ze krijgen dan door dat ze hun kaakjes op een andere manier kunnen gebruiken ofzo... Ik heb wel eens gevoed met een vinger op hun kin om elk moment mijn tepel tussen die enge tandjes te verlossen! (Mijn kids hadden alledrie vlot tanden, de oudste is er zelfs mee geboren! ) Meestal doen ze het een paar dagen en een kleine periode later nog eens een paar keer. Neemt niet weg dat het verschrikkelijk zeer doet en dat je gewoon tegen het voeden op kunt gaan zien. Ik leef met je mee!
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:57:11 #236
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80254550
Baby's kunnen pas tussen de 6 en 9 maanden causale verbanden leren. Daarvoor is het patroonherkenning. Dus ik zou wel nee zeggen en afkoppelen, maar je kind snapt niet waarom het gebeurt, maar herkent wel een patroon erin.
Snap je het verschil?

daarom kun je baby's ook nog niet verwennen tot minstens 6 maanden, gewoon omdat ze nog geen causale verbanden zien, alleen maar patronen
pi_80254711
Och Wupwup, ik hoop dat het snel weer overgaat.
Wij hebben er hier ook last van gehad. Maar ik kan me niet eens meer precies herinneren hoe lang, dus heel lang zal het wel niet geduurd hebben.
Hopelijk geld dat ook voor jou straks.

Ah GWS, dankjewel voor de info.
Ik zit me af te vragen of ik nu gewoon weg zal gaan bij haar, dit is het zoveelste incident na de geboorte van Ko of dat ik nog een gesprek hierover zal voeren met haar. Of een mail sturen ofzo.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:06:38 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80254760
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef WupWup het volgende:
[..]

Tja, ik heb een hele tijd gewoon op de slaapkamer gevoed. Dus zonder katten, papa, zus, tv, radio.. Gewoon niets anders dan mama...
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:20:37 #239
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80255099
Oeke, als je weg kán gaan, zou ik weg gaan, zeker als het vertrouwen inmiddels rond het nulpunt is gedaald. Maar dan moet je er wel eerst zeker van zijn dat de arts van je vriend niet nog erger is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:45:21 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80255859
uhm, daktarin, baby onder de 3 mnd, stikken? hoe moet het dan wel?

de ha wilde eerst nystatine geven, maar kvroeg of daktarin ook mocht. nu heb ik receptje voor daktarin.

dus na iedere voeding in de wangen en gehemelte smeren? en verder?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80256089
Echt een klein beetje op een wattenstaafje of je pink doen en dat uitsmeren in het mondje. Zeg maar een half erwtje ongeveer.
En na elke voeding voetenschimmelcreme met micanozol op je tepels smeren. Ook weinig.
Dat kan je laten intrekken en hoef je niet weg te wassen ofzo.
Dat is het.
En iets langer volhouden dan dat je daadwerkelijk symptonen ziet.

Stikken gaat dus over dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een heel lepeltje van dat spul moet geven 4 keer per dag. Maar dat is vies/dik/plakkerig en zet ook nog eens geen zoden aan de dijk.

GWS, ja daar zeg je wat. Ik ga er even over nadenken....
pi_80256855
WupWup, een bijtende baby *check*, ik probeer ook elke keer maar af te koppelen en nee te zeggen. Gelukkig heeft ze op dit moment nog geen tandjes. L. is ook snel afgeleid, ook hier moet pappa niet in zich zijn. 's Ochtends vroeg is pappa veel interessanter als de tweede borst of hij nu wakker is of niet. Ze rekt zich naar hem uit om hem wakker te maken Soms praat ze ook met de tepel in haar mond en dan drinkt ze weer verder, soms drinkt ze niet verder maar sluit ze af met een bijt. Ik hoop ook dat het een fase is.

Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen

Ik probeer L. nu te laten wennen aan flesvoeding omdat ik over een tijdje vanwege mijn gezondheid toch wil stoppen met de borstvoeding. Ook zou het tijdens een productiedip fijn zijn als ze dat zou willen drinken. Maar ze weigert, ze heeft twee keer een paar slokken genomen, maar als ze de fles nu ruikt slaat ze hem al weg. En volhouden heeft geen enkele zin, ze gaat helemaal over haar toeren. Ze drinkt wel borstvoeding uit de fles dus dat is het probleem niet. Heeft iemand tips?
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:46:17 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80258096
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:52 schreef oeke het volgende:
Echt een klein beetje op een wattenstaafje of je pink doen en dat uitsmeren in het mondje. Zeg maar een half erwtje ongeveer.
En na elke voeding voetenschimmelcreme met micanozol op je tepels smeren. Ook weinig.
Dat kan je laten intrekken en hoef je niet weg te wassen ofzo.
Dat is het.
En iets langer volhouden dan dat je daadwerkelijk symptonen ziet.

Stikken gaat dus over dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je een heel lepeltje van dat spul moet geven 4 keer per dag. Maar dat is vies/dik/plakkerig en zet ook nog eens geen zoden aan de dijk.

GWS, ja daar zeg je wat. Ik ga er even over nadenken....
Dat dus... Niet de gebruiksaanwijzing volgen...
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:47:42 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80258155
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:14 schreef Rubey het volgende:
WupWup, een bijtende baby *check*, ik probeer ook elke keer maar af te koppelen en nee te zeggen. Gelukkig heeft ze op dit moment nog geen tandjes. L. is ook snel afgeleid, ook hier moet pappa niet in zich zijn. 's Ochtends vroeg is pappa veel interessanter als de tweede borst of hij nu wakker is of niet. Ze rekt zich naar hem uit om hem wakker te maken Soms praat ze ook met de tepel in haar mond en dan drinkt ze weer verder, soms drinkt ze niet verder maar sluit ze af met een bijt. Ik hoop ook dat het een fase is.

Oeke, hier zeiden ze in de apotheek dat ik de miconazol wel van m'n tepels af moest wassen

Ik probeer L. nu te laten wennen aan flesvoeding omdat ik over een tijdje vanwege mijn gezondheid toch wil stoppen met de borstvoeding. Ook zou het tijdens een productiedip fijn zijn als ze dat zou willen drinken. Maar ze weigert, ze heeft twee keer een paar slokken genomen, maar als ze de fles nu ruikt slaat ze hem al weg. En volhouden heeft geen enkele zin, ze gaat helemaal over haar toeren. Ze drinkt wel borstvoeding uit de fles dus dat is het probleem niet. Heeft iemand tips?
Welke voeding probeer je? Ha gaat het beste samen met BV. Zou je de 2 niet kunnen mixxen en dan beginnen met veel bv en weinig kv en langzaam steeds minder bv in de fles en meer kv... Beetje foppen dus.
pi_80259327
Thanks ladies. Dus toch 'au' en afkoppelen dan maar. Gelukkig heeft ze nog geen tandjes! Die symptomen van laatst (bijten, knauwen, zure plakpoep, luieruitslag, chagrijnig, verhoging) zijn ook weer vertrokken, dus toch geen sabeltandbaby hier
Asy daar kan ik wel wat mee ja, patroonherkenning ipv causale verbanden. Ik zat er toevallig al een beetje mee te worstelen met dat 'baby's herkennen nog geen oorzaak-gevolg' (ivm voorspelbaarheid e.d.), maar dat wordt met wat jij noemt helemaal verklaard!
Mammietje, al tanden vanaf geboorte Ik heb het één keer gezien gevoeld bij een baby'tje, maar die moeder gaf de fles. Heb je er op enig moment last van gehad? Kan me voorstellen dat het in de eerste (oefen)weken wel eens misging met aanhappen. En nee, 'au' zeggen hou ik niet altijd tegen. Maar er is m.i. wel een verschil tussen bewust au zeggen tegen je baby en even tussen geknepen lippen door 'auauau' mompelen. Dat laatste heeft ze namelijk niet echt door De vinger op de kin is ook al bekend
Rubey dat wakker maken is wel heel lief Hoe oud is je dochter nu?
pi_80259667
Ticootje ik gebruik Nutrilon hypoallergeen . Foppen is wel een idee, gaan we proberen!

WupWup, over twee weken is ze alweer zes maanden. Het gaat zo snel!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rubey op 13-04-2010 13:16:23 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:33:00 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80259709
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:31 schreef Rubey het volgende:
Ticootje ik gebruik Nutrilon van hypoallergeen . Foppen is wel een idee, gaan we proberen!

WupWup, over twee weken is ze alweer zes maanden. Het gaat zo snel!
Succes met foppen.
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:29:46 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80285460
de combi raynauds + spruw is niet helemaal lekker, geloof ik.
die creme is KOUD! brrr

naja, gaat ook wel weer over.

aviva vindt de daktarin trouwens een 'acquired taste'. eerst vond ze het heel goor, nu kan het er welmee door, geloof ik... heb nu voor de laatste voeding niet meer bij haar gedaan, want ze sliep al. vind ik dan ook lullig.

de lk wist ook niet hoe het zat met die korstjes, beetje stom.
naja, maar nog beter mn best doen aviva de piranha aan te leggen in die milliseconde dat ze dr mondje goed openheeft... het gaat het van *hap* hoofd naar voren gooien *hap* mond open *hap* *hap*, nog voor ik de boel heb voorgevormd... ik denk echt dat ze een haai of piranha was in een vorig leven
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 14 april 2010 @ 09:45:14 #249
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80294697
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:29 schreef DaviniaHR het volgende:
de combi raynauds + spruw is niet helemaal lekker, geloof ik.
die creme is KOUD! brrr

naja, gaat ook wel weer over.

aviva vindt de daktarin trouwens een 'acquired taste'. eerst vond ze het heel goor, nu kan het er welmee door, geloof ik... heb nu voor de laatste voeding niet meer bij haar gedaan, want ze sliep al. vind ik dan ook lullig.

de lk wist ook niet hoe het zat met die korstjes, beetje stom.
naja, maar nog beter mn best doen aviva de piranha aan te leggen in die milliseconde dat ze dr mondje goed openheeft... het gaat het van *hap* hoofd naar voren gooien *hap* mond open *hap* *hap*, nog voor ik de boel heb voorgevormd... ik denk echt dat ze een haai of piranha was in een vorig leven

maar ik herken het wel een beetje hoor!
Harry heeft de neiging om de tepel door halfgeopende mond naar binnen te zuigen. Als het geen pijn doet, dan laat ik het maar. Als het pijn doet dan haal ik hem eraf en leg hem opnieuw aan...

wupwup, ik snapte het eerst ook niet totdat ik las van patroonherkenning. En dat verklaart gewoon een heleboel...
pi_80294805
Oh de geweldige vraag van M. gister: Ga je weer borstvoeding geven?
Mijn antwoord: Nee ik denk dat ik mijn kinderen aan de test onderwerp of ik echt verschil zie tussen borstvoeding en flesvoeding. Natuurlijk, ik ben vrijwilliger bij een borstvoedingvereniging, wat denk je nou? Dat ik dan deze keer maar flesvoeding ga geven? Ik weet niet waar hij het vandaan haalde hoor?
Ik heb ook maar meteen even gemeld dat we in principe voor de 2 jaar volmaken gaan en dat als Jen wilt proberen dat dat van mij mag. Hebben we die discussie ook alvast gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')